[REPORTAŽA] Turska na vežbi u Severnoj Makedoniji prvi put u inostranstvu predstavila svoje nove vatrogasne avione Air Tractor AT-802 Fire Boss

21. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Iza scene vežbe helikopterskog spasavanja MUP-a i GSS-a: Kako leteti Erbasov helikopter kada otkaže jedan motor a na dizalici se nalazi povređeni skijaš

12. mar 2024

Majka ubijenog đaka škole „Vladislav Ribnikar“ obeležila njegov 15. rođendan na aerodromu „13. maj“ kod Zemun Polja

5. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita

1. mar 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao AOC sertifikate avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds er i Er Poš

28. feb 2024

EASA povodom navodne suspenzije operacija kompanije Er Pink: „Nikada ne komentarišemo ukidanja autorizacije operaterima iz zemalja van EU, za nadzor u Vašoj zemlji nadležan je DCV“

27. feb 2024

Proslava Dana državnosti: Zabeležen najveći broj dronova na jednoj lokaciji u istoriji srpskog vazdušnog prostora

15. feb 2024

Sin stradalog pilota prodaje proizvodnju ultra-lake letelice Eskval

14. feb 2024

[ANALIZA] Protivpožarni avion AT-802: Kad helikopteri nisu adekvatni

6. feb 2024

Bugarskoj isporučen prvi AW109 helikopter za HEMS službu

2. feb 2024

[FOTO REPORTAŽA] Kako je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije gasila požar u Bloku 70 na Novom Beogradu: “Vatreno“ krštenje ruskog Kamova

24. jan 2024

Utva prodala prvu Sovu kupcu u Meksiku

6. jan 2024

Lisičji Jarak ponovo otvoren za saobraćaj generalne avijacije

30. nov 2023

[POSAO] Prince Aviation traži vazduhoplovne tehničare i inženjere svih profila za svoju sledeću etapu širenja

24. nov 2023

Nekoliko srpskih sportskih aerodroma privremeno zatvoreno, Direktorat civilnog vazduhoplovstva objašnjava za Tango Six zbog čega

7. nov 2023

„Pilot na jedan dan“: Aero-klub Valjevo i Ministarstvo odbrane ponovo besplatno motivišu mlade da postanu piloti

26. okt 2023

[FOTO] „Sky Wings“ fly-in na aerodromu Maribor: Egmont Aviation predstavio svoj portfolio

24. okt 2023

[NAJAVA] Fly-in na mariborskom aerodromu: Kompanija Egmont Aviation poziva avijatičare na promociju Diamond i JMB letelica

18. okt 2023

[POSAO] Prince aviation traži kopilote i kapetane

2. okt 2023

[POSLEDNJA VEST] Udes jedrilice iznad Željave u Bosni i Hercegovini, pilot poginuo

27. sep 2023
[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita
Tri kompanije su, ukupno, raspolagale sa 19 aviona / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita

Kako je danas potvrđeno za Tango Six portal iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva, kompanije Er Pink, Er Emeralds Star Flaj Vings ipak su same tražile brisanje svojih AOC sertifikata, međutim, kako DCV objašnjava, taj zahtev je došao nakon EASA odita prvobitno u vezi TCO sertifikata, da bi cela stvar naknadno eskalirala u dobrovoljno gašenje.

Kako stoji u odgovoru DCV-a, EASA je 22. februara izvršila odit u tri kompanije u skladu sa njihovim ovlašćenjima sadržanim u regulativi koja se odnosi na TCO (Third Country Operator) čiji sertifikat poseduju navedeni operateri:

– Provera ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata je u isključivoj nadležnosti EASA, budući da su oni izdavaoci navedenog sertifikata. TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja (van EU) da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU, koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC), a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva.

U toku odita, a u skladu sa preuzetim obavezama navedenih kompanija koje proističu iz TCO sertifikata, od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu.

Imajući u vidu, da u vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija, EASA je ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata.

Kompanije su odlučile da same sebe zatvore pre dostavljanja dokumentacije EASA-i / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na osnovu svega navedenog, Direktorat civilnog vazduhoplovstva je u skladu sa svojim ovlašćenjima utvrđenim u Zakonu o vazdušnom saobraćaju, pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i navedenim kompanijama uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana, koja je bila predmet odita inspektora EASA.

O navedenom inspekcijskom nadzoru i naloženim merama Direktorata civilnog vazduhoplovstva, odmah je obaveštena EASA, koja je pozdravila brzu i efikasnu meru srpskih vazduhoplovnih vlasti i zatražila dalju razmenu informacija.

Pre isteka utvrđenog roka za dostavu dokumentacije, Direktorat je dana 26.2.2024. godine, primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC).

Shodno navedenim zahtevima, Direktorat je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage navedeni sertifikati za sve tri kompanije, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio-prevoza.

U skladu sa utvrđenom procedurom, Direktorat je obavestio EASA o stavljanju van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera za sva tri operatera. – stoji u odgovoru DCV-a.

Vest o problemima u tri kompanije doneo je novi nedeljnik Radar. Tango Six je zatim od EASA-e dobio detaljnije objašnjenje o administrativnoj prirodi problema, da bi smo kasnije saznali da je DCV uklonio tri kompanije sa svoje AOC liste.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Al’ se nekad dobro mutilo.

Odgovori
Mi

Kad pocne da im zasipa zgrade minama u okviru sirenja rata kajace se.

_l

Sta ce biti sa pilotima? Traze drugi posao ili cekaju da se srede papiri?

Odgovori
Ja

Ma koga briga za pilote i ostalo osoblje. Oni su ovde samo vozaci ATPL kategorije

An

Iz prve ruke, tim pilotima ne bi dao da voze kolica u samposluzi.

To

Od njih i treba poceti istragu. Prvi su u redu kad je krivica u pitanju.

Pe

@Jason Bourne, piloti privatnih, charter kompanija poput AirPink-a ne moraju da imaju ATPL.

Ik

Kakva salata od reči.

Ukratko tražili papire koje Žex nije dostavio.

Onda ga ugasili.

Živ nisam šta je prevozio al saznaćemo brzo. Kladim se na Ruse.

Odgovori
Ga

Bravo za komentar

PS

Kakvi Rusi, to se pretpostavljam drugacije nadzire, TCO se, koliko znam, tice bezbednosti letenja. Prevoz Rusa nije pod embargom. Ukidanjem TCO izgubili su pravo na komercijalno letenje za EU ali ocigledno nisu pod embargom jer i bez TCO mogu u odredjenim slucajevima u EU ali bez komercijalnih letova.

VJ

Air Serbia let za Malagu pre mesec dana, većina putnika su Rusi. Tako da ne verujem da je to u pitanju.

Go

I, sad ostaje na tome? Ili će neko završiti inspekciju i ispitati do kraja šta nije u redu?

Odgovori
П

Адвокатски савети да би покушало да се избегне јавно „понижење“ ових угледних компанија. Јавност жели да зна РАЗЛОГЕ за укидање дозвола, а не ко је театрално „први“ поднео захтев.

Odgovori
Pe

Vrlo jasno. Najlakse je bilo ugasiti kompanije da se ne vidi sta su i kako su radili.
Uci ce ponovo u proces sertifikacije koji ce potrajati godinu-dve dok se ne stane na noge, a avioni ce se kobajagi otudjiti kako bi leteli i dalje u tom periodu. Za otprilike dve godine sve ce doci na svoje, a dotle ce i veliki hangar u izgradnji biti gotov. Vlada ce naravno pomoci.

Cr

Pre će biti da vi želite da se razlozi uklope u neku teoriju koju već imate, pa ako se ne uklope tim gore po njih.

Do

Mutili mutili i ostalo blato! I dalje svi izbegavaju da kazu glavni problem ali ok naslucuje se!

Bas samar

Odgovori
Ne

A gde je uloga direktorata u svemu ovome? Ovi avioni su bili u srpskom registru, kako im je produzavana plovidbenost sa takvom dokumenracijom? Jel easa treba da nalozi inspekcijski nadzor da bi se ovako nesto otkrilo. Meni deluje da su vratili aoc da bi spasili obraz direktoratu.

Odgovori
Pe

Па, ДЦВ постоји само у сврху узимања новца…стручност и непристрасност им није у попису специјалности…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs