Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024
[EKSKLUZIVNO] Jat Tehnika odmrzla evropski EASA sertifikat za održavanje aviona: Spremni smo da nastavimo sa investiranjem u ljude i opremu, učestvovaćemo u programu „Moja prva plata“
Jat Tehnika najavljuje učešće u državnom programu "Moja prva plata" / Foto: Jat Tehnika

[EKSKLUZIVNO] Jat Tehnika odmrzla evropski EASA sertifikat za održavanje aviona: Spremni smo da nastavimo sa investiranjem u ljude i opremu, učestvovaćemo u programu „Moja prva plata“

Najveći srpski MRO (organizacija koja se bavi održavanjem, popravkom i remontom letelica) Jat Tehnika odmrzla je svoj suspendovani evropski Part 145 sertifikat, što je od 14. marta ove godine moguće videti na EASA-inom sajtu. Šok koji je jula prošle godine protutnjao srpskom avio-industrijom usled EASA-ine suspenzije Jat Tehnike (koja je od kraja 2019. godine u vlasništvu poljskog Avia Prajma) uključivao je i Gas Aviation čiji je Part 145 sertifikat takođe bio suspendovan. Kako Tango Six saznaje, i oni su odmrzli svoj Part 145 prošlog pondeljka. Lista suspendovanih (zbog rata u Ukrajini puna ruskih kompanija) i dalje nije ažurirana od 14. marta. Kada bude, sa nje će nestati i poslednja srpska MRO kompanija.

EASA je sredinom ovog meseca odmrznula suspendovani EASA Part 145 sertifikat srpskom MRO-u / Foto: Jat Tehnika

Odmrzavanje suspendovanog sertifikata za Jat Tehniku bio je povod za razgovor sa direktorom matičnog Avia Prjama Pjotrom Kačorom, koji je za Tango Six ekskluzivno najavio i učešće Jat Tehnike u državnom programu „Moja prva plata“ kroz saradnju sa Vazduhoplovnom akademijom:

– Zadovoljstvo nam je da možemo najaviti naše učešće u programu „Moja prva plata“ uz saradnju sa Vazduhoplovnom akademijom. Tokom aprila ćemo objaviti dodatne informacije kako će zainteresovani mladi ljudi moći da se priključe ovom programu. Zahvalni smo Vladi Srbije koja je omogućila finansiranje ovog programa, što pomaže na kraju i mladima i biznisima koji će, baš kao i naš, dati sve od sebe da ih edukuju i uvedu u posao na najbolji mogući način.

Želeo bih da naglasim našu izvrsnu saradnju sa Vazduhoplovnom akademijom, čiji studenti kod nas obavljaju svoju praktičnu obuku kroz unapređeni koncept dualnog obrazovanja od sredine 2021. godine.

Direktor Avia Prajma Pjotr Kačor / Foto: SEAS

Srž projekta „Moja prva plata“ biće da će najbolji studenti Vazduhoplovne akademije koji kod nas budu pohađali praksu za avio-mehaničare dobiti ponudu za zapošljavanje u Jat Tehnici odmah po završetku školovanja u akademiji. Kroz državno subvencionisani program „Moja prva plata“ bićemo u prilici da im uvećamo platu. Koncept pripravničkog staža koji u našoj kompaniji traje tri godine strukturiran je na način da kako pripravnik stiče nove veštine, tako mu se uvećava i plata. Povrh toga, obučićemo ih interno kako bi stekli EASA Part 66 licence i kako bi postali obučeni mehaničari. Investiraćemo u tu grupu mladih ljudi i dalje koristeći naše resurse u obukama za specifične tipove letelica što će ih učiniti konkurentnijim na tržištu, tada već iskusnijih radnika.

Vazduhoplovna akademija ove mlade ljude već školuje prema najvišim standardima, što će se kod nas prirodno nastaviti uz dobijanje pomenute EASA-ine Part 66 dozvole, praktično, ako se posmatra globalno tržište, najvrednije na svetu. Sve to bez njihovog dodatnog troška i bez potrebe da napuštaju Srbiju. – otkrio je Kačor za Tango Six.

Jat Tehnici predstoje investicije

Kačor dalje naglašava da Avia Prajm i dalje posmatra Jat Tehniku kao deo svoje grupacije sa najvećim potencijalom za rast. Podseća da ne postoji skoro ni jedan tip posla ili letelice koju Tehnika ne može primiti u svoje hangare i popraviti:

– Jedinstveni kapaciteti, posebno Jat Tehnikinog odeljenja za održavanje motora i njihovih komponenti pomažu nam da obogatimo ponudu grupe na tržištu. Ova sinergija nam nudi zaista posebne adute u poslovnom smislu na globalnom nivou. Sve to zahvaljujuči Jat Tehnici. – kaže Kačor.

Najbolji diplomci Vazduhoplovne akademije biće zaposleni u Jat Tehnici, dobiće Part 66 dozvole i učestvovaće u programu „Moja prva plata“ / Foto: Jat Tehnika

Bilo koji razgovor sa bilo kojom kompanijom na tržištu u poslednje vreme neizostavno mora pomenuti i uticaj globalne pandemije na biznis. Prema Aviation Weeku, kombinovani gubitak američkih i evropskih MRO kompanija u broju zaposlenih tehničara dostigao je 30%. Kako navodi ovaj medij, većina njih potpuno je izašla iz industrije navodeći da „traže nešto stabilnije“:

– Mi na to gledamo nešto drugačije. Verujemo da će vazduhoplovna industrija pronaći svoj put napred u post-pandemijskom svetu i da će se stope rasta ponovo vratiti. Upravo zbog toga želimo da delujemo brzo i da obučavamo mlade ljude u još većem broju ne bi li nadoknadili prazninu koju pominjete.

Ovde bih ponovo pomenuo Vazduhoplovnu akademiju i njen izvrstan program školovanja koji će se sada nastaviti konkretnije programom „Moja prva plata“. Ideja je da se zaposlite odmah nakon završene srednje škole. Nadamo se da ćemo ovim potezom prekinuti praksu odlazaka srpskih mehaničara iz Srbije jer će biti dovoljno poslova u Beogradu.

Čuveno „motorsko“ Jat Tehnike / Foto: Jat Tehnika

Računamo na, kao što sam već pomenuo, motorsko odeljenje Jat Tehnike. Segment održavanja avionskih motora u našoj industriji će najbrže rasti u sledećim godinama. Isto važi i za veće projekte, van opsega tradicionalnog održavanja aviona. Zbog toga ćemo gurati višemilionske investicije, u evrima, u godinama koje slede kako bi Jat Tehnici osigurali budućnost, kako bi ova kompanija bila i više nego konkurentna.

Kovid, rat u Ukrajini?

– Nažalost, naša planeta samo ide iz jedne krize u drugu. Pandemija nas je ojačala u poslovnom smislu. Naučili smo da svet ne može biti stabilno mesto u našim nadanjima i da moramo uvek biti spremni da pronađemo rešenja za nesigurnosti današnjice. Naučili smo, što je bitno i ne pominje se često, da kao poslodavac moramo brinuti i o mentalnom blagostanju naših radnika.

Moram ovde biti otvoren, ekonomska situacija, posledice Kovid pandemije, biznis izazovi u pogledu radne snage i lanaca snabdevanja svi ostaju, barem u neko dogledno vreme. Ali mi nikada nismo zaustavili naše operacije, ni za jedan jedini dan tokom pandemije i često teških lokdauna. Stoga sam uveren da možemo izdržati i ove nove izazove. Pandemija nas je sigurno formatirala u mnogo jaču grupaciju i ne vidim razlog zašto ne bi nastavili da rastemo.

Posao u Zapadnoj i Centralnoj Evropi se polako vraća i mi smo odlučni da na tome kapitalizujemo. – zaključuje Kačor u razgovoru za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zo

Nisam siguran da ce pripravnici raditi i ostati u kompaniji tri godine i primati pripravnicku platu?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs