KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju
Feliks Baumgartner (krajnje levo) izveo je letački prikaz prilikom otvaranja postrojenja sa svojim Bo-105C helikopterom / Foto: FACC

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

Austrijska kompanija za proizvodnju komponenata i sistema za civilnu avio-industriju FACC svečano je otvorila svoje postrojenje u Hrvatskoj u gradu Jakovlju, nedaleko od Zagreba. Otvaranju su prisustvovali predsednik Vlade Hrvatske Andrej Plenković i rukovodstvo austrijske kompanije koja je od 2009. godine u vlasništvu kineskog vazduhoplovno-industrijskog konglomerata AVIC.

FACC će, kako je saopštila kompanija, u Hrvatskoj proizvoditi komponente za enterijere kabina putničkih ali i poslovnih aviona. Na ceremoniji je istaknuto da kompanija planira da od sadašnjih 170, do 2025. godine dođe do 600 zaposlenih u Jakovlju.

Izgradnja postrojenja trajala je 10 meseci i hrvatska lokacija će biti šesta po redu u globalnom proizvodnom portfoliu kompanije.

– Odlična infrastruktura, blizina Zagreba, visokoobučeni stručnjaci, univerziteti u okolini sa specijalistima iz više oblasti i odlične logističke veze sa FACC korporativnom bazom i evropskim mušterijama glavni su razlozi zbog kojih smo izabrali Hrvatsku. – kazao je direktor kompanije Robert Mahtlinger, koji je iskoristio poznanstvo sa Feliksom Baumgartnerom koji je iz Austrije doleteo helikopterom i svečano otvorio postrojenje.

FACC je na ceremoniji otvaranja prikazao „autonomni avio-taksi“ EHANG 184. Proizvođač letelice (takođe kineska kompanija) EHang angažovala je FACC radi razvoja strukture, sertifikaciju i postprodajnu podršku / Foto: FACC

Kako su iz FACC-a istakli, faza 1 postrojenja koštala je 15 miliona evra i predstavlja najveću grinfild investiciju van Austrije za kompaniju. Postrojenje je izgrađeno modularno i dograđivaće se u još dve faze u budućnosti.

Mogla je i Srbija?

Pored državne subvencije od oko 6 miliona evra za zemljište, postrojenje za reparaciju delova turbomlaznih motora koje MTU u Novoj Pazovi gradi i koje ovih dana dobija prve obrise (zgrada je završena, sledeća faza je postavljanje mašina) predstavlja investiciju od 100 miliona evra. Srbija tako neće i dalje proizvoditi komponente i avio-delove (ako izuzmemo privatnu kompaniju Konelek koja proizvodi alate za proizvodnju za više kompanija, među kojima i Erbas) ali će kroz MTU imati svakako profitabilnijeg izvoznika u poređenju sa FACC-om.

FACC će u Hrvatskoj proizvoditi delove enterijera putničkih kabina za putničke i poslovne avione / Foto: FACC

Interesantno je da je kompanija koja se bavi proizvodnjom ključnih kompozitnih segmenata strukture za Erbasove i Boingove putničke avione iz Ujedinjenih Arapskih Emirata Strata projektovana uz pomoć austrijskog FACC-a koji je kupljen od strane AVIC-a 2009. godine što je tada predstavljalo prvu kupovinu nekog većeg globalnog vazduhoplovnog proizvođača od strane neke kineske kompanije. Strata je tada, kako je barem bio plan koji je tada komunicirao prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić, bila u potrazi za izgradnjom još jednog postrojenja za proizvodnju delova strukture putničkih aviona van Emirata i Srbija je bila zainteresovana da se nametne kao lokacija. Strata je na kraju izabrala drugu lokaciju u Severnoj Africi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ix

Uzas. Ti ce se Kinezi za koju godinu pokazati kao Rusi sto su pa ce biti „problema“ sa ovim i mnogim drugim znatno vecim „projektima“! Recimo kada za koju godinu napadnu Tajvan bice drz’ ne daj, sankcije itd…

Odgovori
Sr

@Ixylon
Znaci kad Austrijanci, kineskim param grade fabriku u Hrvatskoj, to je nekako povezano sa vidjenjem rata izmedju Ukrajine i Rusije?

Nista onda, nemoj se grejati na Putinov gas, ah da nemoj ni da kupujes nista sto se proizvodi u Nemackoj, posto jelte, rat, nepravda, ovo, ono…

Zo

Nijedan članak nisam pronašao u hrvatskim novinama :D U Srbiji bi se pisalo mjesec dana o tome. ehehhe

Odgovori
V-

Vec vidjeno….Enikon Aerospace

Iv

Mnogo vazna vest i bas bitno postrojenje, kao da proizvode svemirski brod

Ix

Pa sumnjam, premijer se pojavio, sigurno ce svi izvestiti, covek nema pametnija posla nego da se slika na otvaranju fabrike koja je kostala 15 miliona…

To

Pogledaj vijesti od subote…

Kr

U Hrvatskoj je vijest kada Ella Dvornik nateže gaćice. Inače iz vojnog resora nema nikakvih vijesti. Kao da je sve vojna tajna. Ako žele privući mlade ljude u vojsku onda moraju raditi na PRu

Ma

To ima veze sa stupnjem militarizacije društva, a Srbi su uvijek gajili afinitet prema vojsci pa se to trenutačno iskorištava u medijima jer je jačanje vojske dio propagande vlasti. Nije bezveze činjenica da su Srbi jako visoko na ljestvici po broju oružja na 100 stanovnika – “oduvijek” je oružje bila zanimljiva tema muškoj populaciji, a tako je i danas. U Hrvatskoj kult oružja nije tako izražen i puno manje ljudi (i u postotku) prati ili raspravlja o vojnoj tehnici i oružju.

Iv

Koncentrisati proizvodnju u neprijateljsku Kinu, uvoziti energente iz nepredvidive i poludele Rusije , pa ajd majstori ugusite proizvodnju hrane u Evropi i preselite je u Iran a posle kukajte recesija inflacija problemi obskrbe ….

Odgovori
Vl

Pozdrav. Ja bih nešto dodao. Startu je “dovodio” Dinkić kroz Mubadalu kao vlasnika iste. FACC je bio samo jedan od kontraktora u celom poslu, poprilično zbog iskustva jer su ugovori (Strati) već bili dodeljeni pre nego sto je izgradnja počela.

Odgovori
Pe

Pa to sam i napisao, oni su im maltene projektovali fabriku a poslovni deo smisla Strata priče je osiguran pre, pre svega na vetru narudžbina za Emirate i Etihad.

Mi

Bravo komsije!

Odgovori
Iv

Hahah

ma

Prva slika kao da je iz Alan Forda ispala:
1) Red Baron koji je tu slučajno (helicem dovezao direktora)
2) Direktor
3) Član partije koja plaća cijeli dernek
4/5) Dva lokalna šerifa

Odgovori
u

Znate koliko je iznosi subvencija po radniku FACC-a od strane hrvatske države? Nula. A od koga je FACC dobio zemljište? Od nikoga, morali su ga kupit po komercijalnim cijenama. Barem onda subvencionirana struja/plin za FACC? Ništa.

Odgovori
Th

Verovatno ce sada morati iz Srbije uvozit radnike. Ta fabrika je
valjda deo sporazuma zbog peljeskog mosta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs