Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije: Er Srbija predstavila svoj novi A330 „Mihajlo Pupin“

29. okt 2022

SMATSA raspisala konkurs za prijem kandidata na obuku za kontrolore letenja koji će raditi u Kraljevu i Vršcu

27. okt 2022

Telegraf.rs: Država će Vazduhoplovnoj akademiji putem tendera izabrati najgoreg mogućeg proizvođača za A320 full flight level D simulator

20. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

19. okt 2022

Er Srbija za Tango Six povodom povlačenja Viz era iz Sarajeva: Uvodimo dodatni kapacitet, promena tipa aviona, povećavamo broj letova

6. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022
Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni
Kargo čarter kompanije i špediteri se polako vraćaju uobičajenom poslu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni

Početkom godine izveštavali smo o haosu koji je zavladao u delu vazdušnog saobraćaja koji se bavi prevozom tereta. Veliki međunarodni špediteri snalazili su se na sve moguće načine, srpska nacionalna avio-kompanija letela je možda svoje najbitnije letove do sada ako se izuzmu oni evakuacioni 90-tih.

Globalni kapacitet za prevoz tereta vazduhom porastao je u dvocifrenim procentima u poslednje dve nedelje i to isključivo na ruti Azija – Evropa.

Globalna proizvodnja se oporavlja, kapaciteti za prevoz tereta avionom su i dalje napeti budući da se najviše koriste kargo spremišta putničkih aviona a njih je nikad manje u saobraćaju.

Kapaciteti za prevoz tereta trenutno najviše zavise od putničkih aviona kojih i dalje nema dovoljno / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kako kažu u kompaniji cargo-partner, najveći „krivci“ za porast tražnje za transportom vazduhom su auto-industrija, visoke tehnologije i roba široke potrošnje.

– Očekujemo da će potražnja za uslugama kargo čartera ostati iznad očekivane. Od početka godine imali smo brojne zahteve za kompletne ili parcijalne kargo letove pre svega za hitno potrebnu robu. Radilo se naravno o farmaceutskim proizvodima, medicinskoj opremi, zaštitnoj opremi. U poslednjih par meseci ponovo primećujemo potražnju za uobičajenim teretom iz auto-industrije i drugih tradicionalnih industrija a očekujemo vrhunce potražnje u sledećim mesecima. Savetujemo našim klijentima da na vreme planiraju jer će sigurno doći i do zagušenja kapaciteta kada se jednom stvari budu ubrzano vraćale u normalu. – izjavio je Stefan Krauter, direktor kompanije cargo-partner.

Iz cargo-partnera kažu da će ovu godinu obeležiti veliki i hitni čarteri. Sada, kada se priroda tereta koji se prevozi donekle vraća u „normalu“ i zbog velike potražnje koja nadoknađuje izgubljene mesece kompanija produžava svoje redovne čarter usluge i do kraja 2020. godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zo

Raritet! 747-300

Odgovori
Iv

moj drugar leti za dhl i ubija se od posla!

Odgovori
Bo

Imam jedno pitanje u vezi ovog članka. Pošto je putnički aviosaobraćaj postao zanemarljiv, a sve je više potreba za teretnjacima, zašto aviokompanije nisu uzele u obzir konverziju dela flote putničkih aviona u teretne? Da li je u pitanju neizvodljivost ove ideje u ovom trenutku ili je predložena konverzija nepovratna (novonastali teretnjak ne može da se vrati prvobitnoj nameni)?

Odgovori
Je

Putnicki jeste smanjen al sa sadasnjih 35-40% u odnosu na pre pandemije ipak nije zanemarljiv. Kad zazivi vakcinacija nadajmo se 60% vec pocetkom proleca.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs