Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske predstavilo je u petak 15. oktobra, u Centru za obuku u Zalužanima dva helikoptera tipa Ansat koji su dodeljeni Helikopterskoj jedinici Specijalne antiterorističke jedinice Republike Srpske, saopšteno je iz MUP-a Republike Srpske. Ministar unutrašnjih poslova RS Dragan Lukač tom prilikom je podsetio da su ova dva helikoptera ranije isporučena MUP-u Srpske u skladu sa ugovorom koji MUP ima sa Ruskom Federacijom, a da treći helikopter treba da bude isporučen u januaru sledeće godine.
Kako je navedeno, od isporuke do danas, organizovani su trenažni letovi, provere, obuka pilota i tehničara, kao i registracija, tako da su oni sada zvanično spremni za upotrebu. Jedan helikopter poseduje medicinski modul i ima mogućnost transporta povređenih ili bolesnih lica, odnosno lica u nepristupačnim područjima kojima je to potrebno ili iz drugih bolnica gde su potrebne hitne intervencije, što će pomoći svim građanima Republike Srpske i BiH.
Lokalni mediji na događaju istakli su da su sva tri helikoptera zajedno sa opremom i obukom plaćena 26,5 miliona evra.
Ministar Lukač je izjavio da se još uvek očekuje isporuka opreme za drugi helikopter koja je potrebna za podvesni teret, odnosno za gašenje požara, pa će pripadnici MUP-a Srpske imati mogućnost da koriste ove helikoptere i za protivpožarnu borbu. Lukač je zaključio da, obzirom da je Helikopterska jedinica u sastavu Specijalne antiterorističke jedinice MUP-a RS, ova jedinica postaje jedna od najoperativnijih jedinica u regionu i da je to svakako u interesu bezbednosti u Republici Srpskoj. Jedinici je ovim putem omogućeno da interveniše u kratko vreme u bilo kojem kraju Republike Srpske gde se ukaže potreba da se pomogne građanima, spreči eskalacija ili narušavanje javnog reda i mira ili eventualno spreči teroristički akt.
Za Ansat je navedeno da je napravljen po svim standardima civilnog vazduhoplovstva, da je njegova nosivost jedna tona, bez obzira da li je unutrašnji ili spoljašnji teret, da će imati vedro, što će omogućiti gašenje požara. Helikopter takođe poseduje bočnu dizalicu za spasavanje ili izvlačenje povređenih, sa 275 kg nosivosti, može imati i do sedam putničkih sedišta. Letelica ima maksimalnu brzinu do 275 km/h, a dolet je 500 km.
Referent za vazdušni saobraćaj dr Nikola Bojić je ovom prilikom izjavio da je u sklopu pružanja pomoći povređenima i obolelima na teritoriji Republike Srpske, pa i BiH, pojava helikoptera Ansat u sklopu policijskih snaga Srpske, predstavlja veliku stvar. On je istakao da sam helikopter, s obzirom na teritoriju RS koja je dosta razuđena i nepristupačna, predstavlja ogromnu olakšicu i ogromnu nadu za sve one koji konačnu pomoć trebaju da dobiju na Univerzitetsko kliničkom centru Republike Srpske.
Dr Bojić je takođe rekao da je već krenula i edukacija kadra i osoblja za tu vrstu transporta i to u skladu sa pravilima Evropske unije. To znači da se pacijentima prva pomoć pruža u bolnicama, a da se zatim upućuje poziv na koji se formira tim u sastavu pilota i medicinskog osoblja.
On je dodao da se do sada ta vrsta medicinskog transporta vršila u sklopu Helikopterskog servisa Republike Srpske i ekipe medicinskih stručnjaka iz kliničkog centra. Međutim nabavka helikoptera u okviru MUP-a predstavlja veliku olakšicu i pomoć ne samo za Klinički centar i bolnice u okruženju, već i za sve ljude koji imaju potrebu za tim transportom.
Prilog televizije ATV:
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Dr.M.
Reporterka iz videa:
„… koristit će se za sprečavanje prirodnih nepogoda…“
Jedno je misliti, a drugo izreći. Sad heli ima novu sposobnost, jedinu takvu na svijetu.
letač u pokušaju
Pre neki dan ga prvi put vidjeh iako je odavno tu.
max
Šta nije već sa ansatom vožena trudnica u bolnicu u Zagreb prije par dana? Činilo mi se da sam ga vidio na nekim vijestima.
Акбл
Није Ансат, то је био Италијан
letač u pokušaju
Imaju istu šemu bojenja. Ansat se zna prepoznati po specifičnom repu i malo drukčijem zvuku (dva motora).
jozakhloschar
Za taj novac koliko su dali na ove helikoptere su mogli lagano uzeti dva H145, koji su svakako kvalitetnije i logicnije resenje.
No u tom slucaju se ne bi Dodik i ekipa ugradili u dil u toj meri u kojoj su (da se ne lazemo) ovde.
Stojko
Mislis da se lokalne ekipe ugradjuju samo kad se kupuje ruska tehnika, a ne i zapadna?
Грга
На страну уграђивање. Додику Запад не треба као нама. Он њима не мора да се шлихта. Са друге стране овим јача везе с Русијом.
jozakhloschar
@ Stojko
Naravno da ne, ugradjuju se oni svakako.
Pogotovo ovi nasi.
No u tom slucaju bi se dobio daleko kvalitetniji helikopter za namenu koja im je potrebna.
Milan
Mislim da ju je prevozio AW139 a ne Ansat
Oli
Neće biti tako. U pitanju je AW119 Koala, a ne AW139.
nomen
52 miliona, ponosna cijena.
Pitam se koliko bi bio H135 u slicnoj konfiguraciji?
Miloš77
„..sva tri helikoptera zajedno sa opremom i obukom plaćena 26,5 miliona evra.“
Владимир БЛ
@Miloš77
„Nomen“ је прерачунао (не баш најпрецизније) цијену у конвертибилне марке (КМ).
Miloš77
Lep helikopter.
Vasa
Mora da se plati reket rujama ako oš da budu za tebe (rs). Ansat niko neće da uzme od ozbiljnih država.kad bude kvar ima da se šlogiraju od logistike, pre će na buvlju pijacu da nađu delove nego šta dođu iz nedođije
LSBL
Управо си погодио разлог зашто је битно да је хеликоптер Руски. То што ти говориш десило би се са Еирбас-ом јер Република Српска нема политичке односе правилно успостављене са Немцима и то што ти причаш важи за Х145. Са овим хеликоптером политика и струка су на истој страни.
Све честитке руководству Српске на одличној одлуци. Сада да још једном покажемо заосталом делу БиХ како се врше хеликоптерске операције.
Gus
Najbolji mogući izbor.Nema bolje tehnike na planeti od Ruske🇷🇺💪.
Sasha
I sta rece, kako te sluzi Lada?
Drina
@Sasha
Poredis automobilsku industriju po kojoj Rusi nikad nisu bili poznati, sa vojnom industrijom u kojoj su uvek bili u svetskom vrhu. Usput, Ladom ces zimi izaci tamo gde sa meckom ili bmw-om mozes samo da sanjas da izadjes. Naravno to ne znaci da je Lada bolja od Mercedesa samo hocu da ti kazem da su Sovjeti pravili automobile za potrebe njihovog podneblja, njima Ferari u to vreme tamo negde u Sibiru na -40 nije vredeo nista.
Gus
Sasha
Fenomenalno,ništa sa trulog i raspalog zapada nije joj ni do pragova🇷🇺💪.
ivan1
Ovako sa slika cini se da su rusi ponapredovali u zavrsnoj obradi, jel neko video uzivo?
Citajuci po forumima izjave nekih upucenih ljudi reklamni materijal i stvarne mogucnosti danasnjih letelica mogu dobrano da se razlikuju, cene zavise od mnogih faktora od kojih neki nisu ekonomski. Bice interesantno cuti posle nekog vremena sta ce korisnici iz RS da komentarisu(ili se makar nadam da ce neki pilot il mehanicar da se pojavi na nekom forumu i prenese svoje iskustvo)
Estecki lep helikopter osim repnog rotora koji je kao naknadno nakalemljen i nekako neproporcijalan ali to je vec MOJE Estecko misljenje.(naglasavam da nebi komentatori odmah skocili kako to nema veze sa letnim sposobnostima)
letač u pokušaju
Pričao sam s pilotom iz videa, sve riječi hvale ima za mašinu
…
Niko
Letac znas onu
svaki cigo svog konja hvali…nema veze kakav je
letač u pokušaju
Neko ko se zove Niko, evo mogu ja reću da se sviđa meni ali onda ćeš reći da ja nemam iskustva sa tom letjelicom i li ćemo zaključiti da je pilot pristrasan a ja neznalica pa je automatski helikopter loš? A šta ćemo onda sa drugim helikopterima, opet moramo pitati ljude koji ih koriste (pristrasni) ili one koje ih gledaju (neznalice)…?
Evo da pitam Vas: Kakav je?
ivan1
Sad sam pogledao video ponovo i zaista mislim da ne izgleda lose ( a ja uistinu nisam ljubitelj ruske opreme i dizajna) Ako nesto izgleda dobro meni je znak da je proizvodjac ulozio znatnu energiju u taj proizvod a i da dodamo Dasoove reci da sve sto je lep, lepo i leti.
Po meni RS pomalo probija led sa ovim helikoptereom jer van Rusije i nisu u velikoj upotrebi tako da moze da se desi da ce biti logistickih problema oko odrzavanja. EC145 je ipak druga klasa, verovatno bolji ali i skuplji . U svakom slucaju bice veoma zanimljivo gledati kako ce se ponasati i upotrebi na duze staze. Nisu svi piloti isti , ako je covek prije toga imao iskustvo i sa bellovima i sa gazelama i ruskim helikopterima, pa ima referencu za uporedjivanje, to dodaje na tezini njegovih reci.