Srpsko Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana od leta 2024. godine poseduje još jedan, petnaesti MiG-29, potvrdio je za Tango Six portal pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović.
Reč je o nekadašnjem lovcu mađarskog ratnog vazduhoplovstva u verziji 9.12B, istoj kao i originalne Dvadeset devetke JNA RV i PVO.
Avion će, najverovatnije, služiti kao donor delova. Letelica je upečatljiva budući da je ofarbana u posebnoj mađarskoj komemorativnoj šemi bojenja.
Kako je na sajmu naoružanja i vojne opreme IDEX u Abu Dabiju Miloradović izjavio za Tango Six, isporuka aviona deo je vojne saradnje dve zemlje:
– Mi smo, po našem mišljenju, napravili dobar posao u okviru već jako dobre saradnje sa Mađarskom. Po vrlo povoljnim uslovima smo nabavili veliku količinu raznovrsne tehnike uključujući i vazduhoplovnu. Pomenuti jedan avion je manji deo pomenute nabavke. Da li će biti još aviona konkretno, uskoro ćete videti. –
Miloradović je takođe ponovio da prelazak na održavanje remontovanih i modernizovanih MiG-ova 29SM+ po stanju može, kako je preciznije kazao, nekim od ovih letelica (u zavisnosti od starosti konkretnog aviona) i uz dodatne radove omogućiti službu u RV i PVO i posle 2030. godine.

Vojna saradnja sa Mađarskom
Najava, ali i konkretan dogovor o nabavci naoružanja i vojne opreme iz Mađarske dogodili su se januara prošle godine. Nakon što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić saopštio da se nabavjaju oklopna vozila, dve nedelje kasnije se u visokoj političkoj i vojnoj delegaciji našao i sam vrh RV i PVO, što je ukazivalo na to da će paket sadržati i tehniku namenjenu ovom vidu Vojske Srbije.
Pored toga, tadašnji ministar odbrane Miloš Vučević je izjavio da će biti nabavljeno i nešto konkretno i korisno za RV i PVO. Na osnovu sastava srpske delegacije moglo se pretpostaviti da bi to mogli biti i rezervni delovi za borbene avione MiG-29, što nam je na IDEX-u i potvrdio Nenad Miloradović.
Oklopni transporteri BTR-80A nabavljeni iz Mađarske mogli su se prvi put videti na vojnoj vežbi ‘‘Vatreni udar 2024‘‘, dok je premijera ovih vozila pred širom javnošću bila na prikazu ‘‘Zastava 2024‘‘ kada ih se na batajničkom aerodromu našlo čak 32. Zvanično nije bilo saopšteno koliko će biti isporučeno. Nezvanično je reč o 50-100 transportera koji bi se zbog teškog naoružanja mogli svrstati i u borbena vozila pešadije.
Kada su u pitanju mađarski MiG-ovi 29, Tango Six je u periodu od 2010. do 2018. pratio napore Mađarske u pokušajima da ih proda. Za nabavku je tada bila zainteresovana i Srbija. Mađarska je koristila 28 MiG-ova 29 (22 jednoseda MiG-29B i 6 dvoseda MiG-29UB). Avione je dobila 1993. godine a poslednji je povučen iz operativne upotrebe na kraju 2010. godine.
Lovac
Petnaest migova, 14 pilota lovaca, za 2 godine i manje. Dolaze rafali. Ko ce da leti?
Vodnik padibranac sa osnovnom skolom ima vecu platu od pilota lovca.
Piloti lovci sadasnji i buduci su izuzetni ljudi, intelektualno, pssihomotorno, moralno…
U ovakvim uslovima, a praksa potvrdjuje i to ne samo ne kod nas, da ti ljudi koji ispunjavaju uslove, ne da nisu zainteresovani, nego im ne pada na pamet da zivot posvete tom poslu.
Nestrucni ljudi vode RV (komandant je trupni raketaš?!) koji i uz najvece napore ne moze shvatiti sustinu problema, kao i ostala kljucna pitanja struke.
Za 2,3 godine ovim tempom, bice 0,43 pilota po lovackom avionu.
Mislite o tome, ali jace i hrabrije.
prcko
Piloti koji nikada nisu oborili protivnicki avion? O cemu pricas?
knjigolistac
Nije to prvi put. Pred 2 sv.rat je bilo isto. Vise aviona od pilota pa svabe pucale na padobrane. Mislite o tome.
Srbofil
@Lovac @knjigolistac
Ok, zamislite sebe da imate 19. godina, odlučujete koji ćete fakultet ili akademiju da upišete. S jedne strane ETF, FTN, posle posao u struci, plata, benefiti itd. sa druge strane akademija i posle godina truda i rada dobijate za nagradu letenje u avionima koji su stariji duplo od vas.
Drugim rečima, kako mislite da imate pilote ako država ne kupi nove avione? Dokle više Orlovi i Migovi 29? Koja je ovo godina?
Master
Potpuno tačan komentar…
plate pilota trenutno da budu 5000e
pa na gore.
Oni koji lete da budu plaćeni i u letnoj kondiciji.
Ako se ne javi dovoljno završenih mladih sa fakultetom smanjiti kriterijum sa školom omasoviti prijem i izbor zdravih srednješkolaca koji su podesni sa letača.
Na kraju imamo pozitivno iskustvo sa narednicima lovcima u aprilskom ratu.
A bilo ih je 55 u lovačkim pukovima.
Sale
To su krševi i ne treba bacati novac kupujte Rafale.
nenad cupać
Ima pilota i tek će ih biti samo što vi svi gledate crno i nikad vam ništa ne valja kad je u pitanju svoja država. Pilot se ne postaje preko noći već se školuje, uvežbava i trenira . Dolaze novi mladi piloti i naravno buduća okosnica Vojske Srbije i Vazduhoplovstva
Box
Naravno da su krsevi. Uvek su i bili. Da li neko uopste zna da je neki Mig 29 u nekom sukobu oborio neki zapadni avion? Nego smo mi po rodjenju rusofili i mitomani. Preuvelicavamo sve sto je rusko, a u ovom ratu se pokazalo koliko im je tehnika neupotrbiva i zastarela.
Multi Boy
@Box
https://migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use/
Mig-29 je oborio 6 aviona. Od toga su 2 Cesne s turistima na Kubi.
max
@box oborio je cesnu na kubi…
Andrej
@Box
A kada su se to sukobili Mig29 i neki avion zapadne proizvodnje, a da su bili sličnih karakteristika, ispravnosti, uvježbanosti pilota, podrške sa zemlje i iz vazduha?
Samo se pominje 99-a i to kako su naši avioni obarani ‘k’o golubovi’. Taj sukob je pokazao da je vazduhoplovstvo NATO pakta jače od vazduhoplovstva Srbije (tada SR Jugoslavije) i šta to govori o tome koji je avion bolji? Ništa! Mogli smo 99-e da imamo i F14, 15, 16, 18, 22 i 35, ukoliko bi bili u stanju u kakvom su bile 29-ke i da su letjeli u onakvim uslovima u kojima su letjele 29-ke, bili bi obarani na isti način. Uostalom, šta je sa F16 u Ukrajini? Zar nisu do sada trebali poobarati to malo ‘krševa’ što je Rusima ostalo? I ne pada mi na pamet da kažem da je F16 loš avion.
Tvrdnja da Mig29 nikada nije pobjedio zapadni avion te da je stoga loš je kao da Mladost iz Velike Obarske nikada nije izgubila od Reala i Barselone te je stoga bolja.
Za kraj: Ne želim da ulazim u rasprave Rusija – Ukrajina, zapad – istok, ko je u pravu i slično. Kao učesnik rata na prostoru bivše nam države ne mogu da podržim ni jedan ratni sukob. Ja sam samo ljubitelj vojne avijacije i najsretniji bih bio da vojni piloti lete svoje avione u miru, a mi da im se divimo i malo zavidimo.
Slaki78
zašto Rafale? ubrzo će sankcije Rusiji biti ukinute i treba se okrenuti na nabavko aviona od njih ili Kine. kako stvari stoje i trenutni haos u EU pitanje je kada će biti isporučeni ovi Rafali, a nebi me čudilo i da pošteni francuzi odustanu od isporuke i raskinu ugovor.
VladaR
Ja stvarno ne mogu da verujem da još uvek postoje likovi koji se zanose nekom imaginarnom kupovinom aviona od Rusa. Shvatite da je nova, višlja gvozdena zavesa podignuta, i da smo, na svu sreću, mi na pravoj strani. MIG više ne postoji, Suhoji nam ne trebaju, Kineski avioni nisu nikakvi, jer kineski stelt nemožemo ni kupiti.
knjigolistac
Nije avione kupovao zbog aviona nego zbog podrske sebi.
Viktor
čuj onog prvog vodnik padobranac?!?
Pa moj kuvar u motelu ima veću platu.
Smanji sedviče i javni radovi reci kumovima da su jeftiniji pa će biti para i za pilote.A da poskupite ćevape u skupštini pa će biti i za rezervne delove e ne da idemo po otpadu ko Grunf iz TNT ( Alan Ford) dasastavljamo avijaciju.
Vlad
VladaR,
А што би након скидања санкција било немогуће купити нову војну опрему од Руса? Нити се западно оружје показало бољим нити су Руси ограничени само на производњу за своје потребе.
А и Русима продаја њиховог наоружања иде баш пуном паром. Помињу се неке силне милијарде…
Đole
kakvi Rafali bilo koja zemlja koja od nas traži nezavisnost Kosova pa i Francuska sutra će nas ucenjivati za rezervne delove i rakete za rafale.Setire se prvog svetskog rata kada su nam isporučili topove ipogrešne granate a sve to posle rata debelo naplatili.
Aerobal
Gvozdena zavesa?? Sada, dok se desavaju tektonske promene na geopolitickoj sceni…? Gde rusi i ameri samo sto jos i sampanjac ne otvaraju zajedno? U kom paralelnom univerzumu se to desava?
Branko
Ukinuli sankcije ili ne mi smo mala zemlja i nemamo 4 milijarde, manje vise, za avione… Jos sa slabim naoruzanjem… Rusi, Kinezi, Italijani, Koreja, nesto polovno, sve moze osim preskupih Rafala i naravno, americkih aviona.
MirkoAsDv
Не не, ми смо мала земља и немамо сибирске писте за аждаје као Миг31[41] или Сухој-30-35-57; ако нам треба замена за Миг29 можемо Миг35 да узмемо. Рафал слеће на носач авиона,мало му треба, то је за нас битно, да увек може нешто да полети [нешто различито од хеликоптера ]
Milan
Kupovina Rafala je glupost, Suhoj je zakon bolji u svakom pogledu, jeftiniji pri exploataciji i održavanju, jedino su kod rafala veće provizije.
Krle
Rece neko Suhoji su bolji?
Ne budi smešan.
Suhoji su dobri ali tehnološki zaostaju za rafalom 4 generacije.Suhoji su inače odlični ako lete u kontrolisanom prostoru i igraju ulogu predatora,ali u bilo kojoj drugoj varijanti su kao mig 21.
Dok to nije opcija sa Rafalom.A predpostavljam da mi nebi kontrolisali nas vazdušni prostor u sukobu sa recimo NATO.
Sa Albanijom,Južnom Srpskom Pokrajinom ili Bosnom bili bi nam dovoljni i Orlovi ako se ne ume da NATO.
Pavle
@Krle
jel i to iz prve ruke? mozda oni s kraja 80-ih, sa ovim novijim (35 itd) nece biti tako.
Thor
Auh Krle sta napisa sve!?
SU30, SU35 i SU57 kao MIG21 u nekontrolisanom prostoru?
A u kom prostoru deluju zapadni avioni, zar prvo ne ostvare brojnu nadmoc pa onda preuzmu prevlast i time imaju kontrolisan prostor, ili sve vreme deluju u nekontrolisanom prostoru i PVO im ne moze nista?
Miroslav
nije Suhoj jeftiniji pri odrzavanju,to nije avion za nas.Pogledaj koliki je remontni interval na Rafalu koliki na Suhoju.Rafal je idealan avion za nas.Malo jeste skuplji ali za nas perfektan.
Djordje
Milanco kome to da objasnis evo i Grci uzedose te Rafale pa se opet vracaju na f 16. Da su dobri zapadnjacki avioni bili bi upotrebljeni i nad Ukrajino. Najvise je razloga Makaronu sa prosurenim auspuhom da se isveti zbog proterivanja iz Afrike.
Zexy068
suhoj je prvenstveno ogroman avion..zemlji sa naßom povrßinom rafal ili neki gripen su najbolja opcija.svi ruski avioni su pravljeni za velike dolete i brate ogroman avion.dok zaokrene on je u bosni ili rumuniji..źdere gorivo kao X6..
Lima
Suhoji jesu veliki avioni, a to kad okrene da zavrsi u Bosni govori koliki si poznavalac vazduhoplovne tehnike, posto suhoji imaju mozda i manji radijus okretanja od galeba ili orla… kad smo ga gledali na batajnici, po tebi bilo je enoha sad u bosni, sad u rumuniji… eno vraca se iz madjarake… bolje da citas samo i batalis komentare.
Vladimir
@Lima
Mislim da je Zexy to rekao u superlativu. Hteo je da kaze da je SU27/30/35 avion predvidjen za postizanje vazdusne premoci na velikim povrsinama koje imaju Rusija, Kina, Egipat, Indija, Iran i slicne mnogoljudne i velike drzave. I u pravu je. Taj avion za nas kod nas ne bi koristio sve svoje prednosti, ali daleko od toga da nam ne bi bio bolji od Rafala. Ima bolji radar, bolje rakete, vecu brzinu, dolet i pokretljivost. Dakle, bolji i jeftiniji avion, ali i dalje 4++ generacije. SU57, a narocito SU75 kad se pojavi, su pravo resenje za nas
Krle
apsolutno si u pravu za su 75.On ce izgleda biti naslednik mig 21 u modernom vremenu.
U mom prethodnom komentaru nisam hteo da omalovazim su 35 Vec da navedem da to nije avion za nas i da po karakteristikama rafal apsolutno odgovara vise Srbiji.Pritom mi i kad bi kupili su35,niko nam na garantuje da bi dobili modernije verzije kao i bolje rakete i radare za taj avion.Logistika za taj avion je toliko velika da podrazumeva potpuno drugačiji vid odbrane a to je ofanzivni a ne defanzivni
Sistemi PVO treba da budu zastupljeni u velikim količinama da bi mogli da brane avione u vazduhu od nadolazećih pretnji jer mi nemozemo da priustimo vise od 10 aviona.Pritom taj avion mora da ima prostor da pobegne negde posle izvedenog zadatka,a u našoj zemlji nema gde da pobegne jer nam je 120 km daljina od granice do granice i moze ga oboriti malo kvalitetniji pvo sistem.
Nema stelt karakteristike,po principu udari i bezi.Ni rafal nije mnogo bolji ali nam definitivno vise odgovara pogotovo sto je deo tog aviona razvijan i u Jugi do pred raspad.Samim time Bice lakše održavanje i obuka tehničkog kadra.
Pritom moram da napomenem da se iza ove saradnje sa Francuzima valja nesto vise od kupovine aviona ali o tome ce reci vreme i volja rukovodstva za daljim ulaganjem u avijaciju.Ono sto ja vidim je saradnja Srbije,Francuske i UAE.
Pajo
@Krle,
ništa od Rafala (pa i njegovig prvih verzija) nije razvijano u ex YU tako da ova vaša tvrdnja nije točna.
„…pogotovo sto je deo tog aviona razvijan i u Jugi do pred raspad.“
Tadašnji vojni i politički vrh je izrazio deklarativnu spremnost za razvoj borbenog aviona nove generacije sa Dassaultom odnosno Francuskom kao drzavom. Dalje od toga se nije odmaklo niti po jednom segmentu.
Yrraf
Bulo bi dobro kad poskidaju delove da ostave zmaj u originalnom stanju za muzej. Može biti jednog dana pravo blago.
Golub
I meni je to prvo palo na pamet. Bio bi zločin da makar zmaj ne završi u muzeju!
Box
Ovo nije ni za muzej, ovo ce zavrsti na otpadu aluminijuma.
Dragan
Gospodo, sve vam je to kao i naš privatni vozni park. Održavaš ono što imaš, kupuješ ono što možeš da priuštiš. Možeš da maštaš o Audiju, ali voziš Reno… Tako to ide u životu, pa i sa državama.
Rade J
Sta rece Golub malo skuplji Rafali da da samo 3 puta
Марк
Значи,ипак ћемо имати 3 ескадриле…!
sasa
U moje vreme skolovanja i rada u RV i PVO,nije bila dozvoljena kanibalizacija aviona.Vreme se menjaju!
Djuro Pucar
Realno za nas vazdušni prostor bolje od MiG 29 i ne treba, svaki drugi avion bi sluzi istoj svrsi,samo vazdusna policija. A bilo bi potrebno pojacati pvo, recimo Izraelski Barak….
Dejanpd
@Djuro Pucar bravo, upravo tako, nece se nasi avioni boriti sa ravnopravnim protivnikom ni u jednoj verziji neke naredne agresije, ako ih imamo dovoljno i kvalitetnih i kvantitativno, ovaj zlocinacki Nato savez ce svakako sa distance unistavati sredstva veze, osmatranja i obavjestavanja, a avione i ako bude koristio u tome, koristice samo kao sredstva za lansiranje sto moze raditi i iznad Temisvara, Slavonskog Broda, Tuzle…a ako bi nas napali neki treci, siptari, na primer, tu je sasvim OK i G4, mada se meni JAK vise svidja i jedno 50-60 godina je savremeniji, ali sustina je da su i skolski OK, samo jaka PVO i kvalitetna veza, uz patriotizam, koji sad nedostaje u redovima vojske i ono glavno, obavezan vojni rok za sve od bar 9mes.
Yoda
To realno je bilo do juče, a sada su lomovi, pa će nam uz Rafale vrlo verovatno biti potrebni i npr. SU-75…
Zemlja Rusiji, minerali Americi, slava Ukrajini… A Grenland?
Svašta možemo očekivati u krugu od oko 1000 km oko nas, a i kod nas ako nemamo jake adute za odvraćanje…
U istočnom Mediteranu malu baru gasa okružuje mnogo krokodila, sefte litium u Jadru, balkanski ljudski potencijal lak za manipulaciju poput ukrajinskog i sl…
Petrovic Dusan
@Djuro Pucar MiG-29 je nabavljen kao prelazno resenje do dolaska savremenog aviona, kako se rod vojske RV ne bi ugasio.
Ali MiG-29 nema sta da trazi u savremenom sukobu, u kakvoj god varijanti,sto se dokazalo u Ukrajini gde Rusija ne koristi MiG-29, a Ukrajina samo kao nosaca americkih raketa Harm i Francuskih bombi hummer (koje svakako nemamo).
Srbija je uzela kvalitetne letelice Raffale, i to je san snova avijacije na ovim prostorima.
Дарко
У шездесетих година смо куповали Ф-86 од Грка, око 30% купљених је одмах било предвиђено за резервне делове.
Дача
СУ 57 одличан авион
Damir
Diskusije ovog tipa su apsolutno neplodne. Srbija ne kupuje ofanzivno naoružanje niti planira neki blickrig gdje su joj potrebni super moderni avioni i veliki troškovi. Po meni Rafal je ćorak i izrazito politička odluka. Za osnovno čuvanje neba i MIG-29 je dobar. U tom smeru bi trebalo i razmišljati o nasledniku. Npr Grčki miraži (polovni) bi bili extra. Kao novi aparat bih se okrenuo Kinezima. Za ovaj novac (za Rafale) može se kupiti 24 nova i još bi ostalo para. J10 je u klasi f-16, sa PL15 je u klasi Meteora. Šta više treba…
Srbofil
@Damir
Srbija nije u Pakistanu. U koliko dođe do bilo kakvih tenzija između EU i SAD s jedne i Kine sa druge strane, šta bi mi radili sa kineskim avionima?
Avion nije PVO sredstvo ako bi koristili analogiju sa FK-3. Avionima treba konstantno održavanje, zamena delova, česti remonti i ogromna ulaganja sa daleko većim troškovima. Šta će nama taj problem?
Dejanpd
bravo Damire, upravo tako, ne treba biti previse mudar i logicki zakljuciti, Rafal ima svoje prednosti kao „umrezeno sredstvo“ nekog sektora osvajacke sile, kod nas je to kao kad poljoprivrednik koji recimo koristi IMT u njivu dovuce prikolicu sa sjemenom i gnojivom recimo sa Mercedesom G klase BRABUS, mislim, bilo bi mi drago, da ih vidim pred svakom kucom poljoprivrednika, ali kao simbol moci poljoprivrede, ne ovako zbog preseravanja, sto su upravo Rafali u ovoj perspektivi. niko razuman ne moze pristati na Rafale, to se sukobljava sa zdravom pamecu i logikom
Miloš77
Kupovina Rafala, kupovina preko 20 novih Erbasovih helikoptera, kupovina preko 20 francuskih Thales radara koji su najbolji na svetu, te sistem za raspoznavanje “svoj-tuđ“ za PVO i avione! Sada i potpisivanje memoranduma o razumevanju sa Thales-om znaci da se ozbiljna dugorocna saradnja razvija sa Francuzima. Nije to samo neki preskup ograniceni pazar od 12 najmodernijih Rafala.
Sa kinom treba saradjivati, ali ipak oni nisu na dobrom stanju sa Zapadom a najvise nisu sa danasnjom Americkom administracijom. Mozemo samo da se nadamo da tamo rat ne izbije narednih 4 -5 godina. Veci nego ovaj u Ukrajni.
Jovan
Ne bih se slozio sa komentarom da necemo imati dovoljno pilota za Borbene avione. Mislim da sto se tice toga Srbija nikad nije manjkalo pogotovo pilota za najzahtevnije operacije i da nije tacno da pilotima ne pada na pamet da lete za VS, to su gluposti,trice jer Svaki pilot skkolovan u Srbiji (pa i u drugim zemljama) ne vode se novcem vec je strast i poziv za takvu privilegiju jaca od svake vakute.To se dokazalo dosta puta, cak smo i ‘viska’ imali no to je druga tema, elem ne vredjajte nase Heroje i cuvare naseg podneblja a to o efikasnosti je smesno,ma pitaj nekog pilota lovca kako bi se osecao sa se susretne sa MIG 29 i 31.to je nesto sto bi zadnje pozeleo da mu se sesi u karijeri.Hocu reci da imamo zaista najbolje pilote na svetu, bez daljneg…
Milki
Ne. Piloti su vođeni novcem, zato jer je dobro plaćen posao, gdje nema „puno“ pilota u svijetu. Takoreći.
Jovan
Zasto da ne,treba upoznati neprijatelja i molim vas ne pametujte i ne uporedjujte Avione vec koji su se dokazali kao i one koji tek trebaju, a stelt tehnologija je na ispitu. Obe strane imaju impresivne avione Raptor pa F35 i Eurofajter,Rafal sto se tice evropskog arsenala svaka pohvala i hedina zamerka je na softver u Rafalima koji nece dozvoljavati da se avion upotrebi protiv NATO aviona, sa druge strane MIG-ovi su se pokazali kao napouzdaniji lovci i preziveli su mnogo misija i tacno da do kraja 20 veka zaista nisu imali konkurenciju u svakom smislu.Danas je druga prica i dao bih blagu prednost zapadu i tek treba da se dokazu jos njihovi F- avioni, zaboravljate da BlackHowk ili F-117 je oboren zahvaljujuci strucnog kadrara RSPVO(tada jugoslavije) da ne mesam teme zato ipak mala prednost na osnovu pokazanog na strani USA ali mislim da Su-57 koji rame uz F-22 i F35,vreme ce pokazati.Ja bih se kladio na Ruse. Ako se secate da su zvanicnici zapada priznali da tehnoloski ipak su rusi korak dalje otisli,dok Rusi tvrde cak 15 godina da su ispred Amerike.Da budemo realni ovo je neko moje misljenje,opet oslanjam se na besprekorni Ruski raketni program i tehnologiju,koja dosta govori… Kindzal,kornet,lesnik ili oresnik( pardon) verujem da imaju u rukavu Rusi i Asa. Kinezi sva ta halabuka oko tih toliko nahvaljenih aviona 6 generacije, polako tek treba da se dokazu. Koliko dugo operisu Migovi (21,29,31) i su27, 35,37 i F14, 15, 16 pola veka, da vidimo kako ce se novajlije snaci i da li ce uspeti da udju u ovo drustvo ‘najpouzdanijih’ i proverenih…
Branko
Sjećam se nastupa tog MiG-29 na aeromitingu u Varaždinu, ranih 2000-tih
Trundle
@Jovan
Dovoljno je da se pogleda kokpit Su-57 i bilo kog aviona zapadne proizvodnje i da se vidi koliko je tacno da „tehnoloski ipak su rusi korak dalje otisli“…Boze me sacuvaj sta sve covek nece procitati…
Раде
Имају Мађари и ми 24 и ми 17. Продаће
Box
Znaci sve zardjale olupine moraju da se skladiste kod nas?
Jovan
Kakve crne olupine, zar ti nije poznato da je avionika MIG 29 jos uvek superiorna u odnosu na mnoge konkurente?! Primera radi, MIG 29 je brzi od Rafala! Elektronika i naoruzanje je ono sto se moze unaprediti.
Box
@Jovan To je kao kada kazes da je Lada Niva iz 1980. bolja od najnovijeg Toyota Land Cruiser-a. A protiv rakete, brzina ne znaci ama bas nista.
Jovan
Rafale treba preprodati cim stignu, nasa prirodna orijentacija je iskljucivo na rusko oruzje i vojnu tehniku. Vojni rok uvesti pod hitno, okruglo na godinu dana.
Aco
RV sastavljeno od aviona sa otpada
Vulex
Ja sam stvarno pobornik aviona Mig 29, ali kipovati u danasnje vreme ovako stare avione je ludost. Ako govorimo o 9vionu Mig 29 jedina varijanta kija bi se u danasnhe vreme smela kupiti je Mig 29M ili Mig 35. sve ostalo je cisto bacanje para. ti avioni pored toga sto au prestari, neispunjavaju minimalne uslove za miderni ratovanje. Pocev od radara pa do naoruzanja, jednostavno nevidim svrhu kupovati ove avione pa cak ni za delove. Ako ce za 10 god Rafali biti tu onda cemu vise bilo sta o Migovima 29. Oni su bukvalno glineni golibivi u nekom eventualnom sukobu. Mislim da je ovde u pitanju „provizija“ jer ko bi normalan kupovao ove avione u danasnje vreme (Mig 29 – 9.12) To je odavno prevazidjen avion. Ili kupovati nove, mlade, savremene avione ili nekupovati nista. Ako cekamo Rafale F4, onda Migove treba povlaciti iz upotrebe a ne dovlaciti jos starog gvozdja. Po meni je umesto Rafala trebalo uzeti kineski J-31. Avion je 5. generacije i moze dugo ostati u upotrebi bez bojazni da ce zastariti ili biti prevazidjen.
Srbofil
@Vulex
29ka u ovoj formi se ne proizvodi 30+ godina. Određene delove je najlakše nabaviti preko donatorskih aviona.
Rafal će ostati u upotrebi do 2060ih, tako je definisala država proizvođač. Kineske vojne avione ne možemo održavati u sred Evrope. Ne nasedajte na jeftine internet fore da smo mi neka super suverena regionalna sila koja može da kupuje i radi šta hoće.
Petrovic Dusan
Odlično da Srbija ima bliske odnose sa Madjarskom, pametan i logičan potez!
Nenad N.
A da prvo procitate tekst pa onda komentarisete? Za delove. Kako bi se preslo na drugi nacin odrzavanja i produzio vek. Sta u tekstu tacno nije jasno….
Pero.
Nekad smo u Jugoslaviji proizvodili avione i nisu bili zastarjeli za to doba.Sada svi sa prostora bivše države manje više kupuju polovno ili staro sa raznih strana svijeta.
