BEG airport status
Mađarskoj sa remonta stigla još 4 desantno-jurišna helikoptera Mi-24 Jedan od 4 Mi-24P koji su isporučeni 7. januara / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

Mađarskoj sa remonta stigla još 4 desantno-jurišna helikoptera Mi-24

Nakon što su septembra prošle godine Mađarskoj isporučena prva 4 desantno jurišna helikoptera Mi-24 koji su remontovani u 419. avijacijskom remontom zavodu (ARZ) iz Sankt Peterburga, u ponedeljak 7. januara su u mađarsku vazduhoplovnu bazu Kečkemet dostavljena još 4 Mi-24 koji su takođe remontovani u istom ARZ.

I dok su u 2018. isporučena po dva helikoptera verzija Mi-24V i Mi-24P koji su poslati na remont 22. novembra 2017,  sada su stigla 4 Mi-24P koji u Mađarskoj nikada nisu leteli.

Iz Nemačke je 1995. godine isporučeno 6 bivših istočnonemačkih (DDR) Mi-24P a 1996. godine je odlučeno da se remontuju samo dva helikoptera nakon čega su dobili mađarske evidencijske brojeve 335 (bivši DDR 422) i 336 (bivši DDR 439).

Preostala 4 primerka su u međuvremenu uskladištena u vazduhoplovnoj bazi Solnok a 2017. godine je odlučeno da se zajedno sa preostala dva Mi-24P (335 i 336) kao i 6 Mi-24V remontuju u Rusiji. Njih su prošlog ponedeljka do Mađarske prevezli teški transportni avioni Il-76TD ruske aviokompanije Aviacon Zitotrans.

U pitanju su helikopteri koji su prvi put poneli mađarske oznake i evidencijske brojeve, i to 331 (bivši DDR 358), 332 (DDR 361), 334 (DDR 415) i 338 (DDR 444). Tako su na remontu ostala još samo 4 Mi-24V a nakon njihove isporuke Mađarska će kompletirati eskadrilu od 12 “letećih topovnjača“.

Još fotografija ovde.

Video isporuke helikoptera evidencijskog broja 338:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Jedna Nato zemlja remontuje BT u Rusiji,neka mi objasni neko zasto…?
☺😀☺😀

Odgovori
Dr

Pa i HR radi to isto ???

Du

Jeftinije

ra

Ја мислим да је права штета одрећи се оваквих летелица због чланства у НАТО јер запад нема ништа слично да понуди у замену, поздрављам овакав потез Мађарске јер за релативно мали новац добијају проверен летећи тенк.

Odgovori
А

Поштовање,
Живојине да ли можда знате шта је проблем да Србија није до сада ремонтовала два Ми-24 В хеликоптера које има. Много дуго не лете. Немамо пара или немамо нешто друго. Како то да смо ремонтовали два Ми-17… Поплаве и др. природне катастрофе које су нас биле нажалост задесиле су показале колико је битно да имамо вертикални транспорт и да је сваки хеликоптер драгоцен.

Odgovori
Ž

Ремонт хеликоптера је вероватно био неисплатив јер су они произведени 1983. и 1985. године а такође постоје информације да су имали непотпуну документацију, да су били у лошем стању и да би њихов ремонт био веома скуп.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj