ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025

Filipinima ponovo odobrena kupovina borbenih aviona F-16, Kolumbija izabrala švedski Gripen

4. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

3. apr 2025

Prve fotografije: Bugarskoj isporučen prvi borbeni avion F-16

3. apr 2025

[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025
[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat
Prve fotografije helikoptera za Republiku Srpsku u krugu fabrike u Kazanju / Foto: Ruski Helikopteri

[POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

Kako Tango Six saznaje, treći helikopter Ansat isporučen je juče Republici Srpskoj. Postoji mogućnost da letelica sutra bude javno predstavljena na pokaznoj vežbi Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske povodom Dana policije.

Treći helikopter na današnjoj probi manifestacije nije letеo.

Treći Ansat stigao je sa zakašnjenjem od četiri godine u trenutku kada je Vlada Republike Srpske odlučila da objedini Helikopterski servis i Helikoptersku jedinicu MUP-a u novu jedinstvenu organizaciju koja će se zvati Uprava za vazduhoplovstvo. Novi entitet ostaće u okviru Ministarstva unutrašnjih poslova.

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske (MUP RS) jedini je evropski korisnik ruskog lakog višenamenskog helikoptera Ansat.

Do juče su posedovali dve letelice, prvu registracije E7-MUP (fabričkog broja 070A01, c/n 125) i drugu registracije E7-SAJ (fabričkog broja 070A02, c/n 139). Oba helikoptera proizvedena su i imali su svoj prvi let 2020. godine.

Analogni kokpit Ansata. Postoji verzija i sa „full glass“ avionikom / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tango Six je redovno pratio proces nabavke Ansat helikoptera. Bili smo prvi medij koji je 2019. godine dobio potvrdu da će ih Republika Srpska kupiti. Nakon prvih naznaka krajem maja 2018, preko zvanične potvrde juna 2020. godine, primopredaje prvog helikoptera novembra iste godine i isporuke početkom februara 2021. Ispratili smo i isporuku drugog primerka u junu 2021., kao i prvo zvanično predstavljanje helikoptera sredinom oktobra iste godine.

U decembru prošle godine objavili smo vest da je treća letelica namenjena Republici Srpskoj primećena u vlasništvu i operacijama fabrike koja ga je proizvela.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mislim da je cijela narudzba 3 helikoptera promasena. Trebalo se ici u korak sa Srbijom i uzeti H145. Dokazan je kao helikopter i sigurno je puno lakse za servis.
Pozdrav iz Banjaluke

Odgovori
Il

Da, a pritom jedan košta kao tri Ansata. Minimum.

KK

Nema do analognih satica koje tucnes prstom itd.

Odgovori
Mi

Kupiti ovo pored H-145m je kao da odaberete Ladu Nivu umesto Škoda Kodiaq. Analogni instrumenti u 21. veku, ej bre pa sramota. Ja sam rusofil i volim rusku naciju, ali mi je pamet draža. Jasno je da se ovde nije kupovalo zbog kvaliteta nego zbog politike i naklonosti rusa u podršci RS.

Odgovori
KK

Nista nije problem, ali sam 100% da ovi brisaci slabo rade.

Mi

@Miks Bilo bi dobro da svi Koji se ne razumete ne pricate na pamet i lupetate. To je laki visenamenski helicopter Koji nema potrebu za narocito sofisticiranom elektronikom I senzorima. On nema radar, ometace, detektore ozracenja I sl. Vidi se da kokpit sadrzi LCD ekrane za navigacione uredjaje I ostalo I to je sasvim dovoljno. H145 jeste bolji Ali I daleko skuplji a i veci, ovo je sasvim dovoljno u toj klasi.

Mi

Pa nije to kupovina autića za vožnju po gradu da kažemo da je dovoljno da „radi posao“. Helikopterska jedinica MUP-a se oprema smisleno i u skladu sa svetskim standardima i normama. Da li ovaj heli ima evropske dozvole? Da li se može koristiti za SAR, letenje u otežanim uslovima i smanjene vidljivosti, noćna letenja, studija koštanja kroz period eksploatacije, nabavka rezervnih delova, obuka mehaničara za održavanje, dostupnost servisnih centara u okruženju itd itd. Kokpit ovog helija je na nivou Gazele koja ima 50+ godina. Opet ponavljam, ja volim ruse i znam da imaju odličnu tehniku u određenim segmentima, naročito kad su heliji u pitanju ali ova kupovina je potpuni promašaj i politkčka priča.

Di

Taj koji je doneo „politicku odluku“ se naravno ne vozi u Ladi vec on i familija furaju najskuplji zapadni vozni park. Za inat dakle kupuje se Ansat a za sebe H145 .

Analogni instrumenti pokazuju da je cela avionika analogna, tesko je poverovati da bi neko kacio analogne pokazivace na digitalnu vioniku, tj. implementirao nekakve DA konvertore samo da bi mu se okretale kazaljke u staklenoj tegli.

MB

Ako Rusija može da ispuni narudžbine helikoptera za Bosnu, šta je onda sa onima koje je Srbija kupila?

Odgovori
Pe

Ovo su mali civilni helikopteri, kao što su nama stigli Kamovi, jer su vatrogasni. Vojna roba teško.

Vl

Pratt & Whitney motori dobra stvar što se tiče servisa i samog kvaliteta.

Odgovori
Bo

RS je u specifičnoj poziciji, ne moze da uveze 12,7mm kalibar za oklopna vozila, a kamo li nešto složenije. Mudrovanje o specifikacijama pri nabavkama ostavite za narode koji ne žive pod okupacijom. Kupuje se šta se može i od koga ae može.

Vl

Ne znam o kakvom mudrovanju govorite. Spomenuo sam motor koji će se moći remontovati u bilo kojoj zemlji Evropi što je samo po sebi dobro.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs