BEG airport status
[PODGORICA 2014] Utisci: Aeromiting na Ćemovskom Polju

[PODGORICA 2014] Utisci: Aeromiting na Ćemovskom Polju

BEOGRAD – Sve najbolje iz regionalne GA scene, posle dužeg vremena sinhro par Gazela i tri Galeba iznad jednog aerodroma, Modli iza mikrofona i Vangelis na razglasu. Crnogorci su ponovo definisali kako jedna vazduhoplovna fešta treba da izgleda.

 
 
2014-10-11 12.49.25
 
 
Pre najveće vazduhoplovne priredbe ove sezone u regiji (vojna parada u Beogradu) svratili smo do Crne Gore i ispratili još jedan događaj koji je, iako tradicionalno najavljen svim mogućim superlativima, na kraju ispao skromniji ali šarmantniji i iskreniji nego slični održani ove sezone.

Tako obično i biva kada aeromitinge organizuju iskreni vazduhoplovni entuzijasti (bili oni profesionalni avijatičari ili ne) i kada se učesnici zovu pre svega kao prijatelji. Praktično pod dirigentskom palicom porodice Ivančević i njenog najglasnijeg i najnasmejanijeg člana Dragana „Šora“ Ivančevića a formalno u organizaciji aeroklubova „Špiro Mugoša“ i „Krila Podgorice“ aeromiting iznad Ćemovskog Polja u nedelju bio je najveća priredba ove vrste posle 2006. godine u Crnoj Gori.
 
2014-10-11 10.46.42
 
Preko 20 letelica najšarenijeg mogućeg sastava predstavilo je sve što vredi u regionalnoj ponudi. Sa razglasa se čuo Zoran Modli dok je soundtrack bio Vangelis – jednostavno ne može „vazduhoplovnije“ od toga.

Preterano optimistične najave se, naravno, nisu ispunile. Doživeli smo još jedno razočarenje kada je prelet velikog putničkog aviona u pitanju, samo je izvinjenje ovaj put bilo upućeno javno i na početku programa – Montenegro tog dana ipak nije mogao da izdvoji ni jednu slobodnu letelicu.
 

Letenje

 
Par hiljada posetilaca (možda par stotina više nego u Vršcu) uživalo je u, ponovo to naglašavam, veoma zanimljivom miksu pilota iz Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bugarske, Makedonije i Slovenije. Podgorički aeromiting bio je prvi na kojem smo posle višegodišnje pauze u vazduhu mogli videti tri Galeba G-2A (jedan iz Novog Sada i dva iz Beograda), za „žiroskopiju“ su bili zadužene tri Ekstre, Zlin i Pits, vojska Crne Gore se predstavila sinhro parom Gazela koji je izveo veoma atraktivnu rutinu, Makedonci su poslali dva Fire Bossa dok je slovenačkoj vojsci pripala titula učesnika sa najozbiljnijom mašinom – Pilatusom PC-9M. Galebovi i Fire Bossovi su bili bazirani na međunarodnom aerodromu Podgorica (udaljenom ni tri minuta leta od Ćemovskog Polja) dok je Pilatus zauzeo centralno mesto na stajanci sportskog aerodroma.
 
2014-10-11 13.24.39
 
Nakon svakog nastupa piloti su dočekani WW2 era džipom na kojem su provozani pored publike uz aplauz i pozdrave. Jedna bina bila je posebno postavljena za decu koja su posle mitinga dobila priliku da lete Pajperom koji je dan pre najavio aeromiting izbacivanjem letaka iznad centra Podgorice.

Emocija je bila nedvosmislena. Sve je podsećalo na prve Amidžine aeromitinge u Novom Sadu, dovoljno šareno, atraktivno i pre svega zabavno za posetioce. Odlično vreme, dosta dece i druženje koje je na trenutke ostalo u senci tragičnog dogašaja u Bačkom Jarku.
 
2014-10-12 11.24.16
 
2014-10-12 11.24.27
 
2014-10-12 11.29.50
 

Iza scene

 
Kao na svakom događaju ove vrste Tango Six će emitovati nekoliko intervjua sa najzanimljivijim učesnicima uz video reportažu najatraktivnijih nastupa.

Zahvaljujući kompaniji Prince Aviation dobili smo priliku da snimimo kako je izgledalo vazduh – vazduh fotografisanje dela njihove flote škole letenja. Iskoristili su posetu Ćemovskom Polju da iznad crnogorskih brda i primorja u formaciji i pojedinačno fotografišu dva aviona Cesna 172 i svoju novu Pajper Seminolu. U narednim danima emitovaćemo video reportažu u kojoj ćete videti kako je izgledala priprema za akciju snimanja i kako je ona izgledala iz camera shipa.
 

Foto: Dušan Atlagić
Foto: Dušan Atlagić

Kako smo načuli pred kraj mitinga, Dragan Amidžić razmišlja o organizovanju aeromitinga početkom sledeće letačke sezone na sportskom aerodromu Čenej pored Novog Sada.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

DR

Sramotno je druze sto ti nista ne izvestavas sa priprema za paradu u Beogradu , sve drugo ti je bitnije , objasni zasto?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Filip na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

Au za 8 meseci od potpisivanja ugovora dobili 25 aviona J-20CE...

09. May 2025.Pogledaj

Rafal na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

još da jedna sugestija, posle odlične analize pakistanskog rv i pvo bilo bi dobro da obradite i indijsko rv i pvo

09. May 2025.Pogledaj

Rafal na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

DuPe kritikujem ono za šta postoje dokazi. Dokazi ukazuju da je jedan Rafal sigurno oboren a jak indicioni lanac ukazuje da su oborena tri Rafala. To dalje ukazuje da se radi o lošem avionu, lošim pilotima, lošoj taktici, lošim raketama ili sve zajedno. Daljim analiziranjem se može prilično pouzdano tvrditi da su kineske rakete bolje…

09. May 2025.Pogledaj

Branko na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

To bi vazilo da su se sukobili npr. Amerika i Indija, medjutim i Indija i Pakistan nemaju bas vrhunski obucene pilote, niti maksimalno uvezban i zaokruzen sistem, vec su tu negde, oko proseka, dakle slican je ljudski faktor i onda kvalitet tehnike odredjuje ishod.

09. May 2025.Pogledaj

Svarog na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@DuPe Tri recenice 3 whataboutizma svaka cast.Da ste procitali clanak t6 ne biste pisali navodno nego bi vidjeli vertikalac i dijelove motora od rafala.

09. May 2025.Pogledaj