Još jedan privatni Air Tractor koji će biti u operacijama u bivšoj Jugoslaviji trenutno je na preletu za Hrvatsku iz Kanade, nakon početka svog puta u SAD. Kako je Tango Six izvestio početkom jula, kompanija „Air Tractor“ bazirana u Osijeku, kupila je dvosedi AT-504 kao zamenu za islužene Antonove.
Avion je počeo svoj interkontinentalni prelet u petak 10. oktobra. Ako sve bude išlo po planu, sleteće prvo u Zagreb zbog carine i u ponedeljak 21. oktobra oko 15 časova se očekuje da će sleteti u svoj novi dom na osiječkom aerodromu.
Avanturu možete pratiti putem Flight Radara (registracija N305AT, iz nekog razloga klasifikovan kao dron). Storije sa ovog interesantnog „ferry flighta“ možete pratiti i na instagram profilu kompanije koja ga obavlja.
Interesantno je da se pilot koji izvodi prelet, Rodrigo Lopez Buberet (Čileanac po nacionalnosti), ovo leto već prilično naleteo iznad Evrope, kako je Tango Six detaljno izveštavao. Impresivna (re)pozicioniranja Air Tractora o kojima smo ovo leto pisali, iz Južne Amerike i Australije, otkrivaju još jedno interesantno karijerno usmerenje – pilot jednomotornog aviona koji gasi požare i obavlja interkontinetalni „comute“. Kao u zlatno doba avijacije.
Rodrigo je u ovoj oblasti generalne avijacije naleteo preko 7.000 sati, instruktor je na Air Tractorima i obavio je 30 letova preko okeana prilikom letova isporuke i repozicioniranja.
Osiječki AT-504 će ostati na američkom N registru dok EASA ne reši problem upisa tip sertifikata ovog aviona u evropske dozvole.
Petar
bravo braćo Hrvati
Sofronije
Bravo braco cileanci!
Yrraf
Dobra mašina. Da je pameti pa da se Jat privredna avijacija modernizuje eskadrilom Air Traktora, da se uspostavi mreža manjih aerodroma po državi sa hidrantskom mrežom da može efikasno i brzo da se dejstvuje leti u požarnim područjima a da rade redovne privredne aktivnosti kada nije uzbuna. Idealno i efikasno rešenje za našu geografiju. Bravo za Osiječku firmu.
radovanovic
I ja se nadam tom potezu države, Privredna Avijacija iz Vršca ima veliku flotu mahom M-18 Dromadera pouzdanih mašina koje mogu da služe za više namena a jedna od njih je i gašenje požara, najveći problem ove firme je manjak poslova koje su godinama radili a koji su bili njihov zaštitni znak a to je zaprašivanje useva a taj manjak posla je rezultat propadanja velikih poljoprivrednih kombinata koji su angažovali Vrščane u zaštiti useva i prihrani žitarica a svaki veliki kombinat je imao i svoje letelište sa hidrantskom mrežom pa je takvo letelište moglo da posluži i za punjenje aviona vodom za gašenje požara, prodajom kombinata privatnim licima letelišta su preorana i pretvorena u obradivo zemljište a PA Vršac je polako počela da gubi poslove i da smanjuje broj pilota i letelica i sada opstaju od zaprašivanja komaraca u letnjoj sezoni i to kada se prskanje sa zemlje po ko zna koji put pokaže neefikasnim, država mora da stane iza ove firme nabavkom novih letelica i obukom mladih pilota za zadatke koje takvi avioni mogu obavljati a to su gašenje požara zaprašivanje useva i prskanje komaraca, ovakva avijacija je jeftina lako se održava i ne traži bog zna kakvu infrastrukturu, moramo se osvrnuti na zemlje Balkana i njihov stav prema ovakvoj avijaciji a to je stav da se mora posedovati ovakav vid avijacije koju možeš upotrebiti u raznim situacijama. Nebeski ratari su još uvek tu malo ostareli ali još mogu mlade da nauče zanatu kojim su se decenijama bavili, pozdrav za sve iz PA Vršac od sina njihovog nekadašnjeg kolege.