Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] Srpski startap Poleti Aerospace predstavio projekat svog kompozitnog dvoseda: „Exterra će biti najbrži LSA avion na svetu, proizveden u Srbiji“

10. okt 2022

[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022
Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji
Pilot Riter nakon uspešnog preleta Atlantika u ultra-lakom avionu Magnus Fusion 212 / Foto: Magnus Aircraft

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

Mađarski proizvođač ultra-lakih letelica Magnus Aircraft, koji je nedavno otvorio i svoje predstavništvo u Srbiji, obavio je od 18. do 29. avgusta svoj prvi prekookeanski let sa avionom Magnus Fusion 212, stoji u saopštenju kompanije.

Poduhvat, iako naizgled rutinski prelet radi isporuke letelice, zapravo je, kako kažu, prvi takav let u novijoj istorij mađarske avijacije. Misija je započela na kompanijskom aerodromu kod grada Pečuj (Pécs-Pogány) u Mađarskoj:

– Sa maksimalnom težinom prilikom poletanja od 600 kilograma, naš ultra-laki Magnus Fusion 212 jednomotorac do sada nije preletao ovako dugačku distancu. Štaviše, ni jedna letelica ove kategorije a da je proizvedena u Mađarskoj do sada nije preletela dva kontinenta, devet zemalja i očekivanih oko 9.000 kilometara.

Fusion 212 HA-XAE ukupno je preleteo 8.204 kilometara za 50 sati letenja.

Pilot Roj Riter predao je nakon sletanja na aerodromu Vestčester Kaunti u državi Njujork ključeve aviona demo-pilotu kompanije Magnus koji će ga u promotivne svrhe leteti po Sjedinjenim Amedičkim Državama gde kompanija već ima određen broj narudžbina. Nakon lega koji se završio u Njujorku, poslednji deo preleta predstavljao je leg od Njujorka do DeLanda u Floridi gde je bazirana ćerka-kompanija Magnus Aircrafta u SAD-u. – stoji u saopštenju kompanije koja je o letu detaljnije izveštavala putem live-bloga na njihovom sajtu.

Na portalu smo već pisali o našem iskustvu letenja avionom Fusion 212, detaljnije izvestili o planovima kompanije za region bivše Jugoslavije prilikom nedavnog susreta u Fridrishafenu a kompanija je kroz srpsko predstavništvo već počela da se pojavljuje na regionalnim fly-inovima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Svaka čast komšije i srećno u daljim poduhvatima

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs