Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

4. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024
Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije
Jedna od glavnih debata samita EBACE 2023 odnosi se na potpuno eliminisanje emisije ugljenika vazduhoplova do 2050. godine / Foto: Miroslav Milić, Tango Six

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

Najznačajniji i najveći događaj u segmentu poslovne avijacije, evropska konvencija i izložba EBACE (European Business Aviation Convention & Exhibition) trenutno se, nakon dvogodišnje pauze, održava na međunarodnom aerodromu u Ženevi.

Kao i nekoliko (1,2,3,4,) puta do sada, Tango Six je prisutan na ovom događaju.

EBACE 2023 je jedinstvena prilika da se upoznamo sa najnovijim dostignućima svetske poslovne avijacije, a jedan od glavnih, javno proklamovanih ciljeva ovogodišnjeg sajma je, između ostalog, ubrzavanje procesa da se do 2050. godine u vazduhoplovnoj industriji ostvari nulta emisija CO2. Kompanije, poštujući stroge (više pravno obavezujuće definicije) koriste termin „sustainable“ umesto „ecology“.

Na EBACE 2023 je izloženo više od 50 vazduhoplova, prisutno je više od 400 izlagača, organizatori predviđaju prisustvo od više od 12 hiljada profesionalaca iz ove oblasti, predstavljeno je čak 111 zemalja.

Avion Cessna SkyCourrier za prvog korisnika, kompanije LANAI AIR / Foto: Textron Aviation

Kompanija Textron Aviation saopštila je da je isporučila prvi primerak putničke varijante svog turboelisnog aviona Cessna SkyCourier, i to havajskom čarter operateru Lanai Air. Isporuka označava dalji napredak programa razvoja aviona SkyCourier nakon što je već izvršena primopredaja više od deset aviona u teretnoj verziji. Textron Aviation je tip sertifikat za letelicu dobio 2022., a iste godine je kompaniji Fedex isporčuo prvi primerak u cargo konfiguraciji. Proizvođač je dugo reklamirao SkyCourier kao letelicu koja je istovremeno pogodna kao putnički avion sa 19 sedišta ali i za poseban organizovani korporativni prevoz, sa komfornijom unutrašnjošću.

Textron Aviation takođe radi na tome da se izgled i namena unutrašnjosti aviona može lako izmeniti kako bi se omogućila brza prenamena sa teretnog na putnički transport. Potpredsednik Textron Aviation zadužen za globalnu prodaju i letačke operacije Leni O’Banjon je izjavio da je SkyCourier na dobrom putu da postane novi „flagship“ u svom segmentu.

ACH-160 sa do sada (za tu kategoriju helikoptara) nezabeleženo prostranom putničkom kaninom / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Ako jedna letelica prikazana u Ženevi ima veze sa srpskom avio-industrijom to je Avanti / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Novi putnički avion, nova „corporate“ verzija / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Štandovi na sajmovima poslovne avijacije odišu elegancijom i često nadmetanjem u zauzetim kvadratnim metrima / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Tango Six je prošlog meseca detaljno predstavio istoriju legendarne kanadske pogonske grupe / Foto: Miroslav Milić, Tango Six

Textron je takođe objavio da je skoro proslavio proizvodnju 100-tog primerka dvomotornog poslovnog mlaznog aviona „super-srednje“ veličine tipa Cessna Citation Longitude, a kako je saopšteno, isporuka ovog aviona očekuje se kasnije ove godine. Program razvoja letelice  pokrenut je 2012. godine, prvi let obavljen je 2016., a tri godine kasnije je istovremeno dobijen američki sertifikat i realizovana prva isporuka kupcu.

Na ovogodišnjem EBACE-u je prvi put prikazan Erbasov poslovni avion ACJ (Airbus Corporate Jet) TwoTwenty (ACJ220) koji predstavlja verziju putničkog aviona A220-100. Ovaj avion se proizvodi u saradnji Erbasa i švajcarske kompanije Comlux Completions, na izložbi je prikazan prvi ACJ220 koga je Comlux Completions 28. aprila ove godine isporučio prvom korisniku, kompaniji Five Hotels & Resorts iz UAE. Za sada, Švajcarci imaju ugovor sa Erbasom za opremanje enterijera za prvih 15 aviona. Potpredsednik Erbasa zadužen za komercijalu programa ACJ Chadi Saade je u svom govoru na EBACE-u kazao da su u kompaniji uvereni da će u jednom trenutku dobiti značajniju narudžbinu aviona od korisnika kao što su NetJets i Flexjet. Za sada Erbas ima čvrstu narudžbinu za 8 ACJ TwoTwenty. Navodi se da je Comlux prvi VIP enterijer postavljao u roku od 14 meseci, ali se očekuje da će se sledeći avioni u toj konfiguraciji isporučivati u roku od 12, a zatim 8 meseci.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Ovaj sajam je pokazao veliki napredak u poslovnoj avijaciji Licno mi se najvise dopada Cessna SkyCourier Mislim da ima veliku upotrebnu vrednost za Regiju Balkana Pogotovo sto se trziste Balkana otvara Uzgred receno takvi projekti o opravdanosti postoje Pitanje je bilo odabir pravog aviona zbog troskova Mislim da sa ovim vazduhoplovom to je izvodljivo Jer mnogi aerodromi ,pa cak i sa rt\\Travnatnom pistom mogu da se stave u funkciju Naprimer novi Kragujevacki Aerodrom

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor