Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024
Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni
Kargo čarter kompanije i špediteri se polako vraćaju uobičajenom poslu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni

Početkom godine izveštavali smo o haosu koji je zavladao u delu vazdušnog saobraćaja koji se bavi prevozom tereta. Veliki međunarodni špediteri snalazili su se na sve moguće načine, srpska nacionalna avio-kompanija letela je možda svoje najbitnije letove do sada ako se izuzmu oni evakuacioni 90-tih.

Globalni kapacitet za prevoz tereta vazduhom porastao je u dvocifrenim procentima u poslednje dve nedelje i to isključivo na ruti Azija – Evropa.

Globalna proizvodnja se oporavlja, kapaciteti za prevoz tereta avionom su i dalje napeti budući da se najviše koriste kargo spremišta putničkih aviona a njih je nikad manje u saobraćaju.

Kapaciteti za prevoz tereta trenutno najviše zavise od putničkih aviona kojih i dalje nema dovoljno / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kako kažu u kompaniji cargo-partner, najveći „krivci“ za porast tražnje za transportom vazduhom su auto-industrija, visoke tehnologije i roba široke potrošnje.

– Očekujemo da će potražnja za uslugama kargo čartera ostati iznad očekivane. Od početka godine imali smo brojne zahteve za kompletne ili parcijalne kargo letove pre svega za hitno potrebnu robu. Radilo se naravno o farmaceutskim proizvodima, medicinskoj opremi, zaštitnoj opremi. U poslednjih par meseci ponovo primećujemo potražnju za uobičajenim teretom iz auto-industrije i drugih tradicionalnih industrija a očekujemo vrhunce potražnje u sledećim mesecima. Savetujemo našim klijentima da na vreme planiraju jer će sigurno doći i do zagušenja kapaciteta kada se jednom stvari budu ubrzano vraćale u normalu. – izjavio je Stefan Krauter, direktor kompanije cargo-partner.

Iz cargo-partnera kažu da će ovu godinu obeležiti veliki i hitni čarteri. Sada, kada se priroda tereta koji se prevozi donekle vraća u „normalu“ i zbog velike potražnje koja nadoknađuje izgubljene mesece kompanija produžava svoje redovne čarter usluge i do kraja 2020. godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zo

Raritet! 747-300

Odgovori
Iv

moj drugar leti za dhl i ubija se od posla!

Odgovori
Bo

Imam jedno pitanje u vezi ovog članka. Pošto je putnički aviosaobraćaj postao zanemarljiv, a sve je više potreba za teretnjacima, zašto aviokompanije nisu uzele u obzir konverziju dela flote putničkih aviona u teretne? Da li je u pitanju neizvodljivost ove ideje u ovom trenutku ili je predložena konverzija nepovratna (novonastali teretnjak ne može da se vrati prvobitnoj nameni)?

Odgovori
Je

Putnicki jeste smanjen al sa sadasnjih 35-40% u odnosu na pre pandemije ipak nije zanemarljiv. Kad zazivi vakcinacija nadajmo se 60% vec pocetkom proleca.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs