Nakon jučerašnjih vesti da Er Srbija raskida poslovnu saradnju sa grčkom kompanijom Maraton erlajnz i našeg izveštavanja da su Embraeri ove kompanije već počeli da napuštaju Srbiju, RTS je juče doneo vest da CINS obećava završetak istrage za samo tri meseca, Više javno tužilaštvo je izdalo interesantno saopštenje o započinjanju svoje istrage, dok je Flajtradar 24 izneo nove podatke o udesu u nedelju.
Kako je za RTS izjavio glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju profesor Nebojša Petrović, istraga o udesu Embraera bi trebalo da bude gotova za „najmanje tri meseca“. Petrović je takođe kazao da „odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“.
Glavni istražitelj je ovom izjavom potvrdio spekulacije medija, pa i našeg portala, da je posredan ili neposredan verovatni uzrok udesa, najverovatnije, ljudski faktor.
Interesantno je i da je glavni istražitelj dao rok od „najmanje tri meseca“ za kompletiranje završnog izveštaja umesto da je iskoristio odrednicu iz pravilnika svog centra da je maksimalni rok godinu dana. CINS poslednji veći konačni izveštaj o istrazi (neuporediv sa ovim slučajem budući da se radi o fatalnom ishodu i generalnoj avijaciji) nije objavio sedam meseci.
Istragu je pokrenulo i Više javno tužilaštvo koje je u saopštenju o pokretanju procesa prikupljanja informacija o udesu napravilo grešku napisavši da se događaj dogodio na „pistama D5 i D6“. Podsetimo, Više javno tužilaštvo je 2016. godine saopštilo da niko nije odgovoran za udes helikoptera Vojske Srbije godinu dana ranije u kojem je poginulo sedmoro ljudi.
Flajtradar 24 juče je ažurirao svoj blog post na kome je objavio granularne podatke pozicija i visina Embraera tokom leta u nedelju.
Nedeljnik NIN je objavilo video-snimak jednog od putnika iz putničke kabine nastao prilikom poletanja leta JU324.
Hrundi
„odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“
Je li pas ugrizao čoveka ili čovek psa – nagađajte.
Ako će im izveštaj biti ovoliko jasan i pismen onda jebiga.
zoran
Nije bilo naredbe vec samo informisanje gde se nalaze i da mogu da pretaksiraju. Odluka je na pilotu. 3 puta je KL pitao da provere i da li su svesni greske. Dobili su potvrdan odgovor. Da su bili prazni poleteli bi normalno. Ima vec slicna greska KLMovog Embarera i greska se zove fat finger zbog aplikacije koja obracunava na tabletu tezinu i potrebnu duzinu staze.
Mehaničar
A istraga o tome ko je dozvolio ovom avionu da bude parkiran na gate na terminalu? Ko je dozvolio da most bude približen umesto da se obavi evakuacija putnika? Rezervoar probije, kerozin prska na sve strane a aerodromu i er srbiji je bitno samo da ne bude panike???
MikaO
Da li si svestan da je avion leteo sat vremena i da nista nije prskalo. Bio je zaliven tecnoscu od strane vatrogasaca po sletanju.
Milorad
Tacno, sta je sa parkiranjem aviona na gejt, posle udesa. Zar ne postoji aerodromska procedura kako se postupa u ovakvom slucaju. Siguran sam da postoji, a isto tako sam siguran da u ovom slucaju nije postovana.Ovo pisem posle 35 godina provedenih na odrzavanju civilnih aviona.
zoran
Postoji i to je velika greska ali sada aerodroma ne KL
Meh
To je nenormalan propust aerodroma, i za to bi isto neko trebao da snosi odgovornost… A nije prvi put…
Pr.Da.
Kome sada nije jasno da je civilno vazduhoplovstvo na ivici provalije, taj nije u „sedlu“. Menadžeri, menadžeri i samo menadžeri. Oni odlučuju o svemu.Sistem više ne postoji. Loši piloti (setite se Lubica), loše aerodromskom osoblje, školovanje traje 15 minuta, lekarski pregled 20 minuta… Svaka čast izuzecima, ali malo je pravih a za sve je kriv sistem – koji zapravo i ne postoji.
Ziki
Tužilaštvo je živo!
Doduše promašilo temu… Nije prava svrha ovakvih istraga SAMO utvrđivanje krivice, već ukazivanje na propuste kako učesnika tako i organizatora kako bi se ubuduće izbegli ovakvi „događaji“…
Deluje da je učešće tužilaštva u ovoj fazi istrage više način da se spreči/zataška ukazivanje na propuste u organizaciji Air Srbije, aerodroma, kršenje pravila itd… Takođe mi nešto govori da će SVA krivica/odgovornost biti na kapetanu, a, svakako, ima tu mnogo prostora za ukazivanje na greške ostalih.
Ivan
Ziki, vi ste vazduhoplovac?
aleksandar
Zanimljiv rok…kažu da NEĆE uraditi za 3 meseca, ali ne kažu kad hoće…