„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“
Vučić po svemu sudeći detaljno brifovan o detaljima najavljenog štrajka u SMATSA-i / Foto: Dimitrije Ostojić

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

Sedam sati pre početka jednočasovnog štrajka upozorenja jednog dela zaposlenih u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore predsednik Srbije izjavio je da „štrajkači žele veće plate iako se bune zbog nedostatka poštovanja (prema njima)“.

Na početku gostovanja u emisiji televizije Prva, Aleksandar Vučić je, nadovezujući se na svoju priču o makroekonomskoj situaciji Srbije nekada i sada, pomenuo i najavljeni štrajk:

– Danas nam najavljuju štrajk upozorenja SMATSA-e zato što imaju platu od samo 750.000 dinara. I to će da bude podržano (od strane javnosti/medija). Imaju 7000 evra platu pa štrajkuju.

Ali neće vam oni reći da oni štrajkuju zbog 7000 evra. Imaju oni ove što imaju male plate tamo od 250.000 dinara. Oni se manje bune nego ovi od 7000 evra. Ali se bune i ti jedni i drugi valjda zato što im je potrebno veće poštovanje. I uvek vam to počinje s poštovanjem. Ko god vam kaže da je potrebno veće poštovanje u stvari računa koliko je para potrebno. Jer nikad niko ne misli na stvarno poštovanje. A ja mislim da je potrebno mnogima dati veće poštovanje.

Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare. Poštovanje. – kazao je predsednik Srbije.

Vučić je tako u samo nekoliko meseci javno i prilično direktno podjednako kritikovao i menadžment i zaposlene ove agencije.

Kako je Tango Six izveštavao krajem jula, predsednik je kritikovao menadžment SMATSA-e na temu očekivanja finansiranja izgradnje novog tornja za aerodromsku kontrolu letenja na aerodromu „Konstantin Veliki“. Tada je zaposlene u SMATSA-i označio kao „gospodu za velikim platama“ i kazao da je svestan njihovog kontraargumenta da ih (SMATSA-u) ne finansira država već EUROCONTROL.

Detalji današnjeg pominjanja kontrole letenja ilustruju da je predsednik brifovan o problematici štrajka koji, kako je menadžment agencije ranije saopštio, nema podršku svih zaposlenih.

Iz Vučićeve izjave se zaključuje da je štrajk upozorenja pokrenut od strane zaposlenih iz sektora oblasne kontrole letenja koji imaju znatno veće plate od ostalih kolega. Interesantno je i da je Vučić jutros tako indirektno pomenuo i kontrolore koji rade u aerodromskim kontrolama letenja i da, neki od njih, (posebno na manjim aerodromima u Srbiji, što u civilnom, što u vojnom okruženju) imaju oko 4000 evra manju platu. Prema njemu, „oni se manje bune“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zo

A zašto uopšte štrajkuju onda, zna li se? Jer predsednik očigledno nema predstavu.

Odgovori
Ko

Štrajkuju jer je par vodećih ljudi iz pomenutog sindikata (koji je pritom samo jedan od tri, koja postoje u firmi) pod direktnim uticajem jednog političara, koji radi protiv trenutnog menadžmenta SMATSA i pokušava da dovede svoje pajtose na rukovodeća mesta. Čista politička pozadina. Kolege kontrolori su ih pročitali i zato je podrška ovom štrajku nikakva.

Ko

A i predsednik sigurno to zna vrlo dobro.

Ta

Oćemo osam iljada minimalnu platu, s tim da oblasna nečega ima deset minimum. Ovako više ne mož’ se živi.

Bu

trenutni menadzment sebi dize platu dok kontrolori letenja imaju rekordnu godinu.
to je krugodrk koji traje vec neko vreme

Bu

Ima Vučić odličnu predstavu šta oni hoće,. Prejeli su se i sada prevrću korito. treba ih šutnuti na tržište rada, neka nađu drugi posao. i ako je to usko specijalizovani kadar , uvek postoji rešenje u vidu obnove kadra.

Pe

Pa Tabakovicka i Bajatović neće da štrajkuju?

Odgovori
Ah

preceDnik se naradeo u zivotu pa nešto smatra😂😂😂

Odgovori
Sv

Oni koji rade kao i svuda imaju odgovornost imaju manju platu. Biti kontrolor leta ne može preko veze,jer oni mogu samo jednom da pogreše i unište nekoliko stotina života..
Taj stres retko ko može da prevaziđe i da taj posao radi ,jer tu greška ne sme da se dogodi..Opet oni svoje plate troše u Srbiji,a država ih ne finansira . Plaćaju porez da na ekstra dobit,plaća SMACA porez na plate. Tako da ova tema za nas smrtnike nije od životne važnosti. Jedino nam je to bitno kada negde putujemo avionom.

KO

A u stvari nije tako.
no na netu svaio koze da lupi i da ostane ziv.

Odgovori
Mu

Ista priča je bila u Hrvatskoj s kontrolom leta i stjuardesama. To ljude netko navlači na štrajk jer je bacio oko na njihov posao u nadi da će imati opravdanje za otkaz. Ekipa kontrolora s večernjim tečajem i stjuardesa s splavi stoji u pripremi.

Odgovori
Ol

cim neko strajkuje on se buni…ovde ljudi odavno nemaju osnovna prava….hoce da ih dovede do tacke da cute i rade u kojim god uslovima …dnooo

Odgovori
Ve

Ovaj demagog sve zna,bukvalno od litijuma,do vojske brate nisi ti institucija pusti ljjude da se oč̣ituju i struku..

Zl

4000 e 7000e jer se ovo desava u Americi

Odgovori
mt

Контролори спречавају штету буџету државе.

Odgovori
17

Контролоре не плаћа држава, него EUROCONTROL.

Mi

A da lepo Vi stručni „komentatori“ znate ko zarađuje tu platu i ko to plaća? Pa normalno, ne znate!! Ne plaća ih ovaj što ih vređa, no svet koji je to uredio, a on bi da još malo uzme od njihovog kolača! Pa bez njih ne bi poleteo ni jedan aviončić ni njegovog kuma, Pinka, g. Veselinovića i drugih bogatuna….čuvajte ovo malo blaga koje imate, jer će vam umesto njih biti kontrolori leta iz Vijetnama, Kambodže, Australije….pa da proba njima da uzme malo od plate…IPAK NA ZNANJE, OVO SU IZUZETNO ŠKOLOVANI, SKUPI I RETKI U SVETU…

ne

a odakle ih placa eurocontrol? Placa ih iz para od nakanade za prelet RS. Dakle jedini suvereni vlasnici i naplatioci prihoda od neba RS su kontrolori letenja

Pe

Nele, fizička lica sa sertifikatima i ugovorima o radu nemaju, naravno, vlasništvo nad naplatom prihoda koje polazi od suvereniteta građana Srbije nad svojim nebom. Taj suverenitet jedino može imati srpski parlament u domenu izvršnih odluka vezanih za njegovo ustupanje ili neustupanje.

He

Ovaj nam se i u ovo razume, svaki dan otkriva po neki novi talenat.

Odgovori
Iv

Niko se nije setio da penzionerima poveća penzije na 850 evra do 2027 pa da između plata i penzija ne bude baš toliko bezobraznog jaza? Kako vas više nije sramota da gurate i da se još pritom sekirate za plate koje su iznad 800 evra? Svako ko danas prima platu 800e sa ovim cenama u prodavnicama dobro živi i ne samo dobro nego i više nego dobro! U ovoj državi jedino penzioneri sa primanjima od 40. 000 din. imaju pravo da se žale jer njihove penzije nisu podešene za ovolike marže! Da li vi znate koliko bi penzioneri bili zadovoljni i pre svega zahvalni predsedniku da im je danas prosečna penzije 600e ili makar 550e?! A ja bi apelovao na predsednika da učini hrabar korak i poveća prosečne penzije na 550e i zaboravi malo na sve one koji trenutno imaju primanja iznad 800e. Prvi korak može da se učini kao trošak ali kada penzioneri počnu da vraćaju svoje penzije kroz potrošnju (jer i ovako svaki penzioner vrati državi svoju penziju tako da država po tom pitanju i ne može da bude u gubitku) i kad to uđe u kolotečinu sve dođe na normalno ali nezajažljivima mora da se kaže „ne“!

Odgovori
Pa

Ти који имају плате изнад 800 евра су управо они који ће најлакше и наћи послове изван Србије, па неће оклевати да се из ње иселе (као што се већ исељавају).

Ако државу и дриштво будемо кројили искључиво према потребама пензионера, а не будемо чинили све што се може да радно способно становништво одвратимо од исељења, на крају ће у земљи остати само пензионери, медиокритети запослени преко политичких странака и задовољни оним што им је дато (јер су свесни да не заслужују ни толико), неписмени које у иностранству нико не би ни желео да запосли и плашљиви који се не усуђују да оду у иностранство и окушају се.

А када нам остане искључиво становништво таквог квалитета и употребљивости, јасно је каква ће бити будућност такве земље.

Ma

ne lupetaj ,penzija je onoliko koliko si radio i za koliku platu ,ne može penzija da bude 600 eura ili 700 a ti radio 20 godina ili nisi uopšte radio a ipak ti država da penziju,shvati koliko si zarađivao toliko imaš

Nj

Vaš komentar predstavlja grešku u razmišljanju naroda koja je vrlo zastupljena i u Hrvatskoj. „Zavadi pa vladaj“… penzioneri se žale što kontrolori imaju prevelike plaće naspram mirovina, kirurg se žali da ima stresniji posao od kontrolora pa govori protiv njih. I tako umjesto da podržimo kontrolore i jedni druge, mi smo zavidni… u normalnim državama niti povećanje plaće kontrolora ili doktora utječe na visinu mirovina, niti obrnuto. Stvar je u tome da ima dovoljno za sve… i za doktore i za profesore i za kontrolore i za penzionere, jedini problem je što se krade… SNS, Vučić, a HDZ u Hrvatskoj… pokradu veće iznose nego što su čitave godišnje isplate mirovina, a onda još huška narod protiv kontrolora… „Gledaj narode koji si kruha gladan kako se žale kontroloro koji su puni para (a narod je gladan zbog Vučića koji već godinama vlada Srbijom, a ništa se ne poboljšava)

Odgovori
Ha

Moj respekt i naklon za komentar.
Istomišljenik, čovek koji razmišlja svojom glavom, GRAĐANIN – ne podanik.
Veliki pozdrav i svako dobro.

Le

svaka cast
od jos jednog gradjanina

Bl

Dobijaju novac od Eurocontrol ali za rad i zaradu koriste vazdušni prostor iznad Republike Srbije koji je javno dobro svih gradjana Republika Srbije

Odgovori
Ja

A zašto uopšte predsednik presuđuje šta i kako. To ne spada u njegov posao.

Odgovori
Dj

On mikromenadzuje drzavu vec 10+ godina

Sh

Krajnje je vreme da ode na profesionalnu orijentaciju. Vatrogasac-spasilac, novinar, fudbalski selektor, košarkaški trener, general, epidemiolog, anesteziolog, elektroenergetski inženjer, trgovac naftom i gasom, pa sad bi i da bude kontrolor leta. Make up your mind!

Ko

Razimslite: Kontrolori se ne bune zbog plata.
Pa zasto se onda zale?
eeeeee…… Pitajte kontrolore, a ne neznalice sa interneta i neynalice od predsednika….

Odgovori
Ma

kad je neko naučio da većinu može da kupi, njihovo poštovanje, obraz, kičmu…pa se iznenadi kada neko kaže dosta je, nema tih para da trpim ponižavanje…

Odgovori
Dr

Ponudite takvoj vrsti radnika iz severne Afrike dajte oglas i ove nadmene, nagovotenr i ispadoše naivne radnike išutirajte ko kockare. ko oće da radi za te pare nek radi ,ko neželi šut u dupe i napolje iz firme i traži radnike po Kini,Turskoj, Azarbeđanu ,javiće se već neko

Me

Koliko je ovaj čovjek zlo. Strašno…

Odgovori
Dj

Toksican je kao Fokushima

Bo

Poštujem ali radim u pošti preko 20 godina za šesto evra plate sve što zaradimo ode drugima.. j…. se

Odgovori
Pa

@Blagota,
država dobiva za svaki prelet naknadu koja ovisi o dužini preleta i težini aviona.
To nema apsolutno nikakve veze sa plaćama kontrolora. Nema što drzava stavljati šapu na plaće kontrolora, a pored toga oni svoju plaću i te kako zarade za razliku od političara.

Odgovori
ne

Ne, drzava ne dobija nista u svoj budzet vec se sve sliva u evropski eurocontrol koji te pare daje iskljucivo za infrastrukturu u oblasti vazdusnog saobracaja i plate u kontrolama letenja.

Pa

@Nele,
društva za kontrolu zračne plovidbe, obračunavaju rutne i terminalne naknade.
Ta društva su u vlasništvu države ali dobivaju lovu od EuroControla iz kojih onda podmirenju svoje troškove (ljudske (place) tehnički (infrastruktura), financijski,…).
Ta drustva su su porezni obveznici u vlastitim drzavama i mogu poslovati sa gubitom ili dobiti (nacelno ovo drugo) i jednostavno nije istina da ta društva moraju svu svoju dobit utrošiti na načelno svoje rashode.
HKZP je prošle godine imao dobit od 20 mil. EUR i pogoduje kome je otišla ta dobit. Drzavi kao vlasniku tog društva.

Re

Podrška za štrajkače.I treba da imaju veće plate kao i svi mi.Njihove kolege u Evropi imaju od 15000 do 20000 Evra.Na ove cene koje su veće nego u Nemačkoj treba svi da imamo veće plate od Nemaca.Slagao je jer 750000 dinara nije 7000 evra nego oko 6300,al 7000 više para uši.Valjda je sasvim normalno da i vrhunski lekari specijalisti imaju sličnu platu kao i kontrolori leta.Ispred svih plata u Srbij mora da se doda barem 1 da bi ljudi kolko tolko pristojno živeli.Recimo prodavačici u Maksiju ispred cifre od 60000 dodati 1 i to bi trebala da bude normalna plata od 160000.Ali pošto je cela država u privatnom vlasništvu par porodica od toga nema ništa,namerno se naša deca teraju preko da bi naselili Nepalce i Induse da im rade džabe.Sa ovim bednim platama za max dve decenije nestajemo sa ovih prostora progresivnom brzinom.

Odgovori
Mi

pa nek smanje plate i onda nece imati burazersko zaposljavanje.

Odgovori
Ni

Postovani Citaoci Tango SIX-a ,

verovatno mi svi NE znamo pozadinu Strajka , pa shodno tome ne bih direktno komentarisao.
Postoje neke cinjenice koje treba razjasniti ,…kome odgovaraju ti isti Sindikati , avidimo da ih ima vise ,…tipicno za nase prostore.
Drugo , za Bezbednost na nasem nebu , ko je odgovoran , SMATSA , DCV , Vlada Republike Srbije , ili EUROCONTROL ,…ali mora biti cisto 1/1 , NE one nase price , malo ja , malo ti … a ispadne NIKO.
Nemojte dragi moji u SMATSI prizivati Vrbovec , …molim Vas.

I konacno poslednje , ne povlacim paralelu samo podsecam , mnogo sam mator pa pamtim ,…za vreme USA Administracije sa Ronald Reganom , Kontrolori Letenja u USA su stupili u strajk …USA Administracija je svima podelila otkaze i doveli vojne Kontrolore Letenja ,…ali ONI SVI su imali Ugovore sa Vladom USA, pa se to moglo dogoditi.U Ugovorima je postojala izvesna klauzula o Strajkovima ….

Puno pozdrava ,
Zelim svima SAFE FLIGHTS ,

VBRGDS
Niko

Odgovori
Yr

Iskreno ne zna se ko više spinuje i laže. Ja pročitah pre neki dan saopštenje sindikata i meni i dalje nije jasno šta osim novog kolektivnog ugovora a da ima ikakvog smisla sindikat zahteva? Pričaju priče o kršenju zakona i ugrožavanja bezbednosti a ne navode konkretno kako, zahtevaju poskupljenje taksi, što nije u njihovoj nadležnosti i onda traže pregovore o novom kolektivnom ugovoru, što jedino ima smisla. Ne razumem zašto je teško napisati hoćemo veće plate i novi kolektivni ugovor. Legitimno, ovako sve izgleda kao politička borba što verovatno i jeste gde se sindikati koriste u političkoj borbi. Mada kad dolje razmislite za to su sindikati služili i u staroj državi, uglavnom UDBA ekipa koja muti vodu gde i kad treba a radnici au kolateralna šteta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs