Kako je danas potvrđeno za Tango Six portal iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva, kompanije Er Pink, Er Emeralds Star Flaj Vings ipak su same tražile brisanje svojih AOC sertifikata, međutim, kako DCV objašnjava, taj zahtev je došao nakon EASA odita prvobitno u vezi TCO sertifikata, da bi cela stvar naknadno eskalirala u dobrovoljno gašenje.
Kako stoji u odgovoru DCV-a, EASA je 22. februara izvršila odit u tri kompanije u skladu sa njihovim ovlašćenjima sadržanim u regulativi koja se odnosi na TCO (Third Country Operator) čiji sertifikat poseduju navedeni operateri:
– Provera ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata je u isključivoj nadležnosti EASA, budući da su oni izdavaoci navedenog sertifikata. TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja (van EU) da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU, koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC), a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva.
U toku odita, a u skladu sa preuzetim obavezama navedenih kompanija koje proističu iz TCO sertifikata, od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu.
Imajući u vidu, da u vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija, EASA je ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata.
Na osnovu svega navedenog, Direktorat civilnog vazduhoplovstva je u skladu sa svojim ovlašćenjima utvrđenim u Zakonu o vazdušnom saobraćaju, pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i navedenim kompanijama uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana, koja je bila predmet odita inspektora EASA.
O navedenom inspekcijskom nadzoru i naloženim merama Direktorata civilnog vazduhoplovstva, odmah je obaveštena EASA, koja je pozdravila brzu i efikasnu meru srpskih vazduhoplovnih vlasti i zatražila dalju razmenu informacija.
Pre isteka utvrđenog roka za dostavu dokumentacije, Direktorat je dana 26.2.2024. godine, primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC).
Shodno navedenim zahtevima, Direktorat je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage navedeni sertifikati za sve tri kompanije, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio-prevoza.
U skladu sa utvrđenom procedurom, Direktorat je obavestio EASA o stavljanju van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera za sva tri operatera. – stoji u odgovoru DCV-a.
Vest o problemima u tri kompanije doneo je novi nedeljnik Radar. Tango Six je zatim od EASA-e dobio detaljnije objašnjenje o administrativnoj prirodi problema, da bi smo kasnije saznali da je DCV uklonio tri kompanije sa svoje AOC liste.
Sasha
Al’ se nekad dobro mutilo.
MikaO
Kad pocne da im zasipa zgrade minama u okviru sirenja rata kajace se.
_let
Sta ce biti sa pilotima? Traze drugi posao ili cekaju da se srede papiri?
Jason Bourne
Ma koga briga za pilote i ostalo osoblje. Oni su ovde samo vozaci ATPL kategorije
Ante LDZD
Iz prve ruke, tim pilotima ne bi dao da voze kolica u samposluzi.
TopGun
Od njih i treba poceti istragu. Prvi su u redu kad je krivica u pitanju.
Pera P
@Jason Bourne, piloti privatnih, charter kompanija poput AirPink-a ne moraju da imaju ATPL.
Iko
Kakva salata od reči.
Ukratko tražili papire koje Žex nije dostavio.
Onda ga ugasili.
Živ nisam šta je prevozio al saznaćemo brzo. Kladim se na Ruse.
Galenika
Bravo za komentar
PSA
Kakvi Rusi, to se pretpostavljam drugacije nadzire, TCO se, koliko znam, tice bezbednosti letenja. Prevoz Rusa nije pod embargom. Ukidanjem TCO izgubili su pravo na komercijalno letenje za EU ali ocigledno nisu pod embargom jer i bez TCO mogu u odredjenim slucajevima u EU ali bez komercijalnih letova.
VJ
Air Serbia let za Malagu pre mesec dana, većina putnika su Rusi. Tako da ne verujem da je to u pitanju.
Golub
I, sad ostaje na tome? Ili će neko završiti inspekciju i ispitati do kraja šta nije u redu?
Правничке играрије
Адвокатски савети да би покушало да се избегне јавно „понижење“ ових угледних компанија. Јавност жели да зна РАЗЛОГЕ за укидање дозвола, а не ко је театрално „први“ поднео захтев.
Petar
Vrlo jasno. Najlakse je bilo ugasiti kompanije da se ne vidi sta su i kako su radili.
Uci ce ponovo u proces sertifikacije koji ce potrajati godinu-dve dok se ne stane na noge, a avioni ce se kobajagi otudjiti kako bi leteli i dalje u tom periodu. Za otprilike dve godine sve ce doci na svoje, a dotle ce i veliki hangar u izgradnji biti gotov. Vlada ce naravno pomoci.
Crni
Pre će biti da vi želite da se razlozi uklope u neku teoriju koju već imate, pa ako se ne uklope tim gore po njih.
Dogma
Mutili mutili i ostalo blato! I dalje svi izbegavaju da kazu glavni problem ali ok naslucuje se!
Bas samar
Nele
A gde je uloga direktorata u svemu ovome? Ovi avioni su bili u srpskom registru, kako im je produzavana plovidbenost sa takvom dokumenracijom? Jel easa treba da nalozi inspekcijski nadzor da bi se ovako nesto otkrilo. Meni deluje da su vratili aoc da bi spasili obraz direktoratu.
Pekar
Па, ДЦВ постоји само у сврху узимања новца…стручност и непристрасност им није у попису специјалности…