Kako Tango Six saznaje, treći helikopter Ansat isporučen je juče Republici Srpskoj. Postoji mogućnost da letelica sutra bude javno predstavljena na pokaznoj vežbi Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske povodom Dana policije.
Treći helikopter na današnjoj probi manifestacije nije letеo.
Treći Ansat stigao je sa zakašnjenjem od četiri godine u trenutku kada je Vlada Republike Srpske odlučila da objedini Helikopterski servis i Helikoptersku jedinicu MUP-a u novu jedinstvenu organizaciju koja će se zvati Uprava za vazduhoplovstvo. Novi entitet ostaće u okviru Ministarstva unutrašnjih poslova.
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske (MUP RS) jedini je evropski korisnik ruskog lakog višenamenskog helikoptera Ansat.
Do juče su posedovali dve letelice, prvu registracije E7-MUP (fabričkog broja 070A01, c/n 125) i drugu registracije E7-SAJ (fabričkog broja 070A02, c/n 139). Oba helikoptera proizvedena su i imali su svoj prvi let 2020. godine.

Tango Six je redovno pratio proces nabavke Ansat helikoptera. Bili smo prvi medij koji je 2019. godine dobio potvrdu da će ih Republika Srpska kupiti. Nakon prvih naznaka krajem maja 2018, preko zvanične potvrde juna 2020. godine, primopredaje prvog helikoptera novembra iste godine i isporuke početkom februara 2021. Ispratili smo i isporuku drugog primerka u junu 2021., kao i prvo zvanično predstavljanje helikoptera sredinom oktobra iste godine.
U decembru prošle godine objavili smo vest da je treća letelica namenjena Republici Srpskoj primećena u vlasništvu i operacijama fabrike koja ga je proizvela.
Igor
Mislim da je cijela narudzba 3 helikoptera promasena. Trebalo se ici u korak sa Srbijom i uzeti H145. Dokazan je kao helikopter i sigurno je puno lakse za servis.
Pozdrav iz Banjaluke
Ilija
Da, a pritom jedan košta kao tri Ansata. Minimum.
KK
Nema do analognih satica koje tucnes prstom itd.
Miks
Kupiti ovo pored H-145m je kao da odaberete Ladu Nivu umesto Škoda Kodiaq. Analogni instrumenti u 21. veku, ej bre pa sramota. Ja sam rusofil i volim rusku naciju, ali mi je pamet draža. Jasno je da se ovde nije kupovalo zbog kvaliteta nego zbog politike i naklonosti rusa u podršci RS.
KK
Nista nije problem, ali sam 100% da ovi brisaci slabo rade.
Miroslav
@Miks Bilo bi dobro da svi Koji se ne razumete ne pricate na pamet i lupetate. To je laki visenamenski helicopter Koji nema potrebu za narocito sofisticiranom elektronikom I senzorima. On nema radar, ometace, detektore ozracenja I sl. Vidi se da kokpit sadrzi LCD ekrane za navigacione uredjaje I ostalo I to je sasvim dovoljno. H145 jeste bolji Ali I daleko skuplji a i veci, ovo je sasvim dovoljno u toj klasi.
Miks
Pa nije to kupovina autića za vožnju po gradu da kažemo da je dovoljno da „radi posao“. Helikopterska jedinica MUP-a se oprema smisleno i u skladu sa svetskim standardima i normama. Da li ovaj heli ima evropske dozvole? Da li se može koristiti za SAR, letenje u otežanim uslovima i smanjene vidljivosti, noćna letenja, studija koštanja kroz period eksploatacije, nabavka rezervnih delova, obuka mehaničara za održavanje, dostupnost servisnih centara u okruženju itd itd. Kokpit ovog helija je na nivou Gazele koja ima 50+ godina. Opet ponavljam, ja volim ruse i znam da imaju odličnu tehniku u određenim segmentima, naročito kad su heliji u pitanju ali ova kupovina je potpuni promašaj i politkčka priča.
Dionizije
Taj koji je doneo „politicku odluku“ se naravno ne vozi u Ladi vec on i familija furaju najskuplji zapadni vozni park. Za inat dakle kupuje se Ansat a za sebe H145 .
Analogni instrumenti pokazuju da je cela avionika analogna, tesko je poverovati da bi neko kacio analogne pokazivace na digitalnu vioniku, tj. implementirao nekakve DA konvertore samo da bi mu se okretale kazaljke u staklenoj tegli.
MB
Ako Rusija može da ispuni narudžbine helikoptera za Bosnu, šta je onda sa onima koje je Srbija kupila?
Perko
Ovo su mali civilni helikopteri, kao što su nama stigli Kamovi, jer su vatrogasni. Vojna roba teško.
Vlado
Pratt & Whitney motori dobra stvar što se tiče servisa i samog kvaliteta.
Boki
RS je u specifičnoj poziciji, ne moze da uveze 12,7mm kalibar za oklopna vozila, a kamo li nešto složenije. Mudrovanje o specifikacijama pri nabavkama ostavite za narode koji ne žive pod okupacijom. Kupuje se šta se može i od koga ae može.
Vlado
Ne znam o kakvom mudrovanju govorite. Spomenuo sam motor koji će se moći remontovati u bilo kojoj zemlji Evropi što je samo po sebi dobro.