Feline
Da si pročitao išta više od naslova bilo bi ti jasno da je taj avion (a biće ih još) kupljen zbog rezervnih delova.
Duca1977
uskoro cete videti!
nadamo se.
Mohikanac
Tako je, jedina briga u celom vazduhoplovnom svetu su piloti i njihova plata. I tako od 1916.g.
Pri tome namerno zanemarujete, ili kao većina ovde slučajnih prolaznika, nikada niste ni znali, da je za razliku od 24-30meseci da se od nule postane pilot airliner na A380 ili 787 ili „čak“ 12-18 meseci da se u USAF postane od nule pilot na F-16, samo za sticanje licence aviomehaničara potrebno „samo“ 5 godina. A da je potrebno još mnogo vremena da taj mehaničar bude produktivan i „zadovoljavajuće“ produktivan i bezbedan. slična je situacija i vojnom okruženju, mehaničari postaju produktivni tek nakon 6-8 godina radnog staža, do tada ih uvek i prate četvore oči.
Imaće uvek zainteresovanih da budu deo pilotskog džet seta koji treba da bude plaćen:
-da ne bi pravio greške u vazduhu (99.9 % radnog vremena)
-da bi razmišljao „out of the box“ jednom ili nijednom u karijeri.
Samo ne znam ko će avione da održava. Ovi što sad to rade neće još dugo… ovo je gorući problem na svim meridijanima a ne samo na Balkanu.
Mogao bi Urednik malo pažnje da posveti ovoj tematici, ako mu je zaista stalo do avijacije kao što to stalno potencira. Ali da nas pri tome poštedi unutarpartijskih igri bez granica kojekakvih vazduhoplovnih i nevazduhoplovnih vedeta u školi koja je Akademija samo po imenu i ničemu više.
Vladimir
Trebalo bi proveriti stanje tih aviona. Sa silnim delovima koje imamo i koje imaju Madjari, trebalo bi da moze da se osposobi bar neki dvosed za obuku. Relativno mladi avioni, pojedini sa veoma malo naleta. Ako zmajevi nisu naceti rdjom, mogao bi se neki primerak sklopiti za obuku mladih pilota. Taman da se malo sacuvaju resursi nasih primeraka.
Jordan
Neverovatno je da se opet iznova vode jalove rasprave o tome kakve avione Srbija treba da nabavi, kada je već potpisan ugovor za rafale. Takođe, dok se u tekstu jasno objašnjava da se avioni nabavljaju za delove, da bi se produžio životni vek postojeće eskadrile – ovde se raspravlja da li ima pilota za dodatne avione.
Miks
Bravo, niko ne čita tekst. Zaboga ljudi, ugovor potpisan, isplata već krenula a neki i dalje razglabaju o nabavci aviona koji su već ugovoreni i u procesu nabavke. Inače, ovo je odlična kupovina koja će sigurno pozlužiti svrsi, a to je što duža upotreba MiG-29 aparata dok se ne uspostavi puna operativnost Rafala. Vreme će tek pokazati šta je zapravo nabavljeno, ali nadam se da je i naoružanje uključeno i da će se na budućim vežbama piloti oprobati i u realnosti sa ispaljivanjem raketa vazduh zemlja. Meni kao rusofilu takođe je krivo što nismo bili u mogućnosti da nabavimo ruske avione, ali treba biti mudar i u novim političkim okolnostima i podeli sveta odigrati pametno što je u ovom slučaju bila kupovina Rafala. Za 30 godina braća rusofili skapiraće gde je sad novi berlinski zid i da smo ovaj put mi ostali sa zapadne strane, pa možda i shvate.
Sunny Boy
Zar ovde niko ne vidi jedan od presudnih iglavnh, mozda i glavni razlog za kupovinu? Nemogudnost nabavke delova iz Rusije. Kao kad za auto nema delova, pa se ide na auto otpad da se nadje nesto sto je jos upotrebljivo. Nije isto kao novo, ali kupuje neko vreme, a onda, ako i dalje nema novih delova, opet na auto otpad, ili da se potraze sledeci delovi, ili da se odveze taj auto i ostavi tamo.