FACC nastavlja svoju kompozitnu priču u Hrvatskoj, Srbija sličnu priliku propustila 2014. godine

14. jan 2021

Sivkasta statistika najcrnje godine: Najmanje gubitaka putničkih aviona ikad u 2020. godini uz dva obaranja i 314 ukupnih žrtava

11. jan 2021

[PILOT SA ISTOKA] ATPL teorija i ispiti: Kako savladati najstresniji deo obuke za saobraćajnog pilota

11. jan 2021

„7500“ – najrealističniji film o otmici putničkog aviona koji ćete ikada pogledati

8. jan 2021

[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri

8. jan 2021

EUROCONTROL čitulja globalnoj komercijalnoj avijaciji za 2020. godinu: Ukupni gubitak 56 milijarde dolara, otpušteno 191.000 ljudi

4. jan 2021

Bregzit poremećaj na granicama, kargo avio-kompanije prve profitiraju

30. dec 2020

[POSLEDNJA VEST] Samo pet dana nakon prestanka rada Montenegro erlajnza zabeleženo najveće ulaganje u vrednost kompanije uprkos pravilima o dozvoljenoj državnoj pomoći

30. dec 2020

[VIDEO REPORTAŽA] Delimo kalendar kompanije Princ Aviejšn za 2021. godinu i pričamo sa Dimitrijem Ostojićem i Igorom Salingerom

29. dec 2020

[PILOT SA ISTOKA] Kako postati pilot: Prvi koraci

28. dec 2020

Montenegro erlajnz za par dana prestaje da postoji: Kako je došlo do ovoga?

25. dec 2020

Crnoj Gori trebaju i Montenegro Airlines i Aerodromi Crne Gore

23. dec 2020

[PILOT SA ISTOKA] Da li će piloti i putnički avioni biti bezbedni nakon ovoliko duge Korona pauze?

14. dec 2020

[VIDEO] Međunarodni dan civilnog vazduhoplovstva: Malo optimizma Koroni uprkos, narodi Jugoslavije modernim avijatičarima

7. dec 2020

Portal EX-YU Aviation News pokreće svoj premium newsletter

4. dec 2020

[PILOT SA ISTOKA] 737 MAX uskoro ponovo u vazduhu: Da li je avion bezbedan, da li je Boing izgubio poverenje putnika i pilota? (3. deo)

30. nov 2020

Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni

25. nov 2020

MTU preuzeo održavanje Er Srbijinih motora od Pret end Vitnija : V2500 neće biti održavani u Srbiji, već u Hanoveru

19. nov 2020

Kurir za dostavu pošiljki, koji putuje avionom

18. nov 2020

Er Srbija otpušta deo zaposlenih i smanjuje im plate, Viz er prvi otpustio srpske pilote

18. nov 2020
Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni
Kargo čarter kompanije i špediteri se polako vraćaju uobičajenom poslu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni

Početkom godine izveštavali smo o haosu koji je zavladao u delu vazdušnog saobraćaja koji se bavi prevozom tereta. Veliki međunarodni špediteri snalazili su se na sve moguće načine, srpska nacionalna avio-kompanija letela je možda svoje najbitnije letove do sada ako se izuzmu oni evakuacioni 90-tih.

Globalni kapacitet za prevoz tereta vazduhom porastao je u dvocifrenim procentima u poslednje dve nedelje i to isključivo na ruti Azija – Evropa.

Globalna proizvodnja se oporavlja, kapaciteti za prevoz tereta avionom su i dalje napeti budući da se najviše koriste kargo spremišta putničkih aviona a njih je nikad manje u saobraćaju.

Kapaciteti za prevoz tereta trenutno najviše zavise od putničkih aviona kojih i dalje nema dovoljno / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kako kažu u kompaniji cargo-partner, najveći „krivci“ za porast tražnje za transportom vazduhom su auto-industrija, visoke tehnologije i roba široke potrošnje.

– Očekujemo da će potražnja za uslugama kargo čartera ostati iznad očekivane. Od početka godine imali smo brojne zahteve za kompletne ili parcijalne kargo letove pre svega za hitno potrebnu robu. Radilo se naravno o farmaceutskim proizvodima, medicinskoj opremi, zaštitnoj opremi. U poslednjih par meseci ponovo primećujemo potražnju za uobičajenim teretom iz auto-industrije i drugih tradicionalnih industrija a očekujemo vrhunce potražnje u sledećim mesecima. Savetujemo našim klijentima da na vreme planiraju jer će sigurno doći i do zagušenja kapaciteta kada se jednom stvari budu ubrzano vraćale u normalu. – izjavio je Stefan Krauter, direktor kompanije cargo-partner.

Iz cargo-partnera kažu da će ovu godinu obeležiti veliki i hitni čarteri. Sada, kada se priroda tereta koji se prevozi donekle vraća u „normalu“ i zbog velike potražnje koja nadoknađuje izgubljene mesece kompanija produžava svoje redovne čarter usluge i do kraja 2020. godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

Z

Raritet! 747-300

Odgovori
I

moj drugar leti za dhl i ubija se od posla!

Odgovori
B

Imam jedno pitanje u vezi ovog članka. Pošto je putnički aviosaobraćaj postao zanemarljiv, a sve je više potreba za teretnjacima, zašto aviokompanije nisu uzele u obzir konverziju dela flote putničkih aviona u teretne? Da li je u pitanju neizvodljivost ove ideje u ovom trenutku ili je predložena konverzija nepovratna (novonastali teretnjak ne može da se vrati prvobitnoj nameni)?

Odgovori
J

Putnicki jeste smanjen al sa sadasnjih 35-40% u odnosu na pre pandemije ipak nije zanemarljiv. Kad zazivi vakcinacija nadajmo se 60% vec pocetkom proleca.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend