Besposadni kargo helikopteri kao smisleniji koncepti od eVTOL-ova: Proizvođač iz Kine novi igrač na tržištu

6. nov 2025

Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

4. nov 2025

Hrvatsko-slovenački borbeni zemaljski besposadni sistem za borbu protiv dronova

31. okt 2025

U Republici Srpskoj počeo projekat izgradnje puta do spomen obeležja pilotu Zoranu Radosavljeviću

29. okt 2025

Turska konačno obnavlja flotu borbenih aviona: Potpisan ugovor za nabavku EF-2000 sa Velikom Britanijom

28. okt 2025

[NAJAVA] Veliko finale dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: „Poslednja šansa“ za mlade pilote Mornarice i Marinaca

26. okt 2025

Učešće Rusije na vazduhoplovnoj izložbi „China Helicopter Exposition 2025“, glavni aduti helikopteri Ansat, Mi-8/17 i Ka-32

25. okt 2025

Među klijentima češkog „LOM PRAHA“ Bugarska, Hrvatska i Poljska, zainteresovani i za vojno tržište Srbije

24. okt 2025

Nagoveštaj još jedne narudžbine Rafala za francusko ratno vazduhoplovstvo

23. okt 2025

Indonezija dodatno diversifikuje inventar borbenih aviona od čak šest različitih proizvođača: Najavljena nabavka kineskih J-10

21. okt 2025

„Miraž 2000D još nije rekao svoju poslednju reč“: Francuska namerava da lovce-bombardere koristi i za uništavanje dronova

17. okt 2025

Daso proizveo 300-ti višenamenski borbeni avion Rafal, do sada naručeno 533 primerka

9. okt 2025

„Dassault Aviation“ otvorio novi pogon za sklapanje i proizvodnju Rafala i Falkona

8. okt 2025

Bugarskoj isporučena još dva naručena F-16, ponovo problemi sa već isporučenim avionom

6. okt 2025

[NAJAVA] Nova epizoda dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: Bliska vazdušna borba

5. okt 2025

[REPORTAŽA] „Malta International Airshow“: Vazduhoplovni spektakl iznad Mediterana uz prvo učešće (MUP-a) Srbije

2. okt 2025

[PARTNER 2025] EDePro predstavio naslednika ALAS-a, raketu A-50

1. okt 2025

[PARTNER 2025] Emiratski „EDGE“ prvi put izlagao u Beogradu: Najava prodaje novog tipa lutajuće municije Srbiji i povlačenje zajedničkog projekta iz ponude

30. sep 2025

[PARTNER 2025] PR-DC treći put na Partneru: Zaokružen FPV portfolio, razvija se nova anti-dron kinetička platforma

29. sep 2025

[PARTNER 2025] EDePro raketa ALAS XX ušla u naoružanje Vojske Srbije

29. sep 2025
Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema
Helikopter Ansat koji je najverovatnije proizveden za Republiku Srpsku ali zbog rata u Ukrajini nije isporučen / Foto: Pres sluzba Državnog saveta Republike Tatarstan

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

Treći helikopter Ansat koji je još 2019. godine naručila Republika Srpska i koji do danas nije isporučen, nalazi se u Rusiji. Letelica (još uvek) nije isporučena mušteriji i deluje da je trenutno u vlasništvu i operacijama fabrike koja ga je proizvela.

Početkom avgusta ove godine u Kazanju je održana vazduhoplovna manifestacija „Biram nebo“ na kojoj je u letnom programu prikazan i helikopter Ansat u identičnoj šemi farbanja kao oba helikoptera istog tipa koje koristi Helikopterska jedinica Specijalne antiterorističke jedinice MUP-a Republike Srpske.

Isti helikopter je potom prikazan na događaju „Proizvedeno u Tatarstanu“ koji je od 20. do 25. oktobra održan u Kazanju, u okviru samita BRICS-a.

Svoje proizvode je predstavilo oko 50 kompanija iz ruske Republike Tatarstan, među njima i fabrika „Kazanjski helikopterski zavod“ (KVZ) – proizvođač helikoptera Ansat. Prikazane su dve verzije helikoptera, jedna policijska i jedna sa medicinskom opremom.

Dva prikazana Ansata, jedan policijski i jedan medicinski. Na policijskom se ispituju ruski sistemi i pogonska grupa kojima su zamenjene sistemi inostrane proizvodnje / Foto: isečak iz video snimka Jutjub kanala MASHNEWS

Na ruskom Jutjub kanalu MASHNEWS moglo se potom saznati da je policijska verzija opremljena megafonom, reflektorom, dizalicom (vitlom) i kukom za nošenje spoljašnjeg tereta. Takođe se napominje da su sve komponente stranih proizvođača, uključujući i sistem upravljanja i autopilot, zamenjene domaćim, a tu su i ruski motori tipa VK-650V.

Nije teško zaključiti da, najverovatnije, neisporučeni helikopter namenjen Republici Srpskoj trenutno koristi fabrika KVZ kako bi se na njemu ispitali i verifikovali domaći sistemi i pogonska grupa, koji će se korisiti umesto dosadašnjih inostranih.

Neplaćen, neisporučen

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske (MUP RS) jedini je evropski korisnik ruskog lakog višenamenskog helikoptera Ansat.

Trenutno poseduju dve letelice, prvu registracije E7-MUP (fabričkog broja 070A01, c/n 125) i drugu registracije E7-SAJ (fabričkog broja 070A02, c/n 139). Oba helikoptera proizvedena su i imali su svoj prvi let 2020. godine.

Tango Six je redovno pratio proces njihove nabavke i bili smo prvi medij koji je 2019. godine dobio potvrdu da će ih Republika Srpska kupiti. Nakon prvih naznaka krajem maja 2018, preko zvanične potvrde juna 2020. godine, primopredaje prvog helikoptera novembra iste godine i isporuke početkom februara 2021. Ispratili smo i isporuku drugog primerka u junu 2021., kao i prvo zvanično predstavljanje helikoptera sredinom oktobra iste godine.

Primopredaja helikoptera Republici Srpkoj u Kazanju 2020. godine / Foto: Ruski Helikopteri

Interesantno da je na samitu BRICS-a u oktobru, koji je održan upravo u Kazanju, boravio i predsednik Republike Srpske Milorad Dodik. On je tom prilikom i posetio izložbu „Proizvedeno u Tatarstanu“. Kako je Dodik tada saopštio na svom nalogu na Tviteru, događaj je obišao u društvu ministra industrije i trgovine Republike Tatarstan Olega Korobčenka.

Jednu od poslednjih zvaničnih izjava o sudbini trećeg Ansata za Republiku Srpsku (i mogućnosti nabavke još jednog novog helikoptera) dao je premijer Radovan Višković koji je krajem avgusta ove godine izjavio da letelica nije isporučena zbog „dešavanja nakon početka rusko-ukrajinskog sukoba“. Banjalučki mediji su prošle godine objavili da treći Ansat nije plaćen.

Kada je reč o naručenoj a zbog rata u Ukrajini neisporučenoj vojno-vazduhoplovnoj robi od strane Rusije, Srbija trenutno čeka: četiri desantno-jurišna helikoptera Mi-35M, tri srednja transportna višenamenska helikoptera Mi-17V-5, dve baterije artiljerijsko-raketnog sistema PVO Pancir-S1M i sistem za protivelektronska dejstva Krasuha.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Re

Jako glupa nabavka Republike Srbske u trenutku kada Srbija nabavlja H145 u većim količinama pre svega zbog logistike pa čak i da nije bilo rata u Ukrajini.Čak smo i mi trebali zajedno sa Madjarima da pregovaramo sa Erbasom i pri tom da smo uvukli i RS.Na količinu bi cena bila još povoljnija i nama i Madjarima jer su i oni nabavljali iste helikoptere kad i mi.I da je stigao taj treći gde će nabavljati delove i vršiti remont? Ovako bi im i mi uvek pomogli kada zaškripi.Na greškama se uči,zato ubuduće pamet u glavu.

Odgovori
Ni

Možda si u pravu a možda i nisi razmisli u svetlu opšte situacije u Evropi i smanjenju proizvodnje,propadanju industrije i ko garantuje da će Erbas potrajati. Kad su helikopteri nabavljeni nije bilo sankcija Rusiji.Tako da je sve što se komentariše palamuđenje po sistemu „poslije bitke svi su generali“. Danas je teško biti pametan,mali smo jbg.

Sr

@Realni
Ovo je još i najmanje glupa odluka vlasti u RS, a monumentalno je glupa. Kao da priželjkuju novi sukob sa zapadom i izigravaju neki Kaljiningrad Balkana.

Ta

Krcag ide na vodu dok se ne razbije, ocigledno ce se igrati Kaljinigrada dok nekome ne dosadi pa ih se ne ukine.

>> ko garantuje da će Erbas potrajati

Hah, ne garantuje niko. Svaka privatna firma moze sutra propasti. Nego sta je alternativa Erbasu, nekakav proizvodjac helikoptera sa 0 referenci, koji dolazi iz zemlje koja se bukvalno deindustrijalizovala u poslednjih par godina?

Pe

@Nibe Evropska Unija nece propasti, o cemu svedoce cifre proizvedenih civilnih i vojnih aviona u poslednjim godinama, posebno ako uporedite sa kolapsom proizvodnje civilne avijacije u Rusiji (i dalje ne proizvode ruske civilne avione).
Sve nade na Rusiju zavrsice kao Asad.

ma

@ Dušane Petroviću, ovde koliko se može videti niko nije spominjao opstanak EU, već opstanak Airbus, mada kako se danas brzo i nepredviđeno odvijaju situacije sve je moguće, ni jednu opciju ne treba isključiti, mada je jako malo verovatno da Airbus posustane jer su jaki kao crna zemlja. Sa druge strane, šta su po Vama Rusi trebali da urade u Siriji, kad se celokupna sirijska vojska predala pobunjenicima, da se bore protiv pobunjenika kad već regularna vojska neće? To niko normalan ne bi ni pomislio da uradi, a da su Ameri na mestu Rusa verovatno bi se već evakuisali. Očigledno je neki dogovor pao u Siriji, a da su im Ameri napravili zvrčku jesu. Možete naći podatak da Rusi ojačavaju svoj položaj na Mediteranu preko Libije, mada su i tamo protivnici isti kao u Siriji, tako da ostaje da se vidi šta će biti.

Vl

Nisu ni trebali da uzimaju te helikoptere,da izigravaju opitne kuniće zarad neke imaginarne ljubavi.

Odgovori
Sa

Prosto ne mogu da shvatim da je kupljen ovaj helikopter. Logicnije mi je bilo da se prati Srbija i njena kupovina H-145 koji je dokazan i vjerovatno i bolji helikopter

Odgovori
Ve

Upitno je dali jeste erbas bolji,po kvaliteti dajem prednost Ruskim

Mi

Ja kao rusofil mogu slobodno da ti kažem da je H-145 za ovo tri klase iznad u svakom smislu. Dodik je ovim kupovao političku naklonost Rusije, svakako bisu loši heliji jer su bar novi, ali nemojmo da se lažemo da je ovo bolje ili čak u rangu sa H-145 jer je daleko od toga.

Il

Ne pouzdan prodavac. Ne treba vise kupovati od njih kad nisu sposobni da isporuce.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor