Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije mogućeg novog izgleda Aerodroma Nikola Tesla: Drugi sprat aerodroma, najavljeni loukosteri i Norvidžn Er?
"Nikola Tesla" dobija svoj drugi sprat / Foto: Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije mogućeg novog izgleda Aerodroma Nikola Tesla: Drugi sprat aerodroma, najavljeni loukosteri i Norvidžn Er?

„Vinci Airports d.o.o“. iz Surčina, novi operater aerodroma Nikola Tesla, danas je svečano obeležio početak svog upravljanja najvećim srpskim aerodromom. Foto reportažu sa ovog događaja pogledajte u našem odvojenom postu.

Budući da organizator svečanosti nije predvideo izjave nadležnih medijima, Vansi i država Srbija su se pobrinuli da isporuče po jedan veći „komad“ sadržaja kao uvod u večerašnji događaj. Pomoćnik ministarke za vazdušni saobraćaj i direktor Vansi Erportsa su tako ponovili cifre i očekivanja u jednokratnom medijskom ciklusu.

Vansi do danas i dalje nije održao konferenciju za medije na kojoj bi konkretnije prikazao planirane infrastrukturne radove koji bi interesovali kako opštu putujuću javnost ali i onu stručnu. Večeras nismo videli nikakav precizniji prikaz planova o, na primer, „umetnutoj pisti“ i nekim sadržajima koji nas u ovom trenutku možda i najviše zanimaju.

Umesto toga, u okviru promotivnog videa koji je bio u funkciji svečanog događaja, primetili smo nekoliko interesantnih segmenata koji mogu za nijansu preciznije najaviti šta Vansi planira u Beogradu.

Ljubav za Er Srbiju, loukostere i Norvidžn

Video u svom prvom delu naglašava da će Vansi „podržati Er Srbiju u razvoju njenog međunarodnog i dugolinijskog saobraćaja“. Interesantno da u scenariju videa nije bilo mesta za termin „domaći saobraćaj“. Naglašava se da će Vansi podržati nacionalnu avio-kompaniju Srbije baš kao što je to uradio u Francuskoj (Er Frans) i Portugalu (TAP).

Zatim je uz kadar poletanja aviona Norvidžnovog 787 scenario videa glasio: „Cilj će nam biti da privučemo niskotarifne avio-kompanije kao i novu generaciju avio-kompanija za dugolinijski saobraćaj“.

Uskoro možemo očekivati dugolinijski loukost? / Foto: Tango Six

Nadogradnja Terminala 2

Promotivni video prikazan na svečanosti je u sebi sadržao nekoliko 3D rendera od kojih su pojedini na sebi imali disklejmer „Visuals not final“.

Najinteresantniji renderi su bili oni koji oslikavaju planirano potpuno reprojektovanje glavne prilazne saobraćajnice ispred oba terminala. Rešenje koje je uobičajeno na većini svetskih aerodroma.

Prilaz aerodromu više neće biti isti / Foto: Tango Six
Jedan od rendera koji prikazuje novi raspored pristupnih saobraćajnica / Foto: Tango Six

Nekoliko grafika unutrašnjosti zgrade koje su iskorišćene u videu gotovo sigurno nemaju nikakve veze sa budućim izgledom. Na jednoj ime aerodroma je „Airport Nikolas Tesla“.

Međutim, najinteresantniji render je pogled na C hodnik Terminala 2 gde se jasno vidi nadogradnja još jednog sprata. Ovde se najverovatnije radi o sada već poznatom planu koncesionara da fizički odvoji dolazeće i odlazeće putnike i poveća ukupnu (najbitnije komercijalnu) površinu terminala.

Drugi sprat nad C hodnikom jasno vidljiv / Foto: Tango Six

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

VO

Da li bi neko mogao detaljnije pojasniti pojam umetnute piste i sta ona konkretno podrazumeva

Odgovori
du

Umetnuta pista je obicna pista koja bi se „umetnula“ tj izgradila izmedju postojece piste i rulne staze A.
Po izgradnji umetnute piste, pristupilo bi se rekonstrukciji postojece.
Ove dve piste ne mogu se istovremeno koristiti za nesmetano poletanje/sletanje aviona u isto vreme.

Ma

Umetnuta ili privremena pista sluzi za sletanje i poletanje aviona dok je regularna pista u fazi rekonstrukcije,popravke,produzenja,prosirenja itd. Nakon toga se uklanja.

JU

Ne uklanja se, već se u budućnosti koristi po potrebi.

ZZ

U slucaju da je razmak dovoljno velik, piste se mogu koristiti za povecanje prometa u spici gde se jedan avion moze pozicionirati za poletanje dok je drugi avion na prilazu i sl. (imate tu dodatne faktore kao wing tip vortex koji se mora uzeti itd). Investicija je mnogo manja jer se koriste isti taxiway’s.
To nema isti efekat kao dve individualne piste sa razmakom koje ne zahtevaju specijalne procedure za sletanje, ali je mnogo jeftinija varijanta.

SEATAC vam je odlican primer sa tri piste

lo

to samo oni znaju a to sa spratom nista novo stari plan ANT.

Ju

Ja koliko zaključujem to nazovi čudo od piste treba da se nalazi izmedju postojeće piste i rulne staze. Mene samo zanima namena njena i njena funkcija ako će stvarno biti korišćena dok se postojeća rekonstruiše a posle eto ako zatreba jer nemoguće da slecu i polecu avioni na ove istovremeno Koja je njena svrha. Što se onda lepo ne pravi druga južne je u onim njivama i lepo imati dve prave piste? Nek mi neko objasni ?

Odgovori
BB

Kad puknu gume na 737 na glavnoj pisti, sleće se na umetnutu… Koristi se kao rezerva ali i kao dodatna rulna staza na kojuvse naredaju avioni smanjujući vrijeme između polijetanja/slijetanja na glavnoj i tako povećava kapacitet glavne.

Be

@BB

Hvala za moguće objašnjenje!

Baš me interesuje, šta će ovi stalnostalni, nezadovoljni kritičari na tvoj post napisati!

Ovo šta si napisao za mene zvuči logično. Nekad se i ja pitam „šta će im sad ovo“ ali nikad ne zurim sa kritikama, jer verujem da ima razlog zbog čega se nešto radi ili ne radi.

Najveći problem je što su ljudi još 90ih izgubili poverenje u institucije. I ne samo u institucije nego u sve i svašta.
Sad kada se stvari polako menjaju, oni još uvek samo veruju u neko podmetanje, zavere, itd. …pa čak i kad su renominare kompanije u pitanju.

Potrajaće ova neozbiljnost i nepoverenje još nekoliko godina dok se ne probude.

Ek

Prema prošlom master planu aerodroma, ta pista treba da se napravi sa druge strane puta ka aerodromu paralelno sa postojećom i da budu povezane mostom. Sad da li su zadržali to rešenje ili neko drugo jeftinije ko će ga znati…

Go

Da li neko moze da kaze da li je scenario koji je BB izneo moguc? Nisam strucnjak i ne znam detaljno pravila, ali znam da postoje razna ogranicenja sto se tice paralalnih pisti, tako da nisam 100% siguran da li bi smela da se koristi jedna pista ako je na drugoj onesposobljen avion (tj. da li ima ogranicenja koliko piste moraju biti razmaknute da bi tako nesto bilo moguce). Ako neko zna tacno, bio bih zahvalan da podeli tu informaciju.

JU

Ekonomisto, to iz starog master plana nije umetnuta, već regularna, druga pista. Umetnuta bi se gradila neposredno do postojeće, paralelno sa njom.
Ili je jedno, ili drugo.

Vl

Paralelne operacije na pistama koje nisu na minimalnim udaljenostima jedna od druge su zabranjene.

Ukoliko se uzme scenario aviona koji je zbog nekog razloga zaustavljen na aktivnoj pisti, druga pista se ne može koristiti tek tako. Mora da postoji odgovarajući NOTAM, procedura za takav slučaj i povrh svega odluka Vođe Vazduhoplova aviona koji bi eventualno sleteo na „umetnutu“ pistu. Njegova odluka bi isključivo zavisila da li Kompanija za koju leti dozvoljava takav manevar ili ne.

O tome koliko je „umetnuta“ pista dobro ili loše rešenje potražite po netu koliko Aerodroma ima takav sistem poletno sletnih staza. Odmah da kažem veoma, veoma malo.

Te „umetnute“ piste imaju samo dve prednosti. Jeftinije su od klasične piste i prave se samo gde ne postoji dovoljno prostora za klasičnu pistu. I dok glavna pista je otvorena za saobraćaj umetnuta pista je mrtav kapital. Jednom rečju, bačene pare. Ako neko misli da je takva „umetnuta“ pista pomoć za vreme rekonstrukcije glavne piste, grdno se vara. Postoje savremene tehnologije koje omogućavaju rekonstrukciju piste i dok saobraćaj funkcioniše. Mnogo su bolje i jeftinije rešnje od bacanja para za „sakatu“ pistu.

BB,

Šta će Beogradu još jedna skupa rulna staza kad već poseduje takvu celokupnom dužinom koja se nalazi pored sadašnje piste?

Be

@Vladimir

Kome sad da verujem? Vladimiru ili Vinci?

Vinci je privatna (mozda i ozbiljna) kompanija i mislim da nisu bas toliko glupi da ne znaju sta rade pa bacaju novac na nesto sta se ne isplati, kako to Vladimir pise.

…a mozda i jesu.

ve

trebalo je napraviti paralelnu stazu postojecoj kao sto ima Fimicino u Rimu pa pnda jednu koristiti za polijetanja a drugu za slijetanja

Go

Hvala najlepše Vladimire.

BB

@Vladimir
ne znam šta će im. Nisam ja dio Vinci, ja sam pokušao samo ra rekonstruišem šta su oni zamislili.
a možda će tu postojeću rulnu stazu da „presvuku“ ili malo drugačije označe pa da je nazovu „umetnutom“… Idealno, ne potroši se puno para a ispoštuje se ono što piše u ugovoru (ono što mi i ne vidimo).
@ Beli
nemam ni ja neko veliko povjerenje u institucije, ali i ne posmatram svijet crno/bijelo. Ono što oni urade za mene je data varijabla, dakle to mi je konzumirati. Ne pada mi na pamet da to negativno komentarišem (kao ja bih bolje) i da na to trošim energiju (da se zalijećem k’o june u slamu). Ali me to isto tako i ne sprečava da dam prijedlog (kad ga imam) pa ako ne prođe, ja skinem odgovornost sa sebe (to što neko nije prihvatio nije moja krivica), na to ne žalim energiju.

Vl

BB,

Ako sav Svet rad na jedan način, dve ili više normalno razdvojenih pista, to onda mora da je bolji način od nekog polovičnog načina. Šta su u Vinci zamislili saznaćemo za par godina ili više. No tada to može biti prekasno.

Za sve koji „znaju“ više i bolje, evo propisa koji su propisani za ceo Svet.

https://www.icao.int/Meetings/AMC/MA/Eleventh%20Air%20Navigation%20Conference%20(ANConf11)/anconf11_ip003_app_en.pdf

Dj

Vladimire, ako je umetnuta pista, kao privremeno rešenje dok traje revitalizacija glavne piste, skuplje i lošije rešenje u odnosu na ono koje kažete da danas postoji, tehnologiju koja omogućava rekonstrukciju uz saobraćaj, koji bi bio interes aerodromskog operatera da potroši više novca? Teško mi je to da shvatim kada znamo da je Vinci pre svega svetska gradjevinska mega firma.

al

Embarrassing!

Odgovori
Lo

Siromasno, nikako, tacno toliko da izvuku mnogo a uloze malcice…
I ta Latinica koja se provlaci, nigde cirilice, pobogu…(pisem osisanom latinicom jer sam na usluznom racunaru, nazalost za sada)

Odgovori
BA

Zasto cirilica u airline business-u…? Ta cirilicna euforija je nazalost zahvatila i civilnu avijaciju u Srbiji..strasno

Ma

Sta je strashno bre…
nema smisla kao na slikama unutra da postavljaju naslove za Izlaz ,Ulaz, ime Aerodroma na Latinici i Engleskom, valjda treba da stave an cirilici i Engleskom pobogu

JU

A zašto da ne?
Engleski sigurno nećemo pisati ćirilicom.

Б

А зашто не? Назив аеродрома исписан ћирилицом изнад улаза у терминал није нешто што је у вези са „airline business-om“ већ у вези са местом на коме се налази аеродром. Сигуран сам да неће бити публикован ни један нотам са упозорењем пилотима да их чека ћирилица на терминалној згради. Ћириличну еуфорију виде само малограђани. То је једноставно писмо народа чија је Србија држава. Као што је у Москви назив аеродрома на ћирилици или у Пекингу написан кинеским карактерима, уз енглески за странце. Страшно за празилуковиће.

BA

Ocigledno je Rusija fenomen .. onda tako i nastavite ….

JU

Nije, care, Rusija, nego Srbija. I mi pišemo ćirilicom, ne samo Rusi. Pišu i Bugari i eno ih u EU. Aj objasni nam, konkretno, šta ti smeta?

BA

Care, ako su ti uzor Bugarska i Rusija, onda samo napred. Verovatno da ne vozis Ladu, i da nemas ni jedan predmet ili aparat u kuci ruske ili bugarske proizvodnje osim flase babuske. Cirilica je primerena u srpskoj knjizevnosti, umetnosti i slicno. Medjutim u avio saobracaju, odnosno aerodromskim operacijama, turizmu..savremeni globalni nacin poslovanja i jednostavnosti bi trebao iz prakticnih, a takodje i estetskih vrednosti da koristi latinicu. …JU 210

DR

BAW / JU240…apsolutno niste u pravu, zivim i radim u Moskvi i mogu Vam reci da su svi natpisi napisani iskljucivo cirilicom a ono sto ima medjunarodni karakter ima i engleski tekst. Tako rade drzave i narodi koji drze do sebe i do svojih korena. To sto smo postali okupirani u Srb na zalost to smo sami dozvolili upravo zato sto imamo taj pristup „nema veze“.

Б

Естетски, ћирилица је лепше писмо (не терајте ме да налазим студије), тако да аргумент отпада. На свим аеродромима у свету (осим у државама енглеског говорног подручја) натписи су двојезични- на језику и писму земље у којој се налази аеродром и на енглеском. И тај аргумент отпада. Ограничавање ћирилице на културу и уметност отпада као трагикомедија одвојености од времена и простора. Шта остаје? Бескрајна малограђанштина и паланачки комплекс ниже вредности.

Sv

Bane: „ћирилица је лепше писмо (не терајте ме да налазим студије)“. Ne interesuju me tvoje studije. Cirilica ima svako pravo da se drzi cinjenice da je to jedan dio istoriju u nizu izvornog pisma koji je ovde nastao(glagolica, srbica, vincansko i sve to po redu).

MEDJUTIM, kao i sto su sva ta pisma napredovala, tako je i doba cirilice odavno proslo.

Jednostavno receno, u poredjenju sa latinicom(ili Novom Srbicom da ju tako nazovemo, jer je to ipak na kraju istorijskih krajeva, ipak sve srpsko :D) – GLOMAZNA je i NEUPOTREBILJIVA. Ruglo jedno u poredjenju sa latinicom.

Dakle nista protiv srpstva, vec protiv protivnika napretka. Jedini razlog sto se cirilica toliko i tupi, jer kao i sve ostalo u Srbiji – nesto malo sto je preostalo, sto drugi nisu otudjili, pa ‘ajd, nek se ispadne velikim srbima, pa kao da nesto stitimo, ali bez ikakvih otvorenoumnih argmumenta.

Kad bi se utrosilo toliko energije, koliko se TUPI na cirilicu, na REALAN i OTVORENOUMNI razvoj mnogih drugih srpskih pitanja, cirilica bi otisla ni manje ni vise nego pod neki prasnjavi tepih na pragu, neke bivse ustanove, odavne oronule i zakopane duboko u nekoj sumi.

JU

@BAW
Ne vozim Ladu, već Fiat Tipo, godište 2018. Pre toga Tojotu, u čijoj se postojbini ne piše latinicom.

@Svakodnevni Srbin
Da li bi mogao da nam elaboriraš te ingeniozne opservacije, da je ćirilica ‘glomazna’ i ‘ruglo jedno u poređenju sa latinicom’. Ja nikakav nacionalist nisam, ovde pišem latinicom jer je portal popularan među ljudima u Hrvatskoj, kojima čitanje ćirilce možda i nije lako, ali smatram osobe poput tebe za najveće ruglo Srbije, intelektualno i svako drugo.

BB

Svakodnevni srbine
vidim da ti slaviš slavu „Sveti velikomučenik Soroš“. Evo napisah na latinici… Al’ stvarno ti je komentar dno dna.
Ako je ovo tvoje napredno, ja ću biti zaostao vrlo rado…

Б

@Svakodnevni Srbin
Погледајте последњу реченицу мог кометара на који сте реаговали. Све остало у вези ваше реакције препуштам најближем диспанзеру за ментално здравље.

Sv

Au. Malo se potrudim da izdvojim vremena i ukratko doprinesem temi dok ne budem mogao da nesto detaljnije napisem, a vi svi tako. Da stvar bude gora, vidim da i van ovog thread-a, ljudi nesto tupo tepu „nepostuje se nase pismo, cirilica“ i slicno.

Samo potvrdjuje ono sto sam rekao. Tupi se u prazno bez ikakve osnove, a drugi se napadaju kada nesto kazu, iako su jasno naznacili da ne govore protiv srpstva, vec protiv unazadnosti.

Toliko o -vasem- „napretku“ gospodo.

A za sve one sto tupe „nepostuje se nase pismo, cirlica“ – Pa i latinica(ili naglasavam, Nova Srbica) je nase pismo. Od toliko srpske prave istorije, a vi se svi uhvatili samo za jedan djelic. Pomirite se vise, da je doba cirilice PROSLO.

Da jos odgovorim na pitanja vezana za glomaznost. Ne znam sta tu nije jasno? Ako ta slova imaju veze sa prethodnim pismima, koja su bila bazirana na slikovitim opisima(ш = saka, ж = zito, р = ralo, д = dom/kuca, itd), zar je to jedini razlog da se koristi? Jednostano mi se muti pred ocima kad vidim sve te linije. Ubi boze! A znam i mnoge ljude koji isto ne prihvataju to tupo nametanje cirilice, upravo iz tog razloga – da se NAMECE.

vv

Neka prvo reše problem sa divljim taxistima pa onda neka zidaju, proširuju, betoniraju, . . .

Odgovori
St

Kako ne smeta Rusima u Moskvi cirilica na cetiri medjunarodna aerodroma?

Odgovori
Rp

аирпорт „Никола Тесла“

Odgovori
Pi

Nećeš verovati kako će sada promptno biti rešen taj problem ;)

Odgovori
da

Питање за господу којој смета ћирилица. У Немачкој на све стране немачка латиница заједни са оним немачким словима са оним тачкама изнад. Тамо ником не пада на памет то да склања.
Исто и у Турској, Грчкој. Кини, Јапану, Израелу,… Примера колико хоћеш и међу успешним и међу неуспешним државама.
Што вама онда толико смета српска ћирилица?
Стварно у нашој средини постоји неке невероватне групе психолошке појаве.

Odgovori
Ma

Pojedini analitičari sumnjaju da će aerodrom stići do 15 miliona putnika za 25 godina. Od 5,64 miliona koliko je bilo u 2018 do 15 mil za 25 godina potreban je godišnji rast od samo 4 posto. Kad vidimo da je prošle godine rast bio preko 5%, pretprošle preko 8%, od 2013 prosečno oko 10% i kad je sličnan rast zabeležen od 2009 godine, onda nema mesta za strahove.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs