Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16
Na ceremoniji potpisivanja ugovora prikazan je prvi dvosed F-16BM namenjen argentinskom ratnom vazduhoplovstvu / Foto: Ministarstvo odbrane Argentine

Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

Nakon skoro decenije traganja za rešenjem problema svoje borbene avijacije, Argentina je konačno potpisala ugovor za nabavku 24 polovna američka višenamemska borbena aviona F-16 koje je do sada koristilo ratno vazduhoplovstvo Danske. Visoku argentinsku delegaciju predvodio je ministar odbrane Luis Petri koji je ugovor potpisao na ceremoniji priređenoj u danskoj vazduhoplovnoj bazi Skridstrup.

Ugovor je usledio nakon što je Argentinu 26. marta ove godine posetio danski ministar odbrane Troels Lund Poulsen kada je potpisano pismo o nameri za kupovinu aviona. Prethodno su se još u avgustu prošle godine pojavile informacije da su SAD odobrile i ponudile Argentini nabavku čak 38 danskih F-16, uz još 4 norveška mornаrička patrolna aviona P-3 Orion.

Kako je navedeno iz ministarstva odbrane Argentine, ugovorom je predviđena isporuka četiri simulatora letenja, osam motora i rezervnih delova za avion, tu je potom garancija koja će trajati pet godina, kao i obuka pilota i mehaničara. Isporuka prvih 6 aviona (4 jednoseda i dva dvoseda) predviđena je za kraj ove godine (mada se spominje i početak 2025.), a poslednji F-16 stići će u Argentinu 2028.

Ratno vazduhoplovstvo Argentine će ponovo imati supersonične borbene avione / Foto: Ministarstvo odbrane Argentine

Iako cena nije zvanično saopštena, poznato je da su SAD ponudile 38 aviona za 338 miliona dolara. Postoje još uvek neproverene informacije da je čitav posao vredan 650 miliona dolara od čega se skoro polovina odnosi na naoružanje. Pojedini argenitnski mediji navode da je nabavljeno 18 jednoseda i 6 dvoseda za koje će biti plaćeno 320 miliona dolara, kao i da će u tome pomoći SAD.

Nabavka F-16 je najvažnija i najveća kupovina naoružanja i vojne opreme za argentinsku vojsku u poslednjih 40 godina. Ratno vazduhoplovstvo Argentine će ponovo imati supersonične borbene avione, nakon što su 2015. godine iz naoružanja povučeni poslednji avioni tipa Miraži III i V, Finger i Dagger. Od tada je glavni borbeni avion bio američki jurišnik A-4 Skyhawk, poslednjih godina je bilo operativno samo do deset primeraka u modernizovanoj verziji A-4AR Fightinghawk.

Argentina od tada nije uspevala da, usled izuzetno nepovoljnih političkih odnosa i ekonomskih problema, svojim vojnim vazduhoplovnim snagama obezbedi odgovarajuće borbene avione. U igri su bili sovjetski/ruski MiG-29 i MiG-35, indijski Tedžas, južnokorejski FA-50, kinesko-pakistanski JF-17. Smatra se da su SAD odobrile nabavku korišćenih F-16 kako bi se u Južnoj Americi smanjio narastajući uticaj Kine, a Argentina je između ostalog u jednom trenutku bila blizu nabavke borbenih aviona JF-17.

Dansko ratno vazduhoplovstvo je u periodu od 1980. do 1997. godine primilo u naoružanje ukupno 77 aviona F-16A i B u verzijama Blok 1, 5, 10 i 15 od kojih 70 novoproizvedenih između 1980. i 1991. godine, kao i 7 polovnih iz SAD 1994. i 1997. godine. Od tog broja je 62 prošlo kroz program modernizacije MLU (Mid Life Update), i avioni su nakon toga dobili oznake F-16AM i BM.

Osim prodaje 24 svojih F-16 Argentini, Danska će 19 primeraka donirati Ukrajini, prvi ukrajinski piloti su već nekoliko meseci na obuci u danskim bazama, a prvi avioni bi trebali biti isporučeni na leto ove godine. Avione F-16 dansko ratno vazduhoplovstvo menja avionima F-35A, naručeno je 27 od kojih su prva četiri isporučena septembra prošle godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

38 miliona za 38 aparata f16. A mi 12 Rafala za 3000 miliona. Dobar dil smo napravili, nema šta.

Odgovori
Ne

Niste još napravili dil . Ugovor nije potpisan.
Rafale F4 koje namjeravate kupiti su u odnosu na F-16 AM / BM koje je kupila Argentina….zaključi sam.

Koliko novca , toliko glazbe .

Mi

Pardon 338, što n3 menja mnogo ironiju.

Odgovori
Pe

Mislim da niste pazljivo pogledali tekst, lepo pise koje godine su proizvedeni ti F-16.
Mada je to avion izuzetan po svemu, a pre svega,rekordnom resursu motora od 12000 casova (dok MiG ima manje od 1000), ipak su to stari avioni.
Raffale je nesto sasvim drugo, i rec je o najmodernijem avionu 2024, naravno da kosta vise.

Iv
Vu

Ne menja je jer su to stari avioni koji će im poslužiti kao „stopgap“ rešenje narednih 10ak godina dok se ne odluče za nešto novo, manje više ista priča kao mi sa MiG-ovima. Relativno jeftin način da se oživi lovačka avijacija na samrti i da se poveća kadar i znanje pilota/tehničkih posada

Iv

Za DU.PE.
Profesionalni pilot o F16, problemima i njegovoj upotrebi.
https://www.youtube.com/watch?v=THigv2gkOD8

Pe

Ja prosto ne verujem sta citam…Amerika ponudila, Amerika odobrila prodaju, Amerika odredila cenu aviona…Koja je ovde uloga Danaca? Ustupili hangar za potpis ugovora?

Odgovori
YP

Uloga Danaca je da kupe F35 po povoljnijoj ceni.

Sh

Uloga Danaca je ta da kao kupci vojne opreme moraju da pitaju zemlju porekla, iliti, isporučioca iste za dozvolu da prodaju trećim zemljama, koje su se pokazale kao ne baš preterano politički odgovorne. Hint: registarske tablice Jeremy Clarksona 1982FKL, zbog kojih su ga argentinski veterani umalo linčovali.

Dj

Poptuno ludilo, umesto da se svi raspolozivi vazduhoplovi namene za buduce, na zap. tehnologiji bazirano, RV Ukrajine, a da se Danskoj adekvatno nadomesti, oprema se nekakva j*bena Argentina 10K milja „from nowhere“ dok rat besni na kontinentu. Ocigledno su i u ovo umesani USA prsti…

Odgovori
Re

Džabe je Ukrajini sve pa taman im Ameri dali celo svoje RV.

Pe

@Realni Bas je cudno da na portalu o avijaciji pisete kako je „dzaba“ imati F-16.
Nije tako, F-16 je vrh i napravice razliku.
A i bez ikakvog savremenog aviona Ukrajina je odbila rusku invaziju i tesko porazila Ruse i naterala ih u beg, sta ce tek sad biti…

Mi

Pa Ukrajna dobija preko 50 F-16 ako bude u stanju da ih koristi, a ima i drugih izvora. Sta paničite kad ima dosta za sve. Ako tih 60 F-16 nije dovoljno Ukrajni, onda dodatnih 24 sigurno nece pomoci.

St

Bravo.Prijavili su se i da budu globalni partner NATO-a.Javier Milei pravi dobre poteze.

Odgovori
Mi

Da, dobra vijest.

Ra

Ni devet milki po avionu, ako imaju još resursa za 10-15 godina odličan posao.
Amerikanci paze na svoje saveznike.

Srbija je samo za modernizaciju 11 aviona dala preko 300 miliona dolara, sa kupovinom naoružanja i preko 400, bliže 500 miliona, za više nego duplo manji broj i jednake starosti.
Modernizovani mig29 verovatno nije ni blizu ovakvom F16.

Odgovori
Go

Naš modernizovani mig29 nosi r77 projektil dometa 110 kilometara, dok argentina definitivno neće dobiti amram dometa 140km zbog Britanije. Isto tako Srbija neće dobiti meteor projektile uz rafale zbog britanaca a verovatno i amera. Rafal bez meteora neće biti puno smrtonosniji od mig29 sa r77. Glavno je da migu ističu resursi. 2028-2031 biće povučene sve 29ke iz srpske avijacije, mozda dobiju još jednu godinu do 2032 ako se bude manje letilo.

Pe

@Gordo MiG-29 je jedan od najlosijij aviona ikada , u svakom sukobu se pokazao jako slabo, uz to ima male resurse motora i slabe karakteristike.
To sto su ga modernizovali Rusi koji nemaju ni svoj mobilni a kamoli kompjuter, posebno ne uliva poverenje.

Ni

Sva sreća je Argentina toliko mala, a mi toliko veliki i bogati…pa oni plaćaju 650 miliona za 30 i nešto aviona, a mi 3 milijarde za 12 aviona koje ćemo dobiti, možda 2030 godine… Ovo je baš pravi primer kako kada hoćeš i znaš, možeš da nabaviš povoljne avione koji su dovoljni za Air-policing, pa čak i za nešto više…. Ali dobro, sad je već definitvno da mi sa ovom kupovinom od Francuske najmanje plaćamo avione, a najviše nešto drugo….

Odgovori
Ni

Zaboravih …zamislite da je predsednik države odlučio da umesto 3 milijarde za nove Rafale iz Francuske, potroši 1 miljardu na polovne Rafale i 2 milijarde za kupovinu aviona za našeg nacionalnog avio prevoznika Air Serbia-ju, koja sada nema ni jedan avion u vlasništvu….

Odgovori
М

Зашто и ми не купимо нове ф-16 јефтиније је од рафала

Odgovori
Yr

Pitanje br. 1: hoće li dobiti AMRAAM?
Br. 2: hoće li dobiti protiv brodske rakete?
Nešto mi se čini da će imati F-16 kao Irak i Egipat, samo za vežbu i patroliranje. Ako misle da vraćaju Malvinska ostrva, moraće u novu nabavku i novi politički zaokret.

Odgovori
Sh

@Yrraf: Ako je dobio Čile, koji je, istini za volju, daleko bogatiji i koji se pokazao daleko odgovornijim od Argentine, ne vidim razlog zašto ni Argentina ne bi dobila isto. Egipat ima AIM-7 Sparrow, i nije baš samo za vežbe i patroliranje.

Egipat je dobio AIM-7 u ogranicenim kolicinama.
Imajuci u vidu statisticku pouzdanost ovih projektile mogu u vrh glave da obore 10 aviona, i to pod uslovom da ne popiju amraam od komsija sa bezbedne udaljenosti.

Dn

38 polovnih aviona F16 sa naoružanjem 650 mil dolara. E to je pravi posao.

Odgovori
Bo

Obične kante stare 40 godina!!! Kineski FA-50,je 3 puta napredniji!!

Odgovori
Sa

Nije li fa-50 korejski avion?

Ga

Fa50 made i Južna Koreja, ovde je postojao dogovor za JF17

KK

Vala dobro su ga ofarbali, bas pase boja.

BTW da smo normalni na Balkanima, bolje od ovako necega, polovnog, za air policing ne treba.

No Stevo kupuje BMW, mi cemo S klasu, nek’ se pojede! A Stevo da ima mozga servisirao bi Golfa i popravio krov, a ne isao u u kredit.

Odgovori
Ol

Sram ih bilo! Radije Argentini za 300 miliona dolara nego Ukrajini za džabe. Ispadoše Danci gramzivi a ne slobodoljubivi.

Odgovori
Re

Sve je interes i profit.Zapad je krenuo u Ukrajinu u stilu ako prodje prodje.Nato je jak samo nad barem 100 puta slabijem neprijatelju i nikako drugačije.Naplatiće Ukrajini svako dugme i pertlu na kraju živi bili pa videli.

mi

jesi čitao tekst, pa piše ti da ih je ukrajina dobila 19 od danske

Pe

@Realni Do sad je pomoc za odbrani Ukrajine os ruskog napada bila iz skladista americke i drugih armija, dakle, nije nista prodavano i nema sta da se „naplati“.
Mada ce 300 milijardi dolara od Rusije ovako ili onako otici Ukrajini, ili za isplati ratne stete, posle primirja, ili za naoruzanje.
A to sto niste culi za SSSR i kako je NATO bio jaci od SSSR sa najvecom flotom podmornica i 35000 nuklearnih bombi-malo procitajte.
Inace, danas je NATO veci i jaci nego ikad.

Jo

38 za 338 – odličan posao, bez ironije! I ceo paket takođe.

Odgovori
Jo

Ovih polovnih F16 biti će sve više. Za te pare dobiti čak 38 aviona je više nego povoljno. Srbija bi trebala isto tako nešto nabaviti,a ne trošiti pare na preskupe Rafale.

Odgovori
А

@Jorgovan

Само што су половњаци искључиво прелазно решење, које би требало да води коначном, у форми новог авиона, што и јесте наш план. Базирање виешедеценијске будућност авијације на 40+ година матором авиону у моменту увођења уопште није паметан потез, осим ако се не налазите у неком запећку света, па су самим тим потребе за истим скоро па минималне.

Te

18 jednosedi i 6 dvosedna!
Jel to jedna ili dve eskadrile?

Odgovori
Al

Ponuđeno 38 F16 za 338 miliona dolara, a čitav posao 650 miliona dolara, e ovako nešto je za nas. Za tri milijarde evra Srbija je mogla prvo da sklopi ovakav posao a potom za ostatak da kupi od Amera 2 eskadrile novih F16 u bilo kojoj varijanti.

Odgovori
Vl

Sve u svemu Argentinci obavise sasvin korektan posao.

Odgovori
Iv

Šta li englezi kažu na ovo…

Odgovori
Op

U dvoboju su sa samim sobom. Ne mogu da kažu da su ovo krsevi stari nekoliko desetina godina sa MLU update iz 90-tih koji ne predstavljaju nikakvu prijetnja po njima i Malvinama, jer je zapadna tehnika superiorna. 🤣

Zo

Ništa ne kažu.
Oni su negdje u pozadini dobili garanciju o nenapadanju ( na Falklande od strane ARG ) od Amera i Argentinaca. A Argentina vjerovatno odustaje i od BRICSA

Mi

38 aviona za 338 miliona dolara. Mrak
Dok Srbija 12 Rafala plaća 3 milijarde eura

Odgovori
Ki

Prelepi

Odgovori
Sr

Definitivno bolje nego A4, ali 30 ili 40 godina star avion nikako nije „rešenje“, to je „bolje išta nego ništa“.

Odgovori
Fa

Kako bi onda klasifikovali ove naše „spasioce“ nadzvučne komponente? Možda „bolje ništa nego MiG-29“?

F-16AM je idealno prelazno rešenje, sposobniji od bilo koje verzije Smederevca-29. I ne samo od 29-ke već i od svog ostalog SSSR đubreta koje leti kojekude po svetu.

O političkim poenima od USA koji dolaze pride uz paket opreme i naoružanja Falcona i da ne govorim.

Ukratko – bravo za Argentinu.

А

@Falcon

„Kako bi onda klasifikovali ove naše „spasioce“ nadzvučne komponente? Možda „bolje ništa nego MiG-29“?“

Модернизовани МиГ-29 јесу прелазно решење. И да, јесу бољи него ништа, јер су ти модернизовани Мигови омогућили јачи налет и припрему комплетног система да у будућности пређе на нови авион. То је значајно искуство које се није могло стећи „на ништа“ решењу.

„F-16AM je idealno prelazno rešenje,“

Само што Ф-16АМ није прелазно решење за Аргентину, већ се планира његова употреба до 2070те (ако идемо по најавама њиховог РВа), уз минимални налет (значи ако набаве преко 50 сати годишње по пилоту, биће добро). Самим тим је изузетно упитно колико је Ф-16АМ идеално решење за Аргентину, ако се не планира набавка било какве модерније и млађе верзије Ф-16 кроз бар деценију.

Sr

@Falcon
Šta bravo? Država koja ima 8x veći BDP od Srbije i preko 40 miliona stanovnika kupuje 30+ godina stare avione.

Trebali su da odu u SAD i kupe nove F-16 ili F/A-18. Na kraju će imati AIM-9 i leteće im 20% flote.

Ig

Srbofil,

predsjednik Argentine je dobio izbore obećanjem o krvavoj štednji i rezanju troškova na svim poljima, nakon što je država išla iz bankrota u bankrot i bila simbol propale države. Nakon izbora je to i počeo provoditi i zasad se čini da daje rezultate.
Kupovina novih aviona se nikako ne bi uklopila u tu politiku, pogotovo dok oni kojima je tim mjerama štednje „uzeto“ svakodnevno urlaju i vrište, a ima ih puno. Još će dugo oni imati većih prioriteta. Ovo im je tek toliko za preživljavanje borbenog zrakoplovstva, do nekih boljih vremena do kojih je još dug put. Neki neposredni rat im ne prijeti.

Sh

@Srbofil: Argentina jako puno i troši, daleko više od Srbije. Sada je glavni prioritet stabilizacija ekonomije, pa tek onda ozbiljnije nabavke naoružanja. A kada dođu na dnevni red, one će svakako morati da uključuju i transfer tehnologije plus offset.

Mi

Falcone, nasi MiG-29SM su prelazno resenje dok su ovi matori F-16 dugoročno. Velika razlika. Da ne spominjem koliko su sati naleta i u kakvoj klimi proveli zadnjih 30-40 godina.

Dj

>> nasi MiG-29SM su prelazno resenje

Nothing is more permanent than a temporary solution.

Zo

Ipak ima načina da se jeftino nabave relativno kvalitetni borbeni zrakoplovi za male pare , da imaju barem još 3000 sati leta bilo bi više nego OK. Iskoristiš ih za obuku , nabaviš nešto modernije naoružanje , ugradiš moćnije radare i poslije ( za 10 i više godina ) kupiš nove F-16 ili F-35
Vjerovatno neće biti ni novog rata za Falklande…

Odgovori
Ju

Bolje američki oldtajmeri nego novi kitajac.Kakav reket novog svetskog poretka.Sad će komentari nezavisnih proevroatlanskih kvazi analitičara kako je srpski mig29 sa modernizacijon promašaj krš relikt prošlosti kome resursi izlaze za 5 godina i posle ide na deponiju, ali zato f16 vrh.Danska bogata zelmlja garažiran servisi na vreme jeste 85 godište ali prešao samo 170 000km vozio ga deda.Zmaj aviona može da tera do 2055 superiorna tehnologija made in usa i naravno dobra kupovina maltene dzaba,blago njima

Odgovori
Pe

@Juzna pruga
Zasto ne bi procitali nesto o F-16?
Kad je izasao, motor je toliko kvalitetno napravljen, a to je zbog ogromne prednosti precizne mehanike, koju ima Amerika, da je resurs bio 12000 casova, dok je na MiG-29 bio oko 350 casova,odnosno vise nego trideset puta slabiji od F-16.
Druga generacija MiG-29 podigla je na rekordnih 1400casova, ali je i to i dalje slabije od prve verzije F-16 iz 1970-ih..
Ima dosta takvih detalja…

Sh

Neću ulaziti u to koja je verzija f16 i koliko su stari odnosno kad im ističu resursi,ali jedno nikako ne razumem.Od tolikih silnih milijardi za Ukrajinu,Argentina im za sitne novce „ukrade ispred nosa“ 24 aviona.

Odgovori

Све и да им сутра дају 100 авиона одакле им пилоти, механичари. Да направиш способног пешадинца треба ти време а камо ли пилота.

Lo

Ukrajina vec ima osiguranih preko 50 F-16, ali oni nemaju pilota, ove godine ce imati do 15 pilota.

Tu su Ukrajinci sami krivi jer njihovi mladi piloti ne znaju Engleski, sto je sramota da ih vec par godina nisu ucili kad su se vec orijentirali Zapadno.

Pa

I za Srbiju je kupovina polovnih emiratskih Mirage 2000-9 ili grčkih 2000-5 bila bolja opcija kad se već dobija samo short range Mica.

Odgovori
Pr

„Pojedini argenitnski mediji navode da je nabavljeno 18 jednoseda i 6 dvoseda za koje će biti plaćeno 320 miliona dolara…“ – a neko bi dao 3.000.000.000 (TRI MILIJARDE!) evra za 12 aviona iz Francuske i priča priču da je to dobro za Srbiju? Možda za one iz Ugrađevinskog fakulteta, da se fino ugrade za nekoliko pokoljenja, a da ostala pokoljenja otplaćuju taj trošak? U više navrata su snimci iz Ukrajine pokazivali kako se običnim dronom uništi ili ošteti parkiran avion i koliko je ranjiv, a za te pare bi mogla da procveta industrija najperspektivnijih sistema (vođene municije, dronova i antidronskih PVO sistema itd).

Odgovori
Ma

Koliko realno ima resursa u ovim avionima? Koliko dugo Argentina i Ukrajna mogu da ocekuju da ce ih koristiti?

Nismo li mi ’99. oborili ili ostetili neki od Danskih F-16?

Odgovori
Ik

U miru da ih koriste…..Imali ko info koju inacicu koriste F-16C/D Block 30/32 ili F-16C/D Block 50/52….razliciti su podaci na internetu

Odgovori
PV

Nismo oborili danski F16.

Mi
Jo

24 danska aviona za Argentinu je 24 aviona manje za Ukrajinu. Meni je ovo veoma indikativno.

Međutim, ovo je tipičan primer američke ponude koja se ne odbija.

Bilo kakvo upoređivanje ovog ugovora sa eventualnim nabavkama novih rafala za Srbiju, ali i polovnih rafala za Hrvatsku je besmisleno. Možda se vredi podsetiti da je prvi ugovor Rumunije, za nabavku 12 polovnih F-16 bio 817 miliona dolara, pre 12 godina: https://www.ainonline.com/aviation-news/2013-10-18/romania-finally-settles-portuguese-f-16s Sve što se kasnije dešavalo je bio rezultat krize u Ukrajini, pa su i cene padale u skladu sa tim.

Takođe, avioni se ne kupuju u samoposluzi. „Daj mi tri kile polovnih, i dva nova, ali da nisu masna.“

Odgovori
Ig

Ukrajini već stiže preko 60 komada F-16 iz drugih europskih zemalja.
I to je daleko više nego što imaju resursa za njihovo skrivanje / održavanje / branjenje PZO-om / pilotiranje.
Ovi koji uspoređuju cijenu F-16 za Argentinu sa (navodnom) cijenom Rafala za Srbiju miješaju kruške i jabuke.
Ovakav paket može dobiti samo država koja napravi potpuni pro-američki zaokret, a uz to je sama po sebi jako bitna na svom kontinentu.

Vl

Argentina velika prebogata zemlja kupuje polovne kante. Kad si saveznik Amerike razlika do novog se uplaćuje na račun savezništva.

Odgovori
Pa

Argentina je siromašnija od Srbije.

Vl

@Patriot. Kad bi znali šta sve konzumirate šta je Argentina proizvela iznenadili bi ste se. Ja sam rekao da je Argentina prebogata zemlja. Siromašni su zato što su saveznici Amerike.

Sh

Nije Argentina siromašnija od Srbije, samo žive otprilike kao i mi. Razlog: vođenje iste „mudre“ politike decenijama (posebno ekonomske, a i vojne, 1982.), kupovina socijalnog „mira“, štampanje para, izmišljena radna mesta u javnom sektoru za drugove članove… Zvuči poznato?
Dakle plaćaju cenu za ono što su radili. A mi radimo upravo ono što su oni radili. A to dođe na naplatu.
Po mentalnom sklopu zapanjujuće smo slični! Pogledati sledeće filmove:
– Relatos Salvajes/Wild Tales;
– Mi Obra Maestra;
-El Ciudadano Illustre (Počasni građanin);
– El Clan (po istinitoj priči!).
@Vladimir: nisu siromašni zato što su saveznici Amerike, već zato što uporno pokušavaju da održe autarhiju po svaku cenu, posebno u industrijskom sektoru (zahvalite sindikatima!), pa oporezuju do besvesti svoj najkonkurentniji sektor – poljoprivredu. (Opet zvuči poznato?)
Inače su se držali daleko od Amera, kupovali su skoro isključivo evropsko naoružanje. Jedino su učestvovali u Pustinjskoj Oluji,ali i to su uradili proračunato, ne bi li popravili svoj međunarodni položaj posle fijaska na Folklandima.

co

Vladimire……da, sve te bliske saveznice Amerike su ziva sirotinja pocevsi od Japana, Njemacke, Juzne Koreje preko Kanade, Velike Britanije pa na dalje….

Jel tako?

om

To su zrakoplovi vrlo skromnih mogućnosti A i B verzija stari i nemoguće ih je bitnije modernizirati, ispod nivoa block 20, za plašenje vrana.
Koliko plaćeni toliko i vrijede,onako za preletavanje i patroliranje. Nisu nešto puno napredovali. Što bi Ukrajinci s tim, blamirali se i ginuli.

Odgovori
А

@omniameamecumporto

I tako matori su dovoljno dobri da vrše zadatke taktičke bombarderske avijacije, tj. mogli su poslužiti za zamenu preostalih Su-24.

Ne

Omnia

Kada ti dogori do noktiju , kada treba spasiti borbenu eskadrilu i kada se u to ukalkulira sigurnosna procjena plus financijske mogućnosti , dobije se potez koji su Argentinci napravili .
I to je dobar potez.

Što bi Ukrajinci s tim ?
Imali bi barem nešto u odnosu na ono što imaju sada.
Misliš li da će ukrajinski F-16 biti na znatno višoj razini moći ?
Mislim da neće .

Mi

Mislim da je modernizirani MLU

mi

@ Mislav , da modernizirani na i norveški i danski, da može amraam 120 d

Ž

omniameamecumporto

Не, то су модернизовани АМ и БМ, на нивоу Ц и Д Блок 50 и 52.

Ne

Dobar posao za Argentinu ma što tko mislio .
18 jednosjeda i 6 dvosjeda plus ostalo uključujući naoružanje .
Sigurnosno , financijski i politički korektna odluka Argentine.

Odgovori
Yo

Nož u leđa Ukrajini – kojoj su danski F-16 prvobitno bili namenjeni…
Sa ovim je Argentina jako nisko pala, država koja je svojevremeno pružala utočište svakoj fašo-naci izbeglici…
Ovo bi moglo imati posledice i na sve druge borce za demokratiju koji se spremaju protiv Rusa uzdajući se u USA pomoć…

Odgovori
mi

treba čitati tekst, uUkrajina je več primila 19 kom, o ćemu pričaš

Pe

@Yoda Ovo nema bas nikakve veze sa Ukrajinom, avioni za Ukrajinu su obezbedjeni, i nemaju Ukrajinci vise stotina pilota i tehnickog osoblja, za sad.
Argentina je imala drugi problem, u vezi sa ratom 1982, i petljanja sa BRICS i Kinom.
Ocigledno su ti problemi reseni, i ovo je pocetak oporavka Argentine.

Pe

Ne razumem komentare da je 40 starih aviona bolje nego novi Raffale za Srbiju.
Generalno, novo je uvek bolje od starog i kosta vise nego polovno.
Posebno je problem sa avionima jer stari trazi mnogo vise odrzavanja,nego novi, i to pred svaki let itd
Kad se uracunaju sve popravke, servisiranja, i koliko je avion odsutan zbog toga,ispadne skuplje.

Odgovori
Mi

Meni samo jedno nije jasno. Šta će Srbiji Rafal sa onom cevčugom za dopunu goriva u vazduhu?

Odgovori
Dj

Ta cev po navodima pojedinih komentatora prkosi svima zakonima dinamike fluide i ne proizvodi nikakav otpor.

Realno, Rafale je ekstremno skarabudzen, mislim to bi trebao biti potpuno nov vazduhoplov a nisu uspeli spakovati ni jedan senzor na njemu da ne pravi aerodinamicke „probleme“ i povecava radarski odraz.

Op

Paprena cijena za stare avione čiji krajni ishod neće biti poznat jer je politika Argentine okretljiva. Danas su van BRICS-a i Kineza, sjutradan može biti nešto sasvim drugo, i to bi bilo pogubno za ove lovce. Nikakvih rezervnih dijelova, servisiranja, naoružanja (kamoli nesto ozbiljnije dugometno). Završili bi (i završiće) kao Egipatski, Venezoelanski i Egipatski F-16.
Ovo taman dobro da im služi za Air Policing dok mogu da se guraju, i nista vise.

Pogubna politika i pogubna kupovina. Platforma za ucijenjivane i bunar bez dna. Ima razlog zbog čega se Danci, Holandjani itd. oteresavaju ovija lovaca. Pregazilo ih vrijeme, i perspektiv na modernom bojnom polju.

Bolje je htjelo biti kupiti par eskadrila L-15 i mozda neke komponente sopstveno proizvoditi. Da su pricekali, možda bi i peta generacija došla u njihov domet u obliku FC-31.

Odgovori
Ro

svasta. uveli ih u naoružanje europljani 1980, 45 godina kasnije ih prodaju jer kupuju f-35 , dakle nakon pola stoljeća, a ti kažeš da ih se rješavaju :)))

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor