[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
MTU počeo sa izgradnjom postrojenja u Srbiji: Od projektne kancelarije do 500 zaposlenih, početak rada 2022. godine
Ceremonija obležavanja početka igradnje postrojenja blizu Nove Pazove / Foto: MTU

MTU počeo sa izgradnjom postrojenja u Srbiji: Od projektne kancelarije do 500 zaposlenih, početak rada 2022. godine

Jedan od najvećih globalnih proizvođača motora, kompanija MTU, juče je nakon tri godine od potpisivanja Memoranduma o razumevanju sa Srbijom formalno započela sa izgradnjom svog postrojenja kod Nove Pazove. Događaju su prisustvovali predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predstavnici MTU-a na čelu sa programskim direktorom kompanije Mihaelom Šrajegom, ambasador Nemačke u Srbiji kao i Tomas Jarzombek, koordinator za vazduhoplovnu industriju u Vladi Nemačke.

Kako je na događaju potvrđeno, srpsko postrojenje za reparaciju motorskih delova počeće sa radom krajem 2022. godine, uprkos poremećaju zbog Korone.

Vazduhoplovna akademija je obezbedila rashodovanu crnu kutiju koja je poslužila kao vremenska kapsula / Foto: MTU

Projektna kancelarija MTU-a u Srbiji trenutno ima oko 60 zaposlenih. Kako je HR kompanije rekla na Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope, fazno zapošljavanje je već u toku. Na događaju smo videli i prve „prebege“ iz drugih srpskih kompanija koje se bave vazduhoplovnom tehnikom. Najavljene visoke plate i perspektiva rasta MTU-a u Srbiji (planirano je da postrojenje ima 450 do 500 zaposlenih) uzrokovali su premišljanja tehničara i inženjera kako u civilstvu tako i u vojsci kada je reč o lojalnosti prema trenutnim poslodavcima.

Predstavnici MTU-a istakli su agilnost ekonomskog dela predsedničkog kabineta prilikom ubeđivanja da u konkurenciji sa još jednom i dalje neimenovanom državom nemačka kompanija ipak izabere Srbiju. Kako smo na portalu već analizirali, jedan od ključnih razloga (pored drugih komercijalnih) koji su prevagnuli da Srbija bude izabrana bio je zaokružen sistem vazduhoplovnog i vazduhoplovno tehničkog obrazovanja. Saradnja MTU-a sa Vazduhoplovnom akademijom (koja će biti sve slojevitija u bližoj budućnosti) ključna je za konstantan priliv obučenog kadra. Slobodno se može konstatovati da bez postojanja Vazduhoplovne akademije MTU Srbiju ne bi ni stavio u razmatranje. Delegacija MTU-a je i završila svoj formalni deo jučerašnjeg obilaska posetom ovoj školi.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Najbolja strana investicija koja je dosla u Srbiju. Visiko-tehnoloska proizvodnja. Perspektivan proizvod. Posteno, nije mogla bolja firma da dodje.

Odgovori
Q

Gdje su sad ovi što stalno spominju kablove i motanje?!

Ig

Mislim da je Vučić izjavio u ćirilici da je druga zemlja bila Portugalija. Da je razlog što je Srbija izabrana, zato što su im ispunili sve što su tražili. Tj. Tražili su smještaj za njihove inžinjere i direktore da se napravi na lokaciji koja je blizu fabrike.

Odgovori
Dr

Najbolja investicija u Srbiji ikad. Nikad nebih napustao zemlju da je bilo takvih kompanija. Zelim im sve najbolje u Srbiji. Takodje da dodam da je Portugal bio konkurencija za pogone MTU-a u Srbiji.

Odgovori
Mi

U Srbiji su zato sto bi u Portugalu morali da daju bar 2 puta vise plate, prosto ..

Odgovori
Be

I na to dodaj jos more „zelenih“ uredbi koji poskupljuju proizvodnju…

Vl

Zato su u Luksemburgu polovina stranaca Portugalci i svi rade kao gradjevinci a zene kao cistacice. Toliko o visini zarade u Portugalci.

Be

Naravno da su u Portugalu vece plate, ali nije to jedini razlog. Ima tu i subvencija, odgovarajuca obucenost potencijalnih radnika, itd.

Ne razumem samo ove sta odmah kritikuju, kao da smo mi do sad mogli da biramo investitore. Svaki strani investitor je dragocen u ovoj situaciji.
Kada budemo imali nezaposlenost ispod 5% onda mozemo o drugim stvarima razmisljati.
Sada su budzet, rast i zaposlenje prioritet.

Dr

Stoji i za plate i za podsticaj od strane drzave Srbije itd., jer da se ne lazemo ni jedan strani investitor ne ulaze u neku drzavu zato sto je voli.
Ali zaboravljate da i drzave istocnog bloka nisu tako brzo prosle tranziciju. I oni su u pocetku motali kablove i radili za manje plate.
Vremenom su im stvari koliko-toliko dosle na svoje mesto. Jos oni nisu imali sankcije i Nato agresiju kao mi.
Bitno da je MTU dosao i iskreno se nadam da ce u buducnosti biti sve vise ovakvih investicija.

Al

Pozitivna i lepa vest, nadam se da ce doci sve vise kompanija koje se bave slozenim delatnostima za razliku od vecine stranih investicija do sad.

Odgovori
Be

@Aleksa

Pa sve vise ih i dolazi iz tih delatnosti. Jos uvek ja procenat mali ali se primetno dize.

Du

Jel to znaci da ce Srbija za 5 godina morati da kupi polovne Typhoone, kao zamenu za MiG-29?

Odgovori
Mi

@Dude, tvoje pitanje je sasvim na mjestu, svasta je moguce.

Be

@Dude

I ja sam nesto tako razmisljao. …posto ce mo imati centar za remont i popravku njihovih (MTUovih) motora.
Mozda dobijemo i dozvolu za remont Eurofighterovog motora!?

Cr

Ljudi treba da razumeju (ali na žalost nikada neće razumeti) da motaonica kablova nije isto što i centar za servisiranje motora kompanije kao što je MTU. Motaonica je motaonica, i to je to. MTU servisni centar otvara neke dodatne, do juče nezamislive opcije i prilike. Među njima se možda nađe i polovni Typhoon kao opcija, a možda i nešto novo što bude išlo na MTU pogon.

Možda ćemo i ostati na ruskim mašinama, naravno. Ali bitno je da imamo više od jedne opcije u praksi.

Ig

Morati neće (kao što unatoč teorijama urote ne mora ni jedna zemlja kupiti avion koji ne želi), ali će vjerojatno moći.
Sve i da to ne želi, dobro dođe za staviti Rusima na znanje da nisu jedini mogući dobavljač, onda se drugačije razgovara i pregovara.

Dr

@ Igor M.

A nas Rusi inace pritiskaju i prete nam sankcijama ako ne zelimo da nabavimo nesto od njih, pa eto sad cemo kao moci da im stavimo do znanja da nisu jedini…

Ig

@Drina

Nisam mislio na pritiske i sankcije nego na cijenu. Više ponuđača obično znači nižu cijenu.
Kao što je i Hrvatska tražila ponudu za Gripene zato da ostali ponuđači prime na znanje da nisu Bogom dani.

Sr

@Igor M. @Driga
Ako nesto nisam pomesao, 2010. cini mi se smo trazili request for information(onomad kada Svedjani nisu odgovorili). Izmedju ostalog dobili smo odgovor za EF-2000, Rafal, F-16, Mig-29M i Suhoj.

Vo

Ne razumijem logiku i način razmišljanja svih ovih drčnih i neukih likova. Sažetak svih „mudrosti“ je na levelu seoskih varalica. MTU je principal i u poziciji je da traži, bira i postavlja uvjete. Za razna dopuštenja se ne moljaka i poteže za rukav, već se postižu odgovarajućim dosezanjem sposobnosti. Ne zaboravite, MTU ima lovu i kao takav je šef parade. Mi smo u poziciji uzmi ili ostavi! Što bi Đuro iz „Nadrealista“ rekao „zaiskali ste, eto vam“

Odgovori
Ko

Bas je razlog dolaska zaokruzenost u vazduhoplovno tehničkom obrazovanju razlog je u jeftinoj radnoj snazi

Odgovori
Cr

Pa ne može bilo koji jeftin NKV dunđer da radi u MTU centru, za to služe motaonice kablova. MTU centar zahteva određen geografski položaj, nivo razvijenosti infrastrukture, i dostupnost potrebne radne snage koja je uz to jeftinija nego drugde.

Cena radne snage jeste bitan faktor ali daleko od toga da je jedini. Kada bi bila jedini faktor, sve fabrike ovog sveta bi se nalazile u Kongu, Etiopiji i Indoneziji.

Ra

@Komsija

Sto i nije lose. Tako su i u Kinu dolazili sa novim tehnologijama, bilo im jeftino. Kinezi pametni iskopirali i sada mogu sami. Valjda cemo i mi biti tako pametni, da ucimo od ovih koji su dosli i koji ce dolaziti…

Odgovori
Vo

Shema događanja je točna. Samo postoji jedan kamenčić u cipeli. Oni su dalekoistočni mentalni sklop. Japan, Kina, Koreja i drugi imaju redoslijed prioriteta država, firma, obitelj. Najviše ljubavi imaju za obitelj, ali mu materijalnu predpostavku egzistencije obitelji čine država i firma.

Ro

Sto su Nemanjici za postojanje i temelj Srbije, to je Nemacki MTU za organizaciju, odgovornost, izbor i primenu. Kompanija koja je bazirana na mogucnosti i izboru. Znanja, vestine, Know How! Krov u avio inzenjeringu. Srbija ima vere, nade i mogucnosti dok je posvecena razvoju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs