KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324
Interesantna saopštenja nadležnih za sprovođenje istraga o udesu Maratonovog Embraera / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

Nakon jučerašnjih vesti da Er Srbija raskida poslovnu saradnju sa grčkom kompanijom Maraton erlajnz i našeg izveštavanja da su Embraeri ove kompanije već počeli da napuštaju Srbiju, RTS je juče doneo vest da CINS obećava završetak istrage za samo tri meseca, Više javno tužilaštvo je izdalo interesantno saopštenje o započinjanju svoje istrage, dok je Flajtradar 24 izneo nove podatke o udesu u nedelju.

Kako je za RTS izjavio glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju profesor Nebojša Petrović, istraga o udesu Embraera bi trebalo da bude gotova za „najmanje tri meseca“. Petrović je takođe kazao da „odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“.

Glavni istražitelj je ovom izjavom potvrdio spekulacije medija, pa i našeg portala, da je posredan ili neposredan verovatni uzrok udesa, najverovatnije, ljudski faktor.

Interesantno je i da je glavni istražitelj dao rok od „najmanje tri meseca“ za kompletiranje završnog izveštaja umesto da je iskoristio odrednicu iz pravilnika svog centra da je maksimalni rok godinu dana. CINS poslednji veći konačni izveštaj o istrazi (neuporediv sa ovim slučajem budući da se radi o fatalnom ishodu i generalnoj avijaciji) nije objavio sedam meseci.

Istragu je pokrenulo i Više javno tužilaštvo koje je u saopštenju o pokretanju procesa prikupljanja informacija o udesu napravilo grešku napisavši da se događaj dogodio na „pistama D5 i D6“. Podsetimo, Više javno tužilaštvo je 2016. godine saopštilo da niko nije odgovoran za udes helikoptera Vojske Srbije godinu dana ranije u kojem je poginulo sedmoro ljudi.

Flajtradar 24 juče je ažurirao svoj blog post na kome je objavio granularne podatke pozicija i visina Embraera tokom leta u nedelju.

Nedeljnik NIN je objavilo video-snimak jednog od putnika iz putničke kabine nastao prilikom poletanja leta JU324.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Hr

„odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“

Je li pas ugrizao čoveka ili čovek psa – nagađajte.

Ako će im izveštaj biti ovoliko jasan i pismen onda jebiga.

Odgovori
zo

Nije bilo naredbe vec samo informisanje gde se nalaze i da mogu da pretaksiraju. Odluka je na pilotu. 3 puta je KL pitao da provere i da li su svesni greske. Dobili su potvrdan odgovor. Da su bili prazni poleteli bi normalno. Ima vec slicna greska KLMovog Embarera i greska se zove fat finger zbog aplikacije koja obracunava na tabletu tezinu i potrebnu duzinu staze.

Me

A istraga o tome ko je dozvolio ovom avionu da bude parkiran na gate na terminalu? Ko je dozvolio da most bude približen umesto da se obavi evakuacija putnika? Rezervoar probije, kerozin prska na sve strane a aerodromu i er srbiji je bitno samo da ne bude panike???

Odgovori
Mi

Da li si svestan da je avion leteo sat vremena i da nista nije prskalo. Bio je zaliven tecnoscu od strane vatrogasaca po sletanju.

Mi

Tacno, sta je sa parkiranjem aviona na gejt, posle udesa. Zar ne postoji aerodromska procedura kako se postupa u ovakvom slucaju. Siguran sam da postoji, a isto tako sam siguran da u ovom slucaju nije postovana.Ovo pisem posle 35 godina provedenih na odrzavanju civilnih aviona.

Odgovori
zo

Postoji i to je velika greska ali sada aerodroma ne KL

Me

To je nenormalan propust aerodroma, i za to bi isto neko trebao da snosi odgovornost… A nije prvi put…

Pr

Kome sada nije jasno da je civilno vazduhoplovstvo na ivici provalije, taj nije u „sedlu“. Menadžeri, menadžeri i samo menadžeri. Oni odlučuju o svemu.Sistem više ne postoji. Loši piloti (setite se Lubica), loše aerodromskom osoblje, školovanje traje 15 minuta, lekarski pregled 20 minuta… Svaka čast izuzecima, ali malo je pravih a za sve je kriv sistem – koji zapravo i ne postoji.

Odgovori
Zi

Tužilaštvo je živo!
Doduše promašilo temu… Nije prava svrha ovakvih istraga SAMO utvrđivanje krivice, već ukazivanje na propuste kako učesnika tako i organizatora kako bi se ubuduće izbegli ovakvi „događaji“…

Deluje da je učešće tužilaštva u ovoj fazi istrage više način da se spreči/zataška ukazivanje na propuste u organizaciji Air Srbije, aerodroma, kršenje pravila itd… Takođe mi nešto govori da će SVA krivica/odgovornost biti na kapetanu, a, svakako, ima tu mnogo prostora za ukazivanje na greške ostalih.

Odgovori
Iv

Ziki, vi ste vazduhoplovac?

al

Zanimljiv rok…kažu da NEĆE uraditi za 3 meseca, ali ne kažu kad hoće…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs