Pre nekoliko dana u registar srpskih civilnih vazduhoplova upisan je poslovni mlaznjak Challenger 350 pod registracijom YU-GSF. Kako Tango Six saznaje u pitanju je nova letelica u vlasništvu kompanije Skybridge International Balkan. Letelica najverovatnije neće biti bazirana na beogradskom aerodromu i treća je po vrednosti u našoj zemlji u svojoj kategoriji.
Vlasnik aviona, kompanija Skybridge International Balkan d.o.o. registrovana je u Beogradu za prevoz putnika u vazdušnom saobraćaju još 2015. godine. Od Direktorata civilnog vazduhoplovstva kompanija je dobila svoj AOC (Air Operator Certificate) u aprilu 2017. godine.
Skybridge u srpskom registru vazduhoplova već ima upisanu jednu letelicu u svom vlasništvu. U pitanju je Cessna 425 Conquest YU-BTS koja je 31. januara ove godine oglašena za prodaju.
Challenger 350 je nov i kako Tango Six saznaje iz više izvora moguće je da neće biti trajno baziran u Beogradu.
„Golf Fox“ je tako četvrti, interesantniji, dodatak domaćem registu u kategoriji „ozbiljnijih“ poslovnih mlaznjaka. Pored „manjih“ mlaznih Cessni u srpkom registru ili na inostranim registrima ali u vlaništvu građana Srbije u poslednje četiri godine možemo primetiti zaista interesanatan uzlazni trend.
Najveći i najskuplji poslovni mlaznjak je i dalje bez konkurencije OE-LPZ Global 5000 Filipa Ceptera (letelica je većim delom godine parkirana na Nikoli Tesli). Iza njega po vrednosti je Falcon 2000 LXS koji koristi Prince Aviation dok novom Challengeru, na „skali skupoće“ pripada treće mesto. Državni „Romeo Bravo“ je polovna letelica koja se prema nekim javnim izvorima, kada se kupuje nova, nalazi u istom cenovnom rangu kao Challenger.
AL-41F1
Svaka cast za nabaku, nek je sa srecom. Jedna kritika: sajt im je jako neozbiljan, nemaju cak ni https i slike su lose rezolucije. Treba da letis sa nekim, a na sajtu pise „not secure“….
Poznavalac
Cinimi se da ste izostavili i avion MK grupacije, Gulfstream G450 koji je takodje vredan avion.