[RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

30. sep 2022

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

29. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

28. sep 2022

Aero-klub „Vazduhoplovci Niša“ i Ministarstvo odbrane pokreću projekat “Biću pilot“: Besplatna pripremna nastava i sat vremena leta motornom jedrilicom

28. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Grčki vazduhoplovni muzej na aerodromu Dekelija

27. sep 2022

Rojters: UAE nabavili Bajraktare; Bugarska vlada odobrila projekat investicionih troškova za još osam F-16

23. sep 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Athens Flying Week 2022: Festival retkih letelica iznad Tanagre

22. sep 2022

[ANALIZA] Sve o ratnim vazduhoplovstvima Evrope

16. sep 2022

[EKSKLUZIVNO] Komemorativni prelet 67. Eskadrile za Specijalne Operacije USAF-a iznad Pranjana u čast 78. godišnjice operacije „Halijard“

15. sep 2022

Vojni budžet Poljske u sledećoj godini raste 68% : Planira se nabavka 96 borbenih helikoptera AH-64E Apache Guardian

15. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić u Skupštini Srbije: „Kupujemo još 11 helikoptera Mi-35 sa Kipra“

14. sep 2022

[INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 12 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

12. sep 2022

Vazduhoplovci Nacionalne garde Ohaja u poseti RV i PVO Vojske Srbije, drugi put za godinu dana

10. sep 2022

Frustracije u SAAB-u zbog neuspeha prodaje borbenog aviona Gripen

9. sep 2022

Rumunija namerava da nabavi tri bespilotna sistema Bajraktar TB2 za 300 miliona dolara

8. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Srbija želi da nabavi Bajraktare za “stotine miliona dolara“

7. sep 2022

[REPORTAŽA] SIAF 2022: Slovački oproštaj od voljenih MiG-ova 29

7. sep 2022

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

6. sep 2022

Armija 2022: Sve o novim ruskim sredstvima protivvazduhoplovne odbrane, vazdušnog osmatranja i protivelektronske borbe

5. sep 2022

Međunarodni vojni sajam “Armija 2022“: Najveći prikaz ruske namenske industrije do sada

2. sep 2022
Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak
Bucharest International Airshow (BIAS) bio je pun pogodak / Foto: BIAS

Postkoronarni šok septembra 2022. godine: Iznenadni izliv aero-mitinga u mozak

Prošlonedeljni Airpower, BIAS u susedstvu, najavljeni i zbog vremena odloženi Aeros u Sloveniji, uspešno održani SIAF u Slovačkoj, nastupajuća atinska Tangra. Nakon dve godine zabrane okupljanja publika, otkazivanja najavljenih događaja i drugih depresija, pre dve nedelje vazduhoplovna industrija zabave vratila se starom – organizovanom krivljenju vratova hiljadama ljudi na istoj lokaciji pod izgovorom posmatranja letećih sprava koje su već videli jedno 350 puta pre toga.

Aero-mitinzi su se vratili.

Kako se sve ne bi završilo na pukom istresanju gomila fotografija i video-snimaka na Fejsbuk i forume, proslavimo i premotajmo (čitajući ovaj tekst) koliko su se razni potrudili da nakon dve godine gubitaka ponovo prirede vazduhoplovne fešte koje su najbolji mogući izgovor za putovanje i druženje. Avione svejedno gledate na Internetu svaki bogovetni dan.

Ništa bez Srba i Hrvata (tim redosledom)

Dok smo svi zajedno slavili inicijativu i trud godine u formi aero-kluba Galeb i njihovog odlaska u Celtveg sa Galebom G-2A u originalnim „mostarskim“ bojama, samo oni najzadrtiji primetili su da je taj prvi petak trijumfa Galeba „170“ u Austriji bio, u dan, na tačno 10 godina od poslednjeg velikog aero-mitinga na vojnom aerodromu kod Batajnice. Prošla je dakle decenija od kada je, povodom stogodišnjice formiranja srpskog ratnog vazduhoplovstva Batajnica bila mesto okupljanja domaćih i inostranih vojnih sprava koje se kreću po vazduhu.

Predsednik i osnivač aero-kluba Galeb sa pilotima koji su leteli u svim nijansama kolorita jugoslovenskih i srpskih akro-grupa / Foto: Vladimir Trifunović
„Prvi put kad sam video mlazni avion…“, parkirao sam se pored njega. Simboli na trupovima ovih letelica mogu se videti jedino u Muzeju vazduhoplovstva bez funkcionalnog stepeništa na gradilištu Beograd / Foto: Vladimir Trifunović
Svaki tandem dvosed je ružan ali ovoj figuri je, složićemo se, sve oprošteno / Foto: Vladimir Trifunović

Tadašnji događaj nije bio ni blizu ovogodišnjem Airpoweru, ali i tadašnji deficit vazduhoplovnog hardvera u domaćim operacijama danas svakako više ne postoji. RV i PVO Vojske Srbije nije htelo Tango Sixu detaljnije da obrazloži zbog čega se i oni nisu zaputili put Austrije. Naknadno smo, između redova, zaključili da su „tenzije oko Kosova“ uzrok i da sve što može da pomogne, u ne znamo čemu, mora ostati u zemlji. Da li je ta vrsta preventive u pitanju ili činjenica da (ne zadugo) imamo samo jedan operativni transportni avion za ove vrste logistike, ko zna. Nisu nam detaljnije pojasnili.

Kako je Tango Six već ranije prvi objavio, Ministarstvo odbrane na čelu tada sa, za RV i PVO objektivno konstruktivnim Aleksandrom Vulinom, planiralo je da 2020. godine napravi „veliki međunarodni avio-miting“ na aerodromu Pukovnik-pilot Milenko Pavlović. Globalna pandemija je tu ideju onemogućila i prošlog vikenda u Austriji (geografskom području sa verovatno najviše Srba i Hrvata van Srbije i Hrvatske) Jugosloveni su ipak dobili svoju feštu.

Dok je hrvatski (ekspedicioni) poduhvat bio standardno profesionalan i atraktivan (Krila Oluje nastupila su sa svih 6 aviona, MiG-21 preletao je oba dana iz Zagreba kao vrhunska egzotika), srpski je (kao i sve srpsko) bio lucidniji, šarmantniji i kreativniji. Grupa privatnika iz aero-kluba Galeb je svojim finansijama, trudom i radom obezbedila podmlađeni G-2A koji možda i nije toliko značio međunarodnoj publici ali je stavio ovaj region na mapu onih koji u vazduhoplovstvu brinu o svom warbird nasleđu i nemilice bacaju pare u isto bez ikakvog rezona, povrata i smisla. Dakle na jedini način kada se nešto radi srcem.

 
Multimedija iz Bukurešta govori da je BIAS prošao odlično, slovenački aero-miting je imao peh lošeg vremena (kako god, vazduhoplovna dešavanja se najsigurnije ipak i dalje organizuju u Septembru), ekskluzivnu reportažu sa SIAF-a čitajte sutra na portalu a za nekih 13-tak dana čekajte Živojinov povratak iz Grčke sa takođe detaljnom foto-bravurom Uroša Mitrovića, čoveka kojeg, da pitate, taksisti ne bi postojali.

I za kraj ovog teksta, umesto da nas zlostavljate svojim komentarima hajde da svi zajedno uradimo nešto konstruktivno.

Ako ste za to da Ministarstvo odbrane i RV i PVO u 2023. godini organizuje najveći aero-miting ikad, napišite „Amin“ u komentarima.

Komentari

M

Amin

Odgovori
K

„Amin“ i sa N Zelanda. Ne verujem da ću ga gledati uživo ako ga bude ali zaista, treba da ga bude.

B

Amin

D

Amin

А

Амин, после 10 година ред би био

S

Amin

V

Amin

S

Amin

P

Amin.

Odgovori
С

Амин! :)

r

Amin Amin

S

Amin

Odgovori
S

Amin!!!

Odgovori
S

Amin

А

Нека буде воља твоја „Амин“

A

Amin

Odgovori
F

Amin

Н

АМИН!!!

Odgovori
S

AMIN

Odgovori
S

Amin

Odgovori
C

Amin!

Odgovori
Q

Amin

Odgovori

Amin

Odgovori
M

Amin

Odgovori
I

Amin

Odgovori
D

Амин

Odgovori
G

Amin

B

Amin

G

Amin.

Odgovori
Đ

Amin

Odgovori
S

Amin

Đ

Amin

Odgovori
I

Amin

N

Amin.

Odgovori
P

Amin

Odgovori
Z

Iznenadni izliv srbovanja u mozak

umesto da nas zlostavljate svojim člancima hajde da svi zajedno uradimo nešto konstruktivno i ne padamo na klikbejt naslove i podjebavanja

Odgovori
P

He, he. Kliknuo si 😘

B

Amin

D

Amin

Odgovori
I

Amin!💫🌟👍🤙💓⚔️🏴‍☠️🛡️

Odgovori
S

Amin

B

Amin 🙏

Odgovori
Ч

Amin

Г

Амин

Odgovori
K

Amin…

P.S. jos uvek cekamo sliku kompletne eskadrile MIGOVA 29 postavljene na stajanci aerodroma M.Pavlovic!

Eto prilike!

Odgovori
P

Amin!

C

Амин!

Н

Amin.

Odgovori
P

Amin

S

Amin!

Odgovori

Amin

Odgovori
Н

Амин.

Odgovori
M

Amin

Odgovori
N

Amin!

Odgovori
A

A M I N + !!!

Odgovori
G

Amin.

Odgovori
I

Amin x 2

Odgovori
D

АМИН…

Odgovori
В

АМИН!

Odgovori
A

AMIN+++

П

10-20 Газела Амин
20+ Х145М Амин
10-15 Mи 17 Амин
10-15 Ми 35 Амин
10-15 Г4 Супер Галеб Амин
10-15 Орао Ј22 Амин
10-15 Миг 29 Амин
10-15 још нечега Амин
Све ово да имамо у 2023 години, мало ли је … Амин !!!

Odgovori
Г

Амин за митинг још већи амин за ово твоје 🙏

a

Amin

Odgovori
T

Amin

M

Amin … nadam se da ce komentar biti objavljen :)

Odgovori

Амин!

Odgovori
V

Zasto amin !? Ima i nas ateista !!!!!

Odgovori
L

Jer je ovo kvalitetno zezanje

I

Amin

Odgovori
R

Amin

Odgovori
D

Amin

Odgovori

Ejmen! (Ako se racuna)

Odgovori
D

Amin!

Odgovori
D

Amin

Odgovori
M

Ko ne napiše amin, ne grejo se zimi na kAMIN :)

Odgovori
U

Amin

Odgovori
S

Amin.

Odgovori
С

Амин

Odgovori
J

Amin

Odgovori
Л

Амин🙏🙏🙏

F

Amin

Odgovori
b

Amin.

Odgovori
A

Hallelujah!

Odgovori
e

Amin.

Odgovori
S

Amin

Odgovori
D

Amin

Odgovori
G

Amin

Odgovori
I

Amin

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend