[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024

„Dnevni avaz“: Bosna i Hercegovina nabavlja turske besposadne letelice Bajraktar

12. sep 2024

[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

[POMERENO ZA 20. SEPTEMBAR] Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024
[POSLEDNJA VEST] Na Batajnici prikazani helikopteri Mi-35P nabavljeni sa Kipra, kupljena 22 Talesova radara, najavljena kupovina još Erbasovih helikoptera
Svi Kiprani, minus dvojica, poređani / Foto: Ministarstvo odbrane

[POSLEDNJA VEST] Na Batajnici prikazani helikopteri Mi-35P nabavljeni sa Kipra, kupljena 22 Talesova radara, najavljena kupovina još Erbasovih helikoptera

Danas su u 204. vazduhoplovnoj brigadi, na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ zvanično predstavljeni novonabavljeni polovni desantno-jurišni helikopteri Mi-35P iz Kipra.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je pred prisutnim medijima i druge vazduhoplove i naoružanje RV i PVO. Prvi put su na ovaj način javno predstavljeni Erbasov H145M iz nove narudžbine 10 helikoptera opremljenih HForce 3 standardom. Javnosti je danas ponovo saopšteno i da je Srbija kupila 22 Talesova GM serije: „60“, „200“ i „400“.

Vučić je u jednom trenutku, na pitanje medija u vezi dronova, kazao da „ne može priča šta sve treba da dođe“. Takođe je kazao da će se na Batajnici „graditi još hangara“.

Sve raznovrsnosti srpskih nabavki / Foto: Ministarstvo odbrane

Na pitanje medija o najavljenom novom velikom ugovoru za prodaju artikala domaće namenske industrije Vučić je kazao da nije reč o Alžiru, da ugovor iznosi 311 miliona evra i da se čeka usvajanje ove kupovine od strane parlamenta te zemlje kako bi se ona i javno imenovala.

Tokom obilaska pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović kazao je da je RV i PVO sa Utvom potpisalo ugovor o održavanju školsko-trenažnih aviona Lasta uz komentar da se za upotrebu na ovom avionu spremaju i laserski vođene rakete. Ove rakete su već ranije bile prikazane na Partneru 2021 (nalazi se na pilonu) ali i na pilonu nove besposadne letelice CH-95.

Novosti koje su se tokom obilaska mogle čuti o modernizovanom Orlu 2.0 objavili smo u posebnom članku.

Kiprani

Nakon što je Tango Six bio prvi medij koji je u nedelju javio da su počeli letovi isporuke iz Kipra, danas je državno rukovodstvo potvrdilo da je u Srbiji svih 11 letelica. Potvrđeno je da će remont i/ili modernizacija letelica biti obavljeni u dve faze. Prvih 6 helikoptera će, kako je rečeno, „poleteti do kraja januara“, a preostalih 5 do kraja leta 2024.

Vučić je kazao da su helikopteri „pola plaćeni“ Kipru artiklima srpske namenske industrije (samohodne haubice i raketna artiljerija). Prilikom obilaska Miloradović je pokazao je Vučiću i prateće naoružanje za helikoptere koje se sastoji, između ostalog, i iz topova u gondolama od 23 milimetra, ali i radio vođene rakete Ataka (još nije poznato da li smo uzeli i prethodnu verziju Kokon). Miloradović je kazao da je nabavljena i municija, kako za topove tako i za nosni top od 30 milimetera i da je, prema njegovim rečima, „ceo dil prilično povoljan“.

Kao i prilikom prezentacije „Rusa“, izloženo je i naoružanje / Foto: Ministarstvo odbarane

Prilikom obilaska rečeno je da će svi Mi-35P biti ofarbani u standardnu šemu bojenja koja je primenjena na trenutnim helikopterima Mi-35M.

Informaciju o tome da je Srbija zainteresovana za nabavku desantno-jurišnih helikoptera Mi-35P koji su pripadali Nacionalnoj gardi Kipra, prvi su preneli kiparski mediji početkom avgusta 2021. godine. Tango Six je detaljno pratio ovu temu, pa smo tako preneli da se tokom narednih meseci ova nabavka analizirala, a krajem 2021. godine nabavku je zvanično najavio predsednik Srbije. Isporuka helikoptera započela je 19. novembra, sve letelice su isporučene u tri leta. To je bilo moguće pošto u Ruslan odjednom mogu da stanu 4 helikoptera ovog tipa.

Srbija sada raspolaže sa 15 helikoptera Mi-35, 4 savremenije letelice Mi-35M isporučene su 2019. godine, sada je stiglo još 11 Mi-35P koji su proizvedeni 2001. godine, čiji životni vek ističe 2026. godine i kojima treba remont. Njihov vek se može produžiti do 2036. godine, a vreme će pokazati kako i gde će letelice proći remonte različitog obima, i koliko će helikoptera zaista biti uvedeno u naoružanje.

Srbija je od Rusije naručila još 4 Mi-35M čija isporuka zbog rata u Ukrajini trenutno nije moguća, kao što nije moguće ni da Srbija dobije još tri transportna višenamenska Mi-17V-5, dve baterije artiljerijsko-raketnih sistema PVO Pancir-S1M, i sisteme za protivelektronska dejstva Repelent i Krasuha. Prvu od alternativa, kada je u pitanju PVO, analizirali smo ove nedelje.

Erbas

Kako je Tango Six prvi javio početkom novembra, u Srbiju je stigao jedan petokraki H145M radi verifikacije novog vođenog naoružanja na poligonu u Nikincima u kojem učestvuje i osoblje Erbas Helikoptera.

Prilikom današnjeg obilaska Miloradović je predsedniku pokazao Talesov 12-cevni FZ231 kontejner sa laserski vođenim raketama FZ275, koje su najavljene kao kupovina još pre dve godine, uz komentar da su nabavljene za upotrebu na novoj tranši od 10 petokrakih H145M.

Pet i četiri kraka pre odlaska na zadatak verifikacije novog vođenog naoružanja do Nikinaca / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prisutni predstavnici kompanije Erbas Helikopteri kazali su u kratkom razgovoru sa Vučićem da će „helikopteri biti isporučeni sledeće godine“. Vučić je na to kazao da će država, ukoliko RV i PVO bude zadovoljno njima, „naručiti još“.

Vučić je u pratnji španskog ambasadora u Srbiji Raula Bartolomea Molina i predstavnika kompanije Erbas Difens zaduženim za ovaj region obišao i jedan od novoisporučenih transportnih aviona C295MW. U jednom trenutku je takođe pomenuo da će se i od „Španaca kupovati“ što može indikovati na razmišljanja o dodanoj kupovini C295 aviona.

Talesovi radari

Prvi Talesov Groundmaster već u Srbiji / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tokom obilaska konačno su otkriveni detalji u vezi nabavke Talesovih osmatračkih radara Groundmaster familije.

Rečeno je da je Srbija nabavila 22 radara „kratkog, srednjeg i dugog dometa“, dakle tipovi „60“, „200“ i „400“, da je prvi radar GM400 već isporučen, a da se drugi očekuje u zemlji do kraja godine. Miloradović je potvrdio da se prve RV i PVO starešine već nalaze u Francuskoj na obuci.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Baš čudno kako se ovaj „deliveri“ potrefio sa cinjenicom da su izbori u Srbiji za koju nedelju..

:)

Odgovori
Da

Da su bar svaka 3 mjeseca pa da prsti od nabavki!

Vl

Ali zato nije čudno da nije bilo ni jednog „deliverija“ naoružanja, ni pred jedne izbore, od 2000. do 2012. Nije čudno, jer se od tih režima ništa dobro za našu odbranu nije ni moglo očekivati.

dr

Onda su izbori kod nas stalno zato što su stalno neke isporuke. Ili?

Bo

Ko zna, on zna……Najsladji su golovi oni koji se zabibere u poslednjem minutu,…..

Al

Mi 24 je 50 godina star koncept, verovatno je to (s obzirom na starost i troskove odrzavanja) promasena investicija. Helikopteri, u primeni kao jurisni, su izuzetno lake mete za savremenu protivvazdusnu odbranu, vidi se sa Ru Ukr ratista. Takodje, zahtevaju izuzetnu obuku. Mozda je bolje resenje bilo nabavka transportnih helikoptera, jeftiniji, jednostavniji, laksi za upotrebu i pilotiranje, ne ulaze u rizik borbe i obaranja, vec samo za transport. Zasto ih se Kipar ratosiljao….istice resurs?!

Al

Za Srbiju, samo odbrambeni sistemi! Nikakva avijacija, to su sve vrlo lake mete za savremene odbrambene sisteme. Iskustvo sa ratista Ru – Ukr. Cak i KA – 52, najmocniji ruski jurisnici, bivaju obarani. Srpsko nebo je je vrlo ograniceno, par stotina km i vec se izlazi iz vazdusnog prostora Srb….i malo bolji sistemi odbrane, a sada ih svi nabavljaju, obaraju letilice.

Pe

@Profa Fini Valjda niste culi za najjaci udarni helikopter Apachi? Ali nam to niko ne bi prodao

De

@Aleks
KA 52 se na ratištu Ukrajine koristi neadekvatno i zato su mu gubici veliki. On nije projektovan da leti misije direktne podrške pešadiji u neobezbeđenom VAP-u i zato ih je mnogo i stradalo. Primarna namena KA 52 je protivoklopna borba na daljinu gde se pokazao savršeno (imaš snimaka na telegramu), i kada ga koriste za ono za šta je projektovan – namenjen, radi svoj posao 100%.

Mi

Ovde su uvek izbori, stalno je izborna kampanja!
Nego, jos malo pa smo kao Ukrajina, vucemo vazduhoplovnu opremu i naoruzanje sa svih strana: Evropa, Rusija, Kina…
Neka je Bog u pomoc tehnickoj sluzbi koja treba da odrzava sve te s brda dola nabavljene helikoptere, avione i ostalu vazd. opremu!

St

@Aleks
Kipar ih se ratosiljao jer su kao clanica EU uveli sankcije Rusiji, i onda ne mogu da uvezu delove i naoruzanje.
A posto mi volimo trange frange kombimacije, da se malo omaste prstici, nama dobro doslo pa cemo ostatak delova nabaviti preko brata Sisija i egipatskog vazduhoplovstva uz standardnu kumovsko posrednicku proviziju.

Sa

Fantastična kupovina i neprijateljima se samo neće svideti. Na kraju rat vode ovakve masine a ne fensi mensi gluposti za decu.

Vl

Ovi helikopteri će služiti svrsi, a to je protiv oklopna borba, sa distance,…
oni jesu laka meta za PVO protivnika, ali će se primenjivati po proceni i po potrebi,… Oklopljeni su, pa je transport specijalnih snaga bezbedniji nego transportnim helikopterima, imaju nocni mod rada, mislim na ova 4 u M verziji, P verzija nema, ako se ne modernizuju na taj nivo… jaka vatrena moć, i sada u prilicnom broju od 15 komada. Ako dodju 4 nova u M verziji koje smo platili …imacemo 19 komada 35tica …ili 5 borbenih odelenja letecih tvrdjava za protiv oklopnu borbu …
Možemo da kažemo… da država u nekom brzom roku dokupi jos 5 do popune 2 eskadrile po 12 komada, sto bi bio pravi respect….

Ja

Kakvu si ti vezu našao sa izborima ovo je odavno naručeno.

Rp

Samo Indija ima ovakav šareniš u svojoj armiji ,ali mi nesmemo da stanemo …

al

Izbori se blize..

Odgovori
Go

Nisi lepo pročitao:
„… krajem 2021. godine nabavku je zvanično najavio predsednik Srbije.“

Pr

Nek priča ko šta hoće, ali jedini oklopni specijalizovano protivtenkovski helikopter koji može da bude koristan čak i u miru je Mi-24/35, zbog svoje sposobnosti da iznosi po bar desetak civila iz zona ugroženih katastrofama (poplave, zemljotresi, smetovi itd) ili da im dotura pomoć, jer je ujedno i transporter. Svi ostali su bačene pare ako se ne zarati (iako onda u ratnim uslovima ima boljih od njega, poput Ka-52).

Mi

Bravo za sve helikoptere, a bogami i za radare. GM400 vec stigao. 22 komada GM serije je ozbilna investicija. Moram proznati da sam bio skeptican za te radare. I helikoptera i radara nikad dosta.. kao i PVO, i dronova.

Ti Mi-35 iz Kipra se mogu fino „nabudziti“ svakvim zapadnim ili istočnim modernim nisanskim sistemima, i za nocne operacije.

Odgovori
Be

No i dalje postoji problem ruskog zmaja i motora…….

VS

Da,upravu si ,i ja da budem iskren nisam ocekivao ovoliko nabavki,radara i helikoptera… Takodje i iz domace namenske industrije…Jako pozitivna stvar u svakom smilsu za VS. MI-35P su blizu nivoa nasih MI-35M helikotera, cak imaju i bolju elektronsku zastitu same letelice sistem „Lipe-166“ nije nesto novo .Ali u poredjenu sa MI-35M koji nazalost nemaju uopste,sistem elektronske zastite,je svkako bolje.Ako se resi,a verujem da hoce remont i modernziacije MI-35P.Bice mozda i bolji od MI-35M. Sto se letenja i dejstva nocu tice MI-35P moze da deluje ,Grci su prilikom remonta predhodnih godina ,odradili tu modernziaciju.Naravno to nije na nivou MI-35M,ali svakako da i MI-35Phelikopteri , imaju mogucnost letanja i dejstva u nocnim uslovima.H145M je prosao poprilicno nepoazeno po meni.Sa sistemom „H-FORCE“ bice to vrhunski visenamensko/borbeni helikopter.Sa vrhunskim sistemom elektronske zastite ,i vrhunskim ubojnim sredstvima…Po meni mozda cak ispred MI-35M i MI35P,po svojim mogucnostima.

Yr

@Beduin

Motor proverena mašina sa najboljeg i najrasprostranjenijeg srednjeg transportnog helikoptera na svetu, zmaj oklopljen, dokazao se u mnogo sukoba do sada. Za delove, nabavljaćemo verovatno preko posrednika, Kina, Indija, Egipat, Arapi, bivše sovjetske republike. Makar delova za Mi-24/35 i Mi-8/17 ima gde hoćeš.

Mi

Beduin
Donekle jeste problem, ali verujem da smo ih zbog toga i kupili
da podrze ona 4 nova 35M. Takoddje sa obzirom koliko strucnjaka, i servisa za Mi-8/24/35 ima po svetu i na Istoku i na Zapadu, i na Jugo mnogo se manje brinem o tome. Taj zmaj nije previse zahtevan, a jak je pa verujem da uz odrzvanje i remont moze da leti ihaha.

Du

Da ne zaboravimo i stotinak ground smartera GS-40, i Izraelskih fiksnih malodometnih radara za Pasars

Mi

VS-S4
Ja stvarno mislim da ce za 5-6 godina mnogi dosadasnji sistemi night vision i FLIR biti zamenjeni (i to vrlo lako) novim, boljim gondolama punih senzora koje ce moci da se montiraju na sve nase helikoptere stare i nove. Sve ti zbog razvoje bespilotnih letelica za koje ce se isti masovno proizvoditi.

Rusi su poceli da koriste male FPV dronove sa night vision zoom kamerama. Za 5 godina ce svaki klinac moci isto da kupi na alibabi i amazonu po ceni novog ajfona, a bice bolje rezolucije i sposobnosti nego danasnji na Mi-35M.

Mi-24/35 je odlicna platforma za sve vrste modernizacija. A uvek moze usput i da evakuise povredjenog coveka ili da donese opreme od tacke A do tacke B

ev

Пођимо од тога што је и речено, иде ремонт и модернизација, то ће се вршити у Моми, са домаћим и страним учешђем неком динамиком.
Изгледа по истој логици као и са Миговима 29.
То се показало као могуће. Разултат би требало да буде једна ескадрила тешких борбено-Транспортних хеликоптера, то ће доћи још и Х145 тако да ћемо имати тешку, и средњу хеликоптерску ефективу. Мислим да имамо још и газеле ( па ће и ту бити у лакој категорији још новина). Тако да , ако иде по плану имамо Хеликоптерске снаге за неколико година комплетне. иста ствар се дешава са радарима, и почела да се дешава сада и са транспортном авијацијом, као и са дроновима. Остаће даље да се види за које борбене авионе и ПВО ћемо се даље одлучити! Сретно и хвала на добро урађеном успону војног ваздухопловства!

KK

Impresivno djeluju 35-ice ovako poslagane na pisti. Lako se ofarba. Cestitke susjedima.

Odgovori
Da

Mesavina zapadnog i ruskog naoruzanha je losa opcija, ookazalo se u Ukrajini, ne mogu se uvezati u jedinstven odbrambeni sistem, treba da kupujemo samo rusko, ali svaka cast rukobodstvu drzave sto naoruzava srpsku vojsku, samo napred

Br

Helikopteri su stigli pre par dana, nisu stigli da ih preboje

А

@Daki

Баш супротно, управо су Украјинци доказ да се западно и источно итекако може увести у јединствен одбрамбени систем.

fi

hahahaha…. još nemaju ni krila ni elise a već paradiraju….

Odgovori
Yr

Hahahha, krila su mu baš takva, nema ništa dodatno da se montira, ovo je Mi-35, ima zmaj sa kraćim krilima i fiksni stajni trap.

Du

Pa skinuto zbog avionskog transporta, samo za prikaz šta je stiglo su ih sad poredjali ovako, brzo će velika većina biti u vazduhu

Mi

@Dušan Pavlović Ostalo ima je NULA sati leta. Iskorišteni do kraja. Bez remonta nema ništa od letenja. Jedino ako je netko stvarno toliko lud u Vučićevoj Srbiji da stavljaju pilote u te helikoptere. Ali svi znamo kakvo je stanju u Srbiji da to zapravo nažalost ne bi bilo ništa čudno. Svi znamo što se događalo prije koju godinu sa rušenjem helikoptera, aviona.

Du

@Milki
Ni jedan od ovih 11 helikoptera nije potrošio više od 35% letnih resursa, a većina ni 25%. Naravno da će biti uradjeni remonti i modernizacija, ali pre svega tehnički prijem i sertifikacija za let, uz manje prepravke jer oni imaju resurs do kraja 2026-te, uz moguće produženje resursa za 10 godina nakon remonta. Ovih 6 koji su u letnom stanju će biti pregledani, uradjeni prvo remonti manjeg obima, prefarbani, obeleženi srpskim oznakama i pušteni tj zaprimljeni u jedinice. Ovi koji ne lete će biti remontovani i modernizovani prvi, a zatim i ovih prvih 6. Svi helikopteri će biti dovedeni na nivo približan sadašnjim Mi-35M tj Mi-35 MP, sa mogućnošću leta u svim vremenskim meteo uslovima i noću i dobiće mogućnost nošenja novih ubojnih sredstava.

Mi

Dušane, to nije za nikakvu raspravu. Iskorišteni su do kraja. Ostalo im je NULA sati leta. Bez remonta ništa od njih. Svi znamo u kakvom su stanju ciparski Mi35. Svi znamo da nisu bili na remontu 12 GODINA. Da li ti uopće shvaćaš što je 12 godina za helikopter bez remonta ? Čak je i Tango6 prije koju godinu imao jako dobar članak o tim helikopterima.

Do

Loparice glavnog rotora (ili elise kako ih neuki zovu) mogu da se postave za sat vremena, a konzile sa naoruzanjem isto tako postavljaju se veoma brzo. Hejteri, gledajte i crknite od myke.

Ze

Lepo izgledaju,a sta za 10g opet nanonovo,nerazumem zasto samo do 2036g dali se moze nove motire onda stavt pa da lete oruzje nece A
zastarit?

Ma

@ Milki Poštovani, Svi znamo sve, a zapravo ne znamo ništa, nego nagađamo. Odakle Vam ta informacija da su im resursi 0, tj da su im istekli ukupni resursi? Kako mogu helikopterima da isteknu resursi i zmaj da se istroši za svega 17 godina letenja na njima, s obzirom da su isti leteli od 2001-2018.godine? Tada, tj 2018.god ih je većina prizemeljena zbog nedostatka delova i poznatih političkih okolnosti. Dakle potreban im je remont, to da, tako da ne znam o kojih 12 godina pričate. Prvi paket sankcija je uveden RF 2014.godine, a to je bilo pre 9 godina, ne 12godina. U međuvremenu su mogli da se održavaju po stanju, makar da prođu remont manjeg obima. Druga je priča recimo za ona dva Mi24 JSO, to sve što ste naveli bi važilo za ta dva helikoptera koja je nemoguće remontovati zbog nedostatka dokumentacije za iste i istrošenih resursa (jedan je koliko se sečam 1985.god a drugi 1986.god), a inače ta dva JSO mi 24 su zamislite bivši Ukrajinski. sad da li su ta dva Mi 24 pogodna za kanibalizovanje, mnogi se neće složiti, neki možda i hoće, al realno možemo samo da nagađamo.

Du

@Milki
Ovde nema mesta nikakvom nagadjanju, ovim helikopterima ističe medjuremontni rok 2026-te godine, tako da oni koji su ispravni mogu bezbedno da lete do tada, tada je već obavezan remont i produženje za 10 godina resurs tj nakon izvršenog kapitalnog remonta.

An

A jel mi to planiramo da ratujemo sa nekim? Šta će nam 22 helikoptera? Da li nam je uopšte potreban toliki trošak?

Bu

Milki, posto vidim da si previse zabrinut za zivote ljudi koi ce upravljati pomenutim helikopterima, te kazes da nitko pametan nece uci za kokpitom, svatko tko te cuje nasmejace ti se. Za tvoju informaciju, tehnicki pregled i proveru sranja izvrsili su izuzetno osposobljena lica, njihova procena je da su pravilno skladisteni i odrzavani, da im se posle 2026 god, resursi uz pravilno odrzavanje mogu produziti do 2041 godine, zbog predhodno relativno male eksploatacije. Napomenuo bih da je sa pomenutim helikopterima doslo kompletno naoruzanje i oprema, kao i rezerni delovi. Ako uzmemo u obzir koliko danas kosta jedan proektil od 23 i 30 mm, jedna nevodjena raketa 80 mm, a da ne govorim o vodjenoj protiv- tenkovskoj, i ako nije laserski vodjena nego radio, isto izuzetno danas trazena na trzistu. Da ne pominjem cenu rezernih delova, Cena samog helikoptera dodje skoro poklonjena. Tu je Moma Stanojlovic, bice tu jos mnogo toga, posto se ovladalo jako mocnim raketnim potencijalom, a MI 24 , je odlicna i mocna platforma. Tako dragi moj prijatelju od NiTKO , pozelece ovakvu makinu SVATKO.😉😎😎😎😎😂

Mi

@Dušan Ne nagađamo ništa, sve se zna, nismo djeca niti nismo „novinarčići“ Informera da prodajemo priče.
@Nebojša Jesam, zabrinut sam za pilote, pa bilo to i srbijanski piloti. Malo nas je na Balkanu, takoreći, a radi nekog očiglednog ludila u Srbiji, zaboli Vučića i ekipu da li će skoro svake godine pasti neki avion ili helikopter i piloti izgubiti živote, ako mu kupnja vojnih sistema u katastrofalnom stanju podigne rejtnig. Malo se zapitaj zašto se uvijek to radi pred izbore već deset godina. Možda voliš da te netko zajebava u životu i konstantno radi budalu od tebe, ali to je tovj izbor.

А

@Milki

Знасе да су Кипрани летели изузетно слабо са Ми-35. Самим тим не постоји свет у којем су овим хеликоптерима истрошени сви ресурси. Хеликоптери иду сада на ремонт и више него вероватно прелазак на одржавање по стању, те ће ови хеликоптери вероватно налети бар још две деценије.

Друго, куповина ових хеликоптера тече од 2021. године, тако да сама куповина има никакве везе са изборима, осим ако би сте озбиљно тврдили да је владајућа гарнитура 2021. године знала да ће изборе организовати у децембру 2023.

Pa

@Milki
Pa ako se uzme u obzir da od 1990-te godine pa do pre desetak niti jedna nova stvar nije zanavljana, da je bilo 3 borbena aviona poluispravna bez ikakve BVR mogućnosti, sa prizemljenim Orlovima i supergalebovima , tenkovima na poljanama, TAM-ovima sa ceradama koji su trulili Nevama i Kubovima kojima pogonsko gorivo nije dozvoljavalo start, a sad da imamo NOVE 3D radare, eskadrilu lovačke avijacije sa preko 100km mogućnošću dejstva, uvek operativnu eskadrilu lovačko-bombarderske avijacije, dva NOVA transportna aviona gomilu BPL, najmodernija sredstva PVO, preko 60 helikoptera, nove oklopne transporete, modernizovante tenkove, i tako dalje i tako šire, evidentno je da se ozbiljno radi, jer je krenulo se ne od nule, nego ozbiljnog minusa, e sad ako ovo nije rezultat, i ako ja živim u laži, eto pristajem kao ljubitelj vojske i kao neko ko zna da je jaka vojska jaka država, pristajem da budem lagan od nečije sztane da se vojska i dalje modernizuje i država napreduje.

Mi

lako je tudjim ##### gloginje mlatiti. Hleba i igara, zaduživanje bez odgovornosti, kupovina koja ne dolazi iz dobiti, kao deca koja vide igračku u izlogu. Stadioni, dzinovske jelke za 80K evra…
Stvarno nemam ništa protiv jake vojske, voleo bih na našem nebu najmoderniju avijaciju, ali mislim da ovo, kao i vazda toga što gledamo zadnjih godina, nema veze sa realnošću. A loše prizemljenje će verovatno morati da prežive generacije koje dolaze.

Odgovori
Br

Srpski javni dug kao odnos BDP stagnira godinama. 2024 ce dostici nivo nizi nego sto je bio 2019

Ju

lol Brad. Stagnira dug već 12 godina, barem tako kaže Vučić, a u samo 12 godina povećali vanjski dug za 124%, tj. malo više od duplo.

GK

Točno tako, generacije će patit radi toga. Srpski javni dug ne stagnira nego rapidno raste. Ne vraća dug BDP nego proračun koji je sve udaljeniji od duga. Stpski dug je jednostavno nemoguće više vratiti bez novog enormnog zaduživanja. Zadužito se u jednoj godini za 9 mlrd eura na budžet od 15 je nevjerovatan podatak.

Bu

Da bi razumeli sta je dug a sta BDP, trba znati da bi Srbija bila zaduzena kao Hrvacka ili 95/ zemalja EU ili USA, a to je preko 100/ BDP, A neke zemlje i 150/ i vise duga. Potrebo je da se odma zaduzi za 50 milijardi duga dodatno, .posto je sada medju najmanje zaduzenim zemljama u EU i mislim da samo dve zemlje su manje zaduzene od Srbije u EU. Srpski dug po BDP ne prelazi 60/ , to je izvestaj MMF- a. A to je znak da proizvodnja i izvoz rastu. Vucic ceo prihod ulaze u razvoj zemlje i vrlo malo u povecanje plata i penzija. Kada ulaganja u zemlju i proizvodnju stanu, mocice da minimalna plata u srbiji bude 1000 E, . A to on cuva za kraj mandata, a do tada ce Srbija imati sve potrebne Auto- puteve ,pruge, nove bolnice, skole, jaku vojsku, i jaku drzavu. Otici ce kao Kralj- otac nacije.

Mi

@Bulatovic otići ce kao najsramniji učesnik moderne istorije Srbije. Nadam se, direktno u zatvor, na dugogodišnju robiju.
Kad pominješ već auto puteve, moraš znati po kojim uslovima se oni grade, i da su brutalno preplaćeni. Zašto je to tako, pitaj oca nacije.
Dodatno, javni dug je porastao više nego duplo od kad su „žuti“ otišli sa scene (sa 17.7mlrd evra iz dec 2012 na 35.2. na kraju avgusta ove godine).
U isto vreme doslovno trecina stanovnistva nema kanalizaciju, na primer. Dobar deo je funkcionalno nepismen, ili uopšte, nepismen (što možeš videti, recimo, i po komentarima ovde). Ne ulaže se u razvoj, već u kulise i sitnu zadovoljstinu, i onda dobijes privid da smo tigar u evropi, a sve releventne liste govore da smo na začelju. Čak i naš zavod za statistiku govori isto, ali jbg, nije to RTS ili Pink.
Uglavnom, nadam se da će se ova tehnika koristiti dugo godina uspešno, ali u miru, da ne idemo dalje u dubiozu.

Br

Ljudi moji apsolutni iznos javnog duga necete naci ni ujednom reportu Moody’s, S&P i drugih agencija vec iskljucivo udeo u BDP. Oni ne gledaju to, javni dug vraca budzet koji je skoro savrseno proporcionalan sa rastom BDP. Nama je i budzet od 2012 rastao srazmerno dugu. U ostalom koja drugs evropska drzava nije imala rast javnog duga u tom periodu. Kreditni rejting nam je nikad bolji i Bloomberg procenjuje da ce nam skociti u narednih 12 meseci

mi

@ Brad reci ti nama koja je razlika kod osiguravajučih kuća između stable and positiv, ni jedna ne predviđa positiv za Srbiju, koje su kamate za Srbiju , a koje za članice EU-a, kolika je inflacija kod njih a kolika u Srbiji?

Vl

Uzeti krsevi sa Kipra samo da se impresioniraju glasaci u jeku predizborne kampanje. Nista novo.

Odgovori
Mu

Kipra? Po maskirnoj shemi prije je neki Talijan pokupio helikoptere kod svog drugara Gafafija ili Asada. Nemaju ni stajni trap koji se može uvući, model iz 1970-tih star 50 godina.

Mi

To je po tebi. Po drugoj malo prakticnijoj logici tih 11 zmajeva ce dugo da koriste razlicite svrhe. Dopuna sadasnje male eskadrile, delovi, naoruzanje. Narednih 10-15 godina.

Du

@Multi Boy
Upravo novi modeli nemaju uvlačeći stajni trap, pa ni novoproizvedeni naši iz Rusije su sa istim stajmim trapom. Ovo su helikopteri stari dvadesetak godina i u odličnom su stanju

Mi

@Multi Boy
Rekoh ja onomad da ti ne razlikujes tenk.od kade.

Mi

MultiBoy
Bas lupets gluposti. Mi-35 je kasnije nastao i ne uvlaci stajni trap. Mnogo sigurniji, laksi i jeftiniji sistem za teski helikopter!

Be

Milose, sto je to toliko komplicirano u najobicnijoj hidraulici?

Dj

Kada se uzme u obzir da krilca Mi-24 proizvedu neki kazu 30% lift-a, onda mozes misliti koliki je drag tih tockova kada tako vise. Naravno radi se o ustedi i pojedostavljenju letelice u izvoznoj varijanti. Mozda i nije problem za neku zemlju koja planira da ih digne u vazduh leti 20-30 km i to je to.

@Đuka
Nije pojednostavljen za izvoz već i za rusku vojsku. Smatraju da je gubitak u brzini neznatan u odnosnu na dobitak u nosivosti (manja težina i manje komplikovan sistem) i sigurnijem sletanju u slučaju pogotka/otkaza

Mi

Beduin
Upravo kako je paqe napisao. A i ta hidraulika je prosta na papiru, ali je ipak lakse bez nje pri silnim vibracijama ili ostecenjima ponarucito u pravim ratnim uslovima.
Nisu jedini koji su ostavili fiksne tockovespolja jer to ima daleko vise pluseva nego minusa.

Mi

Zna li neko koje zemlje rade remont helikoptera Mi 24 odnosno 35-ice i koliki deo posla može da se obavi u Srbiji?

Odgovori
Du

Kompletan remont i modernizacija biće odradjen u Srbiji

DD

Remont će biti odrađen u Srbiji, ali je napomenuto da će ga raditi domaći inženjeri uz pomoć stranih stručnjaka … očigledno da know-how za remont u Srbiji ne postoji i da je potrebna pomoć sa strane.

Br

Postoji direktna avionska linija sa Rusijom, ko moze da zabrani nekom mehanicaru da dodje? Dok su mnogi delovi kompatibilni sa Mi17v5, kojih ima svuda… A i tesko da ce leteti svih 11, pre ce ih biti 6 i 5 za delove, sto bi uz ovih 4 novih cinilo jednu manju eskadrilu od 10 letelica., sto bi se moglo i odrzavati narednih 5-6 god.

Iv

Sve je ovo lepo,ali nekako ovaj prikaz pred izbore bode oci. Cini mi se, a mozda samo se cini i gresim, ali da smo bez Pancira i ostalih helica ostali, jer smo cekali one predsednicke izbore, a Rusi napoali Ukr u medjuvremenu i sve se na kraju uprskalo.

Odgovori
Ir

Meni je stvarno drago zbog svih aviona, kamiona, Rafala i krokodila, nego mene interesuje kad već predsednik kaže da je namenska potpisala tolike ugovore, hoćemo li mi iz namenske to osetiti na našoj socijalnoj pomoći koja se platom zove? Pošto smo mi radnici koji nosimo ceo posao na svojoj grbači, rizikujemo zdravlje i živote zadnja rupa na svirali i dok ta krava napoji sve mi nemamo ni surutku.

Dj

>> hoćemo li mi iz namenske to osetiti na našoj socijalnoj pomoći koja se platom zove?

Imate evo izbore pa glasajte isto kao do sada, i nadajte se da ce se nesto promeniti…

Mu

Klasični sindrom emocionalnog vezanja za stare stvari. Pa sad je 2023. A ta oprema 100% ima lažiranu godinu proizvodnje. Odavno istekao rok trajanja.

Odgovori
VS

Ma „100% je sve lazirano“?! Ti mora da si to strucno proverio,i procenio?! Daj nama reci koje godine su „svarno prozvedeni“.Posto znas kako kazes 100%?! Eto covek koji je autor teksta ,koji se mnogo vise razume u avijaciju od nas ovde ,napisao je u tekstu da ce helikopteri ,posle remnota moci da lete do 2036godine.E sad ako ti bolje znas od njega ,i od svih ostalih daj podeli te informacije sa nama .

Yr

Ma vraćana kilometraža sto posto vidi se iz aviona. Ni ja ne verujem Kipranima da ga je baba letela samo petkom do pijace. Evo ja predlažem da unajme stručnjaka sa koment sekcije T6 da on to ipak stručno ošacuje dok mu nisu ubudžili đuntu sa sitnim nutom ovi amateri na Batajnici.

Lo

Kao i „Ukrajinskim“ F-16, zar ne? Godina proizvodnje početak osmdasetih !? Svi lažu, zar ne? Sve je zapadno ok a sa istoka loše, zar ne?

Mu

Moja stručna procena je da su proizvedeni, pardon, ukradeni u Libiji 2011-2014 tokom građanskog rata. A stvarna godina proizvodnje je između 1970-1980.

Mu

Bit ću malo blaži. Recimo da su proizvedeni 1985-1986. Nego da li znate da je Gadafi đavo i da će biti ljut jer ste mu ukrali kočije? Što ste još drpnuli? Meni nedostaju stvari iz kuće.

Du

@ Multi Boy
Nisu to libijski helikopteri, jer su oni imali uvlačeći stajni trap velika krila sa po tri nosača itd, ovo je Kipar kupio 2000-te

Mi

MultiBoy
Toliko si netacnih stvari napisao samo na ovoj stranici. Da to je tvoj stručni stav :-)
Postedi tastaturu ako vec neces nas.

Mi

Daj ne pisite gluposti. Da ne budem jos ostriji. Za svaki helikopter koji se proizvede zna se tacan datum proizvodnje, broj sati naleta, resurs itd. Ne pisite gluposti ako vec pojma nemate.

Dj

>> Ni ja ne verujem Kipranima da ga je baba letela samo petkom do pijace.

Leteo ga svajcarski zubar vikendom.

Su

@ Multi Boy

A Objasni koko to zanas da ta oprema 100% ima lažiranu godinu proizvodnje i odavno istekao rok trajanja. Dalis si mozad imao uvid u neke dokumenete ili samo trolujes?

Ma

@ Multi Boy gomila netačnih stvari, zaista gomila. Da ste to naveli za ona dva JSO mi 24 za koje se i dalje ne zna tačan pravac nabavke i servisiranje i ostali detalji pa da čovek kaže, hajde ima elemenata za sumnju, moglo bi da prođe. Ali za ove Kiparske mi 35P, tako nešto tvrditi, stvarno ni najgora žuta štampa se ne bi toga setila što ste Vi ovde naveli….

Mu

Kod Mi je to po godinama:
1982 Mi-24P
1983 Mi-24R
1984 Mi-24S
1985 Mi-24T
1986 Mi-24U
1987 Mi-24V
1988 Mi-24Z End of a life.
Ovo na fotografijama je:
Mi-24P

Mu

40+. To su Milf-ače.
Mi-53

Re

Odlično ako nam je stigao nov radar,oni su nam potrebnij od ovih starih kanti ali ok ipak je to iznudjeno rešenje na kraći period.Da li je bar neki u letnom stanju a da mu netreba odmah remont i modernizacija? Ko će uopšte da radi taj remont,mi sigurno nemamo kapaciteta.I šta je stiglo uz njih od naoružanja?Sve nam više izmiče balansiranje na više stolica tj.u grdnom smo problemu u budućnosti za nabavku.Potajno smo se nadali da će se nekako naći način da nam Rusi isporuče preko potrebne Pancire ali ništa od toga.U redu je kupovina sa Zapada ali od njih ništa ozbiljnije nemožemo dobiti.Moraćemo mnogo više da uložimo u domaći razvoj što i nije loše.

Odgovori
Du

6 njih je u letnom stanju medjutim zahtevaju remont zbog garancije i sertifikacije u letu, ostalih 5 je odlično sačuvano i imaju manje tehničke nedostatke, najmanje 8 ili 9 će se staviti u letno stanje, a izgleda i svih 11, biće na svima obavljen remont i produženje životnog veka kao i modernizacija i dodavanje sposobnosti leta u svim vremenskim prilikama i noću. Da ne bude zabune, i ovako imaju night googles za pilote, ali ih očekuje dodavanje najnovije navigacijske opreme i sistema za upravljanje vatrom.

Iv

Ali da ne cepidlacim, sve pohvale za nabavke i neka nas u miru sluze.
Sta mislite, hoce li da stigne Rafal , posle ovih nabavki radara i Mistrala? Ja sam ubedjen da hoce.
I

Odgovori
To

Hoće 24 Rafala u Uzbekistan u trampi za Uran…

Ne

Ne daj boze da bacamo pare na Rafal. Osrednji avion koji nam ne treba. Migovi jos rade svoj posao, a dati milijarde da bi se slikali lepi avioni je besmisleno. To neka Hrvati lete, oni su ionako ljudi od stila. Mi od sustine.

А

@Nenad

Мигови могу да лете до почетка следеће деценије, што значи да ми њихову замену морамо да набавимо сада. Наша струка је утврдила је њихова будућа „суштина“ у Рафалу.

Mi

Helikopteri sa Kipra su krs, starudija kojoj treba ozbiljan remont. Ali da se opseni masa “patriotskih” biraca pred izbore, taman dovoljno. Plus se neko masno ugradio.

Odgovori
La

Mi-35P:
remont???
modernizacija???
rezervni delovi???
posade???

Mnogo upitnika!

Odgovori
Ma

@ Lale Za kanibalizaciju da, ali ona 2 bivša JSO mi 24, ako može išta da se iskoristi, bili bi idealni donori delova. Pitanje je šta je ostalo od rezervnih delova u skladištima za te bivše JSO mi 24, i šta je upotrebljivo a to je o čemu možemo samo da nagađamo.

Ma

Naši tehničari će raditi remont.
Helikopteri nemaju mnogo sati leta…od 25 do 35 posto…godine nisu bitne…izgurace sigurno još 20 do 25 godina.
Modernizacija odnosno montaza opreme za nocna dejstva ce biti realizovana vrlo brzo jer je proces u toku..i nabavke i tehnologije ugradnje.
Naravno u dogovoru sa matičnom zemljom proizvodjačem.
Ovo bivša jugoslovenska vojska nije imala….
Čestitke za izbor i kupovinu.

Odgovori
Be

Helikopteri su iskorišteni do kraja a ne da nemaju mnogo sati leta. DO KRAJA SU IH ISKORISTILI pošto remont nije bio moguć i još uvijek nije moguć.

Ma

@ Beduinko Jel Vi to govorite o hrvatskim mi 24 možda ili o bivšim JSO mi 24? Za jedne i druge vaši komentari tj. sve to što ste naveli su tačni, a te pričice za ove bivše kiparske, a sada naše Srpske bre mi 35P. kako su iskorišćeni do kraja možete pročitati samo u žutoj štampi, niko ozbiljan tako nešto ne navodi. A interessantno da ta ista štampa navodi nešto što nikako nisu mogli ni da vide, ni da provere.

А

@Beduinko

Научите разлику између животних и међуремотних ресурса. Међуремонтни ресурси јесу искоришћени и хеликоптери ће бити ремонтовани и враћени у службу. Али животне ресурсе дефинитивно Кипрани су до краја искоришћени, јер су их Кипрани слабо користили. Самим тим ови хеликоптери, уз прелазак на одржавање по стању, више него вероватно могу да лете следећих 20 година.

il

Bolje da kupiju Eurocopter EC665 Tigre nego ove MI-35.

Odgovori
Du

Pa to su oni što su ih Australijanci vratili jer nisu bili zadovoljni kvalitetom, u Nemačkoj armiji je veoma mali postotak operativnih i ispravnih Ec665

Ne

@ilijabgc
Procitaj malo o tom Eurocopteru kako se pokazao pa se vrati da ispravis budalastinu koju si napisao…

Dj

Odlican helikopter, prodan australiji namerno ili ne poluzavrsen, to je bio izvor raznih frustracija. Sada ga povlace posle toliko godina kada je s njim konacno sve uhodano. I to moze da se procita ako se zeli istrazivati. Naravno ameri su tamo logisticki u ogromnoj prednosti i Australija ne treba kupovati nista iz Evrope nego sve kod amerikanaca, prosto vise se isplati i manje logistickih, organizacionih i ostalih problema i stresa medju sveznicima.

Il

Pitanje za T6
Zasto vi ne prisustvujete ovakvim manifestacijama i ne postavite strucna pitanja koja se od ostalih kvazi novinara sa narucemim pitanjima ne mogu ocekivati. Bar vi imate znanje da postavite pitanje koje bi otklonilo nedoumice oko remonta/modernizacije i drugih predpostavki koje ste izneli u tekstu i koje se navode u gotovo svakom komentaru.

Odgovori
GR

E vala baš. Tačno to pomislim svaki put kod ovakvih događaja. Nikog tamo od novinara to ne interesuje preterano, a i ono što pitaju to je naručeno. Plus on kad priča pola smulja tako da i ko prati bude mu nejasno. Jel do januara remontovano ili modernizovano??
Nit znamo koliko smo ih platili Kipranima, nit znamo koliko će remont a koliko modernizacija koštati. Niti kako ćemo to odratiti i s kojim rez. delovima..

Va

Kipar je 2019 računo da za remont treba oko 100 miliona dolara zato i nisu ulagali pare u njih a sad kupuju ec145 mesto ovih kanti

Odgovori
Zi

100 miliona za 3 remonta tokom 15 godina eksploatacije, do isteka resursa, za sve helikoptere, a ne za jedan remont.

en

Pozdravljam svaku kupovinu. Mnogo smo decenija tavorili.

Odgovori
Du

Radari ok. H145 super.
Polovni Mi 35 po meni je cist promasaj.

Odgovori
Ma

@ Dusane- Možda je bilo bolje da se ostave Gazele sa Maljutkama za protivoklopnu borbu i da se ništa ne kupuje? Ovako se razmenom naoružanja došlo do neuporedivo boljeg rešenja, a mnogi i dalje nisu zadovoljni. Zaboravljate da nismo Francuska niti Nemačka pa da imamo tolike budžete i da nam se može da kupimo šta god poželimo. Odlična kupovina i vrlo logičan sled nabavki. Svaka čast T 6 na reportaži, prvi i najbolji u svakom pogledu!

Mi

Ciparski Mi35 su zadnji puta biti na remontu 2012 godine, gdje nakon toga nije bilo moguće radi sankcija Rusiji nakon aneksije Krima 2014 godine. 12 godina. Nisu u letnom sigurnosnom stanju, gdje će se doslovno životi piloti žrtvovati za političke igre, tj. skorašnje izbore. Kako će Srbija napraviti remont ako ni Cipar nije uspio u 12 godina ? Ne može ih poslati u Rusiji, ne može napraviti u Srbiji bez dijelova iz Rusije.
ahh to ti je tako kada ti je „vojska“ jedan od faktora pobjede na izborima što je zapravo čisto normalno u autorativnim režimima svijeta, nebitno koji kontinent.

Odgovori
Yr

Genije, izbori su raspisani pre mesec dana, helikopteri su dogovoreni ima par godina već i već su i proizvedene NORE i dostavljene kojima su isti plaćeni. Vrlo sličan helikopter imamo u arsenalu, imamo znanje za određeni stepen remonta. Helikopteri su stari oko 20 godina. Novi iz Rusije ne mogu da stignu pa je ovo jedina opcija da se dopuni do eskadrile. Delovi za remont se nabavljaju preko drugih zemalja posrednika. Uostalom zapitaj se kako Poljska leti svoje mnogo starije Mi-24, kako Hrvatska i gomila drugih NATO članica leti Mi-8/17? Jel i oni rizikuju živote svojih pilota, ili se takav argument poteže samo da se pljune Srbija? Ne vidim zabrinutost za bezbednost posada HRZ na Mig-21 ili na Mi-8/17.

Br

Imaju drugi sertifikovani zavodi koji mogu da rade remont. Najverovatnije Egipcani

М

„Ciparski Mi35 su zadnji puta biti na remontu 2012 godine“…
ни ово друштво није било на ремонту од 2012. године, па да се понадамо озбиљнијем ремонту :-)

Ro

I koliko su plaćeni Kipru ovi helići, koliko će koštati remonti, produženje životnog vijeka, modernizacija, koliko resursa im je preostalo…???

Odgovori
Pe

Ozbiljalna drzava ulaze u vojsku.

Odgovori
Yo

Pa dobro je sve ovo – naročito kad su „leteće kante“ u pitanju – to je najbolji deo čitavog aranžmana uključujući i radare i sl., a evo zašto.
Razigrava se izvoz domaće vojne industrije – što nam je jednako važno kao i sposobnost odvraćanja. Pominje se i 300+ miliona € novog izvoza – malo li je za „prototipove“…
Naravno da su naši sve te heliće pregledali pre odluke da li vredi ulagati u njih, a podatak da će poleteti od oko 80% do svih 100% helikoptera – remontovanih i modernizovanih kod nas – jasno ukazuje da je nabavka pun pogodak. Sefte municija koja ide uz njih…
Sve treba posmatrati kao proces, a ne samo izolovano. I Migovi su uzeti polovno – pa eto rade regularno svoj posao i radiće ga do nabavke novih grabljivica – a mogu i do kraja decenije.
Aktuelna trka u naofužavanju je bila nezamisliva do pre samo neku godinu, a sada će svi puniti kasarne i skladišta dok se ne budu osećali bezbedno – a i nakom toga će biti važno ko ima svoju proizvodnju za sebe i izvoz.
Sve pod pretpostavkom i u nadi da nećemo trošiti svoje vojne resurse – a nećemo ako imamo žestoko i bolno odvraćanje – a ako od toga napravimo biznis, onda je irelevantno da li pazarimo staro ili novo nego je važnije koliko para dobijemo nego koliko dajemo.
Prosto – ostaje više love za ulaganje u sopstvene proizvodne kapacitete – a to nam povećava odvraćanje i bezbednost.
Uzgred, ruski jurišni helići su u Ukrajini više nastradali parkirani nego u borbi, a uništili su gomile oklopa i koječega…
Toliko o tome da nemaju perspektive.
Znači, kombinacija sa ruskim/kiparskim helićima valja i za ne daj Bože situaciju, a zbog izvoza i promocije naše vojne opreme – valja i ako neupotrebljeni završe svoj produženi radni vek…

Odgovori
Ne

Protiv sam kupovine jos Kaza-inih transportera. Avioni igrackice. Zar ne moze neki ozbiljniji transportni avion da se kupi?

Da li je Tango Six vec pisao o Hforce i petokrakim Erbasima? Ne mogu da nadjem.

Komsije, probajte da se setite onog srpski u imenu portala na kojem pisete i da smanjite ljubomoru i pljuvanje po Srbiji. Podaci sa zvanicnog sajta Mil-a o kiparskim Mi35: napravljeni 2002. remontovani 2014. resurs na cirka 60-65%.

Sto je svakako bolje od Kajova iz rata u Vijetnamu . . .

Lep pozdrav.

Odgovori
Te

Ljudi, naucite se vec jednom:
Mi-35M a NE Mi-35!!

Odgovori
Du

Ovi su konkretno Mi-35P ne M, a biće dovedeni na nivo Mi-35 MP. P u prefiksu znači puška ( na ruskom top)

Mu

Mislim da je ovo u pitanju Mi-24P koji se proizvodio između 1982-1986.

Pa

Nije, jer taj o kome Vi govorite se proizvodio do 1989, imao je uvlačeći stajni trap, i krila sa tri nosača po strani, ni jedno ni drugo ne može da se stavi na novi zmaj sa stajnim trapom i krilima sa dve noseće tačke po strani. Ovo je i po evidencijskim brojevima, i po avionici, mrzi me tek tu da pričam razlike u odnosu na prve verzije tj Mi-24P, iporučen Kipru od strane Rusije 2000-te, 12 komada, tu dileme nema niti mesta sumnji.

Pe

Ukratko, mi u 2024 (za mesec dana) uzimamo 11 polovnjaka kojima istice resurs 2026.
A kako nema teorije da ce ikad videti „ovlasceni servis“ u Rusiji, produzice im resurs …neko, ko nije fabrila MIL u okviru OAK.
Kao sto pisu komentatori „nije taj zmaj zahtevan“, ne bih znao.
Pre ce biti da ruska letelica sa ukrajinskim motorima iz 2001 i nije bas u dobrom stanju.Sto i nije vazno pred izbore.

Odgovori
PS

Ima i drugih ovlašćenih servisa. A ovlastiće se i neki novi…

С

Бедуин чуди ме да ти не знаш да су Руси одустали од увлачења стајног трапа на Ми 24 после искуства из Авганистана. Дешавало се да због дејства пво дође до оштећења механизма за извлачења стајног трапа па хеликоптер не може нормално да слети,већина би била и озбиљније оштећена. Овако само замениш пробушену гуму и гураш даље.

Odgovori
Fa

Jesu li isporučeni i ventilatorčići u kabini ili će to biti u paketu modernizacije? To je im je najbitniji deo avionike, nadam se da Kiprani nisu zaboravili da ih zapakuju?

Možda se samo ne vide od ovih nalepnica, džaba se brinem…

Odgovori
Dj

Jesu, proverio sam, slike kokpita kiparskih letelica gde se vide crni ventilatorcici. Paket modernizacije, koji ce da odradi Ei Nis, obuhvatice modifikacije na krilcima ventilatora, dobice vecu protocnu moc i sposobnost hladjenja. Takodje ce se omoguciti regulacija broja obrtaja.

Sl

Kamo srece da ove kante ne polete, da Srbija pripada evropskom kontinentu, da smo clanica Evropske Unije, da imamo zvanicnu valutu kao Evro, da smo deo Sengena, da nemamo diktatora na vlasti, da nam se narod ne prodaje za 3 crvene, da drzava nije najkorumpiranija u Evropi, da nismo u top 3 najsiromasnije drzave u Evropi. Kamo srece da nismo jedna od najstarijih nacija na svetu, da nam nije otislo 4 miliona ljudi, da Vucic nikad nije bio Ministar u Vladi 1999, kao i Gojkovic i Seselj i da je sve ovo samo ruzan san.

Ovo rusko smece prosto nema gde da se upotrebi, a hvala Bogu ni ne moze da se upotrebi. Evropa je jedan veliki tepih, a Srbija je rupa na tom tepihu. Koliko mi vodimo promasenu spoljnu politiku i koliko smo zaostali kao Severna Koreja i Iran, govori i podatak da smo kupili sve sto smo mogli od ruskog smeca, kojih se clanice NATO-a resavaju.

Ja se nadam da je nas narod svestan, da ove lakrdije u slucaju sukoba, ne bi ni poletele i da bi bila dobra volja NATO-a da li ce da nam sravni samo ovu kvazi vojsku ili ce nam raznese i kompletnu ekonomiju kao 1999.

A posto mi tesko ucimo, a jos lakse zaboravljamo, a stasala su i neka nova deca koju su vojsku videli u video igricama, meni je pola ovih komentara apsolutno smesno.

Kroz ove nabavke koje nisu JAVNE niti OTVORENI konkursi, peru se zestoke pare. Normalne zemlje pisu tendere, a nas diktator ide sa tasnama i kupuje respiratore, Migove i helikoptere. Da nam Sudan pozavidi.

Nadam se kada prestane neustavan mandat predsednika Republike koji je prekrsio Ustav i sve zakone ove zemlje, da ce biti objavljeni podaci o kompletnom pranju novca koja se sprovodi kroz Vuciceve privatne aranzmane i tajnim ugovorima.

Odgovori
Sl

Citam komentare i najjaci utisak mi ostavlja rec „odvracanje“. Koga mi odvracamo sa Norama, tenkovima iz doba Jure i 15000 vojnika, ako ih je i toliko aktivno ? Cuj mi nekog odvracamo. Pa nikog ne zanima nasa Srbija koliko je nebitna. Posto imamo diktatore, vidite da se ni EU vise ne cima ? Srbija ne pripada 90% evropskog civilizovanog sveta. Ukoliko odvracamo NATO to je toliko smesna konstatacija da je neverovatno. Dovoljno bi bilo da nam lansiraju Tomahavke iz puke zezancije, kao kad su onomad lansirali na Siriju. Nema odbrane. Mi smo zaboravili da nas je NATO ponizio 1999 godine, da smo predali Kosovo (ministar bio Vucic) i da NATO nije morao ni da intervenise kopneno ? Kad su nam ogranicenom vazdusnom kampanjom razneli kompletnu ekonomiju, mogu da zamislim sta bi bilo da su napali punom snagom. Srbija bi prosla kao Palestina. Bila bi pregazena.

Da ne pricam da 95% stanovnistva Srbije ne zna ni pusku da nosi, a kamoli da koristi slozena borbena sredstva. Komentare kao da pisu neka deca, koja su utripovala da baterija FK-3 Vox/Fox sistema mogu da obore 10000 NATO aviona, milion dronova i desetine hiljada Tomahavka.

Odvracanje ? Odvracanje je kada Srbiji lupis sankcije, pa se Vucic pojavi u Briselu i na miran nacin preda policiju, sudstvo, gradsku vlast, „granicne prelaze“. Dobro smo odvratili NATO.

A znao je nas predsednik da posalje ono JNA smece u Novi Pazar, pa posle 1 posete NATO-a se pravdao na TV kako „mi nismo hteli da koristimo vojsku“. Pa sta je saljes, ako je ne koristis ?

Ovi helikopteri ce da sluze za paradu za Viktora Orbana (niko vise, tj nijedan predsednik ni ne dolazi u Srbiju), gde cemo pokazati sadejstvo sa ostalim kantama, za koje je upitno do kada mogu da lete, o cemu je pricao i Radic.

Odgovori
De

Šta je tvoj predlog? Da se vojska Srbije samoukine? Da se sve zemlje u komšiluku naoružavaju a da Srbija gleda iza ugla? Sukob NATOa i Srbije treba da bude nešto što je pripadalo prošlosti a što se tiče samog NATOa oni imaju jedan od članova kolektivne odbrane ako neko jednu od članica napadne ali nema nijedan član koji govori o kolektivnom napadu ako jedna članica napadne komšiju pa da svi krenu u napad. Nije tako davno recimo hrvatski predsednik govorio kako će napasti Srbe u BiH (RS) ako održe referendum. Što bi u tom slučaju Srbija radila? Gledala kako se etnički čisti Banja Luka? Konkretno ako KFOR zakaže a kosovske snage (Albanci) počnu etnički da čiste server kosova? Možda u tkzv. preševskoj dolini održe referendum za pripajanje nezavisnom kosovu. Druže izazova je mnogo i Srbija je na Balkanu. U svim tim uslovima naoružavanje je neophodno za ne daj bože. Zapad kalkuliše oko prodaje ofanzivnog oružja Srbiji i prodaje isključivo defanzivno te ako se kod njih ne može kupiti ofanzivno mora se naći način na nekim drugim tržištima. Drugim rečima prinuđeni smo „šarati“ sa dobavljačima oružja

С

Ти се Слађане данас пробудио и закључио да је свуда у свету мед и млеко,али има ту нека Србија која само прави проблеме. Да имаш мало везе са историјом,као што немаш,знао би да ми овде на овим просторима немамо баш среће са животом у миру и благостању,јер мало мало па нас задеси неки рат,хтели не хтели. Нисам сигуран али мислим да је период од 1945. до 1991. најдужи период мира од кад постоји модерна Србија као држава. И сад ти предлажеш да баталимо сво улагање у војску,дигнемо ноге у ваздух и наместимо се на изволте. Па не би нас било више у року од пет година. 99% нас овде жели мир,просперитет и свет без граница али непитамо се само ми. Држава увек треба да се спрема за најгоре,а да се нада најбољем.

А

@Слободан321

Технички, најдужи период мира нововековне Србије јесте од 1815. до 1876, уз неке мање побуне и чарке.

Do

@Dedijer I što to znači Srbiji to što se „u komšiluku naoružavaju“ ? Znači da se i Srbija mora naoružati iz kojeg razloga ? Da parira „komšiluku“, tj. Europskoj Uniji i NATO-u ? Nema nikoga drugoga na Balkanu. Čak i one države koje nisu u NATO žele biti dio NATO-a tj. Kosovo i BiH. Jedino Srbija ne želi, ali je u partnerstvo sa NATO. U hipotetičkoj situaciji, kao što si ispisao, da Hrvatska krene na RS ( komedija, ali ajde, pričamo o hipotetičkoj situaciji ), Srbija je „braniti“ Banja Luku od EUROPSKE UNIJE i NATO ? Ozbiljno ? Zar je vama toliko mozak ispran da uistinu vjerujete u takve priče ? 1999 godine Srbija je prošla izvrsno, to nitko ne može osporiti kada pogledamo Irak, Afganistan, Libiju, Siriju, itd. što je u mogućnosti NATO ( u većem postotoku Amerika ) učiniti. Da li vi uopće razumijete što bi se dogodilo da npr. Srbija tj. vojska Srbije pređe granice države Kosovo, koja nije niti država NATO-a, niti Europske Unije ? A pričaš o Hrvatskoj NATO, EU državi kao da bi Srbija „branila“ nekoga u Bosni i Hercegovini. Ili ste klinci i uistinu samouvjeravate sebe u vlastite iluzije.

Ce

Sta reci svi na planeti se okrecu zapadnim aparatima i tehnologiji na brzinu se resavaju istocnog krsa ..a Srbija ponosno kupuje krs aparate stare 30-40 godina ….
Pitanje do kada tako ..i koliko se toga loseg mora dogoditi da bi se mentalne vijuge promenile …sa istoka ka zapadu u bolje sutra …

Odgovori
Ma

@ Čelična Krila Nije se nešto pokazalo ni to zapadno oružje koje se toliko reklamira, ni u Ukrajini ni u Izraelu. Zapravo pokazalo se da ima gomilu mana kao i svako drugo naoružanje, pogledajte na Telegramu, gomila zapadne opreme kako gori….a puno košta.

Ce

@Marcus1463
Zato je istocni krs odlican .da cak moraju Iran moliti da im rakete i dronove prodaju ..
Hocu reci nakon ovih ratova Ukrajina i Izrael vise nikome pasti napamet nece da kupuju istocno ..cast izuzecima ali toga je jako malo ..zato Srbijo pamet u glavu i kupujmo ono sta zapad diktira …

Da

МИ35п одличне машине! Довољно је да одраде један рат.

Odgovori
Ko

Sad u dogovor za Brazilom za nabavku njihovih Mi35M.

Odgovori
Mi

Jedno pitanje, pominje se Rafal za Srbiju, ali zasto u tom slucaju ne Eurofajter Tajfun. Vrlo su slicno, samo je Tajfun bolji u performansama. Kaze za Rafal, plafon 15km, za Tajfun 20km i tako dalje. Cena je samo malo veca.

Odgovori
А

@Milan

Зато што Србији треба прави (лаки или средњи) вишенаменски авион. Тајфун с друге стране по намени улази у категорију „тешких“ ловаца (авион за ваздушну надмоћ), који је касније догурао до вишенаменских способности.

Ma

Ko tačno radi remont mi35? moma?

Odgovori
Vl

Gde smo mi u glavama zaglavili sa tolikom kupovinom H145? Sem vozikanja tamo-vamo i uvežbavanja letenja u ozbiljnoj borbenoj upotrebi ne bi trajao više od 15 minuta. Šta god da ima na sebi od opreme. I kakve god da su mu letne karakteristike.
Kupovina polovnih helikoptera nije ni vredno komentara. Ko je kupovao auto iz uvoza starosti 20 godina koji je poslednjih 10 bio na carinskom placu zna o čemu pričam.

Odgovori
Pe

=> Ko je kupovao auto iz uvoza starosti 20 godina koji je poslednjih 10 bio na carinskom
=> placu zna o čemu pričam.

Ja sam mislio da TOLIKO glu*ih ljudi nema, kad evo ga jedan se javlja svojevoljno: ti znas sve o „starim“ helikopterima jer si ti to iskusio kroz kupovinu auta koji je bio 10 godina na carinskom placu?!
O tempora, o mores.

Su

Borbeni helikopteri su relikvija iz proslpg stoljeca,dronovi i lutajica municija su biducnost protuoklopne borbre !

Odgovori
Г

Хеликоптерски змај није као авионски и ако нема структуралних оштећења може да му се продужава ресурс скоро неограничено. Све остало је заменљиво. Летеће свих 11 и летеће веома дуго. Летеће ремонтовани и модернизовани, са новим моторима, новом електроником и новим могућностима. Ресурс ће им бити враћен на нулу после ремонта. Живи били па видели. О било каквој канибализацији нема говора нити се икада размишљало о томе. ЈСО двадесетчетворке неће бити канибализоване јер нема потребе, а потпуно су упропашћене и отписане. На њих се не рачуна.

Odgovori
Pe

@Гидра Da li ste svesni da ovi helikopteri lete na motorima koje proizvodi Ukrajina- Motor Sich, inace su im fabrike unistene?
Odakle „novi motori“?
Ja verujem u pobedu Ukrajine, ali nece tako brzo obnoviti proizvodnju, taman za Srbiju.

@Petrovic Dusan
Motore familije TV3-117 odnosno VK-2500 proizvodi i zavod Klimov iz St Peterburga

Dr

@Dušan vi ste ,cenjeni komentatore , prespavali informaciju da je Rusija uspela da izkonstruiše ekvivalent motora za Mi-24/35/171 ??
Znate biroi za razvoj i nije bio u Ukraini već u Rusiji proizvodni pogoni su bili u Ukraini !
Ali okay posle prestanka rata u Ukraini „Sich“ će proizvoditi PW motore za Apache k sve derivate tog motora !!!!
Tako da strah oko NOVIH motora za Mi helihoptere u Srbiji nema !

vl

@ Petrovic Dusan
Mislim da ste omasili, namerno ili slucajno. VK 2500 se proizvodi i u sankt Peterburgu.

Zi

Ovo je vec ozbiljno. 15 jurisnih helikoptera sa ovim naoruzanjem je zaista mocno. Topovi 30 mm probijaju skoro svaki oklop.
Radari su odlicni. I svi su mobilni. Da podsetim da Hrvatska nema ni jedan jedini mobilni radar.
Avioni C295 medju najboljim u klasi.
Bravo za nasu vojsku.

Odgovori
om

Da te podsjetim zar misliš da ćemo mi ostati tu gdje jesmo. Sa Rafalima se mijenja sve. Razmahali se jeste, istina, pa onda moramo i mi. Prati i zapisuj šta slijedi. Samo pitam se tko će opsluživati svu tu tehniku, danas samo „budale“ idu u vojsku i policiju jer klince interesiraju neke druge stvari i ne leškari im se po rovovima u znoju i prašini.

Ju

Hrvatska ne treba mobilne radare. Ima AN/TPS-77 koji vide cijelu Srbiju.

Bo

Jura i Omniam…..

Hrvatskoj itekako trebaju mobilni radari. Jer, izbacivanje iz stroja tog radara, ostajete slepi. A isuvise lako ga je unistiti, jer se tacno znaju kordinate, položaja,. I onda dzabe i Rafali, jer ne mogu ostati 24 sata u vazduhu. A sto se tice aviona, videces sledece godina narudžbinu Srbije i iznenadices se i brojem i kvalitetom.

Be

Ne Jura,
Hrvatska ima mrezu tih radara, tocnije 6 njih.

Da, pokrivaju cijelu Srbiju….a i dalje.

No, oni su stacionarni, lagan cilj.

Definitivno treba nabaviti mobilne radare kao backup postojecim.

om

Ništa drugo do predizborni trik. Neke akvizicije volio bi vidjeti u vojsci Hrvatske ali ovo sigurno ne. Svašta se tu nabavlja i modernizira kao da ne postoji sutra ,ali ništa tko sam ja da prigovaram valjda precednik zna šta radi. Ali jedno je sigurno protiv Rusa se ne naoružavate a NATO vas neće napasti. Nek se troši kad predsjednik plaća, tko može da odbije. Inače kad je to prošlo skupštinu ne sjećam se.

Odgovori
Th

Mene samo cudi da ih Amerikanci nisu kupili za Ukraijnu. Nesto je tu
sumnjivo. Mora da je Srbija ponudila vise novca. Da se malo podeli
provizija.

Odgovori
Mi

Thomas
Ima tu istine. I ja se o istom razmisljam jos od prosle godine.
Mislim (ustvari skoro sam siguran)d a se radi o nivou ratnih operacija na frontu kojima bi borbeni helikopter bio izlozen u Ukrajni. Previse je to intezivno i opasno za svaki helikopter, a kamoli za neki kojima tek treba modernizacija i remont.

Mogao bi da bude koristan u pozadini, ali cemu to? Bolje im onda poslati Mi-8/17 kojih ima daleko vise i u mnogo boljem stanju po svetu.
Kao borbeni helikopter nije ni blizu najboljim americkim evropskim i ruskim borbenim (protivoklopnim) helikopterima, a i ove ne salju u Ukrajnu jer je PVO ozbiljna pretnja. Ne salju ni Bajraktare niti planiraju da salju Reaper dronove vise da love oklop. Jednostavno previse rizicno jer Rusi imaju PVO (kojima se samo naivni podsmevaju)
Da nije tako, pre bi im poslali borbene helikoptere i Reaper/Bajraktar dronove nego sto se muce da savladaju i plate daleko skuplje F-16.

AL

Mozda su ameri procenili da brzo padaju u Ukraini i da ce badava dati novce…

Yo

Ne moraju Ameri da se za sve pitaju, naročito ne na relaciji Srbija – Grčka/Kipar…
Očigledno je da su naši hteli što pre da imaju heliće u stroju, a slično je i sa Kiprom i Norama i sl…
U takvoj situaciji ukrajinske potrebe za vojnom opremom ne bi značajno figurirale ni ako bi se nudila veća lova za heliće.
Kipar je dobio više kroz kompenzaciju nego kada bi kupovao, ali je 50% cene i naplatio u lovi, pa može da pazari i zamenske heliće. Sličan interes je i sa naše strane – dajemo pola tržišnr/dogovorene cene sa svog lagera, ali po ceni troškova proizvodnje…

Pe

@Miloš77 Ja se podsmevam ruskom PVO zbog video snimaka gde zapadni Storim Shadow, Atacams, Himars pogadja S-400, pancir C-1 ruske brodove, podmornice, a ukrajinske bespilotne letelice unistavaju duboko u Rusiji vise Il-76, pa Tu-22, pa Tu-95. I to ne jednom.
Tesko je diviti se tako „efikasnim“ sistemima koji ne mogu ni najvaznije vojne mete u zemlji proizvodjacu da zastite…

Mi

@Petrovic Dusan
Vidis, sve su to bili dobri pogotci, ali se jako retko desavaju relativno govoreci. Svaki drugi dan rusija objavi da su oborili 3-4 ukrajinska drona ili rakete koja su letela nad Krimom ili tako nesto. Niko to ne spominje niti broji vise, a zna se da se svaki uspesan pogodak objavi na ukrajinskim kanalima. PVO ne moze da snimi obaranje na daljini. Video zadnegi udara gde je ruski usidren brod pogodjen u bok pokazuje da je 2 rakete pogodilo, a lasiraju koliko? Gde su ostalih 4-6 Storm shadow zavrsile? I to je uspeh, ne kazem, ali nije da PVO ne radi. Jednostavno nemaju ga dovoljnu svuda, sto jeste lose. Ali uce se lakcije, i povecane su proizvodnje za 2x najmanje i to modernizovanih varijanti uskladjenih novim izazovima na osnovu lekcija iz Ukrajne.

Bilo je i napada sa Storm Shadow koje su Ukrajinci i Rusi potvrdili a koji nisu nista pogodili. U tim slucajevima su Rusi izjavili da je vecina raketa oboreno sa PVO. Jedini geolocirani snimci su bili ispaljivanje ruskih PVO. Takve gerilske napade je tesko sve otkriti i poobarati. Veliki broj meta treba branit 24/7 a udar moze da se desi bilo gde. Rusi se adaptiraju i modernizvuju svoj PVO, te postaju sve bolji i bolji u odbrani na takve napade. Naravno da nikad nece biti kao u nekom filmu koji ti zamisljas.

Cinjenica je Bajraktari vise ne lete blizu fronta ,i da ukri i Ameri smatraju da borbeni helikopteri i veci americki dronovi tipe Reaper nemaju sta da rade tamo jer je ruski PVO previse za iste!

Zo

Da li se oni ex JSO helikopteri mogu iskoristiti za nesto, makar za rezervne delove ako se vec ne mogu remontovati?

Odgovori
Sr

@Zoran
Mogu, da se napravi tematski muzej i više emisija kako ne bi zaboravili šta se desi kada gomili psihopata i kretena bez škole i pameti država podeli oružje, pošto su očigledno mnogi zaboravili sudeći po onih „5 minuta slave“ Prigožina sa gomilom komentara i fiks ideja naših ljudi kako „nama to treba“.

Paravojne i parapolicijske jedinice 90ih su bukvalno najcrnje dno i mulj hiljadugodišnje istorije ovog naroda iz kojeg ama baš ništa pozivitno nije ostalo, uključujući i te helikoptere.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs