[REPORTAŽA] Turska na vežbi u Severnoj Makedoniji prvi put u inostranstvu predstavila svoje nove vatrogasne avione Air Tractor AT-802 Fire Boss

21. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Iza scene vežbe helikopterskog spasavanja MUP-a i GSS-a: Kako leteti Erbasov helikopter kada otkaže jedan motor a na dizalici se nalazi povređeni skijaš

12. mar 2024

Majka ubijenog đaka škole „Vladislav Ribnikar“ obeležila njegov 15. rođendan na aerodromu „13. maj“ kod Zemun Polja

5. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita

1. mar 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao AOC sertifikate avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds er i Er Poš

28. feb 2024

EASA povodom navodne suspenzije operacija kompanije Er Pink: „Nikada ne komentarišemo ukidanja autorizacije operaterima iz zemalja van EU, za nadzor u Vašoj zemlji nadležan je DCV“

27. feb 2024

Proslava Dana državnosti: Zabeležen najveći broj dronova na jednoj lokaciji u istoriji srpskog vazdušnog prostora

15. feb 2024

Sin stradalog pilota prodaje proizvodnju ultra-lake letelice Eskval

14. feb 2024

[ANALIZA] Protivpožarni avion AT-802: Kad helikopteri nisu adekvatni

6. feb 2024

Bugarskoj isporučen prvi AW109 helikopter za HEMS službu

2. feb 2024

[FOTO REPORTAŽA] Kako je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije gasila požar u Bloku 70 na Novom Beogradu: “Vatreno“ krštenje ruskog Kamova

24. jan 2024

Utva prodala prvu Sovu kupcu u Meksiku

6. jan 2024

Lisičji Jarak ponovo otvoren za saobraćaj generalne avijacije

30. nov 2023

[POSAO] Prince Aviation traži vazduhoplovne tehničare i inženjere svih profila za svoju sledeću etapu širenja

24. nov 2023

Nekoliko srpskih sportskih aerodroma privremeno zatvoreno, Direktorat civilnog vazduhoplovstva objašnjava za Tango Six zbog čega

7. nov 2023

„Pilot na jedan dan“: Aero-klub Valjevo i Ministarstvo odbrane ponovo besplatno motivišu mlade da postanu piloti

26. okt 2023

[FOTO] „Sky Wings“ fly-in na aerodromu Maribor: Egmont Aviation predstavio svoj portfolio

24. okt 2023

[NAJAVA] Fly-in na mariborskom aerodromu: Kompanija Egmont Aviation poziva avijatičare na promociju Diamond i JMB letelica

18. okt 2023

[POSAO] Prince aviation traži kopilote i kapetane

2. okt 2023

[POSLEDNJA VEST] Udes jedrilice iznad Željave u Bosni i Hercegovini, pilot poginuo

27. sep 2023
Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije
Jedna od glavnih debata samita EBACE 2023 odnosi se na potpuno eliminisanje emisije ugljenika vazduhoplova do 2050. godine / Foto: Miroslav Milić, Tango Six

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

Najznačajniji i najveći događaj u segmentu poslovne avijacije, evropska konvencija i izložba EBACE (European Business Aviation Convention & Exhibition) trenutno se, nakon dvogodišnje pauze, održava na međunarodnom aerodromu u Ženevi.

Kao i nekoliko (1,2,3,4,) puta do sada, Tango Six je prisutan na ovom događaju.

EBACE 2023 je jedinstvena prilika da se upoznamo sa najnovijim dostignućima svetske poslovne avijacije, a jedan od glavnih, javno proklamovanih ciljeva ovogodišnjeg sajma je, između ostalog, ubrzavanje procesa da se do 2050. godine u vazduhoplovnoj industriji ostvari nulta emisija CO2. Kompanije, poštujući stroge (više pravno obavezujuće definicije) koriste termin „sustainable“ umesto „ecology“.

Na EBACE 2023 je izloženo više od 50 vazduhoplova, prisutno je više od 400 izlagača, organizatori predviđaju prisustvo od više od 12 hiljada profesionalaca iz ove oblasti, predstavljeno je čak 111 zemalja.

Avion Cessna SkyCourrier za prvog korisnika, kompanije LANAI AIR / Foto: Textron Aviation

Kompanija Textron Aviation saopštila je da je isporučila prvi primerak putničke varijante svog turboelisnog aviona Cessna SkyCourier, i to havajskom čarter operateru Lanai Air. Isporuka označava dalji napredak programa razvoja aviona SkyCourier nakon što je već izvršena primopredaja više od deset aviona u teretnoj verziji. Textron Aviation je tip sertifikat za letelicu dobio 2022., a iste godine je kompaniji Fedex isporčuo prvi primerak u cargo konfiguraciji. Proizvođač je dugo reklamirao SkyCourier kao letelicu koja je istovremeno pogodna kao putnički avion sa 19 sedišta ali i za poseban organizovani korporativni prevoz, sa komfornijom unutrašnjošću.

Textron Aviation takođe radi na tome da se izgled i namena unutrašnjosti aviona može lako izmeniti kako bi se omogućila brza prenamena sa teretnog na putnički transport. Potpredsednik Textron Aviation zadužen za globalnu prodaju i letačke operacije Leni O’Banjon je izjavio da je SkyCourier na dobrom putu da postane novi „flagship“ u svom segmentu.

ACH-160 sa do sada (za tu kategoriju helikoptara) nezabeleženo prostranom putničkom kaninom / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Ako jedna letelica prikazana u Ženevi ima veze sa srpskom avio-industrijom to je Avanti / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Novi putnički avion, nova „corporate“ verzija / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Štandovi na sajmovima poslovne avijacije odišu elegancijom i često nadmetanjem u zauzetim kvadratnim metrima / Foto: Miroslav Milić, Tango Six
Tango Six je prošlog meseca detaljno predstavio istoriju legendarne kanadske pogonske grupe / Foto: Miroslav Milić, Tango Six

Textron je takođe objavio da je skoro proslavio proizvodnju 100-tog primerka dvomotornog poslovnog mlaznog aviona „super-srednje“ veličine tipa Cessna Citation Longitude, a kako je saopšteno, isporuka ovog aviona očekuje se kasnije ove godine. Program razvoja letelice  pokrenut je 2012. godine, prvi let obavljen je 2016., a tri godine kasnije je istovremeno dobijen američki sertifikat i realizovana prva isporuka kupcu.

Na ovogodišnjem EBACE-u je prvi put prikazan Erbasov poslovni avion ACJ (Airbus Corporate Jet) TwoTwenty (ACJ220) koji predstavlja verziju putničkog aviona A220-100. Ovaj avion se proizvodi u saradnji Erbasa i švajcarske kompanije Comlux Completions, na izložbi je prikazan prvi ACJ220 koga je Comlux Completions 28. aprila ove godine isporučio prvom korisniku, kompaniji Five Hotels & Resorts iz UAE. Za sada, Švajcarci imaju ugovor sa Erbasom za opremanje enterijera za prvih 15 aviona. Potpredsednik Erbasa zadužen za komercijalu programa ACJ Chadi Saade je u svom govoru na EBACE-u kazao da su u kompaniji uvereni da će u jednom trenutku dobiti značajniju narudžbinu aviona od korisnika kao što su NetJets i Flexjet. Za sada Erbas ima čvrstu narudžbinu za 8 ACJ TwoTwenty. Navodi se da je Comlux prvi VIP enterijer postavljao u roku od 14 meseci, ali se očekuje da će se sledeći avioni u toj konfiguraciji isporučivati u roku od 12, a zatim 8 meseci.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Ovaj sajam je pokazao veliki napredak u poslovnoj avijaciji Licno mi se najvise dopada Cessna SkyCourier Mislim da ima veliku upotrebnu vrednost za Regiju Balkana Pogotovo sto se trziste Balkana otvara Uzgred receno takvi projekti o opravdanosti postoje Pitanje je bilo odabir pravog aviona zbog troskova Mislim da sa ovim vazduhoplovom to je izvodljivo Jer mnogi aerodromi ,pa cak i sa rt\\Travnatnom pistom mogu da se stave u funkciju Naprimer novi Kragujevacki Aerodrom

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor