Regulatorno telo Evropske Unije za bezbednost vazdušnog saobraćaja EASA suspendovalo je prošlog petka 23. jula Part 145 sertifikate kompanijama Jat Tehnika iz Beograda i GAS Aviation iz Smederevske Palanke. Kako Tango Six saznaje, EASA-ina provera (audit) vršena je nad svim srpskim kompanijama koje se bave održavanjem aviona a koje su Part 145 sertifikovane od strane ovog evropskog tela.
Proveru su prošle sve srpske EASA sertifikovane organizacije (MOA) osim Jat Tehnike i GAS Aviationa. Tako se u javnom EASA dokumentu koji navodi „validno sertifikovane MOA organizacije“ van Evropske Unije od 23. jula i dalje nalaze Prince Aviation, SMATSA (Vršac) i Er Srbija. Dok se u javnom EASA dokumentu od 23. jula koji navodi „nevalidne MOA organizacije van EU“, u odeljku „suspendovana odobrenja“, nalaze Jat Tehnika i GAS Aviation.
Najveći domaći klijent Jat Tehnike, avio-kompanija Er Srbija, je na pitanja Tango Sixa o novonastaloj situaciji navela da prvo bazno održavanje po ranije ustanovljenom rasporedu dolazi u septembru.
– U slučaju potreba koje prevazilaze postojeći nivo sertifikovanosti Er Srbija tehnike, nacionalna avio-kompanija će za potrebe svojih aviona angažovati drugu tehnički sertifikovanu kompaniju.
Kada je reč o privremenoj suspenziji EASA sertifikata za našu partnersku kompaniju Jat tehnika, koja posluje na beogradskom aerodromu, važno je da se napomene da ta činjenica ni na koji način neće uticati na Er Srbiju, po pitanju bezbednosti naših letelica i reda letenja. Naime, Er Srbija ima uspostavljeno sopstveno linijsko održavanje, sertifikovano od strane civilnih vazduhoplovnih vlasti Republike Srbije, kao i od evropskih vazduhoplovnih vlasti EASA, dok je usluge Jat tehnike koristila samo za potrebe većih strukturnih radova na avionima, u skladu sa međunarodnom regulativom. Takva vrsta radova regulatorno nije zahtevana pre kraja septembra, do kada se nadamo da će postojeća situacija sa Jat tehnikom biti pozitivno razrešena. – stoji u odgovoru nacionalnog avio-prevoznika.
Direktor kompanije Avia Prime koja je vlasnik Jat Tehnike od kraja 2019. godine, Pjotr Kacor, pričao je za Tango Six na 3. Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u maju.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Bokiboks
Pa sta je cudno,vec godinu se prodaje oprema I alati.
Александар
И шта каже Кацор, како су изгубили одобрење? Да ли је влада Републике Србије ичим обавезала купца? Или ће они јефтино плаћену земљу и хале да праспродају? Да ли је то заправо био план?
Mehaničar
Naravno da nije ničim obavezala kupca. Pa dovoljan znak da je nešto mutno je to što je odabrala Avia Prime na tenderu pored SR Technics-a.
Marko
@Mehaničar
SR Technics na kraju nije poslao nikakvu ponudu za kupovinu. Oni su samo otkupili tendersku dokumentaciju, ako i toliko. Jedini ponudjac je bio Avia Prime. Niko nista nije odabrao niti birao a SR Technics nije realna opcija jos od 2015/16.
letač u pokušaju
Sad nek Air Serbia unaprijedi svoj sertifikat do potrebnog niova a ostatak ljudi nek pređu tamo i priča završena (A? Jes’ lako kada neko samo bifla ideje? :-) ).
Sad me zanima šta su (ili šta nisu) našli u GAS aviation… Ima li kakve veze oni silni udesi sa avionima koji su oni održavali?
Amerikanka
Ne verujem, ti avioni su na YU registru. A nesreće su čini mi se uglavnom bile uzrokovane greškom pilota i ponajviše lošim vremenskim uslovima. Mnogo se sati letelo. Ne sećam se da sam procitala da je greska u održavanju bila razlog. Lično poznajem nekoga ko radi tamo, znam da se sa takvim stvarima ne zezaju.
Б737
А зна ли се разлог зашто је ЈАТ Техници повучен сертификат? Јел опет у питању убијање конкуренције од стране монополиста у том послу?
zoran
Ne..najkraće..ako pročitate Part 145 biće vam jasno..svako odstupanje vas isključuje.
Mehaničar
@B737 kome je može Jat Tehnika da bude konkurencija? To je smehotresno.
Loli
Do ovoga je moralo doci.Bezbednost je davno urusena nestrucnim rukovodjenjem partijskih kadrova.Za takvo stanje je odgovoran DCV koji je to dozvolio.