Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

21. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

20. feb 2024

Er Srbija raskida saradnju sa Maraton erlajnzom, uputila izvinjenje putnicima

20. feb 2024

Udes Embraera na „Nikoli Tesli“: Objavljen audio-snimak kontrole letenja, tri greške koje je posada napravila

20. feb 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do udesa Embraera 195 na Er Srbijinom letu JU324: Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu

19. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Embraer 195 Maraton erlajnza bezbedno sleteo nakon vanrednog događaja po poletanju sa aerodroma Nikola Tesla

18. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika završila drugu konverziju iz putničke u kargo konfiguraciju aviona Boing 767

14. feb 2024

Kuvari sa Mišelinovim zvezdicama pripremaće obroke za putnike Er Fransa

6. feb 2024

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

20. jan 2024

Rezultati Erbasa za 2023. godinu: „Nikada do sada nismo prodali toliko A320 i A350 aviona u jednoj godini“

17. jan 2024

MAX-u otpao deo trupne konstrukcije, Boingu ponovo otpao deo reputacije

7. jan 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do nesreće u Tokiju i zbog čega je evakuacija Erbasa trajala 18 minuta

5. jan 2024

Air France i KLM pokrenuli promocije za putovanja do 30. novembra 2024. godine

4. jan 2024

[ANALIZA] Udes Erbasa A350 avio-kompanije Japan Airlines: „Disciplina Japanaca“ nema nikakve veze sa razlozima zbog kojih su putnici preživeli

3. jan 2024

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

29. dec 2023

Škola letenja Prince Aviationa objavila poziv za novi kurs obuke za PPL dozvolu: Ko se na vreme prijavi dobija besplatno kurs noćnog letenja i ICAO test engleskog

27. dec 2023
Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni
Kargo čarter kompanije i špediteri se polako vraćaju uobičajenom poslu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni

Početkom godine izveštavali smo o haosu koji je zavladao u delu vazdušnog saobraćaja koji se bavi prevozom tereta. Veliki međunarodni špediteri snalazili su se na sve moguće načine, srpska nacionalna avio-kompanija letela je možda svoje najbitnije letove do sada ako se izuzmu oni evakuacioni 90-tih.

Globalni kapacitet za prevoz tereta vazduhom porastao je u dvocifrenim procentima u poslednje dve nedelje i to isključivo na ruti Azija – Evropa.

Globalna proizvodnja se oporavlja, kapaciteti za prevoz tereta avionom su i dalje napeti budući da se najviše koriste kargo spremišta putničkih aviona a njih je nikad manje u saobraćaju.

Kapaciteti za prevoz tereta trenutno najviše zavise od putničkih aviona kojih i dalje nema dovoljno / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kako kažu u kompaniji cargo-partner, najveći „krivci“ za porast tražnje za transportom vazduhom su auto-industrija, visoke tehnologije i roba široke potrošnje.

– Očekujemo da će potražnja za uslugama kargo čartera ostati iznad očekivane. Od početka godine imali smo brojne zahteve za kompletne ili parcijalne kargo letove pre svega za hitno potrebnu robu. Radilo se naravno o farmaceutskim proizvodima, medicinskoj opremi, zaštitnoj opremi. U poslednjih par meseci ponovo primećujemo potražnju za uobičajenim teretom iz auto-industrije i drugih tradicionalnih industrija a očekujemo vrhunce potražnje u sledećim mesecima. Savetujemo našim klijentima da na vreme planiraju jer će sigurno doći i do zagušenja kapaciteta kada se jednom stvari budu ubrzano vraćale u normalu. – izjavio je Stefan Krauter, direktor kompanije cargo-partner.

Iz cargo-partnera kažu da će ovu godinu obeležiti veliki i hitni čarteri. Sada, kada se priroda tereta koji se prevozi donekle vraća u „normalu“ i zbog velike potražnje koja nadoknađuje izgubljene mesece kompanija produžava svoje redovne čarter usluge i do kraja 2020. godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zo

Raritet! 747-300

Odgovori
Iv

moj drugar leti za dhl i ubija se od posla!

Odgovori
Bo

Imam jedno pitanje u vezi ovog članka. Pošto je putnički aviosaobraćaj postao zanemarljiv, a sve je više potreba za teretnjacima, zašto aviokompanije nisu uzele u obzir konverziju dela flote putničkih aviona u teretne? Da li je u pitanju neizvodljivost ove ideje u ovom trenutku ili je predložena konverzija nepovratna (novonastali teretnjak ne može da se vrati prvobitnoj nameni)?

Odgovori
Je

Putnicki jeste smanjen al sa sadasnjih 35-40% u odnosu na pre pandemije ipak nije zanemarljiv. Kad zazivi vakcinacija nadajmo se 60% vec pocetkom proleca.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs