BEG airport status
[VIDEO] Do sada neobjavljeni video snimci letenja iz kabine MiG-a 29 srpskog RV i PVO Sada znamo da srpski MiG-ovi na ček listi imaju i "Go-Pro uključen" stavku / Foto: 101. eskadrila

[VIDEO] Do sada neobjavljeni video snimci letenja iz kabine MiG-a 29 srpskog RV i PVO

Anonimni kanal na YouTubeu pod nazivom „airjibbo“ objavio je juče do sada retko viđenje snimke iz kabine lovca MiG-29 srpskog Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane. Na nešto manje od četiri minuta snimka koji nije montiran niti praćen adekvatnom muzikom nasumično su nabacani izuzetno zanimmljivi kadrovi letenja aviona iz pogleda pilota i do sada retko viđene sekvence letelica koje su RV i PVO MiG-ovi ili dočekivali u domaćem vazdušnom prostoru ili pratili tokom preleta.

Kako je Tango Six nekoliko puta već izveštavao, pored vežbi sa letelicama drugih ratnih vazduhoplovstava jedina srpska lovačka eskadrila često je pratila interesantne avione koji su samo koristili naš vazdušni prostor kao deo svojih ruta. Pored inostranih akro-grupa, na snimku su i avioni iz zemalja koje sada možemo videti prvi put iz ovakvih uglova a da to nije zvanično objavljeno od strane Ministarstva odbrane Srbije koje je obično do sada jedino smelo zvanično da pušta takav materijal u javnost. RV i PVO pilotima je tako nešto formalno zabranjeno ali je u isto vreme i nemoguće (zapravo nepotrebno) sprovesti striktna pravila za (ne)korišćenje društvenih mreža u današnje vreme.

AŽURIRANO: Nažalost, nakon objavljivanja ovog posta svi snimci na linkovanom kanalu su obrisani. Eto lekcije komandnom kadru:

Šta je gore od toga da neko iz najbolje, najpozitivnije i najkonstruktivnije namere prekrši „pravila“ o korišćenju društvenih mreža koja nema ni USAF?

Gore od toga je naterati osobu da to obriše (stavi na „private“ setting) i tako na portalu preko kojeg je to, do sada, videlo preko 10.000 ljudi, praktično pokaže da RV i PVO nema niti sluh, niti edukaciju za korišćenje društvenih mreža. O shvatanju kriznog PR-a da je nešto što nisi želeo da bude vidljivo tek sad vidljivije, da ne govorimo. Pogotovo jer su naš post preneli i drugi portali.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Te

The MiG-29 is a beautiful bird, that’s for sure.
Nice encounter with the Lancers and with the PoAF F-16s, probably heading towards Ro.

Odgovori
Pe

That’s correct.
Regards for Romanian friends .

Te

Best regards to you too, friends.
I really enjoy those Ro Serbian cooperation encounters.
It seems there is a lot of soul involved in them.

Te

It is sad to remove such a beautiful clip.
It was a very good pr for your forces.

Te

It just showed a very modern and friendly face of them…

Ro

Odlicni snimci!

Zna li neko nesto vise otkud MSA kaciga na nasem pilotu?

Odgovori
St

MSA Gallet je uvedena u nase RV na svim tipovima aviona. Medju pilotima 9ki ima i dalje par legendi koje se ne odricu ZSh-7.

Ja

Bas mocno.

Odgovori
St

Auu odlican snimak a bogami i dobro izabrana muzika.
Mene odusevila kabina.

Odgovori
De

Sjećam se još kao dijete dok sam gledao Mig 29 iznad Podgorice ostavljao je na mene nevjerovatan utisak, prelijepa siluete bukvalno uživanje dok se gleda na nebu, imao sam priliku u zadnjih par godina vidjeti i F 16,EF 2000 ali prosto taj neki utisak koji odaju iako su moderniji i savremeniji od Mig 29 prosto mi nije uporediv…..nadam se da ce komšije u narednom periodu izabrati dostojnog nasljednika i da će svojim pilotima omogućiti vrhunske sposobnosti za duži niz godina….

Odgovori
mt

То је вероватно јер си МиГ-29 доживљавао као птицу слободе и чувара свог неба.
А ове што сад гледаш чувају небо које више није твоје. За себе и своје господаре.

De

Svakako da bi ovo trebalo da bude mjesto svih nas koji vole vazduhoplovstvo ne vezano za nečiji politički stav ,mišljenje ili nacionalnu pripadnost bar ja to tako doživljavam , desilo se nažalost to što se desilo realnost je takva kakva je moramo se prilagoditi i naučiti da živimo sa tim………

Ku

Ehh kad se mora uciti ziviti sa onim pa sa ovim pa..ni grama spontanosti..nego stisnutih zuba uzdahnuti ehhh…pa se miriti sa ovim onim…pa DOKLE VISE..budi i ostani sto jesi! :)

De

Generalno konačno smo se u našoj državi posle 30 godina izborili sa određenim stvarima i to je nešto što je bilo logično da se desi , ali sve stvari vezane za dešavanja u svijetu mi smo apsolutno nebitni tj apsolutno je smiješno pomisliti da mi možemo uticati na bilo šta u svijetu osim na odnose u svojoj državi,prema tebi voli svoje poštuj tuđe vrlo je jednostavno……

Pe

Pećinski ljudi, nisu čuli za pojam „veze sa javnošću“,poslali srpske snajperiste usred izbora u Belorusiji, pa jos hteli zajedno sa Rusijom da salju vojsku u Belorusiju na“vezbe“ zastrasivanja naroda, u sred revolucije protiv Lukasenka…
Nimalo me ne iznenadjuje i postupak sa ovim snimkom…kao, imamo velike tajne koje moramo da cuvamo, niko ne zna koje avione ima Srbija, toliko su jaki…
Posle se pokaze da,u stvari, imamo 10-ak aviona zastarelog tipa, koji su u ratu oboreni smesta, cim su poleteli..bar da vidimo akrobatiku tih aviona…

Ž

Petrovic Dusan

Вежба “Словенско братство“ се одржава редовно већ 5-6 година, прво је то била српско-руска а потом и трилатерална вежба Русије, Србије и Белорусије.

А планирање следеће вежбе почиње одмах након завршетка вежбе за ту годину. Дакле не знам како сте закључили да би Србија послала војнике на вежбу “застрашивања народа“ када је та вежба испланирана још прошле године?

Овогодишња вежба ће се свеједно одржати, наравно без Србије али са учешћем руских оружаних снага.

Pr

Vrhunski!
Prelepi kadrovi…
Naročito 18102 (u meni omiljenoj shemi farbanja) snimljen od kolege sa leve strane.
Od svih stvari koje je čovek tokom vekova izumeo fotografija(hvatanje trenutka) i letenje(osvajanje neba) će uvek biti u samom vrhu.
Petre, hvala na linku.
Love this plane!

Odgovori
Mi

Nema vise snimka?

Odgovori
Pe

Nažalost ne. Ažuriran je kraj teksta sa tom napomenom.

Sa

Moze im covek dati F22 i Su57, mentaliet im se nece promeniti.

Mi

Šta sam noćas propustio????

Zo

Imao sam srecu pogledati video dok nije uklonjen. Predivni snimci i kadrovi kakvi jos nisu vidjeni iz nasih kokpita. Sva lepota letackog poziva u par minuta u kojima i nase 29ke stvarno izgledaju mocno unatoc svim pricama i pisanjima dezurnih kriticara. Nije mi jasno uklanjanje videa i razocaralo me jako jer to nije snimak koji se pogleda samo jednom. Pa nije da su iz kabine f35 ili su57 pa da se moze izneti u javnost nesto sto bi vojsci predstavljalo sigurnosni problem. Jedino sto sam ja primetio a da je novost u odnosu na neke ranije snimke iz 29ke je MSA kaciga sto me ugodno iznenadilo. Usput, pre par dana je na Batajnicu sleteo An124 u pratnji 2 miga29. Jel ima kakve info o cemu se radi?

Odgovori
Sr

Imamo problem sa kadrom, kako da zainteresujemo mlade ljude….hmmm sta rad…ALO SKIDAJ TO SA INTRANETA TO NEPRIJATELJ SVE POSMATRA SUNCE LI TI TVOJE!!!
Cek, sta smo ono pricali……ah da, ma ne valjaju danasnji mladi nista! Deder donesi jednu tursku kafu mali…..

Odgovori

Баш тако.Некад ми се чини да треба да се крене из почетка.Ово је све мање војска,а све више социјална установа(стан и солидна плата).Улога војника по уговору је баш таква како сте написали,да скува кафу,однесе пошту,почисти круг и остале глупости.Војник=слуга

Te

522
Thank you man.
I’m very impressed, you have been thinking about me.
I’m fine.
I appreciate this very much.

Sr

Sta to ima da se „ne vidi“ majke TI! Evo nek mi neko objasni.
Avion proizveden pre 40 godina, u izvezen u ko zna koliko drzava, u njega ugradjena oprema koja je dostupna NA SLOODNOM TRZISTU svakome!

To igranje „hladnog rata“ nase vojske je stvarno za povracanje. Jel znate zasto sve skrivaju? Zato sto je u katastrofa stanju ceo sistem, a non-stop se laze narod kako smo „regionalna sila sa 4+ generacije avionima od kojih se NATOu tresu gace“…..

Odes na aeromiting na zapadu, daju ti u EuroFighter da sednes, ovi nasi ne daju ti da pridjes Migu na 2m kao da je F-22.

Odgovori
mr

Odgledao sam snimak nekoliko puta. Snimak je u prvom licu, takoreći očima pilota. Vide se komande, kokpit, način upotrebe istih, manevrisanje, atraktivni potezi,ali i stepen modernizacije, ako se to može nazvati modernizacijom. Moguće da je to zasmetalo kontrolorima.

Odgovori
Te

522
May God bless you and your loved ones.
I take a bow in front of you.
You are a Man.
A good one.
Be blessed.

Odgovori
Tu

Naravno, uklanjanje iz sluzbe uz disciplinski postupak, verovatno i zatvor.
Ovakvim svojim ponasanjem on ugrozava i svoj i tudje zivote.
Ponasanje nedostojno jednog oficia.

Odgovori
TT

Kako ovim ugorozava bilo ciji zivot? To je reklama da se mladi ljudi zainteresuju za pilotski poziv ali posto nam vojsku vode dinosaurusi operisani od bilo cega je modernije od gramofona to je tesko objasniti istima .. Ako uzmemo u obzir da ni na tih 10 Migova nema ko da leti kako treba sumnjam da vojska ima luksuz da bilo koga „ukloni iz sluzbe“ zbog potpuno nebitne stvari .. -.-

Te

Propeler Zviz,
Yup, it seems so… :)
Wolfgang,
I’ll look for a RoAF F-16 go pro, I’m sure I’ve seen one at some moment, but until then, here it is another one,
https://youtu.be/izY2I5HNMm4

Te

And a Lancer one…
https://youtu.be/_BABRADTk1w

Wo

@Tedy

Sure but this one was for sure authorised, professionally edited, with adequate audio etc. Btw. alway astonishing how great is the visibility inside of F-16 cockpit with that fancy bubble canopy…

Te

Wolfgang,
You are mostly right, but the mistake was, in my opinion, at its minimum…
Probably a young and very enthusiast pilot.

Dr

A šta po tpm kriterijumu da radimo sa predsednikom Republike Srbije koji je javno obelodanio vojnu tajnu da imamo samo 18 raketa za bespilotne letellice CH-92 i uz to naveo da smo ih po ( takođe tajnom ) ugovoru platili 50 €. Je l’ proporcionalno težini dela treba da ga čerečimo i nabijamo na kolac?! Ne može se tražiti da pilot bude odgovorniji od predsednika države ali kako ono kažu: što je dopušteno Jupiteru nije dopušteno volu!

Te

I do not look at the MiG’s cockpit at all. I’m an amateur and I do not care.
But,
This plane was sold to the USA,
We have had it ,
We know it very well,
Every bit of it,
The pols knows it, quite good,
What about a clip?
I just do not understand,
Really,

Maybe I’m in a kind of error…

Odgovori
Iv

It may just be that the proper chain of command was not followed in releasing the video and therefore they got pissed and took it down. I can also understand them not wanting everyone know exactly what it’s equipped with. Come on, even in formula one or nascar they don’t let you see everything. I think everyone is being a little naive on this. Why tell everyone exactly everything?

Wo

Well, this is how I see it. You fly very expensive machine and you are professional military pilot who has got very clear task to fulfil. One hour in the air costs abut 20K dollars. And instead to be fully focused on it you make movies for YT? IS there any video to watch in YT made by some Romanian pilot on duty from F-16? What do you think how your airforce would respond, if one of your pilots would film while piloting without permission?

Pr

Teddy, you sound suspicious now…
You make a lot of excuses : )

French navy pilots
have an official YT channel (one of my favorites).
I don’t know what is so controversial about ours MiG`s.

All the best!

Te

There is even an Aegis Ashore cockpit… :)
https://youtu.be/ITQSKOny5Fk

Te

We are living strange times.
That’s for sure…

Odgovori
Ra

Posle ovog snimka,da li treba da se brinem za bezbednost zemlje,ipak , snimak je otkrio mnoge nepoznate cinjenice o mig-29..svaka cast na lepom snimku…ali nesto cudno se trese u leru..

Odgovori
Te

Man,
If someone involved in seeing, wants to see, they just see it,
I do not know how to see it and I do not care,
I’ve just seen a beautiful clip of a modern air defence, open to the world.
A good sight.
For me it was just a nice experience.
But, I do not know how to read a cockpit.
And I’m very true on that.

Wo

>> Sta to ima da se „ne vidi“ majke TI!

Verovatno nista (i meni je jako zao sto ne mogu da vidim video) ali realno, da li je to profesionalno odnosno da li je zadatak pilotu glasio, vozis avion i snimas se (kameriom koju si prosvercovao u kokpit) da bi to stavio kasnije na YT?

Odgovori
Mi

Mislim, da li se neko setio da donwload-uje snimak kod sebe na raćunar?!? Nisam mislio da ga „…skine sa YT“

Odgovori
Iv

Jbg zeznuli ste covek a sve nas uskratili za snimke, ko zna sta bi jos covek objavio, od sada verovatno niko nece nista postavljati. Niste trebali da obajvuljujte

Odgovori
Pe

Zamislite da zaista razmišljamo kao Vi i da sve do čega dođemo a zanimljivo je ostavimo samo za odabrani krug ljudi? Lep primer, i nemojte ga zaboraviti, da medij može biti kriv i kad objavi i kad ne objavi.

Sr

@Wolfgang
Imate go-pro snimke iz kokpita svih vodecih svetskih RV: USAF, US Navy, VKS, RAF itd. Sta smo mi to tajnovitiji, profesionalniji, opremljeniji od njih?

U trenutku kada je egzistencija RV dovedena u pitanje jer se ne prijavljuje dovoljan broj kandidatata, svaku priliku za PR treba koristiti, a ne kociti. Nikakve bezbednosne procedure se ne ruse.

Ja stvarno nisam za pravljenje zabavista od vojske, ali da se stvari moraju menjati i prilagoditi danasnjem vremenu, moraju!

Odgovori
Pa

Zamisli VOA i VBA prate Tango6

Odgovori
Do

Prate provereno.

Прате све шта не треба.У то буди сигуран.Да сутра нестану нико не би приметио.

Pa

@Doktor iz Nisa i Aleksa

…i zamisli pišu komentare ,a niko ne zna da su oni sve dok ne nestane video klip sa YT (mozda zato sto čovek koji ga je objavio nije hteo tako spektakularan medijski publicitet pa ga je sam „privatizovao“ ,a mozda i zbog „više sile“) i to uspeju da ga skinu (mislim na klip) pre nego što ga deca iskopiraju i piraterišu na svoje YT kanale ? Pa i oni zaslužuju da im se oda počast ,zar ne ? A i onako će te videti sve ono što je bilo u klipu već za par nedelja

Lo

Super snimci uzivao sam dok sam gledao ,i sam sam se iznenadio kako jedan ovakav snimak ima na public youtube.
Ali je krajnje neprimerno da se vidi faca pilota borbenog aviona .
Kao što su napisali već , u cokpitu aviona nema da se vidi ništa tajno , ali je faca mogla biti zamagljena.

Odgovori
An

Čekaj, stvarno? Idi na bilo koji aeromiting, otvoreni dan ili sličnu manifestaciju i možeš da vidiš čitave pilote, ne samo facu. Nije nikakva tajna ko je pilot.

Ba

Komandnom kadru? PR? Pravila?

Da li ste vi sigurni da su momci snimali i objavili ovo bez saglasnosti i cenzure bezbjedonosne strukture Vojske? Da li ste sigurni da je neko „natjeran“ na nešto i zbog čega ste sigurni da je načinjen prekršaj?

Na kraju da li ste kontaktirali vlasnika kanala i tražili dozvolu za prikazivanje ovog videa na svom portalu? Ja koliko god volim ovaj portal, činjenica je da se radi o komercijalnom poduhvatu u privatnom vlasništvu. Samo pitam. Možda ljudi jednostavno nisu zainteresovani za prevelik publicitet, a vi vodite najpopularniji portal sa ovom tematikom na Balkanu?

Odgovori
Pe

Banja Luka,

Vi ne pitate nego pišete da „samo pitate“ nakon nekoliko konstatacija koje su proizvoljne.

Odgovor na pitanja u drugom pasusu je: naravno da sam siguran u sve. Tango Six kada objavi bilo šta onda je u potpunosti siguran. Vaše i moje shvatanje sistema odbrane Srbije i nivo informacija o istom ne može biti ni izbliza u istoj ravni, što je nadam se očigledno i da ne pokušavamo da debatujemo tu.

Treći pasus je još jedan diskvalifikator da Vi i ja debatujemo. Za to morate biti elementarno medijski pismeni.
Na Tango Sixu se ne može objaviti ništa što je tuđe ili što je „nedozvoljeno“ iz više razloga. Prvo kvalitet, zatim etika/moral i na kraju pravne posledice. Sve što je objavljeno na društvenim mrežama pod settingom „javno“ može se šerovati (ne krasti, kopirati ili uzimati, već kao što mi radimo, u slučaju YT snimaka embedovati, podeliti link i sl.).

Zadnje pitanje u Vašem komentaru je zapravo i jedino pristojno i dobro pitanje. Odlično i za učenje medijskoj pismenosti: odluka urednika ili uopšte odluka da se nešto uradi ili ne (ako se ispune ona osnovna pravila). Sposobnost da se donese takva odluka je razlika između biti i voditi Tango Six i Vas kao anonimnog komentatora koji se u životu neće toliko izložiti tom nivou preispitanja odluka i trpeti posledice kao mi. Da smo na istom nivou aktivnosti i posledično rizika, pa da kvalifikovano pričamo o tome. Ovako, ne.

Mi

Svako se oceca ugrozenim kada je odgovoran po sluzbenoj duznosti.Petre vi ste odgovorni za vas “projekat“, dok u ovom slucaju u vojsci postoji odgovorno lice za “projekat“ zvani LA.

Popularizacija LA ima svoj deo u projektu, koji mogu reci nije dobro zamisljen s obzirom na trenutne mogucnosti obrade “digitalnog video zapisa“, jednostavno tradicionalno je bezlican i bezidejan.Pa pojedinac nekad nehotice poveden n.p.r. “Poljskim“ video snimcima napravi nepotreban ispad poput ovoga.

iskorišćavanje službenog položaja ili ovlašćenja

– postoji kada se taj položaj ili ovlašćenje koristi ne zbog interesa službe već radi ostvarivanja nekog sopstvenog interesa ili interesa trećeg lica ili na štetu interesa nekog lica

– ostaje u okvirima svog službenog položaja ili ovlašćenja (presudan je motiv za postojanje kod službenih radnji kod kojih službeno lice ima diskreciono pravo odlučivanja zloupotreba u subjektivnom smislu)

Gledajuci komentare ovde, definitivno postoji interes za vise, samo “losi“ odnosi MO, posebno skolovanih “menadzera“ sa medijima, pravi jedan neprofesionalan odnos, mesaju se usluge i iznude bez jasno definisanog cilja.

Spremnost na kompromis mora biti iskazano od obe strane

Ba

@Petar Vojinovic

„Na Tango Sixu se ne može objaviti ništa što je tuđe ili što je „nedozvoljeno“ iz više razloga..“

Ton i sadržaj moje poruke u cjelini su pristojni. Zaboga Petre, pa ko Vas optužuje za nedozvoljenu distribuciju materijala? Jasno je da je video na YT klasifikovan kao „public“? Govorim samo u kontekstu publiciteta- da li ste pitali autora za dozvolu? Znate, ono, kao kad novinar pitate nekoga za izjavu, a on kaže „nemojte mene“ ili da izjavu? Ne govorim da ste morali nekoga nešto da pitate. Nagađam samo, ali ovakve stvari mogu biti lako pitanje neželjenog publiciteta.

Očigledno nije to- nego progon ljudi kroz komandnu strukturu jer su objavili neki video? Nešto što ja svakako i ne mogu da znam jer nisam medijski pismen i tako dobro informisan? Bitno je da smo to razjasnili. :)

Pozdrav Petre!

Pe

OK, onda nisam dobro razumeo prvi deo Vaših komentara, izvinjavam se.

Koji god podoficir(i) ili oficir(i) da je ovo objavio to je uradio pre više meseci i ti klipovi, sa istog kanala, su već cirkulisali duže vreme. Osoba ili osobe čiji je kanal su bile svesne njegove vidljivosti. Nisu delili klipove privatno pod „unlisted“ privatnim settingom, već javno.

Poslednji klip, koji je Tango Six juče objavio, je vanredan zbog nekoliko do sada nikad viđenih kadrova i zato je zaslužio da bude objavljen na ovaj način, na Tango Sixu, što mu je posledično donelo veliku gledanost i interesovanje i na kraju brisanje.

Zabrinutosti za „poštovanje komandne strukture“ i pravila su tipična medijsko-demokratska nekultura ove i susednih država. Vi kao fizičko lice koje je konzument informacija o ovoj vojsci ne bi trebalo da budete zainteresovani da li je neko poštovao lanac, da li će nagrabusiti i sl. već bi svi trebalo da želimo da saznamo i vidimo što više. Da nema medija koji „dovode u opsanost i ne pitaju da li smeju da objave zvaničnike ili pripadnike“ imali bi samo zvanična PR saopštenja samoreklamerskih rukovodilaca. To je filosofija upotrebe i značaja medija koja na ovim prostorima nije u skladu sa demokratskim principima građanskog društva, što je šteta i što će Tango Six uvek, uz veliku silu, sprovoditi. Pa dokle preteknemo.

„Medijska nepismenost“ nije uvreda, niti lično Vama upućena. Medijska nepismenost je jako ozbiljna kategorija nemogućnosti tumačenja rada medija u digitalnom (danas jedinom) okruženju. Da li nešto što stavite na ličnu društvenu mrežu može biti preuzeto bez pitanja, pod kojim uslovima i u kojim slučajevima, koji mediji kopiraju, koji izmišljaju vesti, koji ne navode izvore i koji ne upotrebljavaju bilo kakav pozadinski kontekst priče. PReviše tema. Nažalost vojna tehnika je u Srbiji u poslednjih par godina vulgarizovana u kontekstu „moćnosti“, neobrazovani tinejdžeri koji u životu nisu bili na aerodromu prave YouTube klipove sa desetinama hiljada pregleda u digitalnoj eri u kojoj je više nemoguće razaznati kvalitetnu i potkovanu informaciju. Da bi to bilo moguće potrebno je „medijski se opismeniti“ ali to ne može biti naša uloga. Postoji nekoliko kampanja koje to rade u kontektu prepoznavanja lažnih vesti ali sve to je mnogo dublje.

Ba

@522

Od silnih nagađanja i scenarija šta se desilo, sa pobrisanim videom na nekom YouTube kanalu- dođošmo i do Bjelorusije? S tim u vezi- ajde da pogađam i teoretišem i ja malo. Da li je ikome palo na pamet da je vlastima Republike Srbije sugerisano da ne pošalje vojnike na vježbu ove godine baš od strane Bjelorusije, Rusije i njihove strukture jer se očekuje uvođenje sankcija Bjelorusiji? Jer se smatra da bi dolazak bio neproduktivan? Breme?

Da li znate da se vježbe dešavaju i danas? Da li znate da je Lukašenko danas najavio zatvaranje granica prema Poljskoj, Litvaniji i Ukrajini, te parcijalnu mobilizaciju? Mislite li da naši momci trebaju biti na toj vježbi u takvim okolnostima? Misli li iko išta? Izgleda da misle samo ti ljudi iz bezbjedonosnih službi- i što se nas lično tiče- izgleda da misle dobro, hvala im na prevovremenoj reakciji.

Mislim da nije dobro odmah predpostavljati najcrnje. To važi i za uklanjanje ovog videa, po mom mišljenju. Stvar može vrlo lako da bude banalna- a i ako nije nemam ništa protiv. Neka svako radi svoj posao. Snimatelji neka snimaju, bezbjednjaci neka paze, piloti neka lete…Sve pet.

Odgovori
Mi

@Srbofil
Da li si video snimak?

@…
Nije mi objavljen komentar, al ajd mozda sam preterao. Mozda i bolje. Treba se potruditi i biti fin.

Mozda je video povucen jer jednostavno nije spreman/dovrsen, a procureo je kao takav iz ko zna kakvog razloga. Moguce je da cemo videti zvanicno izdanje uskoro.

Odgovori
Al

Snimak je totalno nabacan, amaterski odradjen. Nije los materijal ali neko strucniji mora da montira da bi bio dostojan vojnog prezentovanja za javnost
A i bolje sto su skinuli da ne gledamo one cajgere iz 80tih u vreme kad se i motorni znaj pravi sa glass cockpit-om.

Odgovori
Wo

Otkuda vam to da je video oficijelno objavljen, to je pilot jednostavno privatno snimao i stavio na YT. Ili je neko dosao u posed videa pa objavio. Tu prestaje prica, svako moze da pogleda, linkuje itd. „Zajgeri“ su mnogima ovde potpuno regularna stvar u 2020, neki cak tvrde da postoje odredjene prednosti…

Al

Koja je to prednost instrumenata starih 40 godina osim cene? Ni tramvaj vise nema analogne instrumente. Molim samo ne o urbanoj legendi da analogni instrumenti prezive nuklearnu bombu a glass ne… Sto se tice videa slazem se da svako moze da stavi sta hoce na YT ali osetljiv sadrzaj i sadrzaj koji zanima veliki broj ljudi vuce sa sobom odgovornost i imao bi veci efekat ako je pre svega odobren a potom profesionalno montiran…zasto Vojska ne dopusta ili dopusta nesto ne ulazim u razloge politicke ili diletantske …

Wo

Naravno, mogu da prezive nukelarnu eksploziju a i ako je pilot mladi hipster, sigurno ce da se oseca bolje u kokopitu…

mi

Nekako mislim da bih trebalo da se ubacim u raspravu pošto smatram da mnogi ovde propuštaju suštinu. Stvar na koju je u ažuriranom delu teksta redakcija pokušala suptilno da skrene pažnju.
Pre svega, o osobi koja je podelila video ne znamo ništa. Niti da li je pilot, ili njima neko nadređeni ili neko sasvim treći, ili čak neko iz obaveštajnih struktura ko zna koje zemlje koja je došla do videa sniimljenog u našem kokpitu i samo na trenutak stavlja do znanja šta može.
Mnogo komentatora je ovde pošlo od određene premise koja ne mora biti tačna što rezultira pogrešnim zaključkom.
Istina je da je ovaj apart dobro poznat svima, svaki šraf…ali takođe je istina da postoji lanac komande,procedura,postupak itd…
Ono što nama treba je , produkcijska kuća koja će na adekvatan način (dakle NE ad hoc – pop up markentinška agencija kumice nečije ljubavnice koja osvaja nameštene tendere) napraviti adekvatan,primamljiv,produkcijski savremen, vizuelno privalčan, audio dostojan (sa mužičkom podlogom koja nije Valdimir Savčić Čobi ili ne daj Bože Ivana Jordan) ,promotivni klip u saradnji sa MO u cilju popularizacije pilotskog poziva.
Na žalost, kako je i bivši predsednik Toma Neuki odavno primetio dobar deo obaveštajnog rada se svodi na pravljenje press klipinga aktuelnosti iz zemalja u okruženju i dostavljanje izveštaja iz istog. Naravno postoji i onaj ozbiljniji deo za koji nisam sklon da poverujem da se dovoljno ozbiljno obavlja budući da smo kao društvo šuplji sa svih strana. Pola naše agenture je sad u Zadruzi jbg a oni koji nisu gostuju kod Marića…
Ali , u svakom slučaju procedura i postupak se moraju poštovati uprkos najboljim namerama, jer poštuju se svuda, u svakoj vojsci , usvakoj državi, bez obzira da li se koriste moderni ili prevaziđeni borbeni sistemi.
Super je što se ovo desilo, ako gospoda iz MO ovo čitaju, eto smernica da napravi promo video kako valja.

Odgovori
Te

2 of your 29s have been last year at 71 Air Base of the RoAF, so, maybe, our pilots and technical staff have seen their cockpits very well.

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/74575-foto-air-solution-2019-exercitiul-bilateral-romano-sarb-la-baza-de-la-campia-turzii#sthash.t2yVEow7.dpbs

This means it is not about some secrecy, but the clip probably being non authorised, which could be a bad precedent after all.

Odgovori
Р

Читам коментаре и једва могу да поверујем да је оволико промашених прича на једном ипак стручном сајту. Много је „чуђења“ и „запрепаштености“ што је снимак уклоњен. Па да промислом о само пар „ситница „. Прво, пилот је послат на неки задатак а не да снима „лепоте плавих висина“. Док је он то снимао није могао обавити задатак на најбољи могући начин а ваљда знамо да минут летења није јефтин. Друго, радећи ово, а не свој посао, пилот је угрозио безбедност летења тј. свој, животе других и врома скупу технику. Треће, шта је тајна а шта не одређују људи који су стручни и овлаштени а не коментатори неког сајта. Четврто, у свакој „нормалној“ компанији, приватној или државној, појединац нема право да „општи“ са јавношћу без дозволе, а поготово не сме да објављује фотографије и снимке у вези са послом. Има тога још али само још да питам „душебрижнике“, шта би било да се, не дај Боже, десила несрећа док се раде овакве ствари? Какве коментаре бисте тада давали? Све у ваздухопловству је врхунски професионализам, стручност, важан је сваки детаљ, потез, делић секунде, центиметар, … Нема места никаквој и ничијој самовољи драги моји коментатори. То није дозвољено ни у приватном летењу у аеро клубовима а не у ратном ваздухопловству државе! Касних деведесетих година двадесетог века у једном разговору са помоћником команданта тадашње Команде Јужног крила НАТО из Напуља поводом једне недисциплине у летењу човек каже, „У случају таквог чињења на НАТО вежби земља из које долази починилац бива моментално искључена из даљег тока вежбе а пилот приземљен за сва времена“! Време „љубитеља и занесености плавим висонама“ је давно прошло време. Модерно ваздухопловство је високостручни посао школованих, одговорних и озбиљних људи а не самовоље!

Odgovori
Pe

Ovaj Rašov komentar je primer svega protiv čega se Tango Six bori, uvek se borio i boriće se.
Ovakav narativ je shvatanje teme kroz naočare preteranog poštovanja i ugrađenog straha, autocenzure.

Rašo, sve što ste ovde napisali apsolutno ne stoji i nije tačno. Možda to i elaboriram u nekom budućem tekstu.

Mi

Рашо

1.
“Прво, пилот је послат на неки задатак а не да снима „лепоте плавих висина“. Док је он то снимао није могао обавити задатак на најбољи могући начин а ваљда знамо да минут летења није јефтин.“

Нисте у праву, пошто пилот на МИГ-29 није војник са мало проведених сати у систему, дакле ради се о врхунским професионалцима који се пре сваког задатка унапред припремају за сваку радњу током лета.

Један од примера популаризације позива на професионалном нивоу приликом извођења рутинских задатака

https://www.youtube.com/watch?v=NEp-ejKyXVw

https://www.youtube.com/watch?v=mQcU5rV0beU

2
“Друго, радећи ово, а не свој посао, пилот је угрозио безбедност летења тј. свој, животе других и вeома скупу технику.“

Ако не уважите способност кадра из првог одговора, не познајете могућности технике у 2020 години, онда разумем како можете изјавити овакву глупост.

Видите у следећем снимку је сажет скоро сваки секунд војног позива пилота, при томе угрожавају свој живот јер се излажу великим оптерећењима и стресним ситуацијама – па опет снимају, али имају неког ко каналише њихову потребу, са разумевањем и стручношћу улази у овакав пројекат, пошто на тај начин субјективно се оцењује њихова способност

https://www.youtube.com/watch?v=1RnH5HriREc

3.
“Треће, шта је тајна а шта не одређују људи који су стручни и овлаштени а не коментатори неког сајта. Четврто, у свакој „нормалној“ компанији, приватној или државној, појединац нема право да „општи“ са јавношћу без дозволе, а поготово не сме да објављује фотографије и снимке у вези са послом“

Видите овде сте делимично управу.Само ипак имамо ПР MO који професионално приступа у свом односу са медијима ? Разговара са командатима јединица и преноси потребе медија ?

Ili moжда само “страначки“ спроводимо “параде“ на којима “дефиле“ служи оцењивању способности и промоцији војних јединица.

Видите војска у 2020 са сопственом наменском индустријом мора имати промотивни садржај на завидном нивоу, неки чак хронолошки направе садржај са новим авионом у сопственом РВ

https://www.youtube.com/watch?v=pPBYyxpRaF8
https://www.youtube.com/watch?v=_34dhh_QYG8

Тако да те приче о “одговорним људима“ који не раде ништа иновативно у складу са временом у ком се налазе, радије нећу спомињао појединце пошто очигледно нису дорасли свом задатку.Понекад се упитам да ли смо свесни како ненаменски и нефикасно трошимо паре из државног буџета, а при томе неки себи ноншалантно приписују како професионално обављају свој посао.

И за крај ово јесте “недисциплина“ једног појединца, али се очигледно ништа квалитетно не ради поводом квалитетене промоције војног позива, међутим кад се укаже прилика за неки “интерес“, проверено ће неки “масно“ наплаћивати исти.Што је нормално у економији, пошто цену диктира потражња.

Баш ту можемо видети на делу ефикасност стручних људи који ће заштити интерес државе, насупрот баналном испаду појединца.

Ba

Prva stvar koja je meni pala na pamet kod ovoga je sledeća: Pilot je čovjek najnormalnije svojim GoPro snimao let, za svoju dušu, lijepu uspomenu i da pokaže sinu. Sin ima 13 godina- objavio klip na YouTube da pohvali tatu i bude faca pred drugarima. Klip objavljen na „T6“- neko javio- panika- šuš! Toliko od mog pogađanja.

Meni je uvjek prva ideja da se desilo nešto banalno- tipa ovoga. A onda tek, prekršaj, zabrana, mučenje, tajna služba, Bjelorusija, Rumunija, slika se kokpit, 007 snima kamerom-ubija satom. Doduše, mora da je do mene- izgleda da sam nedovoljno informisan, naivan i u manjini. Pozdrav svima!

Da

Raso ima pravo. Zakon je zakon i red je red. Petre, sloboda svakog pojedinca nikad nije neogranicena, pogotovo alo je dio neke organizacije, pogotovo ako je to vojska. Postovanje zakona je ono sto nas razlikuje od zivotinja. Mozete se Vi boriti za sto god hocete.

Wo

>> Четврто, у свакој „нормалној“ компанији, приватној или државној, појединац нема право да „општи“ са јавношћу без дозволе, а поготово не сме да објављује фотографије и снимке у вези са послом.

Moram da se slozim sa ovim, i samom mi je palo na pamet – bazirano na iskustvima rada u vodecoj evropskoj farmaceutskoj kompaniji sa blago receno paranoidnom security policy.

Р

Обзиром на политику сајта да не дозвољава додатну аргументацију и директан одговор даћу коментар на писање П Војиновића и госпидина Миг-29 на овај начин. Став ПВ да се сајт против нечега бори је благо казано смешан. Ви као власник и уредник сајта имате право да се борите за шта желите али неко ко ради државни посао мора да поштује правила послодавца. Да ли би свом раднику дозволили да ради како он мисли да треба или би захтевали да ради како Ви кажете и желите?
Господине Миг-29 „мудро“ сте прећутали питање професионалне дисциплине! То да неко сматра да личним чињењем популарише позив јер систем то не ради како ваља је прича како мали Перица замишља систем. Следећи „Перица“ ће имати своје виђење ствари и тако редом ето нама јавашлука као на пијаци. Промислите само о питањима, а управо на овом сајту је било текстова о томе, колико смо летелица губили грешком пилота а онда комисија за испитивање удеса „пронађе техничку грешку“? Знамо и Ви и ја о чему говоримо а знамо и колико би пилота било живо да имамо боље уређене ствари у тој области! У данашње време нема самовоље нигде и ни у чему када су у питању врхунски професионалци и послови драга господо! О томе можемо дискутовати „до зоре“ али то је тако у модерном свету свуда само би ми да будемо „напреднији“ од свих на свету и да радимо како који пожели. Не бива то тако драги моји. И да не заборавимо, све ово је питање професионалног односа и стандарда посла а не лични однос и емоција према нечему!

Mi

Рашо

Видите заправо “мали Перица“ сте заправо ви у овом случају !?

Врло лако ћу Вам објаснити зашто.Систем је првобитно састављен од појединаца који су се издвајали од осталих у неким битним параметрима или су победничка страна у неком конфликту – рату.

Ко гарантује како ће ти појединци бити вечито управу, кад тактике и технологије константно напредују !? Природан процес каже како мораш пронаћи своје наследнике и са њима изграђивати нове норме, начине понашања ако то технологија изискује или друштво диктира.

Опет вам напомињем у овом случају не постоји угрожавање прописане безбедности на радном месту или несвесно угрожавање безбедности осталих учесника приликом извршавања прописаног задатка.Технологија са н.п.р. “GoPro“
камерама је осмишљена да не омета појединца у његовим активностима.

Да ли ви схватате о чему причате !?

“Да ли би свом раднику дозволили да ради како он мисли да треба или би захтевали да ради како Ви кажете и желите?“

Сваки успешан послодавац ће свог запосленог охрабривати да унапреди конструктивним идејама пословање на свом радном месту, a дисциплинским мерама кажњавати кад постане контрапродуктиван или искаже неспособност да се лако уклопи у систем.Исто тако послодавац увек конструктивно образлаже своју казнену меру – која је подложна ревизији складно са пословањем.

Дакле мора постојати систем који ће охрабривати и едуковати појединца да адекватно презентује своје идеје претпостављенима.Подсетићу вас овде је реч о високо образованом кадру који такав систем комуникације мора осетити још у средњој војној школи.

Ако је снимање нормално у водећим РВ у свету, а у “организационо заосталом“ РВ Србије није – увек остаје отворено питање зашто је та тема окарактерисана као “табу“ !? Тачније нема прописане визије и на који временски рок може донети одрђене користи РВ Србије.Некоме доноси профит и нове кадрове, док неко ради и даље по принципу веза, родбинских односа и ослањања на “државну сису“.Па кад већ спомињемо систем казни, ко је још адекватно казнио појединца који је у систему преко везе !?

За боље уређене области мора постојати техничка и организациона култура.А оно што вам могу рећи нико у ВС не ради адекватно :

– на здравственој заштити на радном месту
– на степену приватности и интеракције на радном месту

Нисам прећутао питање професионалне дисциплине, већ сам вам напоменуо како јесте недисциплина појединца али нажалост у застарелом систему.

Видите постоји област дисциплине и слободе понашања – њихове противречности и синтезе, где се као очигледан проблем наводи :

– појам и природа дисциплине, слободе људског понашања
– друштвена организованост понашања као јединство супротности карактера људских понашања

ПС

Замолио бих вас да мене прескочите са изјавама врхунски професионалци.Видео сам много таквих који не могу поновити замишљене радње у предвиђеном року па су опет део неких јединица.Нико се научен није родио, човечанство напредује искључиво на сопственим грешкама, а ефикасна имровизација је искључиво резултат константних репетиција у више области.

mi

Raso
Ti to pricas o divljanju americkih pilota na onom skijalistu u Italiji

Dr

Sa tvojim stavom Rašo bih se složio da si izneo celu istinu a ne samo polovinu istine. Pozivaš se na standardne kriterijume u ne- standardnoj situaciji. U situaciji gde ministar odbrane ima svoj privatni kanal na Jutubu i gde koristeći video materijal koji on lično bira vrši sopstvenu promociju. Isti ministar proglašava članove vojnog sindikata koji su jedan značajan deo pripadnika OS a koji kritikuju njegov rad za neprijatelje vojske i države ( poistovećuje sebe sa tim institucijama ). Gde se predsednik države proglašava vrhovnim komandantom u vreme mira ( a po ustavu je to samo u slučaju ratnog stanja ) i gde on lično bira, mimo svih procedura, koje će strano oružje da kupi, od novca građana, a na savet i „preporuku“ predsednika druge države koja isto naoružanje prodaje ( sam se time pohvalio ). Isti taj vrhovni komandant odaje javno, u živom tv prenosu brojno stanje raketa za BL CH-92. I ti kažeš u stilu Ilije Čvorovića : Ima ko je plaćen da misli umesto tebe Danice! Eh Srbijo, eh Srbi….

ma

Zaista cudno sto je snimak uklonjen. Ne radi se o super tajnom avionu osim ako neko u ovoj zemlji smatra da je Mig29 upravo to. Moje misljenje je ako taj snimak javnost ne treba da vidi nije trebalo ni da se pojavi na YT.
Drugo pored svakog videa treba biti naznaceno da li snimak mogu da objavljuju drugi subjeki ili ne.
Video sam dosta snimaka stranih pilota sa najsavremenijim i najmodermijim cockpitom na njihovim lovcima bez ikakvih problema. Bilo je slucajeva da se slike cockpita pojave dok je lovac samo prototip itd…

Petar
Ima li nekih novosti o modernizaciji ovih sest MiG-29 sto su kod nas, dokle se stiglo sa tim? Vise se zna o lovcima VI generacije nego li o ovoj istorijskoj modernizaciji.

D. P.
Ne moze covek da napise ni jedan komentar dok ne oblati Rusiju bez ikakve potrebe i koja nema nikakve veze sa ovim. Pa samim tim na najgori nacin popljuvao i Srbiju iznoseci ciste lazi. Ako to nije bilo za brisanje onda ne znam sta je.

Odgovori
Bo

Koji kanal kad ga nema? Koji snimci?

Odgovori
52

Рашо
Ваш цитат : „Касних деведесетих година двадесетог века у једном разговору са помоћником команданта тадашње Команде Јужног крила НАТО из Напуља поводом једне недисциплине у летењу човек каже, „У случају таквог чињења на НАТО вежби земља из које долази починилац бива моментално искључена из даљег тока вежбе а пилот приземљен за сва времена“! Време „љубитеља и занесености плавим висонама“ је давно прошло време.“

https://www.dnevno.hr/ekalendar/na-danasnji-dan/zrakoplov-prerezao-kabel-skijaske-zicare-poginulo-20-ljudi-1998-51269/
Рашо ако није проблем будите љубазни па упоредите Ваш цитат који Вам је дао сигурно официр вишег чина чим је помоћник команданта Јужног крила NATO-а. Ме знам колико имате година, али се добро сећам те вести тада објављене. Нисам био лењ па сам пронашао вест која се односи на тај догађај. Ако новине не лажу видите да је тај официр ослобођен (!!!!!) оптужби пред Америчким судом (наравно, други судови нису надлежни да суде убицама из демократске Америке) а побио 20 људи!!! Шта ће жичара у сред планине, јел’ да, због чега нису осудили оне који су донели одлуку да се та жичара баш ту прави!!! Шта би са тада са Америком, ако је у питању била вежба, искључи се сама из NATO-а, а пилот доживотно удаљен од авијације!!
Опет да Вас цитирам : „Све у ваздухопловству је врхунски професионализам, стручност, важан је сваки детаљ, потез, делић секунде, центиметар, … Нема места никаквој и ничијој самовољи драги моји коментатори“
Па драги наш Рашо, да чујемо Ваш коментар у вези са горе написаним!!
Рашо а Boing 737max???
Ма није у питању само Америка и њени пилоти и техника, падају авиони свуда, људски, технички фактор, метео услови, превиди и ко зна још.
Морао сам да одреагујем на Ваш коментар у вези Вама дате изјаве официра NATO-а.
Слажем се у вези са Петровом коментаром на Ваш пост.
Верујте ми једва чекам Ваш одговор, баш ме занима.

Odgovori
Р

Имам 58 година, није тајна. Оно о чему је говорио поменути НАТО официр се не тиче догађаја са жичаром. У питању је прекршај пилота ВРС након кога им је потпуно забрањено летење. Наш представник на састанку је почео нашу стару причу „плаве висине, заљибљеник позива, летачки занос “ и слично а натовац му је казао како сам већ рекао. Небитна је прича о томе да амери нису дозволили да се суди њиховом пилоти за убиство људи на жичари у Италији јер, између осталог сталог, осим што они за себе имају посебан статус, имају и закон по којем њихов војник не може бити суђен нигде ван САД. Тачно је да у ваздухопловству има разних ствари које узрокују удесе али сви који смо били у томе или близу тога знамо колика је недисциплина код нас у том послу и колику смо цену платили и још плаћамо за то. Мој став је добронамеран, да се отрезнимо, да схватимо да тако не иде, да ствари променимо на боље а не да се замајавамо будалаштинама. Па људи, забрањено је да возач аутомобила телефонира док вози а пилот има времена и може без проблема да мало снима док лети! Уозбиљите се.

Mi

Рашо

Стварно немојте замерити, али причате о нечему зашта немате више адекватних сазнања.Пилот кад постави на носач фамозну камеру нема више интеракцију са истом, једино ако жели променити угао снимања без фиксног носача.Али то је онда данак неискуству у раду са таквом техником.

То је оно што вам напомињем, видели су како други раде, само не виде усаглашен рад са професионалцима на

– монтажном процесу
– додавању музичке позадине
– постављању камера на посебно дефинисана места

Исто тако вам могу напомињати како данашња авионика све више уклања склоност ка критичним грешкама пилота.Вештачка интелигенција једино у таквим системима изазива несреће услед лоше предефинисаних корекција у фазама лета, мада небројано пута до сада је спасила главу пилотима.

Па се на основу тих искустава већ осмишљавају системи којима у неким фазама лета немају корекцију од стране “људског пилота“

Исто тако на новим авионима већ сада механичари на компјутерима ишчитавају све неопходне податке са последњег лета и лако се констатују аномалије у свим фазама лета.Камере на авионима указују на повреде приликом пресретања, док земаљски видео надзори детектују прекршаје приликом ниских прелета.

Једноставно ово је дигитално доба и популарно речено доба “Великог брата“ које поседује своје добре и негативне стране

Ово што ви наводите само потврђује моје ставове, не ради се адекватно на степену приватности и интеракције на радном месту.Тачније нема адекватних примена на унапређење процеса у току радног времена, с обѕиром на могућност технологија у 2020, нема сазнања колико друштвене мреже утичу на “надзор“ у свакодневним активностима појединца

Зато немојте извлачити статистику на осноу тога што ништа није урађено на едукацији људства и адекватној модернизацији војне технике.

52

Рашо
Их бре Рашо шта да Вам одговорим (морам опет) на Ваш цитат,
„…да амери нису дозволили да се суди њиховом пилоту за убиство људи на жичари у Италији…“
Рашо јер Вам „упада“ у очи реч УБИСТВО!!! Тада је пилот својом надисциплином ПОБИО 20 људи, а Ви у својим постовима све време инсистирате да је поента свега овога да је недисциплина пилота или више њих 29-ке, која се у овом случају своди на то да је ваљда на своју руку без питања, одобрења или како да то назовемо у машини која му је дата на коришћење, која је скупа, у којој сат коришћења тог средства кошта преко 20 000 долара, евра чега већ, угрозили и своје животе, животе својих
колега, угрозили средство које кошта 30, 40, 50 милиона долара, евра чега већ, могло је да падне неком на главу, кућу на фабрику да побије раднике!! Значи недисциплина и угрожавање летења, притиснуо дугме на камери она почнела да снима, НЕ ЗНАМ КАКО ЈЕ УТИЦАЛА НА БЕЗБЕДНОСТ ЛЕТА, (ПА НИЈЕ ЈЕ ДРЖАО У РУЦИ ВАЉДА) и после притиска тог дугмета полетео, обавио задатак, слетео жив и здрав, и кога је угрозио?? Негде око 1:30 (гледао баш то 3-4 пута када је снимано из авиона са десне стране), вођа или већ ко са леве стране је био на 5-6 метара од њега одвалио у лево, овај мало оштрије одреаговао палицом, смирио авион и ништа по мени ту није било критично. Нисам приметио да је у том тренутку камера угрозила тај лет. Па није му ваљда обмотала кабал око врата??
Рашо друго је ако није дозвољено (у систему РВ) да свако објављује снимке својих летова, већ мора да има дозволу, одобрење циљано са снимцима одређених етапа и секвенци лета, за обуку својих кандидата, или за јавну објаву. Па када Орлови бришу на 100-так метара изнад глава људи, јел то тада угрожавање и пилота и авиона и људи на земљи, или једноставно је такав задатак?? Ја уживам да то гледам, али да ли је баш то фер према људима на земљи?? Помињу им све живо од мртвих до колевке!! Замислите малу децу тада која спавају, шта тада преживе, кад му овај силне са 600-700 на сат, шта ти мали људи тада доживе. Па стрес наравно. Коме да се жале људи тада?? Да ли ће њихове жалбе да неко уважи, да их схвати?? Исти ти који су „скинули“ снимак?? Како да не, рећи ће им па то вежбају наши пилоти, то је у оквиру обуке, тако мора. Изнад насељеног места!! Па нека то раде изнад планина. Не морају да се виде, да их народ види!!
Мислим да нисте у праву када
кажете да је овим снимцима директно угрожавања безбедност летења. А тај официр NATO-а?? И ослобођен пилот УБИЦА. Сигурно ни Ви ни ја нисмо нити могли нити ћемо икада моћи да утичемо на њихове судове. Али могу да кажем да је заслужио 20 година робије, а Ви ако пресуду да није крив за убиство 20 људи, оправдате, нека Вам служи на част. Ах да лично сам познавао пилоте који су због недисциплине погинули и поред себе убили још људи. Без камере, без снимака. Недисциплина, кур…ње и све што иде уз то. Свако добро Рашо, и ја сам преко 50, пуних 53

Te

A pilot is a very valuable asset and they afford to take some liberties from time to time. It was the same since the very begining.
I do not consider this clip to be dangerous or something beyond any imagination. It was very nice and good pr. They could just make the guy aware of his mistake.
By not removing the film, they could have saved the apparences and everything could have been nice.
Romoving it could mean something.
Just an opinion.
But maybe I’m wrong.

Odgovori
Wo

>> they afford to take some liberties from time to time.

Like this:

https://youtu.be/cf2oJjUoG0I?t=119

Te

Wolfgang
Nice indeed .. For a commercial done for some watches. :)

Te

Wolfgang,
If you think it would be better to ban the pilot for flying, probably a young pilot, or even jail him, I have no problem with it.
Your pilot, your money…

Wo

@Tedy

For some watches??? :-) It was made for IWC Schaffhausen with John Malkovitch playing. IWC watches have been legendary time instruments from the beginning of aviation.

Te

Yes sir, apart of Patek Philippe, I only like the G Shock.
What can I say, we all have our limitations…

Te

Wolfgang,
In the meantime,
The last Patriot cockpit…
https://youtu.be/UJr4fTOeyO4
Perhaps they will be all fired after this… :)

Wo

>> What can I say, we all have our limitations…

The original Luftwaffe oversized pilot watches from WW2 made by IWC costs today up to 20K EUR. Obviously there is a certain limitation in purchasing them :-). G shock are fine watches, I personally like more modest old Seiko 5…

Te

Wolfgang,
It is a matter of priorities, not one of limitations.

Te

My only limitation is to perceive a 20.000 USD watch as an valuable one. It is hardly a good investment from my pov. But, who knows, maybe I’m wrong.

Sr

@wolfgang
@tedy
IWC also suplied the RAF during WW2 among others(“Dirty dozen”) and during the Cold War with the original “Mark series”. They still make a watch thats really close to those dimentions and design albeit with a more modern mov. and a proper water resisntant case. We sometimes forget how instrumental those old mechanical timepieces were and back then people actually depended on them.

I was late a couple of times because the batery died in my quartz watch, never had that problem with mechanical movements. Gshocks are great, so are Seiko 5s ;)

Te

Srbofil,
I owned a few mechanical watches over time, a few swiss made among them, Seiko too, and all started to make time errors. I only wear G Stock and only tough solar atomic. I have a few. They are quite resistent and pretty accurate.
If you want to invest, buy land, hauses, real estate in general…

Wo

Sure, until 70s precise mechanical watches (chronometers) were the only available timepieces in cockpits. And they were also used as onboard time standard for (areal and maritime) navigation to determine longitude…

fr

Nisam pogledao sporni snimak niti izgled tog kokpita koji prema nekima se drži tajnim i zato je snimak navodno uklonjen.Ono što me zanima ukoliko neko zna i pogledao je snimak ako može da mi odgovori. Ima li u tom snimku kokpita išta različito od izgleda kokpita iz 1987.kad su MiGovi 29 stigli u Jugoslaviju? Nisam maliciozan, samo pitam u kom nivou je ta modernizaciju u odnosu na vrijeme kad su avioni proizvedeni.

Odgovori
Wo

Video je sklonjen verovatno zbog toga sto pilot nije bio autorizovan da snima pilotiranje i objavljuje na YT. Inace, na pojedinim fotografijama na netu-u moze se videti da pilot nosi tu neku francusku kacigu, da je radio oprema novija/apdejtovana i umesto starog repeater monitora desno, cini se da je ugradjen moderniji monohromatski koji pokazuje radarsku sliku situacije i mozda podrzava prikaz jos nekih senzora. To originalni 1987 nisu imali.

Ma

Postavite video na BitChute

Odgovori
Jo

Lep zanimljiv i skup sport za grupici odabranih mada ni njima nije jasno kako su dospeli do tih „neslucenih visina“. Kakvi sretnici bave se divnim sportom na licno uzivanje i jos ti plate. Bolje od amaterskog sporta u socijalizmu gde je u cilju drustvenog interesa sport bio za dz. Ostaje pitanje cemu ovo koristi i kome treba posebno posle slavnih devedesetih. Zavidim im na uzivanju u za…..ciji. Samo napred.

Odgovori
TT

Cuvanje vazdusnog prostora nije sport i jedan izgubljeni rat ne znaci da drzava treba da raspusti vojsku zauvek. Cist defetizam.

Jo

Da dokazno kvalitetnom masinom te tako nabavismo umesto oborenih iste samo 20 godina posle. Logican napredak u odbrani vazdusnog prostora. Namece se pitanje kako bi to branili. No neka momci vezbaju da ne zaborave da bezbedno lete a onda cemo ako zatreba snimati propagandne filmove kao npr. Niko nije rekao necu ne daj boze. Znaci zadatak jedini saobracajna vazdusna policija i to osrednje. Procedure nadleznosti ???

St

Zato sto se vidi da nista nije modernizovano!

Odgovori
Ma

Mene uopšte ne brine bezbednosni „propust“ već…
Jako mi je žao što nisam video navedeni snimak, uživao bih ali me zanima jedno. Koliko je tako nešto bezbedno? Ima nekoliko pilota koji redovno postavljaju snimke na Instagramu… Ako znamo da je zabranjeno korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje automobila, ne razumem zašto odobravate da pilot borbenog aviona prilikom trenažnog leta ili izvršenja zadatka radi upravo to?
U slučaju montirane GoPro kamere na vanjskom ili unutrašnjem delu letelice ne bih imao ništa protiv, rekao sam da bih i sam vrlo rado uživao u tim kadrovima ali svaka aktivnost koja pilotu i minimalno skreće pažnju sa upravljanja avionom mora biti strogo zabranjena. I ovako imamo užasan postotak padova i manjak kadra i tehnike, a o onom najbitnijem, ljudskim životima i da ne govorim. Ništa nije vredno dobrog kadra i naseg uzdaha dok ga gledamo.

Pozdrav.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sumpor na: Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

Odlican proizvod...samo da dodje do mass.proizvodnje.Pustite zlurade komentare...cuj molim te,koji mu je startni motor...ovi se tamo pobise obicnim FPV dronovima...ovde se pitaju,koji mu je startni motor.Tamo kace na fpv obicnu glavu od rpg i sve super.Jedina boljka,mas.proizvodnja.

25. Dec 2024.Pogledaj

Laki na: Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

Hrvatska kupila rafale zbog toga što moraju jer su u NATO-u.Srbija tj.Vučić kupuje da se dodvori zapadu,ni zbog čega drugog.I oni će u datom trenutku služiti samo za paradu po nebu u mirnodopskom vremenu.U slučaju rata(ne naj Bože) ni jedan jedini neće smjeti poletjeti jer je sve okolo NATO žgadija.Ukrajina je najbolji primjer,imali stotine aviona…

24. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

Ili ce se obrazovanje/trening odradjivati negde gde postoje adekvatna sredstva. taj Galeb je na nivou aviona iz 2. svetskog rata. Potpuno je besmisleno obucavati nekoga na toj letelici, ko potom treba da sedne u supersonicni avion od 250 miliona evra sa FBW, side stick, HOTAS komandama :-)

24. Dec 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

Jugoslovenski avion Galeb u bilo kakvoj varijanti nema nista zajednicko sa savremenim Raffale (osim da ima krila, motor i leti), pa je nerealno na tome pripremati pilote za Raffale. Najverovatnije ce i to morati da se dokupi,i nije jeftino, pa nije sad popularno jos i to pominjati

24. Dec 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

@ikim Ukrajinski MiG-29 i Su-27 su svi proizvedeni u SSSR-u, i to desetinama godina pre nego što su razvijeni savremeniji ruski avioni. Dakle, ovi ukrajinski avioni su značajno zastareli. Ruski Su-30 i Su-35 predstavljaju unapređene verzije Su-27. Su-30 je prvi put poleteo još 1991. godine, u vreme SSSR-a. Potpuno je logično da su savremeni ruski…

24. Dec 2024.Pogledaj