Suad Hamzić, pukovnik RV i PVO JNA u penziji, junak istoimenih letačkih priča koje prenosimo od maja prošle godine odgovara na sva vaša do sada postavljena pitanja.
Priča o tome zbog čega su izviđači daleko bolji od lovaca i o tome da, što se njega tiče, NLO fenomen nije stvar fikcije. Na kafi sa vašim omiljenim vazduhoplovnim pripovedačem.
Vlada
Sad smo videli Suada uzivo. I culi. Zaista impresivan covek. Sa zadovoljstvom ocekujem sledece price. Petre, mala primedba, sledeci put poradite na zvuku. Ili izaberite tisu okolinu. Hvala.
Milos Andjelkovic
Postovani Petre,
Sve pohvale za intervju i celokupan rad! Naravno i veliki pozdrav za gospodina (druga) Suada Hamdzica.
Ne sumnjam da ste i sami primetili ali cisto da naglasim da zvuk intervjua nije bio na nivou. Verujem da bi jedna ili dve bubice resile problem.
Pozdrav !
Dalibor Djuran
Imam pitanje za Suada. Moze li da prica o dogadjaju iz Bihaca kada je cela eskadrila poletela samo da bi posle 30 min vreme se pokvarilo I morali su da slecu kud koji. Dvojica su probili oblake I sleteli na Krk ali je jedan ppor. pogino zabivsi se u brdo kod Cazina nakon gubitka orijentira. Otac mi je bio dezurni baze taj dan I slusao je AKL komunikaciju I tog ppor kako place da mu pomognu da se vrati ali nije uspelo.
Hvala
Dalibor Djuran
Suad Hamzic
Da secam se tog dana, tog dogadjaja, jako dobro jer je moja 352. iae davala borbeno dezurstvo u PVO a ja bio komandir dezurne pare. Vreme je bilo lose i pogorsavalo se pa sam naredio dodatno obezbedjenje aviona u pripravnosti (zastita kabina i raketa V-V ceradama) a 125. lae je svejedno poletela u kratkim intervalima kao da im se zurilo ….. .
Vreme se naglo pogorsalo. Bila je to prava oluja sa jakim pljuskom i udarima vetra. … vreme od kojeg te i na zemlji hvata strah.
Kroz prozor objekta dezurne pare gledao sam nalete vetra i talasa kise osluskujuci povremeno motore aviona kolega koje su promasivsi pistu produzavale na drugi krug, da ponovo pokusaju napraviti prilaz na pistu radi setanja. Cudilo me da to po ovakvom vremenu uopste pokusavaju i zasto ne idu na alternativne aerodrome da tamo slete .
Ubrzo se sve smirilo. Cuh jos samo zvuk motora par aviona koji sletese na pistu br 1 udaljenu oko 2 km.
Uskoro cuh da se dva aviona nisu vratila, nisu sletela na aerodrom Bihac.
Malo kasnije cusmo da je moj klasic porucnik Peran Zlatko samoincijativno, potpuno pravilno, odlucio i sleteo na aerodrom Krk a da je nestetni , manje iskusni pilot, pitporucnik Ckovric udario pod sami vrh nekoga brda u rejonu Cazina, severno od aerodroma.
Par dana kasnije porucnik Negovanovic Djordje mi je iskreno , sasvim ljudski, ispricao da se doslovno spasavao u tom haosu od vremena i neba punog olujnoh , zlokobnih kumulonimbusa . Rekao mi je i da je rucicu gasa vodio od polozaja malog gasa do punog forsza a da je kazaljke visinomerao vidjao izmedju 1.000 i 10.000 metara …….. .
Mare
Odlican intervju, 40 minuta uzivanja :)
samo jedna zamerka, pozadinska buka… odvaci paznu i nadjacava Suada dok prica u nekim momentima.
Sve najbolje i puno lepih letackih prica ubuduce.
enes
odgledao sa zadovoljstvom. veliki pozdrav…