Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022

Prvo javno pominjanje problema sa Suhojem SSJ100 u Rusiji, nastavak „rusifikacije“ novog MS-21

25. apr 2022

[POSAO] Prince Aviation zapošljava nove instruktore

19. apr 2022

Aerodrom „Nikola Tesla“ predstavio mogućnosti za zapošljavanje učenicima Vazduhoplovne akademije

15. apr 2022

[FOTO REPORTAŽA] Novi izgled beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“: Obišli smo novoizgrađene C gejtove

12. apr 2022

KLM dobio prvu ženu direktorku

1. apr 2022

[POSLEDNJA VEST] Er Montenegro objavio gubitak od 4,96 miliona evra u 2021. godini

31. mar 2022

[EKSKLUZIVNO] Jat Tehnika odmrzla evropski EASA sertifikat za održavanje aviona: Spremni smo da nastavimo sa investiranjem u ljude i opremu, učestvovaćemo u programu „Moja prva plata“

30. mar 2022

Irkut obavio uspešno opitovanje centralne sekcije krila putničkog aviona MS-21

30. mar 2022

[EKSKLUZIVNO] Iza scene brendiranja nacionalne avio-kompanije Crne Gore: Kako je izgledalo kreiranje imidža Er Montenegra

25. mar 2022

[POSAO] SKY Partner, najveći domaći hendler na beogradskom aerodromu, zapošljava radnike sa ili bez iskustva

24. mar 2022

[POSAO] Crnogorska nacionalna avio-kompanija Er Montenegro objavila konkurs za zapošljavanje novog direktora kompanije

18. mar 2022

IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina

9. mar 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku obuku u Trening centru Vršac

23. feb 2022

Iskoristite priliku da postanete vlasnik avio-istorije: Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja Superdžamba A380!

22. feb 2022
Irkut obavio uspešno opitovanje centralne sekcije krila putničkog aviona MS-21
Letelica je do sada dobila 175 narudžbina. Sve narudžbine su od avio-kompanija iz Rusije / Foto: Irkut

Irkut obavio uspešno opitovanje centralne sekcije krila putničkog aviona MS-21

Irkut korporacija saopštila je juče da je zajedno sa Centralnim institutom za aerodinamiku, popularnije TsAGI, uspešno završila statička opitovanja centralne sekcije, „kutije“, krila svog novog putničkog aviona MS-21. Ovaj najopterećeniji deo konstrukcije krila izrađen je, kako su saopštili iz kompanije, od ruski proizvedenih kompozitnih polimera. Rezultati opitovanja pokazali su, stoji u saopštenju, da se projektovane vrednosti čvrstoće poklapaju sa podacima dobijenim u stvarnosti.

Kompanija Irkut navodi da vazduhoplovni standardi bezbednosti letenja nalažu opitovanje ovog dela krila kako bi se u praksi dokazala njegova čvrstoća. Prilikom opitovanja koje je izvedeno u TsAGI-u došlo je do kontrolisanog uništenja centralne sekcije nakon, kako se kaže u saopštenju, propisane margine bezbednosti od 1,5 puta većeg opterećenja od maksimalno projektovanog, odnosno maksimalno mogućeg u redovnim operacijama.

Opitni primerak u saopštenju Irkuta je verzija sa Pret end Vitni motorima. Većina ključnih sistema aviona potiče od proizvođača van Rusije / Foto: Irkut

Iz Irkuta kažu da će krila ruskog konkurenta Erbasovim i Boingovim uskotrupašima biti izrađena u potpunosti od domaćih materijala.

MS-21-300 poleteo je prvi put u maju 2017. godine sa Pret end Vitni motorima, dok je letelica sa krilom izrađenim od ruskih kompozitnih materijala poletela prvi put u decembru 2021. godine.

Tango Six je imao priliku da obiđe opitnu -310 verziju pogonjenu ruskim PD-14 motorima (koji i dalje nisu sertifikovani za upotrebu na avionu) krajem prošle godine na sajmu u Dubaiju.

Rusija je zbog agresije na Ukrajinu trenutno pod obustavom podrške gotovo svih većih kompanija koji proizvode motore, avioniku i materijale za proizvodnju civilnih i vojnih vazduhoplova.

Komentari

v

kineski comac c919 je budućnost za tržišta koja neće da kupuju američko ili evropsko a ovaj irkut može da zatvori fabriku džaba troše pare

Odgovori
B

Trziste Rusije i bivsih sovjetskih republika koje ce sada tesko dolaziti do zapadnih aviona i delova za one koje vec poseduju je sasvim dovoljno da bi opravdao razvoj ovog aviona, cak i kada bi se samo tu prodavao, a nece. C919 je verovatno bolji, ali ima mesta na tolikom trzistu za jos jedan avion, narocito sto ni razvoj kineskog aviona jos uvek nije u potpunosti zavrsen i za sada van Kine imaju samo jednog potencijalnog kupca za 10 letelica.

V

Preko 300 komada za kineske firme, kad počnu da lete u većem broju biće i kupaca, kineski avione će i rusija da kupuju videćeš, od ruja više nema ništa samo kina

B

@Vasa

Za sada postoje narudzbine i za 170 aviona MS-21 za ruske firme, sto za zemlju koja je 10 puta manja od Kine uopste nije lose. A sada posle ovih sankcija bice ih i vise… Mislim da je jos uvek prerano da se sahrani ovaj avion.

G

Hahaha,…..a motori Kanadski. Kao naprave sve, samo motora ne :)
A letet ce kao jadralske letelice ili kako?
I ko ce to kupovat kad su pod sankcijama?
A svi njihovi prijatelji koji su jos ostali, sami prave civilne letelice ili se vec oslanjaju na Airbus ili Boeing.
To ce ostati samo na prototipu i sa Kanadskim motorima.

Odgovori

Griša, malo istraživanja po internetu pre postovanja o temama gde ste tanki sa informacijama nije uzalud potrošeno vreme

G

Ivan
I sta nije napisano ili pogresno napisano?
Testiraju neki motor, ali koliko znam sada je imao prvi let. Do proizvodnje tog motora ce proci jos puno vremena.
Pitanje dali ce uopste biti moguce proizvoditi te motore, bez zapadnih komponenti.

N

Svaka zemlja je uglavnom uvela sankcije u skladu sa svojim interesima, tako da se sankcije razlikuju od zemlje do zemlje. Mislim da je oko 40-esetak zemalja uvelo sankcije, tako da su ostala tržišta slobodna (veći deo Afrike i Azije).
Čak i da počnu izvoziti samo ta krila, njima dovoljno. Naravno prvo da obezbede dovoljno za domaće (Rusko) tržište, jer neće ovi avioni što su prisvojili od iznajmljivanja trajati desetinama godina.

i

Nikola u sustini te avione sto su, pravno, ukrali, mogu samo da koriste na domacim linijala plus vrlo profitabilnim linijama do Sirije, Kube, Irana a bilo gde da se pojave bice ako nista drugo prizemljeni. Zapad nije nista uzeo od Rusa samo im je zamrzao sredstva, zvuci smesno al ima razlike. Niko se nece vozikati sa jahtama oligarha, samo ce biti parkirana, do razresenja sukoba.Inace ako ce ih koristiti „desetinama godina“ tim avionim mogu samo u potpunosti unistiti domacu proizvodnju, zato su amerikanci posle drugog svetskog rata unistili vecinu vojnih transportnih aviona da ne bi unistili proizvodnju novih. A to kome mogu kao da prodaju su sve gologuzani, jos u kombinaciji sa poslovicno losom logistikom , recept za potpuni fijasko. Nego da oni strpaju u ludnicu onog iz Kremlja, i da dobar deo para od energenata uloze u ovakve stvari.

V

Ivane…..samo oar godina iza 2. sv rata je poletio Comet….

Dakle, ne pricaj svasta samo da bi pricao.

i

V-K-O-K ti ne pricaj, to je proizaslo iz iskustva SAD posle prvog svetskog rata kada je enormni visak aviona potpuno unistio trziste, vec 1943 amerikanci su planirali da vecina aviona ide u rezaliste. Prvi komet je tek 1952 poceo da leti na linijama. Inace imam i izvor negde u nekoj knjizi tako da cim iskopam delim.

J

Kupovaće oni koji nisu uveli sankcije, a to je cca potencijalno tržište od 6 milijardi ljudi. Pa nije svet 40 zemalja Evrope, SAD, Japan, Singapur i Juzna Koreja.

m

A sada pod zapadnim sankcijama – back to the drawing board.
Koliko god se diče kompozitom, opet su potpuno zavisni od zapadnih komponenti da bi ovaj avion letio. Kamoli da ih mogu proizvesti.

Odgovori
D

E aad zamisli da na ove AIRBUS letelice , kojih imaju najviše u Rusiji okače PD-14 Motore koji su po onome što sam pročitao za 15% efikasnoji od Francuskih i Britanskih (Rolls Roys ) turbomlaznih motora – to su priznali i zapadni izvori .
PD-14 je negde na nivou mlaznih motora na A-320NG.

v

Dragane ne 15% lepše da napišeš 35% )))) jedno je želja a drugo realnost, tih 15% je da je manja potrošnja od starog ps90a2 koji se kači na iljušin76, 96. al ako kaže informer da je bolji od airbusa onda je tako.sve ti verujemo a ovi nesrećnici iz airbusa i rols će da seku vene))

m

To da su gotovo jednako efikasni kao PW1100G-JM ili LEAP-1A je samoreklama iz Rusije. A takvih praznih najava smo se od Rusa naslušali.
Ali ni PD-14 motori ne rade bez zapadnog FADECa.
Znači ništa od tih motora, back to the drawing board.

P

@Dragan Dubonjac Otprilike su toliko procenata efikasniji kao sto ce ruska armija za 48 sati uci u Kijev….
Nikaka ovo nece ni leteti niti se proizvoditi.

Y

Ma Rusi lete na metlama jer ne umeju da naprave avione…
Za par sati su uradili ukrajunskoj pvo ono što NATO nije uspeo našoj za skoro 3 meseca.
Ta priča o brzom osvajanju velikih gradova je zlonamerna podmetačina zarad što više civilnih žrtava – u skladu sa „savetom“ da koncentrišu vbr-ove i raketnu pvo u gradovima…
Mi smo na KiM imali više vojnika nego što je Rusija angažovala protiv Ukrajine – i objektivno je razbija – spali su na 1/4 – 1/3 sve tehnike, a skladišta još i mnogo manje, a 10% stanovništva je izbeglo preko grane…
Kuknjava za isporukom aviona i pvo iz ex članica Varšavskog pakta…
Njima može da zafali fenseraj šporet, bojler, veš mašina i sl., ali avion/kamion, brod i sl. – nikad.
Mrzi me da tražim, ali same Švabe su upoređivale novi Mercedesov terenac sa novim UAZ-om – luxuz je jedino u čemu Mercedes nije bio inferioran…
To je takav mentalitet drilovan protiv Mongola, Poljaka, Šveđana, Turaka, Napoleona, Hitlera – nastaviti niz…
Nemaju Rusi problem da izmisle ili naprave – na njihovim motorima se vozio Nasin svemirski program, ali kao i mi ovde, slabije se nafatira ako se ne uvozi ili sl.
Sada su im rešili i taj problem i ostavili bez izbora – ili će napraviti modernu funkcionalnu državu i društvo ili će se raspasti…
A Rusi znaju da opstaju…

m

@Yoda odlična usporedba, bez zapadnih dijelova će ruski avioni biti baš kao taj UAZ. A rusofili će i dalje pričati kako je UAZ dobar dok kupuju rabljeni golf…
Nikad UAZ nije bio dobar nizašto, niti je ikad bio pouzdan, niti je bio nešto extra na terenu (sve se lomi i kvari pod opterećenjem).

D

Omladinci, samo da podsetim da, ako krene stani-pani sa motorima – dok ne stigne PS-14, tu je i dokazani i odavno sertifikovani domaci PS-90, slicnih tehnickih karakteristika:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aviadvigatel_PS-90
Oko elektronike i sistema upravljanja…imaju domace i to, vec ispitano na avionu Tu-204SM.

Odgovori
k

samo sto to ne moze tek tako, daj Oleg, stavljaj to ovamo. Sve mora ponovo da se implementira, pa da s etestira…to traje godinama. I ovakav skoro „zavrsen“ proizvod testiraju 5 godina, a ne sada da se menja sve.

Rusi strasne greske prave, umesto da su razvijali svoj Tupoljev (nastavili razvoj Tu214 i napravili familiju na bazi tog aviona), oni su milijarde bacali na kupovinu stranih aviona, organizovanje olimpijada, gradnju stadiona za fudbal, kupovinu jahti, viletina, fudbalkih kubova… Sada zanju ono sto su posejali. Nije mi zao, sami su krivi

k

Avionika i sigurnosni sistemi – americki Collins, Airborne – izrealski Orbit enterijer kabine – americki Safran, fluid power – americki Eaton…..

ko ne veruje evo neka se uveri sam https://www.airframer.com/aircraft_detail.html?model=MS-21-300

Odgovori
V

Ukratko, osim skoro golog zmaja, malo je na njemu ruskoga

i

Mrtvorodjence…

Odgovori
M

Na stranu nedostatak zapadnjačkih komponenti, putnički avion da bi imao smisla, mora biti sertifikovan bar od strane FAA i EASA. Inače ne može leteti nigde osim u Afriku i pojedine delove Azije. U sadašnjoj i (u najboljem slučaju) još par godina situaciji, sertifikate neće dobijati sigurno.

Odgovori
K

Kakav dizajn, kao iz 80-tih prošlog stoljeća. Toliko je novih otkrića vezanih za uštedu goriva, redukciju buke i td. Ovo maltene izgleda kao autobus sa krilima.

Odgovori
S

@Krunoslav
Upravo obrnuto. Ovo je jedini uskotrupac te klase da nije skarabudzen dizajn star 50+ godina. Vise prostora u kabini, manji otpor, bolji uzgon itd.

V

Rusima bi bilo pametnije da pozovu iz penzije ljude koji znaju napraviti
Tu 154, za to imaju tehnologiju. Valjda. I to je bilo po republikama SSSR, pa je pitanje da li i to mogu da naprave. Il 76, možda putnička verzija. I Lada Standard kao vozilo. DAlje od toga neće imati skoro od čega da naprave.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend