Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024
Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije
Jedna od glavnih debata samita EBACE 2023 odnosi se na potpuno eliminisanje emisije ugljenika vazduhoplova do 2050. godine / Foto: Miroslav Milić, Tango Six

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

Najznačajniji i najveći događaj u segmentu poslovne avijacije, evropska konvencija i izložba EBACE (European Business Aviation Convention & Exhibition) trenutno se, nakon dvogodišnje pauze, održava na međunarodnom aerodromu u Ženevi.

Kao i nekoliko (1,2,3,4,) puta do sada, Tango Six je prisutan na ovom događaju.

EBACE 2023 je jedinstvena prilika da se upoznamo sa najnovijim dostignućima svetske poslovne avijacije, a jedan od glavnih, javno proklamovanih ciljeva ovogodišnjeg sajma je, između ostalog, ubrzavanje procesa da se do 2050. godine u vazduhoplovnoj industriji ostvari nulta emisija CO2. Kompanije, poštujući stroge (više pravno obavezujuće definicije) koriste termin „sustainable“ umesto „ecology“.

Na EBACE 2023 je izloženo više od 50 vazduhoplova, prisutno je više od 400 izlagača, organizatori predviđaju prisustvo od više od 12 hiljada profesionalaca iz ove oblasti, predstavljeno je čak 111 zemalja.

Avion Cessna SkyCourrier za prvog korisnika, kompanije LANAI AIR / Foto: Textron Aviation

Kompanija Textron Aviation saopštila je da je isporučila prvi primerak putničke varijante svog turboelisnog aviona Cessna SkyCourier, i to havajskom čarter operateru Lanai Air. Isporuka označava dalji napredak programa razvoja aviona SkyCourier nakon što je već izvršena primopredaja više od deset aviona u teretnoj verziji. Textron Aviation je tip sertifikat za letelicu dobio 2022., a iste godine je kompaniji Fedex isporčuo prvi primerak u cargo konfiguraciji. Proizvođač je dugo reklamirao SkyCourier kao letelicu koja je istovremeno pogodna kao putnički avion sa 19 sedišta ali i za poseban organizovani korporativni prevoz, sa komfornijom unutrašnjošću.

Textron Aviation takođe radi na tome da se izgled i namena unutrašnjosti aviona može lako izmeniti kako bi se omogućila brza prenamena sa teretnog na putnički transport. Potpredsednik Textron Aviation zadužen za globalnu prodaju i letačke operacije Leni O’Banjon je izjavio da je SkyCourier na dobrom putu da postane novi „flagship“ u svom segmentu.

ACH-160 sa do sada (za tu kategoriju helikoptara) nezabeleženo prostranom putničkom kaninom / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Ako jedna letelica prikazana u Ženevi ima veze sa srpskom avio-industrijom to je Avanti / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Novi putnički avion, nova „corporate“ verzija / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Štandovi na sajmovima poslovne avijacije odišu elegancijom i često nadmetanjem u zauzetim kvadratnim metrima / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Tango Six je prošlog meseca detaljno predstavio istoriju legendarne kanadske pogonske grupe / Foto: Miroslav Milić, Tango Six

Textron je takođe objavio da je skoro proslavio proizvodnju 100-tog primerka dvomotornog poslovnog mlaznog aviona „super-srednje“ veličine tipa Cessna Citation Longitude, a kako je saopšteno, isporuka ovog aviona očekuje se kasnije ove godine. Program razvoja letelice  pokrenut je 2012. godine, prvi let obavljen je 2016., a tri godine kasnije je istovremeno dobijen američki sertifikat i realizovana prva isporuka kupcu.

Na ovogodišnjem EBACE-u je prvi put prikazan Erbasov poslovni avion ACJ (Airbus Corporate Jet) TwoTwenty (ACJ220) koji predstavlja verziju putničkog aviona A220-100. Ovaj avion se proizvodi u saradnji Erbasa i švajcarske kompanije Comlux Completions, na izložbi je prikazan prvi ACJ220 koga je Comlux Completions 28. aprila ove godine isporučio prvom korisniku, kompaniji Five Hotels & Resorts iz UAE. Za sada, Švajcarci imaju ugovor sa Erbasom za opremanje enterijera za prvih 15 aviona. Potpredsednik Erbasa zadužen za komercijalu programa ACJ Chadi Saade je u svom govoru na EBACE-u kazao da su u kompaniji uvereni da će u jednom trenutku dobiti značajniju narudžbinu aviona od korisnika kao što su NetJets i Flexjet. Za sada Erbas ima čvrstu narudžbinu za 8 ACJ TwoTwenty. Navodi se da je Comlux prvi VIP enterijer postavljao u roku od 14 meseci, ali se očekuje da će se sledeći avioni u toj konfiguraciji isporučivati u roku od 12, a zatim 8 meseci.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Ovaj sajam je pokazao veliki napredak u poslovnoj avijaciji Licno mi se najvise dopada Cessna SkyCourier Mislim da ima veliku upotrebnu vrednost za Regiju Balkana Pogotovo sto se trziste Balkana otvara Uzgred receno takvi projekti o opravdanosti postoje Pitanje je bilo odabir pravog aviona zbog troskova Mislim da sa ovim vazduhoplovom to je izvodljivo Jer mnogi aerodromi ,pa cak i sa rt\\Travnatnom pistom mogu da se stave u funkciju Naprimer novi Kragujevacki Aerodrom

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor