KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024
Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent
Avionet obavlja linijsko održavanje na jednom delu Er Srbijine flote / Foto: Avio Star

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Sajt N1 objavio je juče tekst u kojem su anonimni avio-mehaničari Er Srbija Tehnike iskoristili priliku da tri dana nakon udesa Embraera 195 na beogradskom aerodromu skrenu pažnju mejnstim medija na sebe i kompaniju Avio Star optuže za preuzimanje njihovih radnika. Kako je za Tango Six kazao direktor kompanije Avio Star (koja se odnedavno bavi i linijskim održavanjem aviona) Aleš Luci, N1 ga nije pozvao pre objavljivanja teksta i, kako kaže, optužbe iznete od strane neimenovanih tehničara Er Srbija Tehnike nisu tačne.

Anonimni sagovornici N1 navode da je 25 licenciranih avio-mehaničara napustilo je Er Srbija Tehniku u poslednje dve godine i da se poslovi održavanja flote Er Srbije „prebacuju se privatnoj firmi koja je doskoro bila zadužena za pranje i čišćenje aviona“.

Avio-mehaničari su u članku citirani kako u jednom delu kažu da je bezbednost letenja u kontekstu tehničke ispravnosti aviona Er Srbije ugrožena, da bi u sledećoj rečenici bili citirani da to nije tačno kada su oni ti koji rade održavanje:

– Samo u poslednjih šest-sedam meseci otkaz je dalo osmoro kolega koji su bili ovlašćeni da potpišu tehničku knjigu za avion Erbas 330. Svojim potpisom mehaničar garantuje da je avion tehnički ispravan i bezbedan za naredni let. U slučaju da nisi ispoštovao proceduru i odradio sve kako treba, a potpisao si da je avion ispravan, odgovaraš krivično. Nažalost, bezbednost aviona Er Srbije je narušena jer se pojedine procedure ne poštuju. – prenosi sajt N1 i potom pita anonimne sagovornike direktnije pitanje – Da li su avioni Er Srbije tehnički ispravni i bezbedni za saobraćaj?

– Možemo to da garantujemo samo za vazduhoplove koje održava Er Srbija Tehnika. – glasio je njihov odgovor.

Avio Star

Kako Luci kaže za Tango Six, pored činjenice da ga sajt N1 nije pozvao kako bi čuo i njegovu stranu, već je dobio poziv jednog od klijenata sa pitanjem da li su zaista osposobljeni za linijsko održavanje aviona.

Kompanija Avio Star počela je u Srbiji sa poslovima pranja i čiščenja aviona 2017. godine. Kako Luci priča, plan mu je oduvek bio da proširi svoje aktivnosti i na održavanje letelica pa je u periodu Korone krenuo sa pripremom za pribavljanje dozvole za vuču i izguravanje aviona.

– Postupak je trajao oko godinu dana i uspešno je završen ispred srpskih civilnih vazduhoplovnih vlasti početkom 2022. godine. Takođe smo u 2021. godini započeli pripreme za otvaranje linijske stanice za linijsko održavanja aviona. Potrebna su bila značajna ulaganja u opremu i ljude.

Sredinom 2022. godine, uspešno otvaramo linijsku stanicu EASA part 145. Za sve poslove naša kompanija poseduje sve zahtevane licence nadležnih vazduhoplovnih vlasti Srbije i EU. – kaže Luci i posebno naglašava da nisu napravljeni zbog Er Srbije i da Er Srbija nije njihov jedini klijent.

Avio Star je, kako kaže, od početka bavljenja linijskim održavanjem pa do danas održavao avione i kompanija Leav, DAT, Easy Jet, Lumiwings i San Marino.

Avio Star je počeo sa poslovanjem na aerodromu Beograd 2017. godine / Foto: Avio Star

Mehaničari Er Srbije optužili su Lucija i da im „Avio Star visokim platama vrbuje kolege“.

– Napuštanje licenciranih avio mehaničara nije ništa novo ni za nas, tako da smo i mi sa tim problemom kao svi drugi u ovoj industriji. Trenutno su ljudi sa tim znanjima jako traženi u celom svetu. Mi se trudimo da zadržimo radnike na različite načine i smatramo da su zarade koje ostvaruju primerene poslu koji obavljaju. Za sve radnike plaćamo uredno sve poreze i doprinose na osnovu isplaćenih zarada, kao i sve obaveze ka državnim institucijama. Radnike smo uključili u privatno osiguranje, kao i u budući razvoj kompanije i svaki predlog sa njihove strane se uzima u obzir i razmatra se.

Ne vrbujemo mehaničare Er Srbija Tehnike sa bilo kakvim pogodnijim uslovima. Do sada nijednog mehaničara iz Er Srbija Tehnike nismo zaposlili. Ne da nismo želeli, već su verovatno uslovi koje su dobili sa drugih strana bili povoljniji. Ni mi ne uspevamo da zadržimo sve radnike, jer ponude koje dobijaju sa strane su u visini od 500 EUR na dan, i više, sa svim plaćenim troškovima.

Potpuno je bez osnova i zlonamerna tvrdnja o ugroženoj bezbednosti avio saobraćaja, jer svi naši visoko kvalifikovani mehaničari poseduju validne dozvole za radove koje obavljaju, kako u linijskom tako i u baznom održavanju, i to u skladu sa regulativom i procedurama. – kaže Luci za Tango Six i dodaje da Avio Star sve vreme ulaže u obuke i edukacije zaposlenih.

„To što ljudi zbog trenutnog stanja na tržištu odlaze drugde po svetu nije krivica na našoj strani.“ / Foto: Avio Star

– Naši zaposleni završili su različite obuke za različite tipove avion: Embraer E175/E195, Erbas A32o/A330 i ATR72-600.

Sa ponosom uvek ističem da je nekoliko radnika koji su bili od početka u kompaniji i koji su se pokazali kao vredni i posvećeni na poslovima pranja i čišćenja aviona su potom završili zahtevne obuke, tako da danas imaju mehaničarsko i tehničarsko zvanje.

Napominjem i da nismo jedina privatna kompanija u krugu aerodroma Beograd koje vrši usluge linijskog održavanja, pa samim tim nismo ni jedina kompanija koja ove usluge pruža Er Srbiji. –

Mehaničari Er Srbija Tehnike za N1 u jednom trenutku navode da je glavni čovek koji je odgovoran za posao održavanja aviona u Avio Staru, Radovan Perović, politički zaposlen kako bi omogućio Avio Staru da dobije poslove od Er Srbije, da bi u sledećem trenutku bili citirani kako kažu da „nije sporno da je Perović mehaničar sa iskustvom koji poznaje procedure i zna da organizuje ljude“. Direktor Avio Stara na te optužbe za Tango Six kaže:

– Smatram da drugi klijenti za koje radimo i činjenica da nismo jedini kojima je Er Srbija klijent, dovoljno ukazuje na to da nam nije potrebno ničije političko angažovanje.

Takođe smatram da mi je, kao stranom državljaninu, koji je došao da ulaže u privredu Srbije i da zadrži ljude da rade u Srbiji, ovakvim tekstom na sajtu N1 napravljena poslovna šteta u smislu neopravdanih i netačnih činjenica. Iz članka mogu zaključiti da pojedincima ulaganja i uspeh u Srbiji nisu dobrodošli.

To što ljudi zbog trenutnog stanja na tržištu odlaze drugde po svetu nije krivica na našoj strani. Mi sa mehaničarima Er Srbija Tehnike radimo na tome da obezbedimo bezbedan i redovan saobraćaj flote nacionalnog avio-prevoznika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Nn

Pa ovo samo kod nas ima

Odgovori
Pe

Dobro je da u Srbiji razlicite strane mogu da iskazu svoju stranu price, ne kao u nekoj diktaturi, gde je samo jedna verzija dozvoljena, ali zato imaju najveci broj nesreca u avio industriji na svetu.
Bolje je i hiljadu raznih diskusija.

Odgovori
Re

Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore iz konkurentske firme, i popljuju ovog čoveka i firmu, i naravno Air Srbiju koju N1 ne maši, sve na granici širenja opšte panike, a da su eto zaboravili da pitaju drugu stranu bar za komentar. To baš i nije dobro…

Yr

Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je baš preterano.

Th

Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

Pe

@Yrraf @Thedictator
U Americi je bezbednost avio saobracaja na visokom nivou, a Amerika ima 350 miliona stanovnika i ogroman broj letova svaki dan.
Ovo je lako dokazivo ciframa, ali verujem da i matematika nema znacaj za neke komentatore.
Najslabija je bezbednost avio saobracaja u zemljama Afrike i u Rusiji.
Izvolite spisak po danu nesreca u Rusiji samo prosle godine:
https://planeta.press/2024/01/07/samoe-strashnoe-oni-nachali-skryvat-fakty-rezkij-rost-chisla-aviainczidentov-v-rossii/

pe

@ Yrraf

Ukupan broj civilnih avionskih nesreca od 1945 do 2022:
USA – 864
Russia – 539
dnevni broj civilnih letova (2021):
USA – cca 45000
Russia – cca 6633
World – 100000
Uz malo matematike iz osnovne skole, prosecan broj letova po jednoj nesreci:
USA – cca 1.500.000
Russia – cca 350.000
Dakle, odnos je oko 4.3 PUTA u korist USA (manji broj avio nesreća)
Ako uporedite statistiku civilnog avio saobracaja pojedinih zemalja sveta i USA, dobijate da je sigurnost civilnog avio saobracaja u USA na znatno visem nivou u odnosu na vecinu ostalih zemalja.
U odnosu na Rusiju sigurnost je 4.3:1. Dakle, 4.3 avio nesrece u Rusiji na 1 avio nesrecu u USA (za isti broj letova).
Pri tome, ovo su podaci PRE pokretanja “specijalne vojne operacije”. Možemo samo nagađati “kvalitet” civilnog avio saobraćaja u Rusiji u toku zadnjih dve godine.
Dakle, to što vi insuinirate je perfidna neistina. Uzimati jedan podatak, koji nije relevantan i plasirati dezinformacije oko toga je samo odraz vaseg stava.

Д

Конкуренција између компанија које одржавају авионе је ПОЖЕЉНА.
Нека Ер Србија техника да веће плате од Авио Стара и решен проблем.
Ми уживамо у монополима.

Pe

@petak23 Vasa statistika nema logike.
Prvi civilni putnicki letovi u SSSR bili su 1920-ih, sa aerodroma Hodinka, ali je sve to prekinuto tokom rata.
Tek krajem 1950-ih civilna avijacija zapocinje da se razvija, a i do kraja postojanja SSSR nije dostigla broj letova kao na zapadu.
Statistika nesreca je sakrivana u SSSR, a nesreca je bilo jako mnogo.
U Americi je tokom celog perioda bila vrlo aktivna civilna avijacija, i statistika je besprekorno vodjena.
Upravo zato poredim savremenu civilnu avijaciju u periodu za koji postoji tacna statistika, od 1991-2023.

Yr

@Petrović Dušan @petak23 ja ne tvrdim ništa oko bezbednosti avio saobraćaja u Rusiji, niti sam istu pomenuo, gospodin je u komentaru jasno rekao da je država koja ima najveći broj nesreća na svetu diktatura. Po svim statistikama, koje je i potvrdio petak23 SAD su država sa najvećim brojem avio nesreća pa je istu Dušan nazvao diktaturom a ne ja. A za civilne avio-nesreće postoji tačna statistika od 1945. i jasna je kao dan, uzimanje proizvoljnih perioda ne bi li se opravdalo iznošenje notornih neistina iz samo komentatoru znanih razloga je krajnje neozbiljno.

Sr

Ah taj „nezavisni i objektivni N1“.

Odgovori
Mi

Nažalost, ovo je realnost, da neke medije koji imaju mogućnost da se daleko vide i čuju, mogu da iznose izjave „anonimnih osoba“ i tako plasiraju priču koja ne može da se proveri. A to i jeste cilj, jer mogu da plasiraju bilo koji tekst koji žele i kao izvor navode neke „anonimne osobe“.
Isto tako bi ja mogao da navedem, da iste te medije ne plaćaju porez u Srbiji, a izvor je „anonimna osoba“ koja radi u tom medijun i potvrđuje to!
Po zakonu bi trebalo biti zabranjeno svim medijama da koriste „anonimne izvore“ za bilo koji tekst koji objavljaju.

Odgovori
PS

Ne može da bude zabranjeno. Dovoljno je da postoji verifikovani izvor koji iz nekog razloga ne želi da bude imenovan. Što bi se reklo „poznat redakciji“ ili odgovornom uredniku. To opet ne znači da postojanje izvora sprečava odgovornost medija koji može da bude tužen ako Avio star npr. utvrdi direktnu štetu u poslovanju.

Mi

Mora da ima autor zapis ili snimak na kome se vidi ko mu je saopstio informaciju. To skida odgovornost sa autora teksta/priloga. Onda se nastavlja sudjenje sa izvorom potencijalno netacne informacije.

А

@Miko

Забрањивањем „анонимних извора“ би се новинарска ситуација још више погоршала. Простоје многобројне ситуације у којима класификовање извора као „анонимног“ јесте оправдано. Решење за ову проблематику вероватно треба тражити у успостављају јасне линије одговорности за пласирање нетачних информација, те опште подизање новинарских стандарда.

Sh

@Mika0: Puštanjem snimka bi se prekršio Zakon o informisanju Republike Srbije, kojim je anonomnost izvora zagarantovana! Drugo, o objavljivanju vesti ne odlučuje samo novinar, već i urednik, i to posle dodatne provere. Nemam veze sa N1 i ne znam kako stvari tamo funkcionišu, ali takve vesti se ne puštaju tako lako, upravo zbog utuživosti istih.

Cr

Samo da proverim da li sam dobro shvatio:

U N1 tekstu insajderi kažu da je 25 mehaničara napustilo JU tehniku i da sada „perači aviona“ održavaju JU avione.

Da „perači“ imaju sve tražene dozvole i sertifikate, to smo znali. Ali sada saznajemo i da „perači“ nisu zaposlili nijednog od ovih 25 što su otišli već su ljudi otišli u beli svet za pare koje JU tehnika ne bi mogla da im ponudi taman kada bi ovde Sveti Nikola bio na vlasti.

Koja je onda svrha ove pljuvačine po „peračima“? Za državu razumem da ih loše tretira, ali šta su im tačno „perači“ skrivili?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs