BEOGRAD – Predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, Džejms Hogan, prvi put se obratio javnosti nakon pokretanja kampanje tri američka avio-prevoznika protiv ove i drugih zalivskih kompanija. Hogan je jasno stavio do znanja da smatra da je Otvoreno nebo formula za uspeh, a upozorio je i na radnje koje bi putnicima mogle da ograniče izbor među konkurentima.
Obraćajući se prisutnima na 14. Godišnjem samitu avijacije, koji je organizovala Fondacija Privredne komore Sjedinjenih Država u Vašingtonu, Džejms Hogan je izjavio da je Otvoreno nebo do sada bilo „formula uspeha, od koje ogromne koristi imaju i putnici i avio-prevoznici u SAD, UAE i širom sveta„, saopštili su iz Etihada. Ovom prilikom, on je pozvao na razboritu debatu zasnovanu na činjenicama, ali i upozorio na radnje kojima bi se milionima putnika iz SAD-a i drugih delova sveta ograničio izbor među konkurentima na tržištima koja su avio-kompanije iz SAD-a odlučile da ne pokrivaju.
Govoreći o razvoju avio-kompanije Etihad ervejz i o njenoj konkurentskoj strategiji, Hogan je naglasio činjenicu da je ovaj prevoznik jedan od najnovijih u svetu, te da su na svakom tržištu morali da se suoče da postojećom konkurencijom.
– Da bismo se upustili u borbu sa njima, morali smo da uložimo veći napor i da radimo pametnije. To se zove konkurencija. Pomogao nam je naš geografski položaj. Zaliv se nalazi na raskrsnici savremenih puteva trgovine i putničkih pravaca.
Odgovarajući na optužbe američkih avio-prevoznika o finansiranju, predsednik Etihad ervejza je otkrio da se iza „tajne“ brzog rasta ove kompanije krije isključivo odlična usluga, a naglasio je i da je Etihad mnogo transparentniji u vezi sa svojim poslovanjem, u odnosu na druge.
– Verujemo da je Etihad ervejz bio usredsređeniji na dostizanje i ostvarivanje održive profitabilnosti nego bilo koja druga nacionalna avio-kompanija u istoriji. Kažem ‘verujemo’. jer je iznenađujuće koliko je teško pronaći finansijske podatke o prvoj ili prve dve decenije rada nacionalnih avio-kompanija u svetu. Redovno nas kritikuju zbog našeg takozvanog nedostatka transparentnosti, ali vidimo da ima veoma malo nacionalnih avio-kompanija koje su bile tako otvorene u početnim fazama razvoja kao što smo to mi.
Džejms Hogan je još naveo da se, kao nacionalni avio-prevoznik u vlasništvu svoje države, Etihad ervejz ne razlikuje od mnogih avio-prevoznika širom sveta. On je istakao da je ovaj avio-prevoznik uvek jasno isticao da je dobio osnivački kapital i kredite od vlasnika, što je upotpunjeno kreditima u vrednosti od 10,5 milijardi američkih dolara od međunarodnih finansijskih institucija.
– Naš vlasnik veruje u naš poslovni plan. Povećavao je svoju posvećenost u onoj meri u kojoj smo se mi razvijali – investirao je u naš uspeh. Ključna reč je povraćaj.
Naglašavajući postojanje prijateljstva sa Sjedinjenim Američkim Državama, Hogan je naveo da je Etihad značajan klijent mnogih američkih kompanija, kao i da sarađuju sa strateškim partnerima u toj državi. On je naveo da je njegova kompanija u toku 2014. godine predala 180.000 putnika mrežama američkih avio-prevoznika i 50.000 putnika u prva dva meseca 2015. godine.
-Naša posvećenost američkoj ekonomiji održava više od 200.000 radnih mesta. – rekao je predsednik Etihad Ervejza.
Na kraju svog govora, Džejms Hogan je izjavio da Otvoreno nebo znači mogućnost izbora, a da američki avio-prevoznici retko nude alternative, te da nijedan od njih ne leti za Abu Dabi, a da retko koji posluje na Indijskom potkontinentu, u jugoistočnoj Aziji, ili u širem pojasu Bliskog istoka.
– Nemamo potrebu da se izvinjavamo zbog toga što nudimo nov konkurentni izbor putnicima u avio-saobraćaju. Nadamo se da ćemo nastaviti da to činimo širom sveta. – zaključio je Hogan.
Podsećamo, „Open skies drama“, kako su ovu situaciju nazvali svetski mediji, započeta je lobiranjem nekolicine američkih avio-prevoznika kod vlade Sjedinjenih Američkih Država da ograniče poteze bliskoistočnih avio-prevoznika za proširenje ruta širom sveta. Kako je išao tok ove debate, možete pročitati ovde, a o optužbama koje su upućene Katar ervejzu ovde.