[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025

Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025

Još jedan korisnik nove generacije Albatrosa: Češkom centru za obuku isporučeni prvi avioni L-39NG “Skyfox“

4. feb 2025

Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

31. jan 2025

Erbas Helikopteri odustali od HEMS tendera u Sloveniji, na globalnom tržištu blizu 500 novih porudžbina

30. jan 2025

Predsednik Srbije otkrio da Ministarstvo unutrašnjih poslova poseduje anti-dron sistem ruske proizvodnje Repelent Patrol

29. jan 2025

Severna Makedonija dobija američku donaciju besposadnih sistema Raven i Puma

29. jan 2025

Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

28. jan 2025

Makedonija planira otvaranje novog centra za obuku pilota, pet godina nakon zatvaranja modernog centra za obuku kojim je upravljao Elbit

27. jan 2025
Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70
Isporuka 80 naručenih Rafala treba da se realizuje u periodu 2027-2031. / Foto: Daso

Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Kompanija „Dassault Aviation“ je pre dva dana na ceremoniji organizovanoj u svom pogonu u Bordou prikazala prvi primerak višenamenskog borbenog aviona Rafal namenjenog ratnom vazduhoplovstvu Ujedinjenih Arapskih Emirata. Bugarska je takođe imala premijeru svog novog lovca – prvi F-16 namenjen ovoj zemlji predat je danas.

Događaju u Bordou su, između ostalih, prisustvovali generalni direktor Dasoa Erik Trapije, ministri odbrane Francuske i UAE Sebastian Lekorn i Mohamed Bin Mubarak Fadhel Al Mazrouei. Prikazani avion je dvosed, sa evidencijskim brojem 1101, i jedan je od 80 aviona naručenih 3. decembra 2021. godine.

Ugovorom je predviđeno da isporuka započne 2027. godine, i da traje do 2031.

Ujedinjeni Arapski Emirati prvi su inostrani kupac varijante F4, s tim što će ove letelice imati i dodatne modifikacije prema posebnim specifikacijama koje je definisala emiratska strana. U RV UAE Rafal će zameniti flotu borbenih aviona Miraž 2000. Trenutno se vode pregovori o transferu 30 primeraka ovog tipa Maroku.

Već par godina razni izvori izveštavaju da će UAE na svoje Rafale integrisati vazduhoplovna ubojna sredstva (vUBS) sopstvene proizvodnje ili licence, poput vođenih bombi Al Tariq-S i Al Tariq-LR. Takođe, kompanija MBDA nudi i familiju vođenih vUBS SmartGlider u varijanti Lite (mase 120 kg) i Heavy (mase 1.300 kg) za koje navodi da je domet “znatno veći od 100 km“. Tu je takođe i taktička krstareća raketa SmartCruiser malih dimenzija za koju se nezvanično navodi domet od 150 km.

Interesantno je da je od početka ove godine ovo već treći novoproizvedeni Rafal. Do sada su dežurni spoteri primetili i dva aviona koja je naručio Egipat.

Tango Six redovno analizira Dasoovu proizvodnju Rafala, poslednji presek objavili smo početkom januara.

Prvi bugarski F-16

Bugarski ministar odbrane u razgovoru sa pripadnicima vazduhoplovno-tehničke službe RV Bugarske koji su na obuci za avion F-16 / Foto: Ministarstvo odbrane Bugarske

U Lokid Martinovoj fabrici u Grinvilu, Južna Karolina, danas je izvršena zvanična primopredaja prvog višenamenskog borbenog aviona F-16 Blok 70 za Bugarsku.

Kako je saopšteno iz bugarskog ministarstva odbrane, prvi avion je uspešno prošao letne testove (uključujući i nadzvučne letove), a poslednjih meseci se koristi za obuku bugarskog tehničkog osoblja.

Ministar odbrane Bugarske Atanas Zaprjanov koji je prvog dana posete SAD posetio pogon u Grinvilu, izjavio je da se trenutno na proizvodnoj liniji nalazi 7 od 16 naručenih bugarskih aviona.

Prva dva F-16, jednosed i dvosed, sleteće u Bugarsku u aprilu ove godine / Foto: Ministarstvo odbrane Bugarske

Očekuje se da će prva dva primerka, jednosed F-16C i dvosed F-16D biti isporučeni u aprilu.

Bugarska bi do kraja 2025. godine trebalo da dobije svih osam letelica (šest jednoseda i dva dvoseda) po prvom ugovoru iz jula 2019. godine. Isporuka drugih 8 aviona (4 jednoseda i 4 dvoseda) koji su ugovoreni 2022. počeće 2027. godine.

Isporuka aviona iz prve tranše kasni skoro dve godine, a prvi bugarski F-16 (jednosed F-16C ev. broj 311, fabrički broj MV-1) imao je svoj prvi let 22. oktobra 2024.

Na ceremoniji je prikazan dvosed F-16D evidencijskog broja 301.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Kako je moguće da na boljim snimcima isporučenog UAE Rafalea F4 se ne vidi da ima IRST i optičke senzore već gumene podloške kao i hrvatski Rafali u verziji F3R.

Odgovori
NS

Bugari su ove avione platili u kesu bez ikakvog ofesta ili rata.
To je bilo dosta nepovoljno ali su barem uzeli 16 aviona.
Od toga uzeli su 6 dvoseda sto je jako dobro.
I srpsko RV je trebalo da uzme vise dvoseda Rafala i jos 4 komada.
F-16V je sve samo ne kanta i ima najmoderniju elektorniku i AESA radar.

Sp

E vidiš, to je pitanje za milijun dolara za one koji su likovali kad su to vidjeli na hrvatskim rafalima.

Ž

Prvo, ovo je primerak koji služi kao tehnološki demonstrator podsistema za ispitivanje implementacije naoružanja UAE porekla, a drugo nisam ja potpuno siguran da je ovo baš taj primerak za UAE, jer mi ovo ispod deluje kao montiran natpis.

Mi

Zeljko, procitaj prvu recenicu u clanku! Drugo jasno se vide oznake UAE. Trece izguglaj na internetu imas i drugih slika i clanaka o primopredaji.
Gdje si ti nasao da je tehnoloski demonstrator ili si to izmislio..

Jo

Da li misliš na ovo: https://www.thalesgroup.com/en/attack-recce-navigation#fso-irst ?
Francuzi su ga testirali na 4.1 tokom prošle godine i niko ga još ne koristi. To što nije ugrađen na ovom avionu ne znači da neće biti ugrađen na ostalih 79 aviona koji će biti isporučeni UAE. Nisam naišao na informaciju da je testiran na verziji 3R, što ne znači da možda neće biti testiran i ubačen u neki paket modernizacije.
Inače, Željko je u pravu kada kaže da se radi o avionu koji je isporučen da bi ga u UAE testirali. Na verziji 4 se još uvek radi. Ono što je interesantno za Srbiju je da će UAE integrisati oružje vlastite proizvodnje i oružje koje je proizvedeno specifično za UAE. UAE već poseduje MBDA Al-Shaheen verziju krstareće rakete Scalp/Storm Shadow, koja ima ograničen domet, do 300 km. Razvija svoju krstareću raketu na bazi Scalp, a razvio je i kitove za navođene bombe. Radi se o državi koja izdvaja preko 24 milijarde dolara za vojsku od 65 hiljada ljudi. Srazmerno broju pripadnika oružanih snaga, to je više nego što izdvajaju Nemačka ili Francuska. Vojna industrija UAE sarađuje sa Izraelom, ali i sa Srbijom.

Jo

Na ovom video snimku, oko 00:28 se vidi avion sa prednje strane i meni se čini da se vidi FSO: https://www.wam.ae/en/article/15e80t5-ministry-defence-receives-first-patch-french

Ž

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

Vl

Ovi bugari su jos gori od nas. Kupuju avion star 50 god…

Odgovori
Di

Boga mi ovaj Block 70 nije bas kanta…

Ne

Ovaj F16 nema nikakve veze sa avionom od pre 50 godina. Samo ime je isto, inače je to veoma ozbiljna mašina.

Mi

Prvi F16 poletio 1974,a Rafal 1984.

KK

Vala. Novi blok 70 pun nove elektronike je sve samo ne kanta.

Su

I VW Golf je vozilo iz 1974.
Dakle, svako ko kupi kupi Golf se presao, bolje da je kupio Yuga, to je bar 10 godina noviji model.

Ko

Kanta? Ahaha, ti Block 70 poseduju radarski senzor APG-83 sa kojim ne moze da se meri nista proizvedeno izvan USA…

Vl

Pa da. Kad bude izlazio iz naoruzanja, negde oko 2060-2070, model ce biti star 80-90 god. Odlican posao bas

De

Vladimir

Da li ti trolaš? Bugarski F16 su glanc novoproizvedeni sa elektronikom kakva se ugradjuje u F35.

Pe

@Vladimir trenutno najstariji avioni u aktivnoj upotrebi su:
Antonov An-2 ( 1947)
Tupolev Tu-95 (1954)
Lockheed C-130 Hercules (1954)
Lockheed U-2 (1955)
Boeing B-52 Stratofortress (1955)
Boeing KC-135 Stratotanker (1957)
Boeing 707 (1958)
F-4 Phantom II (1961)
F-15 Eagle (1972)
F-16 (1974)
C-5 Galaxy (1970)
Lete jer su jako dobro napravljani i ljudski um za sad nije dosao do boljeg resenja.

Ne

Ako sam dobro razumeo, trebalo je da pocne isporuka 2027. a pocinje dve godine ranije? Pa to su odlicne vesti.
Tri komada mesecno znaci oko 36 ove godine.

I dalje me tuga uhvati kad vidim 80 komada, pa 30, a balkanska sirotinja se raduje za 12…..

Odgovori
Ž

Nenad N.

Испоруке почињу 2027, овај авион је произведен раније како би се на њему испитале све дораде које су извршене према захтевима Емираћана.

То што су у јануару виђена три нова Рафала не значи да ће у 2025. бити произведено 36 примерака.

Le

Nenad N
imati 12 Rafala u verziji F4 ti je malo? Ako ne znaš kako ti se zove država, koliko ima stanovnika, koliki joj je BDP , kolika joj je vojska ,onda ništa. Ali ako znaš, i opet maštaš o recimo 30 ili čak 80 Rafala F4, predlažem preimenovanje države u recimo USA. Ili, barem Francuska… Dajte ljudi, ili budite realni ako ste punoljetni ili pokažite da imate barem 18 godina

Ne

@Leon

Racunam da ako se pledira da se ima ozbiljna avijacija, onda je 12 malo. otprilike kao da nemas nijedan. Samo za paradu. Ako se zaduzuje, a svi to rade, zasto ne 24, 36? Pa i male i prebogate Holandija i Belgija naprimer imaju ozbiljna vazduhoplovstva i dugove merene u hiljadama milijardi dolara.

@Zivojin

Hvala na objasnjenju.

Pe

@Nenad N. Zanimljivo je da su povrsina u km2 UAE i Srbije skoro isti,
Srbija 77600 km2 ( ne leti nad 12,5 % Srbije -Kosovo)
UAE 83600km2
Ako se izracuna proporcija :
(80 aviona za 83600km2 UAE, koliko bi bilo aviona za 77600km2 Srbije)
-Srbiji treba 74 aviona, ili preko 6 puta vise nego 12 kupljenih.
Ako bi UAE imali aviona kao Srbija, onda bi trebali kupiti 13,a ne 80.
Opet Maroko je znacajno veci, 446300km2.
Prema tome, 30 aviona za Maroko (446300) je MANJE nego 12 za Srbiju (77300), zapravo bi trebali uzeti 69 aviona da imaju isti odnos km2 ka avionu kao Srbija.

Ra

Leon
i sa ovolikim bdp-om i sa ovolikom državom, samo da se manje krade itekako bi mogli da imamo i veću vojsku i jos bar dve eskadrile savremenih aviona. Naravno, podrazumeva se da bi u tom slučaju organizacija bila bolja.

Le

Rafal i Nenad N.
Šta je ozbiljno zrakoplovstvo? Da li je to 300 aviona u Sjevernoj Koreji , Boga pitaj koliko starih , ili je to 12 aviona najmodernijih ? Pitanje za onoga tko ima pare u džepu (država) i za onoga tko planira za šta mu trebaju! Evo što se tiče Srbije npr. – da li Srbija ima pare, još 3-4 milijarde za još 12 Rafala, i ako ima, za što će joj još tih 12 Rafala? Ako misli napasti Kosovo, a neće i ne smije, ne trebaju joj. Ako misli za airpolicing i hvatanje priključka za najnovijom tehnologijom, 12 joj je dovoljno. E sad bih volio čuti od vas odgovor na ta pitanja, iako kod vas novci nisu u džepu, nego u nekog drugog su.

Za

Leon

I za Hrvatsku i za Srbiju, i pored svih problema, 2-4 eskadrile Rafala su više nego izvodljiv projekat, naravno sa tom razlikom što bi nabavke morale da se vrše u više tura, a ne ko UAE, sve odjednom.

Pa

@Nenade N,
BDP Nizozemske je 1,2 bilijun USD, a javni dug na nekih 42%.
Nije usporedivo sa zemljama ex Yu čiji BDP se vrti oko 80-90 milijardi USD.
Hoću reći, možeš kupiti i održavati ono što ti novčanik dopušta kako privatno tako i na državnom nivou.
I ovo sada što se odvaja za nabavke u SR i HR je dosta velika lova pogotovo ako hoćeš ravnomjerno razvijati sve grane vojske.

Be

2 do 4 eskadrile?

potpuno nepotrebno.

za hrvatsku, 18 komada bi bilo idealno.

Pa

@Beduin,
ova „lupanja“ sa brojem aviona i eskadrila postavljanju ljudi koji nemaju veze sa ekonomskom realnoscu.
Nabavka dodatnih 6 aviona kojom bi se dostigao broj od 18 aviona koji spominjete je vrlo izgledan scenariji u HR (a rekao bih i u SRB). I to nakon dostizanja pune operativne sposobnosti i smirivanja gužve u samoj proizvodnji.

Ne

Opet ta balkanska sirotinjska ideologija gde se „nema, ne moze se“ pa „ne treba nam“ pa „nemamo toliko u novcaniku/novcarci“ pa tek „njima veci BDP“ (nema veze sto je dug 4000 milijardi eura). Pa zar neko stvarno misli da UAE treba 80 aviona za kilometre peska? Radi se o prestizu, a prestiz dalje donosi novac.

I Srbija i Hrvatska bi mogli vise kada bi se oslobodili tog nacina razmisljanja. Koliko se izgubi na korupcijj (narocito u Srbiji sada), koliko na nepotrebni sport naprimer, na razne fantasticne projekte…..

Pa

@Nenade N,
sudeci kako usporedjujete jednu UAE koja ima BDP.od cca 550 biliona (hiljada milijardi USD) sa bilo kojom zemljom ex YU je u najmanju ruku smiješno.
Imaju novaca, mogu uzimati koliko i sto zele. Može im se. Jedna Nizozemska koja je neusporediva sa UAE ima 15x (puta) veći BDP od RH ili SRB. Dali vi uopće razumijete kolika je to razlika?
I ja bih htio kući imati novu Porsche Panameru pa ne ide. Mogu jedino ako prodam stan i sto onda? Slično je i sa Vase 3-4 eskadrile.
Nije to nikakva „sirotinjska balkanska ideologija“ nego surova ekonomska realnost.

Jo

Za razliku od Holandije, Hrvatskei UAE, Srbija nema ratnu mornaricu, koja je finansijski obično najzahtevniji vid oružanih snaga. To bi moglo da joj omogući da investira više u ratno vazduhoplovstvo. Da li Srbiji treba više od 12 ili 18 borbenih aviona? Apsolutno! Da li može da nabavi i održava više od 18 aviona? Može!
Situacija u svetu je nepredvidiva, danas se otvoreno priča o preseljenju dva miliona ljudi i promeni državnih granica. Danska je članica NATO pa joj to ne garantuje da će zadržati suverenitet nad Grenlandom.
Da stavimo stvari u perspektivu, eskadrila rafala sa 28 pilota koji imaju godišnji nalet od 100 sati će koštati oko 70 miliona dolara godišnje, nakon kupovine aviona. To nije tako neizvodljivo. Trenutni vojni budžet Srbije je 2,5% GDP, ili 2,3 milijarde dolara. Povećanje od 0,5% (što je u skladu sa onim što će uraditi evropske članice NATO) je 460 miliona dolara. To je dovoljno da se u roku od 5 godina kompletira druga eskadrila, bez povećanja državnog GDP.

Ne

Ne uporedjujem BDP, vec nacin razmisljanja. Da UAE ili Holandija imaju nacin razmisljanja kao Srbija ili Hrvatska, jos uvek bi trgovali urmama i krompirom. Novac tu ne igra ulogu.

Le

Nenad N.
Novac tu ne igra ulogu kažeš. Jedna Irska, koja ima BDP oko 10 puta od Srbije, nema ni ratnog zrakoplovstva, a ni nekakve ratne mornarice. A također je neutralna država. Irska izdvaja 0,3% svog BDP za obranu, a Srbija 2,6% (ne zvanično i mnogo više kad se uračunaju razvoji i proizvodnja svakakvih borbenih sustava). Kad uporediš 5 miliona Iraca i 6,5 miliona Srba u Srbiji , dođeš do poražavajućeg podatka o visini BDP po glavi stanovnika. Usporedi razvijenost zdravstva, školstva, infrastrukture, vodovoda, kanalizacije, puteva,željeznice,mirovina, izvoza, uvoza, kreditnog rejtinga, baci na papir i uvidjećeš koliko si u krivu. Ako si ti zaljubljenik u ratno zrakoplovstvo, kao uostalom i ja, to ti ne daje za pravo da svoje snove javno promoviraš kao realno ostvarive. Ili možda daje. Što se mene tiče, ja ovime završavam svoju raspravu o mogućnostima, željama i mokrim snovima

br

@ Nenad N.
„Ako se zaduzuje, a svi to rade, zasto ne 24, 36? “

Počnite od sebe… ako ste se zadužili za obiteljski auto 12.000€ zašto ne kupiti još i ženi i sinu za 24.000€ ili 36.000€ ? Iz jednostavnog razloga – nećete imati što jesti.

Nadalje , za manje iznose kredita imate neku konkurenciju onih koji bi vam kredit htjeli dati i time manje kamate … povećanjem iznosa raste rizik da to nećete moći vratiti što samo po sebi povećava kamatu ali se smanjuje i konkurencija onih koji vam mogu i žele dati kredit što dovodi do daljnjeg rasta kamata.

Analogija s autima je zapravo dobra jer auti kao i avioni nose i troškove korištenja. Hoćete li moći osigurati, servisirati, točiti sva tri auta … ili ćete dići kredit ? Ne bi li bilo glupo kupiti 3 auta ako vozite samo vi u obitelji ? Tko će platiti trošak autoškole za ženu i sina…. opet kredit?

Ko

Lepa slika f-16 pokazuje fenomenalno aerodinamicno resenje usisnika koji je tako koncipiran da u zaokretima proizvodi najmanji moguci otpor vazduha. Takodje se lepo vidi da su price o tome kako f-16 potrebuje veoma odrazvanu pistu (jer moze usisati nesto) prosto besmislica, prednji stajni trap se nalazi iza usisnika vazduha.

Odgovori
Mu

Dobro dizajniran usisnik bi trebao imati varijabilnu geometriju kako bi se dobio konstantan maseni protok pri povećanju brzine ili ga u startu optimizirati za najveću brzinu. U suprotnom imaš mrtvi teret koji može iznositi desetine kN, a o povećanju temperature motora i skraćivanju MTBF da ne govorim.

Ko

Dobar dizajn je u slucaju F-16 upravo znacio usisnik bez varijabilne geometrije, jer je vazduhoplov specificiran da leti do 1.5 mah, gde su prednosti takvog komplikovanog resenja neznatne. Takav usisnik nemaju ni F-18, F-22, F-35, Rafale niti J-10 – iz istog razloga.

Sr

@Kobac Pile
FOD nije besmislica, deo je manuala za F-16. Isuviše je blizu tla da bi stajni trap imao ikakvu ulogu, lako se usisa predmet sa PSS, ali ga to nije sprečilo da napravi karijeru od pola veka.

Mu

@ Kobac Pile
Pratt & Whitney F100 = 8 miliona $ × 4000 F-16 = ?
Motor za F-35 je i do 20 miliona $. Ako želiš velike troškove logistike to je OK. Pogotovo kad drugi plaća račune.

Ko

@Srbofil

Jel se smeju ovde stavljati linkovi? Ajd da probamo, ovaj dokument dole mi izgleda kao relevantan (i adresa je mil dakle tesko da moze biti random):

https://static.e-publishing.af.mil/production/1/acc/publication/accman11-2qf-16v3/accman11-2qf-16v3.pdf

Kada se dokument da pretraziti sa „FOD“ ne nalazi se nigde da runway mora da bude cist kao staklo, nema ni reci o nekoj spec. proceduri nego samo u vezi sa ledom. Dakle nema govora o hiperosetljivom usisniku vazduha sto se decenijama svuda moglo procitati.

Sr

@Kobac Pile
https://www.usafe.af.mil/News/Article-Display/Article/257260/fod-fighters-keeping-the-flightline-clean/

Imate na YT pilota F-16 C.W. Lemoine koji je više puta pričao na tu temu. Svede se na to da vozila vuku sweeper sa sobom koji čisti pistu, nije to neka velika filozofija. https://www.airport-technology.com/contractors/apron_clean/aerosweep/

Mi

Ajmo ljudi kolektivni apel da srpski Rafali budu barem malo drugacije ofarbani od svih ostalih. Neka kamuflazna šema sa dve do tri nijanse sive, ili sivo zelene..
Ili recimo da budu tamno sivi kao Mi-35, ili skoro crni?
Ko podrzava, a ko ne?

Odgovori
Ba

A kome porati posluku? Dok na njih dođe red, lošMi, Bog sveti zna ko će o tim stvarima odlučivati…

Lj

Kako bi nam leglo jedno dva tuceta tih kanti.
Odlicno leti,lepo izgleda,puno nosi i svasta moze.

Mi

@Banaćanin
Ma ne brini nista..:-)
Evo meni bas kul ovaj crni C01 prototip.
https://i.imgur.com/lGauhkX.jpg

Sr

@Milos77
241. lbae ima najbolje šeme zajedno sa njihovim kolegama iz Rumunije. Ostalo je sve bez ukusa, kao PVC cev za kanalizaciju.

Mi

@Srbofil
Vala bas siva ko ta PVC.. Potpisujem!

Divni primeri pomenute eskadrile naseg fotografa Dr. Ostojića :-)
https://dimitrijeostojic.com/blog/241st-tigers/

Sr

Nama bi bilo pametnije da dogovorimo i neko naoruzanje uz te nase Rafale nego da se bavimo nijansama i dezenima.

li

Mali USA ekonomski udar na Evropu ista če prestati da proizvodi i eksere.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor