“Vijesti“: Izveštaj o udesu drugog AT-802 – „Malo se šta naučilo iz prethodnih nesreća, još jedna potvrda improvizacija i neozbiljne organizacije Aviohelikopterske jedinice MUP-a Crne Gore“

30. maj 2023

Srpska modna influenserka iznajmila poslovne avione: Ko je Dunja, kako je Er Pinku napravila novu kategoriju klijenta i zbog čega je to toliko interesantno za domaće vazduhoplovstvo

26. maj 2023

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

24. maj 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao tip sertifikat Utvi 75 Sova

18. maj 2023

[EKSKLUZIVNO] Pokrenuta nova verzija sajta PilotShop.rs, kao i spajanje dve najveće srpske kompanije u segmentu generalne avijacije

17. maj 2023

Aero-klub Valjevo odložio takmičenje zbog nepovoljnih meteo uslova

10. maj 2023

Inflacija srpske civilne rečno-jezerske avijacije: GAS Aviation nabavio još dva hidro-aviona

20. apr 2023

[POSLEDNJA VEST] Slovenija kupuje četiri specijalizovana protivpožarna aviona Air Tractor AT-802F Fire Boss

17. apr 2023

Udes sportskog aviona u Prijedoru najverovatnije prouzrokovan ljudskim faktorom, bosanski istražitelji avio-nesreća ponovo pokazali kolegama iz drugih zemalja kako se profesionalno radi posao

10. apr 2023

Šest decenija PT-6 priče: Kako je nastao najpopularniji turboprop na planeti

4. apr 2023

[VIDEO REPORTAŽA] Obilazak jedine fabrike aviona u Mađarskoj: Magnus Aircraft najavljuje sertifikovani CS-LSA avion

29. mar 2023

Hrvatska raspisala tender za HEMS službu: Vrednost posla za period od sedam godina je 50,4 miliona evra

15. mar 2023

Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022
Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji
Pilot Riter nakon uspešnog preleta Atlantika u ultra-lakom avionu Magnus Fusion 212 / Foto: Magnus Aircraft

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

Mađarski proizvođač ultra-lakih letelica Magnus Aircraft, koji je nedavno otvorio i svoje predstavništvo u Srbiji, obavio je od 18. do 29. avgusta svoj prvi prekookeanski let sa avionom Magnus Fusion 212, stoji u saopštenju kompanije.

Poduhvat, iako naizgled rutinski prelet radi isporuke letelice, zapravo je, kako kažu, prvi takav let u novijoj istorij mađarske avijacije. Misija je započela na kompanijskom aerodromu kod grada Pečuj (Pécs-Pogány) u Mađarskoj:

– Sa maksimalnom težinom prilikom poletanja od 600 kilograma, naš ultra-laki Magnus Fusion 212 jednomotorac do sada nije preletao ovako dugačku distancu. Štaviše, ni jedna letelica ove kategorije a da je proizvedena u Mađarskoj do sada nije preletela dva kontinenta, devet zemalja i očekivanih oko 9.000 kilometara.

Fusion 212 HA-XAE ukupno je preleteo 8.204 kilometara za 50 sati letenja.

Pilot Roj Riter predao je nakon sletanja na aerodromu Vestčester Kaunti u državi Njujork ključeve aviona demo-pilotu kompanije Magnus koji će ga u promotivne svrhe leteti po Sjedinjenim Amedičkim Državama gde kompanija već ima određen broj narudžbina. Nakon lega koji se završio u Njujorku, poslednji deo preleta predstavljao je leg od Njujorka do DeLanda u Floridi gde je bazirana ćerka-kompanija Magnus Aircrafta u SAD-u. – stoji u saopštenju kompanije koja je o letu detaljnije izveštavala putem live-bloga na njihovom sajtu.

Na portalu smo već pisali o našem iskustvu letenja avionom Fusion 212, detaljnije izvestili o planovima kompanije za region bivše Jugoslavije prilikom nedavnog susreta u Fridrishafenu a kompanija je kroz srpsko predstavništvo već počela da se pojavljuje na regionalnim fly-inovima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Svaka čast komšije i srećno u daljim poduhvatima

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs