Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
MTU počeo sa izgradnjom postrojenja u Srbiji: Od projektne kancelarije do 500 zaposlenih, početak rada 2022. godine
Ceremonija obležavanja početka igradnje postrojenja blizu Nove Pazove / Foto: MTU

MTU počeo sa izgradnjom postrojenja u Srbiji: Od projektne kancelarije do 500 zaposlenih, početak rada 2022. godine

Jedan od najvećih globalnih proizvođača motora, kompanija MTU, juče je nakon tri godine od potpisivanja Memoranduma o razumevanju sa Srbijom formalno započela sa izgradnjom svog postrojenja kod Nove Pazove. Događaju su prisustvovali predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predstavnici MTU-a na čelu sa programskim direktorom kompanije Mihaelom Šrajegom, ambasador Nemačke u Srbiji kao i Tomas Jarzombek, koordinator za vazduhoplovnu industriju u Vladi Nemačke.

Kako je na događaju potvrđeno, srpsko postrojenje za reparaciju motorskih delova počeće sa radom krajem 2022. godine, uprkos poremećaju zbog Korone.

Vazduhoplovna akademija je obezbedila rashodovanu crnu kutiju koja je poslužila kao vremenska kapsula / Foto: MTU

Projektna kancelarija MTU-a u Srbiji trenutno ima oko 60 zaposlenih. Kako je HR kompanije rekla na Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope, fazno zapošljavanje je već u toku. Na događaju smo videli i prve „prebege“ iz drugih srpskih kompanija koje se bave vazduhoplovnom tehnikom. Najavljene visoke plate i perspektiva rasta MTU-a u Srbiji (planirano je da postrojenje ima 450 do 500 zaposlenih) uzrokovali su premišljanja tehničara i inženjera kako u civilstvu tako i u vojsci kada je reč o lojalnosti prema trenutnim poslodavcima.

Predstavnici MTU-a istakli su agilnost ekonomskog dela predsedničkog kabineta prilikom ubeđivanja da u konkurenciji sa još jednom i dalje neimenovanom državom nemačka kompanija ipak izabere Srbiju. Kako smo na portalu već analizirali, jedan od ključnih razloga (pored drugih komercijalnih) koji su prevagnuli da Srbija bude izabrana bio je zaokružen sistem vazduhoplovnog i vazduhoplovno tehničkog obrazovanja. Saradnja MTU-a sa Vazduhoplovnom akademijom (koja će biti sve slojevitija u bližoj budućnosti) ključna je za konstantan priliv obučenog kadra. Slobodno se može konstatovati da bez postojanja Vazduhoplovne akademije MTU Srbiju ne bi ni stavio u razmatranje. Delegacija MTU-a je i završila svoj formalni deo jučerašnjeg obilaska posetom ovoj školi.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Najbolja strana investicija koja je dosla u Srbiju. Visiko-tehnoloska proizvodnja. Perspektivan proizvod. Posteno, nije mogla bolja firma da dodje.

Odgovori
Q

Gdje su sad ovi što stalno spominju kablove i motanje?!

Ig

Mislim da je Vučić izjavio u ćirilici da je druga zemlja bila Portugalija. Da je razlog što je Srbija izabrana, zato što su im ispunili sve što su tražili. Tj. Tražili su smještaj za njihove inžinjere i direktore da se napravi na lokaciji koja je blizu fabrike.

Odgovori
Dr

Najbolja investicija u Srbiji ikad. Nikad nebih napustao zemlju da je bilo takvih kompanija. Zelim im sve najbolje u Srbiji. Takodje da dodam da je Portugal bio konkurencija za pogone MTU-a u Srbiji.

Odgovori
Mi

U Srbiji su zato sto bi u Portugalu morali da daju bar 2 puta vise plate, prosto ..

Odgovori
Be

I na to dodaj jos more „zelenih“ uredbi koji poskupljuju proizvodnju…

Vl

Zato su u Luksemburgu polovina stranaca Portugalci i svi rade kao gradjevinci a zene kao cistacice. Toliko o visini zarade u Portugalci.

Be

Naravno da su u Portugalu vece plate, ali nije to jedini razlog. Ima tu i subvencija, odgovarajuca obucenost potencijalnih radnika, itd.

Ne razumem samo ove sta odmah kritikuju, kao da smo mi do sad mogli da biramo investitore. Svaki strani investitor je dragocen u ovoj situaciji.
Kada budemo imali nezaposlenost ispod 5% onda mozemo o drugim stvarima razmisljati.
Sada su budzet, rast i zaposlenje prioritet.

Dr

Stoji i za plate i za podsticaj od strane drzave Srbije itd., jer da se ne lazemo ni jedan strani investitor ne ulaze u neku drzavu zato sto je voli.
Ali zaboravljate da i drzave istocnog bloka nisu tako brzo prosle tranziciju. I oni su u pocetku motali kablove i radili za manje plate.
Vremenom su im stvari koliko-toliko dosle na svoje mesto. Jos oni nisu imali sankcije i Nato agresiju kao mi.
Bitno da je MTU dosao i iskreno se nadam da ce u buducnosti biti sve vise ovakvih investicija.

Al

Pozitivna i lepa vest, nadam se da ce doci sve vise kompanija koje se bave slozenim delatnostima za razliku od vecine stranih investicija do sad.

Odgovori
Be

@Aleksa

Pa sve vise ih i dolazi iz tih delatnosti. Jos uvek ja procenat mali ali se primetno dize.

Du

Jel to znaci da ce Srbija za 5 godina morati da kupi polovne Typhoone, kao zamenu za MiG-29?

Odgovori
Mi

@Dude, tvoje pitanje je sasvim na mjestu, svasta je moguce.

Be

@Dude

I ja sam nesto tako razmisljao. …posto ce mo imati centar za remont i popravku njihovih (MTUovih) motora.
Mozda dobijemo i dozvolu za remont Eurofighterovog motora!?

Cr

Ljudi treba da razumeju (ali na žalost nikada neće razumeti) da motaonica kablova nije isto što i centar za servisiranje motora kompanije kao što je MTU. Motaonica je motaonica, i to je to. MTU servisni centar otvara neke dodatne, do juče nezamislive opcije i prilike. Među njima se možda nađe i polovni Typhoon kao opcija, a možda i nešto novo što bude išlo na MTU pogon.

Možda ćemo i ostati na ruskim mašinama, naravno. Ali bitno je da imamo više od jedne opcije u praksi.

Ig

Morati neće (kao što unatoč teorijama urote ne mora ni jedna zemlja kupiti avion koji ne želi), ali će vjerojatno moći.
Sve i da to ne želi, dobro dođe za staviti Rusima na znanje da nisu jedini mogući dobavljač, onda se drugačije razgovara i pregovara.

Dr

@ Igor M.

A nas Rusi inace pritiskaju i prete nam sankcijama ako ne zelimo da nabavimo nesto od njih, pa eto sad cemo kao moci da im stavimo do znanja da nisu jedini…

Ig

@Drina

Nisam mislio na pritiske i sankcije nego na cijenu. Više ponuđača obično znači nižu cijenu.
Kao što je i Hrvatska tražila ponudu za Gripene zato da ostali ponuđači prime na znanje da nisu Bogom dani.

Sr

@Igor M. @Driga
Ako nesto nisam pomesao, 2010. cini mi se smo trazili request for information(onomad kada Svedjani nisu odgovorili). Izmedju ostalog dobili smo odgovor za EF-2000, Rafal, F-16, Mig-29M i Suhoj.

Vo

Ne razumijem logiku i način razmišljanja svih ovih drčnih i neukih likova. Sažetak svih „mudrosti“ je na levelu seoskih varalica. MTU je principal i u poziciji je da traži, bira i postavlja uvjete. Za razna dopuštenja se ne moljaka i poteže za rukav, već se postižu odgovarajućim dosezanjem sposobnosti. Ne zaboravite, MTU ima lovu i kao takav je šef parade. Mi smo u poziciji uzmi ili ostavi! Što bi Đuro iz „Nadrealista“ rekao „zaiskali ste, eto vam“

Odgovori
Ko

Bas je razlog dolaska zaokruzenost u vazduhoplovno tehničkom obrazovanju razlog je u jeftinoj radnoj snazi

Odgovori
Cr

Pa ne može bilo koji jeftin NKV dunđer da radi u MTU centru, za to služe motaonice kablova. MTU centar zahteva određen geografski položaj, nivo razvijenosti infrastrukture, i dostupnost potrebne radne snage koja je uz to jeftinija nego drugde.

Cena radne snage jeste bitan faktor ali daleko od toga da je jedini. Kada bi bila jedini faktor, sve fabrike ovog sveta bi se nalazile u Kongu, Etiopiji i Indoneziji.

Ra

@Komsija

Sto i nije lose. Tako su i u Kinu dolazili sa novim tehnologijama, bilo im jeftino. Kinezi pametni iskopirali i sada mogu sami. Valjda cemo i mi biti tako pametni, da ucimo od ovih koji su dosli i koji ce dolaziti…

Odgovori
Vo

Shema događanja je točna. Samo postoji jedan kamenčić u cipeli. Oni su dalekoistočni mentalni sklop. Japan, Kina, Koreja i drugi imaju redoslijed prioriteta država, firma, obitelj. Najviše ljubavi imaju za obitelj, ali mu materijalnu predpostavku egzistencije obitelji čine država i firma.

Ro

Sto su Nemanjici za postojanje i temelj Srbije, to je Nemacki MTU za organizaciju, odgovornost, izbor i primenu. Kompanija koja je bazirana na mogucnosti i izboru. Znanja, vestine, Know How! Krov u avio inzenjeringu. Srbija ima vere, nade i mogucnosti dok je posvecena razvoju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs