Američki laki višenamenski školsko-borbeni avion Beechcraft Defence AT-6B ‘’Wolverine’’ mogao bi uskoro da dobije prvu narudžbinu. Na ovogodišnjem sajmu u Dubaiju objavljeno je da je za vladu Iraka pripremljeno pismo o ponudi i prihvatanju koje bi moglo biti potpisano sledećeg meseca. Kompanija Beechcraft planira da ponudi prvo 6 aviona uz opciju za kasnije dodatne isporuke. Prethodno je maja meseca ove godine američki State Department odobrio moguću prodaju 24 aviona Bagdadu koji bi tako postao prvi korisnik AT-6.
Kako Irak već koristi 15 školskih aviona T-6A ‘’Texan II’’ a avion AT-6B predstavlja derivat ovog aviona, smatra se da bi Wolverine zadovoljio zahteve iračkih vojnih vazduhoplovnih snaga. U dosadašnjim borbama protiv tzv. Islamske države Irak je od aviona koristio ruske jurišnike Su-25 ali i novopristigle američke borbene avione F-16. Pre toga uglavnom se oslanjao na ruske borbene helikoptere Mi-28 i Mi-35 pa čak i na srpski školski avion Lasta-95 o čemu je Tango Six već pisao.
Avion AT-6 mogao bi biti upotrebljen u dejstvima po ciljevima na zemlji u odgovarajućim misijama kada nije isplativo koristiti borbene avione sa kojima trenutno Irak raspolaže. Irak je još 2008. zatražio prodaju 36 aviona AT-6B nakon završetka njegovog razvoja.
Kompanija Beechcraft Defence već nekoliko godina traži prvog kupca za ovu letelicu, do sada je proizvela tri prototipa za razvoj i demonstraciju koje su finansirali iz sopstvenih izvora. Pronalaženjem prvog kupca mogao bi započeti proces vojne sertifikacije aviona što kasnije može privući i druge potencijalne zainteresovane korisnike. Beechcraft nastoji i da sertifikuje AT-6 kroz novu inicijativu RV SAD koja podržava kompanije koje ne mogu same da finansiraju ceo proces.
Još juna 2006. tadašnji Hawker Beechcraft je objavio plan za dalji razvoj školskog aviona T-6 ‘’Texan II’’ i da će na njegovoj bazi napraviti laki višenamenski školsko-borbeni avion AT-6B. Prvi let prototipa usledio je septembra 2009. dok je drugi prototip poleteo aprila 2010. U odnosu na T-6B sa kojim deli deo avionike, AT-6B dobio je jači motor, oklop oko kokpita i motora kako bi se poboljšala borbena žilavost, dodatnu elektronsku opremu koja omogućuje izviđanje i borbena dejstva, šest potkrilnih nosača za ubojna sredstva, savremeno naoružanje koje uključuje i sofisticirano malogabaritno vođeno i samonavođene bombe i projektile itd.
Osim za školovanje i trenažu AT-6 se može koristiti i kao avion za osmatranje i identifikaciju ciljeva, kao protivpobunjenički avion (COIN), za borbeno traganje i spasavanje, za neposrednu podršku trupama na zemlji, za kontrolu situacije na zemlji i pratnju, patroliranje granicom, zaštitu luka, za različite vrste izviđanja kako vojnog tako i civilnog.
Tango Six četvrti put izveštava sa najvećeg bliskoistočnog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz Dubaija kliknite na baner ispod:
STEFAN
Mnogo bolji avion od laste, mi ne znamo kako da integrisemo savremeno oruzije na avion. Ovde se vidi da ovaj avion ima vise tacaka za nosenj3 plus nosi navodjene projektile.
vrabac
Mdaaaj klip protiv turbine pa naravno da je mnogo bolji kad nisu ni ista liga, k`o da poredite profesionalnog fudbalera sa nekim ko pika loptu ispred zgrade vikendom.
Griffin
Snaga motora je presudna,ostalo su periferije i sve se moze resiti.
Dovla
Kobac :/
Dovla
Ali oridjinale Kobac…
Golub
Ovo nije ista liga sa Kobcem. Kobac je mnogo manji avion (i po masi i po dimenzijama) i performanse se ne mogu porediti. 2012. smo mogli da vidimo oba na Batajnici (ne znam da li je doduse bio Texan) – Kobac je malo avionce, dok je AT-6 velicine kao G-4.
Milos
Koliko znam, jedan od glavnih razloga zasto su Iracani izabrali Lastu je jeftino odrzavanje. Mislim da je cifra za nasu flotu za odrzavanje za godinu dana 10 puta manja od bilo kog drugog aviona koji je ponudio zapad (naoruzani Pilatusi, AT-6, itd). Po stranim forumima je Lasta hvaljena kao ekonomicna za koriscenje, naspram svega ostalog sto je bilo papreno.
Perica
Btw…da li neko moze da kaze nesto vise sta se sa ‘Lastom’ desava..
Perica
Pardon..mislim na ‘Kobac’..