[PRVE FOTOGRAFIJE] Treći Embraer u bojama Er Srbije

26. sep 2023

Željko Mitrović najavio ulazak Er Pinka u redovni avio-saobraćaj: „U narednih 6 meseci ćemo probati da se okušamo u regionalnom „low-cost“ saobraćaju sa Embraerima“

25. sep 2023

Vazduhoplovna akademija i indijska avio-kompanija Džet vingz ervejz potpisali ugovor o obuci pilota: Cilj je obuka 800 indijaca u Vršcu u narednih 5 godina

21. sep 2023

[EKSKLUZIVNO] Prvi renderi izgleda novog dela putničkog terminala aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu i planirana proširenja infrastrukture

14. sep 2023

Er Frans slavi 90. rođendan: Od Pariza do Beograda 11 sati

1. sep 2023

Kurs namenjen savladavanju straha od letenja ponovo u Zagrebu: Teorijska predavanja i praktični let u putničkom avionu protiv avio-fobije

24. avg 2023

[EKSKLUZIVNO] Poznati srpski pilot Živadinović nudi rešenje za srpsko letačko osoblje: EASA medical pregledi na granici Hrvatske i Srbije u Iloku

23. avg 2023

Er Srbija vraća u državni budžet 20 miliona evra, ističe istorijske rekorde u ostvarenom saobraćaju

10. avg 2023

Najstariji živi srpski pilot danas puni 100 godina: Avram Avramović i njegovih 22.000 sati u vazduhu

10. avg 2023

[POSLEDNJA VEST] Danas završena prva domaća konverzija puničkog u kargo avion u Jat Tehnici; Prve fotografije

9. avg 2023

Er Montenegro dobio IATA kod

7. avg 2023

Boingova procena potrebe za pilotima i mehaničarima: Do 2042. godine trebaće ih – baš baš baš mnogo

3. avg 2023

[EKSKLUZIVNO] Prva fotografija prvog Er Srbijinog Embraera E195

2. avg 2023

[POSLEDNJA VEST] Stiže prvi Embraer E195 za Er Srbiju

1. avg 2023

Šestomesečni poslovni rezultati MTU-a na globalnom nivou: Novu Pazovu očekuje deo od ukupno ugovorenog posla vrednosti do 20 milijardi evra

31. jul 2023

GoldAir prvi hendler koji se širi na „Nikoli Tesli“ nakon liberalizacije tržišta

27. jul 2023

Izmena Zakona o vazdušnom saobraćaju zbog haotične letnje sezone i spisak svih mogućih vazduhoplovnih grehova

25. jul 2023

[EKSKLUZIVNO] Rajner Beker, direktor MTU Serbia za Tango Six: Postrojenje u Novoj Pazovi biće najmodernije na svetu

19. jul 2023

Makedonska kontrola letenja kupila Rohde & Schwarz sistem glasovne komunikacije

12. jul 2023

[POSLEDNJA VEST] Direktorat civilnog vazduhoplovstva doneo odluku o slobodnom pristupu hendling tržištu na „Nikoli Tesli“

11. jul 2023
Gašić najavio rešavanje problema spore pasoške kontrole na aerodromu „Nikola Tesla“, mediji to ignorisali kao vest
Nove uniforme Granične policije / Foto: Ministarstvo unutrašnjih poslova

Gašić najavio rešavanje problema spore pasoške kontrole na aerodromu „Nikola Tesla“, mediji to ignorisali kao vest

Ministar unutrašnjih poslova Bratislav Gašić juče je obišao Upravu granične policije na aerodromu „Nikola Tesla“ radi predstavljanja novih uniformi njenih službenika i ni jedan domaći medij nije uspeo da pronađe zapravo jedinu vest koja je prilikom tog obilaska emitovana.

Srećom, tu je Tango Six. Kao i prekjuče.

Gašić je, u jednom trenutku, prilikom razgovora sa pripravnicama Granične policije u novim uniformama, kazao da će MUP za period letnje sezone obezbediti dodatnih 40 službenika koji bi trebalo da pomognu u rešavanju možda i većeg problema od „divljih“ taksista a to je nedovoljan broj službenika i nedovoljan broj kabina Granične policije na pasoškoj kontroli u dolasku. 

Putnici koji sleću na aerodrom „Nikola Tesla“ već duže vreme znaju da je čekanje na prolazak pasoške kontrole gotovo uvek stresno iskustvo koje se manifestuje priličnom gužvom i redovima. Iako je uobičajen refleks kritika u pravcu aerodroma, zapravo je problem uvek bio u Ministarstvu unutrašnjih poslova i Graničnoj policiji, čiji su službenici zaduženi za kontrolu pasoša a ne službenici aerodroma. Ovaj specifičan strukovni profil je očigledno u poslednje vreme deficitaran što se, u kombinaciji sa istorijskim porastom broja putnika koji prolaze kroz „Nikolu Teslu“ nakon popuštanja Korone, ogleda u izrazito dugim redovima.

Ministar policije u razgovoru sa službenicima Granične policije koji verovatno žele više kolega a ne nove uniforme / Foto: Ministarstvo unutrašnjih poslova

Jučerašnje saopštenje MUP-a ne pominje Gašićevu izjavu koja je bila snimljena kao deo video pokrivalice za YouTube kanala ministarstva. Ni jedan mejnstrim medij nije izvestio o komentaru da će biti dovedeno 40 novih službenika, koji je, objektivno gledano, bio jedina vest na ovom događaju.

Drugi deo jučerašnje ministrove posete takođe je bio interesantan. Naime, on je kazao da će država, ponovo, rešiti problem „divljih“ taksista nakon nedavne eskalacije tog problema koja je čak išla do toga, kako je izvestio portal ExYU Aviation, da je kompanija Belgrade Airport razmišljala da pokrene sopstvenu taksi službu koja bi jedina imala pristup aerodromu.

Takođe je interesantno da drugo jučerašnje saopštenje MUP-a o ponovnom rešavanju problema „divljih“ taksista, u fokusu ima fotografiju nove table koja predstavlja jedan od najvećih blamova, u poslednje vreme prilično disfunkcionalne, gradske vlasti. Naime, autor ovih redova je pre nekoliko nedelja sa neskrivenim zadovoljstvom stavio svoj Tviter uticaj na probu.

Dan kasnije, tabla je, donekle, dobila pravopis:

(Baš) Rast broja putnika na BEG-u

Dok vazduhoplovni portali, političari i menadžment institucija u našoj industriji često izveštavaju o broju putnika koji se ili preveze avionom ili prođe kroz određeni aerodrom, nisam siguran da šira javnost u potpunosti shvata razmere povratka u vazduh nakon Korone.

Matična kompanija koncesionara „Nikole Tesle“ saopštila je nedavno da je njihov aerodrom u Srbiji, koji sutra zvanično dobija još jednu pistu, prema broju putnika porastao za 29% u odnosu na 2019. godinu navodeći primer da je samo na linijama za Tursku 84% više putnika.

Er Srbija jedna je od najbržerastućih avio-kompanija na starom kontinentu sa preko 40 potpuno novih linija koje su uspostavljene nakon Korone. Procenjuje se da će u periodu od jula do septembra imati preko 40% više letova u poređenju sa 2019. godinom. Sve ovo predstavlja rast koji srpska nacionalna avio-kompanija do sada, u ovom obimu, nikada nije iskusila.

Vrhunac letenje sezone na „Nikoli Tesli“ (koji je već počeo) biće najveće saobraćajno opterećenje u njegovoj istoriji. Haotično gradilište svakako će biti jedan od neprijatnih faktora ali ni blizu konkretne fizičke gužve koja neće mariti za lepim uniformama već će vapiti za više zaposlenih koji opslužuju avione i posebno za više službenika Granične policije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ž

Kada sam se vraćao sa familijom u aprilu sa puta, 4 aviona su sletela u isto vreme. 5 šaltera rade, od toga 3 stvarno rade, na dva šaltera, dve gospođe gledaju u telefone, stavljena fascikla preko prozorčeta. Gužva, ljudi negoduju, a one umesto da samosvesno i odgovorno počnu da rade, one ustaju i odlaze, ostavljajući i nama a i svojim kolegama problem. Problem nije u Gašiću, nego u ljudima, sistemu i svesti! Do god srpski mozak ima bol u preponama, mi ne možemo da budemo deo ničega osim propale i okupirane zemlje od strane kriminalnih i neodgovornih struktura

Odgovori
Xe

Ja sam imao ove godine sa aerodrumom pozitivna iskustva, sto se tice sigurnosne provere i pasoske kontrole. I ako su redovi bili nevidjeni islo je prihvatljivo brzo, mozda 30 min cekanja pre par nedelja. Radili su svi salteri, inace ne bi smo nikada prosli. Realno kod takvih guzvi po evropi pre treba racunati na probleme nego u BG, gde ocigledno ima vise personala na raspolaganju (i sigurnosna kontrola nije narocito stroga).

Ni

Bravo za tekst. Sve jako lepo rečeno i sagledano.

Odgovori
Ro

Jos jedan profesionalan tekst i prilaz problemima koji su prisutni na aerodromu u izgradnji. Broj sluzbenika u opsluzivanju putnika mora biti adekvatan letnjoj i zimskoj sezoni. Veci broj sluzbenika zahteva i vecu cenu aerodromskih usluga. To se podrazumeva pod vecom efikasnoscu,
brzom i ekspeditivnijim opsluzivanjem. Cistocom i urednoscu Aerodroma i oko aerodroma. Sustina je po onoj narodnoj „koliko novca, toliko muzike.“.
Gde su mala ulaganja, velike su price. Teme i dileme. One stvarne i one polu stvarne.
Jedno je sigurno. Cena koju je platio Vinci Airports mora se nadoknaditi ulagacu. Opravdati koncesiju drzavi, a putnici i posetioci biti zadovoljni u svim segmentima. Siguran sam da je Aerodrom Nikola Tesla Beograd na pravom putu. Koliko je jos ostalo gradnje i dogradnje, neznam. Ali je ocigledno da se Aerodrom krece prema onome sto treba biti.
Referentan. U svemu onome sto cini aerodrom da bude Aerodrom. Verujem. 😀✈🌐🛫♥️🇷🇸✈
Rodney Marinkovic and Aviation Enthusiast Associate Group.
West Ryde Sydney Australia

Odgovori
Pe

Kao i uvek, „sad će svi da vide kako se to radi“ izjava za hipnozu onih koji ne izlaze iz kuće – ili u ovom slučaju ne putuju avionom. Svako malo pa radi ceo jedan šalter, a 5 uniformisanih bleji iza ćoška.
Ne treba ni više šaltera ni više policije, treba oni koji su već tamo da zarade platu i to je sve.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs