BEG airport status
Lasta dobila konkurenciju: AT-6B “Wolverine“ za Irak Kompanijski demonstrator izložen na ovogodišnjem sajmu u Dubaiju / Foto: Petar Vojinović

Lasta dobila konkurenciju: AT-6B “Wolverine“ za Irak

Američki laki višenamenski školsko-borbeni avion Beechcraft Defence AT-6B ‘’Wolverine’’ mogao bi uskoro da dobije prvu narudžbinu. Na ovogodišnjem sajmu u Dubaiju objavljeno je da je za vladu Iraka pripremljeno pismo o ponudi i prihvatanju koje bi moglo biti potpisano sledećeg meseca. Kompanija Beechcraft planira da ponudi prvo 6 aviona uz opciju za kasnije dodatne isporuke. Prethodno je maja meseca ove godine američki State Department odobrio moguću prodaju 24 aviona Bagdadu koji bi tako postao prvi korisnik AT-6.

Kako Irak već koristi 15 školskih aviona T-6A ‘’Texan II’’ a avion AT-6B predstavlja derivat ovog aviona, smatra se da bi Wolverine zadovoljio zahteve iračkih vojnih vazduhoplovnih snaga. U dosadašnjim borbama protiv tzv. Islamske države Irak je od aviona koristio ruske jurišnike Su-25 ali i novopristigle američke borbene avione F-16. Pre toga uglavnom se oslanjao na ruske borbene helikoptere Mi-28 i Mi-35 pa čak i na srpski školski avion Lasta-95 o čemu je Tango Six već pisao.

Avion AT-6 mogao bi biti upotrebljen u dejstvima po ciljevima na zemlji u odgovarajućim misijama kada nije isplativo koristiti borbene avione sa kojima trenutno Irak raspolaže. Irak je još 2008. zatražio prodaju 36 aviona AT-6B nakon završetka njegovog razvoja.

Baziran na avionu za obuku T-6A ‘’Texan II’’ / Foto: Petar Vojinović
Baziran na avionu za obuku T-6B ‘’Texan II’’ / Foto: Petar Vojinović

Kompanija Beechcraft Defence već nekoliko godina traži prvog kupca za ovu letelicu, do sada je proizvela tri prototipa za razvoj i demonstraciju koje su finansirali iz sopstvenih izvora. Pronalaženjem prvog kupca mogao bi započeti proces vojne sertifikacije aviona što kasnije može privući i druge potencijalne zainteresovane korisnike. Beechcraft nastoji i da sertifikuje AT-6 kroz novu inicijativu RV SAD koja podržava kompanije koje ne mogu same da finansiraju ceo proces.

Još juna 2006. tadašnji Hawker Beechcraft je objavio plan za dalji razvoj školskog aviona T-6 ‘’Texan II’’ i da će na njegovoj bazi napraviti laki višenamenski školsko-borbeni avion AT-6B. Prvi let prototipa usledio je septembra 2009. dok je drugi prototip poleteo aprila 2010. U odnosu na T-6B sa kojim deli deo avionike, AT-6B dobio je jači motor, oklop oko kokpita i motora kako bi se poboljšala borbena žilavost, dodatnu elektronsku opremu koja omogućuje izviđanje i borbena dejstva, šest potkrilnih nosača za ubojna sredstva, savremeno naoružanje koje uključuje i sofisticirano malogabaritno vođeno i samonavođene bombe i projektile itd.

Osim za školovanje i trenažu AT-6 se može koristiti i kao avion za osmatranje i identifikaciju ciljeva, kao protivpobunjenički avion (COIN), za borbeno traganje i spasavanje, za neposrednu podršku trupama na zemlji, za kontrolu situacije na zemlji i pratnju, patroliranje granicom, zaštitu luka, za različite vrste izviđanja kako vojnog tako i civilnog.

Tango Six četvrti put izveštava sa najvećeg bliskoistočnog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz Dubaija kliknite na baner ispod:

Dubai2015

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ST

Mnogo bolji avion od laste, mi ne znamo kako da integrisemo savremeno oruzije na avion. Ovde se vidi da ovaj avion ima vise tacaka za nosenj3 plus nosi navodjene projektile.

Odgovori
vr

Mdaaaj klip protiv turbine pa naravno da je mnogo bolji kad nisu ni ista liga, k`o da poredite profesionalnog fudbalera sa nekim ko pika loptu ispred zgrade vikendom.

Gr

Snaga motora je presudna,ostalo su periferije i sve se moze resiti.

Do

Kobac :/

Odgovori
Do

Ali oridjinale Kobac…

Odgovori
Go

Ovo nije ista liga sa Kobcem. Kobac je mnogo manji avion (i po masi i po dimenzijama) i performanse se ne mogu porediti. 2012. smo mogli da vidimo oba na Batajnici (ne znam da li je doduse bio Texan) – Kobac je malo avionce, dok je AT-6 velicine kao G-4.

Mi

Koliko znam, jedan od glavnih razloga zasto su Iracani izabrali Lastu je jeftino odrzavanje. Mislim da je cifra za nasu flotu za odrzavanje za godinu dana 10 puta manja od bilo kog drugog aviona koji je ponudio zapad (naoruzani Pilatusi, AT-6, itd). Po stranim forumima je Lasta hvaljena kao ekonomicna za koriscenje, naspram svega ostalog sto je bilo papreno.

Odgovori
Pe

Btw…da li neko moze da kaze nesto vise sta se sa ‘Lastom’ desava..

Pe

Pardon..mislim na ‘Kobac’..

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj