Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025
Erbas Helikopteri odustali od HEMS tendera u Sloveniji, na globalnom tržištu blizu 500 novih porudžbina
H145 drugi najprodavaniji Erbas helikopter prošle godine / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Erbas Helikopteri odustali od HEMS tendera u Sloveniji, na globalnom tržištu blizu 500 novih porudžbina

Iz Slovenije poslednjih dana stižu vesti o tome da tender za nabavku dva nova helikoptera koji bi u slovenačkom ministarstvu unutrašnjih poslova služili za medicinski prevoz, nije bio sasvim fer.

Prema pisanjima lokalnih medija, stigla je samo jedna ponuda, vredna 30,744 miliona evra sa PDV-om, i to od italijanskog proizvođača Leonardo za koga se smatra da je favorizovan.

To se, kako se navodi, očekivalo jer su takvi bili uslovi tendera. Jedan od njih bio je da helikopteri budu isporučeni do 31. oktobra 2026. godine, što je mogao da ispuni samo Leonardo. Napominje se i da naknadno nije bio primljen zahtev za reviziju objavljene konkursne dokumentacije.

Iz kompanije Erbas Helikopteri saopštili su da su voljni da učestvuju na tenderu sa svojim H145, ali zbog „velike potražnje tržišta nije bilo moguće ispoštovati tražene rokove isporuke tendera“.

– H145 najuspešniji je dvomotorni helikopter na svetu poslednjih godina. Samo u 2023. godini Erbas Helikopteri primili su 186 narudžbina za ovaj tip. Ključni klijenti su policijske i HEMS službe širom sveta. Zajedno sa H135, H145 je najrasprostranjeniji HEMS helikopter na svetu. – saopštili su iz Erbasa.

Rezultati Erbas Helikoptera za 2024.

Da postoji velika potražnja tržišta, kao i da rokovi isporuke ne mogu biti toliko kratki, potvrdio je i izveštaj Erbas Helikoptera za 2024. godinu objavljn ove nedelje.

Kako se u njemu navodi, prošle godine ova kompanija primila je 455 bruto i 450 neto porudžbina.

Naglašeno je da postoji stabilan rast tržišta sa posebno dobrim rezultatima kod lakih jednomotornih i dvomotornih, kao i teških helikoptera. Porudžbine su stizale od 182 kupca iz 42 zemlje, dok je istovremeno u 2024. godini isporučen 361 helikopter, što je rezultiralo preliminarnom procenom da Erbasovo učešće na civilnom i parajavnom tržištu iznosi 57 procenata (povećanje od tri posto u odnosu na prethodnu godinu).

– Porudžbine za 2024. godinu, sa povećanjem od 10 procenata drugu godinu zaredom, naglašavaju stabilan rast u složenom globalnom okruženju. Želeo bih da se zahvalim našim klijentima što su nastavili da polažu poverenje Erbas Helikopterima u 2024. godini. – rekao je Bruno Even, izvršni direktor kompanije.

Brojke pokazuju da je i 2024. bila još jedna uspešna godina za Erbas Helikoptere

Brunej je početkom maja naručio 6 vojnih H145M, Belgija u junu 15 sa opcijom za još tri, Indonezija u septembru 4, potom je tu i policija Bahreina, a na samom kraju godine je Irska naručila 4 H145M. Pored navedenog, krajem januara francuski MUP naručio je 42 helikoptera, i to za „Securite Civile“ 36, a za Žandarmeriju 6 uz opciju za još 22.

Kada su u pitanju isporuke vojnih H145M, Srbija je dobila 5 od 10 naručenih BK.117D3m, u oktobru su Hondurasu isporučena prva dva od 4 naručena H145M, a Nemačkoj je 20. novembra predat prvi od 62 naručena helikoptera (uz opciju za još 20). Od tog broja armijska avijacija dobiće 57, a ratno vazduhoplovstvo 5. U početnoj fazi 2024-2025 biće isporučivano dva do 4 helikoptera godišnje, a preostalih 56 helikoptera će biti isporučivano u probližno jednakim tranšama sve do kraja 2028. godine.

Kod helikoptera familije Super Puma ostvaren je zapažen rezultat, naručeno je 58 civilnih i vojnih primeraka, među naručiocima su nemačka policija, japanska Obalska straža, kao i ministarstva odbrane Holandije i Rumunije.

U 2024. godini pokrenuta je sveobuhvatna nadogradnja helikoptera NH90, poznata kao „Block 1“, započeto je letno ispitivanje konfiguracije „Standard 2“ za francuske specijalne snage, a španskom ratnom vazduhoplovstvu isporučen je prvi helikopter u konfiguraciji „Standard 3“.

– Odbrana i bezbednost strateški su prioriteti kompanije Erbas Helikopteri. Ponosni smo što podržavamo naše klijente helikopterima koji im omogućavaju da štite i služe svoje nacije, kao što smo videli 2024. godine sa Lakotom američke Nacionalne garde koja podržava napore za pomoć u katastrofama nakon uragana Helene, i H135 i NH90 u poplavama u Valensiji, Španija.

Nastavljamo da inoviramo i širimo mogućnosti misije koje nudimo – integrisali smo „Flexrotor“ u naš portfolio besposadnih sistema, demonstrirali smo timske sposobnosti letelica sa posadom i bez posade na letelicama VSR700 i H130, i postavljamo temelje za sledeću generaciju evropskog helikoptera kroz namenski koncept studije. – poručio je Even.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sk

Srbija treba da formira svoju HEMS službu.
S obzirom da se u vojsci Srbije i MUP-u već koristi ovaj helikopter.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor