KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024
[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra
Mađarska država je duže vreme želea da povrati vlasništvo nad aerodromom, optužujući prethodne koncesionare za nedovoljno investiranje / Foto: "VINCI Airports"

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

Kako je danas saopštila kompanija „VINCI Airports“, zajedno sa državnim investicionim fondom Mađarske „Corvinus“ preuzeli su upravljanje budimpeštanskim međunarodnim aerodromom „Ferenc List“.

Francuski koncesionar i kompanija koja upravlja aerodromima širom sveta, uključujući i beogradskim „Nikolom Teslom“ od 2019. godine, rukovodiće najvećom vazdušnom lukom Mađarske u sledećih 55 godina, do 2080. godine.

Transakcija, formalno objavljena danas, podrazumeva preuzimanje upravljanja aerodromom od prethodnih operatora, kompanije „AviAlliance“ za 3,1 milijarde evra uz preuzimanje duga koji iznosi 1,2 milijarde evra.

Ispunjenje dugogodišnje političke želje vladajuće mađarske stranke Fidez i njenog vođe Viktora Orbana neće biti potpuna renacionalizacija. Prema transakciji, „VINCI Airports“ će preuzeti samo 20% vlasništva, dok će 80% pripasti „Corvinusu“. Francuska kompanija će upravljati aerodromom iako će imati toliko mali udeo u vlasništvu, nešto što ne praktikuje globalno, osim u nekim aerodromima u Francuskoj.

Kompanija „AviAlliance“ koja je „Ferenc List“ preuzela 2007. godine u njega je uložila 700 miliona evra. Kada je preuzet aerodrom je opsluživao do 8 miliona putnika godišnje, da bi prošle godine dosegao broj od 14,7 miliona opsluženih putnika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sta ce da se desi ako Vinci iznenada odluci da ih aerodromi ne zanima?

Odgovori
Ne

Vraca se vlasniku, drzavi, i dalje zavisi od vlasnika.

Madjari su uradili dobar dil sa ovime.

Mi

To k’o kada bi pitao, „šta ako se desi da VW više ne zanimaju automobili“.
Vinci se bavi samo aerodromima.

Odgovori
Sr

Mala ispravka za g. Mikija.
Delatnost Vinci grupe je mnogo veća od biznisa upravljanja aerodromima:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vinci_SA,
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/index.htm.
Ukupan udeo u profitu Vinci Aeroports-a u grupi je 12%.

Pozdrav,
S

De

E baš su se usrećili.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs