[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024

Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024

Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

5. sep 2024

Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

4. sep 2024

Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi

3. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Veliki aero-miting u Vršcu 22. septembra: Učešće RV i PVO, Policije, domaće i inostrane generalne avijacije

2. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Daso će Srbiji isporučiti prvi Rafal 2028. godine

29. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku 12 višenamenskih borbenih aviona Rafal za 2,7 milijardi evra

29. avg 2024

„La Tribune“: Francuska i Srbija okončale pregovore o nabavci Rafala; Vučić: Još nije gotovo

27. avg 2024

Slovenački Pipistrel nastavlja sa osvajanjem projekata u američkoj vojsci: Posle Virusa, Sinus za Marince

22. avg 2024

[RECENZIJA] Jedan od najboljih: „The Blue Max“

20. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci već 10 dana dejstvuju unutar ruske teritorije, uspešni napadi na vazduhoplovne baze u Rusiji, pogođen i aerodrom sa avionima MiG-31I koji nose rakete Kinžal

16. avg 2024

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

15. avg 2024

Poljska potpisala sporazum za nabavku 96 borbenih helikoptera Apač

14. avg 2024

Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

13. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci napali rusku Kursku oblast, postignut prvi dokazani pogodak borbenog helikoptera FPV dronom

9. avg 2024

Istovremeno sa Srbijom, Saudijska Arabija vodi pregovore o nabavci francuskih borbenih aviona Rafal

8. avg 2024

[ANALIZA] Vučić ponovo najavio isporuku naoružanja za koje je mislio da neće stići: Šta sve od RV i PVO tehnike Srbija čeka da joj se isporuči?

7. avg 2024
[POSLEDNJA VEST] Počela isporuka novih helikoptera Erbas H145M za RV i PVO Vojske Srbije
Prvi BK.117D3m koji je bio u Srbiji, "14506" služio je za ispitivanje i verifikaciju naoružanja. Vraćen je u Nemačku sredinom decembra 2023. / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Počela isporuka novih helikoptera Erbas H145M za RV i PVO Vojske Srbije

Kako Tango Six saznaje, RV i PVO Vojske Srbije danas dobija prvi helikopter H145M iz nove tranše koja je naručena 2021. godine. Na Flajtradaru se trenutno može pratiti let letelice nemačke registracije D-HADQ koji je oko 13:15 poleteo iz austrijskog grada Grac i kome će krajnja destinacija biti vojni aerodrom u Batajnici.

Kako saznajemo, danas će biti isporučen prvi helikopter dok se isporuka drugog planira sledeće nedelje.

Ovim je najverovatnije započela isporuka 10 BK.117D3m koja bi trebala da bude realizovana tokom ove godine. Prethodno je u Srbiju početkom novembra prošle godine stigao helikopter sa evidencijskim brojem 14506, na kome je u našoj zemlji ispitivan sistem za upravljanje vatrom kao i naoružanje. Kako Tango Six saznaje, vraćen je u Nemačku sredinom decembra.

Prvi ikad ofarbani H145M u boje srpskog RV i PVO „14505“ prikazan na Buržeu juna 2019. godine. Helikopteri iz druge tranše imaće „low-viz“ rondel / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Do danas su spoteri u Nemačkoj, pretežno u krugu Erbasove fabrike u Donevortu, primetili 6 srpskih BK.117D3m – tri koja će biti naoružana: to su 14506 (D-HBKD), 14508 (D-HADT), 14509 (D-HADG), dva koja će verovatno biti za traganje i spasavanje – D-HADQ (moguće 14513), D-HBKH, kao i VIP primerak 14531 (D-HBKN).

Novi korisnik ovog tipa helikoptera biće 890. mešovita helikopterska eskadrila Pegazi. Najverovatnije će dobiti tri nova H145M koji će se koristiti za traganje i spasavanje, prevoz VIP osoba, obuku i trenažu. Do sada je pet letelica koje su naručene 2016, a isporučene 2019. godine, koristila 119. mešovita helikopterska eskadrila Zmajevi, 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu „Narednik-pilot Mihajlo Petrović“ u Nišu.

RV i PVO je odlučilo da jedan helikopter oboji u šemu državne zastave / Foto: Erbas Helikopteri

Od pet helikoptera, jedan je u verziji za borbeno traganje i spasavanje (evidencijski broj 14501, službena vojna oznaka H-50S), potom jedan koji se koristi za traganje i spasavanje (14502, takođe H-50S), i tri naoružana primerka (14503-505, H-50B). Naoružani helikopteri imaju sistem za upravljanje vatrom HForce 1, dok će se u novoj tranši najverovatnije naći 7 H-50B koji će imati HForce 3. Planirano je da se na taj nivo podignu i postojeće tri letelice.

Srbija je prvi korisnik helikoptera H145M sa sistemom HForce, ali i prvi korisnik nove verzije sa petokrakim nosećim rotorom koja ima integrisan pomenuti sistem.

Nije nemoguće da će se u budućnosti nabaviti dodatan broj ovih letelica. Prilikom obilaska vazduhoplova na batajničkom aerodromu novembra prošle godine, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je u razgovoru sa predstavnicima kompanije Erbas rekao da će, ukoliko RV i PVO bude zadovoljno, država naručiti još.

Novu tranšu helikoptera mogla bi dobiti i Helikopterska jedinica policije. Na obeležavanju Dana MUP-a juna prošle godine se moglo čuti da MUP želi još dva H145, ali i još jednu H215 Super Pumu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Kupiti ih jos i H215 Super Puma bi mogla da se kaparise i za vojsku.

Odgovori
Sk

Slažem se da je potrebno kupiti još. Ali za Vojsku Srbije najbolji je EC725 Caracal ili H225 Super Cougar.

Ni

Samo 225, nije za vojsku 215. Zastareo helikopter

Mo

I opet jedan u VIP verziji, kao da nema dovoljno VIP letelica za švrćkanje.

Odgovori
ma

kada je neminovno,bolje neka bude ovako jedan vip samo za te namene nego da stalno imaju zahteve i opterecuju borbenu jedinicu…

Al

Marko
Moje mišljenje je da naše letelice ne izgledaju kao detlić i da u kratkom roku mogu menjati namenu. A što se tiče tih zahteva koji opterećuju, pa mi Srbi smo po tome poznati.Pa gde da cela svita da ne leti.

Iv

Kad pročitam opet u VIP verziji, smuči mi se, sramota vise

Odgovori
Mi

Halo država Srbija ima vec 9-H145 a ovih 2 što pričaš to su dva od jos ukupno 10- H145. Znaci kad sve bude isporučeno ima ćemo 19 – H145M i 3- H215, tako da će Srbija imati 22 nova Helikoptera. Poz

Bu

To je za nacelnika gen.staba i komandu, to ima svaka vojska, i normalno je, .To u ratu lagano moze da se pretvori za prevoz ranjenika.

Ni

#Bulatovic Nebojsa
U ovim bojama, ma da sigurno

А

@Nikola

А фарба и фарбање хеликоптера су толико нечувена појава 2024. године?

Al

Što se tiče da treba nabaviti još novih H145 za Vojsku i Policiju – Žandarmeriju, da treba. Ako treba još H215 za policiju, da treba ako Vojska ima potrebu za istim i njima nabaviti, ako treba za sanitet, da nabavite i to kao prioritet, samo nemojte više uzimati VIP, nemojte se više rugati ovom narodu da državnim parama sređujete svoju privatnu flotu. Ako imate svojih para kupite iz svog džepa.

Odgovori
Tr

Samo bacaju pare na kupovinu nekakvih KAO helihopter a i to ni manje ni više nego od neprijatelja(važno je stavljati u džep srpske pare najvećim srpskim neprijaeljima Švabama)kada dođe do onog što mora da dođe pitaću vas a gde su rezervni delovi i sl)

ev

VIP Helikoptera sada ima sa ovim ukupno 3 bio je jedan sikorski koj ispada, dakle dotati su 2 VIPa, to je dovoljno sada.
Sve ostalo za jedinice MUP i VS ide koliko sam razumeo.
VIP helikoptera inaöe mora da bude bar 2 zbog remonta itd. tako da je 3 optimalan broj cini se sada za VIP.
Nemacka je najavila kupovinu jos 3 VIP helikotera za 2024.
Tako da se taj broj cini u redu.

Mi

Treba da vas je sramota za takve objave. To je isnejavanje svoje države. Zamislite vest druge drzave koja objavljuje da je kupila 2 helihoptera . Baš sila . Smejali smo se Albancima 80tih.kako imaju 2 helihoptera , a danas mi isto docekasmo. Užas

Odgovori
To

Ocigledno da nisi citao tekst, a i ne pratis situaciju u vezi ove tematike…

Dr

O čemu ti leba ti??Jel pratiš ili lupaš onako na pamet??

Ma

Pa mi smo sada kupili 10, a ukupno do sad 19. Genijalcu.

en

Neka samo dolecu.

Odgovori
Ne

Srecom su se manuli „integracije naoruzanja na bazi domace pameti“ inace bi to trajalo do isteka pola resursa.Sa Gamom i maljutkom je imalo smisla jer je maljutka bila proverena i masovno dostupna a ne ovo „naoruzanje u razvoju“.HF3 je pun pogodak u ovoj prici

Odgovori
PS

Pa integrisace i ovde domace naoruzanje.

Gr

Pa HF3 podrazumeva integraciju i našeg vođenog naoružanja.

St

Sa GAMA i Maljutka su omanuli u startu jer je Maljutka u trenutku integracije bila prevazidjena, a Gazela i nije bas borbeni helikopter. Osim toga GAMA se dokazano obara i laksim oruzjem.
Bilo bi lepo da neko napise sta je ovde tacno integrisano sem sovjetskih nevodjenih raketa i mitraljeza 12,7mm.

А

@Stojko

Маљутка је за оно време била солидно решење за почетак. То што од ње није комплетиран ниједан даљи корак је већ други проблем.

Друго, Газела која у гомили ваздухопловства игра улогу извиђачког и противоклопног хеликоптера, прогласити за једва борбени хеликоптер је јако упитна тврдња.

Br

Vip Air Force

Odgovori
Po

Samo mi nije jasna ideja da se VIP verzija oboji „vidi me“ šemom! Valjda je ideja da se „vidi kad se vozi“.

Odgovori
Ja

Čemu jos jedan VIP konfigurisan helikopter kada postoji samo jedna važna osoba u ovoj zemlji? Možda za svaki dan drugi – da se sedišta ne gužvaju…

Odgovori
St

Ali dali nasi imaju DIRCM sistem odbrane kao Vitebsk to mnoge zemlje prave i bez toga helikopter se lako srusi,zato Rusi u svoje sad ugradjuju Vitebske,Egipat ima izvoznu verziju President-S.
Ali H145M moze da nosi AMP MD DIRCM, Leonardo ga pravi,SAD, Izraelski se zove C Music itd.
Izgubiti letelicu je lose ali pilote je mnogo gore kad se vec kupuju neka ugrade na sve i na Mi35M i Mi17V5.

Mi

Nek je sa srecom,da sluze u miru do isteka resursa.

Odgovori
Bu

U drzavi ima oko 20-tak ovih helikoptera, sto kod policije, sto kod vojske, i to je sasvim dovoljno, treba dovesti preostale gazele na gama varijantu bar 20-30 kom. Treba za vojsku jos , pored porucenih, nabaviti jos 10- tak MI117 , da se zaokruzi, potreba za ovim tipom vazduhoplova ,da je vojska u stanju da desantira citav jedan bataljon na odredjenu poziciju od jednom. A ove bi brojke bile neka mera koja bi bila adekvatna potrebama i mogucnostima zemlje.

Odgovori
de

Gazele ne treba dovoditi ninakakav nivo. To su aparati stari najmanje 35 godina. Ko zna koliko resursa jos imaju, kako su odrzavani a i kolika je mogucnost GAMA u modernom ratovanju sa maljutkama koje se navode zicom?

Ma

Odlična vest, sjajna nabavka odličnih helikoptera. Hvala T6 na informisanju, uvek ste prvi! Neki komentari me podsetiše na događaj od pre više od jednog veka. Naime 1910/1911 godine je bio sproveden tender/nabavka da se nabave novi poljski topovi za Srpsku vojsku. Vojna komanda je bila više za tada nešto bolje Nemačke Kruppove topove, umesto za Francuske Šnajder KRezo topove 75mm. Nekako se tadašnje rukovodstvo odlučilo za Francuske topove, najviše zbog povoljnog kredita od strane Francuske; koja je doduše tražila da se kupe njihovi topovi za njihov kredit (što je i normalno). Bilo kako bilo i tada se opozicija bunila, jedan deo naroda takođe, da bi vreme pokazalo da je nabavke bio pun pogodak, s obzirom na 1.sv rat! Realno da smo tada uzeli Nemačke topove, ne bi videli ni jednu granatu od Nemaca, i završili bi rat na samom početku. Sa ove distance, iako je gledalo kao delimično lošije rešenje kupovina topova od Francuske, pokazalo se kao pun pogodak, imajući u vidu SAvezništvo sa Francuskom i potpuno vezivanje za njih. Naravno stoji i onaj događaj oko isporuke neadekvatnih granata za te iste topove, ali sve se to nekako preguralo, a vrlo je verovatno da bi još gore prošle da smo kupili Nemačke topove. Vreme pokaže ko je bio u pravu i šta je bilo najbolje rešenje.

Odgovori
Tr

Tačno tako kao što je napisano—od neprijatelja ili od potencijalnog neprijatelja se ne kupuje oružje.

Sa

Trebalo bi i barem jedan C295 prenameniti u VIP verziju. Kad se već leta…

Odgovori
А

@Samo kažem

Ц295 је модуларан, тако да може кроз неколико сати да се модификује за бројне мисије, укључујући и ВИП транспорт, док год се имају модули. Надам се да ће наши одлучити да купе ватрогасни модул и још тих авиона, јер ватрогасних платформи никада доста.

Zo

Jedan C295 jeste sa VIP modulom. Kada je Vučević leteo zadnji put, pre 2-3 nedelje za Budimpeštu, leteli su sa njim. Poz.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs