Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

4. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024
[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd
Migelova prezentacija imala je za cilj da pruži sveobuhvatan pregled ovog trenutno najuzbudljivijeg segmenta avio-industrije / Foto: Dimitrije Ostojić, SEAS

[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd

Četvrti po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope (SEAS) prva je regionalna vazduhoplovna konferencija koja je u svom programu imala prezentaciju posvećenu trenutno najuzbudljivoj industrijsko-tehnološkoj temi kada je vazduhoplovstvo u pitanju – „naprednoj vazduhoplovnoj mobilnosti“, odnosno eVTOL letelicama ili kako je to u potpunosti netačno terminološki predstavljeno kod nas – „letećim taksijima“.

Prezentaciju je održao prijatelj Tango Sixa, vazduhoplovni novinar poreklom iz Španije, Migel Ros. Pored sajta i podkasta koje vodi, Migel je odnedavno zamenik urednika na sajtu AeroTime.

Trenutno je, na globalnom nivou, verovatno jedan od najinformisanijih vazduhoplovnih novinara o ovoj temi. Imao je priliku da lično obiđe većinu svetskih proizvođača (odnosno startapova) u ovoj oblasti.

Kako je Tango Six prvi izvestio, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je početkom ove godine odlučio da će eVTOL letelice učestvovati na EXPO 2027 događaju.

Dok se za višenamenske borbene avione pregovara samo sa jednom kompanijom, eVTOL promocija će u Srbiji obuhvatati više proizvođača. Da li će se raditi o „downselect“ procesu ili će svi dobiti priliku, još nije poznato. Ono što jeste poznato je da je trenutno navodno u igri šest kompanija.

Migelova prezentacija imala je za cilj da pruži sveobuhvatan pregled ovog trenutno najuzbudljivijeg segmenta avio-industrije.

Do sada nije viđeno ovoliko futurizma, ambicije, gotovo revolucionaranih ideja i do sada netestiranih primena – kao da smo ponovo u pionirskom dobu avijacije sa početka 20. veka.

Kako je istakao u prezentaciji, eVTOL podružnice imaju i Boing, Erbas i Embraer. To čini ovu pojavu gotovo izvesnu – samo je još SAF gorivo na sličnom nivou pažnje ako posmatramo globalne vazduhoplovne trendove.

Od prednosti, mana, trenutno najrealnijih rešenja od kojih su neka već u (demo) pripremi, Migelova prezentacija je odlična osnova da uđete u temu budućnosti civilne (generalne) avijacije.

Pogledajte integralni video snimak cele prezentacije:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gu

Kamov gasi požar i tamo gde kanader ne može

Odgovori
Sl

Strucna prezentacija i analiza eVTOL u svijetu. Najznacajnije je “ dotakao “ sto i jeste cilj jedne prezentacije jer detalji su suvisni za ovakav skup. Hvala i Tango Six sto postoji jer nemamo u Srbiji druge izvore informacija sta se desava kod nas i u svijetu. Keep goinf on it…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs