[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024
Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“
Najegzotičniji mogući miks letelica u Beogradu za ono vreme. Na lokaciji koja se zvala "Dojno polje" zadržao se sve do otvaranja vazdušne luke na današnjoj lokaciji u Surčinu

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

Vojnofilmski centar „Zastava Film“ otvorio je pre tri nedelje svoj YouTube kanal i na njemu je započeo sa redovnim objavljivanjem interesantnih kratkih video klipova vojnofilmskih vesti od osnivanja ove institucije jugoslovenskih oružanih snaga 1948. godine.

Prvi video klip koji u celosti ima veze sa vazduhoplovnom tematikom objavljen je na kanalu pre četiri dana i nosi naziv „Verni drugovi pilota“. Reč je o kratkoj reportaži iz „života i rada“ vazduhoplovno-meteorološke službe.

Kanal nema detaljnije opise lokacija i godina u kojima je materijal nastao (što bi sigurno bilo korisno i interesantno gledaocima) ali smo uspeli da rekonstruišemo lokaciju i najverovatniji vremenski period.

Na osnovu aerodromske zgrade (koja ima natpise za posade na jugoslovenskom i ruskom jeziku) nedvosmisleno je reč o starom beogradskom aerodromu koji se nekada prostirao na lokaciji Novog Beograda.

Miks letelica na snimku (C-47, Il-2 i u jednoj kratkoj sekvenci Il-14) indikuju da je vremenski period do kojeg je mogao nastati, najverovatnije, ne prelazi 1955. godinu.

Postoje i raniji snimci beogradskog aerodroma, kao ovaj koji je nastao odmah po oslobođenju sa kadrovima na kojima su vidljive razmere njegovog uništenja.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Ovo je odlična vest.

Odgovori
Dr

Postoji rusko srpski na tv ne legalni program Front. Nr zakonito zaštićeni znak lista Front je od JNA i ne sme se koristiti jer je pod međunarodnom zaštitom R.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs