[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022

Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

18. avg 2022

Jat Tehnika dobila sertifikate za popravku i održavanje Erbasovih A330 i A320neo kao i sertifikat za remont stajnog trapa na Boingu 737NG

15. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022
Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju
Feliks Baumgartner (krajnje levo) izveo je letački prikaz prilikom otvaranja postrojenja sa svojim Bo-105C helikopterom / Foto: FACC

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

Austrijska kompanija za proizvodnju komponenata i sistema za civilnu avio-industriju FACC svečano je otvorila svoje postrojenje u Hrvatskoj u gradu Jakovlju, nedaleko od Zagreba. Otvaranju su prisustvovali predsednik Vlade Hrvatske Andrej Plenković i rukovodstvo austrijske kompanije koja je od 2009. godine u vlasništvu kineskog vazduhoplovno-industrijskog konglomerata AVIC.

FACC će, kako je saopštila kompanija, u Hrvatskoj proizvoditi komponente za enterijere kabina putničkih ali i poslovnih aviona. Na ceremoniji je istaknuto da kompanija planira da od sadašnjih 170, do 2025. godine dođe do 600 zaposlenih u Jakovlju.

Izgradnja postrojenja trajala je 10 meseci i hrvatska lokacija će biti šesta po redu u globalnom proizvodnom portfoliu kompanije.

– Odlična infrastruktura, blizina Zagreba, visokoobučeni stručnjaci, univerziteti u okolini sa specijalistima iz više oblasti i odlične logističke veze sa FACC korporativnom bazom i evropskim mušterijama glavni su razlozi zbog kojih smo izabrali Hrvatsku. – kazao je direktor kompanije Robert Mahtlinger, koji je iskoristio poznanstvo sa Feliksom Baumgartnerom koji je iz Austrije doleteo helikopterom i svečano otvorio postrojenje.

FACC je na ceremoniji otvaranja prikazao „autonomni avio-taksi“ EHANG 184. Proizvođač letelice (takođe kineska kompanija) EHang angažovala je FACC radi razvoja strukture, sertifikaciju i postprodajnu podršku / Foto: FACC

Kako su iz FACC-a istakli, faza 1 postrojenja koštala je 15 miliona evra i predstavlja najveću grinfild investiciju van Austrije za kompaniju. Postrojenje je izgrađeno modularno i dograđivaće se u još dve faze u budućnosti.

Mogla je i Srbija?

Pored državne subvencije od oko 6 miliona evra za zemljište, postrojenje za reparaciju delova turbomlaznih motora koje MTU u Novoj Pazovi gradi i koje ovih dana dobija prve obrise (zgrada je završena, sledeća faza je postavljanje mašina) predstavlja investiciju od 100 miliona evra. Srbija tako neće i dalje proizvoditi komponente i avio-delove (ako izuzmemo privatnu kompaniju Konelek koja proizvodi alate za proizvodnju za više kompanija, među kojima i Erbas) ali će kroz MTU imati svakako profitabilnijeg izvoznika u poređenju sa FACC-om.

FACC će u Hrvatskoj proizvoditi delove enterijera putničkih kabina za putničke i poslovne avione / Foto: FACC

Interesantno je da je kompanija koja se bavi proizvodnjom ključnih kompozitnih segmenata strukture za Erbasove i Boingove putničke avione iz Ujedinjenih Arapskih Emirata Strata projektovana uz pomoć austrijskog FACC-a koji je kupljen od strane AVIC-a 2009. godine što je tada predstavljalo prvu kupovinu nekog većeg globalnog vazduhoplovnog proizvođača od strane neke kineske kompanije. Strata je tada, kako je barem bio plan koji je tada komunicirao prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić, bila u potrazi za izgradnjom još jednog postrojenja za proizvodnju delova strukture putničkih aviona van Emirata i Srbija je bila zainteresovana da se nametne kao lokacija. Strata je na kraju izabrala drugu lokaciju u Severnoj Africi.

Komentari

I

Uzas. Ti ce se Kinezi za koju godinu pokazati kao Rusi sto su pa ce biti „problema“ sa ovim i mnogim drugim znatno vecim „projektima“! Recimo kada za koju godinu napadnu Tajvan bice drz’ ne daj, sankcije itd…

Odgovori
S

@Ixylon
Znaci kad Austrijanci, kineskim param grade fabriku u Hrvatskoj, to je nekako povezano sa vidjenjem rata izmedju Ukrajine i Rusije?

Nista onda, nemoj se grejati na Putinov gas, ah da nemoj ni da kupujes nista sto se proizvodi u Nemackoj, posto jelte, rat, nepravda, ovo, ono…

Z

Nijedan članak nisam pronašao u hrvatskim novinama :D U Srbiji bi se pisalo mjesec dana o tome. ehehhe

Odgovori
V

Vec vidjeno….Enikon Aerospace

I

Mnogo vazna vest i bas bitno postrojenje, kao da proizvode svemirski brod

I

Pa sumnjam, premijer se pojavio, sigurno ce svi izvestiti, covek nema pametnija posla nego da se slika na otvaranju fabrike koja je kostala 15 miliona…

T

Pogledaj vijesti od subote…

K

U Hrvatskoj je vijest kada Ella Dvornik nateže gaćice. Inače iz vojnog resora nema nikakvih vijesti. Kao da je sve vojna tajna. Ako žele privući mlade ljude u vojsku onda moraju raditi na PRu

M

To ima veze sa stupnjem militarizacije društva, a Srbi su uvijek gajili afinitet prema vojsci pa se to trenutačno iskorištava u medijima jer je jačanje vojske dio propagande vlasti. Nije bezveze činjenica da su Srbi jako visoko na ljestvici po broju oružja na 100 stanovnika – “oduvijek” je oružje bila zanimljiva tema muškoj populaciji, a tako je i danas. U Hrvatskoj kult oružja nije tako izražen i puno manje ljudi (i u postotku) prati ili raspravlja o vojnoj tehnici i oružju.

I

Koncentrisati proizvodnju u neprijateljsku Kinu, uvoziti energente iz nepredvidive i poludele Rusije , pa ajd majstori ugusite proizvodnju hrane u Evropi i preselite je u Iran a posle kukajte recesija inflacija problemi obskrbe ….

Odgovori
V

Pozdrav. Ja bih nešto dodao. Startu je “dovodio” Dinkić kroz Mubadalu kao vlasnika iste. FACC je bio samo jedan od kontraktora u celom poslu, poprilično zbog iskustva jer su ugovori (Strati) već bili dodeljeni pre nego sto je izgradnja počela.

Odgovori
P

Pa to sam i napisao, oni su im maltene projektovali fabriku a poslovni deo smisla Strata priče je osiguran pre, pre svega na vetru narudžbina za Emirate i Etihad.

M

Bravo komsije!

Odgovori
I

Hahah

m

Prva slika kao da je iz Alan Forda ispala:
1) Red Baron koji je tu slučajno (helicem dovezao direktora)
2) Direktor
3) Član partije koja plaća cijeli dernek
4/5) Dva lokalna šerifa

Odgovori
u

Znate koliko je iznosi subvencija po radniku FACC-a od strane hrvatske države? Nula. A od koga je FACC dobio zemljište? Od nikoga, morali su ga kupit po komercijalnim cijenama. Barem onda subvencionirana struja/plin za FACC? Ništa.

Odgovori
T

Verovatno ce sada morati iz Srbije uvozit radnike. Ta fabrika je
valjda deo sporazuma zbog peljeskog mosta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend