BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila: Aerodromi u Podgorici i Tivtu idu na koncesiju Današnjem odlukom uskoro počinje trka za dva najveća crnogorska aerodroma

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila: Aerodromi u Podgorici i Tivtu idu na koncesiju

Vlada Crne Gore usvojila je danas na sednici Koncesioni akt i time zvanično odredila sudbinu svoja dva međunarodna aerodroma u narednih 30 godina.

Aerodromi Podgorica i Tivat biće tako dati na koncesiju za koju Vlada Crne Gore očekuje 100 miliona evra u formi avansne uplate (Beograd je dobio 501 milion od početno traženih 310 miliona), najmanje 10% godišnje koncesione naknade od ukupnih prihoda oba aerodroma i investicije koncesionara u aerodromsku infrastrukturu u iznosu od 200 miliona evra (Srbija je za Nikolu Teslu dobila obećanje za 732 miliona evra vredna infrastrukturna ulaganja).

Vlada Crne Gore očekuje da će u realizaciji prve faze investicija u infrastrukturu, u prve tri godine, biti uloženo najmanje 80 miliona evra.

Takođe, očekuje se da će Podgorica dobiti proširenje, odnosno dogradnju putničkog terminala, proširenje manevarskih površina, proširenje platforme za generalnu avijaciju i proširenje trenutne stajanke putničkih aviona za dodatnih minumum 11 parking pozicija. Za Tivat se očekuje izgradnja vodnog terminala za prevoz putnika morskim putem koji je kršten kao „Marine Air Terminal“, reparacija piste kao i izgradnja nove rulne staze i proširenje trenutne stajanke.

Podgoricu i Tivat očekuju infrastrukturna proširenja

Za razliku od Srbije, Crna Gora je ceo proces pripreme za današnju odluku uradila po transparentnoj proceduri. Iako je Vlada Srbije za Teslu ostvarila gotovo spektakularan rezultat kad se uzmu u obzir ostvareni i planirani prihodi za period koncesije od 25 godina, Studija o opravdanosti koncesije i usvojeni Koncesioni akt ostali su tajni.

U Crnoj Gori tekst Koncesionog akta na javnoj raspravi je od avgusta prošle godine. Vlada Crne Gore današnjim usvajanjem ovog dokumenta konstatovala je (kroz Analizu opravdanosti koncesije) da su „urađene ekonomske analize pokazale da je projekat davanja aerodroma na koncesiju ekonomski isplativiji model od zadržavanja postojećeg stanja odnosno upravljanja aerodromima od strane države“.

Preduzeće „Aerodromi Crne Gore“ pod aktuelnim menadžmentom konstantno ostvaruje pozitivne poslovne rezultate što smo i na portalu više puta detaljnije analizirali.

Vlada Crne gore saopštila je aprila ove godine da su za ovu koncesiju pored turkog TAV-a zainteresovane kompanije iz Indije, Italije, Francuske, Emirata, Južne Koreje, Portugala i Nemačke.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Po mom mišljenju, koncesija sama po sebi nije problem, jedino što mi je nekako nelogično je da država da oba svoja aerodroma koncesionaru. To je možda još i upadljiviije kod Crne Gore, kojoj je vazdušni saobraćaj značajan za dolazak potencijalnih turista. Ne nalazi se u središtu svih autoputeva.

Pomalo deluje kao da se daju nekome kontrolu na ulaznim vratima hotela.

Odgovori
ZZ

Ovo me podseca na jedan od hitova grupe Haustor na albumu Bolero. Za one koji znaju tekstove, znace o cemu govorim.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Multi Boy na: Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

Ne uništavaju male stvari i komentari veliku ideju, nego obratno. Ovakvi nemogući koncepti uništavaju velike ideje. Autor ovih "rendera" je izgurao hrpu pametnijih i sposobnih ljudi sve ove izgubljene godine. Zbog ovakvih se ništa nije napravilo jer su imali pažnju koju ne zaslužuju.

13. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Zanimljivi su i satelitski snimci pogodjenih pakistanskih baza sa ogromnim kraterima. Rakete Scalp,i jos neke indijske rakete au korištene i precizno je sve pogodjeno.

13. May 2025.Pogledaj

Radovan na: Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

Čitam tekst, čitam komentare i mislim kako male stvari uništava velike ideje. Svi sve znamo osim da bezuslovno napravimo tim, koji može da iznese ideju do kraja. Sve smo manji ljudi zgrčeni u strahu ličnog preživljavanja.

13. May 2025.Pogledaj

Frane na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Ovi sruseni indijski rafali su verzija 3? Da li su ovi hrvatski novije ili starije verzije od indijskih? Da to znaci da smo ipak tribali nabavit npr gripene ili mozda i te J-10C?

13. May 2025.Pogledaj

Crni Roko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nebih se zacudio da su u obaranju Rafale ,indirektno ucesvovali i Ameri,delenjem informacija sa Pakistancima ,ipak im je on uzo dobar deo trzisnog kolaca ...

13. May 2025.Pogledaj