Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024
[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita
Tri kompanije su, ukupno, raspolagale sa 19 aviona / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita

Kako je danas potvrđeno za Tango Six portal iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva, kompanije Er Pink, Er Emeralds Star Flaj Vings ipak su same tražile brisanje svojih AOC sertifikata, međutim, kako DCV objašnjava, taj zahtev je došao nakon EASA odita prvobitno u vezi TCO sertifikata, da bi cela stvar naknadno eskalirala u dobrovoljno gašenje.

Kako stoji u odgovoru DCV-a, EASA je 22. februara izvršila odit u tri kompanije u skladu sa njihovim ovlašćenjima sadržanim u regulativi koja se odnosi na TCO (Third Country Operator) čiji sertifikat poseduju navedeni operateri:

– Provera ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata je u isključivoj nadležnosti EASA, budući da su oni izdavaoci navedenog sertifikata. TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja (van EU) da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU, koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC), a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva.

U toku odita, a u skladu sa preuzetim obavezama navedenih kompanija koje proističu iz TCO sertifikata, od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu.

Imajući u vidu, da u vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija, EASA je ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata.

Kompanije su odlučile da same sebe zatvore pre dostavljanja dokumentacije EASA-i / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na osnovu svega navedenog, Direktorat civilnog vazduhoplovstva je u skladu sa svojim ovlašćenjima utvrđenim u Zakonu o vazdušnom saobraćaju, pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i navedenim kompanijama uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana, koja je bila predmet odita inspektora EASA.

O navedenom inspekcijskom nadzoru i naloženim merama Direktorata civilnog vazduhoplovstva, odmah je obaveštena EASA, koja je pozdravila brzu i efikasnu meru srpskih vazduhoplovnih vlasti i zatražila dalju razmenu informacija.

Pre isteka utvrđenog roka za dostavu dokumentacije, Direktorat je dana 26.2.2024. godine, primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC).

Shodno navedenim zahtevima, Direktorat je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage navedeni sertifikati za sve tri kompanije, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio-prevoza.

U skladu sa utvrđenom procedurom, Direktorat je obavestio EASA o stavljanju van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera za sva tri operatera. – stoji u odgovoru DCV-a.

Vest o problemima u tri kompanije doneo je novi nedeljnik Radar. Tango Six je zatim od EASA-e dobio detaljnije objašnjenje o administrativnoj prirodi problema, da bi smo kasnije saznali da je DCV uklonio tri kompanije sa svoje AOC liste.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Al’ se nekad dobro mutilo.

Odgovori
Mi

Kad pocne da im zasipa zgrade minama u okviru sirenja rata kajace se.

_l

Sta ce biti sa pilotima? Traze drugi posao ili cekaju da se srede papiri?

Odgovori
Ja

Ma koga briga za pilote i ostalo osoblje. Oni su ovde samo vozaci ATPL kategorije

An

Iz prve ruke, tim pilotima ne bi dao da voze kolica u samposluzi.

To

Od njih i treba poceti istragu. Prvi su u redu kad je krivica u pitanju.

Pe

@Jason Bourne, piloti privatnih, charter kompanija poput AirPink-a ne moraju da imaju ATPL.

Ik

Kakva salata od reči.

Ukratko tražili papire koje Žex nije dostavio.

Onda ga ugasili.

Živ nisam šta je prevozio al saznaćemo brzo. Kladim se na Ruse.

Odgovori
Ga

Bravo za komentar

PS

Kakvi Rusi, to se pretpostavljam drugacije nadzire, TCO se, koliko znam, tice bezbednosti letenja. Prevoz Rusa nije pod embargom. Ukidanjem TCO izgubili su pravo na komercijalno letenje za EU ali ocigledno nisu pod embargom jer i bez TCO mogu u odredjenim slucajevima u EU ali bez komercijalnih letova.

VJ

Air Serbia let za Malagu pre mesec dana, većina putnika su Rusi. Tako da ne verujem da je to u pitanju.

Go

I, sad ostaje na tome? Ili će neko završiti inspekciju i ispitati do kraja šta nije u redu?

Odgovori
П

Адвокатски савети да би покушало да се избегне јавно „понижење“ ових угледних компанија. Јавност жели да зна РАЗЛОГЕ за укидање дозвола, а не ко је театрално „први“ поднео захтев.

Odgovori
Pe

Vrlo jasno. Najlakse je bilo ugasiti kompanije da se ne vidi sta su i kako su radili.
Uci ce ponovo u proces sertifikacije koji ce potrajati godinu-dve dok se ne stane na noge, a avioni ce se kobajagi otudjiti kako bi leteli i dalje u tom periodu. Za otprilike dve godine sve ce doci na svoje, a dotle ce i veliki hangar u izgradnji biti gotov. Vlada ce naravno pomoci.

Cr

Pre će biti da vi želite da se razlozi uklope u neku teoriju koju već imate, pa ako se ne uklope tim gore po njih.

Do

Mutili mutili i ostalo blato! I dalje svi izbegavaju da kazu glavni problem ali ok naslucuje se!

Bas samar

Odgovori
Ne

A gde je uloga direktorata u svemu ovome? Ovi avioni su bili u srpskom registru, kako im je produzavana plovidbenost sa takvom dokumenracijom? Jel easa treba da nalozi inspekcijski nadzor da bi se ovako nesto otkrilo. Meni deluje da su vratili aoc da bi spasili obraz direktoratu.

Odgovori
Pe

Па, ДЦВ постоји само у сврху узимања новца…стручност и непристрасност им није у попису специјалности…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs