Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva nastavlja sa donacijama u domenu aerodromskog obezbeđivanja aerodromu Niš i Aerodromima Srbije

10. jul 2025

Novine za putnike na aerodromu „Nikola Tesla“: „Self check-in“, „baggage drop-off“ i optimizam ka postizanju cifre od 15 miliona putnika godišnje do kraja koncesije

10. jul 2025

[IATA AGM 2025] Izazovi bezbednosti komercijalnog avio-saobraćaja: Nedovršene istrage nesreća, problem kadrova, nedostajući motori i MRO kapaciteti

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Udruženje avio-kompanija upozorava: Evropski avio-saobraćaj gubi na konkurentnosti zbog rastućih troškova i nefleksibilnih regulativa

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Krvna slika globalnog avio-saobraćaja: Novi podaci vitalnosti prevoza ljudi i robe vazduhom

8. jul 2025

Kako je restauriran i konzerviran Titov Iljušin 14 u Muzeju vazduhoplovstva

27. jun 2025

Air France otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet

26. jun 2025

Vlada Srbije smenila Rašu Ristivojevića i za novog direktora SMATSA-e postavila Slobodana Cvijana

26. jun 2025

„Aerodromi Srbije“ najverovatnije operatori vertiporta za eVTOL letelice, „Nikola Tesla“ najavljuje nove rekorde u broju opsluženih putnika

25. jun 2025

Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u jugoistočnoj Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025
Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324
Interesantna saopštenja nadležnih za sprovođenje istraga o udesu Maratonovog Embraera / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

Nakon jučerašnjih vesti da Er Srbija raskida poslovnu saradnju sa grčkom kompanijom Maraton erlajnz i našeg izveštavanja da su Embraeri ove kompanije već počeli da napuštaju Srbiju, RTS je juče doneo vest da CINS obećava završetak istrage za samo tri meseca, Više javno tužilaštvo je izdalo interesantno saopštenje o započinjanju svoje istrage, dok je Flajtradar 24 izneo nove podatke o udesu u nedelju.

Kako je za RTS izjavio glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju profesor Nebojša Petrović, istraga o udesu Embraera bi trebalo da bude gotova za „najmanje tri meseca“. Petrović je takođe kazao da „odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“.

Glavni istražitelj je ovom izjavom potvrdio spekulacije medija, pa i našeg portala, da je posredan ili neposredan verovatni uzrok udesa, najverovatnije, ljudski faktor.

Interesantno je i da je glavni istražitelj dao rok od „najmanje tri meseca“ za kompletiranje završnog izveštaja umesto da je iskoristio odrednicu iz pravilnika svog centra da je maksimalni rok godinu dana. CINS poslednji veći konačni izveštaj o istrazi (neuporediv sa ovim slučajem budući da se radi o fatalnom ishodu i generalnoj avijaciji) nije objavio sedam meseci.

Istragu je pokrenulo i Više javno tužilaštvo koje je u saopštenju o pokretanju procesa prikupljanja informacija o udesu napravilo grešku napisavši da se događaj dogodio na „pistama D5 i D6“. Podsetimo, Više javno tužilaštvo je 2016. godine saopštilo da niko nije odgovoran za udes helikoptera Vojske Srbije godinu dana ranije u kojem je poginulo sedmoro ljudi.

Flajtradar 24 juče je ažurirao svoj blog post na kome je objavio granularne podatke pozicija i visina Embraera tokom leta u nedelju.

Nedeljnik NIN je objavilo video-snimak jednog od putnika iz putničke kabine nastao prilikom poletanja leta JU324.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Hr

„odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“

Je li pas ugrizao čoveka ili čovek psa – nagađajte.

Ako će im izveštaj biti ovoliko jasan i pismen onda jebiga.

Odgovori
zo

Nije bilo naredbe vec samo informisanje gde se nalaze i da mogu da pretaksiraju. Odluka je na pilotu. 3 puta je KL pitao da provere i da li su svesni greske. Dobili su potvrdan odgovor. Da su bili prazni poleteli bi normalno. Ima vec slicna greska KLMovog Embarera i greska se zove fat finger zbog aplikacije koja obracunava na tabletu tezinu i potrebnu duzinu staze.

Me

A istraga o tome ko je dozvolio ovom avionu da bude parkiran na gate na terminalu? Ko je dozvolio da most bude približen umesto da se obavi evakuacija putnika? Rezervoar probije, kerozin prska na sve strane a aerodromu i er srbiji je bitno samo da ne bude panike???

Odgovori
Mi

Da li si svestan da je avion leteo sat vremena i da nista nije prskalo. Bio je zaliven tecnoscu od strane vatrogasaca po sletanju.

Mi

Tacno, sta je sa parkiranjem aviona na gejt, posle udesa. Zar ne postoji aerodromska procedura kako se postupa u ovakvom slucaju. Siguran sam da postoji, a isto tako sam siguran da u ovom slucaju nije postovana.Ovo pisem posle 35 godina provedenih na odrzavanju civilnih aviona.

Odgovori
zo

Postoji i to je velika greska ali sada aerodroma ne KL

Me

To je nenormalan propust aerodroma, i za to bi isto neko trebao da snosi odgovornost… A nije prvi put…

Pr

Kome sada nije jasno da je civilno vazduhoplovstvo na ivici provalije, taj nije u „sedlu“. Menadžeri, menadžeri i samo menadžeri. Oni odlučuju o svemu.Sistem više ne postoji. Loši piloti (setite se Lubica), loše aerodromskom osoblje, školovanje traje 15 minuta, lekarski pregled 20 minuta… Svaka čast izuzecima, ali malo je pravih a za sve je kriv sistem – koji zapravo i ne postoji.

Odgovori
Zi

Tužilaštvo je živo!
Doduše promašilo temu… Nije prava svrha ovakvih istraga SAMO utvrđivanje krivice, već ukazivanje na propuste kako učesnika tako i organizatora kako bi se ubuduće izbegli ovakvi „događaji“…

Deluje da je učešće tužilaštva u ovoj fazi istrage više način da se spreči/zataška ukazivanje na propuste u organizaciji Air Srbije, aerodroma, kršenje pravila itd… Takođe mi nešto govori da će SVA krivica/odgovornost biti na kapetanu, a, svakako, ima tu mnogo prostora za ukazivanje na greške ostalih.

Odgovori
Iv

Ziki, vi ste vazduhoplovac?

al

Zanimljiv rok…kažu da NEĆE uraditi za 3 meseca, ali ne kažu kad hoće…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs