Početkom februara spoteri koji fotografišu u blizini batajničkog aerodroma napravili su nekoliko video snimaka poletanja i sletanja višenamenskih borbenih aviona MiG-29SM+ RV i PVO Vojske Srbije.
Snimci su objavljeni na društvenim mrežama, i ne bi bili posebno zanimljivi da na bar jednom avionu nije uočeno naoružanje za koje se do sada samo pretpostavljalo da se nalazi u inventaru RV i PVO Vojske Srbije.
Reč je o ruskoj protivradarskoj raketi H-31P (zapadna oznaka AS-17C ‘‘Krypton‘‘) za koju se do sada znalo da je srpski MiG-ovi 29 mogu lansirati, budući da avioni imaju ugrađen i signalizator radarskog ozračenja L-150-32 Pastelj, o čemu je Tango Six izveštavao pre četiri godine.
Čak je i zvanično, na panoima sa taktičko-tehničkim karakteristikama (TTK) aviona koji su poslednjih godina postavljani na raznim prikazima, među naoružanjem ‘‘SM-a‘‘ navođena i raketa H-31P.
Potvrda u vidu javno objavljenih video i foto materijala stigla je međutim tek pre dva meseca.

Na već pomenutim panoima sa TTK MiG-a 29SM+ su se među podvesnim vazduhoplovnim ubojnim sredstvima navodile rakete vazduh-vazduh RVV-AE, R-27ER1, R-27R1, R-27ET1, R-27T1, R-73E, R-60MK i R-60K, potom rakete H-31P, H-31A, H-29, H-25, vođene bombe KAB-500Kr, KAB-500-OD, avio-bombe mase od 50 do 500 kg, kontejner sa submunicijom KMGU-2, nevođene raketma zrna S-5, S-8, S-13 i S-24B.
Sve navedeno naravno ne znači i da se nalazi u upotrebi na srpskim MiG-ovima. Do sada su se, na primer, na statičkim izložbama mogle videti do sada već korišćene rakete vazduh-vazduh R-73E, a od novih su prikazane RVV-AE (R-77) i R-27ER1. Što se tiče ubojnih sredstava za dejstva po ciljevima na zemlji bile su prikazane samo vođene rakete H-29TE (zapadna oznaka AS-14 ‘‘Kedge‘‘). Mogli smo videti i vežbovno sredstvo KAB-500Kr-U za obuku u upotrebi vođenih bombi KAB-500Kr i KAB-500-OD.
Tango Six je u proteklih par godina redovno pratio temu o opremljenosti i naoružanju modernizovanih srpskih MiG-ova 29, od prvog javnog prikazivanja aprila 2022., preko uočavanja novog sistema za raspoznavanje ‘‘svoj-tuđ‘‘ (IFF), pa sve do otkrića da je u upotrebi i sistem za protivelektronska dejstva MSP-418K.
Protivradarska raketa ‘‘Zvezda‘‘ H-31P (Izdelije 77P) prema dostupnim informacijama ima minimalni domet 15, maksimalni 110 km. Maksimalna brzina je do 1.000 m/s, srednja 600-700 m/s. Može se lansirati sa visina od 100 metara do 15 km, pri brzinama aviona nosača od 600 do 1.250 km/h. Za srednje moguće kružno odstupanje (tzv. CEP) navodi se da iznosi 2-5 m (prema nekim izvorima i 5-7 m).
Masa rakete pri lansiranju je 598 kg, masa bojeve glave je do 87-90 kg. Raketa se podvešava na nosače tipa AKU-58, AKU-58-1 (AKU-58M) mase 185 kg. Na srpskim avionima je to izvozna verzija AKU-58AE.
MiG-29SM+ ima mogućnost podvešavanja dve rakete H-31P. Postoje i novije verzije sa oznakom H-31PD dometa do 250 km, mase 715 kg, mase bojeve glave od 110 kg, kao i njena modernizvana varijanta H-31PM.
Miks
Ova raketa deluje prilično zarđalo ili se meni čini?
Dr urgentaš
čini ti se, inače raketa je vrh u svakom smislu.
Dika
Nije to nista, malo WD-40 i rokaj.
Dionizije
Zardjala, bespotrebna sredstva (ne mogu biti efikasno upotrebljena sa platforme kao sto je MiG-29 niti postoji scenario u kojem bi bila korisna) uvaljena u sklopu nekakve „vojne saradnje“ itd.
Stefan
Ta raketa se pravi od titanijuma, ne moze da zardja, hvata se platina.
PeleBC
Nije slika sa naseg aerodroma ili bar nije srpski MiG.
Petar Vojinovic
Naravno da nije.
Batistuta
pa da nije za upotrebu dok se ne dezinfikuje
Boomer
Nije rđa.. dajte, valjda toliko mozete zakljuciti.
Milki
@Miks Rakete za avione ne traju dugo. Godinu dana u običnom skladištu, par godina ako si izgradio i imaš skladišta sa odgovarajućom klimom, temperaturom, itd pa možeš produžiti vrijeme dezintegracije kemijskih komponenata.
Sandero
Nista nije slucajno, pogotovo kod oruzija
Mark
A šta ako je H-31PD raketa do 250km…!?
Dejan
Neko reče da je od titanijuma i da je to patina! Teško da je od titanijuma jer bi bila mnogo skupa a ono je rđa na metalu 1 na 1.
Perko
Dobro bre ljudi procitajte tekst. Slika je samo ilustracija gde su izlozene neke inertne i vezbovne stvari. Na njima to i pise. Sa nekog inostranog prikaza ko zna cijeg aviona.
A kod nas su te rakete primecene od strane tzv. „spotera“ odnosno ljudi koji su sa kamerama snimili avion koji leti pa na njemu navedenu raketu.
Sve lepo napisano.
Branko
@Miki
Kako rakete za avione traju godinu do par godina, kad na Orlovima koristimo americke vodjene rakete iz osamdesetih…
Vlad
Miks,
Čitajte tekst, jasno piše da su rakete usnimljene podvešene na avion.
Tačno sam znao da će sada biti ovakvih komentara.
Slika je od ko zna kada, ko zna gde je slikana i ko zna šta je na slici…
Pavle
da da, samo ruske traju do godinu dana, onda ih prevrnu kao dinamit i opet godinu dana…svaka raekta ima fabricki deklarisan rok do remonta kao i tip upotrebe do remonta. ako je podvesena to smanjuje medjurementni period. dakle ni nacrtan poster
Dionizije
>> Neko reče da je od titanijuma
Prema navodima sa interneta i od proizvodjaca, od titanijuma su samo upravljacke povrsine ali u masti pojedinaca, titanijum, taj cudesni metal kojeg samo Rusija poseduje, postade materijal od kojega je iskovana mocna raketa. Dakle od cistog titana kaljenog pod punim mesecom. Ja nisam metalurg ali (mogu da probam) sam vidjao razlicite promene u povrsinskoj boji celika i drugih metala u procesu termicke obrade ili sto neki rekoshe pojavu „patine“. No one ogromne tamne fleke na toboznjoj titanijumskoj raketi su definitivno od korozije. Sve ovo svakakonema veze jer raketa verovatno moze da se upotrebi ali je prosto jos jedno svedocanstvo mizernog kvaliteta proizvodnje.
Milki
@Branko Morao si sam zaključiti, ali očito nisi, a sam si napisao da se radi o nevođenim raketama iz osamdesetih godina. Zar stvarno moramo pisati i uspoređivati komponente i kemijske elemente „današnjih“ raketa sa WW2 bombama ? Mislim da nema potrebe. Ako ljudi ne znaju, sigurno na internetu postoji. Npr. poliuretan u običnom skladištu traje samo godinu dana. Isto sa čvrstim pogonskim gorivom koje prvo odlazi, gdje brzo oksidira te samim time upija vlagu i to je to, ništa od leta.
Živojin Banković
Dionizije
Као прво, фотографија рактете је само илустрација, као друго није права, већ тзв. габаритно-тежински модел.
И као треће фотографија је настала на авио-салону МАКС 2019, изложена ваздухопловна убојна средства се налазе испред МиГ-а 35УБ ВКС Русије.
Đole
Od ovih se odmah dobije infekcija
Lale
Neće. Posluga je vakcinisana redovno AT zaštitom. Neki i buster dozama, mogu da se češu zarđalim metalnim četkama.
Milan
Samo su kompletni idioti mogli da kupe Rafale a ne savršene I mnogo bolje Suhoj-e, duplo jeftiniji, jeftiniji pri eksploataciji i održavanju, a Rafali ce leteti samo kada zločinci Frenciki dozvole, inače buc na daljinu.
Motorista
@Milan Objasni ti pilotima RV i PVO da su kompletni idioti jer su izabrali Rafale. Mislim da bi od sada trebali tebe da zovu na konsultacije pre bilo kakve nabavke aviona i helikoptera na kojima oni treba da lete.
Petrovic Dusan
@Milan Da li nesto znate o avionima Suhoj sto mi ne znamo?Od pocetka postojanja te fabrike do danas, nisu se istakli.U SSSR je MiG bio bolja fabrika.
Posle pada SSSR Indija je sponzorisala dalji razvoj Su-27, pod nazivom Su-30 (prvi let 1991), dok je MiG propadao i konacno se stopio u Suhoj negde posle 2015.
Rusi prave jos jednu naprednu verziju jednosed Su-35, koji je i najbolji model.
Jedini dokaz uspeha je protiv starih Su-27 i MiG-29 koje je Ukrajina nasledila iz SSSR.
Procitajte zato istorijat fabrike Dassault,znacajno je bolji nego istorijat Suhoja.
Vlad
Motorista,
Da li si stvarno toliko naivan da pomisliš da su piloti ti koji su dali završnu reč o nabavci aviona?
Sam taj čin je više politički nego profesionalan. Ako je za utehu, tako je u celom svetu…
Petrovic Dusan
@Vlad Zapravo, vazduhoplovni stručnjaci J-5 (Uprave za planiranje i razvoj Generalštaba Vojske Srbije) odlučuju o izboru letelice, svakako medju njima ima i bivsih pilota.
Bar od kraja 2021 su se opredelili za Raffale, tehnički nije sporno ništa, srećom da smo za to imali novca i političke volje.
I 1980-ih je prvi izbor bio Dassault, a ne MiG.
Miloš77
Jedini entuziasta borbenih aviona na svetu koji kaze da se Suhoj dizajn biro od pocetka svog postojanja do danas nije istakao.
p.s.
Dušane, Suhoj je pojeo MiG biro svojim dizajnom Flankera koji je po aerodinamici dve klase iznad F-15 i F- 16 sto se zmaja, i letnih performansi i sposobnosti tiče. I MiG biro nije imao konkurenta Flankeru koji je i dan danas najbolji non stealth borbeni zmaj na svetu. F-15 je tek danas (EX verzija) dobio fly by wire, ali i dalje mora da nosi velike rezervoare sa gorivom za osnovne zadatke. Samo vi jos uvek zivite u svetu gde je Flanker familija neuspesni proizvod.
KK
Nije to Yugo. Ako i ima malo rdje po povrsini, ne znaci da radarska glava ne radi svoj posao. Kontrolne povrsine su bez rdje.
Al’ sta je-je, moglo se to s malo nekog premaza preci/zastititi itd. Nema potrebe da se pred javnost isuce raketa s znakovima korozije po sebi. Ako se i htela postici neka reakcija malo je smanjena ovom slikom.
Ali onda i trece pitanje. moze li se uopce ovo prelaziti smirglom? Kutnom brusilicom sigurno ne.
Petrovic Dusan
@KK Ako pazljivo pogledate sliku, na zgradi pise reklama na ruskom na ćirilici, biće da ova slika nije iz Srbije.
Kimiya
Na prvoj fotografiji sam pomislio da smo pored starih dobrih R-77 na naše „the best“ 29ke nabudžili sad već osvedočene najdaljeg dometa R-37ice V-V (upravo mi dingospo MiG-29SM+ preleteo iznad glave – NS) rakete! Tako sklepana kao da su je naši „perjari“ sastavljali, sa 4 manja dodatna bustera, baš mi je zaličila!?

Miroslav
Druze bas se ne razumes, to nisu busteri nego uvodnici za vazduh jer je to nabojno mlazni motor, verovatno slican koncept kao kod rakete za sistem Kub.
OpFor777
Ramjet nije mlazni motor.
Šta se rakete tiče, vazda je izgledala kao raspad.
Zašto je ne farbaju biće da ima razlog. Vjerovatno zbog brzine i toplote koja zbog toga nastaje tokom leta.
Al opet da druge strane, rakete Kub-a se farbaju a to su isto rakete sa ramjet komponentom.
Dionizije
„Nabojno mlazni“ motor odnosno Ramjet ta raketa verovatno nema. Pre ces biti ti taj koji se ne razume…
OpFor777
@Dionizije, sad vidim „nabojno“ u tekstu Miroslava.
Neznam kome si namijenio da se ne razumije, ali je Miroslav ipak u pravi. Raketa ima ramjet.
Miloš77
Pa na internetu se umete svadjati a ne umete proveriti kako radi pogon H-31rakete, (dvostepeni pogon). Drugi glavni stepen/motor jeste Ramjet koji koristi ta 4 usisnika koji se otklope kad dodje vreme. Brzina do 3.5 Maha, daleko veca od AGM88 HARM, i prva supersonična protivbrodska/protivradarska raketa za avione. Da li je i danas jedina ?
Potencijal za povećanje dometa i naravno pametnije navodjenjeje je super zbog izbora motora!
U Ukrajni testirana i danas visi pod krilima Su-30 i 35.
Iskustvo protiv takvih radara i pvo kao u Ukrajni nijedan NATO avion i AGM88 HARM nema.
Dionizije
Moja greska, ta raket posedje ramjet pogon.
Branko
Neka stara srecna vremena kada smo kukali sto smo 10 aviona, remont i modernizaciju 14 aviona, zajedno sa naoruzanjem i desetogodisnjim odrzavanjem platili cak 220 miliona…
Vojkan
Razoružaće nas blokaderi i nauružati transparenterima.Pitaj boga kako će istorija gledati na ovo tužno poglavlje.Nama budžet već kleca iznosiće se zahtevi tipa štaćenam ovo ono i td. ostaćemo opet goloruki da čekamo nevreme ispod šljive.Taman smo malo živnuli sa nauružavanjem i vojnom industrijom kad ono opet klinovi pod točkove nedanam se da imamo kontinuitet.
Bojan
Vidi radio sam gde ima dosta čeliga gvožđa i ostalo to je samo na površini zbog kiše nije TRULO ne razumem se u rakete u gvožđe po malo bitno je da pogodi metu tempera topi sve
Vlad
Vojkan,
Šta su ti ti blokaderi?
Oni u Ćacilendu ili ispred Skupštine u čador naselju?
Petar
Bravo !
Stojko
Znaci velike su sanse da prelaskom na novu zapadnu tehniku gubimo borbene mogucnosti koje sad imamo, ali za nasu utehu, to je skupo preplaceno.
Milki
Na što ovo liči, strašno. Očito im je istekao datum upotrebe.
Александар Веселиновић
Добар Дан свима… фотографија није из Србије… а то није ни корозија ни рђа… то је природна боја титанијума, тј. легуре. Хвала на разумевању. Иначе ракета је врх.
Поздрав
Gen. Goran Milovanović
svaka čast objasni ljudima šta je šta. jedini pravi komentar koji se drži teme.
Ovo je sramota šta sve ljudi napišu,samo da ponižavaju vojsku.što se tiče slike to je Novinarska sloboda ilustracije, bitno je da je raketa na slici.
jeste,Avion je Mig 25 ili 31 jer je takva protiv radarska raketa napravljena za takve presretače zato i veliki domet 250 km. da Mig 29 može da ih nosi to je sigurno , dali nam je potrebno to je pitanje, sigurno jeste Avion mora da uđe u strani vazdušni prostor i naravno što je manje moguće. Drugi niko ne razmišlja jer se i nerazume, bitno da je negativan komentar. Avion Mig 29 je i dan danas po performansama u samom vrhu, više i ne treba,samo je redovna modernizacija Elektronike i naoružanja bitna. a spomenuti Suhoj su duplo veći. nego MIG 29, za našu državu suhoji preveliki, velika silueta stim velika meta. Mig je relativno mali Avion vrhunskih performansi i dan danas neke rekorde drži, čak ima manevre koji samo on može da izvede pogotovo od kada su ubačeni Vektor motori, nema šta nemože, a drugo avion može da postigne toliko velika G opterećenja, da delovi i naoružanje i čovek nemogu da ista isprate, tako da je Avion Savršeni Lovac što vazduh što zemlja. Savršen Avion za zemlje kao što je naša, po svim parametrima, nije ni čudo što ga Ameri najviše spominju iz strahopoštovanja, jer so dan danas nisu uspeli ni jedan da obore. jeftin u nabavci, jeftino i prosto izdavanje delova na pretek i dugo još će da se koristi svuda u svetu, dovoljno reći da je Mig 29 u Rusiji i bivše Ruske države glavni Avion u Naoružanju. Avion napravljen za nosače Aviona ali nosači nikada napravljeni. Kako sam učio u Vojnoj školi, jedini u svetu Avion kome je potrebno svega 250 metara za poletanje, to je bio glavni cilj aviona, da poleti bez katapulta sa nosača, zato i mala težina, veličina, jak stajni trap, tako da poleće sa svih terena, nije mu potrebna pista. što se i pokazalo za vreme bombardovanja, poletali sa običnog puta N.Pazova – St. Pazova.
Kako već, prvo malo po Internetu,društvenim mrežama,nađite neke Tehničke karakteristike, pisanje drugih država pilota, pogotovo Amera, Pa sami Nemci imaju 2 komada, radi obuke pilota da izvode manevre koje su samo sa 29kom izvodljive i pročitajte i poslušajte komentare.
a vi što nemate pojma i pišete sramote, dođite prvo do mene na Aerodrom da naučite prvo da operete Miga 29…. . pa ako to uspešno naučite nastavljamo sa obukom.
Dionizije
A zasto se vi G. Milovanovicu ne drzite teme i napisete nesto tehnickog karaktera? Recimo da li raketa ima mogucnost mid course korekcije, da li moze primiti koordinate radara sa platforme pre lansiranja. DA li psoeduje INS/GPS navodjenje? Da li je Mig-29 u mogucnosti da svojim senzorima proceni poziciju izvora zracenja i identifikuje o kojem se tipu radara radi itd. Ja u podugackom tekstu citam samo pausalne hvalospeve i grubu kritiku kolega komentatora a ne vidim nikakav doprinos diskusiji.
МилеНС
@Gen. Goran Milovanović
– Ваше излагање је забрињавајуће ако ништа друго макар из два разлога.
1) толико нахвалисте МиГ-29 и ваше познавање истог а на фотографији не препознајете 99% идентичне усиснике (јер је у питању МиГ-35) него идентификујете летелицу као Миг-25 или 31 ?!?
2) цитирам:“nije ni čudo što ga Ameri najviše spominju iz strahopoštovanja, jer so dan danas nisu uspeli ni jedan da obore.“ ???????
– какве су ово …. да не користим адекватан израз?
Па само 1999. јесмо ли имали губитке од стране USAF Ф-15ц и ф-16 ??? Да, тадашња технолошка надмоћ је неупитна али само то конкретно да издвојимо како ниједан нису успели да оборе је небулоза!
Шта је са обарањима ирачких 29-ки такође од стране USAF-a?
МОЖДА, aли можда не би ипак било лоше да ви сами перете те миг-29ке још неко време па када увежбате да нам се вратите међу коментаре пуни нових сазнања заснованих на чињеницама ?!?
OpFor777
@Goran Milanović, bolje da nista niste pisali. Profesionalci ne bi trebalo tako da se odnose prema civilima koji su kao poresni obveznici i topovski meso, razlog toga što vi imate nešto na čemu da letite ili održavate.
Dobar je MiG-29/35, ali je zaostao u svjetskom marketingu jer su samo tehnološki zaostali primjerci gledali (neravnopravne) borbe. Ta je činjenica prevladala i to je što dan danas i dalje nabija MiG-29/35 u zemlji neuspjeha.
Александар Веселиновић
Ако могу да додам… На фотографији је Миг-35 број 11. Фотографија настала на сајму – авио изложба. Иначе титанијум не кородира… нахвата само споља танак слој патине. Материјал отпоран на високе температуре и притиске… а лакши од челика. Ракета иде до 1 км у секунди… мора мало и титанијум да има. Поздрав
Miloš77
Baš me interesuje koje protivradarske rakete Rafal nosi?
Blue
Cekamo da nam komsije pokazu, oni su uzeli ceo paket
Pavle
one izglancane sterilisane, lepe na posteru
Falcon
Maljutke i B-8M1…
Dejan PD
ja se nadam da ce prije stici promjene, nego ti nepotrebno-preskupi rafali. za teritoriju Srbije, dobri su i Jak-130 skolsko-borbeni…ali ok, neki lovci kinezi novije generacije ili eventualno Gripen, mada on odmah ukljucuje Nato ogranicenja, oruzje ogranicene upotrebe, itd. a troskovi eksploatacije su godinu dana letenja, naspram Rafala koji ce za sedam dana progutati toliko novca.
Miloš77
Mislim da su u igri ostali samo americki AGM-88 HARM i ruski H-31PM.
Kina pravi svoje H-31 po nekoj licenci.
Britanci su penzionisali ALARM. Mora da je nbila skupa i loša. Francuzi su odavno penzionisali svoje ARM .
Robert
Ako se pita MBDA, Rafal tek treba dobiti nešto od PR raketa u sljedećih 5 godina, zadnje takav tip raketa su nosili Jaguari, AS37 Martel.
Ima logike da se razvije model kojeg bi mogli koristiti i ostali avioni koji se proizvode u EU.
Miloš77
Interesantno je da Francuzi imaju nosače aviona, i najmodernije avione na svetu, a skroz su batalili protiv radarske rakete za avione, tojes ozbiljne SEAD/DEAD misije.
Srbofil
@Miloš77
SEAD i DEAD su čitava grana vazduhoplovnih operacija i nisu definisani (ne)upotrebom protiv-radarskim raketa, ali one svakako mogu biti njihov deo.
https://rafalenews.blogspot.com/2011/05/libya-aasm-sead-capability-demonstrated.html
Bole
@Miloš77
Da stvarno je interesanto sto do sada nisu imali neke ARM rakete na rafalima.Oslanjali su se na NATO saveznike.
Mislim da promene dolaze posle verzije 5 rafala i upotrebe Neuron UCAV koji je planiran da nosi te rakete koje ce biti zavrsene za nekih 5 godina.
@Dejan PD
Ajde Kinezi i gripen nekako ali sta bi Jak-130 doneo Srbiji?Nista. Trenazni podzvucni avion koji nema ni radar planiran za neke dalje modernizacije. Treba pogledati iskustvo Bangladesa gde je izgubljeno 4 od 16 narucenih u udesima.
Živojin Banković
Bole
А да ли сте пратили како су се срушила 4 бангладешка Јак-а 130?
Два су се сударила у ваздуху, а постоји снимак још једног удеса који доказује да је посада крива.
Miloš77
@Srbofil
Hvala za link na linku.
Nisam ubedjen da Rafali sa tim bombama mogu da rade SEAD/DEAD misije iole ozboljnih integrisanih PVO. Taj podatak sa linka je lepa reklama, ali da se ne lazemo, SA-3 je odavno prevazidjen i neodbranjiv PVO ako je jedini sa cime se neko brani.
Slozicete se da su Rafali sa onolikim rezervoarima za gorivo i tim AASM bombama jesu OGROMNA meta, a tim vodjenim bombama fali domet.
AGM88 i H-3P/PM ipak imaju domet od 100km do preko 220km. Bez takvog oruzija se ne ide u lov na iole moderan PVO
Dejan
spoteri koji fotografišu?
koliko znam zabranjeno je slikanje i snimanje vojnih objekata.
zašto spoteri nisu privedeni i osuđeni po zakonu?
ovde u ovoj državi svako radi šta mu se hoće.
Perko
Pa nisu slikali objekat već avion koji se možda nalazio i u javnom prostoru,
Ilija
Na jednom od prikaza, cikicu u kombinezonu koji stajao pored aviona pitao sam da li ce ono tamo MSP-418K i pokazao prstom na neki skupni nosac. Covek je prevrnuo ocima, okrenuo se, pogledao, odahnuo i rekao nije. Rekao sam mu da mi je upravo rekao da VS poseduje tu spravicu, a on se nasmejao i gestikulacijom priznao da sam uspeo da ga prevarim.
Srbofil
@Ilija
Odnos VS i države uopšte sa javnošću je negde između Ilije Čvorovića i Informbiroa.
Južna pruga
Da se pitam a ne pitam se ni u svojoj mesnoj zajednici ja bi Madjarske migove 29 koji su 92-93 godište jedno 8 do 12 komada remontovao i modernizovao na standard naših migova i mirni do 2040 delova ima 14 naših i 20ak madjarskih i eksplatisati resurse migova do zadnjega dana.Na strategiskom nivou 12 rafala 20ak migova 29 maltene ceo avio puk,16 orlova od kojih 10 -12 modernizovanih i 12 g4 galeba.Respektabilna vazdušna sila od 60ak aparata i pilota i tehničkog sastava a za desetak godina ući u nabavku i druge eskadrile rafala i novog školsko borbenog aviona ili dokup bar još 4 do 6 rafala i osnažiti postojeću eskadrilu rafala na 4 avio odeljenja i još 2 dvoseda
Pjer
VS nikada nije bila bolje naoruzana.Ozbiljni ljudi planiraju nabavke,neke su I politicke Ali to radi CEO svet.
Pavle
i nikad lošije obučenu i fizički spremnu vojsku…
ivan Uzice
Nadam se samo da Vs nece izbaciti mig 29, iz naoruzanja dolaskom rafala.Kakva bi to greska bila.Sa ovim raketama i mogucnoscu da deluje po ciljevima po zemlji ,mig je 5 puta je bolji od orla.Dobro je sto su i Madjarski uzeti za delove
H 31 san snova, neverovatne su dimenzije i kako mig izgleda mali kada se ona nakaci…