SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025
Gašić najavio rešavanje problema spore pasoške kontrole na aerodromu „Nikola Tesla“, mediji to ignorisali kao vest
Nove uniforme Granične policije / Foto: Ministarstvo unutrašnjih poslova

Gašić najavio rešavanje problema spore pasoške kontrole na aerodromu „Nikola Tesla“, mediji to ignorisali kao vest

Ministar unutrašnjih poslova Bratislav Gašić juče je obišao Upravu granične policije na aerodromu „Nikola Tesla“ radi predstavljanja novih uniformi njenih službenika i ni jedan domaći medij nije uspeo da pronađe zapravo jedinu vest koja je prilikom tog obilaska emitovana.

Srećom, tu je Tango Six. Kao i prekjuče.

Gašić je, u jednom trenutku, prilikom razgovora sa pripravnicama Granične policije u novim uniformama, kazao da će MUP za period letnje sezone obezbediti dodatnih 40 službenika koji bi trebalo da pomognu u rešavanju možda i većeg problema od „divljih“ taksista a to je nedovoljan broj službenika i nedovoljan broj kabina Granične policije na pasoškoj kontroli u dolasku. 

Putnici koji sleću na aerodrom „Nikola Tesla“ već duže vreme znaju da je čekanje na prolazak pasoške kontrole gotovo uvek stresno iskustvo koje se manifestuje priličnom gužvom i redovima. Iako je uobičajen refleks kritika u pravcu aerodroma, zapravo je problem uvek bio u Ministarstvu unutrašnjih poslova i Graničnoj policiji, čiji su službenici zaduženi za kontrolu pasoša a ne službenici aerodroma. Ovaj specifičan strukovni profil je očigledno u poslednje vreme deficitaran što se, u kombinaciji sa istorijskim porastom broja putnika koji prolaze kroz „Nikolu Teslu“ nakon popuštanja Korone, ogleda u izrazito dugim redovima.

Ministar policije u razgovoru sa službenicima Granične policije koji verovatno žele više kolega a ne nove uniforme / Foto: Ministarstvo unutrašnjih poslova

Jučerašnje saopštenje MUP-a ne pominje Gašićevu izjavu koja je bila snimljena kao deo video pokrivalice za YouTube kanala ministarstva. Ni jedan mejnstrim medij nije izvestio o komentaru da će biti dovedeno 40 novih službenika, koji je, objektivno gledano, bio jedina vest na ovom događaju.

Drugi deo jučerašnje ministrove posete takođe je bio interesantan. Naime, on je kazao da će država, ponovo, rešiti problem „divljih“ taksista nakon nedavne eskalacije tog problema koja je čak išla do toga, kako je izvestio portal ExYU Aviation, da je kompanija Belgrade Airport razmišljala da pokrene sopstvenu taksi službu koja bi jedina imala pristup aerodromu.

Takođe je interesantno da drugo jučerašnje saopštenje MUP-a o ponovnom rešavanju problema „divljih“ taksista, u fokusu ima fotografiju nove table koja predstavlja jedan od najvećih blamova, u poslednje vreme prilično disfunkcionalne, gradske vlasti. Naime, autor ovih redova je pre nekoliko nedelja sa neskrivenim zadovoljstvom stavio svoj Tviter uticaj na probu.

Dan kasnije, tabla je, donekle, dobila pravopis:

(Baš) Rast broja putnika na BEG-u

Dok vazduhoplovni portali, političari i menadžment institucija u našoj industriji često izveštavaju o broju putnika koji se ili preveze avionom ili prođe kroz određeni aerodrom, nisam siguran da šira javnost u potpunosti shvata razmere povratka u vazduh nakon Korone.

Matična kompanija koncesionara „Nikole Tesle“ saopštila je nedavno da je njihov aerodrom u Srbiji, koji sutra zvanično dobija još jednu pistu, prema broju putnika porastao za 29% u odnosu na 2019. godinu navodeći primer da je samo na linijama za Tursku 84% više putnika.

Er Srbija jedna je od najbržerastućih avio-kompanija na starom kontinentu sa preko 40 potpuno novih linija koje su uspostavljene nakon Korone. Procenjuje se da će u periodu od jula do septembra imati preko 40% više letova u poređenju sa 2019. godinom. Sve ovo predstavlja rast koji srpska nacionalna avio-kompanija do sada, u ovom obimu, nikada nije iskusila.

Vrhunac letenje sezone na „Nikoli Tesli“ (koji je već počeo) biće najveće saobraćajno opterećenje u njegovoj istoriji. Haotično gradilište svakako će biti jedan od neprijatnih faktora ali ni blizu konkretne fizičke gužve koja neće mariti za lepim uniformama već će vapiti za više zaposlenih koji opslužuju avione i posebno za više službenika Granične policije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ž

Kada sam se vraćao sa familijom u aprilu sa puta, 4 aviona su sletela u isto vreme. 5 šaltera rade, od toga 3 stvarno rade, na dva šaltera, dve gospođe gledaju u telefone, stavljena fascikla preko prozorčeta. Gužva, ljudi negoduju, a one umesto da samosvesno i odgovorno počnu da rade, one ustaju i odlaze, ostavljajući i nama a i svojim kolegama problem. Problem nije u Gašiću, nego u ljudima, sistemu i svesti! Do god srpski mozak ima bol u preponama, mi ne možemo da budemo deo ničega osim propale i okupirane zemlje od strane kriminalnih i neodgovornih struktura

Odgovori
Xe

Ja sam imao ove godine sa aerodrumom pozitivna iskustva, sto se tice sigurnosne provere i pasoske kontrole. I ako su redovi bili nevidjeni islo je prihvatljivo brzo, mozda 30 min cekanja pre par nedelja. Radili su svi salteri, inace ne bi smo nikada prosli. Realno kod takvih guzvi po evropi pre treba racunati na probleme nego u BG, gde ocigledno ima vise personala na raspolaganju (i sigurnosna kontrola nije narocito stroga).

Ni

Bravo za tekst. Sve jako lepo rečeno i sagledano.

Odgovori
Ro

Jos jedan profesionalan tekst i prilaz problemima koji su prisutni na aerodromu u izgradnji. Broj sluzbenika u opsluzivanju putnika mora biti adekvatan letnjoj i zimskoj sezoni. Veci broj sluzbenika zahteva i vecu cenu aerodromskih usluga. To se podrazumeva pod vecom efikasnoscu,
brzom i ekspeditivnijim opsluzivanjem. Cistocom i urednoscu Aerodroma i oko aerodroma. Sustina je po onoj narodnoj „koliko novca, toliko muzike.“.
Gde su mala ulaganja, velike su price. Teme i dileme. One stvarne i one polu stvarne.
Jedno je sigurno. Cena koju je platio Vinci Airports mora se nadoknaditi ulagacu. Opravdati koncesiju drzavi, a putnici i posetioci biti zadovoljni u svim segmentima. Siguran sam da je Aerodrom Nikola Tesla Beograd na pravom putu. Koliko je jos ostalo gradnje i dogradnje, neznam. Ali je ocigledno da se Aerodrom krece prema onome sto treba biti.
Referentan. U svemu onome sto cini aerodrom da bude Aerodrom. Verujem. 😀✈🌐🛫♥️🇷🇸✈
Rodney Marinkovic and Aviation Enthusiast Associate Group.
West Ryde Sydney Australia

Odgovori
Pe

Kao i uvek, „sad će svi da vide kako se to radi“ izjava za hipnozu onih koji ne izlaze iz kuće – ili u ovom slučaju ne putuju avionom. Svako malo pa radi ceo jedan šalter, a 5 uniformisanih bleji iza ćoška.
Ne treba ni više šaltera ni više policije, treba oni koji su već tamo da zarade platu i to je sve.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs