BEG airport status
Embraer insistira: U Crnoj Gori drugi put predstavljen brazilski školski i laki jurišni avion Super Tukano A-29 Super Tucano po drugi put na aerodromu ''Knjaz Danilo'' u Podgorici / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Embraer insistira: U Crnoj Gori drugi put predstavljen brazilski školski i laki jurišni avion Super Tukano

Kako je u ponedeljak 14. februara 2022. na svojoj Fejsbuk stranici objavilo Ministarstvo odbrane Crne Gore, načelnik Generalstaba Vojske Crne Gore brigadni general Milutin Đurović i državni sekretar Svetomir Knežević su na aerodromu „Knjaz Danilo“ u Podgorici prisustvovali prezentaciji aviona A-29 Super Tucano, kompanije Embraer,.

U pitanju je, kako je navedeno, turboelisni, laki-jurišni avion, idealan za osnovnu i naprednu obuku pilota, izviđačke i borbene zadatke kao podrška kopnenim snagama. Opremljen je savremenim elektronskim sistemina, a može nositi širok spektar naoružanja, uključujući i laserski navođene projektile.

Oktobra 2020. godine dva pilota VVCG su imala priliku da lete na Super Tukanu / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Ovo je za kratko vreme već drugo predstavljanje Super Tukana u Crnoj Gori. Prvo je organizovano 9. oktobra 2020. godine, a priliku da lete na ovom avionu imala su tada dva pilota Vazduhoplovstva Crne Gore koje za sada nema letelice slične namene, odnosno školske avione. Druga prezentacija dolazi u najneadekvatnije vreme budući da je, trenutno, Vlada Crne Gore u tehničkom mandatu.

Tadašnji ministar odbrane Crne Gore Predrag Bošković izjavio je tom prilikom da je modernizacija vazduhoplovnih snaga prioritet i u narednom periodu, da se nada da će ministarstvo u tome istrajati, da bi se nabavkom ovakvih letelica značajno podigle sposobnosti Vojske Crne Gore i izrazio nadu da će Ministarstvo odbrane ostati posvećeno razvoju sposobnosti Vojske Crne Gore.

Vazduhoplovstvo Crne Gore danas koristi dva laka višenamenska helikoptera Bell 505, jedan višenamenski helikopter Bell 412EP i dva Bell 412EPI, kao i jedan poslovni avion Cessna 421B. Trinaest helikoptera Gazela je uskladišteno, ranije najave nabavke još dva helikoptera Bell 505 se za sada nisu obistinile, što zbog promene vlasti u Crnoj Gori, što zbog nepovoljne ekonomske situacije u kojoj se ta država nalazi. Šef za operacije u komandi VVCG potpukovnik Jovan Radeta je prošle godine u razgovoru za časopis Air Forces Monthly, izrazio nadu da će Crna Gora u budućnosti nabaviti i transportni avion.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ra

Za puno manje pare bi mogli dobiti Lastu ili Lastu TP. Znam da Lasta TP još ne postoji ali biće uskoro.

Odgovori
St

I sta bi radili sa Lasotm, koja nije ni turboprop, nema izbacivo sediste, ne moze da nosi rakete v-v, a nema ni vodjeno v-z naoruzanje, sve ono sto Super tucano moze. A to da li ce se razviti Lasta TP i ne znamo, to je Miloradovic rekao jednom prilikom, tako da do toga moze doci i za 6 meseci ili 10 godina ili nikad. Da podsetim, Lasta se razvijala od 1985, da bi smo dosli do ove trenutne Laste 95 koju smo napravili u par desetina primeraka, malo za nas malo za Irak.

va

Stojko lepo zavare izduve na motor kobajagi turboprop, nalepnice TP šta veće tp(turbo prop) drvene rakete lepo ofarbaju i može da se proda afrika azija i tako

Go

Bravo za komentar svaka čast

Odgovori
Sr

@DARPA
Zamisao tubroelisnih aviona u COIN svrhe je da se koriste u velikim zemljama sa nepristupacnim i/ili slabo naseljenim terenom, jer je tesko odrzati kontrolu nad takvim teritorijama. Potreban je dolet aviona(helikopteri pate tu), a trosenje resursa mlazne avijacije protiv „sandalara“ bez PVO neekonomicno.

S tim u vezi mislim da je za CG vertikala najbolji pravac, a unifikacija na dokazani i pouzdani Bell odlican izbor, tu je sve uradjeno kako treba. U krajnjem slucaju ako ne daj Boze zatrebaju vazdusni udari, CG se moze obratiti USAF.

Odgovori
Ve

A sto bi CG trebao transportni avion?

Odgovori
Sk

Srbofil
Слажем се са вама да је Бел-412 одличан избор за РВ ЦГ. Добро би било да се набаве бар још неколико. Искрено се надам да ће се обистинити набавке још Бел-505 који су најављени и тих транспортних авиона из текста чланка. Ако се одлучи и набавка ових А-29, ни то није лоше, ако влада ЦГ има намеру да даље развија своје рв. Јер су за обуку пилота јако корисни.

Odgovori
Fe

Investicija u COIN avione je kupovina dronova-meta za slučaj da dođe do ičega ozbiljnog.
Bolje da oni kupe koji jurišni helikopter, bitno mu je veća stopa preživljavanja u savremenim ratovima…

Odgovori
Bu

Razumijem da za osnovnu pilotsku obuku trebaju i ovakvi avioni ali hvaliti se time.?

Odgovori
Dr

Crnoj gori treba i ne treba takav avion
Obuka pilota ( air traktori)
Obuka za navodjenje zracne podrske
Protu zracna obrana vezano za radare…
Samo treba izracunati koja je cijena da sami rade ili da to rade sa saveznicima

Odgovori
Du

E sad kupujte tuđe kad niste htjeli svoje da gradite

Bo

a dobro, Crna Gora ima poprilicno jednostavan uzor…. Slovenija. Sve sto su Slovenci nabavljali, samo u manjem obimu, bilo bi relativno pametno i Crnoj Gori. Slovenci su naoruzavali svoje pilatuse, tako da nesto sto ne mora da se budzi da bi dosli do istog, poput ovog Super Tukana i nije glupa ideja.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Big Dan na: [INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

Milanovic je vise doprineo razvoju ove zemlje nego 99% politicara , kroz prodaju firme, ulozio pare da kupi zemljiste, zbog njega se Siemens tramvaji prave u Kragujevcu koji se voze po Bremenu i Dortmundu ... primer kako jedan covek sa vizijmo, energijom i upornoscu moze da napravi ogromnu razliku

31. Mar 2025.Pogledaj

Taraba na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Mislim da je RH napravila dobar posao. Kupila je Rafale starosti kao 80% francuske flote, podigla infrastrukturu te do kraja 2026 postiže FOC. S obzirom na sigurnosne okolnosti u EU članicama je osigurana sredstva za ulaganje u obranu i ne samo naoružanja već i proizvodnih programa. ponuda Dassaultu da investira u RH je obostrani interes…

31. Mar 2025.Pogledaj

Aleksandar Ignjatović na: [INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

Hvala Tango Sixu na divnom tekstu i divnoj reportaži. Gospodinu Milanoviću želim puno uspeha, zaslužio je i on i naša Šumadija. Nekada je Kragujevac imao dva aerodroma, a onda nakon 2sv.rata vremenom ostao je bez oba. A danas ideja i preduzetništvo je dovelo do ovog aerodroma sa odličnom perspektivom za tz. MALU AVIJACIJU, svaka čast…

31. Mar 2025.Pogledaj

KG na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Koliko malicioznih komentara na hrvatske Rafale koji su tu i lete iznad Hrvatske. Nisu u dolasku i ne planira se nadogradnja nečega što se ne zna hoće li ikada i stići. Nadogradnja na standard F4.1 je krenula lani u veljači i to je nešto normalno jer se F4.2 očekuje 2030. a F5 2035. Dakle nadogradnje…

31. Mar 2025.Pogledaj