Kako je juče javio 24sata.hr, avion Cesna TU206G (Turbo Stationair) registrovan u Srbiji imao je vanaerodromsko sletanje u reonu naselja Donje Selo kod Šibenika u Hrvatskoj.
– Županijski centar 112 Zadar oko 15.05 zaprimio je dojavu od Hrvatske kontrole zračne plovidbe o prisilnom slijetanju lakog zrakoplova Cessna na području južno od naselja Donje Selo, a o svemu su obavijestili i Županijski centar Šibenik. Na mjesto događaja upućene su žurne službe, ekipa HMP, vatrogasci i policija. Operativni centar civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite obavijestio je sve nadležne službe prema akcijskom planu za SAR.
Hitna medicinska služba pregledala je pilota i utvrdila kako nije ozlijeđen, a vatrogasci su pregledom zrakoplova utvrdili kako na njemu nema vidljivih oštećenja. – prenosi 24sata.hr
Letelica, registarske oznake YU-BZV je u vlasništvu kompanije GAS Aviation iz Smederevske Palanke.
Ovaj incident još jedan je u nizu gde se vidi oznaka kompanije kojoj je, kako je Tango Six javio krajem jula ove godine, suspendovan Part 145 sertifikat za održavanje aviona od strane EASA-e. Crnogorsko vazduhoplovno regulatorno telo je u martu uklonilo GAS Aviation kao odobrenu organizaciju za održavanje aviona nakon što su, kako su kazali crnogorskim medijima, utvrdili da je ova kompanija na jednoj letelici koju je održavala ugradila komponente sa falsifikovanim/krivotvorenim sertifikatima.
Avion koji je juče imao vanaerodromsko sletanje, YU-BZV, učestvovao je i u poslu vakcinisanja divljih životinja protiv besnila u poslednjem fatalnom udesu kompanije STS Avijacija u decembru prošle godine iznad Bosne i Hercegovine kada je poginulo dvoje. STS Avijacija bila je kao operater letova poslovno povezana sa kompanijom GAS Aviation od koje je koristila avione za akcije vakcinisanja. Obe kompanije bile su rekorderi po broju ostvarenih sati letenja u komercijalnim operacijama za ovu kategoriju letelica u regionu ali i rekorderi po broju poginulih članova posade i oštećenih i/ili uništenih aviona kao i vanaerodromskih sletanja.
Kako je nakon istrage udesa konstatovao istražitelj vazduhoplovnih udesa za BiH, organizatori akcije doprineli su pogibiji dvoje ljudi zarad, kako se u izveštaju tog udesa eksplicitno navodi: „politike kompanije STS Avijacija da se po cijenu povećanog rizika i smanjenog nivoa bezbjednosti ostvaruju poslovni planovi.“. GAS Aviation pominje se u završnom izveštaju samo dva puta. Jednom da je ona (ispravno i bez primedbi) održavala avion koji je izgubljen i da je predstavnik njihove kompanije izašao na prvi uviđaj udesa (a ne STS Avijacije).
Na prvi post o udesu u Bosni i Hercegovini u našoj sekciji za komentare javio se neuobičajeno veliki broj komentatora koji su bili angažovani od strane jedne od kompanija u akcijama vakcinisanja i pritom su izneli iznenađujuć broj primedbi na atmosferu, bezbednost letenja i stručnost organizatora ovih operacija. Tango Six je odlučio da te komentare ne cenzuriše.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Sonja Baby
Super je registracija, kreativno
NBGd
ma skroz… BeZVeze :)))
Neko iz mase
Bas je bezveze registracija.
Djole
Preporucio bih svim pilotima da posalju svoje CV u Wolt i Glovo,mogu da zarade preko 100000din sa manje stresa i odgovornosti. Posle toliko ulozenog novca, skolovanja, lekarskih pregleda i svih stresova Koji prati ovaj posao,posao pilota sveo se na to da ce kasirka u Maxi imati istu platu.
Japanac
Sve pohvale pilotu na odličnom sletanju.
letač u pokušaju
A u suštini ovo je sve odrađeno prema pravilima. Klipni motor može da otkaže ali treba imati rezervnu varijantu i uvijek je preispitivati. Sad je otkazao (valjda je motor, nemamo podatke, nebitno) i imali su rezervnu varijantu. Dakle, ovo ja ne bih stavljao u koš sa njihovim ranijim incidentima, eto sreće da su svi ovako završavali.
Milovanov Srbislav
Stvarno suvise se cesto desavaju incidenti pomenutoj konpaniji Ako se uzme jos i to oko falcifikovanja papira kako tvrde Crnogorske Vlasti Onda je na nasem Direktoratu da preuzme sve zakonske sekvence kako bi se bezbednost povecala Ovako samo citamo izvestaje i nikom nista Vise je ova konpanija imala incidente nego sve bivse Republike zajedno Ocigledno da tu nesto nije uredu i ako kao saradnike ima bivse vazduhoplovne inspektore Barem je tako bilo
C-172 1.9 MultiJet
Perice doktore!