Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024
Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope
N305AT na početku svog puta u Americi / Foto: "Air Tractor", Osijek

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

Još jedan privatni Air Tractor koji će biti u operacijama u bivšoj Jugoslaviji trenutno je na preletu za Hrvatsku iz Kanade, nakon početka svog puta u SAD. Kako je Tango Six izvestio početkom jula, kompanija „Air Tractor“ bazirana u Osijeku, kupila je dvosedi AT-504 kao zamenu za islužene Antonove.

Avion je počeo svoj interkontinentalni prelet u petak 10. oktobra. Ako sve bude išlo po planu, sleteće prvo u Zagreb zbog carine i u ponedeljak 21. oktobra oko 15 časova se očekuje da će sleteti u svoj novi dom na osiječkom aerodromu.

Avanturu možete pratiti putem Flight Radara (registracija N305AT, iz nekog razloga klasifikovan kao dron). Storije sa ovog interesantnog „ferry flighta“ možete pratiti i na instagram profilu kompanije koja ga obavlja.

Prvo upoznavanje sa avionom pilota iz Hrvatske, dok je avion bio u kanadskom registru / Foto: „Air Tractor“, Osijek

Interesantno je da se pilot koji izvodi prelet, Rodrigo Lopez Buberet (Čileanac po nacionalnosti), ovo leto već prilično naleteo iznad Evrope, kako je Tango Six detaljno izveštavao. Impresivna (re)pozicioniranja Air Tractora o kojima smo ovo leto pisali, iz Južne Amerike i Australije, otkrivaju još jedno interesantno karijerno usmerenje – pilot jednomotornog aviona koji gasi požare i obavlja interkontinetalni „comute“. Kao u zlatno doba avijacije.

Rodrigo je u ovoj oblasti generalne avijacije naleteo preko 7.000 sati, instruktor je na Air Tractorima i obavio je 30 letova preko okeana prilikom letova isporuke i repozicioniranja.

Osiječki AT-504 će ostati na američkom N registru dok EASA ne reši problem upisa tip sertifikata ovog aviona u evropske dozvole.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

bravo braćo Hrvati

Odgovori
So

Bravo braco cileanci!

Odgovori
Yr

Dobra mašina. Da je pameti pa da se Jat privredna avijacija modernizuje eskadrilom Air Traktora, da se uspostavi mreža manjih aerodroma po državi sa hidrantskom mrežom da može efikasno i brzo da se dejstvuje leti u požarnim područjima a da rade redovne privredne aktivnosti kada nije uzbuna. Idealno i efikasno rešenje za našu geografiju. Bravo za Osiječku firmu.

Odgovori
ra

I ja se nadam tom potezu države, Privredna Avijacija iz Vršca ima veliku flotu mahom M-18 Dromadera pouzdanih mašina koje mogu da služe za više namena a jedna od njih je i gašenje požara, najveći problem ove firme je manjak poslova koje su godinama radili a koji su bili njihov zaštitni znak a to je zaprašivanje useva a taj manjak posla je rezultat propadanja velikih poljoprivrednih kombinata koji su angažovali Vrščane u zaštiti useva i prihrani žitarica a svaki veliki kombinat je imao i svoje letelište sa hidrantskom mrežom pa je takvo letelište moglo da posluži i za punjenje aviona vodom za gašenje požara, prodajom kombinata privatnim licima letelišta su preorana i pretvorena u obradivo zemljište a PA Vršac je polako počela da gubi poslove i da smanjuje broj pilota i letelica i sada opstaju od zaprašivanja komaraca u letnjoj sezoni i to kada se prskanje sa zemlje po ko zna koji put pokaže neefikasnim, država mora da stane iza ove firme nabavkom novih letelica i obukom mladih pilota za zadatke koje takvi avioni mogu obavljati a to su gašenje požara zaprašivanje useva i prskanje komaraca, ovakva avijacija je jeftina lako se održava i ne traži bog zna kakvu infrastrukturu, moramo se osvrnuti na zemlje Balkana i njihov stav prema ovakvoj avijaciji a to je stav da se mora posedovati ovakav vid avijacije koju možeš upotrebiti u raznim situacijama. Nebeski ratari su još uvek tu malo ostareli ali još mogu mlade da nauče zanatu kojim su se decenijama bavili, pozdrav za sve iz PA Vršac od sina njihovog nekadašnjeg kolege.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs