Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025

Još jedan korisnik nove generacije Albatrosa: Češkom centru za obuku isporučeni prvi avioni L-39NG “Skyfox“

4. feb 2025

Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

31. jan 2025

Erbas Helikopteri odustali od HEMS tendera u Sloveniji, na globalnom tržištu blizu 500 novih porudžbina

30. jan 2025

Predsednik Srbije otkrio da Ministarstvo unutrašnjih poslova poseduje anti-dron sistem ruske proizvodnje Repelent Patrol

29. jan 2025

Severna Makedonija dobija američku donaciju besposadnih sistema Raven i Puma

29. jan 2025

Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

28. jan 2025

Makedonija planira otvaranje novog centra za obuku pilota, pet godina nakon zatvaranja modernog centra za obuku kojim je upravljao Elbit

27. jan 2025

[ANALIZA] Isporuke ruskih vojnih aviona i helikoptera u 2024. godini

23. jan 2025

[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024
Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak
Bucharest International Airshow (BIAS) bio je pun pogodak / Foto: BIAS

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

Prošlonedeljni Airpower, BIAS u susedstvu, najavljeni i zbog vremena odloženi Aeros u Sloveniji, uspešno održani SIAF u Slovačkoj, nastupajuća atinska Tangra. Nakon dve godine zabrane okupljanja publika, otkazivanja najavljenih događaja i drugih depresija, pre dve nedelje vazduhoplovna industrija zabave vratila se starom – organizovanom krivljenju vratova hiljadama ljudi na istoj lokaciji pod izgovorom posmatranja letećih sprava koje su već videli jedno 350 puta pre toga.

Aero-mitinzi su se vratili.

Kako se sve ne bi završilo na pukom istresanju gomila fotografija i video-snimaka na Fejsbuk i forume, proslavimo i premotajmo (čitajući ovaj tekst) koliko su se razni potrudili da nakon dve godine gubitaka ponovo prirede vazduhoplovne fešte koje su najbolji mogući izgovor za putovanje i druženje. Avione svejedno gledate na Internetu svaki bogovetni dan.

Ništa bez Srba i Hrvata (tim redosledom)

Dok smo svi zajedno slavili inicijativu i trud godine u formi aero-kluba Galeb i njihovog odlaska u Celtveg sa Galebom G-2A u originalnim „mostarskim“ bojama, samo oni najzadrtiji primetili su da je taj prvi petak trijumfa Galeba „170“ u Austriji bio, u dan, na tačno 10 godina od poslednjeg velikog aero-mitinga na vojnom aerodromu kod Batajnice. Prošla je dakle decenija od kada je, povodom stogodišnjice formiranja srpskog ratnog vazduhoplovstva Batajnica bila mesto okupljanja domaćih i inostranih vojnih sprava koje se kreću po vazduhu.

Predsednik i osnivač aero-kluba Galeb sa pilotima koji su leteli u svim nijansama kolorita jugoslovenskih i srpskih akro-grupa / Foto: Vladimir Trifunović
„Prvi put kad sam video mlazni avion…“, parkirao sam se pored njega. Simboli na trupovima ovih letelica mogu se videti jedino u Muzeju vazduhoplovstva bez funkcionalnog stepeništa na gradilištu Beograd / Foto: Vladimir Trifunović
Svaki tandem dvosed je ružan ali ovoj figuri je, složićemo se, sve oprošteno / Foto: Vladimir Trifunović

Tadašnji događaj nije bio ni blizu ovogodišnjem Airpoweru, ali i tadašnji deficit vazduhoplovnog hardvera u domaćim operacijama danas svakako više ne postoji. RV i PVO Vojske Srbije nije htelo Tango Sixu detaljnije da obrazloži zbog čega se i oni nisu zaputili put Austrije. Naknadno smo, između redova, zaključili da su „tenzije oko Kosova“ uzrok i da sve što može da pomogne, u ne znamo čemu, mora ostati u zemlji. Da li je ta vrsta preventive u pitanju ili činjenica da (ne zadugo) imamo samo jedan operativni transportni avion za ove vrste logistike, ko zna. Nisu nam detaljnije pojasnili.

Kako je Tango Six već ranije prvi objavio, Ministarstvo odbrane na čelu tada sa, za RV i PVO objektivno konstruktivnim Aleksandrom Vulinom, planiralo je da 2020. godine napravi „veliki međunarodni avio-miting“ na aerodromu Pukovnik-pilot Milenko Pavlović. Globalna pandemija je tu ideju onemogućila i prošlog vikenda u Austriji (geografskom području sa verovatno najviše Srba i Hrvata van Srbije i Hrvatske) Jugosloveni su ipak dobili svoju feštu.

Dok je hrvatski (ekspedicioni) poduhvat bio standardno profesionalan i atraktivan (Krila Oluje nastupila su sa svih 6 aviona, MiG-21 preletao je oba dana iz Zagreba kao vrhunska egzotika), srpski je (kao i sve srpsko) bio lucidniji, šarmantniji i kreativniji. Grupa privatnika iz aero-kluba Galeb je svojim finansijama, trudom i radom obezbedila podmlađeni G-2A koji možda i nije toliko značio međunarodnoj publici ali je stavio ovaj region na mapu onih koji u vazduhoplovstvu brinu o svom warbird nasleđu i nemilice bacaju pare u isto bez ikakvog rezona, povrata i smisla. Dakle na jedini način kada se nešto radi srcem.

 
Multimedija iz Bukurešta govori da je BIAS prošao odlično, slovenački aero-miting je imao peh lošeg vremena (kako god, vazduhoplovna dešavanja se najsigurnije ipak i dalje organizuju u Septembru), ekskluzivnu reportažu sa SIAF-a čitajte sutra na portalu a za nekih 13-tak dana čekajte Živojinov povratak iz Grčke sa takođe detaljnom foto-bravurom Uroša Mitrovića, čoveka kojeg, da pitate, taksisti ne bi postojali.

I za kraj ovog teksta, umesto da nas zlostavljate svojim komentarima hajde da svi zajedno uradimo nešto konstruktivno.

Ako ste za to da Ministarstvo odbrane i RV i PVO u 2023. godini organizuje najveći aero-miting ikad, napišite „Amin“ u komentarima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Amin

Odgovori
Ko

„Amin“ i sa N Zelanda. Ne verujem da ću ga gledati uživo ako ga bude ali zaista, treba da ga bude.

Ba

Amin

Du

Amin

А

Амин, после 10 година ред би био

St

Amin

Vl

Amin

St

Amin

Pe

Amin.

Odgovori
С

Амин! :)

ra

Amin Amin

Sr

Amin

Odgovori
Sa

Amin!!!

Odgovori
St

Amin

А

Нека буде воља твоја „Амин“

AC

Amin

Odgovori
Fr

Amin

Н

АМИН!!!

Odgovori
SA

AMIN

Odgovori
So

Amin

Odgovori
Ci

Amin!

Odgovori
Qz

Amin

Odgovori

Amin

Odgovori
Ma

Amin

Odgovori
Iv

Amin

Odgovori
Dr

Амин

Odgovori
Go

Amin

Ba

Amin

Go

Amin.

Odgovori
Đ

Amin

Odgovori
Sr

Amin

Đ

Amin

Odgovori
Ig

Amin

Ni

Amin.

Odgovori
Pa

Amin

Odgovori
Zu

Iznenadni izliv srbovanja u mozak

umesto da nas zlostavljate svojim člancima hajde da svi zajedno uradimo nešto konstruktivno i ne padamo na klikbejt naslove i podjebavanja

Odgovori
Pe

He, he. Kliknuo si 😘

Bo

Amin

Dr

Amin

Odgovori
Iv

Amin!💫🌟👍🤙💓⚔️🏴‍☠️🛡️

Odgovori
Sl

Amin

Bi

Amin 🙏

Odgovori
Ч

Amin

Г

Амин

Odgovori
Ka

Amin…

P.S. jos uvek cekamo sliku kompletne eskadrile MIGOVA 29 postavljene na stajanci aerodroma M.Pavlovic!

Eto prilike!

Odgovori
Pe

Amin!

Co

Амин!

Н

Amin.

Odgovori
Pe

Amin

Su

Amin!

Odgovori

Amin

Odgovori
Н

Амин.

Odgovori
Mi

Amin

Odgovori
Ne

Amin!

Odgovori
An

A M I N + !!!

Odgovori
Gr

Amin.

Odgovori
Il

Amin x 2

Odgovori
Du

АМИН…

Odgovori
В

АМИН!

Odgovori
Am

AMIN+++

П

10-20 Газела Амин
20+ Х145М Амин
10-15 Mи 17 Амин
10-15 Ми 35 Амин
10-15 Г4 Супер Галеб Амин
10-15 Орао Ј22 Амин
10-15 Миг 29 Амин
10-15 још нечега Амин
Све ово да имамо у 2023 години, мало ли је … Амин !!!

Odgovori
Г

Амин за митинг још већи амин за ово твоје 🙏

al

Amin

Odgovori
To

Amin

Mi

Amin … nadam se da ce komentar biti objavljen :)

Odgovori

Амин!

Odgovori
Vu

Zasto amin !? Ima i nas ateista !!!!!

Odgovori
Le

Jer je ovo kvalitetno zezanje

Ig

Amin

Odgovori
Ro

Amin

Odgovori
Da

Amin

Odgovori

Ejmen! (Ako se racuna)

Odgovori
Da

Amin!

Odgovori
Dr

Amin

Odgovori
Mi

Ko ne napiše amin, ne grejo se zimi na kAMIN :)

Odgovori
Ur

Amin

Odgovori
Sa

Amin.

Odgovori
С

Амин

Odgovori
Jo

Amin

Odgovori
Л

Амин🙏🙏🙏

Fl

Amin

Odgovori
bo

Amin.

Odgovori
An

Hallelujah!

Odgovori
en

Amin.

Odgovori
Sa

Amin

Odgovori
Dr

Amin

Odgovori
Go

Amin

Odgovori
In

Amin

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs