Besposadni kargo helikopteri kao smisleniji koncepti od eVTOL-ova: Proizvođač iz Kine novi igrač na tržištu

6. nov 2025

Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

4. nov 2025

Hrvatsko-slovenački borbeni zemaljski besposadni sistem za borbu protiv dronova

31. okt 2025

U Republici Srpskoj počeo projekat izgradnje puta do spomen obeležja pilotu Zoranu Radosavljeviću

29. okt 2025

Turska konačno obnavlja flotu borbenih aviona: Potpisan ugovor za nabavku EF-2000 sa Velikom Britanijom

28. okt 2025

[NAJAVA] Veliko finale dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: „Poslednja šansa“ za mlade pilote Mornarice i Marinaca

26. okt 2025

Učešće Rusije na vazduhoplovnoj izložbi „China Helicopter Exposition 2025“, glavni aduti helikopteri Ansat, Mi-8/17 i Ka-32

25. okt 2025

Među klijentima češkog „LOM PRAHA“ Bugarska, Hrvatska i Poljska, zainteresovani i za vojno tržište Srbije

24. okt 2025

Nagoveštaj još jedne narudžbine Rafala za francusko ratno vazduhoplovstvo

23. okt 2025

Indonezija dodatno diversifikuje inventar borbenih aviona od čak šest različitih proizvođača: Najavljena nabavka kineskih J-10

21. okt 2025

„Miraž 2000D još nije rekao svoju poslednju reč“: Francuska namerava da lovce-bombardere koristi i za uništavanje dronova

17. okt 2025

Daso proizveo 300-ti višenamenski borbeni avion Rafal, do sada naručeno 533 primerka

9. okt 2025

„Dassault Aviation“ otvorio novi pogon za sklapanje i proizvodnju Rafala i Falkona

8. okt 2025

Bugarskoj isporučena još dva naručena F-16, ponovo problemi sa već isporučenim avionom

6. okt 2025

[NAJAVA] Nova epizoda dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: Bliska vazdušna borba

5. okt 2025

[REPORTAŽA] „Malta International Airshow“: Vazduhoplovni spektakl iznad Mediterana uz prvo učešće (MUP-a) Srbije

2. okt 2025

[PARTNER 2025] EDePro predstavio naslednika ALAS-a, raketu A-50

1. okt 2025

[PARTNER 2025] Emiratski „EDGE“ prvi put izlagao u Beogradu: Najava prodaje novog tipa lutajuće municije Srbiji i povlačenje zajedničkog projekta iz ponude

30. sep 2025

[PARTNER 2025] PR-DC treći put na Partneru: Zaokružen FPV portfolio, razvija se nova anti-dron kinetička platforma

29. sep 2025

[PARTNER 2025] EDePro raketa ALAS XX ušla u naoružanje Vojske Srbije

29. sep 2025
„Dassault Aviation“ otvorio novi pogon za sklapanje i proizvodnju Rafala i Falkona
U novom pogon u Seržiju trenutno radi preko 600 ranika iz bivšeg Dasoovog pogona u Aržanteju / Foto: "Dassault Aviation"

„Dassault Aviation“ otvorio novi pogon za sklapanje i proizvodnju Rafala i Falkona

Francuski proizvođač aviona „Dassault Aviation“ otvorio je krajem septembra svoj novi pogon u Seržiju, severozapadno od Pariza.

Na svečanoj ceremoniji otvaranja generalni direktor kompanije Erik Trapije kazao je da je reč o prvom novom proizvodnom pogonu kompanije od 70-ih godina, što kako je rekao „šalje pozitivan signal vazduhoplovnom sektoru i industriji u celini“.

– Francuska poseduje jedinstveno stručno znanje koje moramo sačuvati i razvijati na našoj nacionalnoj teritoriji. Ovo je pitanje suvereniteta, koje je posebno važno u sadašnjem kontekstu. To je takođe ekonomski i društveni imperativ, kako bismo se suočili sa izazovom reindustrijalizacije naše zemlje i stvaranja radnih mesta. –

Kako su još poručili iz Dasoa, pogon u Seržiju koji je u funkciji od leta 2024. godine, preuzeo je većinu proizvodnih operacija koje su se ranije obavljale u zastarelom pogonu u Aržanteju, osim proizvodnje manjih primarnih delova, koja je preneta u pogon u Seklinu.

U Seržiju se danas sklapaju paneli oplate, prednji deo trupa i mali delovi za avione Falkon i Rafal, zatim se izvodi proces opremanja trupa Rafala (ugradnja električnih, gorivnih, hidrauličnih i pneumatskih sistema, računara, aktuatora i stajnog trapa) kao i proizvodnja metalnih creva.

Projekat izgradnje novog pogona ukupne površine 110.760 m² (površina proizvodne linije 39.700 m²) pokrenut je 2019. godine. Prvi radovi započeti su dve godine kasnije, da bi bili završeni jula prošle godine. Premeštanje mašina i zaposlenih iz starog pogona obavljeno je u periodu jul 2024. – januar 2025.

U novom objektu radi više od 600 inženjera, tehničara, predradnika i kvalifikovanih radnika, uglavnom prebačenih iz bivše fabrike kompanije u Aržanteju. – navodi se u saopštenju Dasoa.

Kada je reč o proizvodnji delova za Rafale, Tango Six je nedavno izvestio da će, prema najavama iz srpskog Ministarstva odbrane, pančevačka fabrika aviona Utva proizvoditi „vrlo složene sklopove“ za ove letelice.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

„vrlo složene sklopove“

SPECTRA će da bude СПЕКТРА…

Odgovori
Ra

Spektru ne proizvodi Daso već Tales.

Ne
Je

Нека производе било шта. Битно је да имају посао – још битније је да буду у великом послу, великом пројекту да кажем. И да производе точкове добро је. Нити смо капацитета нити позиције да бирамо, цепидлачимо и да будемо незахвални. Колико јуче, озбиљно се размишљало и о затварању Утве, још горе – о гашењу РВ, тј. ловачке компоненте, што је наш „пријатељ“ из ЦГ генерал Граховац и предлагао. Неке 2011. то је било на столу као врло реална опција. Пошто тему пратим довољно дуго, неки Рафали, Ми35, ПВО системи на 100 плус км, поготово неки ПУЛС, тада су се чинили као научна фантастика. Ако бих упоредио две обласи, рецимо војска и парламентарни живот. У другој последњих 10 година ниједна држава у Европи није назадовала као Србија, у првој ниједна у Европи у том сегменту није напредовала као Србија.

Ju

Djunta sa sitnim nutom,made in Serbia

Odgovori
Ne

Gospodin Utrapije radi dobro svoj posao. Valjda ce im ovo najzad ubrzati proizvodnju. U odnosu na Rafal, sporiju proizvodnju ima samo Gripen.

Odgovori
Mi

Samo da ne curi gorivo kao kod lokid martina :-). Sve ce biti skuplje i skuplje sa obzirom na ratove..

Odgovori
Da

I ef-2000 u Batajnici 2009.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor