Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd
Migelova prezentacija imala je za cilj da pruži sveobuhvatan pregled ovog trenutno najuzbudljivijeg segmenta avio-industrije / Foto: Dimitrije Ostojić, SEAS

[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd

Četvrti po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope (SEAS) prva je regionalna vazduhoplovna konferencija koja je u svom programu imala prezentaciju posvećenu trenutno najuzbudljivoj industrijsko-tehnološkoj temi kada je vazduhoplovstvo u pitanju – „naprednoj vazduhoplovnoj mobilnosti“, odnosno eVTOL letelicama ili kako je to u potpunosti netačno terminološki predstavljeno kod nas – „letećim taksijima“.

Prezentaciju je održao prijatelj Tango Sixa, vazduhoplovni novinar poreklom iz Španije, Migel Ros. Pored sajta i podkasta koje vodi, Migel je odnedavno zamenik urednika na sajtu AeroTime.

Trenutno je, na globalnom nivou, verovatno jedan od najinformisanijih vazduhoplovnih novinara o ovoj temi. Imao je priliku da lično obiđe većinu svetskih proizvođača (odnosno startapova) u ovoj oblasti.

Kako je Tango Six prvi izvestio, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je početkom ove godine odlučio da će eVTOL letelice učestvovati na EXPO 2027 događaju.

Dok se za višenamenske borbene avione pregovara samo sa jednom kompanijom, eVTOL promocija će u Srbiji obuhvatati više proizvođača. Da li će se raditi o „downselect“ procesu ili će svi dobiti priliku, još nije poznato. Ono što jeste poznato je da je trenutno navodno u igri šest kompanija.

Migelova prezentacija imala je za cilj da pruži sveobuhvatan pregled ovog trenutno najuzbudljivijeg segmenta avio-industrije.

Do sada nije viđeno ovoliko futurizma, ambicije, gotovo revolucionaranih ideja i do sada netestiranih primena – kao da smo ponovo u pionirskom dobu avijacije sa početka 20. veka.

Kako je istakao u prezentaciji, eVTOL podružnice imaju i Boing, Erbas i Embraer. To čini ovu pojavu gotovo izvesnu – samo je još SAF gorivo na sličnom nivou pažnje ako posmatramo globalne vazduhoplovne trendove.

Od prednosti, mana, trenutno najrealnijih rešenja od kojih su neka već u (demo) pripremi, Migelova prezentacija je odlična osnova da uđete u temu budućnosti civilne (generalne) avijacije.

Pogledajte integralni video snimak cele prezentacije:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gu

Kamov gasi požar i tamo gde kanader ne može

Odgovori
Sl

Strucna prezentacija i analiza eVTOL u svijetu. Najznacajnije je “ dotakao “ sto i jeste cilj jedne prezentacije jer detalji su suvisni za ovakav skup. Hvala i Tango Six sto postoji jer nemamo u Srbiji druge izvore informacija sta se desava kod nas i u svijetu. Keep goinf on it…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs