[POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

12. jul 2025

[POSLEDNJA VEST] Makedonija ponovo u plamenu, Grci poslali Kanadere

9. jul 2025

General stao na čelo makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje: Počelo ubrzano rešavanje starih problema

7. jul 2025

Premijera u Milanu: Estetika Riva jahti za Galfstrim avione i Sikorski helikoptere

4. jul 2025

Kako je Slovenija za 15 meseci uspostavila vazduhoplovnu vatrogasnu službu

3. jul 2025

Definisane nove geografske zone za operacije civilnih dronova, DCV uskoro pušta internet platformu za podnošenje zahteva za letenje dronova

1. jul 2025

[REPORTAŽA] Prvi aero-miting u Kragujevcu u organizaciji „MIND Aviation-a“: Egzotično i brojno vazduhoplovno učešće, privatna incijativa i porodični izlet za „civile“

16. jun 2025

Standardizaciona inspekcija EASA-e: DCV sektori za vazduhoplovno osoblje i medicinu pohvaljeni

13. jun 2025

[NAJAVA] Aero-miting u Kragujevcu: MiG-ovi 29, generalna avijacija i gosti iz inostranstva

11. jun 2025

Memorijal „Pilot Mihailo Petrović“ održan u Trsteniku: Prvo mesto za aero-klub Ćuprija

9. jun 2025

Siniša Mali potvrdio – eVTOL letelice na EXPO 2027 neće biti „leteći taksiji“ i komercijalni vazdušni prevoz već demo letovi

28. maj 2025

[NAJAVA] „MIND Aviation“ potvrdio datum: Najveći civilni aero-miting ove sezone 14. juna na kragujevačkom aerodromu

26. maj 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na Diplomatskoj konferenciji posvećenoj ECAC-u

23. maj 2025

[EBACE 2025] Delegacije četiri srpske kompanije u Ženevi, najveći evropski sajam poslovne avijacije od sledeće godine napušta Švajcarsku

21. maj 2025

Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025
Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope
N305AT na početku svog puta u Americi / Foto: "Air Tractor", Osijek

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

Još jedan privatni Air Tractor koji će biti u operacijama u bivšoj Jugoslaviji trenutno je na preletu za Hrvatsku iz Kanade, nakon početka svog puta u SAD. Kako je Tango Six izvestio početkom jula, kompanija „Air Tractor“ bazirana u Osijeku, kupila je dvosedi AT-504 kao zamenu za islužene Antonove.

Avion je počeo svoj interkontinentalni prelet u petak 10. oktobra. Ako sve bude išlo po planu, sleteće prvo u Zagreb zbog carine i u ponedeljak 21. oktobra oko 15 časova se očekuje da će sleteti u svoj novi dom na osiječkom aerodromu.

Avanturu možete pratiti putem Flight Radara (registracija N305AT, iz nekog razloga klasifikovan kao dron). Storije sa ovog interesantnog „ferry flighta“ možete pratiti i na instagram profilu kompanije koja ga obavlja.

Prvo upoznavanje sa avionom pilota iz Hrvatske, dok je avion bio u kanadskom registru / Foto: „Air Tractor“, Osijek

Interesantno je da se pilot koji izvodi prelet, Rodrigo Lopez Buberet (Čileanac po nacionalnosti), ovo leto već prilično naleteo iznad Evrope, kako je Tango Six detaljno izveštavao. Impresivna (re)pozicioniranja Air Tractora o kojima smo ovo leto pisali, iz Južne Amerike i Australije, otkrivaju još jedno interesantno karijerno usmerenje – pilot jednomotornog aviona koji gasi požare i obavlja interkontinetalni „comute“. Kao u zlatno doba avijacije.

Rodrigo je u ovoj oblasti generalne avijacije naleteo preko 7.000 sati, instruktor je na Air Tractorima i obavio je 30 letova preko okeana prilikom letova isporuke i repozicioniranja.

Osiječki AT-504 će ostati na američkom N registru dok EASA ne reši problem upisa tip sertifikata ovog aviona u evropske dozvole.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

bravo braćo Hrvati

Odgovori
So

Bravo braco cileanci!

Odgovori
Yr

Dobra mašina. Da je pameti pa da se Jat privredna avijacija modernizuje eskadrilom Air Traktora, da se uspostavi mreža manjih aerodroma po državi sa hidrantskom mrežom da može efikasno i brzo da se dejstvuje leti u požarnim područjima a da rade redovne privredne aktivnosti kada nije uzbuna. Idealno i efikasno rešenje za našu geografiju. Bravo za Osiječku firmu.

Odgovori
ra

I ja se nadam tom potezu države, Privredna Avijacija iz Vršca ima veliku flotu mahom M-18 Dromadera pouzdanih mašina koje mogu da služe za više namena a jedna od njih je i gašenje požara, najveći problem ove firme je manjak poslova koje su godinama radili a koji su bili njihov zaštitni znak a to je zaprašivanje useva a taj manjak posla je rezultat propadanja velikih poljoprivrednih kombinata koji su angažovali Vrščane u zaštiti useva i prihrani žitarica a svaki veliki kombinat je imao i svoje letelište sa hidrantskom mrežom pa je takvo letelište moglo da posluži i za punjenje aviona vodom za gašenje požara, prodajom kombinata privatnim licima letelišta su preorana i pretvorena u obradivo zemljište a PA Vršac je polako počela da gubi poslove i da smanjuje broj pilota i letelica i sada opstaju od zaprašivanja komaraca u letnjoj sezoni i to kada se prskanje sa zemlje po ko zna koji put pokaže neefikasnim, država mora da stane iza ove firme nabavkom novih letelica i obukom mladih pilota za zadatke koje takvi avioni mogu obavljati a to su gašenje požara zaprašivanje useva i prskanje komaraca, ovakva avijacija je jeftina lako se održava i ne traži bog zna kakvu infrastrukturu, moramo se osvrnuti na zemlje Balkana i njihov stav prema ovakvoj avijaciji a to je stav da se mora posedovati ovakav vid avijacije koju možeš upotrebiti u raznim situacijama. Nebeski ratari su još uvek tu malo ostareli ali još mogu mlade da nauče zanatu kojim su se decenijama bavili, pozdrav za sve iz PA Vršac od sina njihovog nekadašnjeg kolege.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs