[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi
Nova godina počinje sa do sada najinteresantnijom fotografijom koja predstavlja prvu ove vrste u novijoj istoriji RV i PVO / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi

Decembar je mesec kada čitaocima Tango Six portala predstavljamo kalendare jedinica RV i PVO i civilnih vazduhoplovnih kompanija za narednu godinu i ono bitnije – delimo ih putem, često lucidnih, nadmetanja u komentarima.

Danas vam predstavljamo verovatno najiščekivaniji kalendar. Tradicionalno izdanje najelitnije RV i PVO jedinice – 101. lovačko-avijacijske eskadrile Vitezovi. Ljubaznošću eskadrile Tango Six će podeliti četiri kalendara koji će biti osvojeni od strane četvoro srećnih dobitnika koji žive na teritoriji Srbije.

Kako je Tango Six već delio, ni sami više ne znamo koliko (1,2,3,4,5,6,) kalendara Sto prve, možemo konstatovati da je eskadrila i ove godine uspela da pomeri granice kreativnosti, entuzijazma i truda u samostalnoj produkciji ove umetnine. Tako ćete na zidovima 2022. godine imati kadrove prve kod nas izvedene masovne fotografije celokupne eskadrile uz pomoć Dimitrija Ostojića, po istoj nijansi boje izabrane novopridošle 29-ke, jedinstvene vazduh-vazduh fotografije veće formacije ovih lovaca u pratnji inostranih predsednika fotografisane od strane potpukovnika-pilota Dejana Bede, nekoliko portret remek-dela Dušana Atlagića (uključujući i naslovnu fotografiju) i par do sada ređe viđanih scena – kao što su poletanja dvadeset devetke noću sa forsažom.

Još jedna „do sada najbolji“ etiketa / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Izuzetan dizajn kalendara od početka radi Dušan Atlagić a ove godine, kako Dimitrije Ostojić priča za Tango Six, većina fotografija je rađena namenski iako Dimitrije već ima zavidnu kolekciju fotografija upravo 101. eskadrile koje su nastale njegovom dugogodišnjom saradnjom sa magazinom Odbrana:

– Ideja za grupnu eskadrilsku fotografiju postoji već duže vreme, ali smo tek za ovaj kalendar uspeli da je realizujemo. Pišem u množini jer je sve od ideje do realizacije zajednički poduhvat ljudi iz 101., Dušana Atlagića i mene. Nakon nekoliko „brejnstorminga“ finalizovana je ideja da to bude kadar sa tri aviona Mig-29 i kompletnim sastavom 101. eskadrile, i sve to naravno na pisti batajničkog aerodroma. Realizacija ove fotografije bila je poseban izazov. – kaže Dimitrije za Tango Six.

Ove godine, kao i kada je reč o kalendaru Tigrova (za koji se možete nadmetati još par dana), osvajate kalendar 101. eskadrile ostavljanjem komentara na ovaj post isključivo na sajtu (ne na društvenim mrežama portala) uz korišćenje prave e-mail adrese.

Budući da će, kako smo pre nekoliko dana i nagovestili, 101. eskadrila za nekoliko godina dobiti novi tip aviona vaš zadatak je da u komentarima napišete najkvalitetnije, najinspirativnije i najupotrebljivije objašnjenje koje je odgovor na pitanje: Zbog čega Srbija mora potrošiti neke pare na nabavku novog borbenog aviona koji će zameniti trenutne MiG-ove 29 svih verzija?

Pametnim odgovorima (potrudite se) možda i možemo pomoći nekim bitnima koji ovo čitaju kada dođe vreme da se večito džangrizavoj vrsti zvanoj „poreski obveznik-civil“ objasne (nadamo se) neke milijarde.

AŽURIRANO: Dobitnici kalendara su „Kovač“, „Aleksandar“, „Miloš“ i „Nikola Mil“.  Proverite mail.
Ostalim učesnicima hvala na učestvovanju i interesovanju. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Zbog čega? Pa zbog 2 milijarde razloga. Da ne bi posle bilo 30 milijardi razloga…

Odgovori
Mi

Jednostavno,zbog sigurnosti Srbije i svih nas!

Л

Јер иде гас, а да би идаље ишао гас, дајте те паре да људи лете како ваља!

Mi

Ukoliko želimo da nastavimo tradiciju vazduhoplovstva staru preko 100 godina, a samim tim i jedno od najstarijih na svetu, onda moramo da nabavimo i moderna sredstva koja mogu da stanu na crtu i najjačim armijama sveta. Od kada postoji, vazduhoplovstvo je 80% vremena svog postojanja imalo najjmodernija sredstva koja su bila aktuelna u tim periodima, red je da to opet bude slučaj.

Odgovori
Al

Zato sto postojecim migovima oko 2030 istice krajnji zivotni vek, a nabavkom potpuno novog aviona i trosenjem para na njega, osiguravamo kontinuitet vazduhoplovstva, lovacke avijacije i tradicije duge tad vec 110 godina. Samo treba dobro promisliti koji tip nabaviti a u svetlu koriscenja istog narednih 30 i vise godina , tacnije do sredine ovog veka, izabrati avion koji moze da se u tom periodu apdejtuje na najnovije verzije , a posebno voditi racuna da se za navedeni avion obezbedi i mogucnost nabavke svog raspolozivog naoruzanja za njega, jer bez najmodernijeg oruzja sam avion i ne vredi toliko.

Go

Zato što drzava koja ima jaku vojsku ima i jaku ekonomiju i sretan narod…bez toga svakom sluzite kao tepih da obriše cizme

Odgovori
Fr

Mislim da nije teško odgovoriti na postavljeni zadatak. S obzirom da se od samog početka razvoja avijacije u Srbiji pa do danas (sa periodom krize koji je svima poznat) težilo održanju vojnog vazduhoplovstva. Tako i danas kad gledamo u budućnost istog, treba da težimo ka novim izazovima i potrebama, jer samo slobodno nebo je čisto i plavo nebo koje svi mi želimo.
Svima sve naj lepše u 2022. godini a posebno pripadnicima 101. eskadrile

С

Због чега треба потрошити паре на ескадрилу нових авиона и како то објаснити некоме?
Први разлог- ко не храни своју војску,храниће туђу. Кратко , јасно и прецизно. Улаганње новаца у некакав нов су30 и или МиГ29/35, може бити какав рафал или ф16, обезбедиће да будемо господари сопственог неба и никоме не полагати рачуне због тога. Коначни закључак-слобода.
Други разлог би био финансијске природе. Неће бити потребе плаћати било коме за контролу ваздушног простора а са друге стране те паре уложити у ескадрилу. Нити смо толико мала нити толико беззначајна нација да нисмо кадри сами себе чувати, него плаћати рачуне странцима за тако нешто као што је заштита сопственог ваздушног простора.
Трећи разлог- силом отето,силом се и враћа. Треба имати на уму да нам је авијација радила посао,иста та авијација која лети и данас. Пре 20-30 година жестоко смо се бранили, били смо изоловани и сами у тој борби а сада се слика света изменила што пружа шансу да нешто што смо тада препустили у неком наредном времену повратимо.
На крају, снажна и модерна војска је најјачи аргумент у свакој дипломатији.

Ko

Ja bih iskoristio priliku, ako cenjeni autor texta, ujedno i admin comment sekcije dozvoli, da ukažem na netransparentnost kada je, sada već tradicionalna podela kalendara na našem omiljenom portalu u pitanju, i da izrazim nadu da će transparentnost nabavke novih perjanica naše lovačko-bombarderske avijacije biti ako ne transparentnija, a ono najbolji izbor koji Majka Rusija ima da ponudi.
-Zašto treba odvojiti novce i zameniti naše voljene 29ke?
Tako nešto se ne pita, osim možda retorički, na jednom ovakvom portalu, gde smo svi više ili manje upoznati sa značajem ove komponente Vojske, kao i značaja Vojske kao poluge diplomatije i sveukupne atmosfere u društvu.
Hajde, kad nas Petre već vučeš za nos…
Ovo je trenutak kakav ja u svom životu ne pamtim, trenutak koji se možda više nikada neće ponoviti, tren u kojem svet više nije striktno bipolaran, kada je ta sila koja se za sve pita I u sve meša zauzeta sopstvenim problemima, kada mi imamo alibi i podršku velikih sila koje se bore za parče globalne dominacije da se naoružamo najbolje što možemo.
Takvo stanje neće trajati večno. Takvo stanje, zarad naše budućnosti moramo iskoristiti.
Sme li iko preuzeti odgovornost i mirno čekati šta će se desiti ako se ova šansa propusti?
Ja nikad neću biti toliko hrabar, nadam se da nisu ni oni koji o tome odlučuju u naše ime.

Hvala Petre što me nisi cenzurisao.

Pozdrav!

Odgovori

Potpuno je nebitno koji avion kupiti, kada je sve u pitanju politika… Tj. vojska se ne pita nista.

Odgovori
Vl

Ako nemate vise svoju namensku vazduhoplovnu industriju morate nabavljati kupovati nove ili polovne a optemati ih po trenutnim standardima.Ono sto su nas naucili ratovi na ovim prostorima je da dominacija vazdusnim prostorom kljucan faktor.Zato jos brze jos vise jos bolje i opremljenije vitezovi.

Odgovori
Al

Kad je Nikola Tesla tražio od regenta Pavla Karađorđevića da finansira njegov projekat koji bi kao rezultat bio napredno oružije sa kojim bi se tadašnja kraljevina i sve srpski živalj odbranio od zla isti ga je odbio. Da je prihvatio postali bi predvodnici u primeni nove tehnologije za koju su na zapadu govorili da je neodrživa a Teslu nazvali ludakom a sada u vremenu kojem živimo masovno je koriste. Izgubili smo prednost zbog sujete i od tada mi stalno gubimo, zato ovom usudu treba da dođe kraj, zato našoj vojsci konkretno RV podariti najsavremenije da prekinemo ovo mrcvarenje i stanemo u korak sa drugima. Jesmo mala zemlja ali ništa manje vrednija od bilo koje druge, čak šta više za mene je svetinja. Zato ne dve, tri milijarede na sto za dve eskadrile Rafala, pa da popijemo u to ime jel sloboda nema cenu. Poydrav braćo.

Odgovori
Mi

O kakvom mrcvarenju pričaš? Srbija trenutno od svih bivših republika SFRJ ima najače RV. UAE je pre par dana odložila isporuku Rafala iz Francuske i postavila nove uslove za isporuku drugih. Mnogi imaju samo ugovore a ponašaju se kao da već lete. Srbija će da nabavi nove avione jer je to u mogućnosti. Dok ne promeni postojeće naši piloti će da LETE na nebu ne samo na simulatorima i ne na avionima druge generacije. Mrcvarenje? SVAŠTA?

Al

Miro

Jeste mrcvarenje. Koliko se čuvala naša armija da je došla na nivo lovačkog društva. Sistemacko uništavanje tehnike i tako dobro moralisanje da je istu napustio dobar deo elitnog kadra. Sad liči na nešto ali je još daleko od onoga što Srbiji treba.

Da

Aleksandar, pa mislim!
To je obično trolanje

Zu

Kalendari se dijele samo jednom godišnje. Predlažem da Tango Six pokrene samopromoociju preko vlastite robe; za početak džombometre i kitomjere, kasnije majice, kape i šalice. :)

Odgovori
Ir

Ko leti, vrijedi, ko vrijedi, leti, ko ne leti, ne vrijedi.

Odgovori
Pe

Zato sto je bolje da das pare za lobiranje i dobijes nesto vidljivo

Odgovori
Gu

Pa ima se-može se🙂

Odgovori
Mi

Da nam drugi ne bi cuvali nebo, i bilo sposobni sami da ga branimo potrebna je nova eskadrila mozda i dve savremenih lovackih aviona…

Odgovori
St

Nadam se Rafalu, posto za F35 nemamo para. Bitno je da kupimo politicku podrsku pre svega za buduca vremena koja dolaze. Voleo bih neki barter i ofset posao da se napravi sa Indijom Tejas ili kinom F17 gde bi mogli po licenci neki avion da proizvedemo i da pokrenemo nasu zaostalu industriju. Bez jake vojske nema ni jake ekonomije, ko ne placa u miru platice duplo u ratu!

Odgovori
Bo

Ja se nadam da će naši piloti dobiti sve najbolje…

Ali za široke narodne mase-
– jer smo tako u mogućnosti
– jer smo tigrovi u regionu…

Odgovori
Mi

Nabavka je neophodna… Kao prvo, s obzirom na veličinu našeg neba, ne treba ambiciozno ići u želje čestitke i pozdrave tipa SU-35, 57, 75, J-20, Rafale poslednji mod. ili neki od američkih proizvoda… da bilo bi fenomenalno imati tako nešto, ali ovo nenormalno utiče na budžet koji svakako nije dovoljan. E sada kakav će biti SU-75 to se još verovatno ne zna, kao i njegovo uvođenje u upotrebu mislim da je 2027… Do sada smo bili proruski orjentisani, znanje i održavanje, tako da se nameće neko najoptimalnije rešenje tipa Mig-35, ali i politika je verovatno tu…
Tu je sada i pitanje poređenja sa nabavkom u regionu: Na osnovu neki rezultata sa net-a agilnosti ide na Mig-35, dok profil dugog dometa i tehnologije ide na Rafale. U skladu i sa protivvazdušnom odbranom koju ćemo imati i veličinu neba, MIG-35 se čini dovoljan za mene kao laika… Mađutim tu se nameću i J-10 i JF-17… ali kao neka rešenja 4th gen.
Eksperti će to naravno odlučiti nadam se, ne mi zaljubljenici u jet-ove ili politika, samo je bitno da se stvarno odluči po potrebi našeg neba, a ne nečijeg džepa.
Pozdrav!

Odgovori
V

„Ko ne hrani svoju vojsku, hraniće nečiju tuđu.“
Srbija se kroz povijest nahranila tuđih vojski i vojski. Neka bar jednom bude pametna i uistinu pripazi na svoj narod.

Odgovori
Mi

„Bolje hraniti svoju vojsku nego tudju“
V.V. Putin

Odgovori
Ma

Mig-29 je bio savrsen avion u svom vremenu. Kod nas je u službi skoro 34 godine. Stigao je u JRV 1988. Godine u velikoj tajnosti.
Srbija je jako mala zemlja i budžet nije neki da priuštimo najnovije avione i tehniku za njih. Trebamo nabaviti eskadrilu lovačkih aviona. Mislim da je 14 aviona sasvim ok broj za zemlju ovakvih razmera. Dva aviona bi bili u dežurnoj pari, dok 12 u jedinici. Devetke polako odlaze u penziju. Dotrajale su. Daleko od toga da su loše, ali u ratu teško da možemo da računamo na njih, što se tiče prevlasti u vazduhu. Radar je na nekim avionima bolji i ima domet od 120km. Dok moderniji avioni imaju daleko veći domet.
(Izvinjavam se svima ako sam neki podatak pogrešio)

Odgovori
Re

Na papir staviš-mir i razvoj nemaju cenu, daš koliko moraš, uzmeš gde treba i koliko da možeš da pružiš ,,vojnu ruku“ koliko i gde treba da se susedni i veliki ne zanose previše. Inače ćemo uvek biti džomba u pohodu na Moskvu ili Beč. Kad smo već ,, kafana na raskršću “ drži sačmaru pod šankom. Pozdrav Vitezovima!

Odgovori
Pi

Dobili smo MiG od francuza…nema više čekanja- RAFALNOM paljbom u budućnost!

Odgovori
Dr

vrlo duhovito objasnjeno , ali ako se malo bolje analizira cini mi s e da je sasvim ispravno.
po svim pokazateljima nasa drzava otprilike klizi u jedan status u kome se jedna Austrija nalazi od `56 proslog veka i licno mislim da je to najproduktivnije i najpametnije zasto.
pojasni cu to vrlo plasticno. Austrija je neutralna drzava koja naginje zapadau , mislim da je nasa Srbija u istom polozaju samo sto ce naginjati ka severoistoku, sto je sasvim okay.
Nabavkom ,sada sve glasnije , navedenim Rafale F4 , Srbija bi dobila jedan sasvim dobar offset od francuza , vidi se po tome kome je Srbija dodelila da bude nadgledac projekta „Beogradski Metro“ kao i ko je dobio nas najveci aerodrom “ nikola tesla“ , moguce je da ce ubuduce Francuska jos vise profitirati u Srbiji zbog Nemacke politicke tvrdoglavosti i USA neverovatne adolescentne gluposti u odnosu prema Beogradu. tako da je vrlo jasno koji je razlog kupovine , po mom dubokom ubedjenju ; Francuskog Rafale-a.
ko meni ne veruje neka samo pogleda gde je Zeleznica kupovala Vozove tj. kompozicije za regionalni Saobracaj ( svajcarska) pa neka pogledaju odakle dolazi osnovna tehnika . pa se okrenite i pogledajte gde je proizvodnja “ Airbus“a gde se proizvodi odnosno sastavlja A-320/319 koji Srbija za enkih 10 godina mora da zameni – sve ide u korist stava Francuska – i zasto bas Rafale od Dassou.

interesantno , bar za mene , je i cinjenica da Srbija za VOJIN nabavlja Francuske Radare GM400/200 a ne kao nekada USA ili Ruske – cak i Transportna Avijacija kupuje izvorno Francusku letelicu ( vojna verzija ATR42/72 ) C-295 iz Airbus korporacije …… a i obnavlja se Helihopterska jedinica gde se SA341/2 menja i dovodi se Airbus“ H-145M na Gazelino mesto . dakle Drzava izrazito navija za Francuze – nikako za USA – sto smatram inteligentnim nacinom da im se kaze da ih ne smatramo vise saveznikom , sto je sasvim okay.

ni

Ako mislimo da imamo lovacku avijaciju u buducnosti neophodno je obnavljati istu i shodno tome moramo potrositi odredjenu sumu novca za nabavku novijeg aparata , po mom skromnom misljenju , bar SU 30SM ili novije d ne bi kasnije dolazili u situaciju od pre par godina da nam nebo cuvaJu skolske dvosede varijante migova.Veliki pozdrav 101.lovackoj eskadrili.Sve najbolje u novoj godini.

Odgovori
Yo

1. Da se vidi raskoš…
2. Da se diže rejting…

PS. Ako ovaj komentar uđe u krug za kalendar – verujem da ima većih ljubitelja avijacije od mene – pa ustupam.

Odgovori
Ne

Ko neplati na mostu platiće na ćupriji. 🇷🇸🛩️

Odgovori
Vl

Treba kupiti F-35 ili Su-57 prvenstveno za potrebe snimanja naše verzije „Top Gun“-a, gde bi Ivan Bosiljčić bio glavni pilot, a Sloboda Mićalović njegova verna ljuba.
U sekundarnoj nameni mogu služiti za zaštitu vazdušnog prostora i ostale zadatke koje ispunjavaju postojeći avioni.
Šalu na stranu, želim našim pilotima konačno moderan vazduhoplov koji će leteti dugo. Zaslužuju.

Odgovori
St

Da i nasu decu podilaze zmarci kada cuju mlaznjak u punom forsazu.

Odgovori
Ni

S velikim poštovanjem prema urednicima i svim čitaocima, obraćam se prvi put javno i prvi put ostavljam komentar na nekom vojnom portalu posle manje od desetak godina praćenja istih. Nadam se da će vam ovaj tekst biti od pomoći.

Koliko u životu toliko i na ekonomskom fakultetu, naučio sam jednu od najbitnijih činjenica povrh svih ekonomskih zakona i teorija, ona se upravo odnosi na ekonomski rast, širenje kapitanja, rizik i očuvanje istog koliko god da je krupan. Zakon jačeg se uvek poštovao i bio primat od kad je sveta i veka, ova postavka globalnog sveta je samo premazana činjenica da onaj koji ima vojnu moć ima i ekonomsku.
Ne mozemo graditi jaču i bolju državu u ekonomskom smilsu ako ne ulažemo u vojsku jer je ona čuvar celokupnog naseg kapitala i faktor odvraćanja od drugih. Znamo svi gde je nasa zemlja u svetu i pogledom na to se mnogo puta deprimiramo, pogotovo kad vidimo da vise od 50% velikih firmi kod nas nije nase, običnog čoveka odmah udari misao zašto se taj novac ne uloži u poljoprivredu, male firme i ostalo, ali gledajući dublje ovo je srž ulaganja iz koga proizilazi neki procenat nezavisnosti i moći politike koja će se kasnije odraziti na druge mogućnosti. Objasniću na prostom primeru, danas neka vlada ima 25% nezavisnosti u donošenju svojih odluka u državi a ostalo su strani uticaji i prethodno pomenuti zakon jačeg. Modernizacijom vojske a pogotovo njenog najubojitijeg segmenta, uz ekonomski rast gde ta ista vojska donosi sigurnost, dobijamo veći procenat samostalnosti u odlučivanju koji nikada ne može biti 100% jer to ne postoji nigde u svetu, već će se promeniti na 35%. Samim tim će se odraziti na ostale sektore kao sigurnost i moći će se sprovoditi nezavisnija politika i ostvariti drugi ciljevi.
Uz dužno poštovanje moći zapada, NATO pakta i istoka, naravno da se ne nauoružavamo zbog njih već zbog nas samih, naoružavamo se da bismo bili u miru jer jaka vojska to i omogućava, ona koja je slabija istorijski gledano povećava rizik od invazije i uticaja drugih jer ni jedna sila ne bi ušla u rat a da prethodno nije izračunala koliki bi bili benefiti i gubitci tog pohoda. S druge strane i ne mora biti rata, postoji i ucena gde kao slabiji moraš napraviti mnoge ustupke.
Prateći globalna vojna dešavanja ovo je jedan od idealnih trenutaka kada možemo nabaviti avione sa zapada i avione sa istoka, što ne iskljčuje obostranu mogućnost i time zagarantovati poštovanje, ekonomsku saradnju i naklonosti bitnih država jer se tako kupuje mir i stabilnost iz čega proizilazi sve ostalo.

Odgovori
iv

Zbog da Aco dobije bar 70 posto na izborima.

Odgovori
Pe

Mozda bi najrentabilnije bilo kupovina MIG 35. Infrastruktura, piloti, tehnicko osoblje, uz male dorade mogu da predju na noviju tehniku. A za sve drugo treba puno novaca.

Odgovori
NT

S obzirom na to na je Srbija jedina zemlja u okruženju koja je vojno “neutralna”, trebalo bi održati njen integritet uz modernu vazdušnu zaštitu.
“Vitezove” bi trebalo opremiti najboljim oklopom, a i naoružanjem… koliko je to moguće u skladu sa željom mogućnostima države.

Odgovori
Iv

Мора да се купе нови модернији,а и волео бих да видим да пензионисани МИГ29 заузме почасно место у Музеју ваздухопловства

Odgovori
Zo

Iskreni sam ljubitelj aviacije.
Super stvar.Lijep poklon za citaoce.
Da li se moze kupiti kalendar,sa dostavom za Banja Luku.

Odgovori
Mi

Šta god da se uzme, platiće naši unuci 😂 Tako da, samo bahato i pun gas, neka ima šta da grmi po mitinzima!!! Kalendar je 😻, može 1, hvala.

Odgovori
Dr

Zbog sigurnosti neba i očuvanja lovačke eskadrile

Odgovori
Go

Jer smo tako u mogućnosti.

Odgovori
lo

Odgovor na pitanje je veoma jednostavan, ukoliko zalimo mladom narastaju-koji ce praviti mladji narastaj- i samim time se kvalifikovati za dobijanje kalendara a kako kalendari bez slika aviona, a ako nema aviona nema ni eskadrile ni fotografa onda moramo da dresimo kesu da kupimo nesto od aviona za lovacku eskadrilu kako bi bilo eskadrile i fotografa da slikaju ta nova ceda eskadrile a zarad deljenja kalendara novim mladim narastajima.
Kao jedna zemlja koja je bila medju prvima u osnivanju vazduhoplovstva kao nove grane u svojim oruzanim snagama kao zemlja koja je imala prvu zrtvu u vojnim operacijama (narednik pilot mihajlo petrovic) kao zemlja koja je proizvodila kako licencne tako i sopstvene avione izmedju dva svetska rata hrabro i neustrasivo se borila protiv neprijatelja sa onim sto je imala i casno pobedila i stvorila novo vazduhoplovstvo nastavljajuci tradiciju koja je i do dan danas ziva uz sve turbulencije uspone i padove sav ocaj nas koji smo cekali da cujemo zvuk motora iznad nasih kuca da vidimo sta leti svih otvorenih dana aeromitinga gde smo mogli prici i iz bliza videti ono sto smo do tada videli samo na slikama i u vazduhu a i zarad odbrane naseg neba vode vazduha zemlje moramo nabaviti nesto novo.
E sad neka se struka odluci sta kupiti od aviona, uz dobru cenu koju ce mo mi vratiti u nasim proizvodima pa da uzivamo gledajuci neke nove pilote kako lete novim metalnim pticama

Odgovori
Pr

– Zato što niko nije rekao neću a sa novim mašinama neke nove generacije se mogu više uzdati u lovačku sreću.
– Zato što će biti toliko vazduhoplova da će otvoriti prostor da se upiše više onih koji nemaju vezu.
– Zato što atraktivnost novih mašina može povisiti stepen motivisanosti novih kandidata/kandidatkinja, a više potencijalnih kandidata/kandidatkinja za mesto vojnog pilota direktno utiče na izbor kvalitetnijih.
– Zato što će se otvoriti značajan br. novih radnih mesta, jer pored pilota treba odškolovati-zaposliti dosta tehničke podrške (inžinjera, tehničara) za svaki od podistema vazduhoplova.
– Zato što će doći do intenzivnije saradnje na političko-ekonomskom planu sa zemljom od koje kupimo borbeni avion… potencijalni offset.
– Zato što će zemlja biti bezbedonosno na višem nivou i sigurnija za postojeće i neke nove investicije.
– Zato što se otvara prostor za adekvatniji nastavak prepucavanja sa susjedima čiji je potentniji (naravno, vazduhoplov :)… već ima lakše i teže ranjenih (sujeta) a dok prvi aviončići prijehaju na stajanke to će poprimiti pandemijske razmere.
– Zato što će T6 produkovati gomilu kvalitetnih tekstova na tu temu na radost svih čitalaca!

Odgovori
An

Zato što želimo da imamo pun suverenitet u našem vazdušnom prostoru. Zato što i ako bi smo svi naravno voleli da nikakvih ratova više ne bude, svet nije savršen pa tako i mi moramo imati vojsku dok je imaju i drugi. A konkretno

1. Zato što kao država imamo obavezu da sprovodimo kontrolu našeg vazdušnog prostora i ako to nismo sposobni da uradimo sami, moramo da nađemo nekog drugog ko će to uraditi za nas. A pošto nismo članica NATO ili nekog drugog saveza koji bi nam to ponudio bez naplate, morali bi smo to nekome da platimo (parama ili nečim drugim). A i čak da smo članica NATO, zato što hoćemo da u nekom vojnom savezu budemo neko ko može nešto da doprinese i čiji se stav uvažava a ne samo neko kome je potrebna zaštita.

2. Zato što vazduhoplovstvo ostaje do daljnjeg jedan od najbitnijih vidova vojske. Pa čak i ako jedna eskadrila ili koliko već možemo da kupimo ne može da nas odbrani dugoročno u nekom ratu protiv neprijatelja koji bi nam poslao desetine eskadrila, posedovanje sopstvenih višenamenskih aviona će pomoći da se od tuđih bolje branimo i drugim sredstvima, jer ćemo im poznavati prednosti i mane.

3. Zato što naše komšije, sa kojima nemamo baš najstabilnije i najprijateljskije odnose, takođe kupuju slično naoružanje.

4. Zato što upotreba, proučavanje i održavanje visokotehnoloških uređaja poput modernih višenamenskih aviona donosi transfere tehnologije, znanja i iskustva koje su mogu upotrebiti i u drugim poljima.

5. Zato što je vojni avion retko samo vojni avion, već pametan odabir aparata donosi geostrateško partnerstvo sa velikom silom (ili silama) koje može biti višestruko korisnije od cene date za nabavku samih aviona.

6. Zato što se ono što se decenijama stvaralo i u najtežim uslovima održavalo – nadzvučna lovačka komponenta – može lako ugasiti, ali teško izraditi iznova. A ako ugasimo, možemo da shvatimo za par godina ili decenija da nam baš treba, i to brzo, a mi je nemamo.

7. Zato što i dalje želimo da slušamo probijanja zvučnog zida iznad Batajnice i drugih aerodroma, kao što imamo priliku od jula 1956.

Odgovori
Sa

Treba da imamo svoje nove avione i bolje njih da platimo koliko treba, nego nedaj Boze, da se od nasih para kupuju avioni za nekog drugog, a tada bi vec bilo kasno! Jos uvek imamo vremena, a i neke okolnosti nam trenutno idu na ruku za razliku od perioda pre deset i vise godina kada nismo imali mnogo mogucnosti! Veliki novogodisnji pozdrav za sve vazduhoplovce!

Odgovori
NT

S obzirom na to da smo jedina vojno “neutralna” država u regionu, Vitezove bi trebalo opremiti najboljim oklopom i naoružanjem zarad očuvanja našeg vazdušnog prostora.

Odgovori
Mi

Eh, da su Rusi krenuli sa tim Su-75 pre jedno 3-4 godine!!
Srbiji treba upravo jednomotorni visenamenski borbeni avion ali nove generacije, dizajniran u 21-om veku! ne zato sto je kao stealth ili teze vidljiv za radarae. Zato sto je takav avion izuzetno nadogradljiv i fleksibilan za adaptacije za nove zadatke u scenarijima moderng ratovanja.
Izbor je jedino Su-75 i ona skupa americka krmača F-35. Problem je sto Su-75 nece biti spreman do našeg pazara.

Ako se odluči da se kupi ruski avion, to mora da bude Su-75.
Ako se bira zapadni, onda Rafal i da letimo zajedno sa hrvatskim Rafalima i branimo nasa neba u miru.
Pozdrav svima.

Odgovori
Kr

Prvo skoci pa reci hop.
Kad budu potvrdili nabavku tih aviona onda treba da pricamo o tome.
Do tada 29-ke su nase nebo.
Stara se ljubav nikad ne zaboravlja.

Odgovori
Ne

Zbog cega nije pravo pitanje, vec na sta. Kada se zida kuca prvo se gradi temelj a ne krov. Danas se ratovi ne vode avijacijom vec sa zemlje, videli smo kako je Jermenija prosla i Gaza. Dakle, Srbija ne treba da razmatra „oruzja“ za napad vec za odbranu. Ako vec pricamo o vazdusnoj eskadrili, neka to bude nesto za dzep Srbije i po pitanju mehanicara, sati naleta za pilote, odrzavanja itd. Zasto kupiti nesto skupo da stoji na stajanci.

Odgovori
Mi

Koliko god neki od nas voleli MiG 29 vreme mu je da, uskoro, ode u zasluženu penziju.Imamo ih za nastavak obuke i održavanje lovačke avijacije dovoljno.Naučiće na njima buduća generacija pilota dovoljno da bez puno problema pređu na savremeniji VnBA. Ako se krene u proces nabavke sada, uz dobru volju koje ima naći će se i sredstva, nebo Srbije će biti u sigurnim „krilima“.
P.S. Leteo, ne leteo 29-ki vreme prolazi!

Odgovori
De

Pa jednostavno, kupiti najbolji i najskuplji avion, pardon, 10-15 eskadrila najskupljih i najboljih nebitno čiji su. Može i eskadrila bombardera velikog dometa, ili bolje dve, jedno 2-3 Avaksa, e sad, lovci bombarderi, presretači, lovci tenkova, višenamenski, sve i to najbolje i najskuplje. Ma narod plaća ko ga pita, gledaćemo Parade sa 150-200 aviona. Ne bi bilo loše i koju nuk bombu pazariti, jeftinije od rakete pa u domaćon radinosti tj SDPR-u nabudžiti u noseću raketu. Ma malo je to, sve ovo duplo više! E onda smo mirni. Živela Srbija, živeo mir na Balkanu!

Odgovori
en

Zato sto se 30 godina lozim na nase Migove,nije mi tesko, ali red je da se lozim
na nesto drugo,naravno savremeno i ubojito. Pogotovo sto ima izgleda da ce se odresiti kesa.

Odgovori
Ha

Ja zelim nove avione zato sto ce mi biti mnogo lepse da gledam u nebo podignute glave dok oni lete iznad, jer ako spustim pogled gledacu gejzir fekalija koji izbija iz sahti u glavnoj ulici mog grada kada god padne jaca kisa jer je kanalizacija jos iz Turskog doba.

Pored toga, nadam se da ce ti isti avioni svojim sagorevanjem kerozina dodatno zamaskirati miris gore spomenutih fekalija, kao i doproneti jos vecem zagadjenju vazduha pa ako se vec trujem mogu da se hvalim kako me truje avion od par milona, a ne onaj smrdljivi ugalj sto nam braca Rusi daju po povoljnim cenama.

Pored toga, hocu nove avione jer mi je draze da slusam njihov prelet nego svirku automobila koji upadaju u udarne rupe velicine kratera u mojoj ulici (iako je ulica asfaltirana prose godine ali ocigledno mnogo kvalitetno i u sred Decembra), jer iste ne vide zbog gore pomenutih izlivenih fekalija.

Konacno, prelet novih aviona ako bude dovoljno nizak mozda pomogne i u susenju odece mene i drugih sugradjanja jer su nam iste isprskane od gore spomenutih fekalija koje prskaju na sve strane kada gore pomenuti automobili upadnu u gore pomenute kratere od udarne rupe.

Eto zasto ja zelim nove avione.

Odgovori
Mi

Bilo bi naj naj najbolje pokušati da se napravi NA pa da imamo opet puno aviona.
PS a moglo bi se i zaraditi

Odgovori
Da

Zbog dobijanja kalendara tamo neke 2025, 2026, 2027….

Odgovori
Re

U nabavku, remont, modernizaciju i opremanje aviona Mig 29 je do sada uloženo preko 200 miliona evra. Osposobljen je za dejstva na ciljeve na zemlji vođenim avio bombama, protivradarskim raketama i možda još nečim osim NRZ. Poboljšane su performanse radara i raketa vv. Tako da ako neko misli da je sve to radjeno u periodu 2017 -2021, da bi se već 2022 inicirala nabavka novog VnBA, mislim da greši.
Verujem da će se ući u još jedan ciklus produženja veka upotrebe, remonta i eventualno dalje modernizacije u nekom malom obimu. Takođe je moguća zamena pojedinih aparata ukoliko ne zadovolje kriterijume za produzenje životnog veka istim takvim, samo mlađim, po već oprobanom receptu. Tako da MiG 29 ostaje jedini avion u 101.lae do leta 2032/35.
Početak izbornog ciklusa nove letelice ne pre 2026/28. Ovo što se sada dešava u medijima na temu nabavke aviona je samo posledica preklapanja hrvatskog rafala, srpskog predizbornog ciklusa i sveopšte praznične atmosfere, pa se može razumeti imaginarna utakmica izmedju RV i HRZ na temu čiji će biti brži, jači, bolji…

Odgovori
Ni

Slobodno nebo Srbije 🇷🇸 🕊️ , TT razvoj , danas, sutra, nema cenu ! Kamo sreće da živimo
u svetu bez interesa i golih mišića vremenu; Ako iko tradiciju slobodnog neba Srbije srcem 💕 🤝🇷🇸 🕊️ čuva , uz poštovanje svih rodova , to su herojski VITEZOVI ~ 101 ~ 🇷🇸 🕊️ ✨

Odgovori
Dr

Jaoo kako je dobar, kada bih dobio jedan.. Bio bih presrećan. Pozdrav
Svako dobro vam zelim

Odgovori
И

Мало ћирилице није на одмет.
Зашто Србија треба да има ловачку авијацију?
-Деценијама наши ловци чувају ваздушни простор наше земље
-Ловачка авијација је ослонац наше одбране поред доброг ПВО и КоВ-а
-Мењали се режими, краљеви, председници, ловачка авијација је остајала као камен темељац независности
-Постојање ловачке авијације је врста престижа у свету
-Одбраном, макар то било само ометање авиона као 1999., агресор неће успети да баци бомбу и убије једно дете

То су довољни разлози да за 2-3 године потпишемо уговор за набавку новог вишенаменског ловца-бомбардера

Свако добро Т6

Odgovori
Pe

AŽURIRANO: Dobitnici kalendara su „Kovač“, „Aleksandar“, „Miloš“ i „Nikola Mil“.  Proverite mail.

Ostalim učesnicima hvala na učestvovanju i interesovanju. 

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs