Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024
[ANALIZA] Koliko će srpsko RV i PVO patiti zbog rata Rusije i Ukrajine: Srbija ne mora uvesti sankcije Rusiji ali neće smeti ni da ih prekrši
Koliko je srpsko RV i PVO ugroženo izbijanjem rata između Rusije i Ukrajine / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[ANALIZA] Koliko će srpsko RV i PVO patiti zbog rata Rusije i Ukrajine: Srbija ne mora uvesti sankcije Rusiji ali neće smeti ni da ih prekrši

Ruska federacija započela je rano jutros sa dejstvima iz vazduha i artiljerije po Ukrajinskoj vojnoj infrastrukturi i to ne samo na teritoriji samoproglašenih republika u Donjeckoj i Luganskoj oblasti na istoku Ukrajine već po većini ostatka teritorije ove države. Ruski predsednik Vladimir Putin je u obraćanju javnosti najavio napad koji, kako je istakao, ima za cilj „demilitarizaciju“ Ukrajine, dodajući da Rusija ne želi da okupira ovu zemlju. Ukrajina je proglasila vanredno stanje dok svakog časa pristižu, trenutno neprovereni, izveštaji o pokretima ruskih kopnenih trupa preko granice ove dve zemlje i granice Belorusije i Ukrajine. Kompletan vazdušni prostor Ukrajine zatvoren je za civilne letove.

Budući da ruska vojska ne poseduje značajnije rezerve preciznog navođenog oružja (krstarećih raketa i vazduhoplovih vođenih sredstava)  sa kojim je započelo neutralisanje ukrajinskog PVO sistema (o kojem je Tango Six u prethodne dve nedelje detaljno pisao u dva nastavka: prvi deo, drugi deo) kopnena invazija deluje kao logičan sled događaja sa i dalje nejasnim opsegom.

Sjedinjene Američke Države i gotovo sve veće Zapadne države najavile su „teže sankcije“ ukoliko Rusija uradi ono što je jutros uradila. Prethodnih dana, tokom istorijski nezabeleženog manevra većine ruske vojske prema granicama sa Ukrajinom, SAD su više puta najavile da će sankcije uključivati suspenziju međunarodnog platnog prometa sa Rusijom kao i druge drastičnije mere.

Vojnopolitički rizici za Srbiju

Srbija trenutno ima nekoliko zaključenih aranžmana sa ruskom federacijom o kupovini vojne vazduhoplovne i protivvazduhoplovne tehnike čije isporuke tek predstoje. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji se nalazi u sred kampanje za reizbor kao i kampanje parlamentarnih i lokalnih izbora, najavio je juče da će Srbija imati odgovor na situaciju u Ukrajini za 48 sati. Ova izjava data je pre početka ruskog napada i u atmosferi koja je vladala do poslednjih sati 23. februara – da Rusija možda neće napasti ili da će se bazirati samo u samoproglašenim republikama u Donjeckoj i Luganskoj oblasti.

Srbija je protokolarno-formalno vojno neutralna zemlja čiju vojnu neutralnost nije priznala ni jedna zemlja da bi ta proklamacija imala bilo kakav faktički značaj. Politički, Srbija nije članica integrativnih političko-ekonomskih procesa ruske federacije (koji ni ne postoje) već Zapadnih zemalja sa željom da uđe u politički savez (Evropska Unija) koji će, kako je najavljeno, podržati inicijativu Amerike da uvede drastičnije sankcije Rusiji.

Ako je diversifikacija nabavki moguća u većini drugih primera, RV i PVO je em nasledno okrenuto prema ruskoj tehnici, em je većina najavljenih kupovina jednostavno najkvalitetnije i najoptimalnije rešenje / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Srbija nije članica NATO-a i kao zemlja koja je napadnuta od ovog saveza i čiji je deo teritorije tim napadom nasilno oduzet, najverovatnije u skorijoj budućnosti neće biti članica. Međutim, Srbija je u potpunosti teritorijalno okružena NATO savezom koji može biti sredstvo prinude ukoliko zapadne zemlje odluče da sprovedu blokadu ruskih isporuka naoružanja i vojne opreme u okviru sankcija. Srbija je svojim vojnopolitičkim izborima tako sebi osigurala da je jedna od retkih zemalja kojoj Rusija ne može isporučiti oružje u slučaju sankcija.

Odluka o pridruživanju sankcija Rusiji biće najaktualnija tema u srpskoj političkoj predizbornoj javnosti uz najverovatnije nepominjanje mnogo bitnije činjenice. Srbija ne mora uvesti proaktivne ni indirektne sankcije Rusiji, važnije je da li će ih poštovati, odnosno da li će uraditi bilo šta da ih prekrši. U tom delu leži najveći vojnopolitički rizik za Srbiju – upitno je da li će biti primorana da poštuje opsežnije sankcije koje će svakako, možda i najbitnije, uključivati i sprečavanje bilo kakve kupovine ili ispruke naoružanja i vojne opreme.

RV i PVO najveća žrtva

Srbija je prirodno najzavisnija od sovjetske i ruske vazduhoplone tehnike i njeno nezabeležno investiranje u remont postojeće i nabavku nove proces je koji ni izdaleka nije gotov. Pored nabavke tehhnike procesi preobuka i podrške, odnosno njenog održavanja, su kontinuinalni.

Od događaja koji mogu biti ili otkazani ili ugroženi zbog konteksta političko-medijske neprihvatljivosti, svakako će prvo biti eventualna promocija remontovane eskadrile sovijetskih lovaca MiG-29, i kako je Tango Six takođe najavio, predizborna promocija dolaska kineskog PVO sistema FK-3.

Srbija je u poslednjih nekoliko meseci najavila nastavak nabavke dodatne ruske vazduhoplovne i PVO tehnike. Tako je potvrđeno da će se za Vojsku Srbije nabaviti dve baterije sistema PVO Pancir S1M, da će se kupiti još 4 desantno-jurišna helikoptera Mi-35M i tri transportna helikoptera Mi-17V5. Srbija je takođe najavila nabavke i sistema za protivelektronska dejstva Krasuha i Repelent.

Rusija je Srbiji već isporučila donirane tenkove T-72B1 MS kao i izviđačko-oklopna vozila BRDM-2MS.

Najčudnija nabavka za koju je, kako Tango Six saznaje, ugovor već potpisan trebalo bi da bude za Ministarstvo unutrašnjih poslova i njegovu Helikoptersku jedinicu. Kako je Tango Six prvi zvanično potvrdio, radi se o kupovini dva protivpožarna helikoptera Ka-32-A11BC.

Iako Srbija već nekoliko godina diversifikuje svoje izvore snabdevanja i, u poređenju sa zemljama bivše Jugoslavije, najviše se uzda u sopstvene proizvode namenske industrije, RV i PVO tehnika se kako zbog nasleđene zavisnosti tako i zbog objektivnog kvaliteta ne može odvojiti od ruskih proizvođača. Kao što je već konstatovano, pitanje uopšte i ne mora biti da li će Srbija Rusiji uvesti sankcije, dovoljno je da pomisli da ih prekrši. Što svakako značajno može otežati nedavno započeto zanavljanje tehnike RV i PVO Vojske Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Sada ste nasli da pisete analizu??!

Odgovori
Ma

Samo se ne kaže najoptimalnije. Ne može biti bolje od najboljeg.

Đ

Bravo. Svaka cast na komentaru. U ovakvom trenutku bavit se ovim glupostima je smrt novinarstva

Jo

Ovde se radi o tome da je upravo NATO i zapad ovo sve inicirao, i to godinama unazad i prekršio sve svoje dogovore i obećanja da se neće širiti na istok.

Sledstveno tome, po mojem mišljenju sledi demilitarizacija Rumunije i Bugarske i na taj način već neće biti nikakvih prepreka za kupovinu ruskog naoružanja i nekakve bojazni od sankcija.

ah

@ Joca, ne volim ponasanje NATO, ali izgleda da su bili u pravu oni koji su usli…300 km blize-dalje ne znaci puno, histerija „ugrozenosti“ je napravljena nedavno kao priprema za ovo…ali, ti koji mislisbda ce se nato povuci ir RU, BG isl….ti si neki veci zaljubljenik u lik i snagu Velikog Putina

Pe

@aha Sve dok ekonomski Rusija ne moze da se meri sa jednom Italijom nema govora o „snazi“ Putina.Ali njega to i ne interesuje, vec iskljucivo licna vlast.Uveli su strahovladu u Rusiji, jedna mala klika sluzbenika DB drze celu zemlju.I postaje sve gore, od hapsenja i ubistava politickih protivnika, do napada na susedne zemlje bez ikakvog razloga.
Da napomenem: Litvanija i Latvija koje su u NATO od 2004 su udaljene 680km od Moskve
Ukrajina 620km.
A Putin govori da je „vreme doleta raketa“ problem ako Ukrajina udje u NATO.Cista laz.
ili da „postoji sansa da Ukrajina razvije atomsku bombu“.
A danas je izjavio da „Ukrajinu treba denacifikovati“i „ocistiti od nacista“-sto je ista prica o navodnom „nacizmu“ koju Ruski PR gura od 2014.“zavera svetskog jevrejstva“
Vidimo uzivo ono o cemu su nam pricale babe i dede iz 1941 kad su govorili o Hitleru.

Ni

@Petrovic Dusan
To nije bas tako, nema nikakve strahovlade kao sto zapad pokusava da predstavi, ruski narod u 70% slucajeva podrzava Putina na vlasti. Cak bih rekao da u Rusiji ima vise demokratije nego u Srbijj.

Jo

@aha, ne vredi da vam odgovaram jer mi urednik briše svaki post, ne dozvoljava čovek da se bilo kakva istina napiše i dublja analiza

Fe

Pesimizam. Zna Putin šta radi – ima mogućnosti da preplavi EU izbeglicama, i to milionima.
Moraće da popuste sa pritiscima ako budu hteli da se zaustavi milionski talas.
Ko iz UA hoće da emigrira na Zapad sad je lepa prilika, a njima baš trebaju novi milioni…Erdogan je pokazao kako se to radi – ucenjuješ – stižu novi i novi…

Pe

@Nikola Ja sam ziveo u Rusiji.Evo sad upozoravaju gradjane koji protestuju protiv rata da“ih snimaju i da ce to lose uticati na njihov buduci profesionalni zivot“.Hapse ljude za tvitove, prebijaju i siluju po zatvorima pa snimaju na video i posle ucenjuju…otrovali su bojnim otrovom Navaljnog da bi izgledalo da se razboleo i sam umro…To je Rusija.

Ga

@ Petrovic Dusan

Rusija je #6 ekonomija na svetu (purchsing power parity) 66% veca od Italije koja je #13

Mi

>> Evo sad upozoravaju gradjane koji protestuju protiv rata da“ih snimaju i da ce to lose uticati na njihov buduci profesionalni zivot“.

Haha, neverovatno, najjace je sto je tamo vecina tih nekih dobrostojecih gradjana takoreci prodala svoja dupeta patuljku Vladimiru za 1K evra plate i sad nemaju vise svoj mozak nego Vladimir Vladimirovic misli i dela za njih. Jos je neverovatnije da se RS vojno veze za takvu failed state (aka Gornja volta sa atomskim bombama) ali nije iznenadjujuce kada vidimo ko nama sedi na grbaci i kakav podrumski nivo je taj radikalsko-naprednjacki polusvet uneo u nas javni diskurs…

Ni

@Petrovic Dusan
Bice da te neka Ruskinja razocarala pa si se naljutio. Poznajem dosta Rusa i Belorusa, vecina njih podrzavaju opoziciju, jedna cak radi u ministarsrvu finansija i zamenik je načelnika Minske oblasti. Moja drugarica je isla na proteste protiv Lukasenka ali podrzava Putina i napad na Ukrajinu, nije nikakva pro-zapadnjakinja kako zapad lažno predstavlja sve te ljude. I kako god ti to predstavljao, tamo ljudi ne idu na mitinge da bi sacuvali posao, ne postoji partijsko zaposljavanje. Pogledaj prvo svoje dvoriste pre nego sto pljujes u tudje, jel znas da u Srbiji direktori bolnica i škola moraju biti u partiji i menjaju se po mandatu, da salju ljudima poruke s upozorenjima da glasaju, da postoje spiskovi onih koje je zaposlila stranka i da se strogo proverava da li su glasali.

Pe

@Nikola Mislim da se Vas odgovor ne tice vazduhoplovstva.Samo ljudi sa ispranim mozgom od propagande mogu podrzati nicim izazvan upad vojske sa najtezom tehnikom u nezavisnu zemlju u 21 veku.Zbog toga ce Rusija platiti cenu, a kao 11 ekonomija sveta sa slabom tehnoloskom bazom, izgubice ceo 21 vek.

Ga

Петровић Душан. Да су повратили Луганску и Доњецку област, Украјина би била експресно примљена у НАТО пакт. То је врло важно да знате јер осим западне класике у пропаганди ништа не разумете. И онда би легално постојале базе НАТО на територији Украјине. Заборавили би Крим.

Г

Одговор „Petrovic Dusan“-у. Наравно да италијанска економија не може да се мери са руском. Најбоље мерило економске снаге једне државе је Паритет Куповне Моћи („Purchasing Power Parity“). Русија је шеста економија света а Италија дванаеста … Даље однос дуга према БДП-у је у Русији око 20% а у Италији 140%!!! Русија има вишеструко здравију и рационалнију економију од Италијанске. И због релативно малог дуга и готово никаквог дуга према страним кредиторима Русија има САМОСТАЛНОСТ и СУВЕРЕНОСТ одлучивању и вођењу политике у КОРИСТ Руског народа. Русија је здрава држава која заговара породичне вредности и као таква је трн у оку западу.

Г

Одговор „Feline“-у. Што се избеглица тиче, да ли си знао да је у целом „западном свету“ (Јапан је у најгоријој ситуацији) природни прираштај НЕГАТИВАН. Дакле, не само да су избеглице из Украјине добродошле , него ћу мало цинично рећи да запад и ради на томе да свој негативни прираштај попуни образованим и стручно способним људима/избеглицама. А ако за то може да „окриви“ Русију, или пре двадесетак година Србију, е то му дође као политичко/стратешки бонус за запад!

Pe

@Gastos @горан
Pisete gluposti.Merilo kupovne moci ne oznacava ukupan prihod zemlje, vec odnos cena/zarada po glqvi stanovnika
Sama velicina ekonomija se ne meri po odnosu sta moze da se kupi sa srednj platu, vec se meri u tacnoj zaradi te zemlje.
E po tome je Rusija 11.
Ako hocete, u nekoj africkoj zemlji sve kosta budzasto pa sa 100 dolara godisnje mogu da se prehrane.
Ali ih to ne cini vecom ekonomijom od Nemacke koja zaradjije preko 4 milijarde evra godisnje.

Pe

@Горан Ja sam amaterski zaljubljenik u avijaciju, i ne bih isao u druge teme.
A Vase opravdanje nicim izazvanog vojnog upada u Ukrajinu te ubistva obicnih gradjana Ukrajine iskljucivo govori o Vama.
Kakva je Ukrajina pretnja po zemlju sa 6500 nuklearnih bombi?
Zasto Rusi kradu delove tudje zemlje, a vec imaju najvecu zemlju na svetu?
I na kraju bih Vam preporucio matematiku do 100; ako je Rusija 1,85% svetske ekonomije, a zapada zajedno 50%, sta je vece: 1,85 ili 50? I koliko puta vece?
Italija pravi jedan F-35, Ferrari, i jos 1980 su imali Olivetti domace kompjutere.Rusija pravi avione iz 1970 i Ladu.Ne prave ni ves masinu, a kamoli kompjuter.Ok prodaju gas, i naftu, pa sa tim novcem kupiju, kao i Saudijska Arabija.
Jedino ce im sad to ici teze pod sankcijama.

YP

Nevezano za analizu, ovim se pokazalo da nikakvo defanzivno naoružanje nije dovoljno, ako nemaš nešto ofanzivno i kvalitetno u arsenalu. Možda ovo nije loš podsetnik i za našu vojsku ili bar za one koji odlučuju o tome.

Odgovori
Bo

Da u pravu si,Ali to nam nije dozvoljeno,Niti ce biti.

Mi

Srbija i da hoce ne moze da prekrsi sankcije koje ce uvestu zapad Rusiji. Drugo pitanje je da li ce se sankcije odnositi na avioletove npr… moze Rusija kao i dosad da to posalje avionima – drugo je pitanje hoce li se njima dozvoliti prelet.

I to koliko Rusija ima visokopreciznih ubojnih sredstava – cisto sumnjam da ce sve smlatiti na Ukrajinu a koliko se vidi na snimcima od jutros lete te krstarece rakete a Ukrajinskog PVO nigde. Cela Ukrajina je pokrivena od istoka do zapada krajnjeg. A i cisto sumnjam da su proizvodni pogoni nesto stajali i proizvodili po komad dva mesecno …

A mi – za neutralnost se treba izboriti … eto videcemo do veceras da li cemo sedeti na zapadnoj ili istocnoj stolici – ili svojoj.

A ako cemo ni po babu ni po stricevima – da uvedemo i zapadu sankcije i istoku zbog iste stvari pa valjda su suprotno i Badinterovoj arbitrazi i povelji UN i aktima OEBS-a prvo rasparcali Jugoslaviju pa onda i Srbiju.

Znace se do veceras pa da sacekamo.

PS: kakve veze ima Kina trenutno sa svim ovim i nase nabavke od nje?

Gl

Ovo je prava poenta svega. Pravo u metu!

Fe

Mnogo je jača Rusija nego što se misli. Takođe, vidi se kako je kad se ratuje sa velikom silom u blizini njene granice.
Koja je po snazi bila Ukrajina u Evropi?

Zanima me koliko će Nemačka da bude spremna da nastavi sa poslušnošću kad Rusi zavrnu ventile 100%, pa budu sa 50% gasa, a zalihe na nuli.
Biraće između industrije i stanovnika.
Koliko će nafta da skoči., to.će tek da se vidi…
Šta se sekirate, moraće da se prihvati nova stvarnost, pa i Sakašvili je izigravao Napoleona, pa se stvar smirila…

Inače, “modernizovani” Ukrajinski sistemi PVO su se pokazali samo tako…
Gde su bili strašni Bajraktari i ostali Turski dronovi?

Fe

@ Bokiboks
Ko ti kaže? Krstareće rakete se već razvijaju, naravno, ne onako brzo kako bi trebalo, ali sa testiranjem dometa nema problema – krstareća raketa može da kruž po sat-dva po Srbiji bez problema.
Balističke se testiraju tako što se ispale pod uglom blizu pravog – ako dostigne predviđenu visinu, sa dometom nema problema – to se uvek tako radi – da bi mogla baš sve vreme da se prati radarom. Može da padne, ali verovatnoća da baš nekog pogodi je mala, a preko svega joj se ugradi i mehanizam za samouništenje – ako skrene sa putanje – mali fragmenti su mnogo manje opasni.
Takođe i dvostepene – počneš sa svemirskim programom.

I nikome ne pretiti, niti izazivati, ali se opremati i naoružavati – ko j lud da goloruk čeka nove sukobe velikih uz angažovanje lokalne radne snage snage, poznatije kao proksi ratove.
Znali su neki kolikom se riziku Ukrajina izlaže, a gde su sad?
Pikanterija: Zelenski bi sad da bude malo neutralan, još samo da mu poveruju…

Pe

@Feline Nema sumnje da je Rusija jaca od Ukrajine: veca je, ima 4 puta vise stanovnika, ekonomski je jaca od Ukrajine..vojno nije jaca od Britanije Francuske i naravno nije jaca od Amerike.
Ekonomski-Rusija ide u propast, a vec su imali pad 2014.Dok je 2000-2010 postojala sansa da izadju na 7-8 mesto po ekonomiji,sad su ga ugasili u sukobu sa celim zapadom.

ab

>> Zanima me koliko će Nemačka da bude spremna da nastavi sa poslušnošću kad Rusi zavrnu ventile 100%, pa budu sa 50% gasa, a zalihe na nuli.

Nemacka danas ekspresno odvaja 100 milijadi za vojsku, odmah pocinje gradnju novog terminala za tecni gas i poslala je Ukrajini 500 stingera i 1000 komada antitenkovskih raketa. Nord Steam 2 vise nije tema. Dakle uopste nije moguce promeniti te odluke kada su dosle zvanicno iz usta kancelara! Potpuna promena politike, 180 stepeni. Gas ce se delom uvek kupovati u Rusiji, kao sto je i SSSR uvek prodavao, ali teziste ce biti prebaceno na Katar i tecni gas ali prvenstveno na obnovljive izvore energije i atomsku energiju. Vec se pregovara sa operaterima o zadrzavanju preostale tri nuklearne elektrane na mrezi. Eto postovani moj gospodine koliko su Nemacka i EU impresionirane pretnjama neuracunljivog kremaljskog diktatora. I da vam prenesem, stanovnistvo je veoma negativno prihvatilo pretnje atomskim ratom, image Rusije je totalno ruiniran…

Bu

Све санкције, донесене мимо СБУН, су нелагалне!

Odgovori
Ni

@Bungi
UN ne postoji, nikad nije ni postojao, vredi taman koliko i Liga Naroda pre WW2.

Al

@Petar
A kad je trebalo da napiše analizu?
Moglo bi se reći i da kasni, ali na ovom portalu nekima nikad dobre i dovoljne informacije. Napisao čovek kako jeste. Je l’ trebao da ulepša?
Dobrodošao u stvaran svet.

Odgovori
Ir

Mislim da ovo treba da otkloni svaku dilemu oko buduće nabavke aviona. Kao što su već neki ovde komentarisali, a i ja se slažem sa tim stavom, upravo zbog ovakvih situacija treba izbegavati ruske avione. Znači, svim silama treba juriti Rafale. Teško je i skoro nemoguće da će neko u dogledno vreme udariti sankcije Francuskoj.

Zo

Ne mogu da se otmem utisku da Tango six zapravo vodi hrvatska kontraobavestajna sluzba. Sve je na latinici, pisu se clanci koji nicim ne velicaju moral, cast i postenje, nego samo materijalne dobitke i ko ce koga. Mudro bi bilo sacuvati svoje misljenje za sebe jer hrvati beleze ko se za sta izjasnjava.

Bo

@Ironhide Po mom mišljenju, dilema ne da nije otklonjena, već je zbog ovakve situacije za nas postala još teža i komplikovanija. Nedostupnost ruske tehnike ne mora da znači da će nas „zapad“ dočekati sa povoljnim ponudama za njihove vojne proizvode, već da sad oni imaju jaču poziciju u toj trgovini. Pritom, mogu da postave i uslove koji nisu trgovinski, a koje nećemo prihvatiti.

U suštini, Gordijev čvor…

fr

Zoran Jovanic

Ajde da otkrijem i to. U pravu si sve, a i ti radis za nas. Pa sam pises na latinici.
Boze, svega u Bozjoj basti..

Fe

More, znao je Prezident sto mi nismo, nije se resilo da se kupuju Rafali od Francuske tek tako, a svako cudo za tri dana. Kina tvrdo drzi stranu Rusiji, dakle, ovo su presecanja pokusaja da se nekako u zadnji cas spreci neminovno – posle svake plime nastupi oseka. Ko je kriv Ukrajini sto je previse bukvalno shvatila „solidarnost“. Pion se zrtvuje, kao i uvek – Zelenski je tek sad ukapirao sta znace obecanja – „sad smo sami“…

Ukrajinska vojska se raspada, i nade nema ni u kakav „NOB“.
Ko je imao rezervi prema ruskom oruzju, i iluzija o Turskim dronovima, moze da ih zadrzi i dalje…

Iv

@ Zoran Jovanic
Ako je hrvatska kontraobavestajna sluzba spala na to da cita moje komentare i pravi analize i proracune na osnovu mojih i nasih komentatora na Tango six, bojim se da su obrali zeleni bostan. 99,99 komentatora ovde pise svoje neke zelje i cestitke, nidje veze sa realnoscu. Medjutim ako se tako ceni, onda ima razloga za zabrinutost, jer Srbija poseduje onda od Rafala, preko Suhoja, do S400 i Vikinga, pa eto skoro smo nuklerna sila

iv

Isporuka ce sada biti sigurno otezana, a mozda i do nje ni ne dodje. Iskreno ovo nam je jako zakomplikovalo situaciju. Naravno moje neko laicko misljenje.
Ja juce napisah da ce proci kao Kraljevina Jugoslavija. Medjutim, ovo izgleda mnogo brze. Nadlecu im Kijev i niskom letu. Iskreno, tek se sad vidi da smo mi 99-te dobro i prosli. Na papiru ipresivna PVO, kad ono raspade se za par sati.

Odgovori
Pe

@ivkos Ne postoje nikakve informacije o „raspadu PVO“ osim propagande zaracenih strana koja je ocekivana u pocetku rata.Videce se tek u buducnosti sta se dogadjalo i sta ce biti.
Recimo, u ruskim pro-kremljevskim novinama mk.ru pise da su jednom raketom pogodili magacin gde su Ukrajinci cuvalo sve „Javelin“ rakete protiv tenkova o sve su unistene.
Naravno da ne postoji ni najmanja verovatnoca da bi Ukrajina tako vazno oruzje skupila na jedno mesto, to je ocigledna laz.I bice toga jos…

pi

I ja ko laik imam pitanje – je li možemo mi kupljeno naoružanje iz Rusije da preuzmemo u nekoj zemlji posredniku (Kazahstan, Turkmenistan)?

Mi

Ukrajina je propala onog trenutka kada je zapad rekao da nece ratovati zbog nje i nece poslati nijednog vojnika da se sukobi sa Rusima. U godinu dana ameri su, jednostavno receno, izdali i ostavili na cedilu dva svoja „prijatelja“ – vladu Afganistana i vladu Ukrajine. Nema te PVO i vojske kada znas da su ti poslali nesto naoruzanja i par hiljada slemova.

USA i NATO su potrosili enormne sume novca u Afganistanu, Saudijska Arabija i kompanjoni u Jemenu a i ginu tamo ali nije bilo koristi.

Ono sto mene plasi je mogucnost da shvate koliki kredibilitet gube ovakvim potezima pa odluce da zaustave Ruse vojno – a zato potrazite film Threads pa pogledajte.

Ako nasi uspeju da izboksuju koji dan jos videce se pravac razvoja cele situacije – sad najbolje da se pravimo mutavi i mozda da se svi zvanicnici razbole na nedelju dve pa onda prozboriti onako nemusto – uz kasalj i promuklost da niko nikog ne razume.

ma

@ivkos stvarno verujes da je taj snimak stvaran :D ?

Dr

Rusi im uništiše radare i kraj priče !
Mogu samo dodati sledeće , nekako nikako da se otmem utisku da su Ukrainci bili lakmuspapir za proveru „kiselosti“ ruskih ofanzivnih sredstava , iz prilozenog se da primetiti da se NATOu nisu nadali ovoj brzini dogadjaja , nekako se iz reakcija iz Brüssella da isčitati izvesna zbunjenost i frustracija , a preko velike bare sve liči na gledanje akcionog filma „Rambo“ i navijanje za antiheroja uz grickanje kokica !
Iznad svega zalim Ukraince ,Narod, koji ni kriv ni duzan dobija preko nosa , dok njihovi politički glumci igraju svoju igru koja je pisana iz pera Ujka Sema , rezija nije predvidela reakciju ljutog severnog mede koji je u stanju i na njihova vrata da zakuca ( ovo se odnosi na podmornice na istočnoj i severnoj obali USA , uz razne borbene Brodove blizu obala Velike Britanije ).
Bojim se da je ovo samo početak ratova za resurse !

le

Pa zar ne vidiš da prave kopneni put?

iv

I meni deluje nestvarno onaj let iznad Kijeva. Pre bih rekao da je ono uvezbavanje za paradu snimljeno iznad Moskve. Samo iskreno slab otpor pruzaju. Pa nas je napao NATO sa recimo 200 aviona u prvom krugu, plus trupe OVK na KiM plus tomahavi, da ne govorim koliko smo slabiju i PVO i RV imali i koliko smo povrsinski manji. Ukrajina je sedam puta veca od SRJ i ima 4-5 puta vise stanovnika. Cini mi se da su u rasulu. Jedino da predju na gerilsku taktiku.

Mr

ivkos.. ukrajinci niso bili sposobni u miru voditi državu.. A šta tek sada.. mi ne trebamo da trčimo pred rudo neka drugi pametuju. Imamo svoje probleme koje moramo rešavati..

Pe

Sankcije…koje sankcije na sta….jedno je prica. Zato cemo kupovati na kasicicu kao .. ali mnogo kasikica hahahah…ok slazem se nece biti lako ali ko ce moci blokirati Ruski vaion da preveze Pancir is Rusije u Srbiju. Sad me bas zanima.

Kao sto Putin rece spremni smo na sve scenarije!

Zapravo te sankcije nikom ne odgovaraju, a i i u ovim okolnostima bas ne vidim da ce se neko preterano baviti uterivanjem Srbije u tor, kad je globalna igra u fokusu.

U svakom lsucaju mislim da Rusija i Putin nisu imali izbora jednostavno arogancija Britanije i SAD-a je presla sve crvene linije.

Ipak ide Servin tok 2. Price je puno ali sertifikacija je u toku.

Odgovori
Pe

@Joca Nikada NATO nije napravio takvo obecanje.
Postojalo je dogovor da se na teritoriji Istocne Nemacke posle ujedinjenja ne bazira vojska,sto je i uradjeno.
Svi stenogrami pregovora Gorbaceva sa NATO i Bushem i Reganom postoje.

Ne

Ovaj rezim u srbiji je neutralan onoliko koliko americki ambasador dozvoli.

Ga

@ Petrovic Dusan

Pa sta kazu sva ova dokumenta koja izlaze na videlo poslednjih dana/nedelja
Ili si ti bio za stolom kad su pricali ’90-ih ?

Ga

@ Petrovic Dusan

Cak i kad obecaju, SAD nikad ne postuju dogovor.

Jo

@Petrovic Dusan

Džaba vi mene citirate kad me urednik briše i briše, pola komentara mi je prebrisano ko od šale! Naravno da su postojale garancije, ali to više nije ni važno, NATO je pokazao svoje pravo lice i dan-danas ga pokazuje naoružavajući Ukrajinu i druge radi što većeg krvoprolića.

Suština je da su ukrajinci, rusi pa i mi bratski narodi jedne vere, sličnih jezika i tradicije, i 2014 kad su smislili majdan ti ukrofašisti koji su došli prevratom na vlast (bez narodne volje!) prvo što su zabranili u ukrajini je bio ruski jezik. Zamislite smeta im jezik!? Šta dalje reći o njima…

Pe

@Gastos Ne pastoje nikakva“dokumenta“, Rusi su iskopali jedan nacrt radnog sastanka – dakle ne odluku,vec raspravu o nesirenju nato izmedju clanova 1991, ali tad je postojao sssr i Varsavski pakt.
Ko je mogao da zna da ce SSSR propasti i nece biti varsavskog pakta?
„Radni sastanak“nije isto sto i doneta pravno obavezujuca odluka.

Ga

@ Petrovic Dusan

da, da, i UN1244 je sigurno radni sastanak (valjda saveta bezbednosti) , pa vidim kako to obavezuje SAD.

The Force is Strong with this one.

Mi

Haha, ma dajte, to ko je kome sta usmeno obecao pre 40 godina, kakve to zaboga ima danas veze. Ko izgubi rat ne moze postavljati uslove! Da vas podsetim, SSSR se raspao na sastavne delove posle poraza koji su mu zadale SAD i saveznici u hladnom ratu. Kolaps ekonomije, snabdevanja, svega. Nije to bilo ni najmanje kako vasa ekipa sebi predstavlja, kobajagi SSSR bio nikad jaci a gradjani zadovoljniji i onda dosli zli Gorbacov i zli Jeljcin (americki agenti, CIA itd.) i srusili ga, u to ne veruje ni Sputnik…

Pe

@Joca Pokusajte da vodite razgovor argumentima.
NATO ima neka pravila,kao kucni red, koje se ticu prijema drzava: osnovnom ustavu NATO pise da svaka zemlja moze da se prikljuci ako ispuni uslove.
Da je doslo do dogovora sa Rusima, postajala bi i izmena tog clana NATO.
Pogledajte ugovore izmedju USA i SSSR o razoruzanju i td.Hiljade i hiljade dokumenata su potpisivane i overene u raznim zakonskim instancama i Amerike i SSSR.
Da li mislite da bi tako ozbiljan dogovor ostao samo na usmenom obecanju?Izmedju SSSR i NATO?Pa to je vrlo naivno.
Drugo, mi o „obecanju NATO“ znamo samo od Putina, koji koristi to za izgovor za rat.

Pe

Jasno kao beli dan: posle napada u sred Evrope na suverenu zemlju, koji nije nicim izazvan, prvi put posle invazije SSSR od strane nacisticke Nemacke 1941, Rusija ce se suociti sa najtezim vidom sankcija ikada, tezim nego Iran.
Nema teoretski sanse da Srbija od Rusije kupi i jedan metak u narednih 20-30,godina.
Cak i da Srbija kupi i dobije sankcije, nikada nece biti dozvoljen prelet preko NATO zemalja ruskom avionu.

Odgovori
Ga

Ovo je drugi put, napad na Srbiju 1999. je prvi.
Naravno, ti mislis da je napad na Srbiju izazvan i opravdan. Verovatno je i napad na Irak 2003 izazvan, i na Libiju. itd.

Putin je prepisivac, pratio je modus operandi NATO-a i radi sve isto.

Ko

Prtrovicu pa i ameri su napali neku zemlju u Evropi iza 2 .Sv. rata i nikom nista

Pe

@Gastos @kom
NIje isto: prvi, NATO je napao vazdusnim udarima, i to posle krvavog trogodisnjeg rata koji je postajao sve gori.
A pre toga je izmedju 1991-1995 ista ta Srbija pocinila vise teskih zlocina u Hravtskoj i u Bosni,zakljucno sa Srebrenicom.
Da li je NATO napad bio opravdan ili ne-vise je pitanje za istoricare.
Cinjenica je da nije bio zbog zauzimanja Srbije i prikljucivanja nekoj drugoj zemlji Srbije.
U Ukrajini nije bilo nista.Rusi iz cista mira napali 2014.
Tokom 8 godina je konflikt zatvoren samo na vrlo mali deo krajnjeg istoka Ukrajine.
i iz cista mira, Rusiaj lansira daleko vecu ofanzivu nego NATO 1999, i to kopnenu, sa smenom vlasti u zemlji,desantima u glavnom greadu i mnogim drugim aerodormima…
Ovo se nije desilo u Evropi od 1941.Mozda madjarska 1956 i Cehoslovacka 1968

Ga

@ Petrovic Dusan

i u pravu si, nije isto:

NATO je lansirao Tomahawk, a Rusi Kalibr
NATO je imao F-16, F-117, a Rusi Suhoi i MiG
Rusi zive u Ukrajini, ali Ameri ne zive na Kosovu.
itd, itd.

Ga

@ Petrovic Dusan

odakle da krenem, a da mi ne obrisu post. Vidim da ti malo drzi stranu.

I NATO je imao spremne kopnene jedinice, ali su zapretili da ce da nas bombarduju u kameno doba ako se ne predamo. NATO nije usao jer njihova javnost ne bi mogla da svari tolike zrtve.
Po tebi, ’99 je kazna za ’91-95 ? Srebrenica jeste zlocin, nije genocid. Na Kosovu je bilo zlocina, sa obe strane, ali ne genocida kako kazu na CNN i BBC.
Pusti sad istoricare, svi bili smo svi tu i gledali. Ti implicitno ponavljas na vise postova da je opravdano.
Rusija nece da prikljuci Ukrajinu, ostace u granicama, slicno BiH.
Jeste, iz cista mira, posto je zapad srusio demokratski izabranog predsednika .
Relativno na zemlju, NATO agresija je necuvena u istoriji. Mozda, je napad na Grenadu bio relativno veci.
Ukro marionete nisu zelele da sprovedu Minsk 2, po nalogu SAD.

Ali, u pravu si, nije isto u mnogim stvarima:
NATO je rusio i civilno i vojno (mostovi u NS, RTS, itd)
NATO je lansirao Tomahawk, a Rusi Kalibr
NATO je imao F-16, F-117, a Rusi Suhoi i MiG
NATO nije imao sunarodnike u Srbiji, Rusi zive u Ukrajini,.

Mi

>> prvi put posle invazije SSSR od strane nacisticke Nemacke 1941

Ili da kazemo ovako prvi put posle invazije SSSR-a i Nacisticke Nemacke na Poljsku 1939., Rusija poonvo vrsi invaziju na jednu suverenu evropsku drzavu.

Ne

@Petrovic Dusan
Kao prvo Srbija nije pocinila zlocine u bosni to je bio Karadzic sa Mladicem i oni su hvala bogu u zatvoru sto se tice Hrvatske pa ta ista Hrvatska je prva krenula da puca po JNA ne obrnuto a za zlocine da ne pricamo statistika sve govori ko je kome naneo vise zla. Sto se tice te iste Srebrenice da zlocin se desio ali ljudima poput tebe ne smeta cinjenica da se i dan danas sahranjuju ljudi u Srebrenici koji su umrli 2021. a druga jako bitna stvar ni tebi ni slicnima tebi ich ne smeta sto su Ubice Nasera Orica ubili preko 2000 srba u okolnim selima oko Srebrenica u godini pre toga. Ta USA farsa/propaganda moze ocigledno da prodje samo kod maloumnih i kod medija koji nikada u zivotu nisu rekli nesto lose protiv UK i SAD

д

Petrovic Dusan да ли је напад оправдан питање је за историчаре.Добро онда сачекај историчаре да се изјасне о ситуацији у Украјини нема потребе да се толико излечен и дајеш квалификације.

AL

Dusane,
razumem da ne volis ruse, ali budi bar malo realan. Nisu Rusi nista gori niti bolji od Amera, cak stavise. Ameri su do sada skrivili na desetine ratova u poslednih 30 godina u kojima su zemlje vracene u prvobitnu ljudku zajednicu…

Л

Про НАТО коментар Пета Војновића, пун паушалних оцјена и предвиђања.

Odgovori
Mi

@Losmi
Izvini a sta je pro-Nato? Rusija je napala suverenu zemlju i to odmah kopnenim trupama sa zeljom da ih porobi.Znaci ne da ih vojno oslabi ili da ih odvrati od nekih sukoba , vec da ih unisti. Sve zemlje Evrope , znaci SVE osim Srbije su osudile ovaj napad. Da li ti mislis da ce zapad da dozvoli da bilo ko u Evropi kupi i jedan metak od Rusije u narednih 5-10 godina? Zatvorice ih sa svih strana a Srbija ce da kupuje i remontuje rusko oruzje i to sve preko NATO zemalja. Gorovo je sa ruskim oruzjem neko duze vreme

V

Kakve mi sankcije možemo da uvedemo Rusiji kad nam je energetika cela pod njihovom kontrolom? Možemo samo da mudro ćutimo i Boga molimo da se ovo što pre završi i što pre zaboravi, niti nas ko šta pita niti se šta mi pitamo a ako se zakomplikuje opet smo u procepu.

Odgovori
Zo

„Pitanje uopšte i ne mora biti da li će Srbija Rusiji uvesti sankcije, dovoljno je da pomisli da ih prekrši.“

Kako da prekrsi sankcije koje nisu uvedene?

Odgovori
Bl

Nije sve tako crno belo, barem meni ovo lici na neshto vec dogovoreno izmedju EU (Makron, Olaf) i Rusije sa druge strane. A Putin je dobio i podrshke i od Kine, razgovarali su za vreme otvaranja olimpijade.
I to sve sa jednim ciljem da se USA izgura iz EuroAzije.

Mislim da ke ovo trajati kratko i dok rusi instalilraju novu vlast u Kiev, posle ima da se sve brzo normalizuje.

Na stranu isporuke oruzja iz Rusije koje su potrebne Srbiji, Srbija mora biti oprezna, posle stabilizaciji Ukraine, USA ostace samo Kosovo, kao stacke gde moze da destabilizujhe Evropu.

Odgovori
le

Blagoje,
I meni liči da je ovo sve dogovoreno. Izmuzli su Ukrajinu koliko su mogli, povukli svoje oligarhe, i sad praznu ljušturu predeju Rusiji. Bez obzira ne simpatije s jedne ili druge strane, logički slijed događaja je upućivao da će ovo da se desi, prosto kao da su željeli da je daju na tacni. Sad se EU bori kako da odredi sankcije a da je puno ne zaboli, jer ako nema gasa nema ni poljoprivrede. Ovdje najviše može da izgubi Njemačka.

Đ

E bas su izgurali ovime USa iz Europe. Mislim da su napravili upravo suprotno. Nikad nije bila homogenija. Ameri slaju trupe nazad U EU, Švedska razmatra ukljucenje u NATo pa ti vidi

Pe

@Đej Slazem se sa Vama, zapravo, Evropa je izgubila izgovor da nastavi trgovinu sa Rusijom, Rusi ostaju bez para.
Ukrajinci bez zivota, a bice kasnije i hapseni od strane ruske tajne policije.
A Amerika jaca.
Ovim resenjem Putin je u jednom danu ponistio ceo napredak Rusije od 1991-2022.Od bede i nemastine u SSSR dosli su do blagostanja.i sad nazad.

Ga

Ovo je bio jedini nacin da Rusija dobije tampon zonu, a Ameri da ‘safe face’.

Mi

>> Ovim resenjem Putin je u jednom danu ponistio ceo napredak Rusije od 1991-2022.Od bede i nemastine u SSSR dosli su do blagostanja.i sad nazad.

Jedino sto ce Ruse spasiti od zivotnog standarda na nivou Sovjetskog saveza je sto ipak danas postoje ekonomski jake Kina, Indija itd. sa kojima je moguce trgovati. Dakle bice bukvalno kao u distopijskoj knjizi Dan opricnika, koja opisuje Rusiju ubuducnosti maksimalno integrisanu sa Kinom i sa velikim zidom prema Evropi…

д

ponistio ceo napredak Rusije od 1991-2022. naročito je poništio napredak od 1991-2000.

Mi

Ko god misli da će Rusija odustati od svih svojih zahteva prema Nato paktu se vara. Naša neutralnost će se isplatiti. Verovatno ćemo biti uskraćeni za mnogo toga ali je to ništa u vremenima koja dolaze. Na kraju će se velike sile dogovoriti. A tada će naša pozicija biti dobra. Bravo za Srbiju

Odgovori
Pe

@Miro Naprotiv,Srbija ce uvesti sankcije Rusiji pre,ili posle na putu prikljucivanja u EU.Sigurno je da ce to biti uslov, posle ovoga sto je Rusija uradila.
A dogovor izmedju velikih sila moze biti da Rusi uhapse Putina i posalju ga u neki Hag, i napuste Ukrajinu.
Buduci da Rusija to ne moze, ostace im sankcije na desetine godina unapred.

Mi

Nema nista od te tvoje lazne neutralnosti, sada ce se rupa zatvoriti i sto nije uslo u NATO zadnjih godina bice ugurano. Potpuno je nerealno ocekivati da ce posle ovoga Rusima biti na Balkanu ostavljene mogucnosti delovanja, znaci BiH i Srbija kao „neutralne“…

Ga

@Miladojka Youneed
pa bas zato sto je NATO gurao posle 1991. ovo se i desava.

Evropa i Rusija bi mogli da postignu dogovor, da nije SAD i UK da truju.

Mi

@ Gastos

Dogovor oko cega? DA UKR ne moze da izabere na koju ce stranu? Vi razumete valjda da je cilj ovoga danas da se UKR ponovo udene u RF? Bukvalno rekonstrukcija carstva. EU ne moze grantovati (sa ili bez NATO) Rusiji da UKR nikada nece biti primljena u clanstvo niti asocirana sa EU. To je suverena odluka svake nacije. NATO samo dodatno komplikuje stvari. RF ne bi dozvolila ni deklarisanu neutralnost + pridruzivanje EU, jer zele UKR za neki svoj savez.

д

Руси неког питају да им дозволи да делују. Ми остајемо неутрални , Вучић не сме да уводи никакве санкције Русију ни у сну.

Pe

@дане Zapamtite moje reci-Srbija ce uvesti sankcije Rusiji.Ako Vucic ne bude hteo-naci ce se onaj koji bude.
Vi niste svesni do koje mere je zapad ozlobljen prekrsajem svih pravila sto je Putin uradio.Jedna zemlja od 6 miliona ne moze sama da kontrira citavoj Evropi i Americi.

de

Namam u ovoj situaciji pomaze jedino Vazelin.

Odgovori
Jo

E #!%&$ ga. Brate mili kakve god sankcije se jave u svetu mi zaplatimo.

Odgovori
Pe

Dobro pitanje je: kako ce se ovo odraziti na servisiranje tek kupljenog ruskog oruzja-Mi-35, Pancira?
Pa EU i USA nece dati da se bilo sta radi sa njima.Srecom da je neko imao mozga pa nismo kupili Su-30!Stajali bi u hangarima.

Odgovori
Mi

Posle ovoga danas nezamislivo je da ce biti nekakvog servisiranja sa ruskim delovima i osobljem, bar ne u narednih par godina. Situacija ce se kad tad na neki nacin normalizovati, dakle pitanje je koliko rezervnih delova imamo u steku…

Fe

@Petrovic Dusan

EU da ne da?
Sad se junace, dok ne dodje do zavrtanja gasa, a nafta je vec sad skocila 10% – kad sam zadnji put proveravao. Bajdenu idu midterm izbori, pa ce na njih sa rekordnom inflacijom i finim cenama na pumpi – u US sve moze, ali skup benzin nikako.
Nece se propasti za neko vreme, a posle ce da se pomire, nisu se Rusi bas docepali koze ikoga znacajnog iz EU…

Nije to Sloba i njegova strategija za ceo jedan dan unapred…

Pe

@Feline Vi ocigledno niste upoznati sa mnogo cime; na primer da je SSSR uvek u toku celog hladnog rata prodavao naftu zapadu?Prodavace i dalje da ne skapaju od gladi.
Mada EU do 2050 izbacuje naftu iz upotrebe, kao i gas.
Ali ce Rusija svakako biti izlozena najozbiljnijim sankcijama od 1991 od strane najjacih zemalja sveta.
Sa druge strane ce to zloupotrebiti Kina, da nametne uslove koje oni zele Rusiji.
Ukratko, ne bih bio u kozi obicnih Rusa narednih 20-30 godina…

д

Pa EU i USA nece dati da se bilo sta radi sa njima. Како то мислиш неће дати свако дана су све слаби у сваком погледу , коме они могу шта више да гарантују нарочито после овога могу да гледају и да се плаше. Ко гарантује безбедност румунији, бугарској , пољској и оним нестретницима на балтику сви се редом јуначе исто ко и ови украјинцим међутим да се нешто деси УСА , УК , Француска и Немачка би морали да оду тетки по лек.

Bo

Šteta što naručeno i verovatno plaćeno, nije stiglo ranije. 2 baterije pancira, mi 35, krasuha. A tek eskadrila kiparskih mi 35 koji treba da se remontuju. Sve to sad pada u vodu. Nato neće dozvoliti da nam dostave.
Verovatno da će sankcije zapada obuhvatiti kazne i sankcije svima drugima koji kupuju rusko oružje.

Odgovori
iv

I ja mislim da to sve sada pada u vodu. Ovo je jos jedan dokaz, koliko je bitno da imas kakvu takvu domacu proizvodnju, pa makar to bilo i budzenje pasarsa i stelovanje t55. Kad dodje stani pani, ostane ono use u u svoje kljuse. Nama ostane da se okrenemo Erbasu i Kini. Jedina pozitivna strana ove price je da smo naterani da kupimo ili zapadni ili kineski avion, to je sad definitivno. Ali ono sto je tuzno iz cele ove price, je da mi uvek, ali uvek svetska previranja docekamo nespremni i na kraju uvek bude s brda s dola i spasavaj sta se spasiti moze.

Ha

A možda da vrate pare od školovanja, debele plate, subvencionisane stanove i odu kod privatnika da prodaju čips ili da kreće stanove..? Čisto da se ne „pate“. Upps, pa smetnuo sam s uma da oni već rade kod privatnika!

iv

Rusija je uradila ono protiv cega se Srbija borila prije 20 godina, ovo ih stavilo u isti red sa SAD. Nema izgovora za preziranje su.Da se ja pitam ako za 7 dana bude jos Ukrajine svu tu opremu bi poslao u Ukrajinu i od zapada trazio zamenu za istu

Odgovori
Pe

@ivan1 Mislim da je ovo dosta gore od NATO agresije-koja je bila iskljucivo iz vazduha.Rusi su poslali kopnene trupe, smenice vladu svojim marionetskim rezimom i pravice se da je to nova vlast Ukrajine.
Ipak, Amerika 1999 nije zauzela Beograd i postavila nekog John Petrovica za predsednika, pa onda taj John Petrovic potpise nezavisnost Kosova.
Upravo to ce da urade sa DNR i LNR nove „vlasti“ u Kijevu.
A onda krece hapsenje Ukrajinaca koji su se borili protiv.

Ga

@ Petrovic Dusan

jeste, mnogo je gore. Znao sam da se razlikuje.
Rusi su igrali demokratiju u Ukrajini, Janukovic je pobedio, 2 puta, prvi put kao pozicija, drugi kao opozicija.

A onda je silom smenjen od strane SAD koji su na kraju doveli komedijasa za marionetu (prikladno), koji je postao diktator, zabranio ruski jezik, odbio Minsk 2, suzbio i hapsio opoziciju, itd.

Iv

Petrović Dušan, šta bi sa SSSR zaostalom thenikom,i inferiornom Ruskom vojskom.Što se Amerika neumeša vojno.Nadam se da će helikopteri stići ubrzo.

Pe

@Ivan Uzice Pa jeste zaostalo, i tek cete saznati koliko stotina Rusa je poginulo.Koriste tehniku iz 1970, no protiv slabije i mnogo manje zemlje i to je dovoljno.
Znate dobro da bi vojna pomoc Amerike znacila nuklearni rat.
Americi to ne treba jer imaju jos bilion nacina da doved Rusiju do prosjackog stapa, e to ce i uraditi.
Onda ce im traziti da isporuce Putina i Hag pre nego sto skinu sankcije.A Ruse ce jesti korenje jedno 50 godina.

Ga

@ Tony Blair

Vidim da se radujes zrtvama Rusa. Ne mogu ni da zamisli sta li su ti uradili ti Rusi kad si ziveo tamo da ih toliko mrzis ?

Rusi znaju da prezive na korenju, ali zapad ne moze jedan dan bez komfora.

Mi

>> Mislim da je ovo dosta gore od NATO agresije-koja je bila iskljucivo iz vazduha.

Verovatno ste u pravu, ovde imate konkretne kopnene snage, imate zauzet aerodrum na 20 km od Kijeva, videcemo da li ce biti borbi veceras i da li ce Rusi sutra uspostaviti vazdusni most. Verujem da ce ukrajinci pokusati da povrate aerodrum. Osim toga Ukrajinci su vec oborili mnogo vise vazduhoplova nego sto je 1999. ukupno oboreno, ima vesti o masovnom bombardovanju velikih jedinica sa mnostvom ljudi i mehanizacije i ogormnim gubicima itd…

u Srbiji se ljudi nisu previse bojali NATO-a i ako to sad nekima moze zvucati neverovatno, ja sam vreme delom proveo u BG i secam se dobro radoznalosti ljudi, odlaska da se posmatraju sasvim sveze rusevine, verovatno veoma opasne akcije

Yo

Rusi možda jesu inferiorni, ali bar ne ispadaju iz aviona bežeći glavom bez obzira – kao neki superiorno/izuzetni iz Kabula…

zo

Biće problema sa ruskim ugovorenim obavezama sigurno. Imaće ruska strana dobar izgovor za isporuku delova, servisne intervencije, poštovanje rokova…biće problema sa dozvolama zemalja preko kojih treba ići transport..ovo sve može potrajati!

Odgovori
Ne

Sto ne bi dali mi smo neutralni kao bajagi.realno ja sam za to da ne kupimo ni metak od onih koji su nas bombardovali 99

Odgovori
Ga

Rusija copy & paste NATO. Posle ‘humanitarne intervencije’ Ukrajinu ce pretvoriti u Bosnu, sa dva entiteta po vec poznatim linijama.

Odgovori
Gl

Evo resenja kupimo kineski df 21,to ne potpada pod sankcije.Btw kina vuce australiju i evropu najvise,a pomalo i ameriku za muda.Ne volim zutace komunjare jer su robovoasnici ali nemamo alternativu.BTW i mi 24 smo 97 svercovali pod jos gorim okolnostima.Mogli bi lagano preko arapa i kineza

Fe

Kakva Bosna, kakvi bakraci. Koliko je tezak poraz pred njima, a Rusi samo traze da se polozi oruzje, i demilitarizuju, plus da se svako izjasni na referendumu sa DVE opcije – da se zna, kad je UKR u sadasnjim granicama napustila SSSR, bilo je CELO JEDNO PITANJE NA REFERENDUMU – Jeljcin i Kucma resili da budu nezavisni gospodari, a nesposobni Gorbi to „primio k znanju“…

Da UKR ima ikakvu koheziju, ne bi im vojska bezala sa fronta, prosto, Istok ne oseca Rusko prisustvo bas kao neku okupaciju…

Ve

Kad sretnes medvjeda u sumi u opasnosti si,ali kad mu dodjes ispred jazbine,razapnes sator,pocnes piknik,onda je medvjed posebno opasan.

Odgovori
Mi

Offtopic ali moram, upravo se pojavljuju video radovi sa bayraktar-ima koji razbijaju tenkove, sta je sad sa tim famoznim ruskim trupnim PVO i svemocnim elektronskim dejstvima od kojih dronovi „oslepe“?

Odgovori
Iv

Baš vidimo ,Rusi zauzeli celu Ukrajinu za jedan dan .Bruka i sramota Ukrajinske vojske.Ne mogu da poverujem koliko nisko Rusi lete,pa ono nema nigde.Da je onako Nato leteo sve bi im poskidali.Mi 8 na puskometima,Su 25 vidiš pilota.Bruka ima li Ukrajina uopšte vojsku,avijaciju??Pvo nepostoji..

Hi

Moze link?

Pe

@Miladojka Youneed Kao neko ko je godinama ziveo u Rusiji ja vec godinama ovde upozoravam da Rusija nema nikakvu svemocnu niti vanserijsku tehnologiju.
Rusija ne stoji dobro tehnoloski u savremenom smislu.
Sve sto vidimo da koriste u Ukrajini-izuzev rakleta „kalibr“-imao je SSSR jos 1970-ih.
Ali ima ih 150 miliona,uvezbani su,imaju mnogo opreme koja radi efikasno,i ne mare za ljudski zivot nimalo.Spremni da upotrebe bez milosti i paznje prema civilima oruzje,a posebno ako se bore protiv slabijeg od sebe.
Jednakim sebi smatraju samo Amere.Rusi su generalno egoisticni i arogantni i imaju kompleks vise vrednosti.

Hi

@ Petrovic Dusan

Kao neko ko je ziveo i u Rusiji i u US, obe drzave su govna.

No

Iz Sirije su snimci od barjaktara.
Ne kontam kako ljudi tako lako progutaju propagandu vojnu.

Yo

Ono što se danas pojavljivalo su snimci sa Bajraktara od pre godinu i više dana..
Navodno su dignuti u vazduh pri bombardovanju nekog od aerodroma…

Pe

@Ivan Uzice Kako su to Rusi „zauzeli celu Ukrajinu za jedan dan“?Za sad u prvih 24 sata su prisli Kijevu sa severa, sto je manje od Novi Sad- Beograd, (76km)
Najvise su napredovali na jugu ka Odesi.U Donbasu Ukrajina cvrsto drzi odbranu,ni makac.
Ne znam da li ste ucili razlomke, ali svakako nisu zauzeli ni 1/30 deo Ukrajine, sigurno ne „celu“.Videce se jos kako ce to ici.

TT

Milojka Snimci su iz Sirije, Barjaktari su unisteni u prvih par sati napada u samoj bazi .. Njih vise nema u Ukrajini ..

TT

Dusan Petrovic Su-30/35/34, iskander, PGM, Mi-28, Ka-52, T-90, Uragan, razna MRAP vozila itd.. To je sve nova oprema koja niti je iz 70. niti je postojala u SSSRu.
SU-3x jeste baziran na SU-27 ali onda po logici gotovo sve u USA je iz 70. F-16bx, F-15, M1 itd..

Hi

@ Milo

To je iz Sirije iz 2020. godine.
https://www.youtube.com/watch?v=hsXFgLsfo34

Pe

Upravo vest: za sat slece u Kijev 18 transportnih Il-76 sa desantnim vojskama Rusije: https://www.pravda.com.ua/rus/news/2022/02/24/7325514/
Znaci da PVO ne radi.

Odgovori
Mi

Bila je vesti da je AN-225 unisten na tom aerodrumu ali je potom demantovano. Nadam se da nikome nece pasti na pamet takav besmislen cin. Ja imam nekoga nedaleko od aerodruma i zaista se nadam da veceras nece biti eskalacije borbe, posto ocekujem da ce ukrajinci (ako se jos mogu konsolidovati) pokusati da sprece uspostavljanje vazdusnog mosta…

Mi

Polakse Milodajka vec ima puno fejk videa svuda … ogromna eksplozija iz Kine, MiG 29 od pre 30 godina, preleti aviona iznad Kieva u ssvrsenoj formaciji, pa gomila spsljenih tenkova koje proglase te ruskim te ukrajinskim … a mozda je ovo iz Nagorno Karabaha.

Ali nije fejk da je Turska poslala dva aviona za Ukrainu kazu sa naoruzanjem moguce i sa dronovima – pitanje je samo trenutka kad ce krenuti obaranje tih stranih aviona …

A nesto mi pade na pamet – pa moze Ukraina da pozove USA da im pomogne van UN i NATO – ko sto je Sirija pozvala RU po svim medjunarodnim propisima zar ne? Sto se svi pozivaju na zajednicku politiku eto mogu sami pojedinacno …

Odgovori
Mi

Sve je moguce ali zasto ste vi sigurni za turske isporuke oruzija? Sta je sa onim K-52 koji je moguce prinudno sleteo, jel i to nesto nevezano za dogadjaje?

Gu

Plašim se Vučićeve izdaje.
Pod hitno ući u ODKB,pozvati i dozvoliti Rusima da naprave vojnu bazu na teritoriji Srbije i zatražiti od Rusa da rasporede svoje nuklearno oružje na našoj teritoriji.
To je jedini garant nezavisnosti i opstanka na ovim prostorima Srpske države i Srpskog naroda,sve ostale odluke vode u propast i naš nestanak sa ovih prostora.Jedino sa Rusima možemo opstati,bez Rusa Srbija i srpsko narod nemaju nikakve šanse.

Odgovori
mi

To je siguran put za ubrzanje propadanja nas kao nacije- što možda i nije loše ovako će ovi domaći zlikoci koji se vrte na vlasti kao na ringišilu da podave ovaj narod ko Growler Mečku. Prvo ,male države služe za potukusrivanje.Zašto zapad ne pošalje svoje vojnike u Ukrajinu? Po čemu se Srbija razlikuje od Ukrajine – još smo manji i slabiji.
Nuklearno oružje u Srbiji (bilo čije) je nama u najmanju ruku, najblaže rečeno, beda oko vrata.
U pravu ste – to jeste garant nezavisnosti jedne nacije ali samo ako ta nacija osvoji mnoštvo tehnologija, ne samo nuklarne i to isto napravi sama.

Gu

Minimatar
Naprotiv,to je jedini garant opstanka Srpskog naroda na ovim prostorima.
Da nema Rusa,mi bi odavno bili zbrisani sa lica zemlje,istrebljeni kao Maje.Tako da pod hitno zvati Ruse da dođu u Srbiju sa svojom vojskom i nuklearnim nauružanjem i onda možemo reći da smo bezbjedni i da imamo sigirnu i mirnu budućnost.Sve ostalo nas vodi u velika stradanja i propast.

Mi

>> Pod hitno ući u ODKB,pozvati i dozvoliti Rusima da naprave vojnu bazu na teritoriji Srbije

Zovi druze, imaces gradjanski rat jer nas dobar deo necemo dati suverenitet zemlje u ruke zlom patuljku iz Kremlja!

Yo

To bi onda bilo kao puč 27. marta 1941.
Još nas košta.
Uživajmo u svojoj nebitnosti i pazarimo gas i vojnu opremu po pristojnim cenama od koga želimo.

М

То неће никад да буде кад до сад запослени у руском хуманитаарном центру у Нишу добили дипломатски статус као Нато војници .

Ga

@minmatar

Vucic nije narod. Rusija nece da krivi srpski narod za odluke Vucica. On takodje razume da je Srbija okupirana, slicno Ukrajini, i da Vucic nema puno izbora jer mu uvrcu ruku. Rusija gleda na 10,20,50 godina.

om

Ma mogu Rusi Ukrajincima razbiti sve,ali vrijeme radi protiv Rusije. Nastupa duga i teška gerilska borba. Ovi neće predati svoju zemlju. Ukrajina ima potencijala i vojničkog kadra koliko je god potrebno, imaju preko 500 tisuća ljudi koji su već dugo u ratu, mogu mobilizirati milijun vojnika ko iz šale.
Imaju moralnu podršku cijelog svijeta što nije nebitno, osim Srbije, naravno
Te priče kako će Srbija muljati i ništa reći neće ,neće proći.
Ovdje se traži osuda ili ne. Ako ne osudite stigmu na sebe stavljate, a ako pak osudite Putin će vam zamjeriti ko nikome. Ali to je ona ko sa đavolom tikve sadi o glavu mu se razbijaju. Nikakve izbjeglice neće ugroziti Europu. Europa ih dobrovoljno prima i zove. Eto i mi smo ih voljni primiti u Hrvatskoj. Putin se neće izvući iz ove kaljuže i napravio je sebi i Rusiji nepopravljivu štetu . Ne može protiv cijeloga svijeta,ljudi se zgražaju a vi ga podržavate.
Što to Srbi radite sebi, izgleda mi da ćete na najbolji način morati izabrati stolicu.
Čini mi se da Putko ode niz vodu jer ovo je i za Srbina previše.

Odgovori
Mi

Upravo tako, vreme nikako ne radi za RF, juce je trebao biti brzinskom akcijom uspostavljen vazdusni most do aerodroma Antonov, sto se ocigledno nije desilo, jer odatle nema nikakvog ljudstva i oklopa da su krenuli prema Kijevu. Dakle ta akcija je propala. Ako Kijev ne uzmu za par dana, a nece, gotovo je. Cini se da ulazak ni u jedan veci grad do sada nije ostvaren. Sa druge strane moram da izrazim radost sto se ocigledno ne napadaju civilni ciljevi i ako ukrajinski mediji tvrde drugacije, ocigledno je medjutim po dostupnim medijskim slikama da nema direktnih napada na kuce, zgrade itd.

д

Eto i mi smo ih voljni primiti u Hrvatskoj. само што они нису вољни да дођу у Хрватску.
imaju preko 500 tisuća ljudi koji su već dugo u ratu, mogu mobilizirati milijun vojnika ko iz šale. што их она нису мобилисали него насумично деле цивилим оружје по кијеву што је ван памети.Ne može protiv cijeloga svijeta,ljudi se zgražaju a vi ga podržavate. Индија уздржана,Кина уздржана, арапи ћуте то је 4 милијаде људи.Ma mogu Rusi Ukrajincima razbiti sve па не разбијају им ништа само врше денацификацију нису извршили скоро ни један озбиљан напад на Војску Украјини , а колико ми се чини ни Војска Украјине на њих, нису срушили ни један мост,нису напали елекро мрежу ,нису угасили мобилне комуникације не воде рат против тог народа то им није циљ.Употребили су минимална средства на одређеним правцима , једино ће гадно да прођу припадници Националне гарде украјине који су на фронту преме луганску и доњецку мислим да према њима неће бити милости.

Yo

Ma sve je ovo ujdurma – dogovorili se poodavno oko Ukrajine – pa neće biti ni nekog pritiska.
Mada, emotivan je Putin i po pitanju KiM – i ne treba ga ljutiti – naročito ne sada…

Odgovori
V-

I tako vratise Ukri aerodrom……e putine, putine, gotov si

Odgovori
De

Ukrajina se igrala sa vatrom pa sada gore. Tako ide kada slusas Americku propagandu. Da su bili pametni, oni bi postali zapravo neutralni kao Finska ili Austrija 1945-91-e.

Licno razumijem Ruse. Da Kanada ili Meksiko odluce postati vojni saveznici sa Kinom ili Rusijom, Amerika bi i njih napala i stukla.

A sto se tice Srbije, ovo pravi velike probleme sa ordrzavanje tehnike a kamoli isporuke nove opreme. Trebat ce Srbija odluciti zaminjeni MiG-ove sa ili zapadnim ili Kineskim oruzjem prije nego kasnije.

Odgovori
Fe

@Gus
To nam ni Rusi ne traze.
To sto predlazes je Zelenski probao, i evo rezultata – niko nije hteo da mu se postavlja nuklearno oruzje skoro pored prestonice.

Ko misli da su Rusi mnogo nezgodni, nek samo pomisli sta bi se sve desilo Meksiku kad bi odlucili da pozovu Ruse i Kineze da postave koju bazu kod njih, sa namenom „za obuzdavanje Amerike“. Samo zamisliti sta bi se sve desavalo…

Odgovori
Mi

Vec sam napisao u nekom komentaru, posle ovoga zapad nece dozvoliti nikakve kupovine ili remonte vojne opreme Rusije na teritoriji Evrope i to minimum sledecih 5-10 godina. Vrlo je verovatno da ce se ubrzati zatvaranje price sa Bosnom (Republika Srpska) i Kosovom. Moguca je i neka trampa sa Rusijom, pa ne bi bio prvi put u istoriji da su nas rusi prodali. Posle ovoga u Ukrajini, zapad sigurno nece dozvoliti bilo kakvu mogucnost vojne i politicke infiltracije rusije na Balkanu. Sto se tice nase vojske, treba sto pre preci na zapadne tehnologije i pravljenje novih saveza posto cemo u suprotnom drasticno da zaostajemo za zemljama u okruzenju i mozemo postati laka meta u buducnosti. Novi vojni i politicki savezi sa zapadom su jedini nacin da prezivimo neko buduce vreme, u suprotnom ne iskljucujem aktiviranje lokalnih sukoba na balkanu ako budemo nekooperativni. Sva ova oprema koju smo platili rusima, mozemo da se oprostimo od nje u neko dogledno vreme. Helikopteri Mi24, pa i transportni koji su planirani, remont Kiparskih, remont MiGova ,Pantcir ostali sistemi, to je kraj. Daj boze da izvucemo neke pare nazad.

Odgovori
St

Ja sam ubedjen da recimo Kina i Turska imaju manje vise sve sto je potrebno svim vidovima nase vojske, a i realno, nasa vojska je slabo bila opremljena nekom vrhunskom tehnikom, znaci prosek zavrsava posao. A sto se tice odrzavanj apostojece tehnike, verovatno se moze naci neka posrednicka drzava iz ex SSSR bloka koja ce za neku simbolicnu prijateljskokumovsku proviziju prepordati rezervne delove. Precizno naoruzanje ionako slabo imamo i koristimo.

Odgovori
Mi

Bojim se da mnogi ovde ne shvataju ozbiljnost trenutne situacije?!?
A ono što nam sada najmanje treba jeste izražena rusofilija. Nadam se da ovaj naš neće podleći rusofiličarima kao delom glasačkog tela sada pred izbore.

NATO je tukao ostatke exYU onda kada nije imao ko da kaže ne! Niko tada ni na koji način nije mogao ni da pokuša da kazni i sankcioniše USA i NATO za mešanje u „unutrašnje stvari Jugoslavije“.

Rusi sada tuku po Ukrajini, ali ima ko da kaže ne i ima ko i kako da pritiska Rusiju. A pritisnuta sila, bilo koja, može vrlo nepredvidljivo da reaguje. NATO nisu ostaci raspalog SSSR kao što je bilo ’90-ih, a nije više ni Rusija. Ne verujem da će NATO sada ići dublje u konflikt, ali ne znamo koliko Putin duboko želi da ide. Potpuna izolacija Rusije jeste moguća, i tu će Rusija biti na daleko većem gubitku nego bilo ko drugi, i biće Rusija ta neka „pritisnuta sila“. Nemačka i EU hoće patiti nedostatka zbog Ruskog gasa, ali svakako neće dozvoliti da Putin gasom određuje gde će biti ko u Evropi. Šta sada mislite? EU će kad usfali gasa da kaže „Joj Putine, daj nam gas, ajd’ dalje radi šta/gde ‘oćeš…“ Može EU da bude svesna da USA diktira sve, ali jako dobro znaju da samo zajedno sa celim, onim što se zove Zapadni svet, mogu da se nekako održe. Ne treba im sukob sa Rusijom, ali im još manje treba sukob između njih samih, unutar EU, ili EU sa USA.

Ruske nuk-e na teritoriji Srbije?!? Buahaha! Imati nuk. oružje jeste garancija nezavisnosti, ali samo ako imaš SVOJE nukl. oružje. Ako neko drugi to drži kod tebe, ti si samo topovsko meso.
Mi bi onda dobili prvu Hirošimu i Nagasaki posle WW2 (jedina „utehica“, dobili bi i drugi, na obe strane). Setite se da je USA bio zaista spreman da počne WW3 zbog raketa na Kubi. I onaj moćni SSSR je ipak odustao.

Slažem se da su USA se’onjskom politikom uvek nekog pritiska na Rusiju i sabotiranjem ruskih pokušaja da ekonomski ojača zapravo i izazvali pojavu sadašnjeg Putina i njegove politike. Ali ko u toj politici ne zna inteligentno da pliva, nije da se bavi politikom (Sloba je bio sjajan primer totalne pogubljenosti u tada novom, post cold-war poretku).

Rusia ima 150mil stanovnika, Kina milijardu i nešto… Ostatak sveta ima skoro 6.5 milijardi ljudi. Taj ostatak možda ne uopšte ne simpatiše USA, ali ne simpatišu ni Rusiju, i svakako neće stati na stranu Rusije. Ako ikada ikako budu zaista pritisnuti da budu na nekoj strani, budite ubeđeni da će to ipak biti USA strana. Cela EU+GB, Kanada, Australija, Japan, Severna Korea jesu pod uticajem USA, jesu marionete, ali vrlo snažne, bogate i moćne marionete. Koje to marinete ima Rusija? Severnu Koreju? Jel moramo mi da budemo još jedna? Srbiji uopšte nije pametno da sada drži Rusku stranu.

Očigledno i ovde kod nas postoje pojedinci koji uživaju u trenutnoj situaciji i likuju nad trenutnim ruskim uspesima. I nadaju se konačnoj pobedi Rusije nad USA dominacijom i globalizacijom sveta. U jeee… Kako da ne. Baš će biti sjajno. Svima. Nama u Srbiji pogotovo. Obnovićemo proizvodnju Yuga i stojadina… Vozićemo ih na ulje iz uljane repice, sa naših njiva… :(

Imam dvoje male dece, i koliko god da ne volim USA expanziju i dominaciju, još više mi se ne sviđa ovo što se upravo događa.

Odgovori
AL

Miki,
uglavnom ti je dobra analiza trenutnog stanja. Mislim da Rusija sigurno nece propasti, jer su oni od 1917. pod nekakvim sankcijama zapada. Bez obzira na sve, mi definitivno moramo da mnooogo vodimo racuna da se ne namestimo ponovo. Mi smo mala zemlja, realno siromasna i bez nekog uticaja u svetu. Dva puta u istoriji (I i II svetski rat) smo nepromisljeno usli da ratujemo u sukobu velikih i platili smo to sa 3 miliona zrtava. Zato treba biti mnooogo pametan i pustiti velike da se biju, ali bez naseg ucesca.

Sa

Problem Ukrajine je što su ponajviše korupcijom sami sjebali svoju vlastitu državu do te mjere da oni kao država od 40 milijuna stanovnika, od toga valjda ukrajinaca 30? milijuna nisu u stanju izdržati 3 dana protiv 150 000 ruskih vojnika. Zapucalo, a samo vidiš kolone prema zapadu.

1. 1999. kad su vratili nuklearke u Rusiju, SAD, Engleska, Francuska i Rusija potpisale su papir kojim garantiraju teritorijalnu cjelovitost Ukrajine. Pametnom dosta.
2. SAD i EU, soroševci i ostali „šampioni demokracije“ su se uzjebali (da oprostite) i isprovocirali prosvjede na Majdanu, postavili majmune u vladu koji su rusima otkazale korištenje baza na Krimu. Posljedice po Ukrajinu znamo. Obećanja i tapšanje po ramenu od strane zapada, Krim u Rusiji. Sami krivi Ukrajinci.
3. Nakon aneksije Krima, Putin nepotrebno provocira sa Donjeckom i Luganskom, prolazi mu i bolje od očekivanja, zapadne „sile“ se pokazuju šonjama kakvima jesu. Opet Ukrajina i ukrajinci popušiše, tapšanje po ramenu, Donjeck i Lugansk de facto u Rusiji.
4. Ovakva Ukrajina nije prijetnja nikome, nefunkcionalna, nesposobna i korumpirana država koju zapadnjaci vuku za nos. Ne može zaprijetiti Rusiji baš ničim. I bez obzira kakva god „prozapadna“ vlast bila u Kijevu, laž je da oni bilo čime mogu ugroziti Rusiju. I što Putin radi? Invazija. I to invazija dijelom iz Bjelorusije (što su njjima zaboga skrivili ukraijinci?). Zašto? Što će dobiti s tim?
Rusija će postaviti marionetsku vladu, ali hrpa ukrajinaca će otići na zapad. Što će Putin dobiti? Polupraznu zemlju i sankcije za Rusiju.
Tko dobiva? Zapadna Europa! Zapadna Europa treba i želi ukrajinske imigrante koji su europljani, za razliku od arapa, afganistanaca, pakistanaca, afrikanaca koji dolaze živjet na socijali (bez uvrede, ali to je drukčiji svijet i mentalitet). „Stari europljani“ trebaju nove mlade ljude koji će normalno raditi, živjeti, imati djecu i obogaćivati njihovo društvo.
5. Gubitnik je samo jedan, ukrajinci :-(

Odgovori
д

једини проблем украјине је што је комунистичка измишљотина већ сам реке харков и лавлв немају везе једни са другим то су два света.Западни део је био вековима у Пољској , део јужног у Мађарској Стаљин је то склепао после другог светског рата и то није функционално осим у некој диктатури. нема ту јединства ни кохезије.

Mi

Nekako mi se javlja posle ovog sukoba da se moraju stvari ponovo preispitivati …

Kod Nagorno-Karabaha se digla fama oko dronova … nista bez njih. I u Ukrajini osim jednog fejk snimka nista od Barjaktara … mozda je Erdogan zato ljut.

I sad ako ne uvedemo sankcije Rusima verovatno cemo moci da dobijemo sta potrazimo – ili skolu taktike i obavestajne sluzbe ili najverovatnije protivelektronska sredstva koja ce izbiti na prvo mesto u opremi protiv dronova, PVO i komunikacija …

Odgovori
Br

Sve sto je kupljeno od Rusa je ili novo ili tek nedavno remontovano, tako da ce sve to moci verovatno par godina da se koristi bez vecih problema, a do tada ce sankcije vec biti ukinute ili ublazene. Naravno, morace da se pauzira sa daljim nabavkama, ali taj novacmoze da se preusmeri u modernizaciju tenkova i bvp-a.

Nece ovo trajati vecno niti ce eskalirati, jer ovde je skoro sigurno neki dil u pitanju, kao sto je Kosovo bilo za Osetiju, ovde je mozda dil Ukrajina za rusko nemesanje u najavljen napad Izraela na Iran.

Americi je Rusija itekako potrebna. „War on terror“ se odavno bio izlizao i Putin i jacanje Rusije su dosli kao kec na deset i dali ogroman zamah zapadnoj vojnoj industriji. Amerika ne sme da ostane bez ozbiljnog protivnika jer njena ekonomija ne moze da prezivi znacajnije smanjenje vojne industrije.

Odgovori
Ro

Ne bih se složio. Americi nije potreban protivnik kao što je Rusija jer ima veći izazov u Kini. Rusija zadnjih 5 godina prezentira nešto što je za takvu globalnu silu sasvim očekivano, a na njihov nuklearni arsenal nikad nije ni pala niti najmanja sjena, bez obzira na raspad SSSR-a.
Putin je sada iskoristio trenutak da pokuša ugurati Rusiju kao trećeg igrača, sad mu paše lagano paktiranje s Kinom, ali Kina Ruse ne vidi kao dugoročne partnere, Kinezi su sličniji Amerikancima, s daleko većim ljudskim i procesnim potencijalom.
Kad Rusi ne bi imali nuklearno oružje, Kina bi ih pojela za ‘doručak’.
Amerika ne ovisi o vojno-industrijskom kompleksu nego drži preko 80% svijeta u dolarskom ropstvu.
Sunovrat Amerike slijedi kad dolar izgubi status globalne valute.

Ni

Mnogi postavljaju pitanje gdje su ti Turski dronovi? Kao sad ne valjaju nista pa ih nema. Pa pitajte ukrajinsku vojsku gdje su?. Nije greska u dronovima iako neki sarkasticki gledaju na Turske dronove nego u ukrajinskoj vojsci sto ih ne koristi ili ne zna koristiti.

Odgovori
Fe

Dronovi kao Barjaktar su upotrebljivi samo protiv protivnika koji nema PVO, niti EW.
Da je drugačije bilo bi još klipnih aviona, i proizvodio bi ih baš svako.
Do zadnjeg su poobarani, a i kontrolne stanice su lako otkrivene i uništene bombardovanjem.
Neće biti da je baš kako HR mediji izveštavaju, skoro svo veći gradovi su pred padom…

ab

https://youtu.be/T9_zTNYyp3E

Pokidali Ukrajnci ove Ruse ko svinja masne krpe…

Odgovori
Le

Интересантно је колико пристрасности је у појединим коментарима. Оно чега нема је који су логичка потенцијална решења? Првенствено ово није само рат Русије и Украјине него Русије и Нато пакта јер су обука, испоручивање оружја и санкције врста рата. Ја видим три решења:
1. Пораз Русије и њен нестанак
2. Нуклеарни сукоб и вероватно нестанак човечанства.
3. Повлачење Нато пакта на позиције из 1999-е с тим да источне чланице могу остати у саставу Нато пакта и рачунати на члан 5 али без ракетних система и свега осталог што угрожава безбедност Русије.
4. Неки статус qo kao nešto što se mnogi nadaju ali u to ne verujem kao što ne verujem da će se Rusija zaglaviti u ratu u Ukrajini i posmatrati kako zapad naoružava Ukrajince i uvodi sankcije.

Odgovori
Zd

@Nikola
Da, sve intelektualci podržavaju Putina. Isto kao i u Srbiji, za SNS, u Hrvatskoj, za HDZ, glasaju sve intelektualci iz ruralnih sredina. Urbane sredine, koje su u manjini, su na strani opozicije…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs