[RAT U UKRAJINI] Ruske snage napustile Zmijsko ostrvo, napredovanje Rusa ka većim naseljenim mestima na istoku, nove donacije Bajraktara Ukrajini

1. jul 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije druge Super Pume H215 za Helikoptersku jedinicu MUP-a: YU-HHJ počeo da leti iznad Marinjana

1. jul 2022

Najava novih mogućnosti za Pancir-SM

30. jun 2022

[FOTO-REPORTAŽA] Tango Six u Bugarskoj: Obeleženo 110 godina vojne avijacije – glavne atrakcije letačkog programa i statičke izložbe sovjetski avioni, helikopteri i sistemi PVO

28. jun 2022

[RAT U UKRAJINI] Teška situacija za ukrajinske snage na istočnom frontu, Slovenija Ukrajini poslala borbena vozila pešadije M-80A, ukrajinski piloti lovci obaraju ruske krstareće rakete

24. jun 2022

Španija naručila još 20 višenamenskih borbenih aviona Eurofajter

24. jun 2022

Ministarstvo odbrane Srbije nastavlja da objavljuje detalje o PVO sistemu FK-3: Preostale isporuke iz Kine najavljene do kraja godine

23. jun 2022

Slovačka zatražila pomoć od Češke oko zaštite svog vazdušnog prostora

23. jun 2022

Slovenija modernizuje policijski helikopter H135, posao ponovo dobila kompanija Airborne Technologies

22. jun 2022

Jordan je novi kupac višenamenskog borbenog aviona F-16 Blok 70

22. jun 2022

Prva Erbasova Super Puma za Srbiju zvanično prikazana u Marinjanu, Tango Six otkriva nove detalje o H215 floti

21. jun 2022

Rusija isporučila Ugandi borbene helikoptere Mi-28

21. jun 2022

[POSLEDNJA VEST] NATO premijera u Makedoniji: Avioni F-35A američkog ratnog vazduhoplovstva prvi put sleteli u bivšu Jugoslaviju

17. jun 2022

[RAT U UKRAJINI] U Ukrajini se vodi artiljerijski rat, veliki gubici ukrajinske vojske, nedovoljne i spore isporuke naoružanja i vojne opreme

17. jun 2022

BARS nije više moguć, Amerikanci uskaču: Poseta oružanih snaga SAD srpskom RV i PVO radi razmene iskustava u borbenom traganju i spasavanju

16. jun 2022

Top Gan: Maverik: Tehničke nerealnosti i nelogičnosti koje (ni)su pokvarile utisak o filmu

16. jun 2022

Ministar odbrane Srbije sa delegacijom posetio razvojni centar Dasoa u Parizu: RV i PVO na putu da postane četvrta mušterija francuskog proizvođača aviona u Srbiji

15. jun 2022

Top Gan: Maverik – Cinéma d’avions u jedinstvenom obliku

14. jun 2022

[EUROSATORI 2022] Jugoimport i PR-DC izlažu na najvećem evropskom sajmu naoružanja: Inostrana premijera poslednje verzije drona samoubice Gavran, srpska delegacija obilazi proizvodnju Dasoa

13. jun 2022

Saopštenje Ministarstva odbrane u kojem se kriju novi detalji vezani za flotu MiG-ova 29 srpskog RV i PVO

13. jun 2022
Poslovni rezultati Rosteha u 2021. godini: Najava serijske proizvodnje borbenog aviona Šahmat i teške jurišne bespilotne letelice Ohotnik
Projekat prvog ruskog jednomotornog borbenog aviona Šahmat prikazan je prošle godine i na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju. Prvi let planiran je za 2023. godinu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Poslovni rezultati Rosteha u 2021. godini: Najava serijske proizvodnje borbenog aviona Šahmat i teške jurišne bespilotne letelice Ohotnik

Generalni direktor ruske državne korporacije Rosteh Sergej Čemezov predstavio je predsedniku Rusije Vladimiru Putinu godišnji izveštaj o poslovanju kompanije za 2021. godinu, saopštila je kompanija. Kako se navodi, jedno od ključnih dostignuća je povećanje konsolidovanog prihoda za 9,9 procenata koje je u 2021. godini iznosilo 2060 milijardi rubalja (po današnjem kursu to je nešto preko 32 milijarde evra). Osim toga, povećana je prodaja civilnih proizvoda, učešće je u prošloj godini bilo 45,5 procenata.

Prodajom civilnih proizvoda ostvaren je profit od 900 milijardi rubalja (nešto preko 14 milijardi evra), a to je rezultat realizacije velikih projekata u vazduhoplovstvu, konstrukciji motora, proizvodnji automobila, elektronike, proizvoda iz oblasti informacionih tehnologija, zdravstvu, kao i u drugim oblastima. U 2021. godini registrovana su 834 patenta, 474 know-how projekta i razvijeno više od 230 inovativnih proizvoda. Ukupna ulaganja u istraživanje i razvoj dostigla su 170 milijardi rubalja (nešto preko 2,65 milijardi evra), stoji u saopštenju.

Realizovano je više od 70 projekata tehnološke modernizacije, a kompanija je između ostalog u Sankt Peterburgu nadogradila pogone koje proizvode familiju helikopterskih motora VK-2500. Isto je urađeno sa preduzećima industrije optike u regionima Vologda i Novosibirska. Kao najupečatljivije projekte avio-industrije koji su imali premijeru prošle godine, Sergej Čemezov je pomenuo prototip lakog taktičkog borbenog aviona Šahmat, bespilotnu letelicu Ohotnik sa ravnom mlaznicom motora i helikopter Mi-171A3 koji je namenjen za službu pre svega iznad morske površine i opsluživanje platformi podvodnih bušotina nafte i gasa.

Prošle godine izvršeno je testiranje verzije MS-21 sa motorom PD-14 kao i prvi let prototipa sa krilom od ruskih kompozitnih materijala / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kompanija je u 2021. godini takođe dobila sertifikat za serijsku proizvodnju motora PD-14, u okviru programa razvoja aviona MS-21 testirala prototip aviona opremljenim ovom pogonskom grupom, a svoj prvi let imao je MS-21 sa tzv. ‘’crnim krilom’’ od domaćih kompozitnih materijala. Govoreći o dostignućima industrije motora, šef Rosteha naveo je prvu rusku brodsku dizel/gasnu pognosku jedinicu M55R koja se, u okviru programa zamene proizvoda iz uvoza, serijski proizvodi za fregate ‘’Admiral’’ projekta 22350.

U razgovoru sa predsednikom Putinom Čemezov je izjavio da će serijska proizvodnja lakog borbenog aviona 5. generacije Šahmat započeti 2027. godine. Šef Rosteha rekao je da je u toku rad na projektnoj dokumentaciji i da postoje planovi za početak serijske proizvodnje u 2027. godini. Do sada je napravljen prototip i razvija se projektna dokumentacija, a Čemezov je dodao da je sa borbenog aviona 5. generacije tipa Su-57, za Šahmat, pozajmljena oprema kao i motor, ali je sve to donekle rekonfigurisano. On je takođe napomenuo da je Rosteh napravio avion sopstvenim novcem, bez povlačenja budžetskih sredstava, i izrazio nadu da će se rusko Ministarstvo odbrane složiti sa nabavkom ovog aviona.

Prvo prikazivanje prototipa S-70 sa pljosnatom mlaznicom / Foto: Rosteh

Generalni direktor Rosteha najavio je i serijsku proizvodnju teške jurišne bespilotne letelice Ohotnik. On je podsetio da je prvi letni prototip sa ravnom mlaznicom motora koja ga, kako je naglasio, čini manje vidljivim u određenom spektru elektromagnetnog zračenja, predstavljen prošle godine i da će serijska proizvodnja kao i isporuke Ministarstvu odbrane započeti 2023.

Osim nove mlaznice, Čemezov je oktrio i da je za ovu bespilotnu letelicu pravi nova zemaljska kontrolna stanica. Bespilotna letelica S-70 Ohotnik koju je razvio Konstruktorski biro Suhoj sadrži stelt tehnologiju, primenjeno je tzv. ‘’leteće krilo’’ bez repa, što umanjuje njegov radarski odraz. Poletna masa letelice iznosi oko 20 tona, a maksimalna brzina je oko 1000 km/h.

Prvi let S-70 izvršen je 3. avgusta 2019. godine, let je pod kontrolom operatora trajao 20 minuta. 27. septembra 2019. godine izveden je i zajednički let sa borbenim avionom 5. generacije Su-57 kojom prilikom su u automatskom režimu, u vazduhu izvršeni manevri na visini od oko 1600 metara, a let je trajao preko 30 minuta.

Komentari

P

>> Najava serijske proizvodnje borbenog aviona Šahmat

Najava serije a jos nije poleteo ni prototip? Ako se po jutru dan poznaje, odnosno ako se SU-57 uzme kao parametar kojom brzinom to ide, serijska proizvodnja ce se desiti po formuli datum prvog leta + 15 godina. Za to vreme ce Ameri/SpaceX vec imati prvu naseobinu na Marsu…

Odgovori
N

Ako nisu javili na dnevniku da je poleteo prototip, onda sigurno nije ni poleteo.

М

Најава серијске производње 5 година унапред је више маркетиншка ствар, како за спољну, тако и за унитрашњу (унутар компаније) употребу.
Амере не треба гурати у исти кош са Спејсиксом. Моја прогноза је да Амери у 21. веку неће имати насеобину на Марсу. Спејсикс пак неће слетети тамо мекано никада, а камоли са живим астронаутима.

H

Jedino sto ce Ameri i SpaceX do tada imati su troduplo veci spoljasni dug i jos jedno 8 do 9 novih rodnih polova.

P

Offtopic, SpaceX verovatno nece biti na marsu ali brzina kojom su do sada razvijali projekte i monetizovali ih je i za USA a pogotovo Rusiju svetlosna. Pogledajte koliko RF vec razvija Angaru i koji su rezultati tog prckanja (do sada)…

Rosteh je mastodontska drzavna firma kontrolisana od rezimskih ljudi, to su sve neki zadrigli direktori, bivsi drugari iz Pitera itd. Nista od toga nece da se desi, ni za 5 godina ni nikada

D

Ameri ne mogu da ljudskom posadom da se domognu svemirske stanice, kakav crni Mars. Mogu ustvari ali u animacijama i video igricama. A što se Rusa tiče prototip šah-mata ako uopšte poleti do 2027. biće to uspeh.

k

Postoji poslovica ,što je brzo to je i kuso.Space x ce sve to da radi brzo dok se ne desi neka teska havarija.
Problem je sto mnogi ljudi gledaju na to kao oni će to očas posla uradili vidis kako su brzi. Naučni rad je sve samo ne brz….
Lako je posao uraditi kad je to neko pre tebe već uradio a ti ga iskopirao.
Sad i prljavu bombu mozes da napravis u garazi ali per 100 godina nisu mogli ni najveći umovi sveta da je sastave.
Strpljen spasen

P

>> Ameri ne mogu da ljudskom posadom da se domognu svemirske stanice, kakav crni Mars.

SpaceX? Sve namesteno, CGI? Ne mogu da verujem sta ovde sve moze da se procita…

>> Postoji poslovica ,što je brzo to je i kuso.

:-) Odustajem, mislim da cu da idem na neki forum gde komentatori moraju da se kvalifikuju davanjem CV-ja, testom inteligencije, opste kulture i onformisanosti…

e

не верујем уопште да ће Руси увести у наоружање било које средство без успешног тестирања, њима још киксова не треба. Ако иду сериску производњу то може , и вероватно јесте нулта или предсерија што је нормално.Верујем да имају и неке клијента баш за та срдства па морају да форсирају њих.Због целе ситуације мислим да ће бити опрезни да нешто ставе у праву серију и потом продају а да није сазрело: су 75, и охотник, врло вероватно се ослањају на су 57 а и требају и да садејствују са СУ 57 тако да је и то логично.

с

Полазниче биће то и пре 2027. године истовремено се дорађује СУ-57 а технололоша решења и иновације ће се применити на Шахмату

Odgovori
s

Pljosnata mlaznica ,iako ne znam tačno šta je to, me podseća na to da umesto da vazduh ulazi od napred prema nazad i tako bude kompresovan kao kod običnih mlaznih motora gde je mlaznica okrugla,vazduh ulazi sa levog boka i izlazi ka desnom i tako njen poprečni presek bude „pljoska“ to jest pravougaonik. Nisam viđao takve motore u upotrebi, a ako grešim u proceni onda sam samo dao ideju na poklon našim Srpskim projektantima turbo motora.

Odgovori
P

Nije to dizel :) Avion na mlazni motor pogoni potisak vrelih gasova, sila akcije i reakcije, usisnik mora da bude napred, kao što i jeste. Pljosnata mlaznica je kao na F22 ili F117.

F

Mlaznica je sakrivena kao kod F-22, time se smanji i IC odraz, jer se nema direktan “pogled” iz zadnje polusfere na najtopliji deo motora ukoliko se gleda makar malo van centralne ose aviona. Takođe, bitno je jednostavnije postići da se odbijeni radio talasi u veoma kratkom opsegu – X band – potiru u što većoj meri – time se značajno smanji radarski odraz.

To u startu degradira efikasnost većine postojećih PVO sistema, i eto vazduhoplova pete generacije koji je veoma teško pogoditi sa standoff distanci, a ne mnogo sofisticiranom protivniku može da se dogodi i da ga ne primeti.

s

@Feline i PSA hvala na dopunskom pojašnjenju! Dakle ti „pljosnati“ su isto što i okrugli samo imaju bolje vektorisani potisak koji na izlazu (izduvu) ne proizvode oblak dima nastao kao produkt sagorevanja čvaraka i masti kao na Mig 29,nego njihov izduv ima takozvane „dijamante“ i jednu tanku liniju mlaza iza. To sam video, samo nisam znao da se zove „pljosnati “ izduv. Ako je za utehu ova moja pretpostavka da se motor okrene od levog krila ka desnom i da mu se proseče „pljosnati“ usisnik i izduvnik, umesto što sada ide od nosa prema repu, ostaje za razvoj našeg Prvog Srpskog Aviona Pete Generacije S Pljosnatim Motorom (PSAPGSPM ) :)

S

Samo da nema plivajuci zamajac, sve ostalo moze.

S

Videcemo rezultate za 2022. i na dalje.

Odgovori
F

Još su antički filozofi zapazili da velika većina ljudi nije u stanju da napravi razliku između objektivne stvarnosti i naše percepcije te stvarnosti – ono što prikaže televizija nije baš 100% jednako onome što se događa – mnogo toga se neprikaže, ili se prikaže ovako ili onako, već prema tome šta se želi da postigne izveštavanjem.

To što će Zapad da proglasi veličanstvenu pobedu Ukrsjine ne znači da dotična neće da trajno izgubi masu teritorija i bude strateški oslabljena, i sve to bez ikakvog uticaja na snagu Rusije. U Rusiji se ratuje po forumima, kao i ovde, a u Ukrajini se beži u podrume na zvuk sirene, ko tu pobeđuje a ko gubi je jasno, bez obzira na bilo čije želje i strahove…

S

@Feline
A sta su anticki filozofi rekli za indijsko otkazivanje narudzbine helikoltera? sta mislis da li je to poslednje otkazivanje kupovine naoruzanja sa kojim se brukaju po Ukrajini?

V

Pa biće još impresivniji mereni u dolarima i evrima ,rublja je ojačaala 25 posto potrošilo se mnogo municije treba to obnoviti a ovi u 50 posto prodaje čini oružje.Rostec je fantastičan potez ruske države od pre 15 gopdina kad je formiran za jedno 10 godina ima da dupliraju prodaju mereno o evrima plan je da do 2030 imaju promet izmedju 80-100 miliardi evra to je na nivou najvećih zapadnih tehnoloških kompanija.Samo napred i razbijajte monopol zapada u sferi tehnologija.

B

SU-57 je bio prvi ozbiljan ruski izlet u stelt tehnologiju. Na Su-75 ce se primeniti mnoge vec razvijene tehnologije sa Su-57, pa ce i razvoj aviona biti brzi…

Kakva naseobina na Marsu? 21. vek uveliko, a nema se brasno, ulje, struja i gas…

Odgovori
Z

Primarno su razvili Su-75 za izvoz, pitanje je kome će ga moći prodati.

„a nema se brasno, ulje, struja i gas…“

Neki dan je bilo svega, kako to?

F

@ Branko, Zulum

Kakav Mars, bolje pogledati inflaciju i cene, to CNN nikako da zabašuri, a nije da se ne trudi. 😉

N

Zulum

Nece ga sigurno prodavati drzavama koje i ovako nikada nisu kupovali oruzje od Rusije…
Sto se brasna, gasa, ulja i ostalog tice. Pa i nema ga bas, a i ako ima pogledaj malo cene i uporedi ih sa proslogodisnjim. Danas su UN ili ko vec bese izasli sa podatkom da je cena hrane u svetu skocila za 30% od pocetka sukoba u Ukrajini.
O cenama energenata, metala itd da i ne govorim. Uzmi malo procitaj zapadne ekonomiste, nisu Rusi i Kinezi, pa ces videti sta nam sledi. Ovo nije za radovanje jer cemo na svojoj kozi i novcaniku osetiti posledice svega ovoga…

M

Misli se na EU …

F

@ Branko

Su-75 je Suhojev „izvozni“ avion, nije izvesno da ce RF da ga uopste uvede u upotrebu. To sto sam proizvodjac ne koristi izbegavati u sirokom luku.

B

@Feline

Su-75 je u potpunosti neizvestan, samo sam se nadovezao na tvrdnje da ce biti potrebno minimum 15 godina razvoja i jos 10 za usavrsavanje proizvodnje… Ukoliko bude postojalo interesovanje za ovakav avion, razvoj moze biti i nekoliko puta brzi u odnosu na svog starijeg i veceg brata. U pitanju je Su-57 smanjen za dvadesetak procenata sa jednim motorom, dok ce pogonska grupa i elektronika biti ista ili slicna, ne moze se porediti sa razvojem potpuno novog aviona.

T

@Feline
Po meni Srbija moze imat i 3k tenkova i BVPa. Danas su to lake mete
ako nemaju aktivnu ili losu passivnu zastitu. Letele su i kupole
Turskih Leoparda zato sto su ih morali sami kroz aviobombi unistiti.
Nemacki BVP Puma verovatno ne moze ispravno pucat.
Vojsku cini dobro obucena i mobilna pesadija. Da ste krenuli 1999 u
otvoreni napad bio bi pokolj. NATO bi slao B-52 samo da unisti cetu tenkova i usput ceo grad.

P

>> šef Rosteha naveo je prvu rusku brodsku dizel/gasnu pognosku jedinicu M55R

Ovde bi takodje trebalo napomenuti da je prva „jedinica“ konacno proizvedena prosle 2021. a sa radovima na supstituciji pocelo se najkasnije 2014., ako se i pre toga nije razmisljalo i radilo. Dakle 7 godina. Naravno ko se seca zna da se tada najavljivala ekspresna supstitucija, ne moze nam niko nista, *ebes Ukrajinu itd. Kojeg je kvaliteta proizvod ostaje da se vidi kao i koliki su proizvodni kapaciteti na godisnjem nivou, verovatno par komada a korveta i fregata im treba gomila…

Odgovori
Z

Hvala Zivojine.
Da nije tebe, pisao bi neko katastrofa propast gubici greške nepouzdanost, iz sve svoje kreativnosti epigrafa ekologa i boraca za ljudska prava svega I svih koji nisu ljudi. Sva sreća da je i tebe.

Odgovori
S

Bas me interesuje sta ce pojedini mrgudi i Natofili reci kada poleti prvi prototip SU57, i kada BL udje u serijsku proizvodnju. hoce li onda pricati kako to ne valja, ili kako nece imati kome da prodaju? Vecina komentara se odnosi na mrznju i ljubomoru , a ne na realnost.

Odgovori
P

@Srbijanac Verovatno ste mislili na „prvi prototip Su-75“
Ako bez sankcija nikad nisu dosli do vise od tri (3) komada Su-57, kako ce proci sa najtezim sankcijama ikad uvedenim?
Jasno je da sa istom verovatnocom Rusija moze da izlozi maketu svemirskog broda Enterprise iz Star Trek i tvrdi da ce uskoro uci u seriju.

m

Za pravi prototip SU57 je potrebno da prvo završe motore, neće to tako brzo…

P

>> potrebno da prvo završe motore

Test novog motora prikazan u vazduhu u decembru 2017. i od tada ni reci. Ocigledno testiranje nije proslo najbolje :-).

T

@Srbijanac
Ko ce sada jos kupovat rusko ? Nije li Srbija vojno neutralna ?
Ko moze u Srbiji biti Natofil nakon 1999 ? A sada nakon Ruskog
napada na Ukrajnu ko moze biti Rusofil ? Ako se rat tamo nastavi
nece ostat kamen na kamenu. Treba samo neka strana izgubit zivce
i lete atomske rakete. Onda je briga ko je ispalilo prvu raketu.

Kada ce te Suhoje uci u serijsku proizvodnju ? Kada ? Sada verovatno
nikad. Koja bre mrznja ili ljubomora ?

Samo da rat stane sto pre. Ukraina mora ostat celovita i neutralna.
Samo jos fali da pocnu nove sukobe na tlu Balkana.

k

Mislim da je najvaznije da li ce da ima Al-felne

Odgovori
R

Polako ljudi,polako. Kad Rusi prikažu nešto treba da znate da su oni daleko otišli na tome. Ono posle ko bajagi testiranje,te ovo te ono to je čisto foliranje tj. farbanje. Pogledajte na primeru S-500. Tek ulazi u upotrebu a u stvarnosti ono imaju još 3-4 naprednija sistema. Ovo na Ukrajini samo žele da unište ogromne zalihe koje poseduju jer je i to za Ukrajince dovoljno. CC,CC,ccccc

Odgovori
D

Kasne Rusi oko 50 godina za USA! Tek sad planiraju da prave ono sto amerika koristi 50 godina vec 🤣

Odgovori
e

Ако узмемо као индикатор Ф22 наспрам Су57 и узмемо датуме уалска у оперативене употребе ствари стоје овако Ф22 де факто 2006 а Су 57 де факто 2020. Неких 14 година.
Дакле то су оних 14 година заостајанја у тој класи које се могу узети од распада совјетских програма до поцетног поновног успона сада Руске Авијације , са најновијим средствима.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend