BEG airport status
Rampa za Iljušin 76: DCV zabranio poletanje avionima ovog tipa sa „Nikole Tesle“ u pravcu piste 12 Operateri Iljušina na "Nikoli Tesli" dobili prvu restrikciju

Rampa za Iljušin 76: DCV zabranio poletanje avionima ovog tipa sa „Nikole Tesle“ u pravcu piste 12

Kako smo preneli prošlog petka, Direktorat civilnog vazduhoplovstva razmatrao je zabranu poletanja avionima tipa Il-76 usled učestalijih žalbi i prijava građana na račun buke koju su stvarale ove letelice prilikom inicijalne faze penjanja preko delova Beograda koja su na liniji odlazne ravni pravca piste 12 aerodroma „Nikola Tesla“.

Na pitanje Tango Sixa da li je nešto konkretno i urađeno povodom ovog slučaja danas nam je potvrđeno u DCV-u da je zvanično izdat i NOTAM koji od 8. jula zabranjuje poletanje svih aviona tipa Iljušin 76 sa piste 12. Ovo obaveštenje posadama svih aviona koje saobraćaju sa „Nikole Tesle“ trajaće do 9. avgusta:

LYBE A1165/16 ILYUSHIN IL-76 TAKING OFF FROM RWY 12 AT THE AIRPORT NIKOLA TESLA BELGRADE IS PROHIBITED. 08 JUL 22:00 2016 UNTIL 09 AUG 21:59 2016. CREATED: 08 JUL 13:51 2016

Kako saznajemo iz DCV-a zabrana će biti produžena po potrebi i nakon 9. avgusta.

Većina aviona Iljušin 76 koji saobraćaju sa beogradskog aerodroma imaju motore starije generacije koji su znatno bučniji od velike većine onih koji su u upotrebi na putničkim avionima. Jedinstvene performanse u poletanju ovog tipa letelice koja prevozi teret u kombinaciji sa motorima starije tehnologije priredila su do sada najneprijatnije iskustvo zagađivanja bukom stanovnicima Banovog Brda, Čukarice i Vidikovca.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mu

Svim avionima treba zabraniti poletanje sa NT u pravcu piste 12!
Svi su bučni katastrofa. Ovaj IL posebno!

Odgovori
AM

A najbolje da zatvore aerodrom skroz, da ljudi mogu mirno da spavkaju :D

Vl

Svim dedama treba zabraniti da ista komentarisu, idi na selo i uzivaj u tisini

LJ

babe vise prave buku oko aviona,

Ca

Vec sam video neke negativne komentare na drustvenim mrezama na ovu odluku.
Koliko god da volim ovaj avion i njegov zvuk,moram da priznam da da je odluka zaista ispravna.
Neke posade su zaista preterivale u penjanju i snazi motora.Poslednja dva poletanja su bila skoro neprimetna iako je iznad tla Cukarice bio na jedva 400 metara.Koristili su minimum potrebne snage i veoma mali ugao poletanja.A uvek su puni kada odlaze.
Problem je sto nikada ne znas ko je i kako je raspolozen u kokpitu.
Iako mi ne smeta sto se po nekada tresu prozori u Zarkovu,smeta mi pomisao da se tresu necije bebe i mala deca u snu posle 23:00.
I pored ljubavi ka avionima,trudim se da ovo sagledam realno.

Odgovori
Jo

Cane u pravu si. Ja licno volim kad me razdrma gromoglasna dreka jakih motora, ali zena i cerka se zaista, ali zaista tresu od straha. A tresu se i prozori.

M

A sta ce raditi usluicju, magle, kise, kosave… kad vrmenske prilke ne budu dale da polecu sa dela piste gde im je dozvoljeno. Valjda se prvo gleda bezbednost pilota i aviona.

Odgovori
Ca

Promenice kompaniju koja ih opsluzuje ili tip aviona.Vrlo jednostavno resenje.

Тада ће да лете како су навикли јер бука ће бити компензована маглом, кишом и кошавом

se

Jeste, bas je jednostavno… Da li si realan

Sa

Treba im potpuno zabraniti korišćenje aerodroma Nikola Tesla i preusmeriti ih na korišćenje aerodroma Konstantin Veliki. Nama u Nišu neće smetati, a i red je da bude malo više posla na drugim mestima, a ne da sve što možete odvučete u Beograd.

Odgovori
St

Meni veoma interesantna tema.

Već mesecima se pitam kako je moguće da avioni preleću gradom, putanjama gde nikada nije bilo poletno sletnih koridora.
Živim u istom naselju već više od 30god.

Praćenjem na FlightRadar-u, uvideo sam da avioni iz nekog razloga poleću ka pravcu Čukarice, a onda skreću oštro levo dok se ne uključe na pravac 315-330.

Voleo bih da neko od stručnijih objasni zašto se tako poleće, pravi veliki krug i preleće preko većeg dela grada, umesto da se poleti u pravcu Dobanovci-Šimanovci-Ruma i samo napravi mala korekcija za traženi pravac?

Odgovori
Do

Poletanja i sletanja vrse se U pravac IZ kog duva vetar. Pa tako nekada avioni polecu i slecu u pravcu Sever/severozapad (staza 30 ili smer 300 stepeni), a nekada jug/jugoistok (staza 12 ili smer 120 stepeni), u zavisnosti da li duva severac ili kosava/jugo.

Ze

Jeste a pravac 30 koji je usmeren prema Inđi? Inace tamo ne žive ljudi nego seljaci …u ovoj državi nažalost postoji samo beograd i samo u njemu žive ljudi…. Tako ispada

Odgovori
Mi

Care, nisu ljudi i seljaci u pitanju, nego gustina naseljenosti. Nije isto da li imaš 20.000 ljudi ili 200 ljudi na putanji.

Se

Većina ljudi na tom pravcu, koje ti nazivaš seljacima, su tu bespravno podigli stambene objekte. Tu cela država ima problem i svi ćemo mi iz džepa plaćati da ih rasele kako bi se aerodrom mogao proširiti. Pogledaj google earth snimke iz satelita kroz vreme i videćeš da se tamo i dalje gradi iako se već godinama zna da će sve to biti porušeno. Imaš dvorišta oslonjena na ogradu aerodroma. To će poreske obveznike, tj našu decu kroz kredite, koštati stotine miliona evra.

С

За 35 година живота у Новобеоградским блоковима никада ми авиони нису сметали. Никада нисам констатовао полетање ниједног авиона откако у флоти више нема ДЦ-9 и руских Тупољева старије генерације, мада су и они прелетали за можда 20 секунди. Зато не могу да се отмем утиску да је ово још једна исполитизована прича, јер је реч о Руским авионима и то најчешће Министарства за ванредне ситуације. Битно да А10, Ф-16, Ф-15, Торнадо и остали „доносиоци демоНкратије“ никоме нису сметали већ су бомбардовали тихо…

Odgovori
22

Ako je tema i ispolitizovana, primeti ko je politizuje! Npr. ako krenemo od nick-a „србин“ na vazduhoplovnom portalu, pa sve do priče o nekakvim A-10 i slično.

A

+1 Србин свака част. То је тема за искомплексиране људе који нигде никад не путују и којима је у суштини досадно, а чија веш машина прави буке и њима и комшијама више него сви могући ИЛ-76. Чисто исполитизована тема где влада преко ДЦВ-а покушава да придобије јефтине поене грађана у земљи где све стагнира или пропада. Срамно.

bi

danas oko 5 popodne preko Ade je preleteo IL-76 sa plavim repom ka Surcinu, u osnovi malo se jace cuo ali je prelepo izgledao i vecina ljudi ga je pratila pogledom.
Zanimljivo da na sajtu aerodroma ne mogu videti oznaku leta ni dolazni aerodrom (ili ne mogu da se snadjem)

Odgovori
ra

pogledaj cargo red letenja – http://www.beg.aero/lat/strana/11821/red-letenja

Ma

Cim se priblizi aerodromu nestaje sa flight/radar sajta, kao da ga nikad nije bilo.

ja

Jedan obican skuter kojem klinci prerade izduv pravi vecu buku nego tri aviona,pa nikom nista.Orlovi sa Ladjevaca u brisucem letu prourlaju iznad samih kuca pa nikom nista.O cemu se ovde radi?Kada su upravo ti IL76 pre nekoliko godina gasili pozare po Srbiji onda su bili dobri,a sada su odjednom bucni,ma treba ih zabraniti itd.Pa nisu ti avioni bas od juce u upotrebi da nam sad odjednom toliko smetaju,pa valjda ti letovi ostavljaju neku korist ovoj drzavi i narodu pa ne mozemo da pritrpimo malo buke koju inace trpimo svaki dan od raznih drugih izvora da ih sve ne navodim,neke sam i naveo.Ako vam toliko smetaju najbolje zatvorite aerodrom da niko ne leti pa neka bude opsta uzivancija.

Odgovori
Su

Ne znam zašto se na vazduhoplovnom portal uporno pominju skuteri i otkuda ideja da oni ne smetaju. Evo ja živim na Banovom brdu i buka IL mi baš smeta jer imam utisak da mi protutnji kroz kuću. Smetaju mi i skuteri ali sam prestao da se žalim jer od toga nema vajde. Nemam malo dete ali pretpostavljam da majkama i očevima nije lako kada tek uspavaju bebu ili dete a IL protutnji. Ne razumem ni odmah kontra-ekstremne stavove „najbolje da zatvorimo aerodrom“. To niko nije ni tražio. Oni koju mi poručuju da se odselim na selo, podsećaju me na Rednecks iz South Parka sa onim čuvenim „If they don’t like America they can gitt out“.

Ne razumem zašto molba mene i sugrađana da se lako rešiv problem lako reši (kao što je i urađeno) odmah protumači kao nekakav atak i prenemaganje sa naše strane. Hvala DCV što nije postupio kao mnoge druge institucije ove zemlje, kada građani imaju problem i žalbu gurnu u fioku, već što je uradio isto što bi svaka institucija tog tipa uradila u civilizovanom društvu.

Nadam se da ćemo svi još dugo uživati u avionima pa i zvuku njihovih motora ali onda kada to želimo i gde je mesto za to.

P.S.: Hvala i pristojnim posada IL, mnogo bezbednih letova i da što manje letite u vanrednim situacijama.

Iv

civilizovanom svetu se postuje ogranicenje letenja zbog buke u nocnim satima. Paris cdg, frankfurt, cirih su samo neki primeri gde je definisano da aerodromi jednistavno ne rade noću, tako da nema ugrozavanja od buke.Kazna za poletanje posle 24 h u Parizu je ogromna, a postoje regularne takse samo buku koje zavise od mtow, noise certifikata tipa i vremena poletanja, npr skuplje je posle 18h.
Nije samo IL problem, generalno kontrolori leta u BG kao da forsiraju nocna poletanja u 120., IL redovno polece u 120.
Idealni vremenski uslovi, bez vetra, eto nocnih cartera preko grada iako nema ni jednog razloga da polete bas na tu stranu.
Za pocetak, treba doneti propis da kada nema operativnih ili vremenskih ogranicenja sva nocna poletanja moraju da budu u 300, a potom sa razvijanjem svesti o zastiti od buke, saobracaj svesti u radno vreme 6 do 24 h kao u svetu.
Tada ce oni koji zive ispod prilazne ravni moci i da spavaju pored otvorenog prozora

Odgovori
Mu

Svaka čast na komentaru.

A

Због тога сви Европски аеродроми стагнирају а IST, DOH, DXB и други где не постоје сва та дебилна ограничења цветају. Не желиш буку – иди ван града, постоје много јачи извори буке и загађења од авиона, од скутера до аутомобила, аутобуса…

Ne

Поздрав свима, ја сам један од оних који су писали пријаву за лет Иљушина који нас је терорисао месецима на Чукаричкој Падини.
Сви ви који немате децу и који нисте на пар стотина метара чули његове моторе под пуним гасом, по мом мишљењу немате право на коментарисање. Лаик сам за авијацију и допис сам писао помоћу интернета и савета пријатеља. Чак ме је један друг посаветовао да се обратим људима са тангосикс форума али ми је драго да нисам.
Нисам члан ни једне партије, и не видим нити један разлог да се овакво питање које се тиче искључиво угрожавања здравља и безбедности грађана политизује. Барем ја нисам имао такву намеру. Нико од нас није ни тражио ни очекивао да се овај лет укине, већ да се преусмери ван града.
Свака част вама који живите на селима и уживате у тишини али ни ми у граду немамо уши од челика и блиндиране прозоре. Ни један звук, ни једну буку коју сам чуо у Београду ( и у животу) не могу да упоредим са звуком Иљушина који једва узлеће. И шта да му у том моменту закашље један мотор? Питање 1 за сручњаке : Кава је могућност маневрисања овог авиона у таквом моменту (знамо висину –пар стотина фита изнад наших кровова, а брзина му је отприлике брзина поменутих мопеда ). Питање 2 за сручњаке : Где пада авион?Да ли успева да падне у шуми Макиш или је то већ прелето па пада у шуму на Јулином Брдо (које наравно нема). Да ли бисте били поносни на звук његовог пада?
Ја сам мислио да је ово форум заљубљеника и познавалаца авијације али изгледа да има много више слепо заљубљених , част изузецима. Ми на Чукаричкој Падини ћемо инсистирати да ова наредба остане, а ви који желите да га слушате- изволите на аеродром па кварите слух до миле воље.
И да,смета нама на Падини много тога али ето, оно што нам је до сада успело да променимо је ,између осталог, и ово што се многима на вашем форуму не допада.

Odgovori
12

Nemsa,

Ja razumem vas problem, ali ispada da je DCV preterao sa ovom zabranom. Ajde da je u pitanju Il-76 sa D-30 motorima koji zaista i jesu bucni, ali da se potpuno zabrani taj tip aviona je apsurdno. Ispada da je Il-76 vama bucniji od Konkorda ili Tu-144, cak i sa PS-90 motorima. Ako bi bilo po vasem, morali bi da opet premestamo aerodrom.

Sto se pitanja tice, nisam strucnjak, pa ce moje odgovore dopuniti/ispraviti drugi sa T6 foruma. Prvo, posto vecina aviona u komercijalnoj avijaciji ima najmanje 2 motora, otkaz jednog motora prilikom poletanja ne mora da znaci da je avion neupravljiv, a posto je relativno blizu aerodroma, on moze da manevrise nazad i da prinudno sleti. A drugo, posada aviona ce uciniti sve da avion ne padne u gusto naseljeno mesto, ako je moguce. A za ovo „da li bismo bili ponosni na zvuk pada“ necu da odgovorim, jer ste ocigledno ravnodusni prema izgubljenim ljudskim zivotima u takvim udesima.

Ukratko, ja licno vama Padinjacima ne branim da insistirate na ovoj naredbi. Ali vase insistiranje morate da potkrepite jos necim osim vaseg subjektivnog misljenja. Eto, ja vam predlazem da izmerite buku aviona koji vas prelecu, pa onda da se zalite DCVu.

Bu

Nemsa
Vi na Padini ste posle Kaludjerice, leglo nelegalne stambene gradnje. Prodaj taj stan i otidji na selo pa kupi legalno, obostrana korist za tebe.

Odgovori
Ne

Buxi, vi ste očigledno u mom postu prvi put čuli za Čukaričku Padinu. To je legalno i uknjiženo naselje sa stambenim zgradama koje je zidano krajem osamdesetih godina prošlog veka. Veoma dobro sam naviknut na preletanje aviona i nemam nameru da se selim, hvala na preporuci.

Jedino očekujem da pošto 99%aviona leti prilično visoko iznad naselja, to ubuduće čini i ovaj Iljušin jer sam siguran da nije dozvoljeno da iznad naših zgrada leti na 150m visine. To kako će on da se popne na pristojnu visinu na +40*C sa mtow od 170 t , to nije moj problem.I nisu oni iz DCVa promenili uzletni pravac zbog buke nego zbog male visine preleta koju su verovatno utvtdili inspektori. Buku ne vredi da merimo jer to nema svrhe dok se ne izglasa zakon o buci. Dakle buka , iako je ogromna, nije razlog za ovakvu zabranu, jer nju niko nije ni izmerio, to sam siguran.

12

Prvo vi sa Padine kazete smeta vam buka, sad ispada da vam smeta nizak prelet Il-76 za koji ne znate da li su to utvrdili inspektori. I pritom ne pravite razliku izmedju putnickog i teretnog aviona?

Bolje uzmite ovaj dijagram(http://www.352ndfg.com/vb/images/352/Training/landingoverobstacle.jpg) u kome drvece otprilike prikazuje vasu Padinu kao prepreku u putanji sletanja, unesite sve mere, pa onda raspravite o tome.

De

Nelegalna gradnja a sve stambene zgrade sa vise spratova, nema niti jedne porodicne zgrade u tom delu. Ti si nesto pomesao debelo.

Al

A sta prevoze ovi avioni, ciji se transponderi gase iznad Krita ? Sta se to izvozi iz ove zemlje koja nista ne proizvodi ?

Odgovori
je

OK, pošto se često dešava, u poslednje 3 godine, da odlaznim letovima menjaju koridor zbog meteo uslova, tražećemo i mi iz Zemuna promenu putanje ili još bolje zabranu A320 sa V2500 motorima, pošto su bučni gotovo koliko i IL-76, jer nam proleću iznad zgrada toliko nisko da možemo da prebrojimo nitne na krilima! Trese se i nama i pokretna i nepokretna imovina i još ponešto…

Odgovori
Ne

Ja predlažem da mi sa Č.Padine i vi iz Zemuna zaratimo dopisima DCV-u, pa da vidimo ko je jači , trenutno je 1:0 za nas ;)

Б

Живим на Чукаричкој падини већ 2 године и апсолутно сам се навикао на буку авиона који слећу/полећу са аеродрома Никола Тесла, то су сада звуци на које апсолутно не обраћам пажњу. Али авион (или лет) о коме се овде прича је правио толику буку, нарочито почетком јула, да сам се неколико пута добро испрепадао. Заиста има карактеристичну буку, буквално као да се руши право у мој стан. Последњи пут када сам га чуо изашао сам на терасу. Када сам видео колико ниско лети авион који узлеће, ноге су ми се одсекле. Ушао сам у собу и упалио ТВ очекујући вести о паду авиона…

Odgovori
Ne

@126LAE-Delta 14:56, 17. jul. 2016.

1. Pored niskog preleta , ja sam se žalio i na buku koja je verovatno posledica veoma niskog (verovatno nedozvoljeno niskog) preleta preko naših zgrada . Kada se uključuju alarmi automobila i tresu prozori to znači da nije samo zvuk u pitanju nego i ozbiljna vibracija (koliko se sećam iz fizike zvuk i jeste vibracija određene učestalosti – Hz). Ako to nije dovoljno ja ne znam šta je dovoljno da bismo se žalili. Dakle žalimo se i na jedno i na drugo.
2. Kako sam da procenio da je nizak prelet? Pa lepo, gledam prelete preko moje zgrade jedno 27 godina pa sam stekao utisak o visini. Ovo je bilo veoma nisko i to nekoliko puta.
3. Pošto u Srbiji ne postoji zakon o buci, niko buku zvanično ne meri, predpostavio sam da su Inspektori mogli samo da imaju uvid u visinu preleta aviona , pa su na osnovu toga zaključili da je došlo do prekršaja. To je samo moja predpostavka, a njima se možda nije dopala boja aviona pa su mu promenili uzletni pravac, ko će ga znati.
4. Šta se mene tiče šta avion prevozi i da li je teretni ili je putnički? Žaliću se i na putnički ako mi preleti na 50m iznad zgrade i napravi toliku buku koju sam već pomenuo. Mene avijacija ne zanima i šta koji avion može ili ne može, koliko može da razvije ;) , kolika mu je pista potrebna…
5. Kao što rekoh, na zanima me avijacija niti dijagrami, pravci, ruže vetrova, snage i broj motora…Postoje ljudi koji su plaćeni da obezbeđuju naše nebo i utvrđuju norme , pravila , daju dozvole za letove, licence , pa neka rade svoj posao. Kada bismo svi radili svoj posao bilo bi nam mnogo bolje i lakše. A moje je da noću spavam pa kad me budi haos , onda se žalim :)

Nadam se da je sada sve argumentovano i jasno ;) . Daj Bože da više nikada ne pišem o ovome, mnogo me je smorilo…

Odgovori
12

Za niske prelete nista nije objavljeno u ovoj vesti, vec je kao jedini razlog navedena buka. S druge strane, ocigledno napadate onoga ko nenamerno pravi problem, umesto sam problem. Pritom vas ne interesuje avijacija i postajete deo problema, umesto deo resenja. A trebalo bi da vas interesuje bar zbog problema na koji se zalite, jer na taj nacin iz svog suzenog pogleda ispustate neke od kljucnih cinjenica koje bi pomogle u resavanju problema(recimo da se nalazite tacno na pravcu piste aerodroma). I pritom tvrdite da mi nemamo zakon o buci, a imamo ga(ZAKON O ZAŠTITI OD BUKE U ŽIVOTNOJ SREDINI(„Sl. glasnik RS“, br. 36/2009 i 88/2010)). To sto se ne primenjuje nije samo vas problem, vec i svih nas.

Argumentovali jeste. A jedino sto je jasno je da ne zelite obostrano korisno resenje…

Ne

Ja nikoga ne napadam, samo pokušavam da objasnim razloge moje prijave, koje vi konstantno pokušavate da umanjite, tobože zbog obostrano korisnog rešenja. Koje bi to obostrano korisno rešenje po vama bilo? Da kupimo čepiće za uši i ćutimo? I to što se nalazimo na pravcu piste nije problem jer ni na jedan let se nismo žalili sem na ovaj.
Sa druge strane, neko je gore to i pomenuo, u nekim gradovima EU su noćni letovi zabranjeni zbog buke…ali mi smo od toga na nekoliko svetlosnih godina

Odgovori
12

Nemsa, pokusavam da vam ukazem na to da je ova zabrana DCVa za sve tipove Il-76 preterana, jer se vasa zalba ne odnosi na sve avione tog tipa, vec na one letove koji su se dogodili u odredjenom trenutku. Umesto da na osnovu tog vremenskog podatka da dodje do zabrane letenja takvog modela, na osnovu vase zalbe su sad zabranjeni svi Il-76, cak i oni koji imaju manje bucne motore.

A drugo, pod obostrano korisnim resenjem mislim na to da vi sa Padine i DCV zajedno saradjujete da vam aviosaobracaj sto manje smeta i da imate mir. Medjutim, sve ovo je dzaba pricati nekome koga ne interesuje avijacija…

I da ne duzimo raspravu, vasa zalbe jesu u redu, ali rezultat tih zalbi je diskutabilan.

Pe

Drustvo, evo i ja da se javim. Ja sam zaljubljenik u avione i zivim na toj istoj nesretnoj Cukarickoj Padini.
Dobro poznajem sve vrste aviona, proleti ponekad i 747, i to mi ni najmanje ne smeta.
Ljudi koji su se zalili ne preteruju. Il-76 je bukvalno 2 do 3 puta bucniji od bilo kog drugog aviona (da ne ulazimo sada u decibele, logaritme itd). Zgrade se tresu, imate utisak da se rusi, i probudi vas u pola noci. U pitanju je kombinacija 4 motora starije generacije i niskog preleta. Dobro je sto su ga zabranili ili preusmerili.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drago na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Za razliku od dvosjeda Miga 29 i takvih većine ruskih, zapadni dvosedi su isto borbeni avioni kao i jednosedi.

08. Dec 2022.Pogledaj

Vaste na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Petrovic Dusan Nemenjte sada teze onoga sta ste napisali da je izveo samo jednu misiju nad Srbijom ! (Overall, the six B-2s used in the war flew about 50 missions, less than 1 percent of the total. But they dropped about 11 percent of the bombs used in Yugoslavia, or nearly 700) Zaboravio si da…

08. Dec 2022.Pogledaj

Aca na: [INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

Ovi za razliku od nas razmisljaju o vecoj proizvodnji,a ne o prototipovima.Svetlosnim godinama smo bili ispred Madjarske,ali smo planski unistili sve pa tako i avioindustriju.Eto kupovacemo sada avione i od Madjara.Zatvorismo ove godine i fabriku alata u Cacku koja je radila alat za nasu namensku.Porazavajuce je koliko smo sami sebe unazadili.

08. Dec 2022.Pogledaj