Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Poseta srpske vojne delegacije Kipru: Helikopteri Mi-35P za koje je zainteresovana Srbija još uvek u naoružanju kiparske Nacionalne garde
Kiparski Mi-35P u vazduhoplovnoj bazi Pafos / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Poseta srpske vojne delegacije Kipru: Helikopteri Mi-35P za koje je zainteresovana Srbija još uvek u naoružanju kiparske Nacionalne garde

Visoka vojna delegacija Srbije na čelu sa potpredsednikom vlade i ministrom odbrane Milošem Vučevićem, bila je u višednevnoj poseti Kipru. Kako prenosi Ministarstvo odbrane, srpska delegacija obišla je juče vazduhoplovnu bazu ‘‘Andreas Papandreu‘‘ i kasarnu ‘‘Hadžiprokopiju Sotiris‘‘. Pored vojno-političkog aspekta poseta je po svemu sudeći imala i komercijalni aspekt, kako zbog već izvezenog srpskog naoružanja Kipru, tako i zbog eventualne predstojeće nabavke polovnih jurišnih helikoptera Mi-35P od Kipra.

U vazduhoplovnoj bazi ‘‘Andreas Papandreu‘‘ u Pafosu, u kojoj je stacionirana kiparska 55. vazduhoplovna grupa, delegaciju Ministarstva odbrane Srbije i Vojske Srbije dočekao je komandant baze pukovnik Mihail Mihail. Kako se dalje navodi, pripadnici kiparske komande i najiskusniji piloti su srpskoj delegaciji predstavili strukturu i organizaciju baze i vazduhoplovne grupe.

Prezentacija helikoptera Mi-35P srpskoj delegaciji / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Tokom obilaska vazduhoplovne baze, članovima srpske delegacije predstavljena su dva tipa vazduhoplova kojima je naoružana jedinica koja je tamo bazirana, to su helikopteri SA-342 Gazela i Mi-35P koji su bili izloženi sa pripadajućom opremom i naoružanjem.

Druga interesantna i očekivana poseta realizovana je u kasarni Nacionalne garde Kipra ‘‘Hadžiprokopiju Sotiris‘‘ čija jedinica koristi srpske samohodne haubice Nora B52, kao i oklopna vozila Miloš u kojima se nalazi komandni sistem sa sistemom za upravljanje vatrom koji ide uz pomenutne samohodne haubice.

Taktičko-tehnički zbor kiparske Nacionalne garde sa oruđima koji se proizvode u Srbiji / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Kako je prenelo srpsko Ministarstvo odbrane, prikazu rada ovih oruđa prisustvovao je i komandant Nacionalne garde Kipra general-potpukovnik Demokrit Zervakis. Srpska vojna delegacija imala je i razgovor sa pripadnicima jedinice o njihovim iskustvima u korišćenju samohodne haubice Nora B52, a kako se navodi, zajednički je konstatovano zadovoljstvo upotrebom i visokim performansama ovog sistema“.

Jugoimport tu da uveze?

Kao što se može videti iz multimedije koja je objavljena povodom posete, ruski desantno-jurišni helikopteri Mi-35P se još uvek nalaze u naoružanju Nacionalne garde Kipra, nisu povučeni iz upotrebe, samim tim ih, najverovatnije, Srbija još uvek nije nabavila. Prisustvo službenika kompanije Jugoimport koji su vidljivi na objavljenim fotografijama može značiti ili da su tu zbog servisiranja Nora i Miloš „akauntova“ ili je moguće da će imati udela u novoj priči oko nabavke helikoptera.

U delegaciji su bili i službenici kompanije Jugoimport / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Poslednju najavu da će se kiparski Mi-35P naći u našem ratnom vazduhoplovstvu, imali smo krajem januara ove godine. Prethodno je njihovu kupovinu najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić još sredinom septembra 2022, a Tango Six je preneo i ispratio početak priče o zainteresovanosti Srbije za ove helikoptere.

Kako je zvanično bilo najavljeno, Srbija bi ove letelice mogla da plati proizvodima domaće namenske industrije, odnosno sa Kiprom bi bila izvršena razmena vojne tehnike. Kipar bi u zamenu za svoje Mi-35P mogao da dobije, kako su pojedini srpski mediji preneli, artiljerijske sisteme tipa Tamnava, za koje je Kipar već pokazao interesovanje.

Prema ranijim izveštajima i najavama, Kipar će 11 helikoptera Mi-35P zameniti nemačkim H145M koji će biti naoružani. Ugovor za 6 naoružanih 145-ca potpisan je krajem juna prošle godjne, a postoji opcija za nabavku još šest primeraka.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

A da prestanemo da „kombinujemo“sa prijateljskim zemljama i ruskim naoruzanjem i odvojimo pare za naoruzavanje ovih posotjecih H145m vodjenim raketama?

Odgovori
П

Пријатељу Х146 М је играчка у односу на Ми-35,то је хеликоптер „за извлачење“,он је принудно наоружан,док је Ми-35прави борбени хеликоптер,тако да борбена машина и играчка нису за поређење…

St

@Патриота
Tako je, ko ce da menja mocne GAME ovih Airbus helikoptercicioma, mocne Maljutke nekim nedajboze Spike raketama,, a sta znaju momci sa Kipra i Nemci sta je borbena masina.
Uostalom nabavkom od Airbusa prestaje mogucnost kombinovanja uvoza delova i oruzja iz rusije preko prijateljskog Egipta, ode procenat.

Sr

Nekako mi Tamnava deluje mnogo vrednije od starih MI-35P.

Odgovori
Ni

Potrebno nam je i jedno i drugo.
Helikopteri su nam mozda i potrebniji, u slucaju da dodje do eskalacije na jugu zemlje, da se pootvara ono oklopa sto imaju. A Tamnava taj posao ne moze da odradi, plus vec imamo dovoljno cevne i raketne artiljerije zlu ne trebalo.

Ga

Ovi helikopteri su nužno potrebni Vojsci Srbije iz mnogo razloga a onaj naj važniji je političke prirode jer bi njihova nabavka Srbiju dodatno vezala u saradnji sa vojnom idustriom RF od koje jedino imamo naj povoljnije uslove za nabavku bilo kakvog naoružanja preko potrebnog Srbiji BEZ LIMITA

Br

Tamnava bez 267 mm je samo ganc novi bacac raketa sa sposobnostima modernizovanih grckih vampira iz 60-tih. Doduse ohrabruje sto Edepro ima prototip 267 mm projektila

Sr

@Nikola
Treba sve naravno. Obzirom na to da su već nabavljeni potpuno novi helikopteri, možda su potpuno nova artiljerijska oruđa bolja investicija? 35P nisu baš 35M(kao naši), ne mogu da dejstvuju noću i u složenim meteo uslovima.

Re

Hmm teško da će Kipar da se odvoji od Mi35 bar ne u skorije vreme.Adekvatnu zamenu nemaju H145 jednostavno nije ista kategorija.A i dok se oni smisle ima da ih izraubuju na max. pa pitanje je koliko je pametno to uzeti od njih,a sa druge strane moramo da sastavimo eskadrilu.Dobro je što bi dobili dosta naoružanja uz njih.Nego gledam one Nore stvarno su moćne,ubedljivo naš najbolji proizvod.

Odgovori
PS

Они су се одлучили да је H145 та нека замена. Али је логично да неће повући МИ-35 док им не стигну први H145. Тако да ће и нека наша евентуална набавка ићи сускцесивно. А обзиром да се за Кипар завршава она ракета домета 70км за Тамнаву, очигледно се иде напред са неким договором.

А

@Realni

Х145М јесте адекватна замена за Ми-35, бар по Кипранима. Пре ће бити да се чека долазак првих Х145М пре повлачења Ми-35.

BS

Lepo sam govorio odavno po forumima i ovde da se preklapa Mi-35M sa H-145M. Jednostavno ljudima ne mogu najprostije stvari da se objasne! Evo ga sada dokaz – Kiprani. Zna se koliko ljudi moze da transportuju derivati Mi-24 i sta od oruzja u tim situacijama mogu da nose, koliko su ograniceni sa podrskom i letnim karakteristikama, gotovo sve isto to moze H-145 sa istim brojem ljudi, sa gotovo istim oruzjem, sa daleko boljim letnim karakteristikama. Treba li smo da kupimo Mi-28NM koji nam je nudjen za isti novac i da se smejemo, ovako kupili smo jednu kantu da bi se namestio izvozni posao. Mogu da progutam one nove Mi-35M, ali ove konzerve izazivaju mucninu. Jos da ih remontujemo i modernizujemo, kada, kome, sa cim?

Th

@BSD
H-145M je vise za specijalne jedinice. Traganje i spasavanje.
Mi-171 se vise uklapa sa Mi-35M ali jos bolje bas sa Mi-28NM.
Ako je istina da je nudjen MI-28NM povoljno ne mogu razumet
zasto nisu kupljeni oni a onda cela eskadrila sa dodatnim u reservi.
Cemu kupnje po nekoliko komada ?

Mozda su Kiparski jos u letnom stanju ali pitanje je njihova
pouzdanost. Riskira se zivot posade i njeno zdravlje.
Svako prinudno sletanje zbog tehnickih problema je opasno.

PS

@BSD
Mislim da su ipak MI-28 nuđeni po većim cenama. Mislim da čak ima i snimaka po nekim sajmovima gde se to nešto razgleda od strane naših pa odmahuje rukom kao preskupo, dosta iznad naše lige.

BS

@Thomas
U Srbiji postoji trovačka ekipa sa zapadne i sa Ruske strane, jedni drugima namestaju igrice, a na sve to se pojavi druzina koja gleda gde može da se očeše nešto. Na H145M i na Mi-28NM nema toga gde oni mogu da se ugrade, osim minimalnih stvari, a sa kiparskim kanturinama, pa remonti, pa modernizacija, pa prevoz, pa mi njima Tamnavu, pa rakete, pa ovo, pa ono…! Zavrti se čoveku u glavi. Vulin zamalo na svoju ruku nije potpisao za Mi-28NM, ali su mu povukli ručnu iz Beograda. Minimalna je razlika u ceni bila, pa išao je Baća po sajmovima više puta, snimao ih je Sputnjik, sve dok se nije dočekalo da ih Kipar ponudi u nekom dilu i kada su krenule bale da ispadaju iz usta oko posla, bila je kasno za Mi-28NM sve da su ga Rusi ponudili za porciju jagnjećeg i prasećeg pečenja.

jo

rješavaju se nepotrbnog smeća koje više ntiko ne može održavati

Odgovori
Ni

Jeste, eno svi Mil-ovi na svetu prizemljeni jer ne mogu da ih odrzavaju, nema rezervnih delova itd.
Resavaju se iz drugih razloga, potrazi po arhivi T6 pisano je vec o tome.
I nije mi jasno zasto ‘smecem’ nazivas helikopter koji je sve samo ne los i smece.

Op

@BSD, Mi-28 nuđen Srbiji za iste pare?
To je mogao biti dobar izbor.

Ove Kipranske Mi-35 ne kupiti novcem, već izmjenom robe. Tamnava, Nora, oklopnjaci itd., za helikoptere.

Mislim da naoružanje Srpskih Mi-35 i ne trebao biti toliki problem. Nista to nije što Srbija sa malo truda, ulaganja i velikom dozom ozbiljnosti, ne bi mogla sama da proizvede.

Mislim na kraju da se ništa neće kupiti, već da će zapad prisiliti Kiprane da svo Sovjetsko i Rusko oruzje koje posjedjuju, pošalju Ukrajini u zamjenu za zapadne derivate. Kiprani znaju i ovo je čisto presovanje zapada.

Kipranima treba prije svega jaki PVO i PED, to su okosnice njihovih Oruzanih Snaga. Bez jake PVO i PED, podlijegali bi pod Turskim RV. A taj RV moze svu pjesadiju, OMJ, artiljeriju itd. da im zbriše sa lica mjesta.

Br

Milova ima koliko hoces, a ako se koriste 5 i cak 6 za delove, od ovih 11, nece biti vecih problema. Sto se tice nasih, novi su i imaju isti motor kao mi-17v5, kojih ima jos vise. Nije nemoguca misija barem narednih 6-7 godina. Slicno je i sa migovima, sa 14 spasce na 8-10, ali ce leteti do 2030. Pancir je nov, tenkovi i brdm su potpuno remontovani stigli tako da i tu nece biti problema neko vreme, a imamo i nase t72 i brdm-ove u rezervi i to vise desetina. Strele sami proizvodimo i vrsimo remonte na kubu i nevi i sami smo modernizovali ruske radare. Nekih problema ce sigurno biti, ali nece sve stati za dve godine.

Pe

Pitanje:
Da li je kod nasih Mi-35 top spregnut sa slemom pilota? Ako nije, onda gadjanje topom radi WSO ili kako li se kod nas zove (operater naoruzanja?).
Opet kod ovih kiparskih top je fiksan, sto znaci da gadjanje istim vrsi pilot.
Poenta je da ako nabavimo ovaj helikopter slicnih performansi kao sto vec imamo, obuka pilota i nije bas ista za oba tipa.

Odgovori
Du

Nije isto, ali je dovoljno slično, a pritom ubojito.Dobra kupovina, jer Kipar je Rusiji uveo sankcije, mi nismo, i sve što oni ne mogu, mi možemo

Za

Sto bi rekli srbijanci- „tante za kukuriku“ :(

Odgovori
De

Pitanje je koliko se uz naša 4 Mi35M uzelo naoružanja i rezervnih delova. Kiprani delove nemaju – da imaju ne bi ih prodavali. Tih 5 kiparskih koji su još uvek u letnom stanju (od 11 ukupno, 12-ti je pao) bi morali da prođu remont i modernizaciju da se po svemu približe našim Mi35M koliko je god to moguće. Da li je isplativo? Ne bih znao. Ako bi uz njih išla velika količina naoružanja možda bi taj posao i bio isplativ.

Odgovori
А

@Deki

Не постоји никаква информација да Кипрани немају делове. Оно што се зна да је проблем, јесте немогућност ремонта, због прописа ЕУ.

Br

Niko ne kupuje eskadrilu borbenih helikoptera bez nekih rezervnih delova, Kiprani sigurno imaju nesto, plus imaju pola eskadrile za kanibalizam.

De

Ko će da radi taj remont i modernizaciju,eto baš me zanima?

Su

Koliko su nam zaista potrebni ovi helikopteri. Resursi pri kraju, remontovanje veoma neizvesno, nabavka rezervnih delova veoma ogranicena,… Osim ako ih ne kupujemo kao rezerve delove za helikoptere kupljene od Rusije.
No, ako je u pitanju za nas vrlo povoljna trampa sa finansijske strane, onda sto da ne.
Da li nam je potrebna dozvola Rusije da ih kupimo, i da li imamo tu dozvolu? Da ne bude da ih kupujemo samo da ne bi otisli kao donacija Ukrajini.

Odgovori
Ni

Ne bi se ulazilo u pricu oko nabavke helikoptera od Kipra da je problem remont, rezervni delovi i slicno. To niko normalan ne bi radio.
A ovo oko Ukrajine to tek nema nikakve veze, bas bi mi kupovali helikoptere da bi ih kasnije prosledili Ukrajini. Da je tako, pa valjda bi ih Kipar prosledio Ukrajini.

Su

Mozda nisam bio potpuno jasan.
Mozda kupujemo da ne bi Kipar poklonio Ukrajini. Svakako su im beskorisni.
I ne bih se slozio da ih niko normalan ne bi kupovao, ako je problem servis i rezervni delovi. Pa bas zato bi ih kupovao, kao rezervne delove i da nabavi naoruzanje koje sada ne moze da kupi od Rusije. Helikopteri koje imamo su novi i ne isplati se da se medjusobno kanibalizuju.

Br

Resursi su pri kraju na papiru, ali ti helikopteri su vrlo malo leteli i nisu videli borbu ili ozbiljniju upotrebu, polovna ce sigurno moci da leti jos deset godina. Pa i makedonski i bugarski jedan lete i nakonn vise od 40 godina… I to stara verzija, sa jacim topom, trapom na uvlacenje i sirim krilima, koji je trpeo mnogo vece vibracije tokom upotrebe i bez stabilizatora.

Ni

@Sunny

Sve bi to bilo u redu, ali zaboravljas da se prica o nabavci kiparskih Mil-ova nije pre rata u Ukrajini. Dakle, ocigledno nam trebaju helikopteri koji ce leteti a ne sluziti za kanibalizaciju.

Vl

Bacanje para na isluzene kante, bolje kupiti za iste pare dva-tri polovna Eurocopter Tigera naprimer.

Odgovori
Bo

Vlado
Pa te helikoptere nece ni Evropa, a ne mogu se uporediti sa Kiparski, ni po oklopu, ni po naoruzanju. A o tome da mogu suziti i kao transportni, je dodatan plus.

Yr

Ideja je da se od tih 11 komada, deo remontuje i osposobi da bi se dopunilo do jedne eskadrile, pošto Mi-35M više ne može da se nabavi. Što pretekne ići će za delove, plus imaju kompatibilno PO naoružanje Kiprani. Vrlo bitan helikopter u našoj situaciji. H-145 je dobar, ali je to i dalje višenamenska mašina, nije ni oklopljen ni dovoljno brz da bi bio punokrvni jurišni helikopter. Tamnava je Kipru opet jako bitna, a ujedno će našoj industriji dati vetar u leđa da završi razvoj i najzad uđe u seriju, što je jako dobra vest za VS. Naročito nova raketa kalibra 265mm. To nam je nasušna potreba pošto sada VS ima na papiru 4 krnja skarabudž lansera Orkana i 700 raketa upitne ispravnosti. Sa Tamnavom i 265mm bi kompletna terirotija pokrajine bila u dometu i sva dostavljena tehnika njima bila bi polupana u roku od par dana bez ulaska kopnenih snaga ako bi zagustilo. Vrlo bitna sposobnost koja bi služila odvraćanju.
Treća bitna stvar je da saradnja sa Kiprom nama politički znači donekle vraćanje milog za drago Turskoj. Počeli su ozbiljno da naoružavaju bandu na jugu koju KFOR odbija da razoruža iako se obavezao sporazumom da će to učiniti. Svaka turska isporuka njima, mora biti praćena isporukom Kipru, a ako baš preteraju, mogla bi PKK da počen da dobija sofisticiranije naoružanje. Sa njima i njihovim petljanjima po Balkanu se može samo na taj način očigledno.

Odgovori
Mi

Slazem se sa komentarom.
Nasi Mi-35M su dobri oklopnjaci koje mali metci ne mogu oboriti kao vecinu finijih helikoptere tipa OH-58 Kiowa ili H-145.

Nisam bio za nabavku polovnjaka do bukvalno prosle godine kad je rat uzeo svoje. Sada nasa vojska ima samo 4 nova Mi-35M sto je super jer je veoma koristan helikopter (i nov novcat!!) ali odjednom nemamo mnogo pomoci od proizvodjaca, i verovatno necemo imati jos dosta dugo dok se ne sedne za sto i potpise primirje.

Kiparski Mi-35 bi nam tu odlicno dosli kao popuna i podrska za odrzavanje. 4 sadasnjih komada je jako malo. 8 je vec mnogo ozbiljnije. Plus nekoliko za delove a mozda i nesto vise od toga za letenje. .. Plus sve sto ide uz njih sto ovi imaju u svom arsenalu delova i oruzija. Bilo bi tu svasta.. da se masti…

Mi-35 helikopter je odlicna platforma za svakave sisteme da se „nakace“ u buducnosti. A bogami ce se sve lakse i lakse „kaciti“ ..if you know what I mean..

Primer: U veoma bliskoj buducnosti (do kraja decenije) „conzumer“ klasa elektronike ce prevazici vojnu elektroniku u danasnjim H-145 i novim Mi-35M! Bice dostupna kao sto su i DJI dronovi danas dostupni za par hiljada dolara. Ocevidci smo koliko su promenili ratiste pazarima sa Amazona i Alibabe! Samo dobru platformu je ipak malo teze pazariti!

Yo

Vrlo mudri komentari – po mom mišljenju.
Dodao bih samo i to da kada vidimo šta sve borbeni helikopteri uspešno rade u Ukrajini – nema mesta dvoumljenju – tim pre ako se mogu modernizovati i uz njih dobiti postojeći kiparski lager delova i municije.
Jako je važno ostvariti što bližu saradnju sa Grčkom i Kiprom i nezavisno od Turske.
Da pokušamo eventualno i da se „uglavimo“ u neke grčke narudžbine sofisticirane opreme na obostranu korist.
Kurti se pozvao na Prizrensku ligu, a par dana nakon toga poslao i patrolu da bude uhapšena radi provokacija i povećanja tenzija, tako da je prilično jasna namera za do Niša, a ma koliko sa strane hvalili Vučića (jer nije baš pametan) – podržaće Kurtija makar polutajno iz geostrateških razloga.
Istrošiće se Ukrajinci, a ne šalju im se svoji ljudi na Rusiju itd. itd…

Gr

Gde remontovati? Gde modernizovati?
Njihova optika je zastarela.. Može samo da se koristi po danu i to kad je lepo vreme..Što znači da mogu samo da praše NRZ.
Zašto se sa Kipranima radi trampa novo za polovno? Jel ovo još komunizam?
Ako ćemo da poslujemo daj da bude keš za robu.
Moj predlog. Maksimalno ubrzati razvoj domaćeg vođenog naoružanja i spremno dočekati onih 10 H145ica. Sa dometima od 6-10 km to bi bile respektabilne mašine.

М

@Milos
„Nasi Mi-35M su dobri oklopnjaci koje mali metci ne mogu oboriti kao vecinu finijih helikoptere tipa OH-58 Kiowa ili H-145.“

Наш Ми-24 ЈСО-а (потпуно исто оклопљен као Ми-35) је 1998. имао принудно слетање због оштећења насталог од пешадијског наоружања. Тако да мани нас тих пропагандних прича, има он оклоп, има већу шансу за преживљавање, али далеко је то од твоје тврдње.

Mi

Miroslav
Moje tvrdnje? O kakvoj propagandi ti pricas? Kao da ne znas razliku izmedju ta dva zmaja. Ili mozda stvarno mislis da su podjednaki? Vidi, kad vec mora da se crta, svaki helikopter je jako komplikovana i ranjiva letelica i lako pada i pri jacm vetrom ako metak zadje di ne sme. Ti se drzi tog primera i misli da je H-145 isto. Ja se sigurno ne bi dvounmio da li da sednem u Mi-24 ili H-145 da me prebaci od tacke A do tacke B pod kišom metaka iz lakog naoruzanja. Ti kako volis.

ev

ако се буде ишло у ту замену наше оружије за хеликоптере то је знак да смо решили ствари и око ремонта и око одржавања и комплетурања ескадруле. Иначе и УКР и Руси те хеликоптере користе у сукобу тако да не мислим уопште да су безкорисни.
Моје питање у којој мери ти хеликотери у неком будућем времену могу да буду даље модернизовани што иплак треба да буде циљ?
Ако дајемо оружије домаће у размену, то би могао да буде добар посао са нас сам по себи.

JA

Одлична куповина, спроведите што пре.

Odgovori
Va

Grcima u krvi trgovina ima da izrade ove naše ko na auto pijaci. Baba terala helikopter samo nedeljom do pijace a nekad i do crkve Al ko nov pa gde da vas prevarimo mi smo bratski narod a naši odma će da sve potpisu

Odgovori
Ma

Hm.Koliko su tajkuni i sitniji od njih pokrali za 20 godina,mogli smo imati dvadesetak aligatora i to opusteno,S400 pride i nekoliko npr SU 24.Su 35 je navodno prejak za opseg Srbije.

Odgovori
Fe

@Maki

Izvini, ali Su-24 nije uopšte nikakav lovački avion da bi mogao da bude nekakva supstitucija za Su-35S. Voleo bih da čujem neki racionalan razlog za tvrdnju da je Su-35S “prejak za opseg Srbije”. Kako to avion može da bude “prejak”? Nemoj ovo uopšte da shvataš kao neki “lični obračun”, ili kao neki poziv na polemiku: čisto da isteramo stvar na čistac – bez definicije “prejakog aviona” (koja ne može nigde da se pronađe jer je prosto nema) sintagma “prejak za opseg Srbije” nema nikakvog značenja: Izrael je veličine Vojvodine pa ima F-15. Koliko je MiG-29 promašena investicija se odgledalo u Ukrajini – prosto, dok god je Ukrajina raspolagala nekakvom flotom teških lovaca – tj Su-27, VVS nije baš mogla da radi šta hoće. Njihov broj opao ispod kritičnog, i počelo da se ozbiljno oseća. Što važi u Ukrajini važi i bilo gde drugde.

Mi

Najbolji dizajn aviona 4/4+ generacije za nas je Gripen. Pravljenj po specificnom receptu. Brazilci su super izabrali. E varijantu, i licencu. Jedino sto mu fali, kao i Rafalu, je nizak radarski odraz i unutrasnji spremnici. Mislim da bi Svedjani trebali da naprave mali stealth avion. Naslednik Gripena. Nadao sam se da ce ruski jednomotorno stealth Su-75 biti tako nesto (taman izmedju Gripena i F-35) ali Rusi uprskase stvar. Ne kazem da ga nece zavrsiti i cak i prodati. Nama sigurno ne.
Rafal F4 je po meni malo preteran, preskup pa i zastareo dizajn zmaja, ali ako dodju novi sluzice dobro i jeftinije nego neki F-35.
Su-35ici je vreme za modernizaciju. Mislim da ce svi dobiti AESA radare kao i Su-57. Kakvi ce biti, Bog te pita. Mozda nas iznenade.

Americki prvi AESA radari u F-16 Blok 60 su se dosta slabo pokazali. Za F-22 ne znam. I oni su sigurno vec druga ako ne treca generacija.

Xe

>> Najbolji dizajn aviona 4/4+ generacije za nas je Gripen.

Gripen je koncipiran za te neke svedske tzv. decentralizovane operacije, sto znaci od pocetka je pravljen da moze delovati sa (auto)puteva i da moze da ga natankuje, naoruza i pregleda mobilna grupa od 6 ljudi sa dva mala kaminona. Kljucne komponente sistema su jednostavno dostupne za servis/zamenu. Punjenje goriva obavlja se sa upaljenim motorom. U toj ekipi navodno je dovoljno da je samo jedan visoko obucen profesionalac, ostali mogu biti i rezervisti.

Koncept je sigurno pogodan za zemlju kao sto je Srbija koja ima ogranicene ljudske resurse i kojoj bi aerodrume polupali odmah prvi dan te bi avijacija morala operisati na gerilski nacin kako je Gripen predvidjen da se koristi.

Kada bi bio vise „stealth“ mozda bi izgubio dobar deo svojih osobina.

Sr

@Xerxes
Srbija još i ima relativno velik broj aktivnih vazd. baza naspram svoje veličine.

А

@Feline

Србији не треба тешки ловац типа Су фамилије или Ф-15, који су примарно намењени за остваривање ваздушне надмоћи (самим тим се де факто и ЕФ може рачунати у ову категорију по намени, али је дефинитивно мањи, те самим тим приступачнији нама), јер пре свега, ми немамо услове да извучемо било шта корисно из њих у некој хипотетичној ситуације, с обзиром ми највише што можемо да остваримо је или негирање ваздушног простора као таквог и за нас и за хипотетичког противника или у најбољем случају локалну ваздушну надмоћ на Х сати/дана. Самим тим, Србији требају или лаки ловци (типа Грипен) или неко средње решење (што би Индијци означили средњи ловци) типа Ф-16, МиГ-29 или Рафал, који су пре свега вишенаменске платформе (или су имале потенцијал да то буду у случају МиГ-а).

Ја не знам колико пута ће требати овде да се црта да наша последња одисеја са МиГ-29 није промашена инвестиција, већ привремено решење, које је пре свега требало да омогући постепену обнову РВ-а на нешто што личи као РВ.

Такође, украјински Су-27, као и генерална украјинска авијација, с обзиром на општу застарелост флоте, нису представљали било какво средство кредибилног одвраћања, већ су ту функцију код њих вршили (и врше и даље) изузетно интегрисана и развијена ПВО. Руско РВ се показивало успешнијим једино када су њене јединице за ЕиПЕД успостављање тотално електронско ометање украјинске ПВО (у првим данима рата) или када су залихе ракета за украјинску ПВО почеле да буду критичне, те су приморале посаде на конзеративни начин употребе преосталих система и ракета (што се дешава ових последњих недеља).

И на крају, уопште се не бих залетао са ставом да су сва искуства (пре свега ваздушног) рата у Украјини ново свето писмо за будућност ратовање. Украјински рат је изузетно специфичан, јер укључује два изузетно специфична РВ-а, која су доминантно били дефанзивно оријентисани у свом начину употребе, а који су завршили у рату против противника за којег се бар хипотетички нису припремали.

Mi

Xerxes
Sve to stoji, i zato mislim da je idealan za slabje zemlje slicne geografije poput balkanskih. Spakovati vrhunsku tehnologiju u tako mali paket sa jednim motorom u stealth zmaja nije lako. Ipak, msilim da ce biti sve lakse. F-35 prolazi kroz ogromne poteskoce zbog veoma lose kombinacije zapremine/tezine/jednog super motora koji ipak nije dovoljno jak da snabdeva sve sisteme strujom a da se sve ne pregreje i osteti. Najveci mozgovi u Americi rade danonocno na resavanju tog problema i udarili su u zid jer je kasno za promenu dizajna zmaja. Previse toga su natrpali u njega, pa dosad nevidjenu kolicinu gorva da hrane taj gladni motor od koga sve ostalo zavisi, ukljucujuci i sistem za hladjenje. Blok 4 bi trebao da bude neih 20-30% efikasniji po tom polju i to je to.
E sad kad bi Svedjani na osnovi svih iskustava F-35 napravili manji jednomotorni stealth Gripen on bi po meni prvo i pre sveha morao da ima manju zapreminu/tezinu, i da nosi 4 VV rakete u u nutrasnjim spremnicima, ali ne i debele bombe. Eventualno dve vodjene VZ rakete ili bombe manjih gabarita. To bi bila iskljucivo lovacka VV stealth varijanta i da se pogodi jedan zemaljski cilj akose ukaze prilika za to.
DAkle uproscena manja varijanta F-35 sto se nosivosti tice, ali ne i slabiji radar/opto-elektronika, itd. Takav avion bi mogao da bude dosta manje „debeo“ i postigne daleko bolje letne karakteristike od F-35 a sama manja velicina bi dovela i do manjeg radarskog odraza. Naravno imao bi i sposobnost da nosi spoljne podkrilne nosace za non-stealth misije. Mislim da takav avion danas jako fali i svi moraju da pazare F-35 umesto tako neceg prostijeg ali isto toliko modernog/mocnog sto se elektronike tice.

Xe

>> uproscena manja varijanta F-35 sto se nosivosti tice, ali ne i slabiji radar/opto-elektronika, itd. Takav avion bi mogao da bude dosta manje „debeo“ i postigne daleko bolje letne karakteristike

F-35 ima odlicne aerodinamicke karakteristike, on je tek nesto losiji od f-16 bez icega. Mislim da tu ne lezi problem koji ti opisujes. Svaki kontejner, rezervoar koji visi standardnom vazduhoplovu ga cini automatski inferiornim u odnosu na F-35 i tu mislim na aerodinamiku.

Ako hoces vazduhoplov koji „nema losiju“ optoelektroniku, a verovatno ne zelis ni losiji radar, pa onda morao bi da ima i dobra sredstva za protivelektronska dejastva, pa jak racunar da to sve poveze itd. kada se to sve sabere dolazi se na elektricnu potrosnju F-35.

Mi

F-35 ima ogranicene letne sposobnosti, i pored toga ipak veoma veliku potrebu za servisiranjem.

Ako se tom nekom novom avionu (u odnosu na F35) smanje unutrasnji spremnici da nosi samo 4 rakete/bombe, smanje unutrasnji rezervoari koje F-35 ima preko glave (svaka cast), automatski se dobija za toliko manje konstrukcije/velicine, te laksi i brzi avion koji cese daleko manje mucti da leti nekom normalnom brzinom od recimo 1-1.5 Mah i to sa superkruzom. F-35 se pregreva pri vecim brzinama od Mah 1.0 a konsekventno i sistem za hladjenje rade na maksimumu sto kako kazu strucnjaci znacajno krade potisak sto tera motor da radi jos jace ako ce avion da ubrza, i tako se sve zajedno znacajno zagreva. To zagrevanje nije samo zbog puno kompjutera i senzorike, nego prevashodno zbog ukupne tezine aviona, a onda sve ostalo. Uporedi samo tezinu F-35 praznog i sa gorivom sa bilo kojim drugim iz klase. Zbog toga su pri kraju razvoja dali sve od sebe da smanje tezinu kreativnim redizajniranjem (seckanjem) izvesnih strukturalnih delova koje su minimalno pomogle ali i oslabile zmaja i zadale fizicka ogranicenja koje nije imao pre. To sve zajedno rezultira u ogranicenjima performansi tog aviona, a i uz ogranicenja mora da se sve pregleda i servisira daleko vise nego sto je planirano.
Ja mislim da ako bi se smanjili gabariti aviona sto se tice nosivosti oruzija i goriva to bi znacajno olaksalo avion. To bi naravno zahtevalo potpuno novi avion, tojest Mini F-35 ili Stealth Gripen koji bi bio daleko efikasnija leteca borbena masina, ali kolicinski manje ubojita. Razlika u ubojitosti bi bila slicna kao danas Gripen u poredjenju sa EF2000 ili Rafalom. Po meni je to i dalje ekstra sposobo za vojna dejstva u svim domenima odbrane zemlje. Ne napada tudje!

Xe

F-35A je superioran u odnosu na bilo koji danasnji vazduhoplov napunjen gorivom, oruzijem itd. Ti ako mislis da neki avion 4. generacije sa nacickanim 2 targering pod-a, bombama i tankom za gorivo moze to sto moze F-35A sto se tice aerodinamike, doleta, brzine itd., onda realno ne sagledavas celu sliku.

Pa

Nije ni smesno koliko nema veze s realnoscu a ni sa slikom. Mozda pogled iz kabine..

Mi

Itekako mogu samo 4+ generacija a ne delimicni stealth kao F-35. Veci domet, bolje ubrzanje, penjanje i maks brzina, vise oruzija, daleko manje pregrevanja i daleko manje cekanja u servisu. Ne moze se 5 aviona ugraditi u jedan F-35 a da ne pregreje i da ne bude komplikacija.
Tema je bila efikasniji stealth Gripen za nase predele. F-35 sam dao samo kao poredjenje cene prenabudzenosti jednomotorca. Sa obzirom da si sisao sa teme, silazim i ja.

Mi

Odgovor od strane Turske ce biti magična riječ mnogih komentatora ovdje; Reciprocitet. U prevodu, vise oružja za Kosovo.

Odgovori
М

Ах па то је дивно, значи нисмо одустали од сулуде идеје.
Старе хеликоптере којима је неопходна опсежна модернизацију у Русији (која ни своје Ми-24 и 35 не стиже да среди) из које се данас јако лако добавља опрема и средства, ћемо заменити за нове, врло добре артиљериске системе који ми производимо.
Ово је дрим-тим бисера.

Ако смо нешто научили из сукоба у Украјини то је да артиљерија данас много значи, али такође смо могли видети да су хеликоптери Ми-24/35 озбилјно подбацили и да примат преузимају моћни Ка-52.

Куповина ових хеликоптера је у домену криминала.

Odgovori
Ic

Ovde nema logike apsolutno.Kupovati ili menjati novo artiljerijsko oruzje za krseve od helikoptera je totalno van pameti!Plus sto nema ko da remontuje i odrzava te krseve jer mnogo ljudi zaboravlja da je Rusija pod embargom i da sa njima vise nema saradnje bar jos dugo vremena.Tako da je ovo totalno besmisleno osim ako se naravno umesao procenat za vladajucu partiju.Kipar dobija nove H145 koji mogu da nose Hellfire i Spike rakete a Srbija krntije sa sacastim lanserima hah…Jos ovde neki pisu kao trebace nam za Kosovo i Metohiju haha…Boze,ljudi i dalje zive u nekoj naucnoj fantastici gde je Srbija medjuzvezdana sila pa ce sad kako kazu da tim helikopterima poraze KFOR i NATO na Kosovu i Metohiji…Ccc…Ponekad se pitam u kom veku ljudi ovde zive i sta konzumiraju da bi imali ovakve fatamorgane…

PS

@Iceman
Otvaramo tržište za ozbiljnu artiljeriju i dobijamo EU referncu koja ipak znači na našim tradicionalnim tržištima, pa makar ove helikoptere poslali odmah na otpad. Drugi finansira završetak raketa velikog dometa (70+km). Nama super generalno…

Ac

@Iceman – Prijatelju, ne razumem tvoje veličanje odluke Kipra da kupi helikoptere H-145M, kada smo iste i mi kupili. Kiprani su krajem prošle godine naručili 6 helikoptera H-145M sa opcijom naknadne porudžbine dodatnih 6 i ti će im helikopteri biti isporučeni tek za koju godinu. Sa druge strane, VS već nekoliko godina koristi 5 helikoptera H-145M, a MUP 4 helikoptera te vrste, pri čemu je za VS naručeno dodatnih 11 komada (uz njih i simulator za obuku pilota) i najavljeno je nedavno da će dodatni helikopteri te vrste biti poručeni i za MUP. Isporuka nove ture H-145M za VS bi trebala da krene uskoro (fotografije prvih proizvedenih su već objavljene na netu)… Što se naprednog naoružanja tiče, delegacija VS je nedavno bila na prezentaciji raketa Spike LR2, gde su iz kompanije Rafael nagovestili da je nabavka tih raketa od strane VS u planu, a u jednom od intervjua je govorio da će za te helikoptere biti nabavljene i rakete sa laserskom korekcijom putanje koje proizvodi Thales (isporuka verovatno kasni, jer su zapadnjaci skoro sve proizvodne kapacitete usmerili ka Ukrajini – dovoljno je videti kako je egipatski Iris-T SLM završio u Ukrajini, tako što su ga Nemci isporučili Ukrajini umesto vlasniku). Ipak, uprkos nabavci većeg broja H-145M, VS ne odustaje od Mi-35, jer je to sasvim drugačiji tip helikoptera. Na primer, H-145M može sa distance da vođenim raketama uništi par tenkova ili drugih oklopnjaka, ali ne može poput Mi-35 da u jednom jurišu razori čitav konvoj oklopnjaka ili da zbriše neprijateljski kamp… Razlog zbog kojeg se Kipar odriče helikoptera Mi-35 leži u činjenici da zbog sankcija koje je EU uvela Rusiji, Kipar ne može više da ih održava, a razlog zbog kojeg ih menja helikopterima H-145M leži u činjenici da mora da nađe kakvu-takvu zamenu za Mi-35, pri čemu na tržištu nemaju naročitu alternativu (AH-64 i Tiger su preskupi, a proizvođači ne žele da ih isporuče Kipru zbog moguće konfrontacije sa Turskom)…

Ic

@Aca
Prijatelju,vidi,ako je jedna Nemacka odlucila da kao visenamenske helikoptere koristi H-145M jel ti mislis da su oni glupi a mi pametni!?Jel ti shvatas da niko vise iz bivsih clanica varsavskog pakta ne koriste MIL helikoptere osim par izuzetaka dok im ne stignu evropski i americki jurisni helikopteri a za to sve postoji razlog,plus imaj u vidu cinjenicu da te zemlje imaju visestruko jace vojske od nase srpske a samim tim i vazduhoplovstvo.Znaci,Poljaci su glupi sto imaju Apace, Eurocopter Tiger,H145M,Super Puma itd.,Slovaci isto,Cesi isto,Rumuni takodje,Bugari a pogotovo Grci koji imaju jednu od najjacih vojski u Evropi i NATO a posebno njihovo ratno vazduhoplovstvo!?Svi MIL jurisni helikopteri su samo nadogradnje MI-24 sa nekim poboljsanjima sitnim i to je to.Taj helikopter pada svakog dana po Ukrajini zajedno sa KA-52.Vi ste i dalje zaludjeni ruskom tehnikom posle njihovog vojnog fijaska u Ukrajini!?Sama cinjenica da i dalje postoji RV i PVO Ukrajine je sramota za rusku vojsku.Kazes IRIS je unisten?Pa gde je dokaz toga brate?Ti verujes u onaj snimak gde pogadja kombajn…Kazu Patriot unistili a nigde snimka…Valjda bi jedna drzava koja ima satelite,mislim na Rusiju trebala da pruzi sto posto proverene dokaze.Znaci po tebi je bolje imati krs od helikoptera tipa MI -35 koji nece Kipar ni Grcka naravno jer je to zastareo helikopter u svakom smislu,nego H-145M koji moze biti jurisni helikopter i to glanc nov,na koji mozes bez problema da instaliras Hellfire,Spike rakete,cak sta vise ima varijanta gde se nose vazduh vazduh rakete za borbu protiv drugih helikoptera sredjeg dometa,takodje instalacija topa od 30 milimetara,pokretan,agilan,brz i visoko manervibilan,dok MI-35 je star,poseduje nevodjeno raketno naoruzanje,nemas gde vise da ga servisiras niti vrsis popravke jer je Rusija pod sankcijama i bice jos dugo i plus su ga sve jace vojske od srpske izbacile iz upotrebe!?H-145M sa Hellfire ili Spike raketama je za MI-35 svemirski brod,napredniji u svemu,plus sa po dve Sindwider 9M rakete rusi MI-35 bez vizuelnog kontakta.Takodje i Gazela sa Spike raketama i vazduh vazduh raketama je smrt za MI-35 jer je mala,moze svuda da se krije,brza, velike manevre ima,dok je MI-35 velika pokrektna meta za Iglu ili najcesce Stinger kao sto je bio slucaj ogromnih kolicina unistenja MI-35 u Avganistanu od strane Talibana protiv snaga SSSR-a.Necu da pomislim sta bi mu AH-64 Apache,Cobra ili Eurocopter Tiger ucinili.Vidi,kada bih birao jurisni helikopter za Srbiju,to bi bio ili Apach ili Cobra sto se tice americkih,sto se tice evropskih Eurocopter Tiger i H145M sa jurisnim naprednim naoruzanjem.Sve ostalo je mit o ruskom oruzju sto smo imali prilike da vidimo u godini ipo ruskog blamiranja u Ukrajini…

Ac

@Iceman – Zemlje koje se oslobađaju helikoptera ruske proizvodnje su članice EU koja je uvela sankcije na uvoz ruskog naoružanja, a bez nabavke delova iz Rusije, oni te helikoptere ne mogu da održavaju. Osim toga, te zemlje su članice NATO-a, a ruska oprema ne ispunjava NATO standarde. Što se obaranja ruskih helikoptera u Ukrajini, naravno da ih je bilo kada se uzme u obzir da Ukrajina ima veoma jaku PVO. Sa druge strane, pogledaj snimke iz Jemena gde bosonogi Huti obaraju saudijske AH-64 (2 komada) i UH-60 lakim PVO sistemima iz hladnoratovske ere, iako su saudijski helikopteri te vrste možda i najbolje opremljeni na svetu (plaćali su 150-200 miliona dolara „po komadu“). Inače, isti helikopteri su obarani u Avganistanu, Somaliji i još nekim zemljama koje su na veoma niskom tehnološkom nivou i zašto onda misliš da bi oni prošli bolje da su naleteli na ukrajinsku PVO? O lošim karakteristikama helikoptera Tiger otvoreno govori nemačka vojska i najavljuje njegovo povlačenje iz upotrebe, a Cobra se „pokazao“ iznad Sirije kada su ga Kurdi oborili lakom raketom iz hladnoratovske ere… Što se uništavanja radara sistema Iris T SLM, postoji snimak na netu koji jasno prikazuje kada se dronovi Lanset zabijaju u njega. Američki izvori su potvrdili da je radar pogođen, ali nisu mogli da potvrde da li je samo oštećen ili je u potpunosti uništen. Inače, po šemi farbanja se vidi da je radar bio namenjen Egiptu… Kada je o pogađanju Patriota reč, postoji snimak kada Kinžali udaraju u pozicije sa kojih je Patriot prethodno lansirao rakete i zatim se vide žestoke eksplozije, koje elementi tog sistema koji su se našli u radijusu dejstva bojevih glava od skoro pola tone nisu mogli da „prežive“. Ruska vojska je objavila da su u napadu uništili 5 lansera (od ukupno 8) sistema Patriot, nišanski radar i više logističkih vozila. Američki izvori su potvrdili da je pogotka bilo, ali su odbili da daju informacije o pretrpljenoj šteti. Jedino su saopštili da je nišanski radar oštećen, ali da oni „mogu da ga poprave“ i da će Patriot biti „brzo vraćen u upotrebu“…

Ad

@Iceman

Poljska nije, niti je ikada bila korisnik helikoptera Tiger. Molim Vas, držimo se činjenica.Podaci o svakom tipu i korisnicima tipa su lako dostupni na internetu.Kod njih sam stao, verovatno se može proveriti za svaku državu i tip koji ste naveli, mada razumem šta ste hteli reći.

zo

Jedino opravdanje je – bolje imati nego nemati.
Nema previše zajedničkih delova i opreme naš i ciparski helikopter.
Istima treba obezbediti remont i eventualnu modernizaciju, stokove r/d, stokove naoružanja.
Takođe treba obezbediti odgovarajuće obučeno ljudstvo, tehnički sastav i letačko osoblje…nije mali broj – eskadrila.
Očekujem i skrivene probleme.

Odgovori
NS

Nama su potrebni Mi-35 ali neu „P“ verziji vec u vec nabavljenoj „M“ verziji.
Razlika izmedju P i M verizije po pitanju opreme i njihove borbe mogucnosti je ogromna.
Osim toga ovim Kiparskim su resursi pred isticanjem i treba da se radi produzenje tj remont (posle 8 godina) a to mogu da urade jedino rusi, (sto je sad prilicno tesko izvodljivo) ili eventualno cesi ali oni nemaju rusku licencu tako da kasnije tresko da ce rusi pristati da remontuju ili modernizuju te helikoptere.

Najveci promasaj kod nabavke M verzije je sto nije nabavljen sistem Prezident-S za pasivnu i aktivnu samozastitu helikoptera od IC vodjenih raketa.

Odgovori
Mi

,, Najveci promasaj kod nabavke M verzije je sto nije nabavljen sistem Prezident-S za pasivnu i aktivnu samozastitu helikoptera od IC vodjenih raketa.“

Isto sam mislio i pisao ovde ranije. Medjutim prosle godi e se pokazaloda isti sistem nije zastitio Ka-52 od Igli i Stingera u Ukrajni. Ako grešim ispravite me. Ove godine Ka-52 radi veoma efikasno u borbi protiv Zapadnih oklopnjaka sa svojom senzorikom i rametama dometa preko 7km gde su Igle i Stingeri beskorisni.

Ako si avion ili helikopter u dometu aktivnog PVO šanse realno ti nisu nikako dobre. Samo je pitanje je vremena.

Ve

Neka ostane u ovoj maskirnoj šari ako može

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs