[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

29. nov 2023

Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

28. nov 2023

Er Srbija testira novi inflight entertainment sistem za strimovanje sadržaja na uređaje putnika, prvi put u A320 i ATR avionima

27. nov 2023

Beogradski aerodrom dobio novu traku za preuzimanje prtljaga iz širokotrupnih aviona

24. nov 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio prvu praktičnu odluku radi smanjenja buke prilikom preleta mlaznih aviona iznad Bežanijske Kose

21. nov 2023

[VIDEO] Prince Aviation iz Beograda na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju: Nastavljamo sa ulaganjem u sve aspekte operacija

16. nov 2023

[POSLEDNJA VEST] Etihad u potpunosti izlazi iz suvlasništva Er Srbije

13. nov 2023

Sejbr u Beogradu: Er Srbija prva na svetu počela da koristi sistem dinamičnog određivanja cena „Sabre Air IQ“

9. nov 2023

Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona

6. nov 2023

Zimski red letenja KLM-a zadržava dva dnevna leta na liniji Beograd – Amsterdam

30. okt 2023

Da vam objasnim nešto u vezi novih Er Srbijinih uniformi (…i kako su piloti nacionalne avio-kompanije prestali da budu žrtve Etihad estetike)

27. okt 2023

Flightradar 24 u Beogradu: Iza scene kargo konverzije drugog Boinga 767 u Jat Tehnici

24. okt 2023

[INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima

19. okt 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva inicirao predlog za smanjenje buke prilikom poletanja putničkih aviona sa aerodroma „Nikola Tesla“

10. okt 2023

Nova destinacija Er Montenegra uz promotivne cene avio-karata

7. okt 2023

Er Frans – KLM grupa kupuje 50 aviona Erbas A350

6. okt 2023

[NAJAVA] IATA i Er Srbija organizuju jednodnevnu vazduhoplovnu konferenciju u Beogradu 17. oktobra

5. okt 2023

[PRVE FOTOGRAFIJE] Treći Embraer u bojama Er Srbije

26. sep 2023

Željko Mitrović najavio ulazak Er Pinka u redovni avio-saobraćaj: „U narednih 6 meseci ćemo probati da se okušamo u regionalnom „low-cost“ saobraćaju sa Embraerima“

25. sep 2023

Vazduhoplovna akademija i indijska avio-kompanija Džet vingz ervejz potpisali ugovor o obuci pilota: Cilj je obuka 800 indijaca u Vršcu u narednih 5 godina

21. sep 2023
iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova
iziDžet prednjači sa uvođenjem novih tehnologija i procedura na svoje starije platforme / Foto: Erbas

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

Treći najveći niskotarifni avio-prevoznik iziDžet (globalno, posmatrano po broju aviona) najavio je kupovinu Erbasovog DPO (Descent Profile Optimisation) softvera kojim planira da unapredi svoju A320 flotu, saopštio je jutros Erbas. Plan je da se do 2023. godine više od 300 A320 opremi ovom funkcionalnošću.

Ovim unapređenjem iziDžet postaće najveći globalni operater ovog rešenja o kojem je Tango Six već pisao u kontekstu i srpskog nacionalnog avio-prevoznika. Tokom našeg izveštavanja sa ovogodišnjeg Farnboroa direktor Er Srbije nam je potvrdio da kompanija pregovara upravo o Erbasovom DPO softveru.

Marek je tada kazao za Tango Six da se softver bez ikakvih fizičkih modifikacija instalira u okviru postojeće avionike i da će se, kako je tada rekao, njegova cena nabavke i instalacije isplatiti nakon dve godine upotrebe uštedama utrošenog goriva. Dodatna indirektna korist softvera je, kazao je Marek, i ta da će mlazni avioni Er Srbije uz njegovu pomoć emitovati i manje štetnih izduvnih gasova.

Dejvid Morgan, trenutni COO (Chief Operating Officer) iziDžeta naglasio se je da pored ovakvih rešenja avio-industrija sama ne može toliko doprineti smanjenju emisije štetnih gasova već da je bitnije da konačno dođe do modernizacije principa i sistema kontrole vazdušnog prostora i da se, takođe konačno, implementira SES (Single European Sky) projekat. iziDžet je svoju A320 flotu već opremio određenim SES funkcionalnostima od čemu je Tango Six već pisao.

Er Srbija je prošle nedelje predstavila svoj drugi A320 koji je registrovan kao YU-APO / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Jutrošnje saopštenje Erbasa dodatno pojašnjava način na koji se instalira i koristi DPO sofver.

DPO i CDA (Continuous Descent Approach) funkcionalnost i procedura omogućavaju letelici da snižava sa visine krstarenja koristeći jedino najmanju zadatu snagu (idle engine thrust) motora. Kao rezultat, motori troše manje goriva i prateće emisije štetnih CO2 i NOx (Ugljen-dioksida i Azotnih-oksida) se posledično umanjuju, kao i buka koju turbo-mlazni motori proizvode. DPO i CDA takođe maksimiziraju vreme provedeno na efikasnijem vertikalnom profilu krstarenja jer se snižavanje ne započinje prerano, što takođe eliminiše i „level-off“ segment snižavanja koji se dešava na njegovom kraju kada je potrebno ponovo „dodati gas“ kako bi se održao horizontalni let sa neznatno više snage u gušćem vazduhu pred finalni prilaz.

Najbitniji deo novih procedura u ovakvim modifikacijama zavise od saradnje sa Kontrolom letenja, odnosno od optimizacije trajektorije letelice. Optimizovanjem trajektorije snižavanja zbog korišćenja najmanje zadate snage i drugih DPO funkcionalnosti, iziDžet projektuje uštedu oko 98 tona goriva godišnje po avionu u svojoj evropskoj mreži ruta. Očekuju da će eliminisati preko 311 tona CO2 godišnje po avionu ili 88.600 tona CO2 svake godine gledano kroz ukupnu A320 flotu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs