Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Vučić na vojnoj vežbi u Nikincima: Pegaz navodio Orlove na ciljeve, Utva započnije proizvodnju besposadnih letelica, naručili smo mnogo dronova-kamikaza, počinjemo i da ih pravimo
Najveći član porodice IKA adaptiran za nošenje ofanzivnog oružja

Vučić na vojnoj vežbi u Nikincima: Pegaz navodio Orlove na ciljeve, Utva započnije proizvodnju besposadnih letelica, naručili smo mnogo dronova-kamikaza, počinjemo i da ih pravimo

U Centru za ispitivanje naoružanja i vojne opreme „Nikinci“ danas je održana vojna vežba kojoj su, između ostalih, prisustvovali predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministar odbrane Miloš Vučević i načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović. Akcenat vežbe je bila upotreba besposadnih sistema a viđena su i korišćena i druga savremena sredstva sa kojima raspolaže Vojska Srbije.

Na prikazu se moglo videti mnoštvo novih ali i postojećih adaptiranih proizvoda kompanije PR-DC koji nose ubojna sredstva.

Osim izviđačkih besposadnih letelica, mogle su se videti i besposadne letelice sa ubojnim sredstvima, kao i daljinski upravljiva besposadna platforma DUBP Mali Miloš (uključujući i novu varijantu).

– Videli smo kako deluju besposadne, bespilotne letelice, besposadne mašine, i robotizovane. Imali smo naravno i otkaza, videli ste nešto što nikada do sada niste mogli da vidite u našoj zemlji, gledali smo prvi put i Obada i Vrapca, i Pegaza koji je navodio naše Orlove koji su nepogrešivo pogađali svoje ciljeve, dakle više ne tučemo nasumice, sada možemo da gađamo noću, danju, veoma precizno – izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić

Govoreći o razvoju domaćih bespilotnih letelica Vučić je rekao da se to radi u saradnji sa privatnim sektorom, dakle sa više kompanija, ali i da, kako je rekao ‘‘naš VTI izlazi sa novim rešenjima kao i TOC‘‘. Predsednik Srbije je ozrazio nadu i da će se određeni tip besposadnih letelica praviti u serijskoj proizvodnji u Utvi, kako je izjavio, ‚‘‘već od aprila.‘‘

– Naručili smo mnogo dronova-kamikaza, sad počinjemo i da ih pravimo, i verujem da ćemo i sa privatnim sektorom, dakle i sa EdePro i PR-DC i ostalima, ukoliko se sve to utegne, popravi, onda da napravimo dobru saradnju i dobar posao za našu vojsku – rekao je predsednik nakon održane vežbe

U daljoj analizi viđenog, Vučić je rekao da smo videli naše mogućnosti i sposobnosti, koliko toga još moramo da radimo, šta još moramo da učinimo, da se rat izmenio, da su dronovi veoma teški za pogađanje.

– Nego da je nama došlo ono što je trebalo, nebismo imali probema sa tim, ali nije došlo – primetio je predsednik na šta je pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović imao komentar da je za dronove tu PASARS.

– Za PASARS sam molio 8-9 godina da uđe u naoružanje. Sad se tek vidi koliko je veliko pojačanje za Vojsku Srbije. Strašno oruđe, i protivoklopno, protivvazduhoplovno, a i protivpešadijsko – jezivo oruđe za neprijatelja, za nas fantastično – zaključio je Vučić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YP

„Za PASARS sam molio 8-9 godina da uđe u naoružanje. Sad se tek vidi koliko je veliko pojačanje…“

Čitam i ne verujem…

Odgovori
Pr

U ne tako davnom razgovoru sa političkim vrhom Turske pomenuo je da će stotine evra da se potroše na Bajraktare – bilo bi sto puta pametnije dati te pare za licencu za Pancir S-1, jer em gotovi ne uspevaju da budu dopremljeni u Srbiju iz Rusije, em bi u nekim realnim situacijama potrošnja raketa sigurno drastično prevazišla uveženu količinu (Pancirom se na današnjem ratištu gađaju i dronovi svih veličina i namena, i krupna artiljerija kao npr. HIMARS i Uragan rakete, i rakete zemlja-vazduh kao što je HARM, a ne samo nekadašnji standardni ciljevi poput helikoptera i aviona). Ne deluje neizvodljivo da privreda formata Srbije ne može da ovlada tom proizvodnjom, nije to S-500 ili tako nešto…

Pr

Propust u kucanju: stotine MILIONA evra!

YP

Privreda Srbije u najboljem slučaju može da izvede proizvodnju Pancira po principu „šrafciger industrije“ i to samo pod uslovom da nam se dozvoli uvoz određene tehnologije i proizvoda.

mi

Profo Fini, mi nemamo tehnološko-industrijsku bazu za to čak i da nam prodaju licencu.Takođe, upitan je i „know how“ jer oni koji znaju neće da rade za srpske pare, srpske gazde i sprsku državu. Oni koji imaju „know how“ imaju i izbor. Oni koji nemaju, nemaju ni izbora.

Ma

Ne mogu sa ovim mojom iskustvom i tehničkim obrazovanjem da shvatim koji će to robot da dejstvuje sa topom u dolasku i raketama u dolasku cilja…..
Od vremena prvih LARLS u JNA 1974god nikada ali nikada se u vojnim jedinicama nisu mešale žabe i babe.
Jednostavno kao i u svim armijama sveta su raketaši bili raketaši a topovci …topovci.
Način upotrebe sredstava i obuka ali i tehnički nedostatci i ograničenja sredstava nisu dopustali upotrebu topova i raketa zajedno sa iste platforme….KIBORG za koji AV misli da postoji…nema ga u kabini boforsa….
Novi sistemi kao s1m…ima minimalno dva lica koja reaguju zajedno sa radarom..optikom i sl.
Licno mislim da je pasars teški promašaj…

Mi

Znaci, duvakis sa Francuzima za sve pare.
Sad lepo da se naplati bankarska garancija ili da se tuze, nema trece.
A umesto Mistrala kineski QW-12 i zdravo.

Odgovori
Bl

Da, da smo drzava. A kao sto nismo ide eskadrila Rafala za miljardu i kusur. Isporucice se 2035 kada ce na tehnoloskom nivou biti kao nasi MiG-ovi 2022 godine.

St

Koja bankarska garancija? Pa da posrednici moraju da vrate uzet procenat?

Ir

Kada gledam Ukrajinu i Nagorno Karabah, više me brine ne da li imamo, već u kojoj količini. Potrošnja tehnike je jeziva. Ovako laički mi deluje da mi imamo snage da zadržimo neko prelivanje sukoba na našu teritoriju ili da se obračunavamo sa separatističkim i terorističkim snagama. Za neki ozbiljniji vojni sukob… Mislim da bi to brzo bilo gotovo. Par nedelja maksimalno.

Odgovori
Pe

U međunarodni sukob (čitaj, nerešeni računi sa okolinom) možemo da uđemo ili ako nam dozvole da krenemo, u kom slučaju svakako pobeđujemo ili ako nekom drugom dozvole da nas napadne, u kom slučaju svakako gubimo.
Dakle, vojska nam je tu da rešava interne probleme.

Ne

Slazem se.
U sustini sve sto smo od stranaca kupili ili sopstveno napravili je sicusno za jednu solidnu odbranu citave zemlje.

Ni

@Ironhide

Gubici u tehnic su jezivi, mada dosta toga je ostavljeno usled kvara itd, zato sto su i jedni i drugi sovjetska skola- sto vise oklopa, to bolje.
A i nije bas za poredjenje sukob u Ukrajini gde obe strane imaju dosta oklopa + artiljerije koja je polupala dosta oklopa, sa nasim okruzenjem. Nase okruzenje je siromasno oklopom, nama je samo sever zemlje tehnoprohodan a to se lako zatvori sa protivoklopnim sistemima i naoruzanim BPL + artiljerija.

„Za PASARS sam molio 8-9 godina da uđe u naoružanje. Sad se tek vidi koliko je veliko pojačanje za Vojsku Srbije“ Stvarno su nam Rusi braća. Jačih armija u miru nema, a kad se zapuca grizi koru sa drveća

Odgovori
Ob

>> Za PASARS sam molio 8-9 godina da uđe u naoružanje. Sad se tek vidi koliko je veliko pojačanje

Covece, On je znao da je PASARS prava stvar za vojsku, jedini je 8 godina verovao u to orudje i danas se vidi Njegovo vizionarstvo u punom kapacitetu! Zasto nije sastavio fudbalsku reprezentaciju i sedeo na klupi? 100% bi prosli kvalifikacije…

Odgovori
PS

Pa prošli smo kvalifikacije. LOL Kiksnuli smo na prvenstvu.

Da

Честитке свим планерима у одбрамбеном сектору (ко год да су) који су предвидели пре више година да ће ПАСАРС бити толико неопходан и да ће дронови толико завладати бојиштем.
Изгледа да ће ратови у блиској будућности бити комбинација масовне употребе артиљерије и дронова.
Е сада само да нађу одговор како да заштите ПАСАРС од роја малих дронова.

Odgovori
Pe

Ono sto je izostavljeno su procene bezbednosnih pretnji Srbiji.
Sa vecim drzavama u okruzenju (Bugarska,Rumunija,Madjarska) Srbija ima tradicionalno dobre odnose.
Takodje Crna Gora i BiH, jer je to RS.
Tesko da Hrvatska ima plan napada na Srbiju.
Preostaje mogucnost albanske ponude u juznoj Srbiji ili upadi sa Kosova.
Za to i bez svega ovoga Srbija ima dovoljno vojske.
Dok za neki sukob kao 1999 sa celim svetom nema vojnog resenja,samo diplomatsko (ne doci u tu situaciju)..

Odgovori
Br

„Sa vecim drzavama u okruzenju (Bugarska,Rumunija,Madjarska) Srbija ima tradicionalno dobre odnose.“

Madjarska nedavno, a Bugarska pre par godina je prikazala kartu sa srpskim teritorijama kao svojim. Pored toga protiv njih smo ratovali u Balkanskim ratovima, pa onda u prvom i drugom sv. ratu. Tokom bombardovanja NATO je koristio njihov vazdusni prostor i aerodrome.
Tradicionalno dobre odnose?
Slicno je i sa Hrvatskom i Albanijom.
Pa onda problemi na Metohiji, u Raskoj, oko Republike Srpske, Presevo, Bujanovac, Medvedja…

Nemamo dovoljno vojske.

Mi

Naravno da se ne pripremamo za rat protiv celog NATO pakta.
Pripremamo se za iste sukobe i pretnje koje bi postojale i da smo članica NATO pakta. Slične onima kao nema NATO pakta uopšte. To naša vojska razume dobro.

Br

@Milos77

Pa sads da li to neko i ko razume kod nas je vec pitanje. Trenutno je u VS od negde 27.000 pripadnika (racunajuci i civile) oko 8.500 vojnika… Ne racunajuci oficire. Sto je katastrofalno malo, a nema ni naznaka da ce se to povecati, prvenstveno jer su plate obicnih vojnika 52-55.000, dok su dnevnice cak i smanjene u odnosu na pre par godina.

Ra

@Branko
Jeste, u pravu si nema sta, Madjarska i Bugarska i Hrvatska inace prepuni vojske i novih tehnologija….Aman covece, Bugraska zajedno sa Hrvatskom ima najveci odliv stanovnistva u celoj Evropi, Madjarska po pitanju nataliteta je dva puta gora od nas i nema apsolutno nikakve sanse da sa ove tri zemlja, bas kao i sa Rumunijom i Bosnom dodje do bilo kakvih sukoba u blizoj buducnosti.
Jedini bezbedonosni rizik je trenutno na jugu i zove se Kosovo. Ali iskreno ne cveta cvece ni u njihovo preduzece. ne treba biti glup i nasedati na provokacije, jer oni nista drugi i ne znaju osim da provociraju.
Treba se baviti sa vojskom u svakom slucaju i izvlaciti pouke iz ratova koje trenutno gledamo, proizvoditi i kupovati sta se moze, ali nikako ne nasedati na provokacije. Ne razumem stvarno takve komentare…Napisete ih, kao da ce za mesec dana neko da kidise na nas…Malo realnosti nece skoditi.

F-

Tako je to kada se politicari mesaju u rad vojske, jednostavno vojska prestaje da postoji.Ovo je rak rana i kancer,samo uplitanje i mesanje politicara u rad vojske i namensku industriju tj.ono sto je ostalo od nje… Zbog ovakvih stvari mi imamo lovacko drustvo umesto vojske.To se vidi i na ruskoj vojsci koliko je propala, upravo mesanjem politicara u rad i koncepciju vojne doktrine, njihov slom u Ukrajini,dok su ukrajinski vojnici predvodjeni vojnim staresinama a ne politicarima te zato i imaju i uspeha u odnosu na rusku.Generali,Majori,Pukovnici i ostali treba da vode i brinu o vojsci a ne politicari jer svi mi znamo kako oni „brinu“…

Odgovori
Le

A u kojoj državi se političari ne mešaju i gde to vojska sama odlučuje? Kada bi tako bilo ne daj Bože onda bi pod uslovom da možeš pisao kako imamo vojnu huntu na vlasti. Vidim voliš zapad i Nato, zar misliš da se tamo političari ne mešaju?

Br

Sta se desava sa 10 Orbitera, njih nikako da vidimo ili cujemo bilo sta o njima?

Odgovori
Re

Imamo oružja za dva dana rata,mnogo ranije je trebalo nabaviti pancire i kornete,o našim maketama je suvišno i pričati.Nedao Bog nekog sukoba,raspali bi se brže nego u aprilskom ratu 41.U vrlo smo nezavidnoj situacij,samo Bog može da nam pomogne.

Odgovori
Ni

Kako da ne, raspali bi se za dva dana. Samo ne zam koja bi to ‘sila’ iz naseg okruzenja i sa cime uspela da nas potuce za dva dana.
Preceniti protivnika isto je kao i podcenjivanje protivnika, tu se mnogi zeznu.

Br

Imali smo upotrebljivog oruzja za dva dana rata po standardima koji su vazili pre Ukrajine. Sada nemamo ni za dva sata.

Ni

@Branko

Rat nije igrica da potuces protivnika za par dana ili sati.

Г

Ти си све само не реалан.
@Бранко
А која то војска у окружењу има ефективе као Украјина? Не мора сад, нек је и Укр на почетку рата. Баш сам рад знати?

Jo

Pored informacije da je avion Orao ispalio laserski vodjene rakete i precizno pogodio mete koje oznacava BPL Pegaz, dezurni srpski dusebrznici se uhvatili ko je sta kada rekao i snebivaju se na nastup nekih prolaznih likova. Pa da li je moguce? Sta je dosta?
Orao iz sedamdesetih godina, znamo ga svi, domaca raketa, Pegaz sa prenesenom tehnologijom, i to neko sve modernizovao i uvezao… Kapa dole.
A vi se priupitajte gdje ste u toj ili nekoj slicnoj prici. Bjedno.

Odgovori
12

Jos samo da isto to prebace na Orkan i eto instant-podrske iz pozadine vojnicima na prvoj liniji. Laserski ozracivac i radio stanica i udri po tackastim ciljevima.

Ni

Svaka cast ekipi iz PR-DC, vrhunski rade posao. Videli smo na primeru Ukrajine da ovakve letelice mogu biti izuzetno opasne i po zivu silu i po oklop, secam se snimaka gde slicne letelice ubacuju mine kroz otvor na kupoli tenka.
Posebno mi se svidja IKA-K. Mina je cudno postavljena, da li sto udara pod uglom u poniranju pa je mina postavljena tako da bi se sto sigurnije aktivirala, ili zbog neceg drugog. Sve u svemu odlicno.

Osvnuo bih se jos na izjavu ‘ da smo narucili mnogo dronova-kamikaza, i da sad pocinjemo da ih pravimo’. Da li to znaci da smo kupili tkz. kamikaza-dronove od stranaca, a da paralelno sa tim krece proizvodnja domacih kamikaza-dronova?
Nas ministar odbrane nedavno je imao susret sa iranskim ministrom tako da moze biti svasta. Nesto poput kupovine kineskih CH-92A, nije se cekalo da se zavrsi Pegaz vec su kupljene kineske CH-92A. Slicno je bilo i sa pricom razvoja vece domace BPL, nije se cekalo da se krene u razvoj vec je najavljena kupovina vecih BPL, pa su se pominjali turski Bajraktari, kineske CH-95.

Odgovori
Ob

PASARS izgleda kao neko orudje iz Mad Max-a, znate ono poludeli morotisti organizovani oko jedine rafinerije nafte preostale posle nuklearnog holokausta slusaju heavy metal i teroriziraju stanovnike pustinje…

Odgovori
Sr

@Oblomov
Uzivo ne izgleda tako lose. Bice to dobro oruzje ako dobiju potpuno nove radare i automatske kupole.

Vl

@nikola

O dronovima iz Irana ne treba ni pomišljati-popili bi takve sankcije od Amerikanaca da ne bi znali šta nas je snašlo! I ovo oko sankcija Rusiji će nam možda tolerisati još neko vreme ali sam ubeđen da bi za Iran bila nulta tolerancija.Plus ne znam kako bi uopšte ti dronovi iz Irana stigli u Srbiju.

Odgovori
Ni

Ne mora da znaci da cemo kupiti njihove dronove, mozda transfer tehnologije, mozda nesto drugo. Cim se ministar odbrane sastaje sa Irancem o cemu drugom mogu razgovarati nego o vojnoj saradnji.

Vl

@nikola
Nikakvu vojnu saradnju sa Iranom nam Amerikanci nece tolerisati niti dozvoliti da bilo sta vojno dodje iz Irana kod nas ,u to sam apsolutno ubedjen.

Sr

@Nikola
Bilo koji Srbin bi morao biti ili umno bolestan ili teski izdajnik da zagovara bilo kakvu vojnu saradnju sa teroristickom serijatsko-klerikalnom dzihadistickom drzavom koja nam je neprijatelj i koja bi najradnije pobila sve Srbe u Republici Srpskoj i proglasila Serijat.

Yo

Jel mi to imamo domaću, laserski vođenu v-z raketu?
Još kada bi uspeli da je integrišemo na neki naš budući dron – ali ne mari ni ovako.
Priča se da su laserski navođenje rakete najpreciznije moguće, pa ako smo savladali tu tehnologiju – to su onda vatrometi bez promašaja i za z-z rakete usmeravane na ovaj način.
Neko je bio vredan za pohvalu.
Pasars ima i veliki dalji razvojni potencijal – ali verovatno samo ako bude potpuno u našoj proizvodnji.
Mašina je koncipirana prema davno traženim specifikacijama iz vojske i to mora da radi posao…

Odgovori
mi

@Yoda ili je nešto poptpuno novo/ ili nešto za šta nisam čuo, ili se radi o M-16D o kojoj je već Tango Six pisao.

Pe

Da li grešim ili su ika naoružani sa 60mm minama za minobacač? To je mnogo ubojitije od snimaka iz Ukrajine, gde su uglavnom ručne granate ili granate 30mm.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor